Válasz #1016. hozzászólásra
Akkor ennél is az volt a gond kopott a villa és a sok recsegős váltás miatt van a kopás, nem a 3-ast dobja ki hanem a 2-est és azért áll meg a paripa!! Nekem emelkedős betonúti indulásnál dobta ki, és onnan sehova!!!
akartam kérdezni hogy a szorzó vagy hidró váltóban meg van e a 4 fokozat , 3 kattanás? mert jártam ugy amikor megvettem alig ment huszat azt sem tudtam mere hol van benne a sebesség, a hidro váltó elosztójának a kapcsolótengelyén a kar föl volt lazulva az ék lejesen kikopott, hiába toltam föl a hidrováltó karját ütközésig csak 3 fokozatot kapcsolt.
Ebben a váltóban a 2-ből kapcsolod a hármast, az az magadfelé húzod a hármasba hátra????? Én ilyet csináltattam annyi külömbséggel , hogy a nálad lekopott részt 5 milivel hosszabra csinálták és nem tudta olyan könnyen kidobálni a sebességet, még ha kopik a villa akkor sem!!!
Szevasztok Megvan a hiba miértnemmegy gyorsabban, a3. fokoza léptetövillája felére kopott a fogaskerék eleje ferdére van kopva. Aléptetővilla rudazatát csak a sebváltó leszerelésével lehet cserélni?
Szia Gacsó ugylátom hogy nagyonotthonvagy ebben akategóriában,agépkönyben30km sebességet irnak max ,holvan ebben amonstrumban seholsem találom csak kb 20-at megy.a 80-as években atsz-ben volt4db belőőlük azokis mentek mint a golyó. azért volna jó nagyobb sebsség mert aföldek elégtávovannak atelephelytől. Üdv Gyula
Szevasztok. A T150-nél szorzóváltós, ha a sebvltókart ballra előre majd magamfelé és újra előre tolom,akkor az országutit kapcsolom e? Mert nállam eebben az állásban lassult agép. Bocs abugyuta kérdésért de csak most vettem,éscsak tapogatózok. Üdv Gyula
Válasz #1002. hozzászólásra
Durván számolgatva mire rendet tettem a 130 hektáron a gázolaj megtakaritás visszahozta a motorcsere forintositott költségét .ami a sok munkaórát leszámitva csupán kb 250 ezer volt kb,igaz a motorba nem nyultam bele csak szelepézag állitás erejéig.Az olajnyomás melegen sem megy 4 alá,de viszont 1 liter olajat megeszik naponta ,eés több tömités alatt szivárog az olaj, egy szelepemelő himbát cserélni kell, ugyhogy hamarosan szétnézek a belsejében is.
Nagyon megy vele az eredetihez képest mondanám azt ég és föld.2-1 2-2 ben félgázon nem lehet megfojtani lazitóval ,ekével,száraz födben simán megkapar.580-as nehéztárcsát2-4 el.7liter/ha ,4m -es rövidtárcsát3-1 el 5 liter/ ha 30 cm es ősziszántásra a 30 litert bevette,ez ez mifelénk ebben a száraz földben nem sok,sőt nagyon j ó .NA és az a legjobb benne hogy csak forditom a kulcsot és már duruzsol is nem kell xarakodni a benzinmotorral.
és a kormánymüben a vezérlő szelep?ha már mindent átnéztél szerintemitt ott is lehet gond ,mtz nél négyszögszelepnek hivjuk,a t150 -é is hasonló felépitésű,igaz még nem szedtem szét,de ha meg van kopva könnyen elsiklik mellette az olaj .ha csak egyik oldalra fordul nem lehet hogy a csiga cseréjekor nem jól lett beállitva a hézagolás, és a vezérlő szelep csak egyik oldalra nyit ki.
köszönöm a hozzászolásokat kb 3liter körül fogyaszt az erdön dolgozunk elég sok az üres járat a bal oldali hengerfejen a kipufógó galéria olajas több mint valószinü hogy gyürüzni kell az olajnyomás 3-4 a váltó olajnyomás 6-16 közt változik szürök átmosva vajon szivatyút kell cserélni motorolaj van a váltoban
T150-es traktort vettem a gép csak ballra fordul már kicseréltük a hidraulikaszivattyu, akormánymüben a csigá a fogasivet akornymunkahengerekben a tömitéseket,de semmi jobbra akormánykereket csak nagyonnehezen lehetforditani. kérem aki tud segitsen . Köszönöm előre is. Kiss Gyula
Válasz #997. hozzászólásra Nem nyúltam hozzá mint mondtam a reteszelő rugó alá tettem két alátétet meg beállítottam a kuplungpedál által mozgatott reteszelőt, és megy!!! Azóta még egyszer sem dobta ki a 2-est már két tavaszt és két őszt igy dolgoztam, szedi szét a hóhér míg megy.A liaz motor hogy muzsikál érezhető a különbség?A képekkel ne spórolj hátha még valaki kedvet kap az átalakításhoz ,mint a fortshritt ztk-nél.
Válasz #996. hozzászólásra
Üdv Sándor rég beszéltünk,megcsináltad már a váltót?
nekem már rég kész a nagyerős,végig dolgoztam vele az őszi szezont,rendbe raktam a határt vele kipróbáltam minden munkát vele csak jót mondhatok,nagyon bejött ez a kis átalakitás,majd rakok föl képeket had éledjen a topik
Válasz #990. hozzászólásra A levegőszűrővel kezd, fújd ki sűrített levegővel de addig amíg egy szem por van benne,vagy cseréld ki, próbálj meg sűrűbb olajat használni de ne olyat ami hidegen sűrűbb hanem ami üzemi hőmérsékleten kevésbé hígul fel. aztán a turbó, és a legvégén ess neki a motornak.
Üdv!
Kérdés milyen mértékben eszi az olajat.
8 órás műszakban ha folyamatosan hajtod jó közepes terhelésen, akkor megfelelő olaj esetén a 2-3 l
az orosz motornál még nem veszélyes kár megbontani.
Pláne ha az olajnyomás melegen 2 körül van.
Egyébként ha munka közben sok az üresjárat erőteljes az olaj visszahűtés, ezért felveri úgymond az olajat és elégeti (kék füst).
Ha ennél is több az olaj fogyás akkor nem veszélyes összeg egy motor felújítás.
Ha nem akarsz sokat állni e miatt, akkor lentebb a kollega említi hogy fölös motorja van. Megveszed-fölújíttatod -csere egy nap.
Hát attol függ milyen motoros az eredeti V akkor elofordult gyakran hogy eszi meg milyen mértékben nálunk 10 év allt 3 huvely garnitura és 3 gyürüzés de valoszinü elkoptak a huvely dugö gyürü nálunk max 900 uzemorát ment el egy huvelygarniturával de hálistenek 4 éve lecseréltuk eladtuk csak motorok vannak még tartalékba ami már csak szemét.
Eladó lett a Rába motoros T-150-em.
Hidrováltós,váltónyomás 9 bar,teljesen üzemképes, pár napja fejeztük be a szántást.
Sajnos az egészségi állapotom nem engedi meg hogy tudjak dolgozni, a fiam meg még dolgozik, s egy fenékkel csak egy lovat lehet megülni,- ezért eladó.
Hello Ferku MDC mint kenöolaj, vagy alkatrész?
Hajdúszoboszlóra jártam az mg-suliba ott az mtz-50es adagolójába beletöltöttők a sürü olajat a röpsúj nem nyitott és úgy ment az 50es mint a villám de a fötengely is kettészakadt
Itt mire utalsz pontosan mit variáltatok a gépen?
helló,én úgy emlékszem hogy a T.Sz-ek be MDC vel működtek,szezonálisan szokták lecserélni Télen Nagy javításkor.Függ hogy mennyit használják éjjel,nappal akkor célszerű nyár végén őszi szántás ellőt.Én ott dolgoztam mg. szerelő.
Én a hidrós váltót ismerem.Ezt a gyorsítást akkor lehet megcsinálni ha sebváltós a trakk!Mivel a fogaskerék beszereléshez szét kell a váltót teljesen szedni.Átalakítást nem igényel a művelet,csupán 1 helyre több fogszámú fogaskereket kell be rakni.kb.:3-4km/h jelent minden sebesség tartományban.
Van mg.-i váltóba is gyors változat.Csupán 1 fogaskerék beszerelésével kicsit meglehet gyorsítani a mg.i váltó összes fokozatát.És már is gyorsabb a gép a megszokottól! Nem feltétlen katonai sebesség váltós traktor lehetett.
Sziasztok érdeklödnék hogy valameik nap elhúzott mellettem (mtz) egy 150-es két pót trágyával én 9 padló
és a távolság nagyon nött hogy lehet.
Beleszerettem jobb mint egy Fastrac
Válasz #976. hozzászólásra A lendkeréknél van egy ablak jobb oldalt ott vannak felirva a hengerszámok 1-4 2-5 4-6 amikor ezeket látod akkor kell annál a számu hengernél a hézagot állítani /én ugy állítottam hogy valamelyik hengert szelepváltásra állítottam aztán a főtengelyen fordítottam 1 egészet akkor az felső holdpontba lett és lehet állítani, időigényes de tuti/
T 150-es szelephézag állítást nem tudná valaki elküldeni hogy mekkorőra és hogy kell ? e-maibe. Nagyon megköszönném.dani107@citromail.hu
Előre is köszönöm!
Szia Pacsa! Hogyan alakítottad át önindítósra? Tudnál egy rövid leírást küldeni! Kösz! ktibor3@freemail.hu.Ha v.kit érdekel van egy eladó dióverő tengelyem a géphez!
Motorolaj csere 240 üzemóránként nyáron shell rotella sae 30w nyári télen sae 30w téli motorolaj Vagy télen ds-2-40 nyáron ds-2-60 motorolaj Igaza van a kollégáknak a váltóba is ugyanezt irja a könyv./Ettöl függetlenül nem veszem ki a hikomolt a váltóból/ A kormány hidraulikába hidraulika olajat a függesztőműbe motor olajat ír a difibe-véglehajtásokba 80-90 hajtómű olajat ir Szerintem jo az elektromos indítás az enyém is át van alakítva télen nyáron pöcc röff.
Nekem is volt öt évig, fogyasztással meg voltam elégedve, szovjet kifejezés "marha nagy de erős". Egy zöld, sárga kerekűre cseréltük le de fogyasztásban egyáltalán nem jobb. De ülni azért jobb benne. Mi annak idején 2 óra alatt megkuplungoztuk. Ha érdekel valakit át lehet alakítani önindítósra.
2219 hozzászólás
Válasz #1017. hozzászólásra



Nálam is volt már hasonlő állapot, de én megelőzés érdekében csináltam, vannak összerakási gondok a ruszkiknál még új gépekben is!!
Válasz #1016. hozzászólásra



Akkor ennél is az volt a gond kopott a villa és a sok recsegős váltás miatt van a kopás, nem a 3-ast dobja ki hanem a 2-est és azért áll meg a paripa!! Nekem emelkedős betonúti indulásnál dobta ki, és onnan sehova!!!
Válasz #1014. hozzászólásra

nyár elején csináltam a váltót
Válasz #1014. hozzászólásra
igen 2 ből hátrafelé
Válasz #1010. hozzászólásra
akartam kérdezni hogy a szorzó vagy hidró váltóban meg van e a 4 fokozat , 3 kattanás? mert jártam ugy amikor megvettem alig ment huszat azt sem tudtam mere hol van benne a sebesség, a hidro váltó elosztójának a kapcsolótengelyén a kar föl volt lazulva az ék lejesen kikopott, hiába toltam föl a hidrováltó karját ütközésig csak 3 fokozatot kapcsolt.
Válasz #1013. hozzászólásra


Ebben a váltóban a 2-ből kapcsolod a hármast, az az magadfelé húzod a hármasba hátra????? Én ilyet csináltattam annyi külömbséggel , hogy a nálad lekopott részt 5 milivel hosszabra csinálták és nem tudta olyan könnyen kidobálni a sebességet, még ha kopik a villa akkor sem!!!
Neken van ilyen fogaskerekem!!
Válasz #1012. hozzászólásra

Válasz #1010. hozzászólásra
Érdekes, mert álltalában a 2 fokozatot eszi meg inkább
Válasz #1010. hozzászólásra



Nem, kis ügyeskedés és ki lehet szedni a villát!!
Szevasztok Megvan a hiba miértnemmegy gyorsabban, a3. fokoza léptetövillája felére kopott a fogaskerék eleje ferdére van kopva. Aléptetővilla rudazatát csak a sebváltó leszerelésével lehet cserélni?
megkeresed a 3.sebességi fokozatot ,a szorzót 4.tolod és már megy is 30km/h val ,
Válasz #1005. hozzászólásra
A tiéd a 2. szériájú váltó, akkor az a mászó fokozat a tiédben!!
Szia Gacsó ugylátom hogy nagyonotthonvagy ebben akategóriában,agépkönyben30km sebességet irnak max ,holvan ebben amonstrumban seholsem találom csak kb 20-at megy.a 80-as években atsz-ben volt4db belőőlük azokis mentek mint a golyó. azért volna jó nagyobb sebsség mert aföldek elégtávovannak atelephelytől. Üdv Gyula
Válasz #1005. hozzászólásra

az enyém is lassul, nekem oda tették az 1 sebességet,de minek abba terep?
Szevasztok. A T150-nél szorzóváltós, ha a sebvltókart ballra előre majd magamfelé és újra előre tolom,akkor az országutit kapcsolom e? Mert nállam eebben az állásban lassult agép. Bocs abugyuta kérdésért de csak most vettem,éscsak tapogatózok. Üdv Gyula
Válasz #1001. hozzászólásra

az utolsó mondat végére kérdőjelet kellet volna irnom
Válasz #1002. hozzászólásra
Durván számolgatva mire rendet tettem a 130 hektáron a gázolaj megtakaritás visszahozta a motorcsere forintositott költségét .ami a sok munkaórát leszámitva csupán kb 250 ezer volt kb,igaz a motorba nem nyultam bele csak szelepézag állitás erejéig.Az olajnyomás melegen sem megy 4 alá,de viszont 1 liter olajat megeszik naponta ,eés több tömités alatt szivárog az olaj, egy szelepemelő himbát cserélni kell, ugyhogy hamarosan szétnézek a belsejében is.
Válasz #998. hozzászólásra
Nagyon megy vele az eredetihez képest mondanám azt ég és föld.2-1 2-2 ben félgázon nem lehet megfojtani lazitóval ,ekével,száraz födben simán megkapar.580-as nehéztárcsát2-4 el.7liter/ha ,4m -es rövidtárcsát3-1 el 5 liter/ ha 30 cm es ősziszántásra a 30 litert bevette,ez ez mifelénk ebben a száraz földben nem sok,sőt nagyon j ó .NA és az a legjobb benne hogy csak forditom a kulcsot és már duruzsol is nem kell xarakodni a benzinmotorral.
Válasz #999. hozzászólásra
és a kormánymüben a vezérlő szelep?ha már mindent átnéztél szerintemitt ott is lehet gond ,mtz nél négyszögszelepnek hivjuk,a t150 -é is hasonló felépitésű,igaz még nem szedtem szét,de ha meg van kopva könnyen elsiklik mellette az olaj .ha csak egyik oldalra fordul nem lehet hogy a csiga cseréjekor nem jól lett beállitva a hézagolás, és a vezérlő szelep csak egyik oldalra nyit ki.
köszönöm a hozzászolásokat kb 3liter körül fogyaszt az erdön dolgozunk elég sok az üres járat a bal oldali hengerfejen a kipufógó galéria olajas több mint valószinü hogy gyürüzni kell az olajnyomás 3-4 a váltó olajnyomás 6-16 közt változik szürök átmosva vajon szivatyút kell cserélni motorolaj van a váltoban
T150-es traktort vettem a gép csak ballra fordul már kicseréltük a hidraulikaszivattyu, akormánymüben a csigá a fogasivet akornymunkahengerekben a tömitéseket,de semmi jobbra akormánykereket csak nagyonnehezen lehetforditani. kérem aki tud segitsen . Köszönöm előre is. Kiss Gyula
imail. dutra90@freemail.hu
Válasz #997. hozzászólásra Nem nyúltam hozzá mint mondtam a reteszelő rugó alá tettem két alátétet meg beállítottam a kuplungpedál által mozgatott reteszelőt, és megy!!! Azóta még egyszer sem dobta ki a 2-est már két tavaszt és két őszt igy dolgoztam, szedi szét a hóhér míg megy.A liaz motor hogy muzsikál érezhető a különbség?A képekkel ne spórolj hátha még valaki kedvet kap az átalakításhoz ,mint a fortshritt ztk-nél.
Válasz #996. hozzászólásra
Üdv Sándor rég beszéltünk,megcsináltad már a váltót?
nekem már rég kész a nagyerős,végig dolgoztam vele az őszi szezont,rendbe raktam a határt vele kipróbáltam minden munkát vele csak jót mondhatok,nagyon bejött ez a kis átalakitás,majd rakok föl képeket had éledjen a topik
Válasz #990. hozzászólásra A levegőszűrővel kezd, fújd ki sűrített levegővel de addig amíg egy szem por van benne,vagy cseréld ki, próbálj meg sűrűbb olajat használni de ne olyat ami hidegen sűrűbb hanem ami üzemi hőmérsékleten kevésbé hígul fel. aztán a turbó, és a legvégén ess neki a motornak.
Válasz #990. hozzászólásra
Üdv!
Kérdés milyen mértékben eszi az olajat.
8 órás műszakban ha folyamatosan hajtod jó közepes terhelésen, akkor megfelelő olaj esetén a 2-3 l
az orosz motornál még nem veszélyes kár megbontani.
Pláne ha az olajnyomás melegen 2 körül van.
Egyébként ha munka közben sok az üresjárat erőteljes az olaj visszahűtés, ezért felveri úgymond az olajat és elégeti (kék füst).
Ha ennél is több az olaj fogyás akkor nem veszélyes összeg egy motor felújítás.
Ha nem akarsz sokat állni e miatt, akkor lentebb a kollega említi hogy fölös motorja van. Megveszed-fölújíttatod -csere egy nap.
Hát attol függ milyen motoros az eredeti V akkor elofordult gyakran hogy eszi meg milyen mértékben nálunk 10 év allt 3 huvely garnitura és 3 gyürüzés de valoszinü elkoptak a huvely dugö gyürü nálunk max 900 uzemorát ment el egy huvelygarniturával de hálistenek 4 éve lecseréltuk eladtuk csak motorok vannak még tartalékba ami már csak szemét.
Válasz #992. hozzászólásra


Vagy turbó csere!!
Válasz #990. hozzászólásra

Ha eszi nagy valószinüséggel meg kellene gyürüzni.
Eladó lett a Rába motoros T-150-em.
Hidrováltós,váltónyomás 9 bar,teljesen üzemképes, pár napja fejeztük be a szántást.
Sajnos az egészségi állapotom nem engedi meg hogy tudjak dolgozni, a fiam meg még dolgozik, s egy fenékkel csak egy lovat lehet megülni,- ezért eladó.
szevasztok t150-es erosen fogyasztja az olajat tudnatoke valamit mondani az okarol koszi
Hello Ferku MDC mint kenöolaj, vagy alkatrész?
Hajdúszoboszlóra jártam az mg-suliba ott az mtz-50es adagolójába beletöltöttők a sürü olajat a röpsúj nem nyitott és úgy ment az 50es mint a villám de a fötengely is kettészakadt
Itt mire utalsz pontosan mit variáltatok a gépen?
Válasz #967. hozzászólásra
helló,én úgy emlékszem hogy a T.Sz-ek be MDC vel működtek,szezonálisan szokták lecserélni Télen Nagy javításkor.Függ hogy mennyit használják éjjel,nappal akkor célszerű nyár végén őszi szántás ellőt.Én ott dolgoztam mg. szerelő.
Kössz az infokat szerintem valami turpiszság volt a dologba majd hátha keresztezi a sors az utam a száguldó vassal kifaggatom a pilótát mi a titka
Válasz #985. hozzászólásra
Én a hidrós váltót ismerem.Ezt a gyorsítást akkor lehet megcsinálni ha sebváltós a trakk!Mivel a fogaskerék beszereléshez szét kell a váltót teljesen szedni.Átalakítást nem igényel a művelet,csupán 1 helyre több fogszámú fogaskereket kell be rakni.kb.:3-4km/h jelent minden sebesség tartományban.
a htz-nek is ugyan az a váltója meg lehet oldani vjon
Válasz #981. hozzászólásra
Van mg.-i váltóba is gyors változat.Csupán 1 fogaskerék beszerelésével kicsit meglehet gyorsítani a mg.i váltó összes fokozatát.És már is gyorsabb a gép a megszokottól! Nem feltétlen katonai sebesség váltós traktor lehetett.
Válasz #980. hozzászólásra Feltaláltam egy új 6 hengeres motort két 4-es henger és nincs 3-as
Válasz #981. hozzászólásra
Lehet, hogy a valtoja meg a katonai valtozat volt. Az allitolag megy 80-at...
Sziasztok érdeklödnék hogy valameik nap elhúzott mellettem (mtz) egy 150-es két pót trágyával én 9 padló
és a távolság nagyon nött hogy lehet.
Beleszerettem jobb mint egy Fastrac
Válasz #978. hozzászólásra
1-4-2-5-3-6 szerintem igy jó, csak cseles a hengerek elosztása, remélem azt is tudod!!!
KÖSZÖNÖM MINDENKINEK A SEGÍTSÉGET, EGYÉBKÉNT AZ ENYÉMEN BOSCH ÖNINDÍTÓ VAN TÖKÉLETESEN MŰKÖDIK.
Válasz #976. hozzászólásra A lendkeréknél van egy ablak jobb oldalt ott vannak felirva a hengerszámok 1-4 2-5 4-6 amikor ezeket látod akkor kell annál a számu hengernél a hézagot állítani /én ugy állítottam hogy valamelyik hengert szelepváltásra állítottam aztán a főtengelyen fordítottam 1 egészet akkor az felső holdpontba lett és lehet állítani, időigényes de tuti/
Válasz #976. hozzászólásra


Az nem egyszerű nála mert érdekes a motor vezérlési elosztása!!
T 150-es szelephézag állítást nem tudná valaki elküldeni hogy mekkorőra és hogy kell ? e-maibe. Nagyon megköszönném.dani107@citromail.hu
Előre is köszönöm!
Szia Pacsa! Hogyan alakítottad át önindítósra? Tudnál egy rövid leírást küldeni! Kösz! ktibor3@freemail.hu.Ha v.kit érdekel van egy eladó dióverő tengelyem a géphez!
Válasz #973. hozzászólásra
Nem is kell,elbírja.A Tsz-ekben évtizedeken át hajtóműolajat raktak bele. Annyi hogy sokkal finomabban vált motorolajjal.
Motorolaj csere 240 üzemóránként nyáron shell rotella sae 30w nyári télen sae 30w téli motorolaj Vagy télen ds-2-40 nyáron ds-2-60 motorolaj Igaza van a kollégáknak a váltóba is ugyanezt irja a könyv./Ettöl függetlenül nem veszem ki a hikomolt a váltóból/ A kormány hidraulikába hidraulika olajat a függesztőműbe motor olajat ír a difibe-véglehajtásokba 80-90 hajtómű olajat ir Szerintem jo az elektromos indítás az enyém is át van alakítva télen nyáron pöcc röff.
Válasz #971. hozzászólásra



Csak semmi értelme átalakítani, mert ha nyagyon kell tekerni télen akkor az önindítő megdöglik!!!
Csak benzinmotor az a király!!
Nekem is volt öt évig, fogyasztással meg voltam elégedve, szovjet kifejezés "marha nagy de erős". Egy zöld, sárga kerekűre cseréltük le de fogyasztásban egyáltalán nem jobb. De ülni azért jobb benne.
Mi annak idején 2 óra alatt megkuplungoztuk. Ha érdekel valakit át lehet alakítani önindítósra.
Válasz #969. hozzászólásra


Bizony bizony a váltóba is az kell motor olaj az a 15-W40 az szupi bele!!!!