Válasz .Feco. #5057. hozzászólásáraNem véletlenül van pl a 60-11 adattábláján 3q-val kisebb megengedett össztömeg ha nem max.30-al húzod... Amúgy is a maximum sebességük ezeknek 80kmph...és ez névleges terhelésnél...nem a 2xesénél...
Válasz lakatos gabesz #5048. hozzászólásáraamit te nézegecc:t6030-6050nh,az totál ugyanaz mint a ih maxxum 115-125.nekem t6 155 van,ez azoknak a gépeknek az utódja amit nézegecc.én nemsokat használtam eddig szállitásra,de azt tudd hogy a t6155 névleges tljesitménye 117 ló.szállitáskor ad asszem 154lovat.(csak azért,mert irtad,hogy talajozni is kell néha)azthiszem a 6030-6050is ugyanez.járj utána!!
Válasz lakatos gabesz #5041. hozzászólásáraAz első amit feljts el az az hogy a HW pótkocsira ráraksz 170 mázsát és nagy tartorral szaladsz vele! 20-130 között húzhatod 40-50-el is, de a fölött életveszélyes! Az, hogy egy MTZ tötymörög vele 160q-val nagyon nem ugyanaz amikor egy nagy 6 hengeres megrántja 50-el! A HW-k tengelyei, kerekei, csapágyazása és a fékrendszere sem ehhez van tervezve, ráadásul 30-40 éves kocsikról beszélünk!!!!
papíron össztömegben 13500 kg! ha ráraksz 170q-t össztömegben 22 tonna vagy, szétmegy egy csapágy és 40-50 körül elszáll egy kerék ott valaki meghal! Vagy te, vagy a szembejövő vagy is-is! Nem játék!
160-200q-t vihetsz kamionpótkocsikon, vagy teknős tandemeken, nem is olyan drágák amúgy, a HW-nek elég a 130q is. Én mégb mindig azt mondanám, hogy Fendt. nyuszi szerintem felejtős, itt senkinek nem vált be, és minél fiatalabb annál olcsóbb és annál xarabb használtan. A JD 6x20-asai jók, de elég drágák, és amilyen jók talajon olyan rosszak szállításra! kifejezetten döcög, és sokat fogyaszt! Mi sokat szállítunk, hosszú távra is, nagy terhekkel is, a Fendt fele üzemanyagból megvan mint a JD-k... pedig minden modell és minden váltótípus van, 40- és 50 km-es is, AutoQuad, PowerQuad, Autopower 40, autopower 50, Directdrive 50...
Üzemórától nem kell annyira félni, 6-8000 körül minden fendt átesik az első váltócserén, amelyik 10000 körül jár abban már új váltó van, ez szinte biztos... onnantól megint van 2--3-4000 órád, ráadásul van már bele felújított váltó is, jóárasítva. nekünk a 712-es 12000 fölött jár, mindene szépen megy. Az elekronikája meglepően megbízható, szépen működik minden. Inkább egy kicsit nagyobbat vennék mai fejel, 714 716 szerintem jobb választás, 2001 utániak már mind jók, ha szép hangja, pöccre indul, és terhelésnél nem botik a váltó akkor meg lehet őket venni nyugodtan, azok már elég jó árban is vannak! kényelemre az új nyuszit is kiröhögik... kicsit kockázatosabb vétel egy arion 630-640-650, ugyanezéert a pénzért sokkal fiatalabbat és sokkal kevesebb órásat kapsz, de nem állítanám hogy megbízhatóbb lesz attól...
Válasz Sk Laci #5049. hozzászólására11700-zal vettem. A motor úgy duruzsol mint a zsebóra, mindene tökéletesen működik, sehol semmi folyás rajta csak bele kell ülni és dolgozni vele.
Mondjuk a Case szervizes ismerte az előző helyéről, szerinte nagyon precíz odafigyelős gazdája volt. Szerintem ku..a jó gép!
Közeli Zrt-be ilyennel dolgozik egy ismerős srác. Eljött megnézni, kipróbálta azt mondta nyugodtan megvehetjük. Náluk több darab is van 15-18 ezer óra közöttiek de semmi komoly bajuk nincsen pedig ha kell, bálázás, silózás hajtják őket 2 műszakban is.
Válasz lakatos gabesz #5050. hozzászólásáraÖreg technikák Fendt 615LSA. 40km/h EHR, klíma. 2db van, az egyikben 12ezer, a másikban 18ezer óra. Mindkettőn volt motorgenerál (a12ezresen még nem kellett volna, de hibázott az előző tulaj) Gyakorlatilag homokon kívül másra nem kell költeni (még, aztán ki tudja)
Válasz Tobszi #5046. hozzászólásáraMenyi az elég sok óra?
Én is ma voltam nézni egy NH 12 000 motorórás, megy rendesen. De azért vanak rajta már hibák, de nagyon gondolkodom, hogy talán megveszem.
Válasz Tobszi #5046. hozzászólásáraNekem se száguldásra kell itt is nagyon szarok az utak
Nézegettem a case ih-at is csak sok tapasztalatom nincs hozzá.meg a szerviz ami nem nagyon van a környékbe.a massey és new holland szerviz 15kmre van kb meg a john deere sincs messze.
Válasz lakatos gabesz #5044. hozzászólásáraŐsszel ha ilyen vizes viszonyok vannak, ami nem ritka és sokat kell dűlőúton menni, nem bánod meg a 180le körüli teljesítményt. Tapasztalatból tudom, hw-kat húzzuk 140-150q kukoricával. Korábban a 82-est 10-20q-val kisebb súllyal szinte minde őszön legalább egyszer húztuk (nyilván ez is véglet). Arról nem beszélve, hogy nem gond, ha lazítani kell + kényelem, ami egyre fontosabb az évek múlásával.
Válasz lakatos gabesz #5032. hozzászólásáraHa már NH-ban gondolkodsz szerintem a Case Ih-kat is nézd meg. A télen vettem egy 135-ös Maxxumot 6 hengeres Cr motorral 9 évesen de elég sok órával de az MTZ után egy álom a gép!
A 8011-es pótkocsit úgy viszi rakottan mit ha üres lenne, igazából még egyet is elbírna nevetve. Kényelmes, csendes nagyon jó szállítani (is) igaz nem valami gyors de ezeken az utakon bőven elég.
Válasz Ares 826 #5043. hozzászólásáraNem ritka a 15 ezer órás Fendt. Mára a motorokkal variálnak,az néha zsák utca. De az őzikénél is könyökölt ki motor 4ezer óránál. A kollégának egy hagyományos C Fendet ajánlottam. Amint látom egy menetben mindent szisztéma. Zabálja a vasakat,a gond nyilván nem ebben van,hanem az agyon verni a földet. Majd nyáron mindent bele. Idén látszik a kukoricán hol ment a 8330-as őzike ikerkerékkel 12 sorral. Igaz máshol ezt a vetőgépet egy 160-as húzza. De nyilván ez így jobban mutat. 3-4 évente ér vissza a lazító, de meg akar szakadni. A kis maszek táblákban pedig "szalad" ugyanaz a gép. Idén is szétrobbantottak egy őzike difit..majd az elejét később. Szerintem nem jól használjuk pár helyen a nagy vasakat. Ennek jelei látszanak, a határban-műhelyben.
Válasz Vinkó75 #5042. hozzászólásáraViszont ebbe igazad van későb lehet lesz talajmunka is akkor egy ilyen kategoriájú géppel meg lehet azokat is csinálni.
Válasz Vinkó75 #5036. hozzászólásáraTe az őzikéről beszélsz én a Fendt- röl! Azt elhiszem hogy azok régen annyit bírtak de az újak már ott sem mennek el annyit, én azt gondolom és látom!
Válasz lakatos gabesz #5041. hozzászólásáraA nagyobbat még használhatod finoman. A kicsit viszont nyelezed folyamatosan. Élettartamra és fogyasztásra a kicsi van hátrányban. Neked kell tudnod hogy a későbbiekben milyen irányba bírsz lépni. Egy nagyobb pótkocsi, nem akkora fejtörés mint egy traki.Viszont lóerő felesleggel már több olyan szerszámot tudsz használni. Mit idáig max bérmunkában tudtál megcsináltatni...pl.
Válasz Vinkó75 #5033. hozzászólásáraValahogyan én is afelé hajlok én is 6 hengeres felé és tudom hogy igaza van Feconak csak konkrétan én arra gondoltam hogy egy 150 lovas 6 hengerest veszek egy ilyen potkocsi nem e kevés és esetleg a fogyasztása se lesz kedvező bár lehet hogy hüjeséget beszélek vagyis rosszul gondolom.a fendek 6 hengeresbe nagyon drágák a variok annyit nem enged a keret a new hollandot nézegettem nagyon meg még a massey traktorokat is nézegettem itt felénk vannak.
Válasz laci92627 #5037. hozzászólásáraFastracot nem szeretnék mert ha néha becsuszik talaj munka is vagy más munka azért jobb szerintem egy sima traktor.
Válasz fendt309 #5035. hozzászólásáraAmit felraktam az a haveré, az ő nevét adtam meg. Bellota 501..4mm-es lap..36-os tengely. Deutz 105 agrotron,húzta. Ha a hirdetésre gondolsz.
Válasz lakatos gabesz #5032. hozzászólásáraNem azt mondtam hogy mtz vegyél mert azt én sem ajánlom csak azt hogy az már elviszi ezt a pótot.Szállításra pedig a fastracnál nemigen van jobb szerintem, nagy fülke, kényelmes ,kamion feelingje van.
Válasz Ares 826 #5031. hozzászólásáraVan rá példa. 8100 őzikéket 95-ben úgy adták át..hogy a várható élettartamot is előrevetítették. Tehát jó tulaj és "körülmények" mellet. A motor 15 ezer óra után csere esedékes, a hajtáslánc 30 ezer óra. A mai őzikék erre már rácáfolnak,látom. A nyuszit felénk max állattartó telep használja..Ők a jó fokozat elosztása miatt favorizálják, etető kocsiznak vele. A többi kemény melóra, őzike. A lazább lóti futira pár nyuszi is van...de ez inkább stratégiai bevásárlás volt. A megbízott cégvezető részéről. Amint látom a nyuszis szerelő, elég "sokat" van itt.
Válasz lakatos gabesz #5028. hozzászólásáraFeco...gyakorlott géptulaj.A rövid gépeknek legendásan rossz az útfekvése-fogása. Nem véletlen terel a "nagyobb" irányába. A fogásra és útfekvésre a Fendt 300-as széria mi rácáfolt. A többi hasonlóval elpattogtam. Még az Iván is "kényelmesebb" volt. Mikor a megrakott T-088-at húztam. Ha lehet én is a nagyobb irányába "terelnélek". Ezért adtam egy olcsóbb alternatívát. Elmondok egy példát a 6 hengerre és egy minden tekintetben rugalmas régi Deutz motorra. Favorit 515 C-16T Hunor trágyaszóró. Munka közben Tlt 750-re rakva, a motor max 1300-at forog, így a Tlt 400 körül. Viszi szépen észre sem veszi. Rugózott első híd-jó kabin..hosszú jó fogás. Még rosszabb úton is kényelmes. A Fendt legstabilabb szériája. Németeknél még használatban vannak. Nem nagyon dobálják őket.
Válasz laci92627 #5030. hozzászólásáraSzertnèk egy kényelmesebb nyugati gépet is van egy turbós 82esem mbp potkocsi hozzá de a nagy hwhoz valami nyugatit szeretnék már vagy 4 hengerest vagy 6 hengerest.nagybátyámnak van 892.2 kényelmetlen nagyon meg patog is az utton mtzt nem akarnék már.
Válasz lakatos gabesz #5026. hozzászólásáraJcb fastrac ha csak szállítani akarsz arra tökéletes,de szerintem túlgondolod egy hw kocsi elé egy egyeneshidas mtz is elég síkságon és normál körülmények között.
Válasz Vinkó75 #5027. hozzászólására5-6 ezer üzemórás fendt 712 és 714 vario 15 milla körül kezdődik...ezért is néztem a 6 hengeresbe a john deere 6620 vagy a new holland t6050-est amik elfogadható áron vannak.szerinted is szálitásra egy ilyen kaliberű pótkocsi elé amire 140 vagy 170 mázsa megy már 6 hengerest vegyek?
Válasz lakatos gabesz #5026. hozzászólásáraA vario egy nagyon jó dolog, de 10 ezer óra és jönnek a gondok. Jó kezekben 15 ezer óra után jött a csere. Ezzel számolni kell. Használtan 10 ezer óra körülieket árulnak plusz mínusz 2 ezer óra..kb.A fogyasztása talán a legjobb a régi vasak közül is. A mai vasak nyilván,javultak e téren az őzikénél is.
Válasz lakatos gabesz #5024. hozzászólásáraNézz C-s Fendet...nem mai vasak de ki mennek a világból. Van itt 3 darab,szolgáltatásban Dolgoznak keményen de semmi gond velük. 514 C favorit 140 paci.Vagy 512..120 paci.
Válasz .Feco. #5023. hozzászólásáraA fendt 714 nem sok egy hw 80.11 potkocsi elé amire max 170 mázsa megy?viszont a fendek drágábakk maximum 11 milla lesz rá a keret egyenlőre.
Válasz lakatos gabesz #5022. hozzászólásáracsak 6 hengerest, a kicsinek rövid a tengelytávja... amúgy ez egyik sem igazán jó szállításra, ha célirányosan erre keresel akkor Fendt 714-716-818 vagy Claas Arion 630-640-650! kiugóan jók erre, gyorsjárásúak, nagyot fognak, 55-el félgázon sipircelnek felefelé az emelkedőkön és felüljárókon is, az utazási kényelmük pedig összehasonlíthatatlanul jobb mint bármilyen JD-nak...
Sziasztok.szálitásra milyen gépet érdemes venni szerintetek?new holland és a john deerokat is nézegettem bár a fogyasztásától félek a new hollandot meg nem ismerem hogy milyen lehet a fogyasztása meg van e olyan megbízható mint a john deere.john deereból 6420 és 6620-as típust néztem new hollandból pedig t6020 és t6050.pótkocsizáshoz 14t és 16t pótkocsihoz mekkora gépet javasoltok 4 hengerest vagy 6 hengerest?válaszotokat előre is köszönöm!
Még nincs konkrét, de 200 Lóerő körüli gépet keresek, új az most nagy falat lenne, de sok üzemórásat sem szeretnék, max. 3.000 körülig. Most Claas Aresek vannak, 115 és 150 Lóerősek. 10.000 óra van bennük, motor, váltó jó, de elektromos és kisebb nagyobb problémák voltak rendesen, a klímájuk pedig gyárilag egy fos. Ami szóba jöhet, John Deere, Massey Ferguson, Case IH, Claas, Fendt, Valtra. Minden gyártónak vannak jobban sikerült és kevésbé jól sikerült típusai. Mi az amit ajánlanátok és mi az amit biztosan nem?! Meghibásodás, fogyasztás, stb? Előre is köszönöm a válaszokat! Válasz T180. #5014. hozzászólására
Traktor vásárlás előtt állok és gondoltam naivan benézek egy ilyen topikba. Először azt hittem rossz címre kattintottam, de nem... itt minden van csak traktorokról szóló szakmai hozzászólás nincs... Lehet, hogy van, de nincs türelmem mind az 5.000 hozzászólást átböngészni, hátha találok benne valami szakmait is. Kár, hogy szét trollkodjátok ezeket a topikokat (politika, személyeskedés, stb..)
Válasz Hogel #5009. hozzászólásáraItt a cégnél vettek 4 ezerrel egy tm 155 öst, most olyan 8-9 ezer lehet benne, volt hogy egész nyáron tárcsázott meg amúgy is megy minden nap, évi 1000 órát minimum komolyabb gond nem volt eddig, lényeg hogy tényleg csak 6 ezer óra legyen benne. Bontott cucc van hozzá itt kaposvár mellett szokták magukat hírdetni. Tm 160 is volt a cégnél, igaz ott már jópár nagyobb javításon átesett a végén, de 23 ezer óra felett volt benne.
7061 hozzászólás
Válasz .Feco. #5057. hozzászólására
Nem véletlenül van pl a 60-11 adattábláján 3q-val kisebb megengedett össztömeg ha nem max.30-al húzod... Amúgy is a maximum sebességük ezeknek 80kmph...és ez névleges terhelésnél...nem a 2xesénél...
Válasz fexco #5058. hozzászólásáraVéletlenül nem kardán melónál adja a több pacit?
Válasz .Feco. #5057. hozzászólásáraa hszolásod első felével teljesen 1et értek!!!!!
Válasz lakatos gabesz #5048. hozzászólásáraamit te nézegecc:t6030-6050nh,az totál ugyanaz mint a ih maxxum 115-125.nekem t6 155 van,ez azoknak a gépeknek az utódja amit nézegecc.én nemsokat használtam eddig szállitásra,de azt tudd hogy a t6155 névleges tljesitménye 117 ló.szállitáskor ad asszem 154lovat.(csak azért,mert irtad,hogy talajozni is kell néha)azthiszem a 6030-6050is ugyanez.járj utána!!
Válasz lakatos gabesz #5041. hozzászólásáraAz első amit feljts el az az hogy a HW pótkocsira ráraksz 170 mázsát és nagy tartorral szaladsz vele! 20-130 között húzhatod 40-50-el is, de a fölött életveszélyes! Az, hogy egy MTZ tötymörög vele 160q-val nagyon nem ugyanaz amikor egy nagy 6 hengeres megrántja 50-el! A HW-k tengelyei, kerekei, csapágyazása és a fékrendszere sem ehhez van tervezve, ráadásul 30-40 éves kocsikról beszélünk!!!!
papíron össztömegben 13500 kg! ha ráraksz 170q-t össztömegben 22 tonna vagy, szétmegy egy csapágy és 40-50 körül elszáll egy kerék ott valaki meghal! Vagy te, vagy a szembejövő vagy is-is! Nem játék!
160-200q-t vihetsz kamionpótkocsikon, vagy teknős tandemeken, nem is olyan drágák amúgy, a HW-nek elég a 130q is. Én mégb mindig azt mondanám, hogy Fendt. nyuszi szerintem felejtős, itt senkinek nem vált be, és minél fiatalabb annál olcsóbb és annál xarabb használtan. A JD 6x20-asai jók, de elég drágák, és amilyen jók talajon olyan rosszak szállításra! kifejezetten döcög, és sokat fogyaszt! Mi sokat szállítunk, hosszú távra is, nagy terhekkel is, a Fendt fele üzemanyagból megvan mint a JD-k... pedig minden modell és minden váltótípus van, 40- és 50 km-es is, AutoQuad, PowerQuad, Autopower 40, autopower 50, Directdrive 50...
Üzemórától nem kell annyira félni, 6-8000 körül minden fendt átesik az első váltócserén, amelyik 10000 körül jár abban már új váltó van, ez szinte biztos... onnantól megint van 2--3-4000 órád, ráadásul van már bele felújított váltó is, jóárasítva. nekünk a 712-es 12000 fölött jár, mindene szépen megy. Az elekronikája meglepően megbízható, szépen működik minden. Inkább egy kicsit nagyobbat vennék mai fejel, 714 716 szerintem jobb választás, 2001 utániak már mind jók, ha szép hangja, pöccre indul, és terhelésnél nem botik a váltó akkor meg lehet őket venni nyugodtan, azok már elég jó árban is vannak! kényelemre az új nyuszit is kiröhögik... kicsit kockázatosabb vétel egy arion 630-640-650, ugyanezéert a pénzért sokkal fiatalabbat és sokkal kevesebb órásat kapsz, de nem állítanám hogy megbízhatóbb lesz attól...
Válasz Sk Laci #5049. hozzászólására11700-zal vettem. A motor úgy duruzsol mint a zsebóra, mindene tökéletesen működik, sehol semmi folyás rajta csak bele kell ülni és dolgozni vele.
Mondjuk a Case szervizes ismerte az előző helyéről, szerinte nagyon precíz odafigyelős gazdája volt. Szerintem ku..a jó gép!
Közeli Zrt-be ilyennel dolgozik egy ismerős srác. Eljött megnézni, kipróbálta azt mondta nyugodtan megvehetjük. Náluk több darab is van 15-18 ezer óra közöttiek de semmi komoly bajuk nincsen pedig ha kell, bálázás, silózás hajtják őket 2 műszakban is.
Válasz Peti 8310 #5054. hozzászólásáraLink
Válasz lakatos gabesz #5022. hozzászólásáraÉn a helyedben ilyet vennék:

https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/gep/traktor-45-le-felett/jcb-fastrac-3185-adasvetelivel/h_6767246?ref=43d88323
Ismerősnek van ennél valamivel öregebb, 3 tengelyes kamion pótot húznak vele. Ősszel 4fejes Vogel Noot vf ekével szalad 11el 30cm-n középkötött talajon.
Válasz Berente Antal #5052. hozzászólásáragumikon
Válasz lakatos gabesz #5050. hozzászólásáraÖreg technikák Fendt 615LSA. 40km/h EHR, klíma. 2db van, az egyikben 12ezer, a másikban 18ezer óra. Mindkettőn volt motorgenerál (a12ezresen még nem kellett volna, de hibázott az előző tulaj) Gyakorlatilag homokon kívül másra nem kell költeni (még, aztán ki tudja)
Válasz lakatos gabesz #5048. hozzászólásáraNH-sok megcsinálják a Caset is.
Válasz Berente Antal #5047. hozzászólásáraÉs ti ezeket a hw kocsikat milyen gépekkel huzátok?
Válasz Tobszi #5046. hozzászólásáraMenyi az elég sok óra?
Én is ma voltam nézni egy NH 12 000 motorórás, megy rendesen. De azért vanak rajta már hibák, de nagyon gondolkodom, hogy talán megveszem.
Válasz Tobszi #5046. hozzászólásáraNekem se száguldásra kell itt is nagyon szarok az utak
Nézegettem a case ih-at is csak sok tapasztalatom nincs hozzá.meg a szerviz ami nem nagyon van a környékbe.a massey és new holland szerviz 15kmre van kb meg a john deere sincs messze.
Válasz lakatos gabesz #5044. hozzászólásáraŐsszel ha ilyen vizes viszonyok vannak, ami nem ritka és sokat kell dűlőúton menni, nem bánod meg a 180le körüli teljesítményt. Tapasztalatból tudom, hw-kat húzzuk 140-150q kukoricával. Korábban a 82-est 10-20q-val kisebb súllyal szinte minde őszön legalább egyszer húztuk (nyilván ez is véglet). Arról nem beszélve, hogy nem gond, ha lazítani kell + kényelem, ami egyre fontosabb az évek múlásával.
Válasz lakatos gabesz #5032. hozzászólásáraHa már NH-ban gondolkodsz szerintem a Case Ih-kat is nézd meg. A télen vettem egy 135-ös Maxxumot 6 hengeres Cr motorral 9 évesen de elég sok órával de az MTZ után egy álom a gép!
A 8011-es pótkocsit úgy viszi rakottan mit ha üres lenne, igazából még egyet is elbírna nevetve. Kényelmes, csendes nagyon jó szállítani (is) igaz nem valami gyors de ezeken az utakon bőven elég.
Válasz Ares 826 #5043. hozzászólásáraNem ritka a 15 ezer órás Fendt. Mára a motorokkal variálnak,az néha zsák utca. De az őzikénél is könyökölt ki motor 4ezer óránál. A kollégának egy hagyományos C Fendet ajánlottam. Amint látom egy menetben mindent szisztéma. Zabálja a vasakat,a gond nyilván nem ebben van,hanem az agyon verni a földet. Majd nyáron mindent bele. Idén látszik a kukoricán hol ment a 8330-as őzike ikerkerékkel 12 sorral. Igaz máshol ezt a vetőgépet egy 160-as húzza. De nyilván ez így jobban mutat. 3-4 évente ér vissza a lazító, de meg akar szakadni. A kis maszek táblákban pedig "szalad" ugyanaz a gép. Idén is szétrobbantottak egy őzike difit..majd az elejét később. Szerintem nem jól használjuk pár helyen a nagy vasakat. Ennek jelei látszanak, a határban-műhelyben.
Válasz Vinkó75 #5042. hozzászólásáraViszont ebbe igazad van későb lehet lesz talajmunka is akkor egy ilyen kategoriájú géppel meg lehet azokat is csinálni.
Válasz Vinkó75 #5036. hozzászólásáraTe az őzikéről beszélsz én a Fendt- röl! Azt elhiszem hogy azok régen annyit bírtak de az újak már ott sem mennek el annyit, én azt gondolom és látom!

Válasz lakatos gabesz #5041. hozzászólásáraA nagyobbat még használhatod finoman. A kicsit viszont nyelezed folyamatosan. Élettartamra és fogyasztásra a kicsi van hátrányban. Neked kell tudnod hogy a későbbiekben milyen irányba bírsz lépni. Egy nagyobb pótkocsi, nem akkora fejtörés mint egy traki.Viszont lóerő felesleggel már több olyan szerszámot tudsz használni. Mit idáig max bérmunkában tudtál megcsináltatni...pl.
Válasz Vinkó75 #5033. hozzászólásáraValahogyan én is afelé hajlok én is 6 hengeres felé és tudom hogy igaza van Feconak csak konkrétan én arra gondoltam hogy egy 150 lovas 6 hengerest veszek egy ilyen potkocsi nem e kevés és esetleg a fogyasztása se lesz kedvező bár lehet hogy hüjeséget beszélek vagyis rosszul gondolom.a fendek 6 hengeresbe nagyon drágák a variok annyit nem enged a keret a new hollandot nézegettem nagyon meg még a massey traktorokat is nézegettem itt felénk vannak.
Válasz laci92627 #5037. hozzászólásáraFastracot nem szeretnék mert ha néha becsuszik talaj munka is vagy más munka azért jobb szerintem egy sima traktor.
Válasz Vinkó75 #5038. hozzászólásáraigen, köszi

Válasz fendt309 #5035. hozzászólásáraAmit felraktam az a haveré, az ő nevét adtam meg. Bellota 501..4mm-es lap..36-os tengely. Deutz 105 agrotron,húzta. Ha a hirdetésre gondolsz.
Válasz lakatos gabesz #5032. hozzászólásáraNem azt mondtam hogy mtz vegyél mert azt én sem ajánlom csak azt hogy az már elviszi ezt a pótot.Szállításra pedig a fastracnál nemigen van jobb szerintem, nagy fülke, kényelmes ,kamion feelingje van.
Válasz Ares 826 #5031. hozzászólásáraVan rá példa. 8100 őzikéket 95-ben úgy adták át..hogy a várható élettartamot is előrevetítették. Tehát jó tulaj és "körülmények" mellet. A motor 15 ezer óra után csere esedékes, a hajtáslánc 30 ezer óra. A mai őzikék erre már rácáfolnak,látom. A nyuszit felénk max állattartó telep használja..Ők a jó fokozat elosztása miatt favorizálják, etető kocsiznak vele. A többi kemény melóra, őzike. A lazább lóti futira pár nyuszi is van...de ez inkább stratégiai bevásárlás volt. A megbízott cégvezető részéről. Amint látom a nyuszis szerelő, elég "sokat" van itt.
Válasz Vinkó75 #5033. hozzászólásáraEgy kicsit
...
mekkora lapok vannak a tárcsádon és mivel húztad?
Köszi..
Válasz lakatos gabesz #5032. hozzászólásáraVagy....
https://auto.jofogas.hu/csongrad/Zetor_Forterra_11641_1_bontatlan_gyari_allapotban__70880021.htm
Válasz lakatos gabesz #5028. hozzászólásáraFeco...gyakorlott géptulaj.A rövid gépeknek legendásan rossz az útfekvése-fogása. Nem véletlen terel a "nagyobb" irányába. A fogásra és útfekvésre a Fendt 300-as széria mi rácáfolt. A többi hasonlóval elpattogtam. Még az Iván is "kényelmesebb" volt. Mikor a megrakott T-088-at húztam. Ha lehet én is a nagyobb irányába "terelnélek". Ezért adtam egy olcsóbb alternatívát. Elmondok egy példát a 6 hengerre és egy minden tekintetben rugalmas régi Deutz motorra. Favorit 515 C-16T Hunor trágyaszóró. Munka közben Tlt 750-re rakva, a motor max 1300-at forog, így a Tlt 400 körül. Viszi szépen észre sem veszi. Rugózott első híd-jó kabin..hosszú jó fogás. Még rosszabb úton is kényelmes. A Fendt legstabilabb szériája. Németeknél még használatban vannak. Nem nagyon dobálják őket.
Válasz laci92627 #5030. hozzászólásáraSzertnèk egy kényelmesebb nyugati gépet is van egy turbós 82esem mbp potkocsi hozzá de a nagy hwhoz valami nyugatit szeretnék már vagy 4 hengerest vagy 6 hengerest.nagybátyámnak van 892.2 kényelmetlen nagyon meg patog is az utton mtzt nem akarnék már.
Válasz Vinkó75 #5027. hozzászólásáraBiztos vagy te abban hogy annyit az kibír???

Válasz lakatos gabesz #5026. hozzászólásáraJcb fastrac ha csak szállítani akarsz arra tökéletes,de szerintem túlgondolod egy hw kocsi elé egy egyeneshidas mtz is elég síkságon és normál körülmények között.
Válasz lakatos gabesz #5022. hozzászólásáraJCB Fastrak azzal lehet döngetni.
Válasz Vinkó75 #5027. hozzászólására5-6 ezer üzemórás fendt 712 és 714 vario 15 milla körül kezdődik...ezért is néztem a 6 hengeresbe a john deere 6620 vagy a new holland t6050-est amik elfogadható áron vannak.szerinted is szálitásra egy ilyen kaliberű pótkocsi elé amire 140 vagy 170 mázsa megy már 6 hengerest vegyek?
Válasz lakatos gabesz #5026. hozzászólásáraA vario egy nagyon jó dolog, de 10 ezer óra és jönnek a gondok. Jó kezekben 15 ezer óra után jött a csere. Ezzel számolni kell. Használtan 10 ezer óra körülieket árulnak plusz mínusz 2 ezer óra..kb.A fogyasztása talán a legjobb a régi vasak közül is. A mai vasak nyilván,javultak e téren az őzikénél is.
Válasz .Feco. #5023. hozzászólásáraA fendt 712?és ezeknek a fendt-nek jobb a fogasztásuk mint a john deerenak meg a new hollandnak?
Válasz lakatos gabesz #5024. hozzászólásáraNézz C-s Fendet...nem mai vasak de ki mennek a világból. Van itt 3 darab,szolgáltatásban Dolgoznak keményen de semmi gond velük. 514 C favorit 140 paci.Vagy 512..120 paci.
Válasz .Feco. #5023. hozzászólásáraA fendt 714 nem sok egy hw 80.11 potkocsi elé amire max 170 mázsa megy?viszont a fendek drágábakk maximum 11 milla lesz rá a keret egyenlőre.
Válasz lakatos gabesz #5022. hozzászólásáracsak 6 hengerest, a kicsinek rövid a tengelytávja... amúgy ez egyik sem igazán jó szállításra, ha célirányosan erre keresel akkor Fendt 714-716-818 vagy Claas Arion 630-640-650! kiugóan jók erre, gyorsjárásúak, nagyot fognak, 55-el félgázon sipircelnek felefelé az emelkedőkön és felüljárókon is, az utazási kényelmük pedig összehasonlíthatatlanul jobb mint bármilyen JD-nak...
Sziasztok.szálitásra milyen gépet érdemes venni szerintetek?new holland és a john deerokat is nézegettem bár a fogyasztásától félek a new hollandot meg nem ismerem hogy milyen lehet a fogyasztása meg van e olyan megbízható mint a john deere.john deereból 6420 és 6620-as típust néztem new hollandból pedig t6020 és t6050.pótkocsizáshoz 14t és 16t pótkocsihoz mekkora gépet javasoltok 4 hengerest vagy 6 hengerest?válaszotokat előre is köszönöm!
Válasz ClaasAtz #5020. hozzászólásáraMax 5-6 évesek 150...200 paci körüliek. Elég sokat mennek, van mikor még januárban is szántanak.
Válasz Vinkó75 #5018. hozzászólásáraMilyen Valtrája van és kb mennyi üzemórás lehet?
Válasz Lajos76 #5017. hozzászólásáraIgen, az is lényeges, de pont azt szeretném elkerülni, hogy a szervizeseket én tartsam el :)
Válasz ClaasAtz #5015. hozzászólásáraVan erre felé Valtrás, nagyon dicséri. Sőt...arra is cseréli be az előzőt.
Válasz ClaasAtz #5015. hozzászólásáraOlyat vegyél aminek jó helyben a szervize.
Válasz ClaasAtz #5015. hozzászólásáraKattints a nevemre
Válasz ClaasAtz #5013. hozzászólásáraamatőr vagy,ird be mit szeretnél ,és mindjárt jön a szatanácsadás ,hogy az úgyse jó

Traktor vásárlás előtt állok és gondoltam naivan benézek egy ilyen topikba. Először azt hittem rossz címre kattintottam, de nem... itt minden van csak traktorokról szóló szakmai hozzászólás nincs... Lehet, hogy van, de nincs türelmem mind az 5.000 hozzászólást átböngészni, hátha találok benne valami szakmait is. Kár, hogy szét trollkodjátok ezeket a topikokat (politika, személyeskedés, stb..)


Válasz Hogel #5009. hozzászólásáraItt a cégnél vettek 4 ezerrel egy tm 155 öst, most olyan 8-9 ezer lehet benne, volt hogy egész nyáron tárcsázott meg amúgy is megy minden nap, évi 1000 órát minimum komolyabb gond nem volt eddig, lényeg hogy tényleg csak 6 ezer óra legyen benne. Bontott cucc van hozzá itt kaposvár mellett szokták magukat hírdetni. Tm 160 is volt a cégnél, igaz ott már jópár nagyobb javításon átesett a végén, de 23 ezer óra felett volt benne.