Válasz mtz1221 #4381. hozzászólásáraUtak mindenfélék. Sztrádák és a gyorsforgalmi utak azok nagyon jó állapotúak, ugyan úgy a felujított utak. Viszont vannak olyan utak is, ahol folt folt hátán, de gödrök-kátyúk is akadnak.
Utoljára Magyarországon Pásztón szaladtam bele idén február elején egy jókora kátyúba, buhant rendeset. Megnéztem a kereket is, szerencsére nem vettem észre károsodást.
60-as profilú volt a legnagyobb, a többi alacsonyabb profilú. Ezeket az alacsony profilúakat nem szeretem, mert elébb szétcsapja az ember a kátyúban, mint a 60-70 profilút.
Más méretet nem tehetek rá, mint ami a forgalmiban meg van adva, mert nem menne aát a müszakin, és a rendőr is elvehetné a forgalmit a nem megfelelő gumizásé.
Válasz Sk Laci #4379. hozzászólásáraMilyenek az utak felétek mennyire tüzeled neki ? /60asnálunk nem való semmire az utak miatt. Mindig inkább a neki megfelelelő /70est veszem.
Válasz $HMP$ #4378. hozzászólásáraBridgeston turanza 5 57 800+ km, még van minta, de az egyik kereket újra kellene súlyozni, mert 100 km/ó sebesség felett bereng húzásban.
60 000 km meg lehetne csinálni még, de inkább cserélem.
Ezért is kérdeztem, kinek mi jött be azokon kívül amiket kinéztem.
GY effg. perf 2 is volt..... 50000nél levettem azóta téli van ....bírna még 10000 fölött biztos de veszek ra most ultrac vredesteineket nem rakom vissza egyik megvan dugozva amúgy is ...
GY eagle assymetric 6os is van.
Michelin primacy 3....60000nél lehajigaltam minta volt bőven de oldalai belül gatyak voltak kirepedtek hosszan ....
Nem vagyok tesztpilóta nem tudok egy nap 10gumit kipróbálni hogy hude észrevennék különbségeket....
Mondjuk Conti hankook .....kinaiak fele nem huzok...valami véget mittomen...nem rezonálok velük...
Személykocsira vennék nyári gumikat, mert ami volt elkoptak - lefutottak.
Bridgeston turanza 5 volt rajta, viszont a turanza 6 talán jobb lenne.
Számitásba jöhet még valamelyik Continentál nyári gumi.
Esetleg valakinek más márka, ami bevált úgy biztonság /megülje az utat, jó féktávolsággal vizes úton is/ és legyen jó futamideje min. 50 000 km vagy felette.
Szivesen elolvasok minden ajánlatot.
Válasz Sk Laci #4374. hozzászólásáraA kocsinál még úgy nem mindegy milyen széles a gumi.A 140 már igen gyér.Nekem a két hátsó 275-ös,mondjuk az a nyári,télen 245-ös van fent.
Válasz hashtag #4367. hozzászólásáraAkkor nyugodt szívvel vissza vihetem,, mivel nem ismertették előre, hogy a kért összegért nem mondták meg , milyen széles futófelületet kapok.
Traktornál se mindegy, milyen szélességen kapaszkodik, ha nehéz munkagépet húz.
Válasz R Sándor #4365. hozzászólásáraAz első szám azt mutatja, hogy mi a gumiabroncs szélessége. Tehát a hozzá való felnire felszerelve, felfújva, ráteszel kétoldalról egy nagy tolómérőt, kb meg lesz az. Az hogy a futófelületet lespóroltàk? Ennyiért, ennyit adnak.
Válasz mtz1221 #4363. hozzászólására1/4 avagy 25 % /125 mm/ keskenyebb futófelület mint ami rá van írva 165 mm, azért már ne is haragudjanak meg, hogy így átvágják a vásárlót.
Az EU Brüsszeli birokratái ezt miért nem lássák? Ez nem szúrja a szemüket???
De ha netalán tán otthon kolbászt, sonkát, szalonnát füstölsz , akkor milyen nagy környezetszennyező vagy.
Válasz Sk Laci #4362. hozzászólásáraAz olcsóbbak mind ilyenek. 1 millió gumiból, kijön így + 100000. Én is ma voltam felrakatni az új téli gumikat. Meseli a mester kellyből 16 colltól feljebb az német gyártás ott nincs spórolás, 15 coll alatt meg cseh vagy lengyel gyártás, az meg ki van spórolva.
Válasz Sk Laci #4361. hozzászólására
Új vs öreg 25 éves gumi
Mindkettő 165 szélesnek kellene lennie, öregen 140 mm újon 125 mm a futófelület.
Fő a biztonság, ha az újon keskenyebb a futófelület.
Azt nem értem, ha a személygépkocsi gyártó 165 mm széles abroncsokat ajánl, akkor a gumigyártók újonan miért csak 125 mm széles futófelülettel gyártsák a 165 szélességü abroncsokat ???
Meg lettek véve a gumik, mondom támogatom a Szlovák ipart ezért Matadort választottam, ha már nem akartak Taurus gumit rendelni /állitólag nem kapható. Lényeg, hogy a net tele van a kínálattal/.
Válasz Sk Laci #4357. hozzászólásáraA kocsin most cseréltem a télire.a gumis annyit mondott,hogy a nyárit jövőre már nem tesszük vissza mert 7 éves,kb. 35ezret futott.Annyit mondtam,hogy értettem,kérek engedélyt távozni.
Válasz Sk Laci #4356. hozzászólásáraAzt a minőséget már egyik gumitól se várd, változott már az összetétel, nincs már annyira tartós.
Van a kocsimon 3 éves taurus, még semmi baja
5 év, ha használaton kívül takarod, lehet, kicsit több.
Válasz mtz1221 #4354. hozzászólásáraSzia! Nálatok Szerbiában gyártsák a Taurus személygépkocsi gumikat.
Biztosan több személykocsin is fut nálatok.
Minőségileg milyenek? Kibírnak legalább 15 évet, úgy, hogy a nap nem szedi szét?
Van legalább az a minőség, amikor a Taurus traktorgumikat Magyarországon gyártották?
Mert azt lekoptattam, de egy repedés se volt rajta.
Konkrétan a Taurus 301 Touring nyári gumikat szeretném megrendelni, ezért is érdekelne, mit tudsz mondani az említett gyártó gumijairól.
26 éves Matador gumikat szeretnén lecserélni a Taurusal.
Válasz mtz1221 #4354. hozzászólásáraA román kistraktorunkon tudtuk lekoptatni azt a 28 éves rubena gumit, felületi repedezett volt csak, de szerkezetileg ép, azt se igen kellett pumpálgatni 13e+ üzemóra után se.
Az elsőket 25-6 év után kellett cserélni rajta, mert elnyíltak.
Válasz Gumóka #4353. hozzászólásáraVettem két 18,4-30as kereket. 91-es sssr gumik vannak rajta, majdnem simára lekopva. Vicces hogy nem is engednek, pedig az új belshinákra, havonta rá kell pár tizedet fújni.
Válasz Sk Laci #4352. hozzászólására5 éves toyo gumi meg ki van repegve, mintha 100 éve a napon állna...
Azokat a régi gumikat még alapanyagból csinálták, vannak itt öreg pótkocsik még békebeli gumikkaal, némelyiken már minta is alig, de még áll.
Papa román trakorán 28 éves volt hátsó gumi, alig mintával, gyári belsővel, de még bírta.
Mtz-n 3 éves nortec gumi többet kopott, mint nekem a taurus, pedig 6 éve azzal vettem a traktort, nem tudom, előtte mennyit ment, vagy mikori gyártás lehet
Válasz rtamas1976 #4351. hozzászólásáraNekem is örökösnek nézett ki, de amikor belsőt cseréltem, összerakásnál elengedett a kordon. Egyből kuka lett a gumiabroncs.
70-es évekből van a fogason Volgás gumi.
Az is örök, mint a nyomorúság, csak a belsőt kellett kicserélni 45 év után, mivel 4 nap után leengedett.
Válasz $HMP$, MTZ 1221 #4349. hozzászólásáraKöszönöm mindkettőtöknek.
Csináltam a mobilba pár képet gumiabroncsokról, amik szóba jöhetnének.
Elmegyek a gumiárushoz, meglátjuk melyiket fogja tudni bebiztosítani.
Válasz mtz1221 #4347. hozzászólásáraOlvass le az aljáig, ott megértesz mindent. De lehet ezzel túlrakottan 50-60km/h-val is menni, és olyankor felfújni 3.5 bárra.
Válasz Sk Laci #4342. hozzászólásáralehet kapni nagy teherbírású gumit kifejezetten utánfutóra, nem tudom, lehet c-s guminak, vagy t-s guminak hívják, nem emlékszem rá. olyat végy. hanapon van, tégy rá egy bigbag záskot, és kész.
Utánfutóra akarok nyári autógumit venni 165/70r13 méretben.
Barum, Matador gumit vettem volna, de csak aszimetrikus mintázatuakat gyártanak, amivel nem vagyok kibékülve.
Viszont a neten találtam Taurus 301 Touring gumit, aminek a mintázata bejön.
Van valakinek ilyen mintázatú gumija?
Taurusz személygépkocsi méretü gumiknak milyen az élettartamuk?
Lefutni nálam nem fog, viszont a napon lessz.
Barum, Matador gumik kibírnak 20 évet.
Kibírja a Taurusz is?
Válasz mtz1221 #4337. hozzászólásáraA zetoron az a gumivan amit a fasirtra vettem anno kb
10éve
18.4- 34 es 12pr mitas
Kb 3000 órát ment azonsem lehet látni a kopást.
Viszont ha fefújom 1.5re a lazítósem nyomja össze
De mintha fakeréken mennék.
Mtz re vagy radiált (csak aránytalanul drága)
Vagy diagonál és abból a 8pr elég. A 10-12pr nagyonkemény alá.
Tovább tart de a gerincedet kinyírja.
4432 hozzászólás
Válasz mtz1221 #4381. hozzászólásáraUtak mindenfélék. Sztrádák és a gyorsforgalmi utak azok nagyon jó állapotúak, ugyan úgy a felujított utak. Viszont vannak olyan utak is, ahol folt folt hátán, de gödrök-kátyúk is akadnak.
Utoljára Magyarországon Pásztón szaladtam bele idén február elején egy jókora kátyúba, buhant rendeset. Megnéztem a kereket is, szerencsére nem vettem észre károsodást.
60-as profilú volt a legnagyobb, a többi alacsonyabb profilú. Ezeket az alacsony profilúakat nem szeretem, mert elébb szétcsapja az ember a kátyúban, mint a 60-70 profilút.
Más méretet nem tehetek rá, mint ami a forgalmiban meg van adva, mert nem menne aát a müszakin, és a rendőr is elvehetné a forgalmit a nem megfelelő gumizásé.
Válasz Sk Laci #4379. hozzászólásáraMilyenek az utak felétek mennyire tüzeled neki ? /60asnálunk nem való semmire az utak miatt. Mindig inkább a neki megfelelelő /70est veszem.
Válasz $HMP$ #4378. hozzászólásáraBridgeston turanza 5 57 800+ km, még van minta, de az egyik kereket újra kellene súlyozni, mert 100 km/ó sebesség felett bereng húzásban.
60 000 km meg lehetne csinálni még, de inkább cserélem.
Ezért is kérdeztem, kinek mi jött be azokon kívül amiket kinéztem.
Válasz Ares 826 #4377. hozzászólására215/60R16
Válasz Sk Laci #4376. hozzászólásáraGY efficientgrip perf. ....van több kocsin passzióból ezt rakattam rájuk....


GY effg. perf 2 is volt..... 50000nél levettem azóta téli van ....bírna még 10000 fölött biztos de veszek ra most ultrac vredesteineket nem rakom vissza egyik megvan dugozva amúgy is ...
GY eagle assymetric 6os is van.
Michelin primacy 3....60000nél lehajigaltam minta volt bőven de oldalai belül gatyak voltak kirepedtek hosszan ....
Nem vagyok tesztpilóta nem tudok egy nap 10gumit kipróbálni hogy hude észrevennék különbségeket....
Mondjuk Conti hankook .....kinaiak fele nem huzok...valami véget mittomen...nem rezonálok velük...
Válasz Sk Laci #4376. hozzászólásáraMekkora méretben kell a gumi a kocsidra???
Személykocsira vennék nyári gumikat, mert ami volt elkoptak - lefutottak.
Bridgeston turanza 5 volt rajta, viszont a turanza 6 talán jobb lenne.
Számitásba jöhet még valamelyik Continentál nyári gumi.
Esetleg valakinek más márka, ami bevált úgy biztonság /megülje az utat, jó féktávolsággal vizes úton is/ és legyen jó futamideje min. 50 000 km vagy felette.
Szivesen elolvasok minden ajánlatot.
Válasz Sk Laci #4374. hozzászólásáraA kocsinál még úgy nem mindegy milyen széles a gumi.A 140 már igen gyér.Nekem a két hátsó 275-ös,mondjuk az a nyári,télen 245-ös van fent.
Válasz hashtag #4367. hozzászólásáraAkkor nyugodt szívvel vissza vihetem,, mivel nem ismertették előre, hogy a kért összegért nem mondták meg , milyen széles futófelületet kapok.
Traktornál se mindegy, milyen szélességen kapaszkodik, ha nehéz munkagépet húz.
Válasz .Richard. #4369. hozzászólásáraAz újak fel vannak fújva.
Válasz .Richard. #4371. hozzászólásáraOldalfal mindkettőnél egyforma. Márkásnál futófelület 165mm, olcsónál meg 145.
Válasz mtz1221 #4370. hozzászólásáraSzerintem is az oldalfaltol mèri,ami eleve kijjebb van mint a futofelület,így ez van...
Válasz .Richard. #4369. hozzászólására


Válasz Sk Laci #4362. hozzászólásáraMèrd meg fölfujva.
Válasz mtz1221 #4366. hozzászólásáraÉn ilyet is akartam, de ez már túlzás kicsit.


Válasz R Sándor #4365. hozzászólásáraAz első szám azt mutatja, hogy mi a gumiabroncs szélessége. Tehát a hozzá való felnire felszerelve, felfújva, ráteszel kétoldalról egy nagy tolómérőt, kb meg lesz az. Az hogy a futófelületet lespóroltàk? Ennyiért, ennyit adnak.
Válasz Sk Laci #4364. hozzászólásáraNem érdekli nálatok mennyire vágnak át. Náluk nincs ilyen az ő méreteikben és kész.
Válasz Sk Laci #4364. hozzászólásáraAzért mert gyárilag szabványilag meg vannak engedve TŰRÉSEK, es ez még abba belefér.
Válasz mtz1221 #4363. hozzászólására1/4 avagy 25 % /125 mm/ keskenyebb futófelület mint ami rá van írva 165 mm, azért már ne is haragudjanak meg, hogy így átvágják a vásárlót.
Az EU Brüsszeli birokratái ezt miért nem lássák? Ez nem szúrja a szemüket???
De ha netalán tán otthon kolbászt, sonkát, szalonnát füstölsz , akkor milyen nagy környezetszennyező vagy.
Válasz Sk Laci #4362. hozzászólásáraAz olcsóbbak mind ilyenek. 1 millió gumiból, kijön így + 100000. Én is ma voltam felrakatni az új téli gumikat. Meseli a mester kellyből 16 colltól feljebb az német gyártás ott nincs spórolás, 15 coll alatt meg cseh vagy lengyel gyártás, az meg ki van spórolva.
Válasz Sk Laci #4361. hozzászólására



Új vs öreg 25 éves gumi
Mindkettő 165 szélesnek kellene lennie, öregen 140 mm újon 125 mm a futófelület.
Fő a biztonság, ha az újon keskenyebb a futófelület.
Azt nem értem, ha a személygépkocsi gyártó 165 mm széles abroncsokat ajánl, akkor a gumigyártók újonan miért csak 125 mm széles futófelülettel gyártsák a 165 szélességü abroncsokat ???
Meg lettek véve a gumik, mondom támogatom a Szlovák ipart ezért Matadort választottam, ha már nem akartak Taurus gumit rendelni /állitólag nem kapható. Lényeg, hogy a net tele van a kínálattal/.
Válasz Sk Laci #4356. hozzászólásáraVicces kedvedben vagy. 50000km ezek is kibírnak, ha a nap nem süti őket. Mint a többi hasonló árú.
Válasz Sk Laci #4357. hozzászólásáraA kocsin most cseréltem a télire.a gumis annyit mondott,hogy a nyárit jövőre már nem tesszük vissza mert 7 éves,kb. 35ezret futott.Annyit mondtam,hogy értettem,kérek engedélyt távozni.
Válasz Sk Laci #4356. hozzászólásáraAzt a minőséget már egyik gumitól se várd, változott már az összetétel, nincs már annyira tartós.
Van a kocsimon 3 éves taurus, még semmi baja
5 év, ha használaton kívül takarod, lehet, kicsit több.
Válasz Sk Laci #4356. hozzászólásáraTudom, hogy már írtunk róla, de véglegesnek az említett márka mellet döntenék, ha jó az élettartama a "napon".
Válasz mtz1221 #4354. hozzászólásáraSzia! Nálatok Szerbiában gyártsák a Taurus személygépkocsi gumikat.
Biztosan több személykocsin is fut nálatok.
Minőségileg milyenek? Kibírnak legalább 15 évet, úgy, hogy a nap nem szedi szét?
Van legalább az a minőség, amikor a Taurus traktorgumikat Magyarországon gyártották?
Mert azt lekoptattam, de egy repedés se volt rajta.
Konkrétan a Taurus 301 Touring nyári gumikat szeretném megrendelni, ezért is érdekelne, mit tudsz mondani az említett gyártó gumijairól.
26 éves Matador gumikat szeretnén lecserélni a Taurusal.
Válasz mtz1221 #4354. hozzászólásáraA román kistraktorunkon tudtuk lekoptatni azt a 28 éves rubena gumit, felületi repedezett volt csak, de szerkezetileg ép, azt se igen kellett pumpálgatni 13e+ üzemóra után se.
Az elsőket 25-6 év után kellett cserélni rajta, mert elnyíltak.
Válasz Gumóka #4353. hozzászólásáraVettem két 18,4-30as kereket. 91-es sssr gumik vannak rajta, majdnem simára lekopva. Vicces hogy nem is engednek, pedig az új belshinákra, havonta rá kell pár tizedet fújni.
Válasz Sk Laci #4352. hozzászólására5 éves toyo gumi meg ki van repegve, mintha 100 éve a napon állna...
Azokat a régi gumikat még alapanyagból csinálták, vannak itt öreg pótkocsik még békebeli gumikkaal, némelyiken már minta is alig, de még áll.
Papa román trakorán 28 éves volt hátsó gumi, alig mintával, gyári belsővel, de még bírta.
Mtz-n 3 éves nortec gumi többet kopott, mint nekem a taurus, pedig 6 éve azzal vettem a traktort, nem tudom, előtte mennyit ment, vagy mikori gyártás lehet
Válasz rtamas1976 #4351. hozzászólásáraNekem is örökösnek nézett ki, de amikor belsőt cseréltem, összerakásnál elengedett a kordon. Egyből kuka lett a gumiabroncs.
70-es évekből van a fogason Volgás gumi.
Az is örök, mint a nyomorúság, csak a belsőt kellett kicserélni 45 év után, mivel 4 nap után leengedett.
Válasz Sk Laci #4350. hozzászólásáraNekem az utánfutón eredeti cccp moszkvics gumi van.



Örök mint a nyomorúság!
Válasz $HMP$, MTZ 1221 #4349. hozzászólásáraKöszönöm mindkettőtöknek.

Csináltam a mobilba pár képet gumiabroncsokról, amik szóba jöhetnének.
Elmegyek a gumiárushoz, meglátjuk melyiket fogja tudni bebiztosítani.
MTZ 1221 amit betettél Hankukot, az bejön nekem
Válasz Sk Laci #4345. hozzászólásáraAplus
security
Hyfly super
Fortune
Gt radial
Ezek a olcsobbak
Válasz mtz1221 #4347. hozzászólásáraOlvass le az aljáig, ott megértesz mindent. De lehet ezzel túlrakottan 50-60km/h-val is menni, és olyankor felfújni 3.5 bárra.
Válasz Sk Laci #4345. hozzászólásárahttps://www.gumiabroncsakciok.hu/hankook-radial-ra08-165-70r13-88r-nyari-gumiabroncs
Válasz envagyok2 #4343. hozzászólásáraHa jól tudom, akkor C gumi. T van jelenleg is rajta, meg a Felícián is.
Válasz $HMP$ #4344. hozzászólásáraTudsz betenni linket, melyik márkáknál keressem?
Éppen akartam hívni a Bestdrivet, de várok, ha adsz infót.
Válasz Sk Laci #4342. hozzászólására88 as indexűt nézel oszt kész van pár gyártmány nemsok.
Válasz Sk Laci #4342. hozzászólásáralehet kapni nagy teherbírású gumit kifejezetten utánfutóra, nem tudom, lehet c-s guminak, vagy t-s guminak hívják, nem emlékszem rá. olyat végy. hanapon van, tégy rá egy bigbag záskot, és kész.
Sziasztok!
Utánfutóra akarok nyári autógumit venni 165/70r13 méretben.
Barum, Matador gumit vettem volna, de csak aszimetrikus mintázatuakat gyártanak, amivel nem vagyok kibékülve.
Viszont a neten találtam Taurus 301 Touring gumit, aminek a mintázata bejön.
Van valakinek ilyen mintázatú gumija?
Taurusz személygépkocsi méretü gumiknak milyen az élettartamuk?
Lefutni nálam nem fog, viszont a napon lessz.
Barum, Matador gumik kibírnak 20 évet.
Kibírja a Taurusz is?
Válasz mtz1221 #4340. hozzászólásáraVagy a 16x 6.50-7.50 is akörül magasságra.
Válasz envagyok2 #4339. hozzászólásáraValamelyik 17.5-es lesz ott.
a 15,3-as gumi váltóméretet tudna valaki mondani? sokkal keskenyebb kellene, 180-200 kb max. .. köszönet
Válasz mtz1221 #4337. hozzászólásáraA zetoron az a gumivan amit a fasirtra vettem anno kb
10éve
18.4- 34 es 12pr mitas
Kb 3000 órát ment azonsem lehet látni a kopást.
Viszont ha fefújom 1.5re a lazítósem nyomja össze
De mintha fakeréken mennék.
Mtz re vagy radiált (csak aránytalanul drága)
Vagy diagonál és abból a 8pr elég. A 10-12pr nagyonkemény alá.
Tovább tart de a gerincedet kinyírja.
Gyerekek nem akarom reklámozni, de nekem 2200 órás petlasom is van, ami mindig túlterhelve megy, és még olyan mint az új.
Ózdon lakom, Tornaljára megyek érte, 50km oda vissza. 40euro a belsö. Nem tudom hogy áfás-e, nekem nem kell papir.
Válasz csabahegeszt #4333. hozzászólásáraSzerintem vanolyan mint a bkt
Válasz rtamas76 #4332. hozzászólásáraAzt tudom .
Lényeg hogy jó legyen