Fórum

Warynski K406A kotrógép 

Létrehozta: Viktor11, 2013-04-21 21:01:22

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #92 janoslac2 | 2018-11-19 01:52:02

    Koszonom a valaszokat.

  • Válasz » #91 ..MZ/X.. | 2018-11-16 04:23:02

    Válasz janoslac2 #89. hozzászólására

    Milyen motor van benne?
    Zetor motornál az adagolón van dúsító, leylandon nem tudom. Ha meg nincs dúsító akkor a hagyományos módokon pl légtorkot befogni, hidegondító, féktisztító stb...
    Vagy csak szimplán rendbe kell rakni a motort meg az elektromos rendszert.smile whistling

  • Válasz » #90 rigás | 2018-11-15 21:57:48

    Válasz janoslac2 #89. hozzászólására
    Olyan nagyon nincs új a nap alatt.
    Ha nehezen indul hidegben, akkor hidegindító helyett használj féktisztítót. Elég belőle egy kevés a légszűrőbe ugyanúgy elindul vele a motor csak sokkal lágyabban.
    Láttam még extrém esetekben (totál gatya motor) 24 voltra átalakított indítást, de az melós és ha elindul egy kis féktisztítóval felesleges is.

  • Válasz » #89 janoslac2 | 2018-11-15 21:23:42

    Mi a legkonnyebb hideginditasi mod a Warynskinel,van valami jo "trukk"?

  • Válasz » #88 ..MZ/X.. | 2018-09-11 22:07:09

    Válasz rigás #87. hozzászólására

    Megint okosabb lettem, köszi.smile thumbup
    Eddig buzgeráltuk de nem igen csinált semmit.
    Én hátrafelé dolgozok vele, hogy ne az első hidat terhelje, sokkal stabilabb így.
    Ha megszokod viszonylag kényelmes és gyors lesz. A traktorosom jóval hamarabb megdobja vele a szórót mint a volvo homlokrakodóval.

  • Válasz » #87 rigás | 2018-09-10 23:45:11

    Válasz ..MZ/X.. #86. hozzászólására
    Az a stabilizátorok vagy hidroaksik (ki, hogy hívja) kapcsoló karja. Három állása van középen kikapcs hátra menetkész (ezt nem tudom mit akar jelenteni) előre tolva bekapcsolva.
    Az első híd felett két oldalt azt a két munkahenger kinézetű dolgot vezérli ami valójában két hidro akkumulátor, szerepe az első híd rögzítése munka közben, hogy ne tudjon elfordulni a királycsapon. Meló közben a kar előre tolt állapotba kell, hogy legyen ha nincs semmi hatása akkor valószínűleg döglött.
    A letalpalót ami nagyon hiányzik erről a gépről nem helyettesíti viszont érezhetően stabilabb a szerkezet munka közben ha be van kapcsolva és működik is.
    Nem vagyok szaktekintély hisz ma dolgoztam először vele és egyáltalán forgókotró/rakodóval. Onnan tudom, hogy az ezen jó mert lányos zavaromban elfelejtettem bekapcsolni. Amikor előre toltam a kart érezhetően kevésbé himbálózott a gép.
    Mondjuk így elsőre még Egy pöttyet darabos volt a menet, nem volt még meg az a bizonyos "finom motoros mozgás" és még azt is meg kell szoknom, hogy munka közben a kormánykerék az csak ott van nem azzal fordulok! Az elején folyton azt tekergettem.smile lolsmile lolsmile lol

  • Válasz » #86 ..MZ/X.. | 2018-09-10 00:03:05

    Köszönöm szépen mindkettőtöknek!
    Ezek szerint jól gondolkodtam, hogy át kell forgatnom a hidat.

    Még egy kérdésem van, ülés mellett bal oldalon kis hidraulika kar funkciójára rájöttetek már? Nekem látszólag semmit nem csinál.

  • Válasz » #85 rigás | 2018-09-09 22:53:18

    Válasz csoppika #84. hozzászólására

    Félreérthetően fogalmaztam. A hidakról tudom, hogy ifa a kardánokba nem vagyok biztos.

  • Válasz » #84 csoppika | 2018-09-09 22:41:56

    Válasz rigás #82. hozzászólására

    Ez ifa lehet, mert úgy nézem, az eredetin vázon belül megy a féltengely...

  • Válasz » #83 csoppika | 2018-09-09 22:40:29

    Válasz rigás #82. hozzászólására

    https://www.olx.pl/oferta/przedni-most-warynski-k406-CID757-IDvu4i1.html#8e6a73e7f6

  • Válasz » #82 rigás | 2018-09-09 20:47:57

    Válasz rigás #81. hozzászólására

    Ezt ugyan nem kérted, de csináltan képeket a hátuljáról is ezen a hídon középen a difi.
    Nem ismerem az ifát, mert nekem sohasem volt így azt sem tudom melyik az első melyik a hátsó hídja a kardánokat sem tudom mié úgy néz ki nem ifa, talán még az eredeti?!smile confused

  • Válasz » #81 rigás | 2018-09-09 20:29:43

    Válasz ..MZ/X.. #78. hozzászólására
    Hoztam én is a képeket.
    Igen Kisvuk első képén és az enyémen is látni fogod, át van fordítva bal oldalt a difi. Kisvukkén szebben is jobban is van megalkotva a felfogatás, ezen gagyibb.smile sweatdrop
    Az utolsó képen a váltó van, nem tudom ez így gyári vagy pakoltak alá valamennyit, hogy lejjebb kerüljön.

  • Válasz » #80 Kisvuk | 2018-09-09 17:30:09

    Válasz ..MZ/X.. #76. hozzászólására


    Na bakker elfelejtettem majdnem a képeket

  • Válasz » #79 Claastra. | 2018-09-09 06:46:49

    Válasz ..MZ/X.. #78. hozzászólására

    vegyél 1 ifa hátsóhidat ,és építsd át a te elsőhidad belét ,oldallehajtásait

  • Válasz » #78 ..MZ/X.. | 2018-09-09 00:18:25

    Válasz rigás #77. hozzászólására

    Köszi!
    Ez egy IFA első kardán, volt idehaza elfekvőben, passzolt mindkét karima, meg a hossza is jó volt így ez lett ide kijelölve.smile biggrin
    Hozzánk így került, hogy nem volt rajta semmi.
    Szerintem a tiétek át lesz forgatva. Menetirány szerint bal oldalon lesz a diffi.

  • Válasz » #77 rigás | 2018-09-08 21:12:18

    Válasz ..MZ/X.. #73. hozzászólására
    Kissé lemaradtam, egész nap kinn vagyok a telepen holnap este ekkor tájt leszek képekkel.
    Az enyémen valahogy másképp állnak a dolgok, talán még a kardán is rövidebb és izmosabb de ezt most így nem mondom biztosra majd hozom a képeket.
    A képeidet nézve valóban nem áll jól az a kardán ha így áll egyenesen meg pláne...

  • Válasz » #76 ..MZ/X.. | 2018-09-08 13:41:06

  • Válasz » #75 Kisvuk | 2018-09-08 12:47:35

    Válasz ..MZ/X.. #72. hozzászólására

    Holnap lefotózom neked ha nem késő mert reggelig dolgozok.

  • Válasz » #74 ..MZ/X.. | 2018-09-08 11:27:39

    Az enyémen így állna az IFA első kardán ha fel lehetne csavarozni rendesen, de a villák már felütköznek mindkét oldalon.

  • Válasz » #73 ..MZ/X.. | 2018-09-08 11:23:20

    Válasz rigás #71. hozzászólására

    Ha körbekattogtatnád az elejét azt megköszönném!

  • Válasz » #72 ..MZ/X.. | 2018-09-08 11:22:19

    Válasz Kisvuk #70. hozzászólására

    Tudom, ezért is téged kérdeztelek.

  • Válasz » #71 rigás | 2018-09-07 21:22:23

    Válasz ..MZ/X.. #68. hozzászólására
    Az enyémen frankón meg van csinálva még a fék is be van kötve működik szépen az ifa hidakkal.
    Ha kell holnap este tudok képeket hozni hogyan van átalakítva/megoldva. Nem mi csináltuk, így vettük.

  • Válasz » #70 Kisvuk | 2018-09-07 18:57:57

    Válasz ..MZ/X.. #64. hozzászólására

    Az enyém ifa hidas, itt is nagy szögben törik meg a kardán,már gondolkoztam rajta hogy egy közdarabbal kb 5cm lejjebb engedem a váltót.

  • Válasz » #69 csoppika | 2018-09-07 13:00:35

    Válasz ..MZ/X.. #68. hozzászólására

    Ha most mondjuk menetnél a tengely kardáncsonkja jobbra forog, ha fejre állítod, akkor is jobbra fog, ugye? Viszont a kerék is ugyanúgy, de akkor már tolatni fog...vagy rosszul gondolom?(lehet neked van igazad...)

  • Válasz » #68 ..MZ/X.. | 2018-09-07 11:42:58

    Válasz csoppika #65. hozzászólására

    A probléma onnan ered, hogy ezeknek a lengyel csodáknak gyengék a hídjaik, sok helyen ahol megrokkant ott aláfaragták az 50-es IFA hidakat, mert abból volt dögivel és erős is. A dundi gumik is bírják és kevesebb gond van vele mint a dupla virslivel.
    IFA első kardán passzol méretben, a karimán a lyukakat kellett felfúrni 10-re de túl nagy szögben törik meg oldalra. Valószínűleg ezért nem volt rajta eddig.
    Az első híd asszimetrikus most simán van beszerelve ahogyan gyárilag volt. Ha átfordítjuk függőlegesen 180°-ot akkor a diffi pont a váltó kihajtás elé kerül. Le kell szedni a tengelycsonkokat és visszarakni arra az oldalra ahol voltak, hogy az összekötők felül maradjanak. A forgásiránnyal nincs gond. A hátsót is fejtetőn rakták alá mert valószínűleg lusták voltak lefaragni a rugóköteg bakját. Ott is most forgatjuk át a csonkokat a fék miatt.

  • Válasz » #67 csoppika | 2018-09-07 10:39:13

    Válasz csoppika #66. hozzászólására

    Persze ha a tányér kerék átrakható a másik oldalra????

  • Válasz » #66 csoppika | 2018-09-07 10:38:28

    Válasz csoppika #65. hozzászólására

    Ha most jó fele pörög a csonk menetben, képzel el fejtetőn...ott ugyanerre pörög a kardán , de merre megy a gép?(Lehet hülyeséget írok)smile blushing

  • Válasz » #65 csoppika | 2018-09-07 10:34:48

    Válasz ..MZ/X.. #64. hozzászólására

    Lehet a másik oldalra való? Csak egy hülye tipp... Messziről sem láttam ilyen gépet.. smile confused

  • Válasz » #64 ..MZ/X.. | 2018-09-07 10:06:00

    Válasz Kisvuk #52. hozzászólására

    Tudnál dobni 1-2 képet az első hídról meg az összekötőkről, neked hogyan van megoldva?
    Az a bajom, hogy a miénkre nem tudom felrakni a kardánt, mert túl nagy szögben törik meg. Azon agyalunk, hogy kivesszük alóla a hidat és átfordítjuk. Akkor szinte egyenes lenne a kardán. Nem tudom miért így rakták alá. Az eleje meg kellene mert trágya rakodáskor szimpla hajtással nem képes odébb menni.smile mad

  • Válasz » #63 mtz1962 | 2018-06-03 19:33:56

    Üdv mindenkinek szeretnék venni árokásót vagy traktorra szerelhetőt vagy önjárót az iszap felrakódás végett tisztitani kellene az árkot.De nem kellene valami drága,milyet érdemes venni?

  • Válasz » #62 ..MZ/X.. | 2018-05-15 11:52:01

    Válasz rigás #61. hozzászólására

    Nem tudom minek a szivattyúja lehet ez, hozzánk már így került.
    Talpaló valóban hiányzik róla. Én úgy szoktam dolgozni vele, hogy hátrafordulok mert a hátsó híd fix, akkor nem gyötri az elején a hidroakkut ami szerintem ezeknek a 90%-ban már döglött. Plusz ha nagyot fog és messzebbre kell kirakni a cuccot akkor előre billen. Hátrafelé ilyen gond nincs.

  • Válasz » #61 rigás | 2018-05-15 11:11:05

    Válasz ..MZ/X.. #13. hozzászólására

    Üdv!
    Tetszik ez a szivattyú ránézésre jobb mint az eredeti Warynski.
    Nézegetem továbbra is a kotrókat, most kinéztem egy Warynskyt, de szivattyú hibás minden más rendben rajta.
    Van még egy háromlábú poclain azt még nem láttam állítólag jó, csak kanalak nélkül eladó, megnézem aztán döntünk mi legyen.
    Tetszik a Warinsky csak átkozottul hiányolom róla a letalpalót, munka közben úgy inbolyog, hogy tengeri beteg lesz benne a paraszt.smile lol
    Az még a nagy kérdés, lehet e kapni hozzá szivattyút vagy fel lehet újítani a régit, mindezt hol, és mennyiért?smile confused
    Ja és köszönet a gépkönyvért!

  • Válasz » #60 ..MZ/X.. | 2018-02-09 22:24:29

    Válasz Szomjas Feri #58. hozzászólására

    Rengeteg kohószökevényt árulnak eszeveszett pénzekért.smile glare

  • Válasz » #59 Drisa | 2018-02-09 22:06:37

    Válasz Szomjas Feri #54. hozzászólására

    Nálunk is volt egy az is zetor motoros volt...

  • Válasz » #58 Szomjas Feri | 2018-02-09 21:27:06

    Válasz ..MZ/X.. #57. hozzászólására

    Nem találtunk,de már letettem róla, mert ahhoz képest amilyen állapotban van elég drágán mérik.

  • Válasz » #57 ..MZ/X.. | 2018-02-08 22:04:18

    Válasz Szomjas Feri #56. hozzászólására

    Dúsító van rajta?
    A miénk zetor motorral egy 52-es akkuval, dúsítóval simán pöccen.

  • Válasz » #56 Szomjas Feri | 2018-02-08 21:30:12

    Válasz ..MZ/X.. #55. hozzászólására

    gyanús, hogy ezen is, csak azért van benne két akksi hogy fickósabban induljon, de így sem volt valami fényes.

  • Válasz » #55 ..MZ/X.. | 2018-02-06 00:17:18

    Válasz Szomjas Feri #54. hozzászólására

    A miénk zetor motoros és minden 12V rajta.

  • Válasz » #54 Szomjas Feri | 2018-02-05 05:17:06

    Sziasztok!

    A napokban néztem egy ilyen gépet, vásárlási célzattal.

    Andoria motoros (ha jól írom a nevét) a kérdés a következő, 12 vagy 24 voltos az indítása. mert ebben két akksi volt sorba kötve, de az MZ/X által feltöltött leírásban 12V-ról írnak.

  • Válasz » #53 Claastra. | 2017-12-18 17:58:56

    Válasz deakferigeri #45. hozzászólására

    Mi 78-ban kaptunk egy ujat abban ursus(kiszetor )motor volt

  • Válasz » #52 Kisvuk | 2017-12-18 17:44:20

    Válasz deakferigeri #45. hozzászólására

    Mennyit szánnál egy gyári keskeny kanálra?

  • Válasz » #51 Ares 826 | 2017-12-18 17:43:35

    Válasz Gepi #48. hozzászólására

    Milyen motor van benne mert kétfélével is szerelték?smile blink

  • Válasz » #50 Gepi  | 2017-12-18 17:22:51

    Válasz deakferigeri #49. hozzászólására

    És Ahol ki van írva hogy önindító, generátort javítanak. Olyan helyre kéne beadni biztos tudnak vele mit csinálni.

  • Válasz » #49 deakferigeri | 2017-12-18 15:15:51

    Válasz Gepi #48. hozzászólására

    :) Autó villamossági szerelő mondta, hogy ő összerakja, de nem tud mit kezdeni vele, ha egyszer kettétört, vagy meghegesztetjük vagy kell cseredarab.

  • Válasz » #48 Gepi  | 2017-12-18 15:03:14

    Válasz deakferigeri #47. hozzászólására

    És ha elviszed egy olyan helyre ahol ilyenekkel foglalkoznak, kicserélik és rendbe teszik?

  • Válasz » #47 deakferigeri | 2017-12-18 14:29:54

    Válasz Gepi #46. hozzászólására

    Sajnos eltörött az alumínium öntvény az önindító fogaskerék tengelyének perselyénél.

  • Válasz » #46 Gepi  | 2017-12-18 14:04:17

    Válasz deakferigeri #45. hozzászólására

    Az önindító felújítása nem jó?

  • Válasz » #45 deakferigeri | 2017-12-18 13:46:08

    Sziasztok!
    Warynski forgókotróba keresek önindítót és szűk kb. 30-40 cm széles kanalat. Ha valaki tudja milyen motorral épültek ezek a gépsárkányok és honnan lehetne bele önindítót szerezni (pl Star teherautó?) az az információ is jól jönne!
    Köszönöm!

  • Válasz » #44 tojgi | 2017-10-01 21:28:43

    szia bocsi a zavarásért de ezt a kis szörnyet hogy lehetne meg gyorsítani

  • Válasz » #43 dutrancs | 2017-01-31 07:57:26

    Válasz Kisvuk #42. hozzászólására

    Nagyon ritkán! Igazad van túl messze van.( Kabai és Révész -család a rokonság)!

[bezárás x]