Fórum

Bss-pótkocsik 

Létrehozta: Jani X, 2008-08-28 21:58:16

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #367 R Sándor | 2020-10-18 11:59:27

    Válasz Tomi81 #366. hozzászólására

    Nem fér el a ajtonyito automatika miatt

  • Válasz » #366 Tomi81 | 2020-10-18 11:34:40

  • Válasz » #365 mtz1221 | 2020-10-17 22:00:31

    Válasz R Sándor #364. hozzászólására

    ITT látszik amelyiket legtöbre becsülük.Van 4 fajta az udvarban,de zmajnak a 30 éves technikája ver mindent.smile thumbup

  • Válasz » #364 R Sándor | 2020-10-17 21:14:34

    Válasz R Sándor #363. hozzászólására A gyári oldalfal csukó helyett ki mit szokott feltenni ? Tudtok valamit ajánlani?

  • Válasz » #363 R Sándor | 2020-09-26 19:29:33

    Válasz Sk Laci #362. hozzászólására Biztosan csak nincs idő utána járni , nálunk a nagyon jó állapotú akár 2 M forint is lehet , meg beszámoltak egy 6 tonnás pótkocsimat amit hirdettem ,és az egész tőlem 12km-re volt így idő hiányában ez lett a választás.Köszönöm a tájékoztatást.

  • Válasz » #362 Sk Laci | 2020-09-26 19:19:14

    Válasz R Sándor #361. hozzászólására

    12 lapos a gyári féder.
    Árára hivatkozol, szerintem ilyen árért Sk-ban jobb állapotút kapsz.

  • Válasz » #361 R Sándor | 2020-09-26 19:00:26

    Válasz Sk Laci #360. hozzászólására
    Köszönöm . Gyárilag hány lapos féder van ezek alatt? Mert az sem egyforma,talán jobb oldalon 1-2 -vel több van. meg van még javítani való bőven rajta, olyan mint az ára volt.

  • Válasz » #360 Sk Laci | 2020-09-26 09:38:19

    Válasz R Sándor #355. hozzászólására
    Ez BSS 16.12 rábafutómüves 12 tonnás pótkocsi.

    Ha 10.10 papírokon van, akkor ahol vetted volt papírok nélküli 12 tonnása, az aprók között sikerült 10.10H papírokat vennie, majd erre lemüszakiztatnia.

    Amég a müszakin nem jönnek rá és átengedik, nincsen gond.
    Ha kint az úton fogják mérni a súlyt, és nem 10 tonnát teszel rá, hanem a valósan megengedett 12 tonnát, akkor bünti lehet.
    Ha óvatosan mész vele nem szétvert úton, kibírja a 15 tonnás raksúlyt.

  • Válasz » #359 apuci | 2020-09-25 19:30:00

    Válasz R Sándor #358. hozzászólására

    A fénykép alapján ez olyan mint az enyém vagyis 12t raksúlyú.smile wink

  • Válasz » #358 R Sándor | 2020-09-25 19:13:27

    Válasz Ares 826 #357. hozzászólására Van 4 év 1200 000 de az a kérdés hogy ez 10 vagy 12 tonnás? Forgalmi szerint 10 10 h de 5 méteres.

  • Válasz » #357 Ares 826 | 2020-09-25 19:07:40

    Válasz R Sándor #355. hozzászólására

    Mennyit adtál érte, műszakija van?????

  • Válasz » #356 R Sándor | 2020-09-25 18:31:25

  • Válasz » #355 R Sándor | 2020-09-25 18:30:34

  • Válasz » #354 R Sándor | 2020-09-25 07:21:50

  • Válasz » #353 R Sándor | 2020-09-24 21:19:26

  • Válasz » #352 Sk Laci | 2020-09-24 21:07:27

    Válasz R Sándor #350. hozzászólására

    Tegyél be képet a pótkocsiról /oldalról/, hogy lehessen azonosítani milyen pótkocsit vettél.
    Egy dolog ami a forgalmiban van, másik dolog meg a pótkocsi valódi tipusa.

  • Válasz » #351 R Sándor | 2020-09-24 21:00:43

    Válasz R Sándor #350. hozzászólására

    ezt de értem = ezt sem értem

  • Válasz » #350 R Sándor | 2020-09-24 20:58:32

    Válasz Sk Laci #349. hozzászólására Most vettem egy pótkocsit forgalmi szerint 10 10 h , de 5 méter hosszú . Az önsúlya forgalmi szerint 50 mázsa ezt de értem . nekem a 16 12-es 45 mázsa volt. smile confused

  • Válasz » #349 Sk Laci | 2020-09-24 20:47:37

    Válasz R Sándor #348. hozzászólására
    16.12 : 12 tonna teherbírás 5x2,45 m plató, ráma I profilból van.

    10.10H: 10 tonna teherbírás 6x2,45 m plató ráma ha jól emlékszem yokli.

  • Válasz » #348 R Sándor | 2020-09-24 20:07:46

    Jó estét , valaki leírná nekem hogy mi a különbség a 16-12 es es a 10 10 h kocsi között??

  • Válasz » #347 Ares 826 | 2020-05-05 20:48:42

    Válasz B.laca #345. hozzászólására

    Eurótréd Komárom, nézd meg ott!

  • Válasz » #346 Bobo77 | 2020-05-05 18:53:09

  • Válasz » #345 B.laca | 2020-05-05 17:40:15

    Nem tudjátok hol lehet kapni ilyen 8 bordás fékkulcsot? Magyar boltokban nem találok. Esetleg nem tud valaki szlovák boltot? Vagy valakinek elfekvőben?

  • Válasz » #344 laszlofeher95 | 2020-04-13 18:56:06

    Válasz Sk Laci #342. hozzászólására

    Nemhiszem hogy engedélyezett a fék átalakitás sőt biztos nem. De szerintem annak idején valahol igy volt az egyszerübb igy tudtám huzni mtz vel vagy bármivel ami 1körös. Gondolom szartak rá megcsinálták 1vezetékesre és annyi.

  • Válasz » #343 laszlofeher95 | 2020-04-13 18:50:57

    Válasz Sk Laci #342. hozzászólására

    Üdv.
    Nemtudom hogy ki mit csinált vele.
    92es evjarat. 20as kerekek de szimpla kerekek. 365/80r20 gumikkal.
    Egykörös most, és fékerőszabályzós. De egyenlőre nekem egy nagy katyvasznak tünik. Mindenfele csövek mennek.
    De viszont nagyonjó fék van rajta.

  • Válasz » #342 Sk Laci | 2020-04-11 20:46:15

    Válasz laszlofeher95 #339. hozzászólására
    Hát nem tudom, ki mit kutyult előtted a póttal, de ami neked van az teherkocsipót. Csakis kétkörös levegőfékekkel gyártották. Egykörös csak traktorpót volt. A vizsgáztató nem ismeri a pótkocsi kivitelét, vagy Magyarországon engedélyezett a fékrendszer átalakítása?
    Panav futómüvek az utolsó BSS nevü pótokon volt, azután Panav név alatt futott továb a gyártás.
    Drótkötél a tengely és a rámán levő fékszabályzót köti össze. Terhelésnél lazul, így a rugó ráad az átengedett levegőmennyiségen, így nagyobb a fékerő.
    A 20-as dupla kereküt miért akarod szimpla 22,5 -re lecserélni? Ebben a 20-as dupla kivitelben ha el is süll a gumi, szállithatsz nyugodtan tovább, meg se kell álnod. Fajrontkor kicseréled az elsült-defektes kereket. Szimplánál defeknél vagy ha elsül egyből álsz.
    Egyedüli hátránya a dupla kerekezésnek sárban mutatkozik meg, mikor az útra kiviszel egy rakás sarat....

  • Válasz » #341 laszlofeher95 | 2020-04-11 16:46:04

    Válasz Rabó001 #340. hozzászólására

    Ennek rendbe vannak a papirjai. Magyar piros rendszàmos 21ig müszakis.
    Amit te irtàl az egy korábbi eset volt. Akkoriban fontolóra volt véve a dolog hogy érdemes e vele foglalkozni, de papirozás plusz fuvar plusz vételár kiszamitasa után a matek azt mondta hogy nem érdemes vele foglalkozni ennyiert itthon is kapni még jobbat is, rendezett papirokkal.
    És igyis lett. :)

  • Válasz » #340 Rabó001 | 2020-04-11 11:05:20

    Válasz laszlofeher95 #325. hozzászólására
    Nem ismerem a BSS pótokat, de amit írok az ettől nagyrészt független. Sk Laci már írt a típusról, meg mások is.
    Szerintem ha az adattábla nincs meg rajta, az nem tragédia. Ha ez egy 20-30 éves pót, akkor megbocsátható. Sok hasonlón már csak annyi látszik, hogy egy sima alumíniumtábla, rajta beütött számokkal. De ha lehet venni újat, akkor oké.

    A beütött alvázszámot szerintem addig tedd rendbe, míg itt el nem viszed vizsgára. Nemtudom egy itteni forgalombahelyezésnél lassú jármű esetén lekérnek-e valamit a szlovák hatóságoktól, nem vagyok vizsgabiztos. Ha nem kérik le, vagy fotót nem néznek, vagy nemis volt lefotózva, akkor nagyjából mindegy milyen számmal ütöd bele az alvázszámot, természetesen a papírján szereplőt. Ugye nem egy fajta betűbeütő van. Lehetőleg oda ahol gyárilag is van a helye. Keresd meg megvane a gyári beütés. Ha megvan jól drótkefézd le, majd fesd le valami eltérő színnel, mint a pótkocsi, hogy könnyen megtalálják.
    Ilyen is fordult már elő, hogy
    adott típusból a legtöbbön van X helyen, és vittek vizsgára egyet, azon meg nem ott volt, hanem máshol, és nem átütött volt, hanem teljesen gyári. Kis utánajárás után kiderült, hogy belpiacosokra máshova ütötték bele az alvázszámot. Jóindulatú volt a vizsgáztató. Viszont ha egyszer lefotózták, azt utána jobb nem babrálni.
    Tsz-es, bocsánat Zrt-s póton láttam olyat, hogy már kiváltották az alváznak azt a darabját ahol az alvázszám volt, és az új elemnek elé volt hegesztve a régi vázdarabból kivágott szám.

  • Válasz » #339 laszlofeher95 | 2020-04-10 20:47:12

    Válasz laszlofeher95 #338. hozzászólására

    Másik kérdés. Ezen a gyári R20as kerekek vannak.
    Széles hidas a pót.
    Jövőben szeretném cserélni a R22.5 ösre.
    Agy átmerőt tudtok? Vagy esetleg milyen kamion felni kell rá??
    Még egy kérdés.
    Ennek a fékje...ilyet még nem láttam eggyensem. Azthiszem terhelés szabályzó lehet. Az elsö és hátsó hídon is van egy valami menetes valami...ami egy bowdenhez kapcsolódik azmeg megy valahová...
    Ennek az elvét le irná valaki??
    Jah és egy körös. De szeretném majd kétkörösre át alakitani, jelenleg 2légtartályos és panav hidas.
    Köszi ha tudtok segíteni.

  • Válasz » #338 laszlofeher95 | 2020-04-10 20:40:06

    Válasz Sk Laci #330. hozzászólására

    Forgalmiban és törzskönyvben is BSS PS2 17.21 van de már volt itt korábban szó róla hogy nemjólvan irva asszam. Azért irtam fordítva.
    Ennek a mérete 4950x2450x1400
    Szerintem ez 12tonnás. Nemde?

  • Válasz » #337 Sk Laci | 2020-04-10 09:08:33

    Válasz Nyomasek Bobo #336. hozzászólására

    Így esztétikusabb, és jobb a kihasználhatóságasmile wink

  • Válasz » #336 Nyomasek Bobo | 2020-04-10 08:19:02

    Válasz Sk Laci #335. hozzászólására

    Hát...valaki pedig 50+50re csinálta deszkábólsmile sneaky








    smile lolsmile lolsmile lolsmile lol

  • Válasz » #335 Sk Laci | 2020-04-10 07:53:37

    Válasz Nyomasek Bobo #332. hozzászólására

    Méretet már nem tudom 100%-ra, mert már régen /2015-ben/ ujítottam fel BSS pótkocsit.
    Ami nálad van azok gyárilag ha jól emlékszem 80 cm magas oldalainak kellene lennie /45+35 cm/.

  • Válasz » #334 Nyomasek Bobo | 2020-04-09 22:20:57

    Válasz kajszi_71823 #333. hozzászólására

    Csak viszonyításnak írtam...Laci ismeri a pótom...10en évig használtasmile laugh

  • Válasz » #333 kajszi_71823 | 2020-04-09 22:10:31

    Válasz Nyomasek Bobo #332. hozzászólására

    Csak míg a 9-tonnás 20 mázsa magában, addig a 17.13-as 45. Tartósság szempontjáol nem mindegy.

  • Válasz » #332 Nyomasek Bobo | 2020-04-09 20:15:02

    Válasz Sk Laci #330. hozzászólására

    4.95x2.43 a 9 tonnás. Ha nem hasasodik, 1m magas oldallal 97q buza megy rá... Fa oldallal 102smile laugh

  • Válasz » #331 Sk Laci | 2020-04-09 19:46:39

    Válasz laszlofeher95 #329. hozzászólására

    Nem jó a sámozás. Vagy 17.13, vagy 16.12 kellene hogy legyen. Hordani a megengedett tömegig kéne, de ha rakod amennyi ráfér, függ az oldalak magasságától.
    Ha jól emlékszem 4950x2450 nek kellene lennie a platóméretnek, de lehet tévedek. Pontos méretet nézzed meg a forgalmiban.

  • Válasz » #330 Sk Laci | 2020-04-09 19:46:33

    Válasz laszlofeher95 #329. hozzászólására

    Nem jó a sámozás. Vagy 17.13, vagy 16.12 kellene hogy legyen. Hordani a megengedett tömegig kéne, de ha rakod amennyi ráfér, függ az oldalak magasságától.
    Ha jól emlékszem 4950x2450 nek kellene lennie a platóméretnek, de lehet tévedek. Pontos méretet nézzed meg a forgalmiban.

  • Válasz » #329 laszlofeher95 | 2020-04-08 14:35:20

    Sziasztok.
    BSS ps2 17 12
    Kinek mi a plató méret?? Kb hány mázsa búza-napraforgót? Hordtok vele.
    Nem el tulozva kérdem a dolgot. Hanem öszinten.
    Aki megirja annak kőszőnöm. :) szepnapot Sziasztok

  • Válasz » #328 gcastle | 2020-02-29 16:58:27

    Válasz Sk Laci #326. hozzászólására
    Azért vicces helyre ütötték! smile wink

  • Válasz » #327 laszlofeher95 | 2020-02-28 08:22:40

  • Válasz » #326 Sk Laci | 2020-02-27 20:47:34

    Válasz laszlofeher95 #325. hozzászólására

    Táblácskát utólag szoktak feltenni, mert a gyáriak már régen lerohadtak. Ha nincsen rajta a plató elején jobb oldalt, akor veszel ilyen táblácskát BSS feliratút, majd beleütöd a számokat.
    Az alvázszám a pótkocsi menetirányi jobb oldalán találod a vonórúd csatlakozása /csap/ után. De ez is lehet átütve. Az eredeti számozás 10 mm -es számozóval van beleütve. Ez azért paszoljon, mert fogják nézni eredetvizsgálaton.

  • Válasz » #325 laszlofeher95 | 2020-02-27 20:37:26

    Sziasztok.
    BSS vásárlása előtt állok.
    BSS PS2 17.13 ason hol található az alváz szám? Es az adattábla.??
    Valaki esetleg tudna küldeni képet az adattábláról hogy miket tartalmaz??
    Nagyon szépen megköszönném a segitségeteket.
    (Azért fontos) mert szlovákbol volna vásárolva, de nincsennek papirjai. Ott végleg kivonták a forgalomból.
    Voltam ma az NKH-nál azt mondták gond nékjül papirozható csak az alváz szám legyen tiszta nem mókolt stb,es legyen adattáblája. Ezek alapján csakis kizarolag piros rendszámot kaphat.
    Köszi a segitséget. Üdv mindenkinek :)

  • Válasz » #324 csoppika | 2020-01-24 10:21:46

    Válasz jamo #321. hozzászólására

    Azt gondolom sejted, hogy hátrafelé nem billent...smile sweatdrop

  • Válasz » #323 Sk Laci | 2020-01-24 10:20:24

    Válasz jamo #321. hozzászólására

    Nekem 16,12 van 1,6 m-es magasítóval. Platóméret 4,95x2,38 ha meg van rakva 13 tonna buza rámegy, kukoricából 12-12,5 t, repcéből ha jól emlékszem 11 tonna.
    Tandemet akarsz, hogy azokat nézegeted?
    Nagyon kevés van belőlük eladva......

  • Válasz » #322 csoppika | 2020-01-24 10:19:20

    Válasz jamo #321. hozzászólására

    Hát...errefelé a forgózsámolyos Bssek is néha 1.60as magasítóval mennek... De 2 éve Hecci azt írta ezekre a tandemekre, hogy tuti sódert hordtak velük(mondjuk Tatra után láttam is), mert mindenféle gabonara kicsi...

  • Válasz » #321 jamo | 2020-01-24 07:12:59

    Nézegetem a BSS 18.13as pótokat. Hogy lecserélném egy ilyenre az EB-t. Egy hirdetésbe találtam platóméretet 4,4,x 2,38m ez az egy méret létezhet a tandemesből, vagy van nagyobb is? Mekkora magaítóval lehet ezekkel gabonázni? Nekem 16m3es plató kellene az azt jelenti, hogy 1,55m magas magasítóval lenne jó. Gondolom az már úgy elég veszélyesen néz ki. smile wacko

  • Válasz » #320 Sk Laci | 2019-12-30 20:38:13

    Válasz jamo #319. hozzászólására
    12,5-18 vagy 14,5-18 méretüek az agros gumik. Amikor elkezdték gyártani, akor 10-11-12 col szélesek voltak a teherkocsigumik, amik drágábbak voltak, természetesen nagyobb teherbírással.
    A régi agro gumik 25 km/ó-ig voltak, az újabak már 40.
    A teherkocsis pótokon erősebb a ráma, laprugúzás, futómü. Nagyobb teher, nagyobb gyorsaság.
    Azért mondtam, hogy látnom kéne a pótot, hoy megmondjam agros, vagy teherkocsis kivitel.

  • Válasz » #319 jamo | 2019-12-30 20:13:41

    Válasz Sk Laci #318. hozzászólására

    És a baj a mezőgazdaságban, hogy nagyobb a kerék? Vagy csak az agro nem való tgk- után? De a tgk-s jó traki után?

  • Válasz » #318 Sk Laci | 2019-12-30 20:08:43

    Válasz jamo #316. hozzászólására

    A teherkocsis teherautós kerekekkel van szerelve 20. 22 kerekekkel, ezek 12.13 tonna teherbírásúak, az agrok 18 kerekekkel szereltek, ezek nagy valószinüséggel öszsúlyuk 13 tonna. Ha látnám úgy meg tudnám mondani.

Fórum szabályzat

Elolvasom »

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE

[bezárás x]