Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 398.88 Ft USD 343.29 Ft CHF 427.53 Ft GBP 460.19 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93574 hozzászólás
#68974 mtz1221
2020-02-20 20:33:09

Válasz Tóth Ferenc #68973. hozzászólásáraAz lesz az,csak itt is mindenki cinnek nevezi.Megpróbálom holnap rozsda marózva is.A réz szálakat össze kell sodorni vagy úgy hagyni ahogy vannak ?

#68973 Tóth Ferenc
2020-02-20 20:25:09

Válasz mtz1221 #68972. hozzászólásáraAzért próbáljad meg a végeket rozsda maróba mártani.
Amúgy vezetéket gyantás ónnal kell forrasztani, persze lehet hogy te is azzal csinálod mert felénk is sokan cinnek nevezik.

#68972 mtz1221
2020-02-20 20:08:32

Válasz Tóth Ferenc #68969. hozzászólásáraÚj vezeték.Cinezésben teljesen analfabéta vagyok.Semmit se tudok róla.Vagy csak egyik felére sikerült laposan rávinni,vagy leolvadt róla az utolsó cseppig.smile hammer

#68971 mtz1221
2020-02-20 20:05:29

Válasz medikus #68968. hozzászólásáraFinoman sodrott réz vezető.smile cursing

#68970 Gumóka
2020-02-20 19:45:00

Válasz mtz1221 #68964. hozzászólásáraHa profi nem is, de okosabb, mint most.smile laugh

Egyébként meg egy a brigádsmile cool

#68969 Tóth Ferenc
2020-02-20 19:36:59

Válasz mtz1221 #68966. hozzászólásáraSavazni kell a kábelvéget de megteszi rozsdamaró is ha nem nagyon oxidálódott a kábel vége.

#68968 medikus
2020-02-20 19:26:46

Válasz mtz1221 #68966. hozzászólásáraMilyen az a sokeres kábel?

#68967 medikus
2020-02-20 19:26:40

Válasz mtz1221 #68966. hozzászólásáraMilyen az a sokeres kábel?

#68966 mtz1221
2020-02-20 19:16:35

Válasz medikus #68965. hozzászólásáraSokeres kábel végét hogy kell becinezni hogy mindenütt fogja szépen körbe ??? Ma két órát majomkodtam vele,de semmi.Pisztolyos cinezőm van.

#68965 medikus
2020-02-20 19:12:55

Válasz oli003 #68955. hozzászólásáraMivel 2 tekercs van,egyik behúzó,másik bent tartó!A bent tartót is kösd testre,úgy próbáld,ha nincs a gépen a behúzó!

#68964 mtz1221
2020-02-20 19:02:27

Válasz Gumóka #68963. hozzászólásáraMeg hát jobb másén gyakorlatozni,én is így vagyok velesmile wink.Mire a tiéd sorra kerül,profi leszel.smile cowboy

#68963 Gumóka
2020-02-20 18:50:52

Válasz rigás #68962. hozzászólásáraEstére már széttoltuksmile rolleyes

Ez a pasztázás már nálunk is menő, kuplungozást már sikerült 3-at csinálni.smile laugh

Felvettem a fedelet a tartály mögött, laza volt a tengely, húzni lehet egyébként a hernyón a tartály alatt is, azt meg is tettem, de lötyög a kerék így már szét kellett szedni, bár én még mikor egyben volt, kiszedtem a nyomcsapágy villáit tengelyestől, a csavart alulról el is lehet érni, csak ott bukott a széthúzás nélküli elmélet, hogy a nyelestengely útban van kulcsolni.
Esetleg gyártott szerszámmal lehetne.

De inkább szétlöktük. A tartályt szerintem elég csak megbillenteni.

Így legalább minden olajtömítő szimering és klingerit is ki lesz cserélve, aztán rendbe lesz.

Köszi a segítséget!smile thumbup

#68962 rigás
2020-02-20 18:07:50

Válasz Gumóka #68960. hozzászólásáraCsak a kuplungnál széthúzós, és a tartályt kell megemelni a hernyócsavar miatt. A szivattyú alatt lévő fedelet levéve hozzá lehet férni az fülke felőli végéhez.
Még valami, a kuplung felőli tengelycsonknál kevés az ó gyűrű rendre szivárog ott a hajtómű olaj. Tisztítsd meg jól azt a részt és valami jóféle pasztával ami ragaszt is rakd össze.
Azt hiszem én egy kissé eltúloztam, de nem folyik!smile laugh

Nincs profilkép
#68961 T tomika
2020-02-20 18:05:19

Sziasztok. Valaki cserélt mán mtz ben diferenciálmű házat. Mert ami benne volt két keskeny csapágyal volt szerelve az új meg egy szélesség meg egy keskenyel van szerelve ami 5 mmter el szélesebb.?

#68960 Gumóka
2020-02-20 12:33:40

Válasz Jakabjóska #68958. hozzászólásáraMondjuk ábra szerint ha nézem, a tartály mögötti fedél ha fel van véve és csak a kuplungnál toljuk szét, akkor elvileg úgy is kijönne az a tengely, nem kéne kihúzni a derekát?

A kuplungnál ugye mindenképp szét kell húzni azért az egy csavarért.

#68959 Gumóka
2020-02-20 11:56:35

Válasz Jakabjóska #68957. hozzászólásáraEz most kivételesen nagyfülkés, az én kicsim, az így is-úgy is szét lesz tolva, ott nagyobb bajok vannak.

Cimborám gépe.

#68957 Jakabjóska
2020-02-20 11:49:22

Válasz Gumóka #68956. hozzászólásáraPedig valószínű, hogy szétrángatós lesz. A tartályt leveszed, onnan csak a hernyócsavarhoz férsz hozzá. Bár lehet, hogy az is elég. Nagyfülkésben már javítottam úgy szivattyú kapcsolókart, hogy a műszerfalat kivettem, hidraulika csöveket szét, levegőszűrő le, fülke eleje megemelve, a tartály hátradöntve. De hogy ez a kisfülkében mennyire kivitelezhető, azt nem tudom.....

#68956 Gumóka
2020-02-20 10:23:49

Válasz Jakabjóska #68954. hozzászólásáraTehát akkor lehet a tengely megy a helyén.

Inkább legyen az, a tartályt "egyszerűbb" levenni, mint kirángatni derekastól. smile surrender

Nincs profilkép
#68955 oli003
2020-02-20 08:47:14

Sziasztok.
Valaki tudna segíteni nekem?egy olyan gondom lenne,hogy behúzó tekercset hogyan lehetne tesztelni,hogy jó vagy sem. van 5db behúzó tekercsem és mind az 5 azt a jelenséget produkálja,hogy 5 -6 behúzás utána csak zúg és áramot vesz fel de nem húz be csak ha várok velük.Bekötés direkt áram a m10 csavar tekercs egyik végpontja m5 csavar másik pozitív ez indítja a behúzást a másik csavar m10 pedig benntartja a behúzásban ha jól tudom.
Most ilyenkor mi van?
Zoli

#68954 Jakabjóska
2020-02-20 07:35:21

Válasz Gumóka #68953. hozzászólásáraEnnél a hidroszivattyú kapcsolónál az alsó, előtétházban lévő kis tengely mozgása szokott probléma lenni. Felülről egy hernyócsavar rögzíti, ami ha picit meglazul, hagyja hosszirányba mozogni az egészet. Ehhez sajnos le kell szerelned a hidraulika tartályt. Én több évig dolgoztam úgy, hogy fel volt kötve dróttal a szivattyú kapcsoló kar.

#68953 Gumóka
2020-02-19 23:06:43

Hidraulika szivattyú hajtásnál a felső tengely csapágyai jók. A fogaskerék dobós, le van nyalva a szivattyú felöli széle.
Az alsó fogaskeréken is, de ott minimális. Benyúlva a fogaskerékben lévő csapágy golyói, kosara érzésre megvan.
Viszont ez a fogaskerék a tengelyen csúszik jó 1 centit legalább. Minimálisat billenik, próbáltam fel le mozgatni, kézzel nem tudtam.
A tengelyen lévő csúszás miatt lehet, hogy nem kapcsolta rendesen a két fogaskereket, ezért is dobta ki, tehát azt csapágyazni kell?

Mert ugye azon a tengelyen a fogaskeréknek tengelyirányban nem szabadna mozdulnia, mert én ebből arra következtetek, hogy megfordult a csapágy a tengelyen.

Akkor pedig ezt is szét kell húzni...

Nincs profilkép
#68952 Mtz 550E
2020-02-19 18:05:41

Üdv!
Kicseréltem a mechanikus vízóràt mert nem igazàn mèrt kèsőn indult meg a mutató! Ha a fagyállót visszaöntöttem úgy ki tud jönni a levegő? Mert ma a termosztát nem nyitott ki!

#68951 Tomi81
2020-02-19 17:35:02

Válasz Mtz1wi #68950. hozzászólásáraElőször mindenképpen az elektromos részével kezd.
Biztosíték, kapcsolóig elmegy az áram, utána mágnes kapcsoló megkapja e az áramot.
Mágneskapcsoló a jobb hátsó kerék mögött a váltó oldalán van.

Nincs profilkép
#68950 Mtz1wi
2020-02-19 17:27:41

Van egy 1221.3 as mtz. Nem kapcsol be az elso hajtas. Mit kellene megnezni vagy hol? Elektronius baj lehet?

Nincs profilkép
#68949 Blahoncio
2020-02-19 17:10:23

Üdv Mindenkinek!
18.4x34-es külsőt keresek 2db-ot
Lehet jó állapotú használt is.....ha valaki tud legyen szives segítsen! Esetleg újat jó áron...valaki?
Jaaaa.Valamint 7.50-20 külsőt 2db is vennék.

#68948 Gumóka
2020-02-19 13:16:57

Válasz .Richard. #68947. hozzászólásáraKijött az öntvény közben. Már csak a tengelyt kéne kihúzni, akkor már belelátok. Talánsmile laugh

Nincs profilkép
#68947 .Richard.
2020-02-19 12:59:17

Válasz Gumóka #68946. hozzászólásáraHát ez jo kérdés. Lehet oldalrol van csapágyazva. Lehet a helyén esélytelen. De a szivattyu hajto kereke alatt van egy fogaskerék ami felviszi a hajtást a szivattyuhoz. Lehet az a rossz.

#68946 Gumóka
2020-02-19 12:22:57

Szakmai kérdésem van ismét.
A hodraulika szivattyúnál a szivattyú mögötti csapágyház öntvényt hogyan lehet a legkönnyebben kiszedni?

Mivel a kapcsolókar állításával is kidobálja a szivattyúhajtást, így elméletem szerint kivenném, a felső részét, úgy többet látni, hol a baja.

Bekapcsolva zörög, ha a szivattyú terhelést kap, azonnal darál.

Nincs profilkép
#68945 .Richard.
2020-02-18 22:40:39

Válasz fexco #68936. hozzászólásáraModern okos töltő nem fogja tölteni 7volt alatt. Régi trafos dögel töltsd! Engem már ez szivatott meg.

#68944 mtz1221
2020-02-18 22:25:45

Válasz fexco #68943. hozzászólásáraValahol a műszerfalban.De ha van magyar nyelvű katalógusod benne kellene hogy legyen.

#68943 fexco
2020-02-18 21:52:58

Válasz mtz1221 #68940. hozzászólásárahol keressem ezt a relét?

#68941 fexco
2020-02-18 21:49:12

Válasz csuti0 #68938. hozzászólásáralehet cellazárlatos lett,ez baszta ki a sárga biztit.nemvolt soha hegesztés.

#68940 mtz1221
2020-02-18 21:44:04

Válasz fexco #68937. hozzászólásáraVan annak egy reléje is,hogy csak akkor menjen ha megy a generátor is.Ott keresd először a bajt.Vagy vigyél fel direktbe +- a motorra egy próbára,és megmutatja hogy jó e a motor.

#68939 gjoni
2020-02-18 21:41:23

Válasz B.Bali #68935. hozzászólásáraKi beszélt itt sima turbós savállóról?szívó dobról beszélek !

Nincs profilkép
#68938 csuti0
2020-02-18 21:30:51

Válasz fexco #68936. hozzászólásáraSzia!
0 lemerült akkumulátort csepptöltővel nem lehet feltölteni,én másik töltött aksival szoktam bikázni pár percig, aztán már lehet töltővel tovább.
De nem kizárt,hogy meg is halt az aksid.
Üdv.:Csuti

#68937 fexco
2020-02-18 21:28:31

a fülke ventilátorom is beszart már jó ideje.biztam benne,hogy ez a biztositék megoldja,de nem.(a töltéssel kapcsolatba hoztam összefüggésbe,gondoltam,hogy egyikaksit tölti,másikat nem,akkor már nem működik a venti.mert ugye gyujtáson nem megy.)a műszerfal mögötti biztiket néztem,minden ok.hol lehet a gubanc??ezek a ruszkik má ezt is megkeverték.a 94es 82esemen ha rááramtalanitok,akkor bekapcsolom a ventit,az megy...ááá ez nem volt igy jó.......smile cursingsmile cursingsmile cursingsmile cursing

#68936 fexco
2020-02-18 21:19:40

üdv!mindenkinek!! multkor irtam,hogy gondom volt a töltéssel.ugy volt ahogy irtátok:a vadiujj 20amperos biztositékot beraktam abba a nagy feketedoboz oldalába,és kialutt a piroslámpa a töltésóránál.javitási költség:20forint.ja meg egy zsir új aksi,mert ugylemeritette,vagy mittudodom én,hogy a töltö nemcsinál vele semmit.köszi a segitséget mindenkinek.

Nincs profilkép
#68935 B.Bali
2020-02-18 19:41:15

Válasz gjoni #68934. hozzászólásáraA saválló hol reped? Kb 10éve van rajta saválló semmi baja.

#68934 gjoni
2020-02-18 19:03:56

Válasz HGabi #68933. hozzászólásáraViszont zománcos tízszer addig tart míg egy savállós repedős

Nincs profilkép
#68933 HGabi
2020-02-18 18:38:33

Válasz gjoni #68929. hozzászólásáraOk hát zománcozott tuti nem lesz smile wink
Most néztem a habinál ez nem olyan vagy csak hasonló?
https://webaruhaz.habi.hu/termekek/1308/Kipufogodob_kerek_osztrak_tip_.html

Nincs profilkép
#68931 .Richard.
2020-02-18 11:44:48

Válasz vén cigány #68928. hozzászólásárasmile thumbupakkor már tuti! Az a 30 km. Azért nem kevés.smile cursing

Nincs profilkép
#68930 Rabó001
2020-02-18 10:49:14

Válasz vén cigány #68928. hozzászólásáraHa kihelyezett vizsga azzal szerintem csak jobban jársz, nem a vadembereket szokták kiküldeni olyanra, meg van 20-25 gép, unják, lenyomják hamar, a szükséges fotók legyenek meg.

#68929 gjoni
2020-02-18 10:32:50

Válasz HGabi #68924. hozzászólásárailyet ,csak már nem kapni ,a zománcos meg 44000 habiba ,a savàlló csodák mind törnek !

#68928 vén cigány
2020-02-18 10:30:21

Válasz .Richard. #68926. hozzászólásáraTeljesen igazad van nekem a megszokott hely kb. 30 km-re van, de most lehet jönnek ki az egyik Zrt-hez tőlem pár km-re és ismeretlenek jönnek, ezért kérdeztem. Egyébként tettem fel új sárvédő gumikatsmile thumbup

Nincs profilkép
#68927 Rabó001
2020-02-18 10:18:51

Válasz vén cigány #68923. hozzászólásáraNem kell ehhez tanult ember, hanem szövegértés.
Az a hatóság részéről egyébként érthető hogy a jogszabállyal válaszol.
Rád az utolsó paragrafus (87) vonatkozik.
Traktor hátsó kerekére kell sárvédő. De ha a jármű felepitmenye olyan, hogy betölti a sárvédő szerepét, akkor nem muszáj.
Viszont ha gyárilag elől is volt, akkor szerintem kell oda is, de ezt nem látom az idézetedből.
Sárvédőgumirol nem ír a traktornak, akkor gondolom az nem kötelező.

Nincs profilkép
#68926 .Richard.
2020-02-18 09:21:52

Válasz vén cigány #68923. hozzászólásáraNe azt nézd ami le van irva hanem ahova viszed mit enged meg. Kérdezd meg ott külőnben buktad a dolgot'mert szeretnek keménykedni. Ha bemutatod a jogszabályt nekik lehet a fékkel megkurnak. Ne engem oktass. Azt csinálom amit ott mondanak. Ladára is köll. Az Audin meg nix. Lehetne még példákat hozni de minek. ?

#68925 bandigh
2020-02-18 09:21:24

Válasz HGabi #68924. hozzászólására(47.9343809, 21.7077955)
Google

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


A kukorica ára zuhan, a búza drágul – mit tehet a magyar gazda?
A kukorica ára zuhan, a búza drágul – mit tehet a magyar gazda?
A MAGOSZ szerint alkalmazkodni kell a piaci fordulatokhoz, nincs mese.
Hogyan befolyásolja a növénytermesztést a talaj sótartalma?
Hogyan befolyásolja a növénytermesztést a talaj sótartalma?
Öntözés mellett is száradnak a növényeid? Lehet, hogy nem a víz mennyiségével,...
Tetra Sperber jércék
Tetra Sperber jércék

2.000 Ft

Szalma bála
Szalma bála

5.000 Ft

Amazone D9 aprómag vetőgép
Amazone D9 aprómag vetőgép

4.100.000 Ft

Hízómarha-koncentrátum 50% nyers fehérje - kedvező ár
Hízómarha-koncentrátum 50% nyers fehérje...

230 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]