Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak595 FtBenzin árak587 FtEUR400.96 FtUSD365.36 FtCHF426.08 FtGBP478.47 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
sziasztok! olyan probléma van t25 belövöm az elötöltést gép indul de rohadtul füstöl kéken.vissza teszem a gyári jelre alig füstöl de nem harap ugy nincs az a jo koppanos hangja mielött felpörög.ötletetek ha van jo lenne!porlaszto tökéletes szelep hézag szintugy!
Válasz zolika0505 #21217. hozzászólásáravigyél magaddal valakit aki szokott szerelgetni és legyen nállatok mérőóra hidraulikához.
avval letudod tesztelni a hidraulika szivattyút és tömböt.
motorolaj nyomása hidegen semmit nem árul el, melegen nézzétek meg, legyen nálatok mechanikus óra ahhoz is mert az elektromos akármit mutathat.
kuplungházat érdemes megnézni nem repedt e, megállni vele úgy hogy egyszer az egyik, utána másik első kereke levegőben legyen. (tuskóra ráhajtani, ároknál is meglehet csinálni stb..) a változik az olajnyomás akkor a kuplungház repedt, feszegeti a főtengelyt a feszültség és az drága móka és sok szívás cserélni.
Válasz zolika0505 #21217. hozzászólásáraIgaz hogy nem engem kérdeztél, de szerintem a következőket kell megnézni tüzetesebben:
Motor:
-Lehetőleg hidegindítást probálj nézni,hogy az izzítás működik-e illetve hogy kapja el a motor.
-Ha beindult akkor olajnyomást nézni(ezt melegen sem ártana) illetve a hűtőbe belenézni hogy beledolgozik-e a vízbe
- Hűtőt megnézni hogy szivárog-e mert az drága pénz
Gumik:
Lehetőleg ne legyenek teljesen lefutottak mert marha drága felgumizni kb 250eft
Hidraulika:
Sajnos ezt igazán nem tudod rendesen megvizsgálni csak ha valamilyen munkagép rajta van. Az olajfolyás nem hiba a hidraulika rendszerben hanem mtz.
Hajtáslánc:
Minden sebességi fokozatban menni vele, nagyon figyelve motorféknél a difihangra hogy morog-e. A terep fokozatoknál ha a tulaj engedi kikéne kötni egy fához és rúgatni.
TLT:
Sajnos ezt nemigazán tudod tesztelni csak munka közben.
A többi része kicsi pénzből javítható. Ha valamit kihagytam akkor majd a2457 kiegészít.
Válasz a2457 #21206. hozzászólásáraÉrtem, akkor körbe kérdezek kinél lenne érdemesebb csináltatni.
Amúgy ha 50-es Mtz-t veszek, mire érdemes figyelni? Mik azok a dolgok amiknek működnie kell, mert mondjuk drága, nehéz beszerezni az alkatrészt, stb..? Meg mik azok a dolgok amik nem annyira fontosak? Gondolok itt például arra hogy hiányzik az ajtó, rossz az akku benne, vannak-e papírjai, műszakija, stb..?
Tehát összegezve milyet érdemes venni 500 körül, mert akkor még marad 200-250 a javítása.
Válasz tiboca69 #21212. hozzászólásáranamost 4 üteműnél is létezik amit írsz, de csak nagyfordulatú motoroknál, ugye amikor záródik a szelep akkor ad egy kis csillapítást hogy ne basszon oda a szelepfészeknek, de a helyzet az hogy amik akkora fordulatú motorok hogy ez a jelenség probléma legyen azokon már régesrégen be van kalkulálva ez a dolog és nincsen belőle baj, traki motornál meg teljesen felejtős mert nem jár akkora fordulaton hogy ez valaha problémát okozzon.
ha már kipuffogónál tartunk "gázgyorsító" dob, ami azt csinálná ami a neve, hogy gyorsabban jön belőle valamiért a gáz anélkül hogy a nyomás ne nőne nem létezik, mert fizikai képtelenség.
2 üteműek közül azoknak amik szívó üzeműek a kipuffogó mint rezonátor szerver részét képezik a motor működési elvének.
gyakorlatban elmondható hogy a 4 üteműek közül a szívó üzeműek hangolt rezonátort szeretnek mint kipuffogót, minnél kevesebb fojtással amennyiben szűk fordulatszám tartományban akarjuk őket használni, és amennyiben tág fordulatszámban akkor a lehető legkisebb fojtás a cél.
az utóbbi igaz a t-25 re.
szóval nyugodtan, mehet rá a fojtás nélküli kályhacső. sima hangtompító dob mehet, a belül perforált csöves fajta amin átlátsz.
z a legjobb választás rá.
Válasz tiboca69 #21212. hozzászólásáraAmit írtál,az a kétütemű motorokra igaz.A négyüteműekre gázgyorsító dobokat,és minél kisebb ellenállású dobokat tesznek a teljesítménynövelésére.Ahogy csökken az ellenállás,úgy nő a hangerő.Ezért jó a sima cső is,csak hangos lesz.
Válasz a2457 #21208. hozzászólásáraÚgy tudom, hogy nem nagyon használ egy motornak sem ha megfelelő kipufogó (fojtás) nélkül üzemeltetik...
Rosszul tudom?
Válasz nagy0szilard #21210. hozzászólásáraTedd szerintem a fülke tetejére/elejére. Az már levilágít akár az első kerekekre is. Én is azért tettem fel magasra, mert amikor kukoricát szártépőztem, a fényszóró nem sokat ért.
Viszont annyiból zavaróbb, hogy a szélvédőn jobban visszatükröződik a fénye.
Sziasztok!
Ritkán írok ide, de szükségem lenne a segítségetekre. Szét égett a kipufugóm a T-30on, és arra lennek kiváncsi,h ha nem gyári kipufogót tennék rá, ha nem mondjuk egy sima saválló szikrakofós csövet dob nélkül, az befolyásolja a traki teljesítményét, vagy inkább kárt okozna a motorba?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Válasz zolika0505 #21205. hozzászólásáraúgy mondom neked, ha mázsa alatt nyom a szöghajtás akkor felejtős. ide nagy böszme fogaskerekek kellenek. meg minimum 80mm es tengely a kihajtás oldalon, az még úgyahogy bírja.
miliós tétel egy rendes ipari szárzúzó.
kisiparos gyártásban 400e körül megúszható, de fogsz rá költeni ha mást nem rendszeresen lemezelni kell. nekem is kell. de vastagabbat már nem bír el.
Válasz a2457 #21204. hozzászólásáraÉrtem, köszi a tanácsokat.
Tehát akkor gondolom valamilyen erdészeti szárzúzót kellene vennem pl.egy RZ-1.5-öt, vagy valami hasonló erősségűt kell csináltatnom. Van itt Zalában egy ember (azt hiszem, hogy Vékony Sándornak hívják) aki csinál szárzúzót, csak az nem tudom, mennyire bírná a melót, mennyire erősek ezek a kaszák.
Válasz zolika0505 #21203. hozzászólásáraazért kell a lánc mert kést csak 1x húzod neki a tuskónak és már vége is. a lánc meg ugye bírja az ilyesmit.
kifejezetten erdészeti szárzúzó ami ezt ki is bírja. enyémnek a szöghajtása az egy lánctalpasnak az osztóművéből van, a vázon a lemezelés 11mm vastag (8+3mm) de még az is horpad ott ahol sűrűn felcsapja a láncot a tuskó. az erőhatásokat úgy kellesz elképzelni hogy volt olyan, hogy megcsavarta a traktor tlt tengelyét, a bordástengelyt magát.
a szárzúzóm 2 méter széles, tömeget pontosan nemtudok mondani de ha felemelem akkor hájas gázzal nem jó elindulni mert felkapja a gép az elejét emelkedőn.
20+áfa/Ha / alkalom alatt nem érdemes bevállalni. csak a gépet teszi tönkre.
Válasz a2457 #21182. hozzászólásáraHát ja azért a 820-as már elég nagy gép. Azzal lehet haladni.
Igen én is szárzúzásra gondoltam, csak valamiért mindig kaszálást írok, az ugrik be először.
A 4ha naponta az elég jól hangzik.
Itt is majd a pénz lesz fontos kérdés, az elvileg ezen a héten eldől. Eddig úgy volt, hogy 1 évben, bozótvágóval csak egyszer kaszáltunk meg egy területet, mert nem volt rá több pénz, most talán lehet majd ezen változtatni.
Látom eléggé gép gyilkos dolog a szárzúzás, sok minden le tud esni a gépről...
Amúgy bármelyik szárzúzóra lehet tenni láncot, vagy olyan fajtát kell kérni, csináltatni? Mert én még láncost nem nagyon láttam, csak késest.
Jah és még egy kérdés, hogy miért jobb a lánc mint a kés? Jobban vág, nem annyira kényes?
Válasz nagy0szilard #21196. hozzászólásáraAz elejét 2 bárral, a hátulját 1.2-1.5 bár között. Ha az eleje kemény, az jó hatással van a kormányzásra, szervó nélküli kivitelben
Válasz atti212. #21195. hozzászólásáraEz is eszembe jutott, szerencsére van is egy csapágybolt a közelben. Csak azért keresgéltem a neten, hogy legalább legyen valami információ a tömítések áráról. Illetve azt hittem (lehet, hogy nem jól) van hozzá komplett felújító készlet.
Válasz prütyi #21187. hozzászólásáraNézd meg a kontrol lámpát,ha halványan világít akkor vedd le a fedelét és kocogtasd meg ezt a nagyobb lemezt ideiglenes megoldásnak meg teszi
Egyébként így hogy ránéztem a Habi oldalára, szerintem ilyent keress mert, emlékeim szerint volt egy ilyen relé felszerelve a "tűzfalra" az akksi mellett jobbról, csak már nem volt bevezetékelve.
Válasz Wendelke #21185. hozzászólásáraMtz indítóreléjével kompatibilis? Igazság szerint én személyesen még nem néztem meg a villamosságát a gépnek de holnap ha lesz időm szétnézek rajta.
Válasz prütyi #21184. hozzászólásáraVan, de hogy gyárilag hol helyezkedik el nem tudom. Az enyémen az akksi mellé van kivezetve, jobb oldalon de ez már nem a gyári megoldás.
Nem hiszem, hogy nagy problémát okoz az önindítótól a visszakeresés. A T-25 "can bus" rendszere nem túl bonyolult
Sziasztok!A t-25-ösnek van indítóreléje?A szomszédnak kulcsnál csak kattog de ha összezárja az önindítónál akkor egyből indul. Ha van relé a gép melyik részén van?
Válasz zolika0505 #21181. hozzászólására820 as mtz, de az is alig bírja erővel ha 2 méter a gaz. inkább 100 ló kéne, bár jegyzem meg ez szélsőséges terület mert ártéren van.
a 7 hektár az egy szerencsés darab, értem ezalatt hogy hosszú sorok vannak benne, és az egy reggeltől estig tartó mutatvány volt amit nem ismételné meg. 4 hektár reális egy napra.
és nem kaszálás, mert kaszával ilyen helyre nem szabad bemenni. (semiféle erdőbe) szárzúzó, kés helyett lánccal felszerelve.
az is minimum 20 as méretű, kovácsoltvas.
egy pár lánc 50 rugó áfásan aztán durván 40 hektárt bír ki mielőtt elvásik és szakad.
olyat ahova kesebbszer kell menni 3 nál nem vállalok már be, nem akarják megfizetni.
úgy csinálom mostmár hogy ahova csak 1x kéne menni ott 3x az ár. aztán kimegyek 3x.
sok a defekt, kiszúrja a hűtőt a cucc, lever mindent ami lámpa, légtartályt is letépte. hűtőventi is kapja keményem, az is minimum 1x cserés egy szezonban. néha üvegek is repülnek. motortartó nyúlvány is tört már párszor. aki előttem csinálta az akkor adta fel amikor kuplungház is megrepedt.
Válasz a2457 #21179. hozzászólásáraHát igen, most már egyre biztosabb, hogy a T-25, meg ezek a kisebb trakik ide kevesek lesznek.
Úgyhogy szerintem marad az MTZ-50.
Melyik géppel tudsz így haladni? MTZ-50-nel?
Gondolom ha kevesebbszer mész egy évben akkor többet kérsz, nem?
Amúgy a 7 hektárt hány nap alatt kaszáltad le, hogy ennyit evett a gép?
Az MTZ-50-nek lehet állítani a nyomtávját?
Ha lehet akkor milyen távolságokra, meg hogyan?
Válasz zolika0505 #21172. hozzászólásárafelejtős.
ott ahol lehet 3x zúzni ott is nyírja a zúzót meg az mtz-t is. tisztességgel 4 hektárt lehet megcsinálni 2,7 méteres sorközökben. a szárzúzásra idén 20 + áfa /hektár árat adtam be. ez alatt nem vállalom ezt is csak ha minimum 3x kell menni egy évben.
múlt évben volt egy 7 hektáros darab amin 90 liter gázolajat fröcsköltem el. arról ne beszélve hogy a trakiról is sokmindent letépett a gaz.
Válasz Gerimur #21170. hozzászólásáraKöszönöm gyors segítséged!
A Habinál kapható az említett jav.készlet?
Gondolom Te már csináltál ilyent, esetleg volna egy cikkszám számomra, a habinál van egy pár javítókészlet... :(
Gondolom nem mind jó.... ;)
Válasz a2457 #21163. hozzászólásáraHát igen, általában tuskózatlan, gazos, ápolatlanok a területek, mert nincs elég pénz folyamatosan ápolni.
Egy évben egy területet csak egyszer engednek kaszálni, úgyhogy nem ritka a 2 méteres parlagfű, ujjnyi vastag akác sarjak, meg 2 méteres sás.
Eddig bozótvágóval kaszáltunk, meg ez után is azzal fogunk, de ha géppel jobb lesz, és nem kell annyira kipucolni a sorokat, csak a közöket, akkor talán géppel könnyebb lesz. Bár azt gondoltam, hogy eléggé gépgyilkos a dolog.
Amúgy érdeklődnék, olyan embertől aki erdészeti csemetéseket kaszál traktorral, hogy körülbelül mennyi pénzt kapnak hektáronként, ha szabad tudni. Meg azt, hogy egy nap kb. mennyit lehet haladni?
Az van benne gyárilag, de amit később kaptam hozzá, már valamiért nem volt nyomásálló. Első felindulásomban, lehegesztettem a csap részét ( öntvény) egy darabig bírta, aztán kuka, na akkor lett esztergáltatva a közdarab. Azóta is jól van.
25316 hozzászólás
sziasztok! olyan probléma van t25 belövöm az elötöltést gép indul de rohadtul füstöl kéken.vissza teszem a gyári jelre alig füstöl de nem harap ugy nincs az a jo koppanos hangja mielött felpörög.ötletetek ha van jo lenne!porlaszto tökéletes szelep hézag szintugy!
Válasz zolika0505 #21217. hozzászólásáravigyél magaddal valakit aki szokott szerelgetni és legyen nállatok mérőóra hidraulikához.
avval letudod tesztelni a hidraulika szivattyút és tömböt.
motorolaj nyomása hidegen semmit nem árul el, melegen nézzétek meg, legyen nálatok mechanikus óra ahhoz is mert az elektromos akármit mutathat.
kuplungházat érdemes megnézni nem repedt e, megállni vele úgy hogy egyszer az egyik, utána másik első kereke levegőben legyen. (tuskóra ráhajtani, ároknál is meglehet csinálni stb..) a változik az olajnyomás akkor a kuplungház repedt, feszegeti a főtengelyt a feszültség és az drága móka és sok szívás cserélni.
többi amit leírt a kolléga.
Válasz zolika0505 #21217. hozzászólásáraIgaz hogy nem engem kérdeztél, de szerintem a következőket kell megnézni tüzetesebben:
Motor:
-Lehetőleg hidegindítást probálj nézni,hogy az izzítás működik-e illetve hogy kapja el a motor.
-Ha beindult akkor olajnyomást nézni(ezt melegen sem ártana) illetve a hűtőbe belenézni hogy beledolgozik-e a vízbe
- Hűtőt megnézni hogy szivárog-e mert az drága pénz
Gumik:
Lehetőleg ne legyenek teljesen lefutottak mert marha drága felgumizni kb 250eft
Hidraulika:
Sajnos ezt igazán nem tudod rendesen megvizsgálni csak ha valamilyen munkagép rajta van. Az olajfolyás nem hiba a hidraulika rendszerben hanem mtz.
Hajtáslánc:
Minden sebességi fokozatban menni vele, nagyon figyelve motorféknél a difihangra hogy morog-e. A terep fokozatoknál ha a tulaj engedi kikéne kötni egy fához és rúgatni.
TLT:
Sajnos ezt nemigazán tudod tesztelni csak munka közben.
A többi része kicsi pénzből javítható. Ha valamit kihagytam akkor majd a2457 kiegészít.
Válasz a2457 #21206. hozzászólásáraÉrtem, akkor körbe kérdezek kinél lenne érdemesebb csináltatni.
Amúgy ha 50-es Mtz-t veszek, mire érdemes figyelni? Mik azok a dolgok amiknek működnie kell, mert mondjuk drága, nehéz beszerezni az alkatrészt, stb..? Meg mik azok a dolgok amik nem annyira fontosak? Gondolok itt például arra hogy hiányzik az ajtó, rossz az akku benne, vannak-e papírjai, műszakija, stb..?
Tehát összegezve milyet érdemes venni 500 körül, mert akkor még marad 200-250 a javítása.
Válasz tiboca69 #21212. hozzászólásáranamost 4 üteműnél is létezik amit írsz, de csak nagyfordulatú motoroknál, ugye amikor záródik a szelep akkor ad egy kis csillapítást hogy ne basszon oda a szelepfészeknek, de a helyzet az hogy amik akkora fordulatú motorok hogy ez a jelenség probléma legyen azokon már régesrégen be van kalkulálva ez a dolog és nincsen belőle baj, traki motornál meg teljesen felejtős mert nem jár akkora fordulaton hogy ez valaha problémát okozzon.
ha már kipuffogónál tartunk "gázgyorsító" dob, ami azt csinálná ami a neve, hogy gyorsabban jön belőle valamiért a gáz anélkül hogy a nyomás ne nőne nem létezik, mert fizikai képtelenség.
2 üteműek közül azoknak amik szívó üzeműek a kipuffogó mint rezonátor szerver részét képezik a motor működési elvének.
gyakorlatban elmondható hogy a 4 üteműek közül a szívó üzeműek hangolt rezonátort szeretnek mint kipuffogót, minnél kevesebb fojtással amennyiben szűk fordulatszám tartományban akarjuk őket használni, és amennyiben tág fordulatszámban akkor a lehető legkisebb fojtás a cél.
az utóbbi igaz a t-25 re.
szóval nyugodtan, mehet rá a fojtás nélküli kályhacső. sima hangtompító dob mehet, a belül perforált csöves fajta amin átlátsz.
z a legjobb választás rá.
Válasz Plútó #21214. hozzászólásáraIgy van
Válasz tiboca69 #21212. hozzászólásáraAmit írtál,az a kétütemű motorokra igaz.A négyüteműekre gázgyorsító dobokat,és minél kisebb ellenállású dobokat tesznek a teljesítménynövelésére.Ahogy csökken az ellenállás,úgy nő a hangerő.Ezért jó a sima cső is,csak hangos lesz.
https://www.jofogas.hu/szabolcs_szatmar_bereg/Akcio___MTZ_Rozsdamentes__Inox__tukorpolirozott_Dobos_kipufogo_62818491.htm?first=1
Válasz a2457 #21208. hozzászólásáraÚgy tudom, hogy nem nagyon használ egy motornak sem ha megfelelő kipufogó (fojtás) nélkül üzemeltetik...
Rosszul tudom?
Válasz nagy0szilard #21210. hozzászólásáraTedd szerintem a fülke tetejére/elejére. Az már levilágít akár az első kerekekre is. Én is azért tettem fel magasra, mert amikor kukoricát szártépőztem, a fényszóró nem sokat ért.
Viszont annyiból zavaróbb, hogy a szélvédőn jobban visszatükröződik a fénye.
Szerintetek, hogyan jobb az első munkalámpa hatása? Ha a fülke tetején van, vagy a motorháztető elején?
Válasz cb_kicsiogre #21207. hozzászólásáraKépet majd tegyélfel a kipufogorol
Válasz cb_kicsiogre #21207. hozzászólásáranem lesz semmi baja. csak hangos lesz.
Sziasztok!
Ritkán írok ide, de szükségem lenne a segítségetekre. Szét égett a kipufugóm a T-30on, és arra lennek kiváncsi,h ha nem gyári kipufogót tennék rá, ha nem mondjuk egy sima saválló szikrakofós csövet dob nélkül, az befolyásolja a traki teljesítményét, vagy inkább kárt okozna a motorba?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Válasz zolika0505 #21205. hozzászólásáraúgy mondom neked, ha mázsa alatt nyom a szöghajtás akkor felejtős. ide nagy böszme fogaskerekek kellenek. meg minimum 80mm es tengely a kihajtás oldalon, az még úgyahogy bírja.
miliós tétel egy rendes ipari szárzúzó.
kisiparos gyártásban 400e körül megúszható, de fogsz rá költeni ha mást nem rendszeresen lemezelni kell. nekem is kell. de vastagabbat már nem bír el.
Válasz a2457 #21204. hozzászólásáraÉrtem, köszi a tanácsokat.
Tehát akkor gondolom valamilyen erdészeti szárzúzót kellene vennem pl.egy RZ-1.5-öt, vagy valami hasonló erősségűt kell csináltatnom. Van itt Zalában egy ember (azt hiszem, hogy Vékony Sándornak hívják) aki csinál szárzúzót, csak az nem tudom, mennyire bírná a melót, mennyire erősek ezek a kaszák.
Válasz zolika0505 #21203. hozzászólásáraazért kell a lánc mert kést csak 1x húzod neki a tuskónak és már vége is. a lánc meg ugye bírja az ilyesmit.
kifejezetten erdészeti szárzúzó ami ezt ki is bírja. enyémnek a szöghajtása az egy lánctalpasnak az osztóművéből van, a vázon a lemezelés 11mm vastag (8+3mm) de még az is horpad ott ahol sűrűn felcsapja a láncot a tuskó. az erőhatásokat úgy kellesz elképzelni hogy volt olyan, hogy megcsavarta a traktor tlt tengelyét, a bordástengelyt magát.
a szárzúzóm 2 méter széles, tömeget pontosan nemtudok mondani de ha felemelem akkor hájas gázzal nem jó elindulni mert felkapja a gép az elejét emelkedőn.
20+áfa/Ha / alkalom alatt nem érdemes bevállalni. csak a gépet teszi tönkre.
Válasz a2457 #21182. hozzászólásáraHát ja azért a 820-as már elég nagy gép. Azzal lehet haladni.
Igen én is szárzúzásra gondoltam, csak valamiért mindig kaszálást írok, az ugrik be először.
A 4ha naponta az elég jól hangzik.
Itt is majd a pénz lesz fontos kérdés, az elvileg ezen a héten eldől. Eddig úgy volt, hogy 1 évben, bozótvágóval csak egyszer kaszáltunk meg egy területet, mert nem volt rá több pénz, most talán lehet majd ezen változtatni.
Látom eléggé gép gyilkos dolog a szárzúzás, sok minden le tud esni a gépről...
Amúgy bármelyik szárzúzóra lehet tenni láncot, vagy olyan fajtát kell kérni, csináltatni? Mert én még láncost nem nagyon láttam, csak késest.
Jah és még egy kérdés, hogy miért jobb a lánc mint a kés? Jobban vág, nem annyira kényes?
Válasz megyeizsolt #21199. hozzászólásáraBocs, de még nem volt időm.
Majd ma. :)
Válasz atti212. #21200. hozzászólásáraegy kis brigéciolt azért lehet elbírna lassan :)
Csak érdekességképpen, egy PIROS színű adagoló!
Válasz zolika0505 #21177. hozzászólásáraNem jött jelölés. Jót jelöltél?
Válasz nagy0szilard #21196. hozzászólásáraAz elejét 2 bárral, a hátulját 1.2-1.5 bár között. Ha az eleje kemény, az jó hatással van a kormányzásra, szervó nélküli kivitelben
Válasz atti212. #21195. hozzászólásáraEz is eszembe jutott, szerencsére van is egy csapágybolt a közelben. Csak azért keresgéltem a neten, hogy legalább legyen valami információ a tömítések áráról. Illetve azt hittem (lehet, hogy nem jól) van hozzá komplett felújító készlet.
Sziasztok! Mekkora légnyomással használjátok az első illetve hátsó kerekeket??
Válasz Wendelke #21193. hozzászólásáraEgy jó csapágyboltban szereznek bele neked karmantyúkat, úgyis szét kell szedni.
Válasz prütyi #21187. hozzászólásáraNézd meg a kontrol lámpát,ha halványan világít akkor vedd le a fedelét és kocogtasd meg ezt a nagyobb lemezt ideiglenes megoldásnak meg teszi
Válasz tiboca69 #21191. hozzászólásáraTényleg, bár ez kicsit soknak tűnik.
eBay
Még ezen a cégen gondolkodtam, hogy telefonon érdeklődök.
INTRAMARK
Bár lehet, hogy a traktor boltban is tudnak segíteni, vagy legalább is jó lenne.
Válasz prütyi #21187. hozzászólásáraIlyet nézhetsz
Válasz Wendelke #21190. hozzászólásáraaz "ebayon" vannak eladók akik ehhez hasonlóakat kínálnak, talán náluk lehetne érdeklődni....
Válasz tiboca69 #21189. hozzászólásáraKöszi!
Jó tudni, én típusnak gondoltam. De a TGL szám alapján én is megtaláltam ezt a PDF-et.
Csak azt nem tudom, hogy hol lehet méret azonos tömítések bele venni. De majd még utána nézek.
Válasz Wendelke #21186. hozzászólásáraSzia!
A TGL 10906/5 az "csak" a szabvány melynek alapján gyártva van az adott "kütyü".
(hasonlóan a DIN-hez...)
B2 = "forduló szem"
40 = Dugattyú átmérője
25 = Dugattyúrúd átmérője
250 = lökethossz
Talán segít valamit.
Válasz prütyi #21187. hozzászólásáraErre nem tudok okosat mondani, de van rá némi esély, tekintve, hogy ruszki gép.
http://webaruhaz.habi.hu/termekek/1718/Rele_oninditohoz_12V.html
Egyébként így hogy ránéztem a Habi oldalára, szerintem ilyent keress mert, emlékeim szerint volt egy ilyen relé felszerelve a "tűzfalra" az akksi mellett jobbról, csak már nem volt bevezetékelve.
Válasz Wendelke #21185. hozzászólásáraMtz indítóreléjével kompatibilis? Igazság szerint én személyesen még nem néztem meg a villamosságát a gépnek de holnap ha lesz időm szétnézek rajta.
Én is kérek egy kis segítséget.
Hozzám került egy NDK-s munkahenger, amin cserélni kéne a karmantyúkat, tömítéseket, mert oda vannak.
A munkahenger típusa: tgl 10906/5
a mérete: B2-40/25x250
Gondolom valami NDK-s munkagépen lehetett lánykorában, de a rajta található azonosítóval nem jutott előrébb a netes keresgélésben.
Tudtok olyan céget/weboldalt ahol normális minőségben beszerezhetők a tömítések?
Előre is köszönöm!
Válasz prütyi #21184. hozzászólásáraVan, de hogy gyárilag hol helyezkedik el nem tudom. Az enyémen az akksi mellé van kivezetve, jobb oldalon de ez már nem a gyári megoldás.
Nem hiszem, hogy nagy problémát okoz az önindítótól a visszakeresés. A T-25 "can bus" rendszere nem túl bonyolult
Sziasztok!A t-25-ösnek van indítóreléje?A szomszédnak kulcsnál csak kattog de ha összezárja az önindítónál akkor egyből indul. Ha van relé a gép melyik részén van?
Ki milyen sebeségi fokozatba szokta szórni a műtrágyát a t25 el?
Válasz zolika0505 #21181. hozzászólására820 as mtz, de az is alig bírja erővel ha 2 méter a gaz. inkább 100 ló kéne, bár jegyzem meg ez szélsőséges terület mert ártéren van.
a 7 hektár az egy szerencsés darab, értem ezalatt hogy hosszú sorok vannak benne, és az egy reggeltől estig tartó mutatvány volt amit nem ismételné meg. 4 hektár reális egy napra.
és nem kaszálás, mert kaszával ilyen helyre nem szabad bemenni. (semiféle erdőbe) szárzúzó, kés helyett lánccal felszerelve.
az is minimum 20 as méretű, kovácsoltvas.
egy pár lánc 50 rugó áfásan aztán durván 40 hektárt bír ki mielőtt elvásik és szakad.
olyat ahova kesebbszer kell menni 3 nál nem vállalok már be, nem akarják megfizetni.
úgy csinálom mostmár hogy ahova csak 1x kéne menni ott 3x az ár. aztán kimegyek 3x.
sok a defekt, kiszúrja a hűtőt a cucc, lever mindent ami lámpa, légtartályt is letépte. hűtőventi is kapja keményem, az is minimum 1x cserés egy szezonban. néha üvegek is repülnek. motortartó nyúlvány is tört már párszor. aki előttem csinálta az akkor adta fel amikor kuplungház is megrepedt.
Válasz a2457 #21179. hozzászólásáraHát igen, most már egyre biztosabb, hogy a T-25, meg ezek a kisebb trakik ide kevesek lesznek.
Úgyhogy szerintem marad az MTZ-50.
Melyik géppel tudsz így haladni? MTZ-50-nel?
Gondolom ha kevesebbszer mész egy évben akkor többet kérsz, nem?
Amúgy a 7 hektárt hány nap alatt kaszáltad le, hogy ennyit evett a gép?
Az MTZ-50-nek lehet állítani a nyomtávját?
Ha lehet akkor milyen távolságokra, meg hogyan?
Válasz Gerimur #21178. hozzászólásáraKanizsa mellett egy kis faluban, Bajcsán.
Válasz zolika0505 #21172. hozzászólásárafelejtős.
ott ahol lehet 3x zúzni ott is nyírja a zúzót meg az mtz-t is. tisztességgel 4 hektárt lehet megcsinálni 2,7 méteres sorközökben. a szárzúzásra idén 20 + áfa /hektár árat adtam be. ez alatt nem vállalom ezt is csak ha minimum 3x kell menni egy évben.
múlt évben volt egy 7 hektáros darab amin 90 liter gázolajat fröcsköltem el. arról ne beszélve hogy a trakiról is sokmindent letépett a gaz.
t-25 erre alkalmatlan.
Válasz zolika0505 #21127. hozzászólására Szia!
Merre laksz Nagykanizsán?
Én ott dolgozok,napi szinten megfordulok ott.
Válasz megyeizsolt #21174. hozzászólásáraOké, rendben.
Válasz tiboca69 #21175. hozzászólására Igen van.Én is tőlük rendeltem,igaz már több mint négy éve.
Válasz Gerimur #21170. hozzászólásáraKöszönöm gyors segítséged!
A Habinál kapható az említett jav.készlet?
Gondolom Te már csináltál ilyent, esetleg volna egy cikkszám számomra, a habinál van egy pár javítókészlet... :(
Gondolom nem mind jó.... ;)
Köszönöm a segítséged. :)
.
Válasz zolika0505 #21162. hozzászólásáraMegjelölhetnél facebook-on küldenék pár képet. Ott könnyebb nekem átküldeni.
Válasz zolika0505 #21172. hozzászólásáraIlyen területen hamar ki lehet nyírni a T-25-öst...
Válasz a2457 #21163. hozzászólásáraHát igen, általában tuskózatlan, gazos, ápolatlanok a területek, mert nincs elég pénz folyamatosan ápolni.
Egy évben egy területet csak egyszer engednek kaszálni, úgyhogy nem ritka a 2 méteres parlagfű, ujjnyi vastag akác sarjak, meg 2 méteres sás.
Eddig bozótvágóval kaszáltunk, meg ez után is azzal fogunk, de ha géppel jobb lesz, és nem kell annyira kipucolni a sorokat, csak a közöket, akkor talán géppel könnyebb lesz. Bár azt gondoltam, hogy eléggé gépgyilkos a dolog.
Amúgy érdeklődnék, olyan embertől aki erdészeti csemetéseket kaszál traktorral, hogy körülbelül mennyi pénzt kapnak hektáronként, ha szabad tudni. Meg azt, hogy egy nap kb. mennyit lehet haladni?
Válasz Szentgyörgyi József #21168. hozzászólására"Még soha nem szedtem szét de gondolom 2db nyomásálló gyumigyűrű van benne."
Az van benne gyárilag, de amit később kaptam hozzá, már valamiért nem volt nyomásálló. Első felindulásomban, lehegesztettem a csap részét ( öntvény) egy darabig bírta, aztán kuka, na akkor lett esztergáltatva a közdarab. Azóta is jól van.