Válasz #bandi #2931. hozzászólásáraCsak mondjuk az már 45 tonna gördülő tömeg, meg 4500 kg potkocsival is, pedig az inkább kicsi mint átlagos, meg 8 tonna géppel, ami megint inkább kicsi traktor mint átlagos
Válasz .Feco. #2921. hozzászólásáraHa 4,5 tonnának veszed a kocsit, akkor 23-at vihetsz. És felébe sem kerül mint egy tridem, nem kell hozzá túl nagy gép sem. De ezt csak a súlyba járásra értettük. A két kocsira ha teszel 14-et, akkor már mindjárt van mennyiség is.
Válasz Dvili #2928. hozzászólásáraIlyen nemigazán volt hogy csak úgy elszáll. Olyan van, hogy valami berohad mert 20 éves, de azon nem kell csodálkozni. De ha tényleg baj van, elmegyek a boltba, szereléssel együtt 2,5 óra múlva gurul mindenképpen. Egy laprugótörésnél nem feltétlen. Amúgy leengedett állapotban is lehet vele mozogni, ha akarsz.
Válasz #bandi #2923. hozzászólásáraegész évben áll légrugó, kitöredezik, nekem olyan sosem kell. És kiváncsi vagyok mit csinálsz aratáskor légrugóssal ha elszáll egy szelep de szállítani kellene
Válasz Hús Futár #2924. hozzászólásáraAmit lent betettem azon is a keret a vízszintes 3x40 a függőleges 2x40, a hullámos lemez meg csak 1.5 mm vastag, és több mint 15 éve csinálták. Meg dolgoznak is, több mint 1000 hektárt elhordanak évente, 3 ilyen.
Válasz Dvili #2925. hozzászólásáraDe a tartósság nem mindig a a túlzott anyag használaton múlik hanem azon hogy használod és hogy tárolod . Húztam ilyen kamion kocsikat is mikor még bérbe aratattam és a kombájnos adott kocsit hogy gyorsabban haladjon a szállítás . Egy 7 méteres 2 tengelyes kocsit az én kis kompresszoros zetorom is feltermelt még rakottan is 3-4 perc alatt és azon is 2-es bordás lemez volt az oldal pedig azzal még a kamionos korszakában is hordtak trágyát és csemege kukoricát is .
Válasz Dvili #2920. hozzászólásáraMit szeretnél hordni azzal a szerencsétlen kocsival hogy hogy 3-as lemezből legyen az oldala meg 5-ös lemezből az alja ? Ilyen nehéz dögöket csak bányába járásra használnak . Nekem alkalmas KBP kocsim trágyára földre meg bármire de az oldal 2-es lemez az alja 3-as .
Válasz Dvili #2919. hozzászólásáraA teherforgalom döntő többsége légrugón zajlik, még a túlsúllyal járók sem szoktak rendszeresen az út szélén állni. Hamarabb lesz durros egy gumi mint a légrugó. Ha a levegőrendszerrel bármi van, a laprugóssal se nagyon mész sehova, gondolom nem akarsz kimenni az útra fék nélkül 30 tonnával. Még földútra se. Amúgy ezek az alkatrészek többnyire szabványosak, minden nagyobb városban kapni hozzájuk cuccot, polcról. Ha lennne két ugyanolyan pótkocsi, a levegőst venném. Pont hogy a mezőgazdaság az, ahol a legrosszabbak az utak, ahol a legnagyobbakat mozog fe/le vagy keresztbe egy híd, amit nem szivesen tud lekövetni egy laprugós. Főleg amegyik fixen fel van már ülve egy bakra.
Válasz Dvili #2916. hozzászólásáraNincs, mert azok amiket hirdettek már megettek a kenyerünk javát mind bdf-csereszekrényes kocsi a nemet autópályán, ott leselejtezik és jönnek ide osszecsomozva…
Egy gyári billencsnek kb kétszer olyan vastag váza van, mint ezeknek az átépített kocsiknak… amúgy ezért van az is, hogy nem lehet rájuk hátulra vontatast kérni: gyárilag ezek nem alkalmasak arra, hogy második kocsit húzzanak..
Persze a kiskapuk országában bármi elképzelhető, láttunk már piros rendszamos ifat is, szóval biztos van akinek lepecsételik valahol a papírját, de attól meg maga a kocsi alkalmatlan lesz erre..
Válasz #bandi #2910. hozzászólásáraSúlyban futni nem nagyon tud forgozsamolyossal! Alapszabály, higy nem lehet több mint 40 tonna és maximum a vontató jármű onsulyanak a 4x-et viheti. Innentől min. 8 tonnás traktor kell, ahhoz kapcsolva pótkocsi:
Ha egy 3 tengelyes az max 24 tonna ossztomeg, abból kb 6,5 tonna a kocsi, tehát max hasznos teher 15,5 tonna. Két kettengelyessel max 2x16 tonna, amiből 2x5 tonna a kocsi üres tömege, tehát a hasznos tehet 2x11 tonna, összesen 22… egy szóló tandem 26 tonna ossztomeg, abból 5 a kocsi, 21 tonna a hasznos tömeg. Egy szóló tridem 32 tonna, abból 7 a kocsi, 25 tonna a hasznos
Válasz #bandi #2917. hozzászólásáralégrugósnál elszáll bármi ami levegővel kapcsolatos sehova se mész tovább laprugóst húzhatod tovább ésszel és elég ha egy szelep nem engedi át levegőt és vége is aratásodnak.
Válasz Dvili #2911. hozzászólásáraÉn is ujítottam fel otthon pótkocsit. Nincsen benne semilyen ördöngőség. Csak eljátszol vele, még leszeded a lemezeket. Ráhegeszgetni már gyorsabbam megy.
Ha nagyobb teherbírású használtat nézel laprugósat BSS 16.12 vagy a 17.13 nézném. 80 km/ó sebességre vannak tervezve, de a 15 tonnát simán viszik, főleg ha traktorral vontatnád 40 km/ó sebességel.
Ha újat néznél, akkor a Brantnerre is nézzél rá, mert az egyetlen a pótkocsigyártók közül, aki 10 éves jótállást vállal, ameddig mezőgazdaságban használod a pótkocsit. Lehet, hogy 8-10 % drágább mint a konkurens lengyelek, de 10 év az 10 év.
Válasz #bandi #2910. hozzászólására20-30 tonnákat kell vinni , nem sódert. De mindenhol 1,5 es oldalakról beszélnek az nekem kevés , ideális 8,5 m hossz 1,6-1,7 m magasítós
plató 4-5 mm oldal 3 mm
Ez kb 20 évig pótkocsi és csak lap vagy parabellrugós.
Válasz Dvili #2906. hozzászólásáraHoszú évek óta használok 14t-s tandemhez kapcsolt 16t-s kéttengelyest.gondolkodom a teknős változatokon.de lehet,hogy nem lesz előrelépés. Három tandemes szerelvényem van ,eddig hibátlanul megoldottam minden betekaritáshoz kapcsolódó pronlémát.
Válasz mtz1221 #2909. hozzászólásárahasználtat rendeset és jót szinte nem leget találni, max leéltet.
40 éves pót nem kell eredeti oldallal épp átrohadó platóval.
felújított pedig aminek 3 mmres oldala illetve 4-5 mm res platója szinte sehol, mindenki légrugós felújítottat hirdet az meg csak annak jó aki egy traktor egy póttal szállít nem akaszt fel le, nem kell 30 percet feltermelni levegőt stb
Válasz Dvili #2908. hozzászólásáraAzt kéne tudni mire kell? Súlyban akarsz járni, vagy a lényeg hogy minél többet vigyél, egy masszív kocsival, egyszerűen?
Mert ha nem lényeg semmi, akkor egy nagy masszív 3 tengelyes, de ha súlyban járnál akkor nyilván a 2 db két tengelyes. Mondjuk két 16 tonnás, az égig magasítva. Így napraforgót is tudsz szállítani, hogy legyen mennyiség is. Tengerire meg leveszed a harmadik magasítót. Pro tipp: Elől egy új 16 tonnás, hátul egy konténerszállítóból csinált böszme. Persze nem muszáj telerakni. De van köbméter.
Válasz Dvili #2906. hozzászólásáraPronarokat felénk szeretik. Én személy szerint egy billenősre átalakított 3 tengelyes pótot vennék. Habár egyik ismerősé itt szokott lenni, búzából 22 tonna megy rá, és 15+ éve teszi a dolgát 2 tengelyesként is.
Válasz .Feco. #2907. hozzászólásáracserelem pótokat nem egy traktoron van egész nap.
olyan pótot sosem vennék ami terhet ad traktor hátuljára.
k80 as folyton el fog ezeken kopni. gumikopas stb felesleges nyűg rakottan fel le akasztani esélytelen
Válasz Dvili #2906. hozzászólásáraTe dolgod, nálunk mióta tandemek meg tridemek vannak, soha többet forgózsámolyos...
Felborítani meg... hát, biztos mindent lehet, de hogy nem egyszerűen, az is biztos!
Válasz .Feco. #2905. hozzászólásárase letolós se teknős se hw ilyen hülyeségek nem játszanak,
vagy 2x 2 tengelyes normális összekapcsolva, vagy normális 3 tengelyes ami súlyt is bír.
Hwt sosem vennék gyenge a váza.
Letolós , teknős borul , egyik se tudja forgózsámolyost megközelíteni. Nem táblára járok be.
Válasz Dvili #2904. hozzászólásárakét összekapcsolt kéttengelyest semmiképp sem! Az már letűnt idők rendszere.
Egy jó tandem, vagy tridehm, teknős vagy letolós rendszerrel meg egy 50 km/h-s traktor kiforog egy kamionszerelvényt bármikor, és ahogy egyre nagyobb a sár, úgy jelennek meg az újabb előnyei!
A hátránya viszont az ára, és hogy fokozottan figyelni kell rá, hogy ne sérüljenek sem a gumik, sem a váz, sem a tengelyek... A mai kocsik (ez igaz a forgózsámolyos kocsikra is) sokkal sérülékenyebbek és kevésbé tartósak, mint amihez a HW8011-esekkel hozzá szoktunk! És mindenképp a ráírt tömeggel számolj! Egy 8 tonnás HW kocsi simán elvisz 15-16 tonnát évtizedekig, ezzel szemben egy mai kocsira ha azt írják hogy 18 tonnás arra már a 20 tonna is sok! Szóval akkorát nézz, amekkorára ténylegesen szükséged van, ne számolj rá semmit!
Válasz fexco #2891. hozzászólásáraeddig mertem.Gumóka:én is ugyvettem észre,ha kiveszem automatábol kézi üzemmodba(benyomom,és elforditom jobbra,vagy balra a stop állásig)akkor az onnantól nemcsinál semmit.ha emelem-engedem akkor pedig úgygondoltam én is ahogy .Feco. irta:vagyis kézibe kivan iktatva ez a haldex szelep.
de azt mondod,hogy kézibe is van egy végállás.
igazából a lényeg:ami volt a kérdés:nemtud kifordulni,tulemelni.(a öregedés az most nemidetartozik igen)
Válasz Gumóka #2889. hozzászólásáraA szintszabályzó szelep automata üzemmódban (a linkelt képen kihúzva) szabályoz, annak van alsó és felső végállása, de ha a kézi kart benyomod és pl. emelésre állítod akkor azt nem veszi figyelembe! Felemelheted teljesen, addig is hogy már feszül az egész, nem fog letiltani semmi, és mindaddig engedi bele a kar a levegőt, amíg emelésen tartod! Ha ott visszaengeded középre megáll ahol van, ha viszont benyomod autómata (menet) módba akkor vissza lemegy középállásig, és ott marad.
Amiről beszélsz, hogy rakodás közben rajta hagyott gyújtásnál emeli süllyeszti magát az mind automata mód, ha közben a kézi szabályzót benyomod nem fog csinálni az automatika semmit.
Automata módban a légrugóban mindig annyi a nyomás, ami ahhoz kell, hogy az adott tömeget a beállított szinten tartsa, ezért lehet az, hogy a légrugó nyomásával mérjék a tengelyterhelést, devizahiteleseket az is csak automata módban lehet, ha közben kézzel ráemelsz akkor nem helyes értéket fogsz látni.
Válasz .Feco. #2888. hozzászólásáraBelekeversz már mindent. Az eredeti kérdés az volt, hogy ki lehet e emelni teljesen a légrugót. Ki. És nem fog eldurranni, meg szétugrani sem. Szó nem volt itt öreg rugóról meg stb.
Azt a haldexet ha emelésre állítom és úgy hagyom, felső végállásig emeli, de nem esik szét a rugó.
Ez nem úgy működik, hogy húzom oszt' megy. A tartálynyomás se közvetlen megy a rugóra.
Van minden ilyen pótkocsin egy szintállító, vagy szintérzékelő, ezért van az, mikor rakodás alatt szintez. Másképp autómatában hogyan tudná, hol a menetszint, meg rakodáskor kiszintezni?
Másrészt meg terhelt rugónál nem nagyobb a nyomás? De. Mert szintez. Akkor is eldurranhat. Én is ha rakott autót fejtek le, mire lefolyik, addigra teljes kiemelt a húzó, mert terheltre szintezett utazót, üresen meg álló kocsinál kiemelt.
Kéziben meg azért nem tudod tovább emelni, mert a szintállító, vagy szintvezérlő szelep nem engedi. Ez lehet mechanikus vagy elektromos is.
Hiába írtam már, nem egyszer szinteztem fel pótkocsit és autót is, mégis élek....
Nem kézzel állítasz menetszintet sem, automatán állítja, ha szenszoros, ha mechanikus, ha a haldex úgy marad, alapállásba teszi magát és kiszintez utazóra....
Tehát van szintérzékelő/szintállító.
Ezzel itt be is fejeztem itt a témát, mert nem fogom újból ugyanazokat leírkálni.
Én vagyok a helikopter
Válasz Gumóka #2887. hozzászólásáraHa kihúzod, és "fel" állásba teszed mi állítja meg, hogy mi a felső helyzete? Szerintem semmi... Menet módban szabályoz a rudazat, de kézi módban szerintem nem, addig nyomja a levegőt a légrugóba amíg az megy fel, illetve amikor már nem tud menni tovább, akkor addig, amíg ki nem egyenlítődik a nyomás a rugóban és a tartályban. Új rugó ezt simán elbírja de egy elöregedett nem biztos...
Sem érzékelő, sem nyomáshatároló, sem semmi más nincs beépítve tudtommal... Ahogyan a rugón belül sincs semmi ai ne engedné egy pont túlra...
Válasz Gumóka #2883. hozzászólásáranéztem a netet.
elméletileg a gördülőmembrános légrugókról beszélünk.(??)
szerintem .Fecoval.nem egyfajta vezérlési modról beszéltek.(szerintem)
tehát a képeden ha jollátom akkor egy széttrobbant légrugo van.
ugyérted,hogy a alsó bak=dugattyú---erre hajlik rá a gördülőmembrán?
kérdés:a dugattyú teteje és a gördülőmembrán között van valami összekötés,vagy csak csak a nyomás?
3332 hozzászólás
Válasz #bandi #2931. hozzászólásáraCsak mondjuk az már 45 tonna gördülő tömeg, meg 4500 kg potkocsival is, pedig az inkább kicsi mint átlagos, meg 8 tonna géppel, ami megint inkább kicsi traktor mint átlagos
Válasz .Feco. #2921. hozzászólásáraHa 4,5 tonnának veszed a kocsit, akkor 23-at vihetsz. És felébe sem kerül mint egy tridem, nem kell hozzá túl nagy gép sem. De ezt csak a súlyba járásra értettük. A két kocsira ha teszel 14-et, akkor már mindjárt van mennyiség is.
Válasz #bandi #2929. hozzászólásáraMeg elkötött legvezetekkel, a legrugo helyére be rakott akác kuglival…


Válasz Dvili #2928. hozzászólásáraIlyen nemigazán volt hogy csak úgy elszáll. Olyan van, hogy valami berohad mert 20 éves, de azon nem kell csodálkozni. De ha tényleg baj van, elmegyek a boltba, szereléssel együtt 2,5 óra múlva gurul mindenképpen. Egy laprugótörésnél nem feltétlen. Amúgy leengedett állapotban is lehet vele mozogni, ha akarsz.
Válasz #bandi #2923. hozzászólásáraegész évben áll légrugó, kitöredezik, nekem olyan sosem kell. És kiváncsi vagyok mit csinálsz aratáskor légrugóssal ha elszáll egy szelep de szállítani kellene
Válasz Hús Futár #2924. hozzászólásáraAmit lent betettem azon is a keret a vízszintes 3x40 a függőleges 2x40, a hullámos lemez meg csak 1.5 mm vastag, és több mint 15 éve csinálták. Meg dolgoznak is, több mint 1000 hektárt elhordanak évente, 3 ilyen.
Válasz Dvili #2925. hozzászólásáraDe a tartósság nem mindig a a túlzott anyag használaton múlik hanem azon hogy használod és hogy tárolod . Húztam ilyen kamion kocsikat is mikor még bérbe aratattam és a kombájnos adott kocsit hogy gyorsabban haladjon a szállítás . Egy 7 méteres 2 tengelyes kocsit az én kis kompresszoros zetorom is feltermelt még rakottan is 3-4 perc alatt és azon is 2-es bordás lemez volt az oldal pedig azzal még a kamionos korszakában is hordtak trágyát és csemege kukoricát is .
Válasz Hús Futár #2924. hozzászólásáratartósság a cél, nem a spórolás
kbpn 3 as lemez volt
Válasz Dvili #2920. hozzászólásáraMit szeretnél hordni azzal a szerencsétlen kocsival hogy hogy 3-as lemezből legyen az oldala meg 5-ös lemezből az alja ? Ilyen nehéz dögöket csak bányába járásra használnak . Nekem alkalmas KBP kocsim trágyára földre meg bármire de az oldal 2-es lemez az alja 3-as .
Válasz Dvili #2919. hozzászólásáraA teherforgalom döntő többsége légrugón zajlik, még a túlsúllyal járók sem szoktak rendszeresen az út szélén állni. Hamarabb lesz durros egy gumi mint a légrugó. Ha a levegőrendszerrel bármi van, a laprugóssal se nagyon mész sehova, gondolom nem akarsz kimenni az útra fék nélkül 30 tonnával. Még földútra se. Amúgy ezek az alkatrészek többnyire szabványosak, minden nagyobb városban kapni hozzájuk cuccot, polcról. Ha lennne két ugyanolyan pótkocsi, a levegőst venném. Pont hogy a mezőgazdaság az, ahol a legrosszabbak az utak, ahol a legnagyobbakat mozog fe/le vagy keresztbe egy híd, amit nem szivesen tud lekövetni egy laprugós. Főleg amegyik fixen fel van már ülve egy bakra.
Válasz Dvili #2916. hozzászólásáraNincs, mert azok amiket hirdettek már megettek a kenyerünk javát mind bdf-csereszekrényes kocsi a nemet autópályán, ott leselejtezik és jönnek ide osszecsomozva…
Egy gyári billencsnek kb kétszer olyan vastag váza van, mint ezeknek az átépített kocsiknak… amúgy ezért van az is, hogy nem lehet rájuk hátulra vontatast kérni: gyárilag ezek nem alkalmasak arra, hogy második kocsit húzzanak..
Persze a kiskapuk országában bármi elképzelhető, láttunk már piros rendszamos ifat is, szóval biztos van akinek lepecsételik valahol a papírját, de attól meg maga a kocsi alkalmatlan lesz erre..
Válasz #bandi #2910. hozzászólásáraSúlyban futni nem nagyon tud forgozsamolyossal! Alapszabály, higy nem lehet több mint 40 tonna és maximum a vontató jármű onsulyanak a 4x-et viheti. Innentől min. 8 tonnás traktor kell, ahhoz kapcsolva pótkocsi:
Ha egy 3 tengelyes az max 24 tonna ossztomeg, abból kb 6,5 tonna a kocsi, tehát max hasznos teher 15,5 tonna. Két kettengelyessel max 2x16 tonna, amiből 2x5 tonna a kocsi üres tömege, tehát a hasznos tehet 2x11 tonna, összesen 22… egy szóló tandem 26 tonna ossztomeg, abból 5 a kocsi, 21 tonna a hasznos tömeg. Egy szóló tridem 32 tonna, abból 7 a kocsi, 25 tonna a hasznos
Válasz Sk Laci #2918. hozzászólásárabss nem játszik, 24 tonnás kell vagy kettő 15-18 tonnás.
Válasz #bandi #2917. hozzászólásáralégrugósnál elszáll bármi ami levegővel kapcsolatos sehova se mész tovább laprugóst húzhatod tovább ésszel és elég ha egy szelep nem engedi át levegőt és vége is aratásodnak.
Válasz Dvili #2911. hozzászólásáraÉn is ujítottam fel otthon pótkocsit. Nincsen benne semilyen ördöngőség. Csak eljátszol vele, még leszeded a lemezeket. Ráhegeszgetni már gyorsabbam megy.
Ha nagyobb teherbírású használtat nézel laprugósat BSS 16.12 vagy a 17.13 nézném. 80 km/ó sebességre vannak tervezve, de a 15 tonnát simán viszik, főleg ha traktorral vontatnád 40 km/ó sebességel.
Ha újat néznél, akkor a Brantnerre is nézzél rá, mert az egyetlen a pótkocsigyártók közül, aki 10 éves jótállást vállal, ameddig mezőgazdaságban használod a pótkocsit. Lehet, hogy 8-10 % drágább mint a konkurens lengyelek, de 10 év az 10 év.
Válasz Dvili #2913. hozzászólásáraIttvan
Amúgy légrugótól nem kell félni, sokkal kevésbé terheli a vázat, tud mozogni ha áthúzod egy bukkanón vagy gödrön.
Válasz mtz1221 #2915. hozzászólásáranincs
Válasz Dvili #2911. hozzászólásáraHa felhívod a felújítókat és laprugósat kérsz, mit mondanak ???
Válasz Feri #2912. hozzászólásáraen csak forgózsámolyosban gondolkodok 2db 2tenelyes vagy 1 db nagy 3 tengelyes
Válasz #bandi #2910. hozzászólására20-30 tonnákat kell vinni , nem sódert. De mindenhol 1,5 es oldalakról beszélnek az nekem kevés , ideális 8,5 m hossz 1,6-1,7 m magasítós
plató 4-5 mm oldal 3 mm
Ez kb 20 évig pótkocsi és csak lap vagy parabellrugós.
Válasz Dvili #2906. hozzászólásáraHoszú évek óta használok 14t-s tandemhez kapcsolt 16t-s kéttengelyest.gondolkodom a teknős változatokon.de lehet,hogy nem lesz előrelépés. Három tandemes szerelvényem van ,eddig hibátlanul megoldottam minden betekaritáshoz kapcsolódó pronlémát.
Válasz mtz1221 #2909. hozzászólásárahasználtat rendeset és jót szinte nem leget találni, max leéltet.
40 éves pót nem kell eredeti oldallal épp átrohadó platóval.
felújított pedig aminek 3 mmres oldala illetve 4-5 mm res platója szinte sehol, mindenki légrugós felújítottat hirdet az meg csak annak jó aki egy traktor egy póttal szállít nem akaszt fel le, nem kell 30 percet feltermelni levegőt stb
Válasz Dvili #2908. hozzászólásáraAzt kéne tudni mire kell? Súlyban akarsz járni, vagy a lényeg hogy minél többet vigyél, egy masszív kocsival, egyszerűen?
Mert ha nem lényeg semmi, akkor egy nagy masszív 3 tengelyes, de ha súlyban járnál akkor nyilván a 2 db két tengelyes. Mondjuk két 16 tonnás, az égig magasítva. Így napraforgót is tudsz szállítani, hogy legyen mennyiség is. Tengerire meg leveszed a harmadik magasítót. Pro tipp: Elől egy új 16 tonnás, hátul egy konténerszállítóból csinált böszme. Persze nem muszáj telerakni. De van köbméter.
Válasz Dvili #2906. hozzászólásáraPronarokat felénk szeretik. Én személy szerint egy billenősre átalakított 3 tengelyes pótot vennék. Habár egyik ismerősé itt szokott lenni, búzából 22 tonna megy rá, és 15+ éve teszi a dolgát 2 tengelyesként is.

Válasz .Feco. #2907. hozzászólásáracserelem pótokat nem egy traktoron van egész nap.
olyan pótot sosem vennék ami terhet ad traktor hátuljára.
k80 as folyton el fog ezeken kopni. gumikopas stb felesleges nyűg rakottan fel le akasztani esélytelen
Válasz Dvili #2906. hozzászólásáraTe dolgod, nálunk mióta tandemek meg tridemek vannak, soha többet forgózsámolyos...
Felborítani meg... hát, biztos mindent lehet, de hogy nem egyszerűen, az is biztos!
Válasz .Feco. #2905. hozzászólásárase letolós se teknős se hw ilyen hülyeségek nem játszanak,
vagy 2x 2 tengelyes normális összekapcsolva, vagy normális 3 tengelyes ami súlyt is bír.
Hwt sosem vennék gyenge a váza.
Letolós , teknős borul , egyik se tudja forgózsámolyost megközelíteni. Nem táblára járok be.
Válasz Dvili #2904. hozzászólásárakét összekapcsolt kéttengelyest semmiképp sem! Az már letűnt idők rendszere.
Egy jó tandem, vagy tridehm, teknős vagy letolós rendszerrel meg egy 50 km/h-s traktor kiforog egy kamionszerelvényt bármikor, és ahogy egyre nagyobb a sár, úgy jelennek meg az újabb előnyei!
A hátránya viszont az ára, és hogy fokozottan figyelni kell rá, hogy ne sérüljenek sem a gumik, sem a váz, sem a tengelyek... A mai kocsik (ez igaz a forgózsámolyos kocsikra is) sokkal sérülékenyebbek és kevésbé tartósak, mint amihez a HW8011-esekkel hozzá szoktunk! És mindenképp a ráírt tömeggel számolj! Egy 8 tonnás HW kocsi simán elvisz 15-16 tonnát évtizedekig, ezzel szemben egy mai kocsira ha azt írják hogy 18 tonnás arra már a 20 tonna is sok! Szóval akkorát nézz, amekkorára ténylegesen szükséged van, ne számolj rá semmit!
új pótkocsiban ár érték arányban ki milyen 3 tengelyes, vagy 2 összekapcsolt 2 tengelyes gabonás pótot ajánlana??
Válasz Gumóka #2889. hozzászólására
Ha nem igy mukodne ahogy leírod a kamionos lenne a legveszélyesebb szakma a vilagon.
Válasz fexco #2901. hozzászólására
Válasz mtz1221 #2900. hozzászólásáraaz lessz...
Válasz fexco #2899. hozzászólásáraMeny most már és keress valami libát a téli napokra, ne a pótkocsival kösd le magad.
Válasz fexco #2893. hozzászólásáraa tengelyen nincs drótkötél,csak ez a kis rudazat
Válasz fexco #2892. hozzászólásáraaz első képen a laprugo felett-alatt van a z a két vékony lemez,az mi a gyász??
Válasz Gumóka #2889. hozzászólásáraitt a tengelyen levö szintező rudazatot kell nézni?
Válasz Gumóka #2887. hozzászólásáraa két also kép az maxra kiemelt?
Válasz fexco #2891. hozzászólásáraeddig mertem.Gumóka:én is ugyvettem észre,ha kiveszem automatábol kézi üzemmodba(benyomom,és elforditom jobbra,vagy balra a stop állásig)akkor az onnantól nemcsinál semmit.ha emelem-engedem akkor pedig úgygondoltam én is ahogy .Feco. irta:vagyis kézibe kivan iktatva ez a haldex szelep.
de azt mondod,hogy kézibe is van egy végállás.
igazából a lényeg:ami volt a kérdés:nemtud kifordulni,tulemelni.(a öregedés az most nemidetartozik igen)
Válasz Gumóka #2889. hozzászólásáraA szintszabályzó szelep automata üzemmódban (a linkelt képen kihúzva) szabályoz, annak van alsó és felső végállása, de ha a kézi kart benyomod és pl. emelésre állítod akkor azt nem veszi figyelembe! Felemelheted teljesen, addig is hogy már feszül az egész, nem fog letiltani semmi, és mindaddig engedi bele a kar a levegőt, amíg emelésen tartod! Ha ott visszaengeded középre megáll ahol van, ha viszont benyomod autómata (menet) módba akkor vissza lemegy középállásig, és ott marad.
Amiről beszélsz, hogy rakodás közben rajta hagyott gyújtásnál emeli süllyeszti magát az mind automata mód, ha közben a kézi szabályzót benyomod nem fog csinálni az automatika semmit.
Automata módban a légrugóban mindig annyi a nyomás, ami ahhoz kell, hogy az adott tömeget a beállított szinten tartsa, ezért lehet az, hogy a légrugó nyomásával mérjék a tengelyterhelést, devizahiteleseket az is csak automata módban lehet, ha közben kézzel ráemelsz akkor nem helyes értéket fogsz látni.
Válasz .Feco. #2888. hozzászólásáraBelekeversz már mindent. Az eredeti kérdés az volt, hogy ki lehet e emelni teljesen a légrugót. Ki. És nem fog eldurranni, meg szétugrani sem. Szó nem volt itt öreg rugóról meg stb.


Azt a haldexet ha emelésre állítom és úgy hagyom, felső végállásig emeli, de nem esik szét a rugó.
Ez nem úgy működik, hogy húzom oszt' megy. A tartálynyomás se közvetlen megy a rugóra.
Van minden ilyen pótkocsin egy szintállító, vagy szintérzékelő, ezért van az, mikor rakodás alatt szintez. Másképp autómatában hogyan tudná, hol a menetszint, meg rakodáskor kiszintezni?
Másrészt meg terhelt rugónál nem nagyobb a nyomás? De. Mert szintez. Akkor is eldurranhat. Én is ha rakott autót fejtek le, mire lefolyik, addigra teljes kiemelt a húzó, mert terheltre szintezett utazót, üresen meg álló kocsinál kiemelt.
Kéziben meg azért nem tudod tovább emelni, mert a szintállító, vagy szintvezérlő szelep nem engedi. Ez lehet mechanikus vagy elektromos is.
Hiába írtam már, nem egyszer szinteztem fel pótkocsit és autót is, mégis élek....
Nem kézzel állítasz menetszintet sem, automatán állítja, ha szenszoros, ha mechanikus, ha a haldex úgy marad, alapállásba teszi magát és kiszintez utazóra....
Tehát van szintérzékelő/szintállító.
Ezzel itt be is fejeztem itt a témát, mert nem fogom újból ugyanazokat leírkálni.
Én vagyok a helikopter
Válasz Gumóka #2887. hozzászólásáraHa kihúzod, és "fel" állásba teszed mi állítja meg, hogy mi a felső helyzete? Szerintem semmi... Menet módban szabályoz a rudazat, de kézi módban szerintem nem, addig nyomja a levegőt a légrugóba amíg az megy fel, illetve amikor már nem tud menni tovább, akkor addig, amíg ki nem egyenlítődik a nyomás a rugóban és a tartályban. Új rugó ezt simán elbírja de egy elöregedett nem biztos...
Sem érzékelő, sem nyomáshatároló, sem semmi más nincs beépítve tudtommal... Ahogyan a rugón belül sincs semmi ai ne engedné egy pont túlra...
Válasz fexco #2886. hozzászólásáraNincs külön rendszer. Mind ugyanúgy működik.




Válasz .Feco. #2871. hozzászólásáraberugózási lökethatároló
Válasz Gumóka #2883. hozzászólásáranéztem a netet.


elméletileg a gördülőmembrános légrugókról beszélünk.(??)
szerintem .Fecoval.nem egyfajta vezérlési modról beszéltek.(szerintem)
tehát a képeden ha jollátom akkor egy széttrobbant légrugo van.
ugyérted,hogy a alsó bak=dugattyú---erre hajlik rá a gördülőmembrán?
kérdés:a dugattyú teteje és a gördülőmembrán között van valami összekötés,vagy csak csak a nyomás?
Válasz Gumóka #2882. hozzászólásárahttps://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/gep/talajmuvelo-gepek/3-fejes-gastner-eke-elado/h_7289008
Válasz Gumóka #2882. hozzászólásáraItt az alsó bak, erre hajlik rá.
