Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak640 FtBenzin árak632 FtEUR403.23 FtUSD384.62 FtCHF427.35 FtGBP484.5 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz lorant90 #8998. hozzászólásáraNa sikerült megoldani.2 és fél foggal odébb kellet rakni rakni mint a gyári jel.Ki kellett ugye reszelni hozzá.Most ugyan olyan lett mint elötte.Csak azt nem értem ha minden más jelen van,akkor ez miért ment el ennyivel
Válasz d-032a #9001. hozzászólásáraHát nem tudom.Lehet van abban valami amit mondasz,mert nem kopog,füstölni is egészségesen füstöl.Csak alacsony fordulatról lassan pörög ki.Kb. közepes gáztól már veszi a lapot rendesen.
Indításnál nem nagyon venni észre,hogy lassabban hajtana.
Holnap azért le lesz bontva újra a vezérlés meg az adagoló,biztonság kedvéért újra át nézzük.
Válasz csoppika #8999. hozzászólásáraMeg a cégnél jártam úgy h fonok hozta az ujt tengelyt osszeraktam beinditottuk járattam mert ugye nagy javítás volt aztan meg már nem ment jól nos megcsavarodott a lengyel tengely lett benne vagy másfél fog...
Válasz tomsics #8997. hozzászólásáraNem lehet, hogy csak az van, hogy korábban amikor szivattyú nélkül ketyegett akkor alapjáratról egyből tudott fordulatot venni és azt szokta meg a fületek.
Most már lehet, hogy 50-100-al nagyobb alapjárati fordulatszámot jobban szeretne és onnan könnyebben venné a gázt.
Most meg indításkor is fogja a hideg olaj és az önindító sem tudja úgy megtekerni mint azelőtt.
Ha azt nézzük, hogy azelőtt milyen könnyű volt egy ilyen motornak forogni, most azt a kis terhelés miatti változást is észrevette.
Válasz tomsics #8997. hozzászólásáraDe ezekszerint le volt véve az adagoló, mert tengelyt csereltetek. Nem az adagoló lett rossz helyre fel erőltetve véletlenül?
Válasz lorant90 #8995. hozzászólásáraUrsus motor van benne.Minden egyezik a zetoréval,csak éppen a kompresszor tengely vége nem volt kialakítva,ahogy írtad is.Amit nem értek,hogy régebben már többször is szét lett szedve a vezérlése és mindig jól lett össze rakva.Most is jelre van téve minden,de valami nem jó vele
nekem zetor forterrea hátuljában fáradt el a szlovák csapágy szemben lévő timken volt az bírta vona még:
nem is értem miért nem egyformát tesznek bele.sokba fájt a javités kúpkerék+ tányérkerék+ csapágyak csere
Mindenhova Timken ment
Válasz tomsics #8994. hozzászólásáraMiért kellet bontani a vezérlést? Ha motoron az eredeti mell dekli van azon a kompresszor előtt ott a szervo szivattyú helye 4 csavaros kis deklivel lefedve. A kompresszor tengelyenek a vége nem volt kialaakitva szivattyú hajtására?
Sziasztok!
Segítség kellene.5611-re raktunk szervo rá segítést.A szivattyú a kompresszortol kapja a hajtást,ezért a vezérlés le lett bontva.Össze lett rakva minden jelre,de valami nem jó.Korábbhoz képest nehezebben indul,marha lassan reagál a gázra alacsony fordulaton és furább a hangja is.Előtöltést akárhogy állítjuk ugyan ez a tünet.Megpróbáltuk 1-1 foggal odébb rakni az adagolót de ott még rosszabb lett.Mitől változhatott meg ennyire?
Válasz Buti Lajos #8987. hozzászólásáraHeló, most egy kicsit megijesztettél, én még csak 350nél járok, ettől féltem én is amikor megvettük hogy túl erős ez a motor a zetorba, én nagyon kímélem (4 fejes ih eke, 3.6os tárcsa, 4.8-as kombi, évent 130 órát dolgozik, szinte csak dísznek vettük)de biztos hogy számítok rá hogy a válltó meg fog ja adni magát valahol. Az olajnyomás hiba nálunk nem jelentkezik a gomba rendesen dolgozik
Válasz csoppika #8990. hozzászólásáraA szűrőházon van a gomba. a Deutz katalógus szerint csak az az egy, de ha lenne is több , ha a szűrőházas hibát jelez - mert járó motornál a gomba szabad levegőre téve csak a légköri nyomáson van - hibát kellene jeleznie, de nem teszi. Több gombával próbálva sem, tehát még feltehetőleg nem is a gomba rossz.
Válasz *** HM *** #8988. hozzászólásáraSzólt az hogy baj van. Kopogott. A váltóban van két tengely, a felsőn a szinkrongyűrűs kerekek, az alsón a fixek. az alsó tengely mindkét végén kúpgörgős csapágy, és ezek a csapágyak mentek meg. Sem a belső, sem a külső gyűrűn nincs egy karc sem, de a görgők pikkelyesen kitöredeztek.Ennek volt hangja. Ez a két csapágy szlovák csapágy a többi tymken. Most már mindegyik Tymken, de nem vagyok teljesen nyugodt, mert azok a szlovák csapágyak sem annyira rosszak, hogy ennyi idő alatt meg kell adnia magát, attól tartok egy kicsit alulméretezték őket.
Válasz zoldi.matyas #8986. hozzászólásáraSzia!
Van nekem is egy 950 üzemórás crystal 160-as és sajnos én nem látom ennyire jónak a traktort. Jó vele dolgozni, szerintem tűrhető még kényelmi szempontból is, jó súlyelosztású traktor egy valóban jó motorral. Azonban nagyon gondos és kímélő használat mellett is kiment benne két váltócsapágy 950 óránál. Természetesen garancia után. De a nagyobb gond, hogy nem csak az enyémben, hanem 15 traktorból 3-ban ugyanaz a két csapágy egy negyedikben két másik és ez mind 1000 óra környékén. 15-ből 4 az 25%-os arány, persze ez csak statisztika, de akkor sem túl biztató.Nekem úgy tűnik, túl jó ez a motor ebbe a traktorba.
És egy kérdés olajnyomás visszajelző hogyan működik a tiedben? Áramot ráadom, kulcsot elfordítom a visszajelző világít, de csak néhány másodpercig, és elalszik, ha beindítom a motort, ha nem. A szervizes szerint így működik mind és ez így jó. Szerintem meg nem. Ugyanis ha az olaj gombát kiveszem a szűrőből, a helyét ledugózom, elektromosan bekötöm, testkábellel testet adva és a levegőben lóg, így beindítva sem világít, holott így azt szimuláltam, hogy jár a motor és nincs olajnyomás. Magyarul ez akkor sem jelezne, ha nincs olajnyomás.
Válasz kolbász #8963. hozzászólásáraHeló! 150üó-nál voltal hidraulika problémák de gariba kijavították, egyébként nagyon meg vagyunk elégedve, bár kis gazdaságban használom és csak én hajtom, motor nagyon erős de takarékos, összességében nekem nagyon bejött(van tapasztalatom más márkákban is)
Válasz Sk Laci #8977. hozzászólásáraMentségükre szóljon délután 5 körül voltunk ott. 10 km vagyunk síelni csak gondoltam elugrunk megnézni a gyárat ha már beugrunk a BILLA-ba. Volt egy szép 7245 hótolós az udvaron.
Válasz robika52 #8970. hozzászólásáraEgy 12045-ös "donor" gép maradék anyaga volt akkor az alku tárgya .
Utána érdeklődöm és jelzek ( a szomszéd községben van ).
Válasz robika52 #8964. hozzászólásáraSzia.
Szét kell húzni a váltó és a hátsóhíd közt , ott be kell építeni 2 db fogaskereket .
A váltót nem érinti az átépítés .
A szükséges alkatrészeid megvannak ?
Én néhány éve alkudtam egy elfekvő gyűjteményre , kompletten volt egy első híd (bölcső , kormánymű , felnik )benne . Ha kell , utána nézhetek meg van-e még .
Válasz robika52 #8967. hozzászólásáraVegyed le a takaró deklit, ahová a kapcsolóegység megy. Ha látsz bene fogaskereket, akor nem kell széthúzni, de ha nincsen benne, sajnos nem marad más.
Válasz robika52 #8964. hozzászólásáraEzeknél a traktoroknál paszol, sebváltóba tengő fogaskerékel kell, majd a kivezetésen van a kapcsolóegység, ami olajnyomásal kapcsolja ösze a lamallákat. Fogaskerekeket a kerékmérethez kell választani. Ha van olcsón traktorra minden ami kell az átépitéshez, akor megéri, ha nincsen akor inkáb veni egy komplet traktort, mert az alkatrészekért megkérik az árát.
Válasz robika52 #8964. hozzászólásáraÜdv enis. Atalakitottam az enyémet. A bölcső egyezik, én mindjárt Atalakitottam orbit szervo rendszerre. A váltót ki kell venni mert be kell rakni a fogas kerekeket, ajánlott ilyenkor új szivattyút is teni a valtoba, mindent leirtal ami kell hozzá. Az eggyik ismerősét szintén át akartuk csinálni, szetszedtem akkor jött a meglepetés h a fogaskerék tengelyenek helye ki volt törve, aztán vissza mindent és maradt a régi.
Sziasztok!
Adott egy 12011 zetor. Valaki közületek meg tudná-e mondani, hogy mennyire lenne macerás első hajtást tenni rá? Gondolok itt arra, hogy ketté kell-e húzni hozzá, illetve a hídon, a kardánon, illetve az első hajtás tengelykapcsolóján kívül mi kellene még? Bölcső egyezik? Illetve a váltóban megvan legalább a hely mindennek?
Előre is köszönöm a segítséget!
Válasz Sk Laci #8961. hozzászólásáraMikor vettük egy 120 as cső volt rajta hát azzal ordított azt rögtön lecseréltem 76 osra csendesebb lett most hogy meg megkapta a turbót ugyanazzal a csővel még csendesebb lett
Nem tudom ennek nagyon szép hangja van hasonlít a rábáéhoz csak csendesebb
Dicsérik nagyon
Ha zárva a fülke tök csendes alighallom ha kinyitom hát hangosabb de még mindig csendesebb mint az MTZ 50/80 rendes dobbal
Válasz Dzsanosi #8958. hozzászólásáraNekem is hangtompító nélkül vot a 160 motoron a kipufogó, amikor mentem a falun keresztül megrakot pótkocsival partnak, fogták a fülüket a sok kintülő bámészkodó
Kintre ordítot rendesen a motor, a fülkébe meg nem jött be a hang, amíg meg nem nyitotam az ajtót, vagy az ablakot szellőzőre. Nekem 1x1xx fülke volt a traktoron.
Válasz Dzsanosi #8957. hozzászólásáraAmi hátrány számomra még, az a hidraulikánál, hogy nem tud lefelé nyomni. Néha jó lenne, de nélküli is el lehet lenni. Meg az újabb típusoknál a 2. személy férőhelyének hiánya.
11606 hozzászólás
Sziasztok!
Valakinek van esetleg Zetor Crystal 12045 kezelési útmutatója Magyar?
A fórumon csak Angolt találtam.
Válasz tomsics #9005. hozzászólásáraUtángyártott gagyi tengely
Válasz lorant90 #8998. hozzászólásáraNa sikerült megoldani.2 és fél foggal odébb kellet rakni rakni mint a gyári jel.Ki kellett ugye reszelni hozzá.Most ugyan olyan lett mint elötte.Csak azt nem értem ha minden más jelen van,akkor ez miért ment el ennyivel
Válasz tomsics #9003. hozzászólásáraElőször ha lehet vedd csak le a szivattyút...
Válasz d-032a #9001. hozzászólásáraHát nem tudom.Lehet van abban valami amit mondasz,mert nem kopog,füstölni is egészségesen füstöl.Csak alacsony fordulatról lassan pörög ki.Kb. közepes gáztól már veszi a lapot rendesen.
Indításnál nem nagyon venni észre,hogy lassabban hajtana.
Holnap azért le lesz bontva újra a vezérlés meg az adagoló,biztonság kedvéért újra át nézzük.
Válasz csoppika #8999. hozzászólásáraMeg a cégnél jártam úgy h fonok hozta az ujt tengelyt osszeraktam beinditottuk járattam mert ugye nagy javítás volt aztan meg már nem ment jól nos megcsavarodott a lengyel tengely lett benne vagy másfél fog...
Válasz tomsics #8997. hozzászólásáraNem lehet, hogy csak az van, hogy korábban amikor szivattyú nélkül ketyegett akkor alapjáratról egyből tudott fordulatot venni és azt szokta meg a fületek.
Most már lehet, hogy 50-100-al nagyobb alapjárati fordulatszámot jobban szeretne és onnan könnyebben venné a gázt.
Most meg indításkor is fogja a hideg olaj és az önindító sem tudja úgy megtekerni mint azelőtt.
Ha azt nézzük, hogy azelőtt milyen könnyű volt egy ilyen motornak forogni, most azt a kis terhelés miatti változást is észrevette.
Válasz lorant90 #8998. hozzászólásáraElvileg nem,mert azt ugye egy féleképpen tudod csak felrakni,másik fogból meg nem lett le reszelve.
Válasz lorant90 #8998. hozzászólásáraLehet az átalakító tengely nem teljesen "belevaló"
Válasz tomsics #8997. hozzászólásáraDe ezekszerint le volt véve az adagoló, mert tengelyt csereltetek. Nem az adagoló lett rossz helyre fel erőltetve véletlenül?
Válasz lorant90 #8995. hozzászólásáraUrsus motor van benne.Minden egyezik a zetoréval,csak éppen a kompresszor tengely vége nem volt kialakítva,ahogy írtad is.Amit nem értek,hogy régebben már többször is szét lett szedve a vezérlése és mindig jól lett össze rakva.Most is jelre van téve minden,de valami nem jó vele
nekem zetor forterrea hátuljában fáradt el a szlovák csapágy szemben lévő timken volt az bírta vona még:
nem is értem miért nem egyformát tesznek bele.sokba fájt a javités kúpkerék+ tányérkerék+ csapágyak csere
Mindenhova Timken ment
Válasz tomsics #8994. hozzászólásáraMiért kellet bontani a vezérlést? Ha motoron az eredeti mell dekli van azon a kompresszor előtt ott a szervo szivattyú helye 4 csavaros kis deklivel lefedve. A kompresszor tengelyenek a vége nem volt kialaakitva szivattyú hajtására?
Sziasztok!
Segítség kellene.5611-re raktunk szervo rá segítést.A szivattyú a kompresszortol kapja a hajtást,ezért a vezérlés le lett bontva.Össze lett rakva minden jelre,de valami nem jó.Korábbhoz képest nehezebben indul,marha lassan reagál a gázra alacsony fordulaton és furább a hangja is.Előtöltést akárhogy állítjuk ugyan ez a tünet.Megpróbáltuk 1-1 foggal odébb rakni az adagolót de ott még rosszabb lett.Mitől változhatott meg ennyire?
Válasz zoldi.matyas #8992. hozzászólására6 m-es kombinátort nyugodtan elhúzná, és nem lenne anyi taposás, mint a keskenyeb kombinátoral.
Válasz Buti Lajos #8987. hozzászólásáraHeló, most egy kicsit megijesztettél, én még csak 350nél járok, ettől féltem én is amikor megvettük hogy túl erős ez a motor a zetorba, én nagyon kímélem (4 fejes ih eke, 3.6os tárcsa, 4.8-as kombi, évent 130 órát dolgozik, szinte csak dísznek vettük)de biztos hogy számítok rá hogy a válltó meg fog ja adni magát valahol. Az olajnyomás hiba nálunk nem jelentkezik a gomba rendesen dolgozik
Válasz csoppika #8990. hozzászólásáraA szűrőházon van a gomba. a Deutz katalógus szerint csak az az egy, de ha lenne is több , ha a szűrőházas hibát jelez - mert járó motornál a gomba szabad levegőre téve csak a légköri nyomáson van - hibát kellene jeleznie, de nem teszi. Több gombával próbálva sem, tehát még feltehetőleg nem is a gomba rossz.
Válasz Buti Lajos #8987. hozzászólásáraMáshol nincs gomba?
Válasz *** HM *** #8988. hozzászólásáraSzólt az hogy baj van. Kopogott. A váltóban van két tengely, a felsőn a szinkrongyűrűs kerekek, az alsón a fixek. az alsó tengely mindkét végén kúpgörgős csapágy, és ezek a csapágyak mentek meg. Sem a belső, sem a külső gyűrűn nincs egy karc sem, de a görgők pikkelyesen kitöredeztek.Ennek volt hangja. Ez a két csapágy szlovák csapágy a többi tymken. Most már mindegyik Tymken, de nem vagyok teljesen nyugodt, mert azok a szlovák csapágyak sem annyira rosszak, hogy ennyi idő alatt meg kell adnia magát, attól tartok egy kicsit alulméretezték őket.
Válasz Buti Lajos #8987. hozzászólásáraÉs azt hogy vetted észre?
Válasz zoldi.matyas #8986. hozzászólásáraSzia!
Van nekem is egy 950 üzemórás crystal 160-as és sajnos én nem látom ennyire jónak a traktort. Jó vele dolgozni, szerintem tűrhető még kényelmi szempontból is, jó súlyelosztású traktor egy valóban jó motorral. Azonban nagyon gondos és kímélő használat mellett is kiment benne két váltócsapágy 950 óránál. Természetesen garancia után. De a nagyobb gond, hogy nem csak az enyémben, hanem 15 traktorból 3-ban ugyanaz a két csapágy egy negyedikben két másik és ez mind 1000 óra környékén. 15-ből 4 az 25%-os arány, persze ez csak statisztika, de akkor sem túl biztató.Nekem úgy tűnik, túl jó ez a motor ebbe a traktorba.
És egy kérdés olajnyomás visszajelző hogyan működik a tiedben? Áramot ráadom, kulcsot elfordítom a visszajelző világít, de csak néhány másodpercig, és elalszik, ha beindítom a motort, ha nem. A szervizes szerint így működik mind és ez így jó. Szerintem meg nem. Ugyanis ha az olaj gombát kiveszem a szűrőből, a helyét ledugózom, elektromosan bekötöm, testkábellel testet adva és a levegőben lóg, így beindítva sem világít, holott így azt szimuláltam, hogy jár a motor és nincs olajnyomás. Magyarul ez akkor sem jelezne, ha nincs olajnyomás.
Válasz kolbász #8963. hozzászólásáraHeló! 150üó-nál voltal hidraulika problémák de gariba kijavították, egyébként nagyon meg vagyunk elégedve, bár kis gazdaságban használom és csak én hajtom, motor nagyon erős de takarékos, összességében nekem nagyon bejött(van tapasztalatom más márkákban is)
Válasz Sk Laci #8977. hozzászólásáraMentségükre szóljon délután 5 körül voltunk ott. 10 km vagyunk síelni csak gondoltam elugrunk megnézni a gyárat ha már beugrunk a BILLA-ba. Volt egy szép 7245 hótolós az udvaron.
Válasz robika52 #8983. hozzászólásáraÍrtam az itteni emiledre.
Válasz T.f. #8981. hozzászólásáraKöszönöm, holnap megérdeklődöm, és jelzek mire jutottam.
Válasz csoppika #8971. hozzászólásáraRobikával egyeztess .
Válasz robika52 #8973. hozzászólásáraKüldtem elérhetőséget .
Válasz endypapa #8974. hozzászólásáraMegvan , de egyben eladó a gyűjtemény .
Robikával egyeztess .
Válasz Filler #8976. hozzászólásáraMegkérdezhetem, hogy ez hol is van és mi ez?
Válasz Filler #8976. hozzászólásáraEnnyire sürgős volt az alkatrész?:-)))
Válasz Filler #8976. hozzászólásáraAmint nézem a kapu csukva
Ezt sem hittem volna de ide is eljutottam.

Moderálási elveink miatt törölve: 2019-02-04 11:46:06
Válasz T.f. #8969. hozzászólásáraEngem a kormánymű érdekelne, ha megvan még.
Válasz T.f. #8972. hozzászólásáraKöszönöm, akkor várom a visszajelzésedet.
Válasz robika52 #8970. hozzászólásáraEgy 12045-ös "donor" gép maradék anyaga volt akkor az alku tárgya .
Utána érdeklődöm és jelzek ( a szomszéd községben van ).
Válasz T.f. #8969. hozzászólásáraHa a bölcső jó állapotú, lehet engem is érdekelhet...
Válasz T.f. #8969. hozzászólásáraKöszönöm a válaszokat mindkettőtöknek.
Még nincsenek, úgyhogy megköszönném.
Válasz robika52 #8964. hozzászólásáraSzia.
Szét kell húzni a váltó és a hátsóhíd közt , ott be kell építeni 2 db fogaskereket .
A váltót nem érinti az átépítés .
A szükséges alkatrészeid megvannak ?
Én néhány éve alkudtam egy elfekvő gyűjteményre , kompletten volt egy első híd (bölcső , kormánymű , felnik )benne . Ha kell , utána nézhetek meg van-e még .
Válasz robika52 #8967. hozzászólásáraVegyed le a takaró deklit, ahová a kapcsolóegység megy. Ha látsz bene fogaskereket, akor nem kell széthúzni, de ha nincsen benne, sajnos nem marad más.
Válasz Sk Laci #8966. hozzászólásáraKöszönöm a választ. Tehát szét is kellene húzni, vagy a kapcsolóegységet kell csak felszerelni a váltó oldalára?
Válasz robika52 #8964. hozzászólásáraEzeknél a traktoroknál paszol, sebváltóba tengő fogaskerékel kell, majd a kivezetésen van a kapcsolóegység, ami olajnyomásal kapcsolja ösze a lamallákat. Fogaskerekeket a kerékmérethez kell választani. Ha van olcsón traktorra minden ami kell az átépitéshez, akor megéri, ha nincsen akor inkáb veni egy komplet traktort, mert az alkatrészekért megkérik az árát.
Válasz robika52 #8964. hozzászólásáraÜdv enis. Atalakitottam az enyémet. A bölcső egyezik, én mindjárt Atalakitottam orbit szervo rendszerre. A váltót ki kell venni mert be kell rakni a fogas kerekeket, ajánlott ilyenkor új szivattyút is teni a valtoba, mindent leirtal ami kell hozzá. Az eggyik ismerősét szintén át akartuk csinálni, szetszedtem akkor jött a meglepetés h a fogaskerék tengelyenek helye ki volt törve, aztán vissza mindent és maradt a régi.
Sziasztok!
Adott egy 12011 zetor. Valaki közületek meg tudná-e mondani, hogy mennyire lenne macerás első hajtást tenni rá? Gondolok itt arra, hogy ketté kell-e húzni hozzá, illetve a hídon, a kardánon, illetve az első hajtás tengelykapcsolóján kívül mi kellene még? Bölcső egyezik? Illetve a váltóban megvan legalább a hely mindennek?
Előre is köszönöm a segítséget!
Válasz zoldi.matyas #8960. hozzászólásáraHello!Tudnál az új crystalról tapasztalatott , jó, rosz vélenényt irni?
Válasz Sk Laci #8961. hozzászólásáraMikor vettük egy 120 as cső volt rajta hát azzal ordított azt rögtön lecseréltem 76 osra csendesebb lett most hogy meg megkapta a turbót ugyanazzal a csővel még csendesebb lett
Nem tudom ennek nagyon szép hangja van hasonlít a rábáéhoz csak csendesebb
Dicsérik nagyon
Ha zárva a fülke tök csendes alighallom ha kinyitom hát hangosabb de még mindig csendesebb mint az MTZ 50/80 rendes dobbal
Válasz Dzsanosi #8958. hozzászólásáraNekem is hangtompító nélkül vot a 160 motoron a kipufogó, amikor mentem a falun keresztül megrakot pótkocsival partnak, fogták a fülüket a sok kintülő bámészkodó
Kintre ordítot rendesen a motor, a fülkébe meg nem jött be a hang, amíg meg nem nyitotam az ajtót, vagy az ablakot szellőzőre. Nekem 1x1xx fülke volt a traktoron.
egy kis nyári nosztalgiázás




Válasz Dzsanosi #8957. hozzászólásáraAmi hátrány számomra még, az a hidraulikánál, hogy nem tud lefelé nyomni. Néha jó lenne, de nélküli is el lehet lenni. Meg az újabb típusoknál a 2. személy férőhelyének hiánya.
Válasz Dzsanosi #8957. hozzászólásáraA kíméletlen szörnyeteg
