Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 398.88 Ft USD 343.29 Ft CHF 427.53 Ft GBP 460.19 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93566 hozzászólás
Nincs profilkép
#67366 Rabó001
2019-12-22 20:34:44

Válasz Mtz 550E #67364. hozzászólásáraEz alapján nem vagy te biztos abban hogy nem mozog...
Van egy olyan érzésem hogy kinéz egy újabb motorgenerál.

Nincs profilkép
#67365 Rabó001
2019-12-22 20:34:43

Válasz Mtz 550E #67364. hozzászólásáraEz alapján nem vagy te biztos abban hogy nem mozog...
Van egy olyan érzésem hogy kinéz egy újabb motorgenerál.

Nincs profilkép
#67364 Mtz 550E
2019-12-22 20:30:07

Nekem nem mozog 2éve volt csinálva a motor!

Multkor feszitettem az ékszíjat megfelé és akkor vettem észre hogy mozdult az ékszíjtárcsa a főtengelyen de sztem a tárcsa mozdúlt!

Tárcsa tud mozogni előre hátra?

#67363 medikus
2019-12-22 20:26:41

Válasz prütyi #67362. hozzászólásáraA kuplunggal betolod a hűtőbe!!!smile lol

#67362 prütyi
2019-12-22 20:23:59

Válasz gjoni #67358. hozzászólásáraTudok olyan 50-es motort aminek gatya a támcsapágyja és majdnem 5mm-tert mozdul. Úgy jár mint egy doxaóra és az olajnyomása is tűrhető.

Nincs profilkép
#67361 .Richard.
2019-12-22 20:21:03

Válasz gjoni #67358. hozzászólásáraHa nem mozog akkor meg mi lesz? De lehet amennyit mozog h.a ferde fogazással basztatja .

#67359 medikus
2019-12-22 20:17:11

Válasz .Richard. #67357. hozzászólásáraAzért hogy utána te javítsd?smile lol

#67358 gjoni
2019-12-22 20:16:54

Válasz Mtz 550E #67352. hozzászólásáraNa ,ha mozog akkor ne csodálkozz ,hogy hebeg.

Nincs profilkép
#67357 .Richard.
2019-12-22 20:13:46

Válasz medikus #67356. hozzászólásáraMegvehetem egy milláért?

#67356 medikus
2019-12-22 20:11:54

Válasz Mtz 550E #67352. hozzászólásáraTöbbször mondtam hogy add el!!Mindig elő jön valami! Az ilyen gép kohószökevény!smile cursing

Nincs profilkép
#67355 moll1983
2019-12-22 20:07:53

Te motorodnál mozog?

#67354 prütyi
2019-12-22 19:57:14

Válasz Mtz 550E #67352. hozzászólásáraTámcsapágyról nem hallottál még? Ha olyan profi szerelő csinálta azt a motor, akkor tuti megnézte és mondta neked a szitut nem?

Nincs profilkép
#67352 Mtz 550E
2019-12-22 19:50:12

Válasz Lala5995 #67351. hozzászólásáraFőtengely az milyen okból vagy módon tud mozogni előre hátra? Hajtókar meg ezek engedik? Még ilyet nem hallottam!

Nincs profilkép
#67351 Lala5995
2019-12-22 19:24:22

Válasz wernerj #67340. hozzászólására50-es MTZ szűrője mellékáramkörű! Ha lóg a centrifugálszűrő a tengelyen, akkor sok olaj távozik. Fuvókacserével( kisebb furat) javítható az olajnyomás. Jó lenne átnézni a rendszert! pl: milyen hamar jut vissza az olajhűtőből meleg olaj. Kézzel is érzékelhető! Amennyiben a főtengely mozog előre- hátra, akkor ott is sok olaj szöki. Egy idő után a szivattyú sem szállít eleget. Centrifugálszürőház levétele, átmosása és ellenőrzése sokat segíthet.Szelepeknek nyomás nélkül zárni kell! Kopott motornál nem rossz a 0,5 Bar!

Nincs profilkép
#67350 .Richard.
2019-12-22 19:24:15

Válasz mtz1221 #67344 miert hiszik azt'hogy a nagy olajnyomástol továb bir egy főtengely?0.5 fordulaton elvileg is elég mert akkor is ott az olajréteg. Elvileg a dugo alápriccülő fuvoka is nyom akkor is a dugo alá. Már amelyiken van. Ha 0.2 tized még elvileg az is elég lenne. Az olaj akkor is dől belőle. Mert a nagy olajnyomás kikezdi a fémet? Persze jobb ha több van'van tartalék a motorkopásig van amiből csökken. Egy mozdonyban a közel 2tonnás főtengelyt is keni a 2.5 bár'persze a robbanások sokszorozzák a tömeget de igy is működik.

Nincs profilkép
#67349 Lala5995
2019-12-22 19:15:09

Válasz Mtz 550E #67331. hozzászólásáraValamelyik szaküzletben biztosan kapható. Lengyelnél nem tudom a számozást. Van több választásod. Sima 5 lyuku porlasztófuvókát (alsó rész), turbósét(01 végződésüt), vagy keresel 02 végüt!
Az első két megoldás részben jó lehet! Tartós motort szeretnél? Bármelyiket választod, a nyomás az előit legyen! Szivóénál a maximális. Erről már sokat irtak, irtam.
01-es végü az előirt nyomás alatt és kis előtöltésnél melegedést,dugattyú elégést, repedést okozhat. Szivóé nem bir ki annyit, minta a 02 végü. De több éven keresztül jó lehet.01 végünél kisebb a furatok átmérője. Igy nagyobb sebességgel kell ugyanannak a mennyiségnek a hengerbe jutni. Ahhoz kellene a nagyobb dugattyukamra!
Ukrajnából biztosan lehetne szerezni. Felsőzsolca,Püspökladány (TRAKTORKER Kft, SPEN Kft)
Sok sikert kívánok!

#67348 Vinkó 75
2019-12-22 18:42:05

Válasz wernerj #67342. hozzászólásáraVan pár hely hol elszökhet. Bár az is tény még 3 egyformán mutató órát nem sikerült a dobozból kiszednem. Gyakorlatilag az első meg sem mozdult. Egy tl90-es nyuszin mértem egy próbát, Iván órával. Na a végén kellett venni egy normális órát.

#67347 mtz1221
2019-12-22 18:31:05

Válasz Rabó001 #67345. hozzászólásáraNálunk
APN korszak volt pont úgy ahogy írod.15-6 éves koromba szétszedtem az öregem pár évesét az említtet dolgok miatt,kékre zöldre vert miatta.17 éves koromba meg már elvittem/elloptam a zasztaváját,mert abban lehetett kefélni is.És meglepően azért már nem bántott.

#67346 mtz1221
2019-12-22 18:23:38

Válasz wernerj #67342. hozzászólásáraSzűrőházon a jobb oldalon próbálj meg a szelepeken állítani beljebb.Először a felsőn.

Nincs profilkép
#67345 Rabó001
2019-12-22 18:23:12

Válasz mtz1221 #67335. hozzászólásáraHa így volt, akkor erre szokták mondani, hogy pénzért vettél gondot magadnak.
Azt figyeltem meg, hogy van egy MTZ-s korszak, amin valaki átesik és kinövi, néhánynál kimarad, valaki pedig bentragad. Ezek a jelei:
-minél jobban füstöl az MTZ és minél többet pörög a motorja annál jobb
-csőkipufogó, lehetőleg rozsdamentes, hogy minél hangosabb legyen
-turbót mindenre, lehetőleg fütyülőset és lefújósat.
És természetesen ezek tetszőleges kombinációja.
Hasonló volt a Simsonos korszakban is, 13(12)-17-18 éves kor közötti fiúknál. A gyári Simson nem menő, endurósítani, 60-as henger, átfesteni ha jó a festése akkor is, rács az első lámpára, krosszosítani a hátulját (ülést megtörni felfelé, a sárvédőt hozzáigazítani), gázos vízóra a henger bordái közé, ja és a közel méter széles egyenes kormány. Óóó, azok a 80-as 90-es évek!
Ez persze nem baj.

#67344 mtz1221
2019-12-22 18:20:34

Válasz .Richard. #67339. hozzászólásáraNekem a kombájnba a perkins 0,5-2 báron megy 15 éve gond nélkül.Volt imtm-be is ugyanolyan 6 hengeres perkinsem az meg 2,5-5 báron ment nálam 6 évig,még hajtókar gondja nem lett.A főtengelybe olyan nútokat vágott bele az olaj 5 báron,hogy második speciálra kellet köszörülni egyből.smile hammer

#67343 Jakabjóska
2019-12-22 18:13:44

Válasz wernerj #67340. hozzászólásáraNem biztos, hogy tudok. Attól, hogy a szűrőd ki van takarítva, még nem biztos, hogy jó is. Ha a szelepek, szelepfészkek berágódnak, kikopnak, már vége is. Az említett olajat nem ismerem, én Mobil 15W-40-est használok.

#67342 wernerj
2019-12-22 17:55:32

Válasz wernerj #67341. hozzászólására3 hozzászólásból csak sikerül kinyögjem: az olaj Mannol 20 w 50 Truck Special, fordulatra melegen sem mozdul el a mutató, stabilan 0.5. Hol keressem a hibát?

#67341 wernerj
2019-12-22 17:50:25

Válasz wernerj #67340. hozzászólásáraBocs, 50-es bukócsöves.

#67340 wernerj
2019-12-22 17:49:56

Válasz Jakabjóska #67337. hozzászólásáraAkkor te valószínűleg tudsz választ adni a problémámra. Olajban max 10 óra lehet, olajnyomás hidegen 3, melegen 0.5. Szűrő kitakarítva. Szivattyú vagy óra probléma?

Nincs profilkép
#67339 .Richard.
2019-12-22 17:44:37

Válasz mtz1221 #67335. hozzászólásáraErre egy megoldás az olyan mérö. Ami 2,5 bárig mér,a 0,5meg az óra középpontja lenne. Akkor optikailag elég sok olajnyomása lenne. Mondjuk a 0, 7òránál, a 0,5 meg 11-nél. smile thumbup

#67338 Jakabjóska
2019-12-22 17:33:05

Válasz Mtz 550E #67336. hozzászólásáraEszembe nem jutott leszólni, vagy lenézni téged ezért, főleg nem ismeretlenül. Csak nem értem ezt a sok csereberét, meg hogy még most sem jó.

#67337 Jakabjóska
2019-12-22 17:29:38

Válasz mtz1221 #67335. hozzászólásáraÉn akkor lemaradtam a termosztátnál, meg a gyenge fűtésnél.

Olajnyomás: nyár vége felé volt nálam egy MTZ, olajnyomás problémával, annak sem volt alapjáraton csak 0,5, fordulaton 2. Először cseréltem szivattyút, de nem sokat változott, majd tettem rá egy új centrifugál szűrőt, és mindjárt 3 fölött van alapjáraton is. Ja, és több évig ezzel az alacsony olajnyomással dolgozott.

Nincs profilkép
#67336 Mtz 550E
2019-12-22 17:24:04

Válasz Jakabjóska #67334. hozzászólásáraMeg volt rà a pénzem most ezért nem kell leszólni vagy lenézni az embert!
Èn így szerett megcsinálni!

#67335 mtz1221
2019-12-22 17:23:31

Válasz Jakabjóska #67332. hozzászólásáraNem emlékszel az előzményekre ??? Volt egy tökéletesen menő/járó gyári motorja amin alapgázon 0,5 nyél gázon 2,5 volt az olajnyomása.És itt kezdődött
smile sweatdropminden,valaki bebeszélte neki hogy az kevés az mtz-nek,és elszabadult a pokol.smile cursing

#67334 Jakabjóska
2019-12-22 16:59:19

Válasz Mtz 550E #67333. hozzászólására100Ha felett csináltunk 2 82-es MTZ-vel, talajművelés, növényvédelem, szálastakarmány betakarítás. Mindig minden időben el volt végezve. és a teljesítmény is elég volt hozzá.

Nem hiszem, hogy neked ne lett volna elég egy 550-es motor teljesítménye. Max a régi tsz tuningot rátenni.....

Gázolaj spórolás mennyi lett??

Nincs profilkép
#67333 Mtz 550E
2019-12-22 16:46:24

Válasz Jakabjóska #67332. hozzászólásáraNem olyan sok területen! Volt egy motorfelújítás és akkor döntöttem az utólag túrbózáson! Sokszor jó az a többlet! Meg valamennyire gázolaj spórolás is!

#67332 Jakabjóska
2019-12-22 16:32:54

Válasz Mtz 550E #67331. hozzászólásáraKolléga!
Csak egy kérdésem lenne: mennyi területen gazdálkodsz, és milyen műveletek miatt kellett ezt a traktort így megbűvölni??

Nincs profilkép
#67331 Mtz 550E
2019-12-22 16:26:53

Válasz Lala5995 #67329. hozzászólásáraCsak nem jutunk előrèbb melyik csúcs meg hol venni?

Nincs profilkép
#67330 Lala5995
2019-12-22 15:46:18

Válasz Gumóka #67322. hozzászólásáraEz a lényeg! Ne kisérletezzünk feleslegesen! A résolaj sem feltétlenül szükséges! Sőt, jobb, ha nincs!(Nem látható mennyiség). Az MTZ és hagyományos rendszerű adagolós motorknál el kell fogadni a hidegbeni füstöt! Ha bemelegszik, elmarad. Kis fordulaton kopogó hang is elmarad nagyobb fordulaton.Kis fordulaton az egyenetlen járást is el kell fogadni! (de csak a minimális mértéküt). A befecskendezési rendszerük ilyen. Ezt finomítani lehet. De a pontos és gyári mérték körili értékekre! A többi csak a szerencse és a mese birodalma!

Nincs profilkép
#67329 Lala5995
2019-12-22 15:35:50

Válasz máris szomszéd #67320. hozzászólásáraA drágább csúcsok közt lenne még néhány, ami megfelelne. Az égéstér hasonló. Így a szivó és a turbós porlasztókat is használják! Sőt a hengerfejet is sikbaköszörülik sokan. Vagy az Eurós tipust szerelik fel. A turbózásnál a lényeges problémákról elfeledkeznek! Több hő, nagyobb nyomás! Mivel vezetik el a hőt a dugattyútól? Fuvóka beépítéssel biztosan nem!A süritési viszony megváltozása jelentősen megváltoztatja a motor működését.Kopogás, túlmelegedés hengerfej, duagattyú elégés, repedés, stb.

#67327 Gergő80
2019-12-22 14:20:29

Válasz Blahoncio #67326. hozzászólásáraegyenes vagy szöghajtásos híd

Nincs profilkép
#67326 Blahoncio
2019-12-22 13:16:42

Üdv Mindenkinek!
Segítséget szeretnék kérni Tőletek!
Mtz 820.2 első híd robbantott ábrát tud valaki valahol?
smile helpsmilie

Nincs profilkép
#67325 moll1983
2019-12-22 12:52:28

Csak majdnem volt jó.

#67324 medikus
2019-12-22 12:40:33

Válasz Rabó001 #67321. hozzászólásáraNem vesz semmit! Témát generál! A múlt héten már jó volt!smile thumbup

Nincs profilkép
#67323 .Richard.
2019-12-22 12:36:44

Válasz Gumóka #67322. hozzászólásáraígy van. Ha 0fok körül indulás után ha nem hagyja el a füstöt ahogy melegszik ,akkor azt a hibát keressük.. Melegebben meg nem is füstöl. különben meg a kényelmet javítsuk ne a szösszeneteket. Most adja neki a lóerőket aztán meg lesz a kuplung váltó buzera.

#67322 Gumóka
2019-12-22 12:16:40

Én meg úgy vagyok vele, hogy adott egy gyári 80-as szívó motor. Meglepően jól indul hidegen is, igaz az első pár perc működéséről küld némi füstjelet, alapjáraton ugat is kicsit, viszont jól veszi a lapot, nem kormol ökörmód, jó a fogyasztása is.
Az előző tulaj generáloztatta a motort mindenestől, nem dől belőle sehol az olaj, bár a szomszéd gépszerelő barátja elmondta, hogy elsőre elrakták az előtöltést, állítottak rajta és tényleg meglepően jól indul ilyenkor is.
Most cseréltem résolajcsövet a porlasztókról a tankig, igaz a gyári méret rövid, méterre vettem átlátszó olajálló csövet.
Jelenleg 1 órát ment a gép, de még üres a cső.

Piszkálja a kukac, így is van mit barkácsolni rajta, mint mindig, ami jól működik felesleges bolygatni, inkább szánni arra időt és pénzt, ami tényleg javításra szorul.

Nincs profilkép
#67321 Rabó001
2019-12-22 11:55:31

Válasz csferri #67312. hozzászólásáraMár nem fog....
Nem tudja mit akar igazán, de abból nem enged. Illetve azt szeretné hogy Mercedes minőségű motorja legyen, de minimum egy jó Cummins.

Én örülnék neki ha végre sikerülne neki, tényleg. De nem fog, mert mindig keres valami hibát, mindig mondanak, mondunk neki valamit, akkor elkezdi azt kutatni. Ha most pl. az AZPI csúcsot javasolnánk neki többen, akkor elmegy abba az irányba, vesz olyat. Aztán valószínű azzal se lesz egy Merci motorja, így folytatja. De ez távgyógyítás. Ott a nyomás kérdés, az egyik azt javasolja neki hogy kisebbre vegye, a másik azt hogy ne, na bumm.

Egyik dolog a távgyógyítás. A másik, amit pont most írt valaki, az övé igazából egy összvér motor, tegyük fel hogy félig-meddig stimmelő alkatrészekből van összerakva. De mondjuk meg őszintén, a motorfelújítás, a teljes motorfelújítás az egy komoly dolog, nem véletlenül csinálják (kellene csinálni) szakműhelyben. Otthon ugyanolyat azért nehéz produkálni. Persze most jöhetnek a példák, hogy motorfelújító cégnél csinálták a motort aztán mégis szar lett, én meg otthon csináltam mégis jó lett. Igen, mind a kettő lehetséges. De azért egy motorfelújítás úgy kezdődne, hogy végig kéne mérni minden alkatrészt, na ezt ki csinálja meg otthon...
Ettől függetlenül egy MTZ motornál nem szoktak nagy ügyet csinálni belőle és az esetek többségében jó is lesz, persze ha nem is támasztanak túlzott elvárást a motorral szemben.

#67320 máris szomszéd
2019-12-22 11:48:19

Válasz Lala5995 #67316. hozzászólásáraMéricskéltem a szívó és turbós dugó kamráit már amit tudtam.A turbósé 1 köbcentivel nagyobb de a geometriáját nem tudtam mérni,nem volt mivel.A lyuk a tetején egyforma volt a mélysége is.Mégis a turbós csúccsal jobb, a lengyellel.Cikkszámot senki ne kérdezzen fogalmam sincs az adagolós adta beállítva.Valami 5000 ft/db körül van az ára.

#67319 Tekergőkee
2019-12-22 11:47:10

Válasz Lala5995 #67304. hozzászólásáraD-244 es motor volt eredetileg az ami neki van.

Nincs profilkép
#67318 moll1983
2019-12-22 11:38:55

Egyébként meg elárulom neked az általad felsorolt t7neteket nem csinálja porlasztó föleg úgy nem ,hogy ennyi csesztet3s után sincs komolyabb változás.

Nincs profilkép
#67317 moll1983
2019-12-22 11:36:19

Lehet el vannak forgatva csak 360 fokot.smile biggrin

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Ezer vízügyi szakember segíti a gazdákat az aszály elleni védekezésben
Ezer vízügyi szakember segíti a gazdákat az aszály elleni védekezésben
A tartós vízhiány közepette komoly erőforrásokat mozgósít az agrártárca a...
Kálium a talajban: kulcstényező a hozam és a minőség szempontjából
Kálium a talajban: kulcstényező a hozam és a minőség szempontjából
A káliumhiány már korán felismerhető tüneteket mutat, de sokan mégsem értelmezik...
Irsai szőlő
Irsai szőlő

240 Ft

Öntözőcsövek eladók
Öntözőcsövek eladók

450.000 Ft

Öntöződobok eladók
Öntöződobok eladók

1.100.000 Ft

K80 vonófej, vonószem, alsóhúzó
K80 vonófej, vonószem, alsóhúzó

230.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]