Fórum

Homlokrakodók 

Létrehozta: Marci3, 2011-01-31 19:08:34

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #1381 Bárány | 2019-01-15 20:35:30

    Válasz T.f. #1380. hozzászólására

    Köszönet ezért! smile thumbupcool Ez valahogy nekem is kimaradt.

  • Válasz » #1380 T.f. | 2019-01-15 20:15:55

    Válasz agrárproletár #1379. hozzászólására
    A kérdésed "zöldkönyves" részére a válasz .
    https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A0300083.FVM
    http://www.agroline.hu/konyv/a-mezogazdasagi-es-erdeszeti-gepkezeloi-jogositvany-bevezeteserol-es-kiadasanak-szabalyairol
    A mezőgazdasági és erdészeti gépkezelői jogosítvány bevezetéséről és kiadásának szabályairól.

    Tájékoztató

    A mezőgazdasági és erdészeti gépkezelői jogosítvány bevezetéséről és kiadásának szabályairól.

    A mezőgazdasági és erdészeti gépkezelői jogosítvány bevezetéséről és kiadásának szabályairól szóló - többször módosított [36/2004. (IV.1), 77/2005. (IX.1.) FVM rendelet] - 83/2003. (VII.16.) FVM rendelet a gépkezelői jogosítvány igénylésének és kiadásának feltételeit, továbbá az eljárás rendjét szabályozza. A rendelet végrehajtásának elősegítésére a fontosabb tudnivalókat az alábbiakban foglaljuk össze.

    A rendelet kiadásának előzményei és indoka

    A munkavédelemről szóló törvény (Mvt) alapján, a veszélyes tevékenységekre (technológiákra) vonatkozóan az illetékes miniszter határozza meg az ágazaton belül végzett biztonságos, az egészséget nem veszélyeztető munkavégzés személyi, tárgyi és szervezési követelményeit. A törvény végrehajtása érdekében került sor az agrár ágazatban a Mezőgazdasági Biztonsági Szabályzat és az Erdészeti Biztonsági Szabályzat kidolgozására és közzétételére. (Előbbi a 16/2001. (III. 3.) FVM, utóbbi a 15/1989. (X. 8.) MÉM rendelettel került kiadásra.)

    A szabályzatokkal összhangban bevezetésre kerülő gépkezelői jogosítvány a meghatározott erő- és munkagépek esetében annak tanúsítására szolgál, hogy a gép kezelője elsajátította a géppel végzendő munkák szakmai és munkavédelmi ismereteit, képes a munka- és környezetvédelmi előírások betartásával ellátni munkaköri feladatait. A gépkezelői jogosítványt a munkavégzés során a gép kezelőjének magánál kell tartania, és ellenőrzés esetén azt be kell mutatnia.

    A rendelet hatálya

    A rendelet a munkavédelemről szóló törvényben foglalt felhatalmazás alapján került kiadásra, így hatálya az Mvt 87. § 9. pontja szerint a szervezett munkavégzés keretében végzett tevékenységekre, illetve az e tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásokra, valamint ezen tevékenységeket és szolgáltatásokat végző munkavállalókra terjed ki.

    Szervezett munkavégzés:

    a munkaviszonyban, közszolgálati, illetve közalkalmazotti jogviszonyban, szövetkezeti tagság esetén munkaviszony jellegű jogviszonyban, a tanulói és hallgatói jogviszonyban a gyakorlati képzés során, büntetés-végrehajtási jogviszonyban (előzetes letartóztatásban, elítéltként), a közigazgatási határozat alapján, a fegyveres erők, fegyveres testületek, a hivatásos állami és a hivatásos önkormányzati tűzoltóság és más rendészeti szervek tagjai által szolgálati viszonyukban, a polgári szolgálatban végzett munka, valamint a munkáltató által kezdeményezett, irányított vagy jóváhagyott társadalmi munka. (Mvt. 87. § 9. pont.)

    Ennek értelmében a rendelet hatálya - a gépkezelői jogosítvány beszerzésének kötelezettsége - nem terjed ki a családi gazdaságban munkavégzést folytató gazdálkodóra, a segítő családtagra.

  • Válasz » #1379 agrárproletár | 2019-01-15 19:14:19

    Válasz ..MZ/X.. #1372. hozzászólására

    "Ha forgalmiba be van jegyezve a rakodó akkor évente emelőgép vizsgára kell vinni a motyót, ha jól rémlik akkor a műszaki is évente van, ráadásul kell a rakodógép kezelői a zöld könyvbe még ha tulaj dolgozik vele akkor is."

    És ezt ki mondja meg? Nkh-nál voltam, rá is kérdeztem, de a tag szerint nem kell semmilyen plusz végzettség, mivel a közúti forgalomban mint traktor veszel részt, nem mint rakodógép, rakodni csak telephelyen rakodhat a gép, így ott már munkavédelmi ellenőr kérhet rakodós végzettséget, de jó lenne, ha ezeket a dolgokat valaki már konkrétan megmondaná, mert egyik helyen azt mondják, másikon azt, a harmadikon meg amazt, aztán így döntsön, meg boldoguljon az ember...smile confused

  • Válasz » #1378 agrárproletár | 2019-01-15 12:33:55

    Válasz ..MZ/X.. #1372. hozzászólására

    Na hát az a plusz nyűg meg hiányzik a fenének!!! Engem soha meg nem állítottak, pedig szinte mindig rajta van, le se szoktam venni, mert kinek van kedve levenni, orrsúlyokat pakolgatni, stb, mikor sokszor minden óra számít...

    Ezt a rakodógép kezelőit is nagy hülyeségnek és indokolatlannak tartom traktor esetében, hiszen anno, mikor az erő- és munkagépkezelőit csináltam, volt homlokrakodós modul, meg vizsgafeladat is. Teleszkópos gépeknél indokolt, de egy traktornál abszolút nem.

  • Válasz » #1377 atisgyulai | 2019-01-15 11:59:34

  • Válasz » #1376 ..MZ/X.. | 2019-01-15 11:57:36

    Válasz atisgyulai #1375. hozzászólására

    Mostanság valamikor megyek be hozzájuk, ha sikerül valamit alkotni megcsöröglek.

  • Válasz » #1375 atisgyulai | 2019-01-15 11:54:23

    Válasz ..MZ/X.. #1373. hozzászólására

    Az lesz, ha itt nem tud segíteni senki, meg egyszer eljutok személyesen.smile wacko
    Telefonon lehet hogy leráznak, de személyesen talán még megismerik a búrámat.
    Mostanában csak rendelgettem. smile whistling

  • Válasz » #1374 atisgyulai | 2019-01-15 11:46:49

    Válasz Bárány #1371. hozzászólására

    Én azt tudom.
    De mivel látta hogy gyári a rakodó, de nincs bejegyezve, így azt kérdezte, milyen papír van róla. Ami esetleg igazolja hogy ez "legális",és erre a gépre való, nem pedig házilag van rábarkácsolva.
    Erre mondtam, hogy a megfelelőségi tanusítványában le van írva, hogy erre meg erre a tipusokra adaptálható.
    Ha nekik ez elegendő, akkor a legkevesebb hogy ezt a gépben tartom. Nekem is egyszerűbb, és jobb a békesség.smile wink

  • Válasz » #1373 ..MZ/X.. | 2019-01-15 10:36:32

    Válasz atisgyulai #1367. hozzászólására

    Habiban kérdezz rá, hátha adnak egyet.

  • Válasz » #1372 ..MZ/X.. | 2019-01-15 10:35:16

    Ha forgalmiba be van jegyezve a rakodó akkor évente emelőgép vizsgára kell vinni a motyót, ha jól rémlik akkor a műszaki is évente van, ráadásul kell a rakodógép kezelői a zöld könyvbe még ha tulaj dolgozik vele akkor is.

    Érdekes a dolog mert pl az ezer éves pl: khr, nbr, vagy osztrák rakodókra a kutya nem fog már tipusbizonyítványt vagy műbizonylatot adni, ugyan úgy ahogyan az import gépekre sem, pedig nagy darabszámban futnak még.
    Nagyra becsült érdekképviseletünk intézkedhetne ebben az ügyben is.

    Mi egyébként műszakira levesszük, a jard meg eddig szerencsére nem vergődött különösebben miatta.

  • Válasz » #1371 Bárány | 2019-01-15 10:18:18

    Válasz atisgyulai #1367. hozzászólására

    A műbizonylat a vizsgáztatáshoz kell, ahhoz a rendőrnek igazából semmi köze.

  • Válasz » #1370 Bárány | 2019-01-15 10:15:10

    Amúgy a rendőr kérheti a rakodógép kezelői papírt, meg a naplót, vagy csak azt nézi, a forgalmiba be van-e jegyezve?

  • Válasz » #1369 4755 | 2019-01-15 09:28:52

    Válasz Bárány #1362. hozzászólására

    Üdv ezért érdeklődtem én is nálunk nem lehet közlekedni homlok rakodóval ha nincs be jegyezve a forgalmiba a KPM ELÉG PROBLÉMÁS NÁLUNK

  • Válasz » #1368 BMWs paraszt,JD fanatikus | 2019-01-14 23:07:37

    Válasz atisgyulai #1366. hozzászólására

    Nem mertem meg, de szemre egyezik.

  • Válasz » #1367 atisgyulai | 2019-01-14 22:44:49

    Válasz atisgyulai #1366. hozzászólására


    Sziasztok!
    Vett már itthon valaki habitól Tur 5-ös rakodót?
    Kellene a magyar nyelvű minőségi tanusítványa.(CE)
    Persze csak másolat/szkennelve/fotózva vagy bárhogyan.
    Nyáron sünök belekötöttek, hogy nincs bejegyezve.
    Mondtam hogy ilyen papírom van hozzá (csak azt nem hogy lengyel).
    Azt mondták legalább az legyen ott a gépben, és megúsztam egy ejnyebejnyével. smile blush

  • Válasz » #1366 atisgyulai | 2019-01-14 22:35:31

    Válasz BMWs paraszt,JD fanatikus #1358. hozzászólására

    A beütött szám méretileg, alakilag megegyezik az eredetivel? Vagy csak ami volt otthon?

  • Válasz » #1365 Zoli26 | 2019-01-14 22:35:01

    1994 es MTZ traktornál

  • Válasz » #1364 BMWs paraszt,JD fanatikus | 2019-01-14 22:30:12

    Válasz agrárproletár #1359. hozzászólására

    Nincs bejegyezve meg nem volt belole baj, masikat mar ugy vizygaztattak ujanon h bevan.

  • Válasz » #1363 Zoli26 | 2019-01-14 22:28:21

    Én 5 évente müszakiztatáskor le szokom venni a bal oldali tartó konzolt mert ott van az alvázszám.Kb 1 órás szerelés

  • Válasz » #1362 Bárány | 2019-01-14 19:22:22

    Válasz agrárproletár #1361. hozzászólására

    Ha tényleg hivatalosan(!) végigvinnéd a dolgokat, leírhatnád majs, hogy hogyan éa mire jutsz. Sokan megköszönnánk.
    Elég kényes téma pillanatnyilag. Van, ahol nem foglalkoznak vele, éa van, ahol meg megpróbálják az elég életszerűtlen jogszabályokat az utolsó betűig betartatni.

  • Válasz » #1361 agrárproletár | 2019-01-14 17:58:56

    Válasz Tanonc #1360. hozzászólására

    Az lesz, csak érdeklődök, felmérem a helyzetet, mennyi ősz hajszállal járhat majd a történet... smile wacko

  • Válasz » #1360 Tanonc | 2019-01-14 17:47:55

    Válasz agrárproletár #1357. hozzászólására

    Igen benne kellene legyen a forgalmiba ,hogy rakodó van rajta,és a rakodónak is rendelkeznie kell papírokkal ,hogy be jegyezzék. Azt hogy mi, a bejegyzés menete azt nem tudom, én azt javaslom hogy kérdezd meg azt a helyet ahová vinni akarod műszakiztatni, vagy a rakodó gyártóját, forgalmazóját esetleg.

  • Válasz » #1359 agrárproletár | 2019-01-14 17:20:06

    Válasz BMWs paraszt,JD fanatikus #1358. hozzászólására

    Akkor neked sincs a forgalmiban erre vonatkozó bejegyzés, hogy a traktor homlokrakodóval szerelt?

  • Válasz » #1358 BMWs paraszt,JD fanatikus | 2019-01-14 17:01:47

    Válasz agrárproletár #1357. hozzászólására

    Nagyban fugg attol hova viszed mennyire kotekednek, nalunk ha levan akasztva a rakodo es latszik az alvazszam akkor atmegy.
    Az alvazszamot mi hazilag beleutottuk a konzulba igy ott tudjak fotozni nem kell levenni a vazat.

  • Válasz » #1357 agrárproletár | 2019-01-14 15:53:10

    Üdv!

    Adott egy mtz 952 traclift homlokrakodóval. Lassan közeleg a műszaki vizsga, a forgalmiban nincs semmilyen jelölés, ami a homlokrakodóra vonatkozna. Kérdés, be kéne lennie jegyezve, és pecsételve, hogy homlokrakodóval rendelkezik? Ugye a homlokrakodó fent van, az alvázszámot tartalmazó "vas" meg lent, valóban az nkh-val bele kell üttetni az alvázszámot a konzolba? Milyen anyagi vonzata van egy ilyen procedúrának? Mennyire problémás az eljárás, mennyire kötekedik a hatóság? Van bárkinek a fent említett szituációban való eljárással kapcsolatosan tapasztalata?

    A válaszokat előre is köszönöm!

  • Válasz » #1356 4755 | 2019-01-11 12:36:11

    Üdv ki mit tud hol a leg probléma mentesebb a homlok rakodó vizsgáztatás?smile confused

  • Válasz » #1355 Sötét Paraszt | 2019-01-10 14:40:28

    Válasz MrPoke #1354. hozzászólására


    Vonalba kell furatni ahogy írtad.

    Mer ha újat gyártaná és beheggesztenéd azt is vonalba kéne, hogy jó legyen szerintem.


  • Válasz » #1354 MrPoke | 2019-01-10 14:20:09

    Válasz Sötét Paraszt #1353. hozzászólására

    Ez tiszta sor, ilyet cseréltem már. Amibe ezt belerakod a vázba, az maródott be. Magába a vázba van bele hegesztve egy hüvely az maródott be. És ha két oldalt a hegesztést leszedem vajon kijön-e vagy sem. Mert nekem gyanús, hogy az nem csak egy csődarab.

  • Válasz » #1353 Sötét Paraszt | 2019-01-10 13:42:22

    Válasz MrPoke #1351. hozzászólására

    Melyik részén?
    Attól függ mennyire ette ki.
    Aszem ez a persely kellett bele:

  • Válasz » #1352 kis Zombi | 2019-01-10 13:27:58

    Válasz csontii #1347. hozzászólására

    OFF

    Nem, egy UNIA rövidtárcsát vettem Lengyelböl.

  • Válasz » #1351 MrPoke | 2019-01-10 13:20:42

    Válasz Sötét Paraszt #1350. hozzászólására

    Pont ez a helyzet, elkezdte enni a vasat, és ezt kellene javítani.

  • Válasz » #1350 Sötét Paraszt | 2019-01-10 13:19:21

    Válasz MrPoke #1349. hozzászólására

    Mink csak perselyt cserétünk, aszem az emelő munkahengerekbe. Elkezdte enni a vasat akkor van baj.

  • Válasz » #1349 MrPoke | 2019-01-10 13:06:58

    Valaki javította már TracLift homlokrakodónak a bronzpersely házát? Ki lehet venni a vázból a hüvelyt vagy vonalba kell fúratni?

  • Válasz » #1348 Tomi81 | 2019-01-08 08:52:55

  • Válasz » #1347 csontii | 2019-01-08 07:54:26

    Válasz kis Zombi #1346. hozzászólására

    Te is homlokrakodóért voltál ki?

  • Válasz » #1346 kis Zombi | 2019-01-08 07:33:59

    Válasz envagyok2 #1343. hozzászólására

    OFF

    Vajon miért nem akarnak beszélni németül, és oroszul a Lengyelelek ?

    Üzletkötök, benzinkutasok tökéletesen beszélnek angolul.

    1800 km soknak tünik, nekem szerencsére csak 800 km volt a túra, az is személyautóval

  • Válasz » #1345 Büresz | 2019-01-07 19:15:56

    90%-ban elkészült, de nem bírtam ki hogy ne legyen egy kis súlypróba.smile cool

  • Válasz » #1344 antoni.antonek | 2019-01-07 17:19:01

    Válasz F-A-R-M-E-R \ #1327. hozzászólására

    Leginkább a "koccanásos" baleseteket hivatott kivédeni, amolyan "majomfogó", vagyis, ha nekicsúsznál a pótkocsinak, amit éppen raksz, akkor azt próbálja meg kivédeni, hogy a motorháztető, meg a fényszórók összetörjenek. Én legalábbis ebben látom funkciójának lényegét.

  • Válasz » #1343 envagyok2 | 2019-01-07 11:23:46

    Válasz Heba #1342. hozzászólására

    így cakli-pakli ahogy emlékszem, kb. nettó 700 ezer körül "spóroltunk" ahhoz képest, mintha itthon lett volna megvéve, ilyen árajánlatot kaptunk itthon, és ha nem vagy áfás, akkor még több a spórolás, mert kint alacsonyabb az áfa. épp 2 éve, meg 1,5 hete voltunk kint, sejtésem szerint magyar kereskedők is olvassák ezt a fórumot, így pontos cégnevet, címet privátban küldök. a km kb 1800 volt, ahogy emlékszem, délután indultunk, s másnap este 11 körül értünk haza, ha nem karácsony után megyünk, és nincs akkora dugó lengyeloba, meg nem esik hó hágókon, akkor előbb értünk volna.
    árakat egyébként találsz neten, érdekes, lengyeloba valahogy nem titkosak az árak, ellentétben magyaroval, ahol minden kereskedő titkolja, hogy mit mennyiért ad(na). pedig meggyőződésem, ha nyilvánosan üzletelne, sokkal több üzletet kötne, máramelyik tisztességesen csinálja, a többi persze kihalna...
    üsd be amit keresel, meg hogy cena, aztán már ömlik is rád az info, én is így találtam rájuk... lengyelül én sem tudok, de ott a gugli fordító, aztán ha eljutsz kereskedőig, akkor ő már tudni fog angulol, érdekes, németül nem beszélnek, legalábbis én kettővel is beszéltem, de egyik helyen sem tudtak.

  • Válasz » #1342 Heba | 2019-01-07 09:17:04

    Válasz envagyok2 #1339. hozzászólására

    Ha szabad kérdezni mennyibe kerül kint a rakodó és helyileg merre van, hány km?

  • Válasz » #1341 Büresz | 2019-01-06 16:11:45

  • Válasz » #1340 csontii | 2019-01-06 12:24:38

    Válasz envagyok2 #1339. hozzászólására

    Tudnál küldeni elérhetőséget?

  • Válasz » #1339 envagyok2 | 2019-01-06 09:18:45

    Válasz atisgyulai #1338. hozzászólására

    így fér fel a rakodó+csomagoló+bálafogó, hihi

    mf t229-D rakodó, és z560-as csomagoló

  • Válasz » #1338 atisgyulai | 2019-01-06 08:52:28

  • Válasz » #1337 envagyok2 | 2019-01-06 08:39:23

  • Válasz » #1336 csontii | 2019-01-05 22:20:43

    Valaki volt már ki lengyelbe homlokrakodóért?

  • Válasz » #1335 Büresz | 2019-01-05 17:53:33

    Válasz szantofold22 #1334. hozzászólására

    Már megcsináltam, majd teszek fel róla képet. Elég körülményes az olajtöltés.smile laugh akkor inkább egy darab csővel meg 2 gyorscsatival uszó tennéd a kihelyezettet és átnyomatnád.smile thumbupcool

  • Válasz » #1334 szantofold22 | 2019-01-04 23:24:48

    Válasz Büresz #1321. hozzászólására

    Nekem a khr 80e rakodón igy oldottuk meg ,Hogy a beöntő nyilas 4szögletű csavarjába lett esztergalyossal megcsináltatva és belekötve.Volt a pihegöre is kötve de az nem jó..
    Olaj feltöltés úgy ment ,hogy a masik géppel megbillentettem a pótkocsit a rakossal meg visszaengedtem..S igy az előzőbe kellett csak boritani olajat.Mivel a beöntő nyilast igy elfoglalja a cs de nincs mas lyuk.Nyugati gépen van külön furat erre.

  • Válasz » #1333 BMWs paraszt,JD fanatikus | 2019-01-04 22:41:31

    Válasz Büresz #1332. hozzászólására

    Nyugati gepre mindenkepp tennek, mtzre meg ember valogatja.
    Hasznos amugy, nekem van jdn foleg balarakodaskor nem kell annyira figyelni hanem az koppan vagy ha netalan elbambulsz.

  • Válasz » #1332 Büresz | 2019-01-04 22:28:51

    Köszönöm a válaszokat, most szerkesztem az mtzre a rakót, van nekem is hozzá ilyenem, odapróbálom hogy kelle-e.smile thumbupcool

[bezárás x]