Válasz D4kb #2291. hozzászólásáraRégebbi,öregebb adagolóst kell keresni!Nálunk az adagolós csinált hozzá felfogatást!Más(csepel) adagolónak az aljára fogatta,ahhoz a részhez,ahol csak az emelőtőkék mozognak a házban!
Válasz takacs.zoltan #2290. hozzászólásáraAdagoló hiba de olyan padot amire fel lehet fogni én sem találtam nekem volt egy plusz adagoló még a béke időkből és hála égnek jó így meg tudtam oldani de beméretni én sem tudom Esetleg az ue 28-as tpoikbab kéne érdeklődni mer a kéthengeres csepel is hasonló adagolóval rendelkezik
Válasz D4kb #2289. hozzászólásáraSzia!
Köszönöm a segítséget. Kiigazításként írnám, hogy amikor nagyon hideg van, mint most, akkor nekem is csak az egyik henger indul el először. Kb. 15-20 másodperc után megy mind kettő. Melegen viszont hihetetlen könnyen elindul. Sőt talán azt vettem észre, hogy nyáron nagy melegben talán nem is csinálja ezt ilyen drasztikusan. Melegen teszi a dolgát az adagoló, hidegen pedig ezt csinálja.
S ki ért ezekhez az adagolókhoz? Kérdeztem két dízel adagoló szervizt, de ilyennel nem foglalkoznak.
Válasz takacs.zoltan #2288. hozzászólásáraA porlasztásnál érdemes keresni a hibát mert nekem is mikor az adagoló rossz volt ilyent csinált fekete olajszerü trutyi de nekem akkor az egyik henger nem is járt csak indítás után kicsivel indult be az is akkor ilyen tünetek voltak
Sziasztok!
Rég jártam erre, bár olvasom a fórumot.
A rutinos RS tulajokat kérdezném, mert még mindig nem oldódott meg a problémám. Már tavaly előtt is ezzel foglalkoztam. A gondom, hogy a kipufogócső és a hangtompító dob összeillesztésénél, mindkettőnél, köpi ki az olajat a motor. Amikor megvettem kicserélgettünk tömítéseket, szimeringeket. A hengert lehúztuk, a szerelő cimbora szerint a gyűrűk még jók, a henger is. A két hengerfejet viszont elvittem gépműhelybe és rendbe rakták. Szelepek, vezetők cserélve, szelepfészkek megmunkálva, nagyon jól nézett ki. Felraktuk, a gond ugyanaz. A motorolajból mikor lecseréltem nem fogyott semmi. A szuszogócsövön érezni, hogy dolgozik kifelé, de nem füstöl. Mi lehet ez? A porlasztók bevizsgálva, jók. Lehet, hogy az adagolóm nem tud akkor nyomást előállítani, csak "belefolyik" a gázolaj? És ezt nem tudja rendesen elégetni? Vagy mégis ki kellene cserélnem a gyűrűket? Egyébként hidegen melegen jól indul. Könnyen.
Lenne valakinek ötlete? Megköszönöm a javaslataitokat. S még valami, hol lehetne beszerezni gyűrűgarnitúrát? Van esély rá?
Válasz dutrancs #2286. hozzászólásáraHát mondjam azt nekem le csapágyasodott és körbe jártam a fél országot de olyan árakat beszéltek egy teljes motor generálért hogy egy fél traktort kaptam volna érte mire szerencsém lett mert Kecskemétre a vastelepre be hozott valaki egy rs t és annak a motra hibátlan volt egyedül az adagoló nem szuperált de azt meg át cseréltem és így megy a mai napig De minden napos használatra nem való már el járt felettük az idő én is csak a palántáló gép végett tartom
Válasz D4kb #2284. hozzászólásáraIgazad van! Nehéz az anyagbeszerzés és annyira nem jó már a mai körülményekhez!Túlságosan átlépett rajtuk az idő. Sokat pörög,hamar kinyírja magát.(Igaz ez TSZ-es tapasztalat).
Válasz citroxm #2282. hozzászólásáraHa, lehet, akkor T-16-ost vegyél ahhoz szinte mindent lehet még kapni!!!!
Van egy eladó a T-16-os topikban!!!!
Ha, kérdésed van akkor írj rám, nekem is van ilyen gépem!!
Válasz citroxm #2282. hozzászólásáraNekem van egy rs em de amennyiben nem muszáj nem használom egyedül palántáló gépet húzza én alkatrész ügyben nem vagyok elégedett nem egyszerű beszrezni hozzá mindent nem azt mondom hogy nem lehet de nehéz
Vagy csak én nem bukkantam még rá a jó lelőhelyre
Üdv Mindenkinek! Segítséget szeretnék kérni. Gépvásárlás előtt állok és nagyon tetszenek ezek az eszközhordozó traktorok. Rs vagy T16? Melyiket ajánlanák? Alkatrész ellátás melyikhez jobb? Illetve mire figyeljek oda vásárlásnál? Nagyon köszönöm a segítséget!!
Válasz Janek17 #2265. hozzászólásáraKöszönöm a jó szándékot! Lehet kicsit túlreagáltam a dolgot, mivel nem volt se szíjtárcsa, se csapágyak a házban, csak a dinamó végén volt háromszögletű belsővel egy gumibölcső tengelykapcsolónak. A többit hozzá kilogikáztam.
Válasz medikus #2258. hozzászólásáraKöszönöm szépen a segítséget bár még nem vagyok tisztában a hidraulika kapcsolójával ugyanis meg van számozva és nem tudom melyik szám melyik munkahengert működteti.
Válasz kisfröcs #2253. hozzászólásáraKöszönöm a segítséget! Címem: pozsgai.bela@gmail.com Telefon: 06-70/283 60 77 Levélcím: Pozsgai Béla 9313. Rábacsanak Kossuth u. 8.
Szia RS-ek! Mostanában lettem tulajdonosa egy 1971-ben gyártott RS-09/124 kistraktornak. Méhészkedéshez, erdőgondozáshoz használnám kiközelítő járműnek. A traktor eddig egy Állami Gazdaság zártkerti gyümölcsösében szolgált, soha nem volt forgalomba helyezve. Nincsenek iratai. Szeretném lepapírozni, zöld rendszámmal forgalomba helyezni. Tud valaki tanácsot adni?
Válasz apailaci99 #2249. hozzászólásáraHa tudsz keresni a fórumon, akkor írd be: #602 Vagy lapozz vissza dátum alapján ide: 2011-12-10 07:57:58 A fórumtárs szépen leírja a dolgokat. Olvass :) Olaj témában is van bejegyzés. Figyelmedbe ajánlom, hogy a téli átállás ideje van. Sok sikert kívánok!
Tisztelt fórumtársak!
Olyan felújítót tudtok-e aki kéthengeres motort jó áron és megfelelő minőségben meg tud csinálni?
Ezúton is köszönöm Csaba segítségét a szerelési leíráshoz!
3443 hozzászólás
Válasz D4kb #2291. hozzászólásáraRégebbi,öregebb adagolóst kell keresni!Nálunk az adagolós csinált hozzá felfogatást!Más(csepel) adagolónak az aljára fogatta,ahhoz a részhez,ahol csak az emelőtőkék mozognak a házban!
Válasz D4kb #2291. hozzászólásáratopikot próbáltam írni
Válasz takacs.zoltan #2290. hozzászólásáraAdagoló hiba de olyan padot amire fel lehet fogni én sem találtam nekem volt egy plusz adagoló még a béke időkből és hála égnek jó így meg tudtam oldani de beméretni én sem tudom Esetleg az ue 28-as tpoikbab kéne érdeklődni mer a kéthengeres csepel is hasonló adagolóval rendelkezik
Válasz D4kb #2289. hozzászólásáraSzia!
Köszönöm a segítséget. Kiigazításként írnám, hogy amikor nagyon hideg van, mint most, akkor nekem is csak az egyik henger indul el először. Kb. 15-20 másodperc után megy mind kettő. Melegen viszont hihetetlen könnyen elindul. Sőt talán azt vettem észre, hogy nyáron nagy melegben talán nem is csinálja ezt ilyen drasztikusan. Melegen teszi a dolgát az adagoló, hidegen pedig ezt csinálja.
S ki ért ezekhez az adagolókhoz? Kérdeztem két dízel adagoló szervizt, de ilyennel nem foglalkoznak.
Válasz takacs.zoltan #2288. hozzászólásáraA porlasztásnál érdemes keresni a hibát mert nekem is mikor az adagoló rossz volt ilyent csinált fekete olajszerü trutyi de nekem akkor az egyik henger nem is járt csak indítás után kicsivel indult be az is akkor ilyen tünetek voltak
Sziasztok!
Rég jártam erre, bár olvasom a fórumot.
A rutinos RS tulajokat kérdezném, mert még mindig nem oldódott meg a problémám. Már tavaly előtt is ezzel foglalkoztam. A gondom, hogy a kipufogócső és a hangtompító dob összeillesztésénél, mindkettőnél, köpi ki az olajat a motor. Amikor megvettem kicserélgettünk tömítéseket, szimeringeket. A hengert lehúztuk, a szerelő cimbora szerint a gyűrűk még jók, a henger is. A két hengerfejet viszont elvittem gépműhelybe és rendbe rakták. Szelepek, vezetők cserélve, szelepfészkek megmunkálva, nagyon jól nézett ki. Felraktuk, a gond ugyanaz. A motorolajból mikor lecseréltem nem fogyott semmi. A szuszogócsövön érezni, hogy dolgozik kifelé, de nem füstöl. Mi lehet ez? A porlasztók bevizsgálva, jók. Lehet, hogy az adagolóm nem tud akkor nyomást előállítani, csak "belefolyik" a gázolaj? És ezt nem tudja rendesen elégetni? Vagy mégis ki kellene cserélnem a gyűrűket? Egyébként hidegen melegen jól indul. Könnyen.
Lenne valakinek ötlete? Megköszönöm a javaslataitokat. S még valami, hol lehetne beszerezni gyűrűgarnitúrát? Van esély rá?
Válasz dutrancs #2286. hozzászólásáraHát mondjam azt nekem le csapágyasodott és körbe jártam a fél országot de olyan árakat beszéltek egy teljes motor generálért hogy egy fél traktort kaptam volna érte mire szerencsém lett mert Kecskemétre a vastelepre be hozott valaki egy rs t és annak a motra hibátlan volt egyedül az adagoló nem szuperált de azt meg át cseréltem és így megy a mai napig De minden napos használatra nem való már el járt felettük az idő én is csak a palántáló gép végett tartom
Válasz D4kb #2284. hozzászólásáraIgazad van! Nehéz az anyagbeszerzés és annyira nem jó már a mai körülményekhez!Túlságosan átlépett rajtuk az idő. Sokat pörög,hamar kinyírja magát.(Igaz ez TSZ-es tapasztalat).
Válasz citroxm #2282. hozzászólásáraHa, lehet, akkor T-16-ost vegyél ahhoz szinte mindent lehet még kapni!!!!
Van egy eladó a T-16-os topikban!!!!
Ha, kérdésed van akkor írj rám, nekem is van ilyen gépem!!
Válasz citroxm #2282. hozzászólásáraNekem van egy rs em de amennyiben nem muszáj nem használom egyedül palántáló gépet húzza én alkatrész ügyben nem vagyok elégedett nem egyszerű beszrezni hozzá mindent nem azt mondom hogy nem lehet de nehéz
Vagy csak én nem bukkantam még rá a jó lelőhelyre
Válasz citroxm #2282. hozzászólásáraHa első és vezérgépnek vennéd, akkor arra figyelj, hogy egyiket se vedd meg, ha jót akarsz magadnak!
Üdv Mindenkinek! Segítséget szeretnék kérni. Gépvásárlás előtt állok és nagyon tetszenek ezek az eszközhordozó traktorok. Rs vagy T16? Melyiket ajánlanák? Alkatrész ellátás melyikhez jobb? Illetve mire figyeljek oda vásárlásnál? Nagyon köszönöm a segítséget!!
Eladó Rs09 típusú traktorhoz:
- Gyári homlokrakodó, munkahengerekkel. Ára: 140.000 Ft
- 3 soros sorművelő kultivátor gyári tartószerkezettel. Ára: 60.000 Ft
- 600 literes gyári permetezőtartály eredeti 3 dugattyús permetezőszivattyúval, karbantartást igénylő állapotban. Ára: 100.000 Ft
Boldog karácsonyi kìvánok mindenkinek! Az RS-eseknek duplán :)
Válasz medikus #2263. hozzászólásáraÉn is láttam Bírta,csak megerősíteni tudom!!
Válasz kiraly1212 #2277. hozzászólásáraHa fordítva ülsz rá,akkor megoldható!univerzális gép,ezen minden megoldható!
Üdv!
Olyan ügyben szeretnék érdeklődni, hogy RS-09 es hajtóművet, hogy lehet megoldani hogy elől legyen a motor ? Vagy egyáltalán lehetséges-e ?
Előre is köszönöm a válaszokat !
Üdv! Valakinek esetleg elfekvöveb nemvolna egy 2 hengeres rs-09 öninditóhoz behuzótekercse?
Válasz Janek17 #2274. hozzászólásáraAz miatt állítódik el!!!!!!!!!!!!!!!!!
Válasz atti212. #2273. hozzászólásáraNagyon szépen köszönöm! Gondolom függ a tárcsa vastagságától! Holnap viszem ferrodoloztatni remélem tudják milyen vastagra kell!
Válasz Janek17 #2272. hozzászólásáraÉn ez alapján állitottam be és jól működik.

Sziasztok! Segítség kellene! Kuplungozom a traktort és nem tudom hogy milyen távolságra állítsam a kuplungszerkezeten a 3 villát.
itt a generátor képe #1
Válasz Bélabácsi #2260. hozzászólására
Válasz csalabek #2268. hozzászólásáraKöszi!
Válasz szaboandras05 #2267. hozzászólásáraSzia! Mindenki elvackolt télire :)
A kérdésedre a válasz: 5-5,5 mkg
Sziasztok! Valaki meg tudná mondani hogy a hengerfej csavarokat milyen nyomatékkal kell meghúzni?
Válasz Janek17 #2265. hozzászólásáraKöszönöm a jó szándékot! Lehet kicsit túlreagáltam a dolgot, mivel nem volt se szíjtárcsa, se csapágyak a házban, csak a dinamó végén volt háromszögletű belsővel egy gumibölcső tengelykapcsolónak. A többit hozzá kilogikáztam.
Válasz Bélabácsi #2264. hozzászólásáraEnyémen lemérem a tengely vastagságat meg hosszát ha az elég.
Válasz medikus #2263. hozzászólásáraDe, ha egyszer elszabadul...; Lesz ott kutya világ!
Válasz Bélabácsi #2262. hozzászólásáraLáttam olyat is,hogy hidraulika csövet bilincseltek a tengelyek végére!!!!!Bírta!
Válasz medikus #2261. hozzászólására
Válasz Bélabácsi #2260. hozzászólásáraCsinálj!!!2 hardy tárcsával megtudod oldani!
4 hengeres motorhoz keresek olyan tengelyt,vagy méretezett rajzot ami a ventilátort és a generátort hajtja.
Válasz medikus #2258. hozzászólásáraKöszönöm szépen a segítséget bár még nem vagyok tisztában a hidraulika kapcsolójával ugyanis meg van számozva és nem tudom melyik szám melyik munkahengert működteti.
Válasz Janek17 #2257. hozzászólásáraFelemelve akár négyet is!
Ahhoz hogy normális szántást végezz,kell tempó is.A 20-22 lóerődnek bőven elég lesz!
Válasz medikus #2256. hozzászólásáraKöszönöm! De a lovasekéből nem bírná el a 3 eke fejet?
Válasz Janek17 #2255. hozzászólásáraA Jófogáson találsz 2 fejes lovas ekét!Át alakítod függesztettre és már kész is!
Sziasztok! Beüzemeltem 4 hengeres Rs trakimat és most ekét keresek hozzá. Segítsetek már ha tudtok.
Előre is köszönöm.
Válasz kisfröcs #2253. hozzászólásáraKöszönöm a segítséget! Címem: pozsgai.bela@gmail.com Telefon: 06-70/283 60 77 Levélcím: Pozsgai Béla 9313. Rábacsanak Kossuth u. 8.
Bocsi rosszul adtam meg a címemet jozef2@citromail.hu
Válasz pozsgai.bela #2251. hozzászólásáraTudok segíteni ha felhívsz. 06707718315. Vagy jozef@citromail.hu
Szia RS-ek! Mostanában lettem tulajdonosa egy 1971-ben gyártott RS-09/124 kistraktornak. Méhészkedéshez, erdőgondozáshoz használnám kiközelítő járműnek. A traktor eddig egy Állami Gazdaság zártkerti gyümölcsösében szolgált, soha nem volt forgalomba helyezve. Nincsenek iratai. Szeretném lepapírozni, zöld rendszámmal forgalomba helyezni. Tud valaki tanácsot adni?
Válasz apailaci99 #2249. hozzászólásáraHa tudsz keresni a fórumon, akkor írd be: #602 Vagy lapozz vissza dátum alapján ide: 2011-12-10 07:57:58 A fórumtárs szépen leírja a dolgokat. Olvass :) Olaj témában is van bejegyzés. Figyelmedbe ajánlom, hogy a téli átállás ideje van. Sok sikert kívánok!
Sziasztok, valaki esetleg tudja, hogy hol van az olajnyomásállító csavar??? ÉS ki mien olajat használ??

Válasz szabotibor1910 #2245. hozzászólásáraszívesen!
Válasz medikus #2246. hozzászólásáraMinél olcsóbb...
Gondoltam már vannak tapasztalatok felújítók és felújítókkal kapcsolatban...
Válasz szabotibor1910 #2245. hozzászólásáraMi a jó ár?
Tisztelt fórumtársak!
Olyan felújítót tudtok-e aki kéthengeres motort jó áron és megfelelő minőségben meg tud csinálni?
Ezúton is köszönöm Csaba segítségét a szerelési leíráshoz!
Válasz szabotibor1910 #2243. hozzászólásáraigen szerencsére. alkatrész katalógus, szerelési útmutató, kezelési útmutató. mindegyik digitális formában.