T5.100 traktorral történt.hiba oka nem emelt a hidraulika.vagy is kb 10 cm emelt tovább semmi.ha nem volt rajra semmi minden működött.nyomásmérés70 bár átfolyás 36 liter.hiba oka vezérlőtömb bal oldalán van egy állító csavar ami egy gumi sapka alatt található,ez lazult fel és a rázkódástól elállítódott.betekertük teljesen nyomás 170 bár lett szállított olajmennyiség76liter.GÓ
igaz 2 órát elszórakoztunk vele.garanciális még a gép.
Válasz lala #3619. hozzászólásáraNekem már kétszer volt a TD90D vel hasonló. Eltört a hidraulika szivattyú hajtótengely. (nálam legalábbis) Se hidegen se melegen nem emel? Le kell venni a szivattyút és megnézni a hajtótengely körmei meg vannak e. Ha letört akkor lehet eleget bontani mire kijön. Bronzperselyen fut, nekem elfordult a persely és nem kapott olajat. Szivattyút nem nehéz levenni, mézd meg.
sziasztok T5 100 traktorhoz van valakinek robbantott rajz hidraulikához?elfelejtett emelni.Esetleg járt már így valaki?
egyik pillanatról a másikra nem bírta felemelni a vetőgépet, a nyomjelzőt is csak lassan emelte fel:ha leveszem róla a vetőgépet minden működik.Rejtély:köszi a segítséget
Tisztelt tagok!Segítséget kérnék T5040 es gép ha felmelegszik nem emel.Cseréltem olajat szivattyút.Most a vezérlőtömbön lévő mágnes szelepre gondolok.(seneloid valve)Vélemény?
Korábban írta, hogy volt váltó javítása gépnek akkor kezdődtek a lassú emeléses gondok, majd nemrég lazítózás közben kinyomott egy tömítést valahol a váltótetején.
Érdekes dolog ez, lehet az amit te mondasz, mert nyomás az elvileg van ha még a tömítést is kinyomta.
Itt egy javítási hozzá a 2701-as oldaltól van az erőátvitel. New Holland T7030 - T7060 Repair Manual
Válasz MrPoke #3612. hozzászólásáraNem villant be semmi se, vagy jobban mondva nem észleltem.
Olajszökéssel kapcsoletban: ha 10 percre megállok, újból úgy megy minden ahogyan kell, majd megint lelassul.
A traktorral lehet dolgozni, csak idegesítő a lassú emelés. Függesztett munkagépeknél jó széles forgó marad a lassú emelés miatt ha az ember nem akar mindig megállni.
Válasz Sk Laci #3610. hozzászólásáraA hidraulika rendszer úgymond elővezérelt hidraulika szeleppel van szerelve.
Van egy alacsony nyomású rendszer (15bar) ami vezérli a hidraulikus egységeket váltó, hidraulika. Ha nincs meg a megfelelő nyomás (mennyiség) akkor nem fog kinyitni megfelelően az elővezérelt szelep és lassan emel.
Sajnos ebből az ágból az olaj rengeteg helyen megszökhet, jópár helyen van dugattyú, váltó, difi, első hajtás én erre keresném a hiba okát. Főleg ha megáll az emelés irányváltáskor (lámpa nem villan be?)
Próbáld megszerezni a szerelési könyvét, ott levan írva minden pontosan....
Válasz _NB_ #3609. hozzászólásáraHétfőn hívom a szerelőket, hogy mi a helyzet. A legnagyobb mérgem, hogy szeptember 1-től lezárják újból a határokat és kitudja mikor nyitják újra. Lehet újranyitásig lejár a jótállás, onnantól a javító cégen múlik, el e ismerik a hibát, amit nem "sikerülne" kijavítani jótállás ideje alatt a határzár miatt.
Válasz mtz1221 #3608. hozzászólására50 motoróra után a javítástól levettem, csak szilokon féle zsír volt benne, amit ha az újjaimmal megdörzsöltem szétment. Találtam valami átlátszó müanyagszerüséget is, mintha olajcső vége lett volna, de az kizárt.
Ki volt engedve belőle az olaj is, semilyen törmeléket se találtam,
Van még részben átfolyós szürü, azt nem vettem le, mert azt csak cserélni lehet. De a lényeg a pumpa előtti volt.
Csak nyomás volt mérve, nem volt átfolyásos mérés.
Amit észrevettem, ha munka közben megállok mondjuk 10 percre, párszor szépen felemeli ahogyan kell, majd megint lelassul.
Amit még észre vettem, ha emelem a karokat, és előremenésből hátramenetbe teszem, pillanatra megáll az emelés, majd emel tovább.
Ma néztem az erőcsapokat is, nincsenek berágódva, a golyót megtudom fordítani kézzel, de azért megkentem.
Szerintem valamilyen elektromos bizbasz lessz,
Amikor egy kicsit rátettem az erőszabályzót és a kerékcsúszást mondjuk 40% állitottam a pontméteren a grúbert kiemelte a földből, és a müszerfalon az alsó sorban a diszplayen dr kiírás jelent meg. Amég fogtam a leeresztőgombot, leengdte a karokat, amikor elengedtem, akkor újra kiemelte, majd megint a dr volt kiírva.
MTZ topikba MZ/X tett fel képet a mechanikus műszerről.
Tippre a lentiekhez képest ebben van egy plusz óra ami szerintem a visszamenőági nyomást, vagy szelepek tesztelésénél az alapnyomást mérheti pasz.
OTC 4235
Itt egy OTC-s műszer a Dowloads-nál angolul van egy használatija ott irkálnak teszt eljárásokat is.
Itt egy videó ahol a kanalas kotróra szerelnek egyet és jól látnia szállított menyiséget ami 160L/min alaphelyzetben és ezt a mennyiséget kb 180bar nyomásig megtartja.
Válasz mtz1221 #3607. hozzászólásáraPumpának hány szűrője van ,honnan kapja az olajat ??? Nem lehet hogy a patronoson kívül van egy durvább a szívó cső végén is és az van tele szerelési hibákkal ???
Válasz Sk Laci #3606. hozzászólásáraAz kevés hogy nyomásokat mértek.Liter/percet is kellet volna nekik,mert ha nem kap a pumpa rendesen olajat attól még nyomást tud csinálni.Vagy valahol a rendszerben ha összecseréltek egy pl egy 8 meg 3 mm-es belső lukú hollanderet akkor is lehet gond.Erőltesd velük az átfolyásmérést hogy meg van e a gyári mennyiség.
Válasz Tekergőkee #3581. hozzászólásáraSzia!
Volt kint a szerviz, átmérte a nyomásokat, minden rendben.
Nem értik miért emel olyan lassan szerelés után.
Próbálták kézzel is irányitani a karokat a hátsí szelepeken, ugyan úgy viselkedik minden, mint bentről.
Mondták, hogy kenjem át az erőmérő csapokat. Nem tudom milyen összefüggésben van a lassú emeléssel, ha az erőszabályzót nem használom. Minden munkánál ki van kapcsolva az erőszabályzó, beállitom a magasságot a hidraulikus karokon és úgy dolgozok. Olyan munkát nem szeretek, ahol ráemel a traktor, ha nem bír.
Valami ötlet, hogy mi lehet a gond?
Válasz KLiFF #3603. hozzászólásáraÉrtem . Akkor a motort érdemes átnézéssel kezdeni ha vesz az ember egy ilyet .
Váltója mennyire stabil , mert sokszor mondták hogy képes egyszerre két sebességet kapcsolni valami miatt .
Sziasztok egy new holland l 85osel van problemam, a helyes megnevezeseket nem tudod mer romaniabol irok de ha jol tudom gardan tengejnek nevezik amivel problemam akadt. Ha jol hiszem akkor az olaj nyomas veszodik el ezert egy sebessegben se megy, ha valaki eltudna kuldeni a szerelesi utmatojat vagy tervrajzot nagy segitseg lenne vagy barmi tanacs akinek hasonlo problemaja volt. Elore is koszonom:))
Válasz Hús Futár #3602. hozzászólásáraMindkettő jó ha karban van tartva. A motornál (TG és T8000) 8000 üzemóra után érdemes a hengerfejet levetetni ez cummins ajánlás, ezért= TG: az első szériáknál előfordult szelep szakadás, de a későbbi gyártásúak 2005-2006 már más szeleppel szereltek. T8000: hidegen előfordul hogy beesik a szelep ülék (mert megrepedezik), a reggeli indításnál le is rendezi a motort.
Ilyenkor szokták teljesen felújítani vagy kicserélni a motorokat.
Válasz galimre83 #3548. hozzászólásáraEddig akármelyiket néztem mind átesett már motorbontáson már 2000óra körül dokumentálva volt nekik.
Normális T8020 30 40 et meg nem találok lassan 1 éve...
Én lehet a helyedben nem is cserélnék olajat csak traktorral együtt 3-5 évente. Pont ilyenek a külföldről behozott, fiatal, kikímélt gépek is.
Azt 1000-1500 ü.ó egy cserével kibírja, többi már nem az ő gondja......
Válasz Szabi. #3592. hozzászólásáraÉs vizsgáltattál már be olajat? Mert anélkül csak beszélgetünk úgy,hogy igazából fogalmunk sincs semmiről,csak hallunk gondolunk ezt-azt.
Na én bevizsgáltattam 600üó-után a lecserélt olajat, és semmi baja nem volt,minden értékben zöld volt a pipa.
És szerintem a földeken a 2000-es fordulat egész nap az nem káros a motorra-olajra nézve.
De tőlem cserélhetitek az olajat akár 100óránként is. Ha az jólesik...
Válasz lac* #3591. hozzászólásáraAzért felejtsük már el ezt a kamionok mennyit mennek olajcserétől dumát, mert ez is kábítás.
Hol megy az az autó !? Általában autópályán és kb 1150 motorfordulaton, ahol szinte nincs por.
Nyugodj meg, amik építkezésen, bányában, földes utakon mennek, ott 40 ezer körül ki van baxva belőlük.
Saját belföldes kamiononból is a szerviz ajánlása szerint 60ezernél van olajcsere, mert kimutathatóan ponrosabb a magyar légtér.
Szóval lehet számolni......traktor, földeken 1800-2100 fordulaton mennyivel megy többet ???
4441 hozzászólás
Válasz erni #3640. hozzászólásáranekem hátul van a hidraulika vezérlőtömb.közepén van rajta egy gumi védősapka az alatt van.
Válasz lala #3636. hozzászólásáraT7.245 ugyan ez a jelenség, nem emel. Hol lehet az állítócsavar? Oldalán nincs.
600-as van elöl. 710-es hátul széles felniken. hátra van 580/70r42 annak szeretnék párját.(540-520)
Válasz Robika78 #3637. hozzászólásáraMilyened van, és milyenre szeretnél váltani?
Sziasztok. t7000 sorozathoz (2008) keresek gumiabroncs mérettáblázatot (váltóméret). Akinek van kérem ossza meg.
T5.100 traktorral történt.hiba oka nem emelt a hidraulika.vagy is kb 10 cm emelt tovább semmi.ha nem volt rajra semmi minden működött.nyomásmérés70 bár átfolyás 36 liter.hiba oka vezérlőtömb bal oldalán van egy állító csavar ami egy gumi sapka alatt található,ez lazult fel és a rázkódástól elállítódott.betekertük teljesen nyomás 170 bár lett szállított olajmennyiség76liter.GÓ
igaz 2 órát elszórakoztunk vele.garanciális még a gép.
Válasz lala #3631. hozzászólásáraEngem is érdekel (7.215s-hez), köszi!
Válasz lala #3632. hozzászólására Szerintem sok embert érdekel. Engem biztosan. Mondhatod!
Válasz lala #3632. hozzászólására Szerintem sok embert érdekel. Engem biztosan. Mondhatod!
meglett a hiba
2perces javítás.persze mire rájöttünk kb 2 óra
akit érdekel elmondom
Válasz sirhanzoltan #3630. hozzászólásáraholnap kiderül.legalább is remélem.jön a szervíz
Válasz lala #3619. hozzászólásáraMeglett a gond a hidraulikával?
Válasz erni #3627. hozzászólására15-50ezerig lehet neten találni gyártókat.
Válasz erni #3627. hozzászólásáraLehet tölteni, de lehet membrán szakadásos. De vehetsz üeeset és annyira töltik ameddig kéred. Töredékéből megvan.
T 7.245-s traktoron nem működik a hídrugózás. Szervízes szerint hidoakksi, ami 170+fa a tecekesnél.
Szokták ezeket tölteni vagy új kell?
Válasz erni #3625. hozzászólásáraBalos menet.
New holland tm szérián a viszkókuplungba milyen menet van, jobbos balos, merre kellene megtágítani?
Válasz Sk Laci #3622. hozzászólásárairányitóegységet-vezérlő egységet /panelt/
Válasz sirhanzoltan #3621. hozzászólásárakb 10 centire felemel szinte bármit.de tovább nem
mindegy hideg vagy meleg külsö kör is lassan emel
Magyarországon hol gyátrsák a NH T6000-7000 motorokhoz az irányitóegységet?
Válasz sirhanzoltan #3620. hozzászólásáraMég annyi, a függesztőszárakat nekem is emelte üresen, ha ráálltam már nem. Ez ne csapjon be.
Válasz lala #3619. hozzászólásáraNekem már kétszer volt a TD90D vel hasonló. Eltört a hidraulika szivattyú hajtótengely. (nálam legalábbis) Se hidegen se melegen nem emel? Le kell venni a szivattyút és megnézni a hajtótengely körmei meg vannak e. Ha letört akkor lehet eleget bontani mire kijön. Bronzperselyen fut, nekem elfordult a persely és nem kapott olajat. Szivattyút nem nehéz levenni, mézd meg.
sziasztok T5 100 traktorhoz van valakinek robbantott rajz hidraulikához?elfelejtett emelni.Esetleg járt már így valaki?
:köszi a segítséget
egyik pillanatról a másikra nem bírta felemelni a vetőgépet, a nyomjelzőt is csak lassan emelte fel:ha leveszem róla a vetőgépet minden működik.Rejtély
Válasz Szabi. #3617. hozzászólásáraÚgyszintén, csak a gyárit használom.
Válasz erni #3616. hozzászólásáraCsak a gyárit.
Ki milyen fagyállót használ a traktorba?
Adblues gépbe valamilyen másfajta kell, vagy jó a hagyományos Glicosam hígítva?
Tisztelt tagok!Segítséget kérnék T5040 es gép ha felmelegszik nem emel.Cseréltem olajat szivattyút.Most a vezérlőtömbön lévő mágnes szelepre gondolok.(seneloid valve)Vélemény?
Válasz MrPoke #3612. hozzászólásáraAnno azt írta
Korábban írta, hogy volt váltó javítása gépnek akkor kezdődtek a lassú emeléses gondok, majd nemrég lazítózás közben kinyomott egy tömítést valahol a váltótetején.
Érdekes dolog ez, lehet az amit te mondasz, mert nyomás az elvileg van ha még a tömítést is kinyomta.
Itt egy javítási hozzá a 2701-as oldaltól van az erőátvitel.
New Holland T7030 - T7060 Repair Manual
Válasz MrPoke #3612. hozzászólásáraNem villant be semmi se, vagy jobban mondva nem észleltem.
Olajszökéssel kapcsoletban: ha 10 percre megállok, újból úgy megy minden ahogyan kell, majd megint lelassul.
A traktorral lehet dolgozni, csak idegesítő a lassú emelés. Függesztett munkagépeknél jó széles forgó marad a lassú emelés miatt ha az ember nem akar mindig megállni.
Válasz Sk Laci #3610. hozzászólásáraA hidraulika rendszer úgymond elővezérelt hidraulika szeleppel van szerelve.
Van egy alacsony nyomású rendszer (15bar) ami vezérli a hidraulikus egységeket váltó, hidraulika. Ha nincs meg a megfelelő nyomás (mennyiség) akkor nem fog kinyitni megfelelően az elővezérelt szelep és lassan emel.
Sajnos ebből az ágból az olaj rengeteg helyen megszökhet, jópár helyen van dugattyú, váltó, difi, első hajtás én erre keresném a hiba okát. Főleg ha megáll az emelés irányváltáskor (lámpa nem villan be?)
Próbáld megszerezni a szerelési könyvét, ott levan írva minden pontosan....
Válasz _NB_ #3609. hozzászólásáraHétfőn hívom a szerelőket, hogy mi a helyzet. A legnagyobb mérgem, hogy szeptember 1-től lezárják újból a határokat és kitudja mikor nyitják újra. Lehet újranyitásig lejár a jótállás, onnantól a javító cégen múlik, el e ismerik a hibát, amit nem "sikerülne" kijavítani jótállás ideje alatt a határzár miatt.
Válasz mtz1221 #3608. hozzászólására50 motoróra után a javítástól levettem, csak szilokon féle zsír volt benne, amit ha az újjaimmal megdörzsöltem szétment. Találtam valami átlátszó müanyagszerüséget is, mintha olajcső vége lett volna, de az kizárt.
Ki volt engedve belőle az olaj is, semilyen törmeléket se találtam,
Van még részben átfolyós szürü, azt nem vettem le, mert azt csak cserélni lehet. De a lényeg a pumpa előtti volt.
Csak nyomás volt mérve, nem volt átfolyásos mérés.
Amit észrevettem, ha munka közben megállok mondjuk 10 percre, párszor szépen felemeli ahogyan kell, majd megint lelassul.
Amit még észre vettem, ha emelem a karokat, és előremenésből hátramenetbe teszem, pillanatra megáll az emelés, majd emel tovább.
Ma néztem az erőcsapokat is, nincsenek berágódva, a golyót megtudom fordítani kézzel, de azért megkentem.
Szerintem valamilyen elektromos bizbasz lessz,
Amikor egy kicsit rátettem az erőszabályzót és a kerékcsúszást mondjuk 40% állitottam a pontméteren a grúbert kiemelte a földből, és a müszerfalon az alsó sorban a diszplayen dr kiírás jelent meg. Amég fogtam a leeresztőgombot, leengdte a karokat, amikor elengedtem, akkor újra kiemelte, majd megint a dr volt kiírva.
Válasz Sk Laci #3606. hozzászólásáraAhogy mtz1221 is írja, mértek más paramétereket is vagy csak nyomást ?


MTZ topikba MZ/X tett fel képet a mechanikus műszerről.
Tippre a lentiekhez képest ebben van egy plusz óra ami szerintem a visszamenőági nyomást, vagy szelepek tesztelésénél az alapnyomást mérheti pasz.
OTC 4235
Itt egy OTC-s műszer a Dowloads-nál angolul van egy használatija ott irkálnak teszt eljárásokat is.
Itt egy videó ahol a kanalas kotróra szerelnek egyet és jól látnia szállított menyiséget ami 160L/min alaphelyzetben és ezt a mennyiséget kb 180bar nyomásig megtartja.
Válasz mtz1221 #3607. hozzászólásáraPumpának hány szűrője van ,honnan kapja az olajat ??? Nem lehet hogy a patronoson kívül van egy durvább a szívó cső végén is és az van tele szerelési hibákkal ???
Válasz Sk Laci #3606. hozzászólásáraAz kevés hogy nyomásokat mértek.Liter/percet is kellet volna nekik,mert ha nem kap a pumpa rendesen olajat attól még nyomást tud csinálni.Vagy valahol a rendszerben ha összecseréltek egy pl egy 8 meg 3 mm-es belső lukú hollanderet akkor is lehet gond.Erőltesd velük az átfolyásmérést hogy meg van e a gyári mennyiség.
Válasz Tekergőkee #3581. hozzászólásáraSzia!
Volt kint a szerviz, átmérte a nyomásokat, minden rendben.
Nem értik miért emel olyan lassan szerelés után.
Próbálták kézzel is irányitani a karokat a hátsí szelepeken, ugyan úgy viselkedik minden, mint bentről.
Mondták, hogy kenjem át az erőmérő csapokat. Nem tudom milyen összefüggésben van a lassú emeléssel, ha az erőszabályzót nem használom. Minden munkánál ki van kapcsolva az erőszabályzó, beállitom a magasságot a hidraulikus karokon és úgy dolgozok. Olyan munkát nem szeretek, ahol ráemel a traktor, ha nem bír.
Valami ötlet, hogy mi lehet a gond?
Válasz KLiFF #3603. hozzászólásáraÉrtem . Akkor a motort érdemes átnézéssel kezdeni ha vesz az ember egy ilyet .
Váltója mennyire stabil , mert sokszor mondták hogy képes egyszerre két sebességet kapcsolni valami miatt .
Sziasztok egy new holland l 85osel van problemam, a helyes megnevezeseket nem tudod mer romaniabol irok de ha jol tudom gardan tengejnek nevezik amivel problemam akadt. Ha jol hiszem akkor az olaj nyomas veszodik el ezert egy sebessegben se megy, ha valaki eltudna kuldeni a szerelesi utmatojat vagy tervrajzot nagy segitseg lenne vagy barmi tanacs akinek hasonlo problemaja volt. Elore is koszonom:))
Válasz Hús Futár #3602. hozzászólásáraMindkettő jó ha karban van tartva. A motornál (TG és T8000) 8000 üzemóra után érdemes a hengerfejet levetetni ez cummins ajánlás, ezért= TG: az első szériáknál előfordult szelep szakadás, de a későbbi gyártásúak 2005-2006 már más szeleppel szereltek. T8000: hidegen előfordul hogy beesik a szelep ülék (mert megrepedezik), a reggeli indításnál le is rendezi a motort.
Ilyenkor szokták teljesen felújítani vagy kicserélni a motorokat.
Nekünk TG285 van, el nem adnám semmi pénzért.
Válasz Pubi0308 #3600. hozzászólásáraEngem is TG-vagy T8000-esekről érdekelne vélemény .
Válasz Sk Laci #3599. hozzászólására32 ezer nettó 20 liter
Válasz Sk Laci #3598. hozzászólásáraT8000 szériát szeretnék az újabbat nem.
Válasz Tekergőkee #3587. hozzászólásáraNem találom az árát......
Válasz Pubi0308 #3597. hozzászólásáraAgrotecnél is nézted? Komáromban van 2 db 8xxx
Válasz galimre83 #3548. hozzászólásáraEddig akármelyiket néztem mind átesett már motorbontáson már 2000óra körül dokumentálva volt nekik.
Normális T8020 30 40 et meg nem találok lassan 1 éve...
Válasz lac* #3593. hozzászólásáraSzűrőcsere sem kell neki?
Válasz lac* #3593. hozzászólásáraNem, meg nem is fogok.

Azt a pénzt inkább ráköltöm az olajcserére.
Én lehet a helyedben nem is cserélnék olajat csak traktorral együtt 3-5 évente. Pont ilyenek a külföldről behozott, fiatal, kikímélt gépek is.
Azt 1000-1500 ü.ó egy cserével kibírja, többi már nem az ő gondja......
Válasz lac* #3593. hozzászólásáraMondjuk abban igazad van, hogy a mai trakikban, hamarabb pusztul el az elektronoka, váltó mint a motor.
Válasz Szabi. #3592. hozzászólásáraÉs vizsgáltattál már be olajat? Mert anélkül csak beszélgetünk úgy,hogy igazából fogalmunk sincs semmiről,csak hallunk gondolunk ezt-azt.
Na én bevizsgáltattam 600üó-után a lecserélt olajat, és semmi baja nem volt,minden értékben zöld volt a pipa.
És szerintem a földeken a 2000-es fordulat egész nap az nem káros a motorra-olajra nézve.
De tőlem cserélhetitek az olajat akár 100óránként is. Ha az jólesik...
Válasz lac* #3591. hozzászólásáraAzért felejtsük már el ezt a kamionok mennyit mennek olajcserétől dumát, mert ez is kábítás.
Hol megy az az autó !? Általában autópályán és kb 1150 motorfordulaton, ahol szinte nincs por.
Nyugodj meg, amik építkezésen, bányában, földes utakon mennek, ott 40 ezer körül ki van baxva belőlük.
Saját belföldes kamiononból is a szerviz ajánlása szerint 60ezernél van olajcsere, mert kimutathatóan ponrosabb a magyar légtér.
Szóval lehet számolni......traktor, földeken 1800-2100 fordulaton mennyivel megy többet ???