Gázolaj árak 633 Ft Benzin árak 647 Ft EUR 393.39 Ft USD 367.51 Ft CHF 401.77 Ft GBP 459.14 Ft

Fórum

New Holland, vagy Claas kombájnt vegyek?

Létrehozta: Vendég , 2008-01-31 22:13:05

Kedvencekhez Segítség

1090 hozzászólás
Nincs profilkép
#1040 Mercso1108
2020-10-31 17:11:08

Sziasztok! Furcsa kérdésem lenne kombajn választás terén ..
Kinek mi a véleménye a Tx62 és szériárol ismeri valaki ? Ugyanaz az 5ladas verzió mint a Mega 204 jól gondolom ? Mega mellé lenne párnak egy hasonló 5ladas .
Milyen pozitiv negatív tapasztalatok lennének akar teljesítmény akar szerviz igény terénsmile oops a Megahoz képest,vagy esetleg a hasonló tc56 pártjához képest ... köszönöm előre is a véleményeket ..

Nincs profilkép
#1039 jozef24
2020-10-13 12:46:44

Egy kombájn lamellás rosta hány hektárt bír ki vegyes használatba.

#1038 atisgyulai
2020-09-02 22:30:28

Üdv!
Újabb problémával fordulnék hozzátok, tisztelt fórumozók.
Szóval a 108-aska újabban, START gázon beindítva, pár másodperc után besípoltatja a "motor terhelés" ikonnál a bordinformátort.
Full gáznál nincs gond.
Eddig nem csinálta.
Előzménye, hogy ékszíjat cseréltem a hidraulika szivattyúnál (is), és bolygatva lett a kihalytás végén lévő jeladó. Meg ahogy láttam, a vezetékei is megvannak törve, lehet nincs is meg már minden szál benne.
Okozhat ez ilyen hiba jelenséget?
Illetve a kilóméter jeladó a féltengelyen szintén sántít.
Kaphatott valamikor egy gellert, mert tartója is hajlott volt, és a vevőn is látszik egy repedés.
Ki lehet ezt mérni, ha leveszem, és egy mágnessel elkezdek bohóckodni előtte?
Mit kell mutatni, vagy csiálnia?
Csak simán nyit-zár inpulzusokat ad?
smile wacko

Nincs profilkép
#1036 gcastle
2020-08-28 07:13:47

Válasz atisgyulai #1034. hozzászólására

A Linde szivattyún, a bowden tartóján!

#1035 Gumóka
2020-08-28 06:25:12

Válasz atisgyulai #1033. hozzászólására

Én nem mondanám...smile rolleyes

A lindekar egyébként nem bowdenes, vagy csak én emlékezhetek rosszul?

#1034 atisgyulai
2020-08-27 22:56:19

Kis segítség elkelne.
Linde kar helyzetét hol tudom állítani.
Beindításkor megmozdul hátra.
1 kattintásnyit elölre kell tenni, hogy megálljon.
Kar mellett, burkolaton belül néztem, de nem jöttem rá, hogyan kellene.
Segítséget elölre is köszi!
smile cowboy

#1033 atisgyulai
2020-08-27 22:50:55

Válasz Gumóka #1029. hozzászólására

Kombiba azért kicsit többet kap szerintem, max gázon mint egy teherautóban.
smile whistling

#1032 atisgyulai
2020-08-27 22:48:09

Válasz medikus #1028. hozzászólására

Karmantyút, felújító készletet nem kaptam.
Meg a belső rész, ami a karmantyún megy keresztül, megopott. Nem véletlenül eresztett.
Utángyártott, komplett 15 körül volt.
Majd kiderül mennyit bír!

Nincs profilkép
#1030 gcastle
2020-08-24 19:27:56

Válasz medikus #1028. hozzászólására

Volt belőle anno 2-3 polcon, odaadtam a 106-108 Maxival...

#1029 Gumóka
2020-08-24 18:57:02

Válasz Büresz #1024. hozzászólására

Mercinél a teherautókba mi BP-t öntöztünk, meg más márkákba is, azzal se volt baj, aztán volt 1,6 mill km-es Merci is.

#1028 medikus
2020-08-24 16:48:19

Válasz Büresz #1027. hozzászólására
Mikor kerestem vagy 80 ezerbe került!(ja mindjárt jönnek,hogy van az olcsóbban is)!
smile cursingUtána vettem hozzá karmantyút!Van is még!!!!smile sweatdrop

#1027 Büresz
2020-08-24 16:18:43

Válasz atisgyulai #1025. hozzászólására

Szerintem csere, de valaki okosabb megmondja van-e értelme javítgatni.

#1025 atisgyulai
2020-08-24 15:30:49

Köszi mindenkinek!
Benne vagyunk nyakig faterral meg a gyerekkel!
smile blinksmile wacko
Dobvariátor végén, a hidraulikus forgócsatlakozó (az én elnevezésem szerint) ereszt.
Lehet javítani, vagy kuka?
Elvileg robbantott ábrán szétszedi, két csapágy meg valami karmantyú van benne.
Lessz az újra jó, ha szétdíbolom?

#1024 Büresz
2020-08-24 12:27:08

Válasz Gumóka #1022. hozzászólására

Olajat a total, ha jol tudom a rubia 7400kb, szűrőt meg ahonnan olcsóbban kap, de donaldson vagy fleetgard.

#1022 Gumóka
2020-08-24 12:17:57

Válasz fabia63 #1020. hozzászólására

Nem lényeges a gyárit, csak valaki súgja meg, melyik cég adja a claas név alá az olaját meg szűrőjét. Lehet olcsóbban öntöd bele ugyanazt.

Nincs profilkép
#1021 fabia63
2020-08-24 09:02:16

Válasz fabia63 #1020. hozzászólására

Azt hiszem ez volt az olaj márkája: CLAAS AGRIMOT SDX 15W40.

Nincs profilkép
#1020 fabia63
2020-08-24 08:56:46

Válasz atisgyulai #1011. hozzászólására
Sok évig hajtottam Claas Dominator 108SL Maxit.Merci OM366/LA motorral szerelt. Claas motorolajból a 15w40-est kapta. ( az olaj nevére sajnos már nem emlékszem, azt hiszem Axiálnál beszerezhető) Légszűrőből is a gyárit venném bele. Ezeken nem érdemes spórolni mert a motor élettartamát nagyban befolyásolják. A gépkönyvben van egy olyan kitétel: ha gyárilag jóvá hagyott olajat, légszűrőt,stb használsz akkor az olajcsere (szerviz) periódus 250üó. Amennyiben nem a gyárilag jóváhagyott olajakat, szűrőket használod,akkor a szerviz intervallum 100üó. Tehát nem biztos,hogy olcsóbb az olcsóbb ha betartod a gyári ajánlást.

Nincs profilkép
#1019 gcastle
2020-08-24 07:43:47

Válasz atisgyulai #1016. hozzászólására

Walter Classic SHPD 15W40...

#1018 horesz01
2020-08-23 17:57:08

Válasz atisgyulai #1016. hozzászólására

Mi ezt használjuk:
MANNOL Truck Special TS-6 UHPD ECO 10W-40

#1016 atisgyulai
2020-08-23 17:13:08

Válasz gcastle #1014. hozzászólására

Tudom, hogy az a fontos.
Lehet nem jól fogalmaztam.
Konkrét olajra gondoltam, ami ilyen viszkozitású, és teherbírású és teljesíti a normát.
Mindegy milyen márka, a "fantázia" névre lennék kíváncsi, ki mit használ ilyen igénybevételű motornál.
Pl. nálunk a belarusokba "Mol dynamic turbo diesel 15w-40" van.
smile wink

#1015 Büresz
2020-08-23 17:11:21

Válasz gcastle #1014. hozzászólására

A 108ason nekem is eldugult a nagy fém háló, de megán még sosem mert nagyobbak a rések.

Nincs profilkép
#1014 gcastle
2020-08-23 16:16:13

Válasz atisgyulai #1011. hozzászólására

Pedig elvileg pont a viszkozitás meg a teljesítményszint a lényeg, nem a márka... Volt 108 Maxim OM366LA motorral... Kb 15 éve megyünk Walter Group olajokkal, motor-utto-hajtómű-pneumatika, nekem semmivel nem volt gond. Mtz-Claas-Zetor-Rába-Mazda-Mitsu-NewHolland-Landini... Mostanában van néha, hogy JD olajat is veszek, mert már a Walter sem olcsó. Tegyél bele 15W40 API CJ4 olajat, attól baja nem lesz, levegőszűrö legyen mindig tiszta, nálam volt a fülkében pluszba egy, ha igényelte nap közben cseréltük, forgóban nézni 3-4 ürítésenként, nem szívta-e tele azzal a szürkés-barna hóval a szűrőház fölötti perforált lemezes hengert, (a taposóra volt rendszeresítve kalapács, hogy amíg állva ürítek, megnézhessem a légszűrőt kívülről! smile biggrin)no meg üzemórától függetlenül kalászos előtt olajcsere, akkor is, ha nem volt benne annyi óra!

#1013 Büresz
2020-08-23 15:02:02

Válasz Büresz #1012. hozzászólására

Vagy donaldsonok is jók, trakin most azok vannak.

#1012 Büresz
2020-08-23 14:57:54

Válasz atisgyulai #1011. hozzászólására

Volt hogy agipot használtam, most jd-t használok évek óta. Szűrőböl meg teljesen mindegy, mannokat használok a gépeimhez is.

#1011 atisgyulai
2020-08-23 13:03:51

Válasz Büresz #1004. hozzászólására

Első körben, milyen motorolajat "szeret" ez a merci motor?
Konkrét márka/tipus érdekelne, nem viszkozitás, meg minőségi norma.
Illetve szűrőket hol érdemes beszerezni?
Csak axial-nál a claas-os, vagy más jó márka is megfelel?
smile cool

#1010 atisgyulai
2020-08-20 22:56:26

Válasz apuci #1009. hozzászólására

Mtz-ben egyben van, többiben nincs.
Azokkal elvagyok, de azért 30-sokfokban abban is nagyon komfortos tud lenni a meló.
514-ben nincs, az borzalmas, pedig vannak plusz ventillátorok is. Amikor egy alsógatyában ülök benne, és ürítéskor jó kiszállni a 35°-os tűző napra a benti szaunából, az nem semmi.
Ebben ha már benne van, működjön.
Véletlen bekrepál, nem fogom félbehagyni a melót miatta.
smile wink

#1009 apuci
2020-08-20 22:31:26

Válasz atisgyulai #1008. hozzászólására

A klímához csak annyit,nagyon jó szuper meg minden,de lehet anélkül is dogozgatni vele.
Én a tszben dolgoztam egy pár évet 105-106-al klíma nélkül,igaz a nyári betakarításkor ketten dolgoztunk egy gépen váltva.smile wink

#1006 csferri
2020-08-20 21:44:24

Válasz atisgyulai #1003. hozzászólására

Majd megszokod, klímát azt jó szakemberrel nézesd át meg cseréld amit kell benne mert ezekbe még őszön nagyon meleg tud lennismile thumbup

#1005 apuci
2020-08-20 21:39:36

Válasz atisgyulai #1001. hozzászólására

Gratula, sok-sok hektárt hiba nélkül!smile wink

#1004 Büresz
2020-08-20 21:39:26

Válasz atisgyulai #1003. hozzászólására

7 évig volt 108asom, 10 éve pedig 208-asom, ha van kérdés keress.

#1003 atisgyulai
2020-08-20 21:29:34

Válasz csferri #1002. hozzászólására

Köszi!
Hát nem fasírt! Még hozzá kell szoknom.
Egyenlőre barátkozunk. Apróságokat már találtam. Klíma nem műkszik (3 év állás után nem csoda), egy két lámpa nem műkszik, pár ékszíj repedezett, létrán igazítani kell, mert egyszer kapott egy kis gellert, +nyomtávszélesítő van, és kihajtva beleér a nagykerékbe.
Sebességet nem mutat, valahol elvész a jel.
Meg gondolom még lesznek (inkább) kisebb, (mint) nagyobb gondok.
Segítséggel átnézem.
Szűrőket, olajakat cserélem, meg amit találok még. A többit meg ahogy adja.

Tippeket, javaslatokat, mit hogyan, vagy hogyan ne, szívesen fogadok bárkitől!!
smile cowboy

#1002 csferri
2020-08-20 20:23:37

Válasz atisgyulai #1001. hozzászólására

Gratula, sok-sok hibamentes órátsmile thumbupsmile thumbup
Amúgy hogy tetszik, rendbe van vele minden?

#1001 atisgyulai
2020-08-20 20:13:47

Válasz VW passat #964. hozzászólására

Megérkezett!
Kicsit koszosan, de itt van.

Nincs profilkép
#1000 Dinnyés Laci
2020-08-17 21:36:46

Válasz Vinkó 75 #996. hozzászólására

Mi nem használunk aprítóhengert sehol se szárzúzót kombájn után megy a top down utánna meg a tapid

#998 Vinkó 75
2020-08-10 18:16:51

Válasz Nyomasek Bobo #997. hozzászólására

Vetettünk már forgóborona után semmi gond nem volt. Még tavasszal sem pedig kicsit akkor szárít. Nem kell ilyenkor 10cm-nél mélyebben járatni. Kap egy olaszos közép mély lazítást. Majd mehet a forgó borona+vetőgép. Franciák-Lengyelek-Németek-Horvátok...stb. Tele a net videókkal. Laza földekbe mennek az eke után. A végén olyan a pálya mint a tükörjég. És a mag is elvetve. Az amazonnak van egy lazítós,forgóboronás vetőgép kombinációja. Természetesen azóta mások is másolják. A talajmarótól jobb .Az keni és tömi a talpat. De látni Sinus boronás kombinációkat is. Kinek milyen a talaja. Azokkal is mennek rendesen. Az utóbbi talán egyszerűbb is. De nem akarom a témát szét barmolni. Csak elkalandoztam.smile laugh

#997 Nyomasek Bobo
2020-08-10 18:02:00

Válasz Vinkó 75 #996. hozzászólására
A forgóborona nem tömi meg munkamélység alatt a placcot? Vagy csak homokban?
Tarlóhantas után menne direktben, vagy valami vakarás után?

#996 Vinkó 75
2020-08-10 17:55:21

Válasz später77 #995. hozzászólására

Fésűs adapterrel kicsit srégen kell menni. Így kevésbé torkollik. A zúzós napraforgó adapter,itt lassan alapszintű elvárás. Megvakarja a tarlót...és megy a vetés. Őszre ideér talán a közép mély lazító. (MBV viper) jövőre egy "liftes" forgóboronára fáj a fogam. Kuhn-t...nézegetem,a hátára a vetőgép. Horvátoknál sokat mennek, Vetőgéppel a hátukon. A Kuhn-t az Amazontól jobbnak tartják. Nincs mese valahogy gyorsítani kell kicsiben is. Ősszel a magágykészítés itt egy rémálom..főleg szója után. Napraforgónál kicsit jobb a helyzet talajkészítés terén. De plusz "Dalbózni"...már nem nagyon akarnak. Mindenki folyamatos késésről beszél egyfolytában. Próbáltuk a direkt vetést. Nem nagyon akar menni. A kalászos szereti keményebb földbe, ha alá van dolgozva kicsit mélyebben. Az ilyen földekbe idén jöttek a számok,kevesebb inputtal is. A víz és a gyökértömeg tudott közlekedni a talajban. Nem tudom ez az aprítóhengeres dolog,mintha kezdene plusz nyűggé válni pláne ősszel. Repce után...hibátlan és idő is van. De egy korrekt aprító hengerrel a Horsch lépett elő. Azzal egy lazább talajon a tarlóhántás is letudva gabonában is. Van kerületi sebesség,dupla henger..és csavart késprofil. Nagyon megy !

Nincs profilkép
#995 später77
2020-08-10 17:31:46

Válasz Vinkó 75 #989. hozzászólására

Amióta gyakorlatilag minden rövidtárcsára rendelhető aprítókés, szerinted van komoly fejlesztés a zúzós adapterek terén? A változó állománymagasság a legnagyobb ellenfele ezeknek a gépeknek.
A fésűs tényleg jó, de ami feltűnt, hogy sokszor tövestől tépi ki a növényt (földlabdával), majd húzza pár métert, mire elvágja a tányér alatt a szárat. Pilóta legyen a talpán, aki azon a pályán tartja a 15-20-as tempót egy Dalbo aprítóval.

#994 Vinkó 75
2020-08-08 16:03:59

Válasz jozef19 #993. hozzászólására

Háát... minimum évi 2000 hektár ennek. Hogy faragjon is az árából minél hamarabb.smile whistling

#992 szanberg
2020-08-08 12:35:20

Válasz bandigh #991. hozzászólására

Mondjuk két hónapig folyamatos vízellátás volt, ilyenkor gondolom a talajoldatból is táródik fel neki anyag, tényleg a 3. sor támasztó gyökereit most tolja még földbe, valami brutális gyökér tömeg lehet a felszín alatt.

#991 bandigh
2020-08-08 11:46:37

Válasz szanberg #990. hozzászólására

Szerintem nem kell aggódni, nem olyan kevés N ez... Majd elválik h meddig fog zöldellni a tengeri októberben

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Mitől függ a magyar agrárium sorsa, és mire kell most figyelni a gazdáknak?
Búzatermés: gyenge hozamoktól tartanak a gazdák
Búzatermés: gyenge hozamoktól tartanak a gazdák
A reméltnél kevesebb gabonát takaríthatnak be.
John deere 582 maxi cut körbálázó hálós szecskázós
John deere 582 maxi cut körbálázó hálós...

45 Ft

New Holland kombájn lánctalp
New Holland kombájn lánctalp

2.000.000 Ft

Bio mustár
Bio mustár

650 Ft

Kuhn 350cmes fűkasza
Kuhn 350cmes fűkasza

1.799.999 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]