Válasz tamasmolnar1991 #21892. hozzászólásáraÉrdemes levenni a nyomáshatároló szelepet és belenézni zár e rendesen, nincs e benne valami nem oda való motyó. Generátor mögött, talán 2 csavar fogja fel a blokkra.
De láttam már egyszer olyat is, hogy semmi olajnyomás nem volt, hosszabb nivópálcát raktak bele,így a szint "rendben" volt.
Mikor kiengedtem az olajat akkor lett gyanús, volt benne vagy 2 liter. Felöntés után egyből lett 4 bar hidegen. De gondolom ez nagyon ritka esemény lehet.
Sziasztok! Nemrég vásároltam egy t25-ös trakit, amit most teszegetek rendbe! Olyan kérdéssel fordulnák a hozzáértőkhöz, hogy hidegen 1.6 a motorolajnyomás, melegen pedig 1 körül van amit nagyon alacsonynak találok! Első lépésben lecserélem az olajat + szűrőtisztitás valamint másik órával is le akarom próbálni! Mi produkálhatja még ezt az alacsony olajnyomást? Valaki találkozott már ilyennel? Válaszokat előre is köszönöm!
Válasz bs80.td #21885. hozzászólásáraÜdv. Nagyon felesleges bajlódni a kivételével, annyira kell oldalra fordítani,hogy a váltókar felfogató csavarja, pont a nútba üljön bele./ menjen keresztül /. És ez által se jobbra,se balra nem tud többé elmozdulni.És nem akadájozza a kulisszát. Kb 15-éve csináltam az elsőt, a mai napig nem okozott problémát. A mai napig így csinálom ha akad még a régi tipusú váltóval.Már a sok-sokadikat.
Válasz nagy0szilard #21882. hozzászólásáraGrat! El jött neked is a nírvána. Hogyan sikerült kioperálni a kapcsolólemezt? Nekem el kellett vágnom és meghajlítanom. Ilyen lett:
Sziasztok! A fórumtársak segítségével sikerült áttalakítani irányváltósra a gépet, a Habis alkatrész segítségével, csupán csak tényleg az inditásgátló lemezt kellett kivenni, és egyik váltókar le, a másik fel, egy kis korrekció ès sima négy csavarral lehúzni és kész is! Bátram ajánlom mindenkinek aki még a régi váltóval küzd, hogy nyugodtan vágjon bele a cserébe!! Köszönöm a segítséget!
Válasz schmidtm270 #21880. hozzászólásáraBe kell állítani a váltót(váltókart?), ha visszakeresel a topicban, megtalálod a megoldást.
Okosabbat nem tudok mondani, mert szerencsére nem volt ilyen problémám, de másoknak igen.
Sziasztok!
Van egy Vladimirec T-25-ös traktorom.
Olyan problémám volna, hogy terhelés alatt, kisebb emelkedőnél finoman kidobja a sebességeket.
Üresen, simán nem dobja ki.
Valakinek volna rá valami ötlete?
Köszönöm!
Válasz t25bandit #21862. hozzászólására Én műkaucsuk néven vettem,egy idős kárpitos ajánlotta.drága,de jó hő és hangszigetelő,jól ragasztható.klímás és fűtés boltokba keresd.
Válasz gubamarcell99 #21863 hozzászólásár
Valószínűleg a csapágy lóg. Leveszed a váltó oldalán lévő kis fedelet és ott ki tudod húzni a rosszat és betenni az újat. Volt már olyan is, hogy a csapágy jó volt de a fészekbe lötyögött, ilyenkor a csapágy rögzítő segít. Eladó még a gép?
Válasz serespeter79 #21872. hozzászólásáraAz új gumi is lehet rossz. Nézd meg a kormánymű kihajtható tengelyét nem-e az lóg. Van benne egy persely amit lehet cserélni csak vigyázni kell a kiütésénél mert eltörhet az öntvény. Én fűtészlappal elvágtam bent a helyén és akkor simán kijött.
Válasz serespeter79 #21870. hozzászólásáraHa álló helyzetben járó motor állapotban ráz akkor valószínűleg túl van húzva a motor tartó gumibak. Ha menet közben akkor az első gumi van megszakadva. Ha nem jár a motor és akkor is ráz akkor nem jó az aksi töltő szigetelése
Válasz t25bandit #21862. hozzászólásáraHElló! A munkahelyemről van. Alumínium homlokzatokban használjuk. De szerintem kárpitosnál kapsz különböző vastagságúakat.
Had kérdezzem már meg,hogy a belső kárpitozás alá honnan sikerült olyan vékony szivacsot szerezned?Én már mindenhol összekeresgéltem sehol nem találok.
Válasz dávidka234567 #21846. hozzászólásáraA képek a pedálról (bocs hogy csak most).
A lényeg: 40mm- el megtoldottam a gázpedál alsó karját (a képen jelölve), ezért a padlólemezbe kellett egy új lyukat fúrni. Lehet hogy így egy kicsit útban lesz a hidraulika tömb aljából kijövő íves fémcső, de ezt nem tudom biztosan mert én ott is variáltam egy kicsit.A piros nyíllal jelölt M12x120- as csavar az új pedál tengelye, amit egy 60x40- es zártszelvényből vágtam ki (60mm széles a pedál) és bele hegesztettem egy 12mm belső átmérőjű csövet. Azon megy keresztül a fentebb említett M12- es csavar. A csavarra ráhúztam a pedált aztán egy alátétet utána egy rövid rugót, kb 10mm hosszú (ez azért jó mert feszesen tartja majd a pedált, nem lötyög össze-vissza. A belső képen látszik egy kicsit.), aztán egy M12 alacsony anya, amivel annyira kell össze szorítani a rugót, hogy a pedál még viszonylag könnyen mozogjon.Még egy alátát, utána ezt az egészet átdugni a fülke oldalába fúrt lyukon, aminek a pozíciója kb látszik a képen (piros nyillal jelölt csavar). Kívülről aztán egy alátét és egy anyával rögzíteni. Az eredeti gázpedálról leszedtem a gumicsövet (vagy görgőt), hogy ne legyen túl meredek az új pedál alap állásban. Elég kevés a hely a fülkében, ezért aztán kellett matekolni. Én 182cm magas vagyok és így jó lett nekem. Bár az ülésem meg egy átalakított ifa ülés, ezért lehet hogy az eredeti üléssel másképp jön ki. Próbálgatni kell, de szerintem megéri. Bármikor vissza alakítható, ha esetleg kínozni szeretném magam.
Válasz nagy0szilard #21853. hozzászólásáraSzerintem csak az inditasgatlo kapcsolo lemezet kell kiszedni, esetleg akinek igenye van ra, a megfelelot vissza szerelni helyette. En kihagytam ujra vezetekezeskor azt a kapcsolot.
Sziasztok! Ha jól értelmezem a dolgot, megveszem ezt a komplett kart és simán áteszem 4 csavarral és kész az áttalakítás irányváltósra??http://webaruhaz.habi.hu/termekek/2994/T_25_sebessegvalto_kar_kpl_hazzal_.html
Válasz sanislo90 #21847. hozzászólásáraMinden (helyzetjelzo, tompitott, munkalampak, belso vilagitas, elakadas jelzo, futes,...) kapcsolo oda kerult kivetel az index a refektor es az ablaktorlo. Mivel uj muszerfalat csinaltam es ott nem jutott hely. A kapcsolok feletti reszen a visszajelzo lampak vannak egy enyhen sotetitett uveglap mogott. Erintokepernyo is van benne, ha nalam van a telefon!
25342 hozzászólás
Válasz a2457 #21895. hozzászólásáraNagyon eltüntél! Mi van veled?
Válasz tamasmolnar1991 #21892. hozzászólásáralehet kopott olajszivattyú is.
nehéz olyat találni ami nem szar már új állapotában is. de aki keres az talál.
Tisztelt Fórumozók!
Szeretném a segítségeteket kérni ahhoz, hogy a T 25 hátsó ablakát hogy lehet nyithatóvá átszerelni.
Válasz tamasmolnar1991 #21892. hozzászólásáraÉrdemes levenni a nyomáshatároló szelepet és belenézni zár e rendesen, nincs e benne valami nem oda való motyó. Generátor mögött, talán 2 csavar fogja fel a blokkra.
De láttam már egyszer olyat is, hogy semmi olajnyomás nem volt, hosszabb nivópálcát raktak bele,így a szint "rendben" volt.
Mikor kiengedtem az olajat akkor lett gyanús, volt benne vagy 2 liter. Felöntés után egyből lett 4 bar hidegen. De gondolom ez nagyon ritka esemény lehet.
Sziasztok! Nemrég vásároltam egy t25-ös trakit, amit most teszegetek rendbe! Olyan kérdéssel fordulnák a hozzáértőkhöz, hogy hidegen 1.6 a motorolajnyomás, melegen pedig 1 körül van amit nagyon alacsonynak találok! Első lépésben lecserélem az olajat + szűrőtisztitás valamint másik órával is le akarom próbálni! Mi produkálhatja még ezt az alacsony olajnyomást? Valaki találkozott már ilyennel? Válaszokat előre is köszönöm!
Válasz stefi69 #21887. hozzászólásáraJo otlet, erre nem gondoltam. Most mar mindegy.
Üdvözlet
Sok itt a tapasztalat, talán tudtok adni tanácsot. Harmadikbó és hatodikból írdtlanul morog a váltó ! Szerintetek mi lehet a gond ?
Válasz schmidtm270 #21880. hozzászólásáraNekem is volt már ilyen gondom vele, a reteszelőn kell állítani és aztán semmi dond nem lesz vele
Válasz serespeter79 #21870. hozzászólásáraA kopások, lógások, szakadt gumi, rossz felni.
Válasz bs80.td #21885. hozzászólásáraÜdv. Nagyon felesleges bajlódni a kivételével, annyira kell oldalra fordítani,hogy a váltókar felfogató csavarja, pont a nútba üljön bele./ menjen keresztül /. És ez által se jobbra,se balra nem tud többé elmozdulni.És nem akadájozza a kulisszát. Kb 15-éve csináltam az elsőt, a mai napig nem okozott problémát. A mai napig így csinálom ha akad még a régi tipusú váltóval.Már a sok-sokadikat.
Válasz bs80.td #21885. hozzászólásáraÉn nem voltam ilyen ügyes, ugyhogy kétszer kellett szétvágnom, hogy kijöjjön
Válasz nagy0szilard #21882. hozzászólásáraGrat! El jött neked is a nírvána.
Hogyan sikerült kioperálni a kapcsolólemezt? Nekem el kellett vágnom és meghajlítanom. Ilyen lett:
Válasz gubamarcell99 #21883. hozzászólásáraOk.
Válasz Szentgyörgyi József #21874. hozzászólásáraKöszönöm nem már nem eladó mert jöttek a fólia takarítások és a trágyázás és így inkább maradt egyenlőre.
Sziasztok! A fórumtársak segítségével sikerült áttalakítani irányváltósra a gépet, a Habis alkatrész segítségével, csupán csak tényleg az inditásgátló lemezt kellett kivenni, és egyik váltókar le, a másik fel, egy kis korrekció ès sima négy csavarral lehúzni és kész is! Bátram ajánlom mindenkinek aki még a régi váltóval küzd, hogy nyugodtan vágjon bele a cserébe!! Köszönöm a segítséget!

Válasz schmidtm270 #21880. hozzászólásáraBe kell állítani a váltót(váltókart?), ha visszakeresel a topicban, megtalálod a megoldást.
Okosabbat nem tudok mondani, mert szerencsére nem volt ilyen problémám, de másoknak igen.
Sziasztok!
Van egy Vladimirec T-25-ös traktorom.
Olyan problémám volna, hogy terhelés alatt, kisebb emelkedőnél finoman kidobja a sebességeket.
Üresen, simán nem dobja ki.
Valakinek volna rá valami ötlete?
Köszönöm!
Válasz bs80.td #21877. hozzászólásáraNagyon szépen köszönöm keresni foglak ha nem gond!
Válasz t25bandit #21862. hozzászólására Én műkaucsuk néven vettem,egy idős kárpitos ajánlotta.drága,de jó hő és hangszigetelő,jól ragasztható.klímás és fűtés boltokba keresd.
Válasz dani 1980 #21875. hozzászólásáraJo cimre ment az elozo is, de ekuldtem ujra.
Válasz serespeter79 #21870. hozzászólásáraHa nem jo a futomu geometria (pl. osszetartas) akkor be tud szitalni a kerek.
Válasz bs80.td #21860. hozzászólásáraEltudnad küldeni mégegyszer? henivivi0825@freemail.hu
Válasz gubamarcell99 #21863 hozzászólásár
Valószínűleg a csapágy lóg. Leveszed a váltó oldalán lévő kis fedelet és ott ki tudod húzni a rosszat és betenni az újat. Volt már olyan is, hogy a csapágy jó volt de a fészekbe lötyögött, ilyenkor a csapágy rögzítő segít. Eladó még a gép?
Válasz serespeter79 #21872. hozzászólásáraAz új gumi is lehet rossz. Nézd meg a kormánymű kihajtható tengelyét nem-e az lóg. Van benne egy persely amit lehet cserélni csak vigyázni kell a kiütésénél mert eltörhet az öntvény. Én fűtészlappal elvágtam bent a helyén és akkor simán kijött.
Válasz Szentgyörgyi József #21871. hozzászólásáraCsak menet közben!
Új az első gumi,minden gömbcsukló,királycsap!
Válasz serespeter79 #21870. hozzászólásáraHa álló helyzetben járó motor állapotban ráz akkor valószínűleg túl van húzva a motor tartó gumibak. Ha menet közben akkor az első gumi van megszakadva. Ha nem jár a motor és akkor is ráz akkor nem jó az aksi töltő szigetelése
Üdvözletem.
Mitől rázkódhat a kormány,úgy,hogy 10 perc után zsibbad a kezem?
Válasz bs80.td #21868. hozzászólásáraMunkahelyen, első a fusi




Válasz bs80.td #21867. hozzászólásáraHát ez nem privát üzenet lett...
Válasz t25bandit #21862. hozzászólásáraHElló! A munkahelyemről van. Alumínium homlokzatokban használjuk. De szerintem kárpitosnál kapsz különböző vastagságúakat.
Válasz t25bandit #21862. hozzászólásáraHelló! Hát izé..
Küldtem privit. Már ha tőlem kérdezted.
Válasz dani 1980 #21861. hozzászólásáraupsz, bocs. akkor újra nekifutok.
Igaz nem T-25-ös de olyannál is láttam ezt a megoldást.Előtte ez is rettentő kényelmetlen volt most viszont maximálisan kényelmes.

Sziasztok olyan gondom lenne hogy mikor sebességbe rakom a trakit kidobja az irányváltót és darálja a fogaskereket mi lehet a gond???
Had kérdezzem már meg,hogy a belső kárpitozás alá honnan sikerült olyan vékony szivacsot szerezned?Én már mindenhol összekeresgéltem sehol nem találok.
Válasz bs80.td #21860. hozzászólásáraMost néztem sajnos nem kaptam meg
Válasz dani 1980 #21850. hozzászólásáraHelló!
Elküldtem mailben az irányváltókar műszaki rajzát és a lézervágáshoz szükséges fájlt.
Válasz bs80.td #21858. hozzászólásáraKöszönöm a segitséget te egy ú
rvagy
Válasz dávidka234567 #21846. hozzászólásáraA képek a pedálról (bocs hogy csak most).


A lényeg: 40mm- el megtoldottam a gázpedál alsó karját (a képen jelölve), ezért a padlólemezbe kellett egy új lyukat fúrni. Lehet hogy így egy kicsit útban lesz a hidraulika tömb aljából kijövő íves fémcső, de ezt nem tudom biztosan mert én ott is variáltam egy kicsit.A piros nyíllal jelölt M12x120- as csavar az új pedál tengelye, amit egy 60x40- es zártszelvényből vágtam ki (60mm széles a pedál) és bele hegesztettem egy 12mm belső átmérőjű csövet. Azon megy keresztül a fentebb említett M12- es csavar. A csavarra ráhúztam a pedált aztán egy alátétet utána egy rövid rugót, kb 10mm hosszú (ez azért jó mert feszesen tartja majd a pedált, nem lötyög össze-vissza. A belső képen látszik egy kicsit.), aztán egy M12 alacsony anya, amivel annyira kell össze szorítani a rugót, hogy a pedál még viszonylag könnyen mozogjon.Még egy alátát, utána ezt az egészet átdugni a fülke oldalába fúrt lyukon, aminek a pozíciója kb látszik a képen (piros nyillal jelölt csavar). Kívülről aztán egy alátét és egy anyával rögzíteni. Az eredeti gázpedálról leszedtem a gumicsövet (vagy görgőt), hogy ne legyen túl meredek az új pedál alap állásban. Elég kevés a hely a fülkében, ezért aztán kellett matekolni. Én 182cm magas vagyok és így jó lett nekem. Bár az ülésem meg egy átalakított ifa ülés, ezért lehet hogy az eredeti üléssel másképp jön ki. Próbálgatni kell, de szerintem megéri. Bármikor vissza alakítható, ha esetleg kínozni szeretném magam.
Válasz dani 1980 #21856. hozzászólásáraŐöö... Miről?
Válasz bs80.td #21855. hozzászólásáraLehet róla szó?
Válasz nagy0szilard #21853. hozzászólásáraSzerintem csak az inditasgatlo kapcsolo lemezet kell kiszedni, esetleg akinek igenye van ra, a megfelelot vissza szerelni helyette. En kihagytam ujra vezetekezeskor azt a kapcsolot.
Válasz nagy0szilard #21853. hozzászólásáraazért nem teljesen igaz
Sziasztok! Ha jól értelmezem a dolgot, megveszem ezt a komplett kart és simán áteszem 4 csavarral és kész az áttalakítás irányváltósra??http://webaruhaz.habi.hu/termekek/2994/T_25_sebessegvalto_kar_kpl_hazzal_.html
Válasz Maszek Zs #21851. hozzászólásáraKoszonom!
Válasz bs80.td #21849. hozzászólásáraHát azért találni mindig igényes embereket!!

Ebben nem kevés munka van!!
Válasz bs80.td #21849. hozzászólásáraKüldtem emailt.
Válasz sanislo90 #21847. hozzászólásáraMinden (helyzetjelzo, tompitott, munkalampak, belso vilagitas, elakadas jelzo, futes,...) kapcsolo oda kerult kivetel az index a refektor es az ablaktorlo. Mivel uj muszerfalat csinaltam es ott nem jutott hely. A kapcsolok feletti reszen a visszajelzo lampak vannak egy enyhen sotetitett uveglap mogott. Erintokepernyo is van benne, ha nalam van a telefon!
Válasz dávidka234567 #21846. hozzászólásáraIgen, csak mostanaban sotetben erek haza, ugy meg szerintem nem tudok normalis kepeket csinalni, de majd igyekszem.
Válasz bs80.td #21845. hozzászólásáraAmúgy milyen funkciókat működtetnek a kapcsolók? Érintőképernyős navigáció is van benne? :D
