Válasz atisgyulai #6812. hozzászólásáraKicseréltem megszünt a kopogás. Köszi a tanácsot. Most egy olyan gondom van vele hogy beállítottam nyomást pl. 1200as fordulaton 3 bárra, nekiáltam permetezni és a föld végén mikor kilapcsoltam a kardánt a másik nyomon vissza be már nem akart felmenni a nyomás 1450en is megért csak 2 bárt nyomni. Elmentem megtankolni kevertettem, visszamentem nekiáltam fújni ugyan ez a szituáció. (Olaj meg a szűrők tiszták) találkozott valaki ilyennel?
Sziasztok.800literes 15 M permetezőn vagy hasonlón ki milyen kardánt használ.Ma le akadt szállitás közben és el hajlott .A legvékonyabbat használtam eddig a 16 Le T1 kardánt.Vegyek vastagabb át vagy csak ugyan ilyet?
Válasz Cajg #6829. hozzászólásáraA 22 nem is olyan sok lenne érte, de a szett kb mennyire jönne ki? Az mégis csak gyári lenne, de ha tippelnem kéne, jóval magasabb áron van.
Válasz Maszek Zs #6827. hozzászólásáraOlyan, mint nekünk az éjszakai piros fény.
Jobban látszik benne a sugár.
De egyébként van ledszalagos megoldás is.
Targoncáé más.
A szél miatt a permetezést át kell majd tennünk éjszakára.
Na most adott a Hardi Ranger permetezőnk ami 18 méteres Eagle kerettel van. Ki hogy oldaná meg ezen a permetezőn a keret világítást? Ha konkrét példa lenne rá az lenne a legjobb. Egy képet hozok a gépről, bár ekkor még vadi új volt, de azóta annyi változott hogy 4-ről 7 szakaszra lett bővítve.
Válasz mtz1221 #6797. hozzászólásáraBargam függesztőkarokról van húzva nyomkövetős rúddal, a himbálózás úgy van megoldva hogy egy féktárcsa szerű szerkezet van a csuklópontnál és azon két fékbetét van összeszorítva elég rendesen, nyikorog meg elbaszott egy hangja van de nem himbálózik nagyon, tolatás meg csak megszokás kérdése igazából kis idő és megszokja az ember, én a fordulót számoltam ki nehezebben valahogy más vele oszlopot kerülgetni
Kverneland Rau permetezőhöz keresnék egy alkatrészt,találtam is cikkszám szerint lengyel oldalakon,de nem támogatja a magyarorszagi szállitást.Viszont árban a lengyel brutto ár 20%-al olcsóbb a magyar nettonál????
Esetleg vki nem vett Kverni alkatrészt külföldi honlapról magyar szállitással?
Válasz petya0724 #6809. hozzászólásáraAz keverés/szórás átváltó karnál szokott gond lenni. Egy excenteres rész szokott letörni.
Nem nyit át rendesen, és megnő a nyomás.
Az enyémen is anno össze volt kókányolva. Vettem rá másikat és jó lett.
Válasz Cajg #6810. hozzászólásáraNem emlékszem mert még ősszel próbáltam aztán úgy el is tettem télire. De holnap felrakom aztán megpróbálom. De nagyon hangos kopogó hangja van nem hiszem hogy természetes lenne.
Sziasztok. Jarmet 600literes permetező ha keverőre állítom a kart a szivattyúnak hangos kopogó hangja van ha fúvókákra megy a nyomás akkor simán megy hangtalanul. Ez mitől van? Nemrég vettem még nem használtam.
Válasz atyu80 #6805. hozzászólásáraSzia!
Ez + valamelyik sorvezetőjük kombinációja jó lehet, hívd fel őket, segítőkészek.
https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/gep/agrarinformatika-gps/machineryguide-bsc-presflow-permetezo-szakaszolo-es-mennyiseg-szabalyzo/h_6895201
Mi a legolcsóbb módja hogy sebességarányos kijuttatást tudjon a permetezőm, létezik valamilyen komplett szett monitorral és minden hozzá tartozó kütyüvel együtt?
Válasz Gandhy #6803. hozzászólásáraA 18as eagle keretből két zártszelvénnyel szoktak huszast csinálni, máris kényemesebb a fordulás és a kanyarodó vonórudat is tudod használni. Persze csak ha át tudsz állni rá művelőnyom szempontból
Válasz kukaccsosz #6799. hozzászólásáraLehet hogy vannak korlátai de.letezik a rendszer és nyomkövető amit a török vagy milyen gyár is kínál, amiről kolléga kérdezett. Nyilván olcsó megoldás vannak hátrányai. A legjobb a tengelycsonk kormányzás.
Válasz mtz1221 #6798. hozzászólásáraHardi-n állítható mindkét módra, de túl hosszú a szerelvény, egy méterrel túl kell mennem traktor elsőkerékkel a forgóban, így a nem követős módban áll be jobban a művelőútra és stabilabb is így
Válasz Drisa #6796. hozzászólásáraIgen ez a selftrail rendszerhez nincs hidraulika de azzal közúton menni rémálom írja is hogy max 25 km/h.
A modern használható rendszerek hidraulikusak.
Nem is kell őket mechanikusan fixálni szállításához, fülkéből kapcsolható és biztonsági okokból bizonyos sebesség felett magától is kikapcsol.
Válasz Mtz1wi #6793. hozzászólásáraNekem nyomkövetős van, de ha még egyszer veszek, akkor sima rúdas lesz hagy taposson. Mindig le kell fixálni a karokat, tolatni is nehezebb vele, meg ha kikopik a csukló része akkor dobálja az úton jobbra balra a permetezőt.
Válasz Mtz1wi #6793. hozzászólásáraSoha nem fog a traktor nyomában fordulni csak nyomkövető vonórúddal!
Ott hidro munkahengerek kényszerítik a nyomba a permetezőt.
Ez egy torok vegyszerezo lenne es lehet hasirol huzni vagy egy toldattal ami ugy nez ki mint egy Y es az csuklik is, ezt viszont a fuggesztokarokrol huznank. De ha hasirol huzom csak az egyenes ruddal akkor gondolom fordulaskor nem megy a traktor nyomban.
Válasz Mtz1wi #6791. hozzászólásáraÉn már hasiról húzom, szerintem a permetezők nagy részének kapcsolási magassága illeszkedhet a hasi húzók kapcsolási magasságával.
MTZvel viszont függesztő kar helyére szerelhető húzóról használtuk, közben nyugati lett helyette, azon már ez nem volt kérdés, hogy csak is hasi húzóról használjuk.
Udv. Arra lennek kivancsi h akarok venni egy vontatott permetezot. Lehet hasi huzon huzni vagy csuklos 3 ponton. Melyik lenne a jobb a harom pontos az kovetne a traktor nyomat? Tolataskor egyszerubb lenne lentrol huzni gondolom.
7037 hozzászólás
Válasz petya0724 #6835. hozzászólásáraNyomástartó szelep szívat, vagy olyan kombinációt öntöttél bele hogy habosodik, akkor is esik a nyomás.
Válasz Cajg #6829. hozzászólásáraWebshopban nem találtam, lehetséges?
Válasz atisgyulai #6812. hozzászólásáraKicseréltem megszünt a kopogás. Köszi a tanácsot. Most egy olyan gondom van vele hogy beállítottam nyomást pl. 1200as fordulaton 3 bárra, nekiáltam permetezni és a föld végén mikor kilapcsoltam a kardánt a másik nyomon vissza be már nem akart felmenni a nyomás 1450en is megért csak 2 bárt nyomni. Elmentem megtankolni kevertettem, visszamentem nekiáltam fújni ugyan ez a szituáció. (Olaj meg a szűrők tiszták) találkozott valaki ilyennel?
Válasz fődesztergályos #6833. hozzászólásáraÍgy gondolom én is.Köszönöm a megerősítést
Válasz GJT #6832. hozzászólásáraNe akarjon le szállítás közben és nem lesz gond. Most se az volt a gond hogy vékony
Sziasztok.800literes 15 M permetezőn vagy hasonlón ki milyen kardánt használ.Ma le akadt szállitás közben és el hajlott .A legvékonyabbat használtam eddig a 16 Le T1 kardánt.Vegyek vastagabb át vagy csak ugyan ilyet?
Válasz Cajg #6829. hozzászólásáraA 22 nem is olyan sok lenne érte, de a szett kb mennyire jönne ki? Az mégis csak gyári lenne, de ha tippelnem kéne, jóval magasabb áron van.
Válasz Gumóka #6828. hozzászólásáraAAAhhAAA!!
Válasz reszler16 #6821. hozzászólásáraAgroázis-mon n.22e a pár.
A Rangerre van szett, relével lámpával tartóval.
Válasz Maszek Zs #6827. hozzászólásáraOlyan, mint nekünk az éjszakai piros fény.

Jobban látszik benne a sugár.
De egyébként van ledszalagos megoldás is.
Targoncáé más.
Válasz Gumóka #6825. hozzászólásáraMiért jobb ez a kékes fény mint a sima?
Válasz mtz1221 #6823. hozzászólásáraIlyet (hasonlót) targoncák hátulján láttam annak a fénye nem olyan erős, hogy lásd a keret szélét.
Válasz mtz1221 #6823. hozzászólásáraDe biztos jó ez is, én nem használtam, csak láttam itt is egyik nagyobb gazdánál.
Habinal van kék LED lámpa 3800Ft
Válasz Gumóka #6820. hozzászólásáraOlcsó kék nem jó ???
Válasz Gumóka #6820. hozzászólásáraMennyiért van?
Válasz Gumóka #6820. hozzászólásáraUtánanézünk!
Válasz reszler16 #6819. hozzászólásáraKrampnál is van, azt hiszem direkt keretvilágításra kékes fényű ledes lámpa. Nem olcsó, de állítólag nagyon jó.Ez
Üdvözletem!
A szél miatt a permetezést át kell majd tennünk éjszakára.
Na most adott a Hardi Ranger permetezőnk ami 18 méteres Eagle kerettel van. Ki hogy oldaná meg ezen a permetezőn a keret világítást? Ha konkrét példa lenne rá az lenne a legjobb. Egy képet hozok a gépről, bár ekkor még vadi új volt, de azóta annyi változott hogy 4-ről 7 szakaszra lett bővítve.
https://abload.de/img/100_31039lcq3.jpg
Válasz mtz1221 #6797. hozzászólásáraBargam függesztőkarokról van húzva nyomkövetős rúddal, a himbálózás úgy van megoldva hogy egy féktárcsa szerű szerkezet van a csuklópontnál és azon két fékbetét van összeszorítva elég rendesen, nyikorog meg elbaszott egy hangja van de nem himbálózik nagyon, tolatás meg csak megszokás kérdése igazából kis idő és megszokja az ember, én a fordulót számoltam ki nehezebben valahogy más vele oszlopot kerülgetni
Kverneland Rau permetezőhöz keresnék egy alkatrészt,találtam is cikkszám szerint lengyel oldalakon,de nem támogatja a magyarorszagi szállitást.Viszont árban a lengyel brutto ár 20%-al olcsóbb a magyar nettonál????
Esetleg vki nem vett Kverni alkatrészt külföldi honlapról magyar szállitással?
Válasz Gumóka #6814. hozzászólására Köszönöm, már meg rendeltem!
Válasz Gumóka #6814. hozzászólásáraVagy a - 8-20 C fok.


Válasz gts92010 #6813. hozzászólásáraDugattyúmembrán.
Javított már valaki ZETA 170 1C szivattyút? Mi a gond, ha az olaj összekeveredik a permetlével?

Válasz petya0724 #6809. hozzászólásáraAz keverés/szórás átváltó karnál szokott gond lenni. Egy excenteres rész szokott letörni.
Nem nyit át rendesen, és megnő a nyomás.
Az enyémen is anno össze volt kókányolva. Vettem rá másikat és jó lett.
Válasz Cajg #6810. hozzászólásáraNem emlékszem mert még ősszel próbáltam aztán úgy el is tettem télire. De holnap felrakom aztán megpróbálom. De nagyon hangos kopogó hangja van nem hiszem hogy természetes lenne.
Válasz petya0724 #6809. hozzászólásáraBekeresésnél felmegy a nyomás azért hangos. Mennyit mutat az óra?
Sziasztok. Jarmet 600literes permetező ha keverőre állítom a kart a szivattyúnak hangos kopogó hangja van ha fúvókákra megy a nyomás akkor simán megy hangtalanul. Ez mitől van? Nemrég vettem még nem használtam.
Válasz Peti 8310 #6807. hozzászólásáraKöszönöm utána nézek, de így az árakat látva lehet jobban megéri eladni és venni egy olyat ami tudja
Válasz atyu80 #6805. hozzászólásáraSzia!
Ez + valamelyik sorvezetőjük kombinációja jó lehet, hívd fel őket, segítőkészek.
https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/gep/agrarinformatika-gps/machineryguide-bsc-presflow-permetezo-szakaszolo-es-mennyiseg-szabalyzo/h_6895201
Válasz atyu80 #6805. hozzászólásáraLegalább 1,5 de lehet már 2 guriga
Sziasztok!
Mi a legolcsóbb módja hogy sebességarányos kijuttatást tudjon a permetezőm, létezik valamilyen komplett szett monitorral és minden hozzá tartozó kütyüvel együtt?
Válasz #bandi #6804. hozzászólására18 méter, se több, se kevesebb, ehhez kell igazodnom
Válasz Gandhy #6803. hozzászólásáraA 18as eagle keretből két zártszelvénnyel szoktak huszast csinálni, máris kényemesebb a fordulás és a kanyarodó vonórudat is tudod használni. Persze csak ha át tudsz állni rá művelőnyom szempontból
Válasz #bandi #6802. hozzászólásáravagy rövidebb traktorral
viszont 18 méterre vagyok belőve, az a kis plusz ív meg nem tétel
Válasz Gandhy #6800. hozzászólásáraSzélesebb kerettel elmúlik a probléma
Válasz kukaccsosz #6799. hozzászólásáraLehet hogy vannak korlátai de.letezik a rendszer és nyomkövető amit a török vagy milyen gyár is kínál, amiről kolléga kérdezett. Nyilván olcsó megoldás vannak hátrányai. A legjobb a tengelycsonk kormányzás.
Válasz mtz1221 #6798. hozzászólásáraHardi-n állítható mindkét módra, de túl hosszú a szerelvény, egy méterrel túl kell mennem traktor elsőkerékkel a forgóban, így a nem követős módban áll be jobban a művelőútra és stabilabb is így
Válasz Drisa #6796. hozzászólásáraIgen ez a selftrail rendszerhez nincs hidraulika de azzal közúton menni rémálom írja is hogy max 25 km/h.
A modern használható rendszerek hidraulikusak.
Nem is kell őket mechanikusan fixálni szállításához, fülkéből kapcsolható és biztonsági okokból bizonyos sebesség felett magától is kikapcsol.
Válasz Mtz1wi #6793. hozzászólásáraNekem nyomkövetős van, de ha még egyszer veszek, akkor sima rúdas lesz hagy taposson. Mindig le kell fixálni a karokat, tolatni is nehezebb vele, meg ha kikopik a csukló része akkor dobálja az úton jobbra balra a permetezőt.
Válasz Mtz1wi #6793. hozzászólásárahttps://amazone.hu/hu-hu/term%C3%A9kek-%C3%A9s-digit%C3%A1lis-megold%C3%A1sok/mez%C5%91gazdas%C3%A1gi-g%C3%A9p%C3%A9szet/permetez%C3%A9s/vontatott-permetez%C5%91g%C3%A9pek/ug-vontatott-sz%C3%A1nt%C3%B3foeldi-permetez%C5%91g%C3%A9p-214630
Válasz Mtz1wi #6793. hozzászólásáraVan olyan vonó rúd. Pl amazone UG permetezőn. Prosi 8. oldal
Válasz Mtz1wi #6793. hozzászólásáraSoha nem fog a traktor nyomában fordulni csak nyomkövető vonórúddal!
Ott hidro munkahengerek kényszerítik a nyomba a permetezőt.
Válasz Mtz1wi #6793. hozzászólásáraÍgy van, ha 1 pontról húzod forduláskor nem a gép nyomában fordul be, beljebb jön.
Ez egy torok vegyszerezo lenne es lehet hasirol huzni vagy egy toldattal ami ugy nez ki mint egy Y es az csuklik is, ezt viszont a fuggesztokarokrol huznank. De ha hasirol huzom csak az egyenes ruddal akkor gondolom fordulaskor nem megy a traktor nyomban.
Válasz Mtz1wi #6791. hozzászólásáraÉn már hasiról húzom, szerintem a permetezők nagy részének kapcsolási magassága illeszkedhet a hasi húzók kapcsolási magasságával.
MTZvel viszont függesztő kar helyére szerelhető húzóról használtuk, közben nyugati lett helyette, azon már ez nem volt kérdés, hogy csak is hasi húzóról használjuk.
Udv. Arra lennek kivancsi h akarok venni egy vontatott permetezot. Lehet hasi huzon huzni vagy csuklos 3 ponton. Melyik lenne a jobb a harom pontos az kovetne a traktor nyomat? Tolataskor egyszerubb lenne lentrol huzni gondolom.
Várom!
Válasz Cajg #6788. hozzászólásáraSzia! Köszönöm szépen, kis gazdaságba lenne