Gázolaj árak 594 Ft Benzin árak 588 Ft EUR 398.72 Ft USD 339.33 Ft CHF 426.26 Ft GBP 462.75 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93326 hozzászólás
#28425 PBandi
2013-11-01 20:02:43

Válasz #28454. hozzászólásra

Ha ennyi okos ember van a faludban akkor miért nem őket kérdezgeted?

Nincs profilkép
#28424 kérdező
2013-11-01 20:01:51

Válasz #28455. hozzászólásra

Szia! Erőben odaver nagyon bika 82eshez képest sőt még a 892höz képest is. Csak ne romolna el folyton, ez egy nem igazán sikerült széria szinte mindenki csak szopik vele köztük én is de ha megy nagyon király. Két váltókar van benne azt meg kell szokni és mondjuk pótkocsival rakottan pl 10tonna fölött sem egy leányélet elindulni vele mivel az egyik kar az csoport váltó és csak álló helyzetben tudod kapcsolni a másik asz szinkronizált szorzóváltó. Kuplungja erősített 2 tárcsás. Hosszabb és nehezebb is mint a 82es. Nem tudom hogy miket mondjak róla kérdezz és ha tudok válaszolok.

#28423 PBandi
2013-11-01 19:57:07

Válasz #28450. hozzászólásra

Én kamaz gyújtáskapcsolót raktam bele de azt mondják az sem bír sokat.

#28422 bala
2013-11-01 19:38:23

Válasz #28451. hozzászólásra

Szia! Tudnál mondani ezt -azt az 1025.2 es Mtz-ről? Mik a tapasztalatok róla?

#28421 GABY 033
2013-11-01 19:28:58

Válasz #28453. hozzászólásra
De tudni is kell meghuzni ha szarr helyen van,van itt egy két okos ember szivesen eljön segiteni és megmutatja mit tud!

#28420 apuci
2013-11-01 19:18:12

Válasz #28452. hozzászólásra
Azt elég nehéz megszakítani!!!smile tonguesmile tonguesmile tongue

#28419 GABY 033
2013-11-01 19:16:28

Válasz #28447. hozzászólásra

Oké köszi az infót meglesz a szántás után,mert még 8 is riszál ,és csak az 18-20km megy! Hivok egy hozzá értö embert,mert én nem értek hozzá,és nem akarom megszakitani a csavart!

Nincs profilkép
#28418 kérdező
2013-11-01 19:07:06

Válasz #28450. hozzászólásra

Sziasztok! Egy gyors kérdésem lenne remélem hogy tudtok segíteni. MTZ 1025.2 homlokrakodós. Reggel vmiért benne maradt a nyomás a gémemelő munkahengerekben. Levettem a csatlakozót a nyomást kiengedtem belőle visszaraktam de semmi sem változott ugyan úgy nem emelt és nem is süllyesztett. Mondom akkor újra. Levettem a csatlakozót leengedtem a nyomást leállítottam a gépet és úgy próbáltam meg kicsit kiengedni belőle. Ekkor viszont a hidraulika tartálynál vmi elengedte az olajat de nem tudom hogy mi 1-2liter elfolyt belőle. Se cső se semmin nem látszik hogy el lenne durranva. De vhol továbbra is csepereg belőle Hol nyomhatta széjjel? Sajnos nem volt időm lemosni és nézegetni egész nap ment és holnap is menni fog, de ha vki tudja hogy mi mehetett szét akkor reggel megnézem. Ha nem akkor majd ha esik akkor megnézzük.

#28417 gjoni
2013-11-01 18:48:57

Válasz #28445. hozzászólásra

Hali ha gyújtáskapcsolót is cseréltél nem mindegy ,hogy milyen mert ha sárga akkor made in china az szar smile nonono Még valami ha rosszul dugtátok rá a vezetéket akkor is csinál olyat mi hint áramot kap rögtön teker én is jártam már így smile lol Villamosság szerelőt hívtam inkább ki ne gyújtsam a gépetsmile thumbupcool

#28416 Gabesz2
2013-11-01 18:47:39

Válasz #28445. hozzászólásra
Keress egy autóvillamossági szerelőt. Valószínűleg, valamelyik kábelt rossz helyre kötöttétek. smile biggrin

Nincs profilkép
#28415 Sanyi74
2013-11-01 18:27:40

http://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/MTZ_elsohajtas_11590726.htm?g=hnhp1od8-2hq7yzcc4du-0x7tipk&gp=2

Nincs profilkép
#28414 Sanyi74
2013-11-01 18:22:15

http://aprod.hu/hirdetes/mtz-12-rugos-kuplungszerkezet-2db-uj-IDXgE3.html#24887151d5

Nincs profilkép
#28413 NZ
2013-11-01 18:00:57

Üdv Mindenkinek!
Van egy MTZ 82.1 traktorom és nem indul. Áramot kap de ha elfordítom a gyújtás kapcsolót nem csinál semmit. Probálgatuk keresni a hibát, de rosszabb lett. Most ha az ármatalanítot bekapcsolom egyből indítani akarja a traktort és beragad a bendix. Úgy tudom elindítani hogy a bendixről leveszem a kábelt és egy külső kábellal a gyújtáskapcsolóhoz érintem és elindul. Gyújtáskapcsolót és indító relét cseréltünk de az sem oldotta meg.
Köszönöm ha tud valaki segíteni.

#28412 ananasz76
2013-11-01 17:41:30

Udv mindenkinek! nekem is van egy 95.2 mtz esd nem tudok szantani csak 1 nagy vagyis nyul jel nel, mert a 2 kicsi vagyis teknos nel nem viszi siman az eket, mi lehet a gond?

#28411 GABY 033
2013-11-01 11:20:58

Válasz #28442. hozzászólásra

Oké igy m ár világos meglesz utánnahuzva és lebiztositva köszi az infót!

#28410 rongyember
2013-11-01 11:06:13

Válasz #28441. hozzászólásra

ami a fényképen van,egy darab dróttal van lebiztosítva...azt utána kell húzni majd újra biztosítani

#28409 GABY 033
2013-11-01 11:03:18

Válasz #28440. hozzászólásra
Már mi az a rudfej? Valamelyik nap próbáltuk beállitani de mindig riszál a kormány,nem tudom hova kell,egy ember azt mondta hogy kivülje 4cm kintebb legyen mint a belsö!

#28408 rongyember
2013-11-01 10:59:59

Válasz #28439. hozzászólásra

...a rúdfejen mikor húztál utoljára?

#28407 GABY 033
2013-11-01 10:51:23

Válasz #28438. hozzászólásra

Már a menetszámot? Mert egy kicsit riszál a kormány 9ben!

#28406 mtz1221
2013-11-01 10:44:47

Válasz #28437. hozzászólásra
Akkor bekéne talán álitani mindkettöt 29,25re

#28405 GABY 033
2013-11-01 10:39:22

Válasz #28436. hozzászólásra

Jobb összekötö orsó 33cm bal orsó 25,5cm

#28404 GABY 033
2013-11-01 10:35:42

Válasz #28434. hozzászólásra
Itt egy kép a összekötöröl!
33cm egyik másik +25.5cm!

#28403 mtz1221
2013-11-01 10:29:19

Válasz #28433. hozzászólásra
Nekem volt már ba váltóban megtágulva az elsöhajtás fogaskerék csapágyai,az is kerepelt pekapcsolt álapotban rendesen

#28402 GABY 033
2013-11-01 10:19:10

Szeretnék kérdezni valamit!
Kormány balra többet fordul mint jobbra,miért van ez?
Remélem érthetö voltam!

Nincs profilkép
#28401 gergo186
2013-11-01 09:00:17

Amikor nem volt bekapcsolva az első hajtás, már néha akkor is lehetett hallani ezt a hangot, csak most jött elő különösen. A kapcsolókaron is állítottam már..

#28400 AtoZz
2013-11-01 00:41:56

melyik elsöhíd a jobb? egyeneshíd?vagy a Z hid? és miért?elönyök?hátrányok?smile biggrin

ám nekem is rettenetes hangja volt,mikor nemhuzta be rendesen a kapcsolókereket elsömeghajtásnál,aztán ráálitottam,meg levettem a kapcsoló visszahúzórugóját,azóta szépen dolgozik :)

#28399 VTR-es
2013-10-31 20:14:09

Válasz #28430. hozzászólásra
Próbálj állítani az elsőhajtás bekapcsoló rudazatán.

Nincs profilkép
#28398 gergo186
2013-10-31 19:48:36

Hello !

Mtz 920.3-s traktornál olyan problémám van, hogy ha bevan kapcsolva az első hajtás, terhelés alatt recseg ropog kattog valami, de nagyon hangosan, ha kikapcsolom akkor semmi. Szétszedtem a jobb első hajtást, malacot, első difit, és semmi hibát nem találtam. Összeraktam, kipróbáltam és eltűnt a hang, de szerintem előfog jönni, ilyen nincs h semmi baját nem találtam és megjavult. Olajok leengedtem mindenhonnan, semmi fog darabot, semmit nem találtam. Egyik ismerősöm már hallotta ezt a hangot úgy, hogy az leső hajtásom sem volt bekapcsolva. Ki mire tippel, hol lehet a baj? Tehát ha be van kapcsolva az eleje, és nem húzok vele semmit, hogy erőlködjön, akkor nincs meg ez a hang, de mikor dolgozik, akkor elviselhetetlen. Előre is köszönöm a segítséget. LG

Nincs profilkép
#28397 dagadtmadar
2013-10-31 11:07:30

Válasz #28428. hozzászólásra

rendben köszönöm :)

#28396 mtz1221
2013-10-31 11:05:15

Válasz #28427. hozzászólásra
Müködik egyiknek semmi köze a másikhozsmile oops

Nincs profilkép
#28395 dagadtmadar
2013-10-31 09:26:17

Lehet hülyeséget fogok kérdezni, de ha kis fülkés gépből a helyzet/erő szabályzónak a tömbjét kiszereljük attól még az antislip működhet?
a hidroakku benne van a gépben. Viszont van egy rudazat a gép hátulján ami el van törve azt ha megbarkácsoljuk akkor elvileg be van kötve a rendszer.

#28394 rigás
2013-10-31 06:40:38

Válasz #28423. hozzászólásra

Üdvözlet!
Bemásolok neked egy régebbi beírást . Innen mentettem le, remélem segít.
(A szerzőnek köszönet!)

A /régebbi MTZ-ken/ vezérlőtömb karjai mellett lévő "tenyérnyi" gomb, az antiszlip állítócsavarja, csavargatása csak akkor ér valamit ha:
1/ van, és működik a gépen a hidroakkumulátor /a hátsótengely fölött a bal oldalon lévő henger/
2/ a szabályozó "erőszabályozás" helyzetbe van kapcsolva, vagyis a kar befelé van billentve /ilyenkor a rudazat vezérli a szabályozót/.
Akkor a gombot az óramutató járásával egyezően csavarva az alátámasztási nyomást csökkented, fordítva pedig növeled.
A fenti két feltétel megléte nélkül az antiszlip abszolut hatástalan, és nem is érzékelsz semmi változást.

Nincs profilkép
#28393 Salas
2013-10-30 21:36:59

Válasz #28423. hozzászólásra

Leginkább sehogy.smile cowboy

Nincs profilkép
#28392 szkendo78
2013-10-30 21:31:55

Sziasztok!

Egy Belarus E1514-hez keresk gépkönyvet vagy prospektust. Esetleg EO2621 könyv is jó lehet.

Tudna valaki segíteni?

#28391 colizoli
2013-10-30 21:05:38

Sziasztok
Az antiszlipen lévö tekerö hogy is müködik tulajdonképpen?smile helpsmilie

#28390 Lacus704
2013-10-30 20:36:59

Válasz #28420. hozzászólásra

Ősszel váltó és darázsderék javítása volt csapágy csere stb akkor nem cseréltem még tárcát majd összeraktuk dolgozott a gép csőtengely gumigyűrű kiszakadt meg a szimering is megsérült mert gyengeminőségűt kaptam akkor bele és engedte az olajat. Vettem kékszinű szimeringet na az a tutismile thumbupcool na akkor cseréltünk tárcsát a kapkodásba fordítva raktuk be a tárcsát és toltuk össze ráadásul mindez lámpafénynél történt mert kellett a gép munkárasmile thumbup szégyen nem szégyen így történt de senki nem vette észre mert ment a gép rendesen szépen vette a sebességet tlt is működött.Valamelyest kopott a tárcsa és akkor már a tárcsa közepe beleért a lendkerékbe és dörzsölő hangot adott terheléskor itt derült ki az h hibáztunksmile biggrin visszafordítottuk és most meg ez a bajasmile wacko

#28388 apuci
2013-10-30 19:51:37

Válasz #28413. hozzászólásra
Nem fordítva raktad be a tárcsát??

#28387 mtz1221
2013-10-30 19:45:56

Válasz #28418. hozzászólásra
Mijen kipufogód van rajta,huz rá egy csövet próbára nehogy a kipufogó ne tetszen neki,ha meg csapágy kell az is szabadka,van indiai 3ad áré és kibir anyit mint skf vagy fag

#28386 röfik
2013-10-30 18:51:37

Cseh turbo lett rátéve nem orosz -ukrán stb.A gyári 892-es orosz turboval szerelt és nincs couler.A 1025-böl meg kimütöttem mert a hütöt lehetetlenség kimosni a coulertöl.Nem venni észre semmi különbséget hogy gyengébb lenne.Azon nagy cseh turbo van fütyül is rendesen.smile wacko

#28385 gjoni
2013-10-30 18:42:55

Válasz #28416. hozzászólásra

Szevasz hátul a TLT szimeringem ereszt ki tudom könnyen cserélni vagy szerelőt hívjak ,ja és mennyi olajat eresszek le belőle? Nehogy a pofámba ömöljön smile oops

#28384 AtoZz
2013-10-30 16:52:21

Válasz #28407. hozzászólásra

saját tapasztalataimból kiindulva,nekem sem szivómotorként,sem turbósként nem melegszig,no eleinte turbóval melegedett,elsökörben adtam neki elötöltést,pár fokkal több van mint a jegyzék,de nem kopogós,szépen szól,másodjára meg nyomtam neki üzemanyagmenyiséget,hogy könnyedén vigye az a szerszámotsmile biggrin

igaz hogy cooleral hideg levegöt sziv,de az üzemi höfokon levö alkatrészek(dugyatú,szelepek) nembiztos hogy nagyon örülnek a robbanáns okozta hömérsékletre ha kap hideg levegöt...

cooler nélkül is több erőt ki lehet csavarni a motorból,mint amit a váltó stb huzamosabb ideig elbír,nekem pedig lényeg a gép tartóssága is:)

mielött félreértés történne mr.alex,nem a károdon nevetek,hanem a hozzászóláson smile lol ám jó bizniszt birnál csinálni,termeli a traktor az olajat,birnád árulni smile thumbup te meg itt hibaként tünteted fel smile lol

turbós meg ma átfordulta a 200adik ü.óráját smile biggrin

#28383 AtoZz
2013-10-30 16:42:55

Válasz #28414. hozzászólásra

juhuu,beenged az adagoló smile lol

#28382 mr alex
2013-10-30 16:23:00

juhuu szaporodik az olajam a motorban de nem szürke fekete és elég hig!mi lehet a gond?

#28381 Lacus704
2013-10-30 08:21:59

A napokban kérdeztem a kuplungtárcsát és azóta gondolkoztam rajta,hogy nekem az az eset áll fent h 2-3cm kuplung engedése után már mozdul a gép ha kopott lenne a tárcsa fent fogna meg csúszna..ez meg pont fordítva van..nem emel ki kellően a szerkezet..még arra gondoltam h talán rugó esett ki a tárcsából és közzészorult vagy valami akadályozza a kiemelést vagy talán túl vastag lenne a HBR tárcsa és a 2-3éves kuplungszerkezet együttvéve?.Ugyan ez a szerkezet már egy másik tárcsával jól működött ezért is nm értem ezt a hibát mostsmile unsure

#28380 Lacus704
2013-10-30 08:15:10

Nem fogja megoldani. Szelephézagok megfelelőek? Én is hengerfej problémákkal küzdök cserére érett kicsit megszorongatom melegszik a víz 6 os lapáttal is ami korábban max80an ra ment fel pedig nekem sincs cooler rajta.

Nincs profilkép
#28379 a2457
2013-10-30 00:13:38

Válasz #28410. hozzászólásra

hibátlan a logikád, semmi gond nincsen vele.
meg avval sem hogy nincsen egy csomó turbós masinán intercooler.

de jobb a motornak ha nem eleve forró levegőt szippant be.
persze, ha ezt a kis többletet is kihasználja valaki mégtöbb üzemanyag égetésre akkor kaphat is akár, de még akkor sem biztosan több hőterhelést a motor mint intercooler nélkül.

a dolgot magamnak úgy könyvelem el, hogyha a turbóból eleve meleg levegő megy be a motorba, melegebb lesz a kipuffogógáz is.
ami tovább fűti a turbót, s a turbó a töltő levegőt.
ez nem vezet instant túlmelegedéshez, de kialakul egy olyan helyzet hogy indokolatlanul meleg a motor. főleg ha nagyobb nyomáson kapja a levegőt a turbóból mint kellene. ahogy nő a nyomás úgy melegszik egyre jobban a levegő ami kijön belőle. evvel együtt tágul is, ha most eltekintünk az mtz motortól és csak a turbósokat nézzük, van olyan eset amikor ez eljut oda hogy leromlik a turbó hatásfoka hiszen nem csinál a beállított értéknél nagyobb nyomást, de a levegő már felmelegedett annyira hogy a térfogatra eső oxigéntartalom bizony nem nő egy idő után. ilyenkor szoktak vízpára befecskendezőt használni de traktoron nemigen lesz ilyen használva.

én maradok az intercoolernél, mert értelmes dolog.
a melegedő traktorka turbóját meg meg kéne vizsgálni hogy mekkora nyomáson dolgozik, maga a turbó mennyire melegszik.
lehet hogy nem a nyomás a bibi, hanem máshonnan melegszik át a turbó és fűti fel a töltő levegőt, ami miatt forralja magát szegény..
Ha jól olvastam akkor ez nem gyári turbós gép hanem utólag lett rátéve a turbó. jobban körbe kell azt nézni, nemhiszem hogy több üzemanyag megoldja a gondot.

Nincs profilkép
#28378 kérdező
2013-10-29 22:24:03

Válasz #28409. hozzászólásra

Intercooler nélkül miért nem? 1025.2-n sincsen gyárilag ezt Szeni is alátámaszthatja! Másik dolog mind a turbó mind a cooler arra való hogy többlet levegőt juttassunk a motorba. A cooler csak arra jó hogy a meleg levegőt visszahűtse. A hideg levegő nagyobb sűrűségű mint a meleg így több juthat belőle a motorba. Többlet levegőhöz többlet üzemanyag is kell, ezért robbanáskor még nagyobb hőterhelést kap a motor! Cáfoljatok meg ha nem jól gondolom.

Nincs profilkép
#28377 a2457
2013-10-29 22:09:18

Válasz #28407. hozzászólásra

te figyuuu, azt lehet tudni hány BAR on dolgozik neked az a turbó?
mert megfordult a fejemben hogy lehet hogy többön mint kellene.
lehet hogy már amit beszív levegő túl forró neki ?

(mondjuk intercooler nélkül én beztosan nem használnék turbót..)

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]