Fórum
- Adózás új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Búza termény felvásárlási árak új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Műhelyfelszerelés, szerszám, berendezés, kellékek, gépek új
- Öntözés új
- Poénok új
- Bérmunka tarifák szántóföldön! új
- Kukorica várhatóan........! új
Cikkajánló

Ez a búzafajta hozta a legtöbbet 2025-ben – mutatjuk az adatokat
A siker szempontjából döntő a fajtaválasztás és a technológia.
Hirdetés
_fill_540x300_0.jpg)
Előzmény: kicsi503 #11245 hozzászólása
Hello
A javításba tudunk segíteni
06309335755
Előzmény: erik18 #11190 hozzászólása
Nézd meg kinek mi van kb milyen kategóriához a környéken és ha rendban a gép akkor kb tudni fogja amit kell
Pl mifelénk mtz80 2.5-2.8 mtz892 3-3.6, landini165 4.2
Igy én a 12045+turbó 4.2 összecsukható 560as lapokkal vettünk
Mikor keményebb első nekifutás birja lenyitva felvéve a kereket teljesen
Puhább másodolásba rá kell tartani a kerékkel
Vagy volt hogy nem nyitottam le és 2.5 be húztam jó mélly szép munkát csinált
Előzmény: i.2002 #11151 hozzászólása
Totál 15w40 simán jó bele
45 ösbe 18 liter a nívó szint
Én hogy megturbóztam a 20 as kannát beleborítom oszt csá
Előzmény: Buvargabi #11147 hozzászólása
A netes csavar nyomaték az nulla a hengerfej csavaroknak
Pl liebherr M14x xxx táblázati nyomaték a 200at se éri el és mire lehúzod nyomatékra fokra 330nm lesz
Várni a lépcsők között csak akkor szoktam ha előírás
Amúgy szépen sorba haladok ,nem kapkodva de ahogy befejeztem az egyik lépcsőt folytatoom a következővel
Semmit nem befolyásol
Inkább az érne többet ha megvolna síkolva legalább a hengerfej sok mezei szerelő azt se tudja mi az ha meg azt mondom hogy még s blokkot is ki kell venni mert az is szar jo volna azt is csak pislognak hogy azt minek ilyenröl nrm hallottak hogy a blokk rossz tud lenni
Köszörű kővel megtolom párszor ha rossz már mutatja is magát
Persze ez nem léghűtésesre értem a blokk síkot azt nem szoktuk bántani
Előzmény: jozef24 #11141 hozzászólása
Azt én se
Nekem az van felirva erre a motorra hogy
60nm+3x60fok kb a vége 210nm lesz
Előzmény: jozef24 #11139 hozzászólása
Passzolom még igy nem szereltük
Végülis a szelepnek nem szabad beesnie felső holtponton
Van rá esély hogy megcsinálható
Előzmény: Dzsanosi #11092 hozzászólása
Ittvan amihez van adatom ha már kodot nem irtál
Előzmény: Petya8230 #11091 hozzászólása
Mi a motorkódod ??
Hátha tudok segiteni
Előzmény: lupijani84 #11060 hozzászólása
Hello ha gondolog van blokk 121 es
Újfehértón
06309655689
Ezen a számon érdeklődj
Előzmény: Sk Laci #11069 hozzászólása
Vázoltam neki ezt is hogy jobban járny egy másikkal
Gumik is kb 30%
Motor szerintük jo hsngja van
Nekem nem tetszik mondjuk nagy baja nem lehet egy szelephézag porlasztó vizsgálat nem ártana
Csattog kopog
Szervó is ereszt
Ezt leharcolták rendesen
Előzmény: Lipi #11067 hozzászólása
Nem nézelődtem mert nem tudom mit merre azért kérdeztem
Elvállaltam javitasra
Alkatrész még csak csak szoktam rendelni de esz anyagi totálkár
De szegénykémet addig kinozták még mozgott
Kezdte 2 nincs aztán 3 majd 4
Plc csapágy széthullott eltudott feszülni a fogaskerék letörte a fogakat
Max az 1. es maradhatna hs nem volna más baja
De igy komplett csere
Nyul béka komplett kinyirva még a labirint tartó is
Minden tengely berágva
Kupkerékröl a menetet lerugta
Véglehajtások pikkrlyes fogak megpattanva
Difizár köröm legömbölyödve
Már csak a ház ami használható minden más 99% ba kuka
Olyan szemét olaj volt benne szerintem még gyári volt az is
A srác mondta a végén már azért tárcsázott 1. Vel mert már a 4. Is meghalt
Megérte halálra kinozni
Keresek crystal 12045 alá komlett bontott hátulját
A lendkeréktöl hatrafelé
Javitani kellett volna de a hazon kívül minden kuka
Lehetőleg olyan ami használható megnézhető
Kevesebb ráforditással talpra állitható
Előzmény: robert93 #11056 hozzászólása
A 3. Sebesség fogaskerék párt kell cserélni az lesz a gyors
Valamennyit talán vàltozik a többi is minimálisan de nem tudom
Ha sokat használod akkor kár ranta gondolkodni
Utánna lassu leszel munka közben
El kell dönteni mi kell jobban hogy gyorsabban közlekedik vagy gyorsabban dolgozol vele
Előzmény: Dzsanosi #11051 hozzászólása
Szerintem nincs bennne
Ilyen van bent kibontott moci
Előzmény: jozef24 #11050 hozzászólása
Ez egy jo kérdés
Holnap megnézem
Van bent egy v8
Előzmény: Ares 826 #317 hozzászólása
Én csak hirdetem
Megkért egy nagyon jo ismerős hogy tegyem már ki
Nem akarja pakolgatni tovább
Hátha érdekes lehet valakinek
Mezőgazdasági technika cìmű ujjság gyüjtemény 1985 töl szinte teljes gyüjtemény eladó
Érdeklődni 06309655689 számon érdeklődni
Előzmény: jozef24 #11022 hozzászólása
Érzéssel azt is hülyére nem kell húzni mert utánna rossz állitani betapad majd meg nehéz lekontrázni mert forditan fogja az állitót nehéz lessz ellentfogni
Előzmény: jozef24 #11020 hozzászólása
Hengerfej lehúzás
60nm +3x60 fok kb 210nm a vége
Szelephézag 0.3 / 0.3
A kis anyákat meg érzéssel mint bárhol máshol amit mdghúzol
Ne maradjon laza de ne szakitsd meg
Előzmény: Sk Laci #11006 hozzászólása
Sajnos árat nem tudok mondani max a munkadijrol annyit tudok az alkatrész felét a tulaj hozta meg széthányva a motort
Ez a kedvencem mikor ismeretle motort váltót kapok szétrókázva persze össze lehet rakni de csak mégis macerásabb
Köszörülni kellett a főtengelyt amit ráadásul a köszörűsünk matekolt ki adat nél kül állt neki
És ami közrejátszott hogy igy járt
A talpszűrő gyárilag hegesztéshibás
Mikor kivettemm az alkatrészmosóbol láttam ott spriccel a viz ahol nem kéne
Előzmény: csipi145 #11007 hozzászólása
Köszi a segìtséget
Az adattába elég szarul néz ki de holnap ránézek mennyire lehet kivenni belőlle valamit
Fent vagyok facen
Jánosi Gábor
Előzmény: Lipi #11005 hozzászólása
Igen nyírség nehézség
Vezér utcai telephelyünkön az otosi uton a körforgalomnál van az adagolós műhely Kropkó János az adagolósunk többnyire keni vágja a dolgokat de èrdemes rá felhìvni a figyelmet hogy ne sajnálja a kroftot mert sűrűn rá kell állitani gyenge lágy ha nem szólok hogy adjon neki
Előzmény: jozef24 #11004 hozzászólása
Igen javitunk minden féle deutz motort is
Meg ami van szinte minddn elvállal a főnök
Keress mdg facebook on Jánosi Gábor
Adok elérhetőséget alkatrész ügyben is meg a főnökét is hogy mikor mennyiér vállal
Előzmény: Dzsanosi #11002 hozzászólása
Elérhetőségem Jánosi Gábor (Tiszadada)
Előzmény: csipi145 #10999 hozzászólása
Esetleg még dugattyú kiállás értéket tudnál adni ??
Mert sikolni kell a blokkot is totálkáros
Előzmény: csipi145 #10999 hozzászólása
Előzmény: csipi145 #10999 hozzászólása
Köszönöm a segítséget
Napi szinten motorjavitást végzek 5 éve
Csak ezzel a tipussal nem találkoztam
Pl deutz motorok hasonlóak hézagolás szempontjábol a 1011 és 2011 es motorokhoz hasonlit csak ahoz van könyv munkahelyen
Leginkább csak munkagépeket javitunk nagyon ritka a mezőgazdasági traktor
Ha valami kicsit nehezebb nem probléma legalább tanulunk
Ami eddig igazán feladta a leckét végül nrm is csinltunk meg még a márkaképviselet is visszaküldte a gyárba
Egy HATZ 4w35 youtube ott van 1 video rolla nézzétek meg.
Nem volt gyerekszobálya tuti a tervezőnek
A kis birodalmam
Kis segitség kéne

Ismeri ezt a motort valaki
Műszaki infó kéne
Nyugvó/ hajtókar / hengerfej nyomaték
Szelephézag
Stekpumpa beállitás
Előzmény: siposs #10980 hozzászólása
Ha az előtöltésed kicsi indulhat nehezen és erőtlen is tőlle de jellemző tünete hogy fehéren füstöl és hidegen ha megpadlózod nem fekete füstöt ad hanem csak kitiszti a füst ahogy alapjataron kéne lennie lágy járású
Mert ha helyén van az előtöltésed és működik az inditás segítő akkor induládkor pici pamacs járása tiszta padlózásra enyhén fekete
Ilyenkor optimális az erő fogyasztás normálisan indull
Ha sok az előtöltésed rögtön feketés a füst padlózásra mint a gyárkémény
Kopogós krmény hang többlet erő de melegedést okoz
Ha 2 adagolós is azt mondja hogy jó akkor már kár a 3.
Olajfogyasztásod kartelgáz?
Esetleg mérni egy kompressziót vagy esetleg komlyabb bontás előtt műszeres előtöltést ha a tünetek indokolják
Láttam hozzászólasba a gyűrű forgatást hogy nem e eggyállású de nemhinném hogy ez lenne
De a szelepzárás már esélyesebbnek néz ki ha levegőszűrőt ujjat akkor látott mikor beletették a gyárba akkor megeszi a hengert is meg a szelepet is
Hs nem zárna ennrk is van némi tünete
Vedd ki a levegőszűrőt gázadásra csúnyán visszaduhog
Ha enné az olajat lehet a gyűrűk megvannak ragadva
Meg esetleg még ha tényleg minden jo akkor a károstér nagy vastag hengerfejtömités van benne ami még okoz erőtlenséget
Kb ennyi jut a fejembe most
Előzmény: gojoscsaba #10966 hozzászólása
A kapcsolóig hajt legalábbis a 12045
Az ülès mellett van egy kar ott tudod kapcsolni
a kuplungját meg a kormányoszlopon
Mint az mtz nél az ülès alatt a lábadnál plusz a kar a fékszalagot
12045 tel csak a permetezést meg a sorközművelèst nem üzzük mined mást mecsinál mèg a vetèst is
Ha hosszú távra nem kell vonulni vele szerintem fölösleges a 40 es váltó mert munkábol hiányozni fog
Szállitáshoz se fogyaszt túl sokat az mtzket megvertem mindenbe fogyasztasba mind mennyisègbe mind fordulóba hiába volt a 40 es alattuk
6km kemèny terep 10 km közút
Terepen bártabban könnyebben vette az akadályokat
A felező rengeteget segit rossz terepen hogy kuplung nèlkül lehet váltani
Ha sorközművelèsre permetezèsre van más ami megoldja akkor pl azèrt is érdemesebb egy nagyobb mert hamarabb megvan a munka
Munkahely melllett számit mennyi idő
Nem sok van 10 ha de anno még csak az mtz50/80 as 2 es ekèvel volt ès fater szántott vele
2 ha betett egy napra neki
Mióta megvan a kristály igaz pótolni kell a tankba de 1 nap alatt megoldom az egèszet ha ugy kívánja az idő meg a vetèsforgó
Amúgy az mtz se volna olysn rosszha pluszba nem kóklerek szerelnék
Mert egy normális szerelőnek mindegy mit szerel megtudja csinálni odafigyelve
De mikor jönnek a villaskulcskezelők ès húzd meg csővel jo lesz az ugy meg a síkolás minrk nincs annak baja akkor ndm kell csodálkozni mikor 50-100 órát bir a gèp oszt megint szar
Okè hogy nincs anyagminősèg de ha normálisan van összerakva azèrt többet kibírna
Nem beszèlve a szervízröl sokan azt se tudják hogy mikor volt vagy volt e szervizelve a gèpe
Előzmény: nszabolcs55 #10875 hozzászólása
Ha gyári akkor ne várd az erőt 1400-1500 alatt ott kezd el dolgozni
Vègülis az adagolón meg nem vákum szabályoz hanem nyomás mert a szívótoroktol kapja a vezèrlèst ès mikor nő a nyomás a szívótorokba akkor fogja adni a plussz kaját
Az lehet hogy lyukas a membrán ès nem adja a plusszot azt hiányolod
Előzmény: nszabolcs55 #10873 hozzászólása
Ha szabályzatlan turbót tettél rá akkor sehol nem tudol állitani
Annyit nyom amennyit bir
Ha szabályozható akkor van egy vákumlabda rajta egy rudazattal azon lehet tekerni mikor nyissa a megkerülő ágat ( amúgy a nyomás nyitja)
Lehet több terhelès kell hogy nagyobb legyen a nyomasod
De ugy èrzed hogy kevès az erő ?? Hogy több nyomást szeretnèl ??
Füstöl feketèn ? Hogy sok a kaja ès nincs levegő ?
Turbó nyomás a terhelèstöl nő ha van füst van nyomás
Ha gyári a turbó 2200 on 0.7-0.8 körül tud
De amúgy elég hosszadalmas irogatni tippelgetni
Itt a számom hátha egyszerűbb beszèlve megoldani a problèmát
06309335755
Előzmény: nszabolcs55 #10867 hozzászólása
Hát ha hordta a turbo az olajat akkor lehet mèg attol olajos a torok de persze ez nem tuti
Kartelgázad mennyire van ??
Mert ha kopott a motor akkor az is okoz nèmi turbónyomás hiányt
Milyen fordulaton tudta azt a 0.3 körüli èrtèket milyen terhelèsnèl
Lehet kicsi a turbó de lehet beállitasi hiba is
Adagolónak adni kène anyagot vagx előtöltèst
Szelhèzagot ellenőrizni
Igy látatlanba csak találgat az ember
Jol indul , hogy füstöl , csattog e
Normálisan volt e átalakitva turbós dugó van e benne meg minden ami kell vagy csak rálett lökve
Kompresszió van e mèg benne
Az enyèm is utolag turbózott garette turbó került rá ( merci om366 os motorè gyarilag 6000ccm 210 lo)
1700-1800 on 0.5-0.7 szokott lenni normál terhelèsnèl pl szántás váltvaforgós 3 mas van utánna lepadlózom 2200 ig gondolkodás nèlkül pörög ki nyomás 1.5 ig felmegy majd szèpen visszaesik 0.5 körülig
Nem szoktam kinozni csak azèrt kipróbáltam mit is tud
Előzmény: Hali Laci #10862 hozzászólása
Mivel a váltó is meg a hidraulika is megállt igy a szivóági szűrőt azért megnézném
Mert ha megállitod egy időre megjavul ez pedig mint azt mutatná hogy utoléri magát az olaj majd mikor elkezd dolgozni a szivattyú hiány lesz
Előzmény: endypapa_20120 #10857 hozzászólása
Egy a szivó ága a hidraulika szivattyúéval
Ha a hidraulikád működik akkor a váltó szivattyúnál nem kéne hogy maradjon levegő
Esetleg a szívó ági szűrőt nézd meg nincs e eltömődve ha tiszta akkor kampec a szivattyúnak szerintem
Esetleg munkagépeken a fogaskerekes szivattyúkat ugy szoktuk légteleniteni hogy a nyomó ágat lazitani kell mert mire felkapná magátol megsül a szivattyú
Azt tudod csinálni hogy a mérőpontnál szétveszed de szerintem nem sok értelme van
Szét kell húzni megnézni mi lett vele
Tlt nél hol folyt ki az olaj
Szimeringnél ??
Az enyémen megtuningoltan ugy hogy 2 véknyabb lett beütve a kettő között meg zsirral kitömtem
Tengelyt berágta a régi aztán igy gyorsabb volt a javitás
Mashol is fut meg duplán zár
Előzmény: endypapa_20120 #10854 hozzászólása
Vannak kényszer kenésű csapágyak is benne amit a váltószivattyú olajoz
De ha nem használsz semmit tlt 4x4 nyul akkor sincs nyomásod ?? Mert ugy még akkor birja egy darabig
Előzmény: rudi88 #10849 hozzászólása
Igen a lapos csak funkció váltó
A külső kar pedig helyzet
És csak emelni tud
Lefelé csak uszó van nem tud nyomatni lefelé
Előzmény: rudi88 #10847 hozzászólása
Van 1 kar hátul kersztbe lapos fejjel
Az vagy elölre vagy hátra húzod ( 2 állású)
Ott vagy szintszabályzás van ahova húzod a páros karbol a külsőt annak ott kellene tartania a magasságot vagy zetormatik itt pedig vonóerő szabályzás történik ekkor pl ha keményebbe ér megnő a vonóerő rá kéne emelni hogy ne ássa el magát vagy megfulljon
A kicsi kar a párosból a kihelyezett hidraulika
És van egy tekerős szelep ülés alatt vagy mögött ezzel a süllyedési sebességet tudod szabályozni illetve teljesen elzárva lefixálod nem volna szabad engednie de emelni tovább tud ha húzod a kart
Ha valamit rosszul irtam vagy kihagytam javitson ki valaki
Előzmény: rudi88 #10836 hozzászólása
Talán 1200 on tudnia kell a minimumot
De ha megméred hidegen melegen ki be kapcsolva
Meglesz a bűnös hogy miért nem jo
Sajnos gépkönyvbe igy fogalmazza meg
A váltószivattyú elettartama üzemszerű használat esetén néhány év
Igy valószínű lehet széthúzni a gépet a beteg és ilyenkor jönnek sorba a dolgok
Előzmény: rudi88 #10834 hozzászólása
Üzemmelegen minimum 7.8 bár gépkönyv szerint
De a jó azért 10 felett mondható
Nézd meg kikapcsolva bekapcsolva
Lehet a szivattyú rossz de lehet amit kapcsolt
Milyen olaj van benne
Szűrő volt e cserélve vagy takaritva
Ezek segitenek valamennyit
Előzmény: Peku39 #10809 hozzászólása
170 Nm a vége
És 10 üó járatas után 1 lépcsőben meg 170 Nm rel végigmész
De ha már a sorrend is gondot okoz ebböl az jön le hogy nem igazán vagytok benne a szerelésbe
Ha gondolod megoldható hogy segitsek
Pl károstér mérés sem eggy utolsó szempont hogy milyen vastagságú tömitést teszel alá
Hüvelykiállás jó e vagy azért hengerfejes mert elsüllyedt a hüvely
Ezt is jó kimérni hogy nem e kell síkolni a blokkot
A hengerfejet mindenféleképpen síkoltatni
De ha már belenyul az ember érdemes megnézni hogy szelep / vezető milyen állapotú kell e cserélni köszörülni bemarni a fészket
Szelephézag 0.3/0.3
Stb
Előzmény: robika52 #10776 hozzászólása
Nyomást kéne mérni előnek
Aztán hogy sikerült beállitani a szalagféket , lamellahézagot
Milyen olajat tettél bele
Előzmény: mogyi9668 #10750 hozzászólása
Olajnyomás jo ??
Láttam már sok bakit/ hülyeséget
Konkrétan ezt a motort nem szereltem még pontos felépitést igy nem tudom
Látni kéne pontosabb diagnózishoz
Volt olyan hogy bepasztázták a hengerfej tömitést persze jo vastagon az leszárta az olajfuratot
Vagy forditva felrakva tömités lezarta ott is
Vagy himbatengely középen kapja az olajat egy kis csövön be kell dugni egy furatba a hengerfejbe
Az a kis cső az felfelé volt forditva
Vagy csak szimplán kevés az olajnyomás mert kimaradt egy vakcsavar a blokkbol
Stb
Előzmény: mogyi9668 #10748 hozzászólása
Himbát le kell venni megfújni levegővel
Ha belehet fújni akkor jonak kéne lenni
Ha vakra megy akkor vagy szerelési hiba vagy lezar a tömités igy látatlanba
Előzmény: vén cigány #10743 hozzászólása
Nem az igazi de lehet kapni direkt rövid függesztő toldót az mtzhez is
Előzmény: vén cigány #10743 hozzászólása
Ha nem kapsz választ holnapig akkor megnézem
Előzmény: Nyomasek Bobo #10672 hozzászólása
Akkornem épp a szomszédba van
300 km
Én Tiszadada
Előzmény: lorant90 #10669 hozzászólása
Hanem vagy tul messze ránézhetek ha gondolod
Van hengerfej teszterem
Ha beledolgozik a gáz kimutassa
Előzmény: *** HM *** #10646 hozzászólása
Víz megy az olajba
Akkor valószínűleg hüvelygumigyűrű
Vagy repedt a hengerfej megkell nyomáspróbázni
Hengerfej tömítés esetén fújná a vizet nem keverné a vizet az olajjal ha csak ennyit bir az vagy üzemeltetési vagy szerelési hiba
Hüvelykiállás jó e? Sikolva volt e a hengerfej
Hengerfejezés után 10 óra járatás után ujra kell húzni