Gázolaj árak 633 Ft Benzin árak 647 Ft EUR 392.62 Ft USD 366.43 Ft CHF 401.45 Ft GBP 458.3 Ft

Fórum

Becenév: wasabi
Csatlakozott: 2020-09-24 10:28:36
Utolsó belépés: 2023-10-10 19:25:43
Fórum hozzászólás: 31

Fórumhozzászólásai

Előzmény: apuci #29062 hozzászólása


Mi az a BISS

Egy fél órája utaltak kb 38000/h

https://kap.mnvh.eu/news/2023-10-10/140239/kap-nemzeti-iranyito-hatosag-52023-sz-kozlemenye-egyes-kozvetlen-tamogatasok

Előzmény: Ohaza63 #13329 hozzászólása



smile thumbup

Valaki konkrétabban?

Előzmény: Tom250 #11853 hozzászólása


7000+komp és ez nem viccsmile blush

https://www.beol.hu/helyi-gazdasag/2022/06/aszaly-sujtja-a-bekes-megyei-foldeket-de-nem-a-jeger-tehet-rola

https://www.beol.hu/helyi-gazdasag/2022/06/aszaly-sujtja-a-bekes-megyei-foldeket-de-nem-a-jeger-tehet-rola

Előzmény: pedros22 #170 hozzászólása



Olvass vissza sok mindent leírtam videóim ts vannak fönn a youtubon



Az abroncs oldalába kötelezően belesütik a méretet, melynek formátuma ehhez hasonló: 420/85R28. Itt az első szám mindig a gumi szélessége, melybe az oldalfalat is bele kell számolni. 420-as jelölésnél a szélesség 420 mm. A második szám az oldalfal magassága, amely radiál gumiknál százalékos érték. A 420/85 azt jelenti, hogy az oldalfal magassága a 420 mm 85%-a, azaz 357 mm.

Az R a radiál típusú abroncsokat jelöli, a D pedig a diagonált. A személyautóknál már majdnem kizárólagosan radiál gumikat használunk, a nagyobb gépeknél viszont a diagonált kapják a földmunkagépek, míg a radiált a modern traktorok. Az R vagy D mögött lévő szám pedig a felni átmérője, colban megadva, 1 col = 25,4 mm.

A méret jelölése mellett a teherbírást és a maximális sebességet is jelölni szokták. A sebességjelölés alapja az ETRTO szabvány szerinti speed index (SI), ahol a traktorokon és mezőgazdasági járműveken használt jelölések általában ezek közül kerülnek ki: A1: 5 km/h, A2: 10 km/h, A3: 15 km/h, A4: 20 km/h, A5: 25 km/h, A6: 30 km/h, A7: 35 km/h, A8: 40 km/h, B: 50 km/h, C: 60 km/h, D: 65 km/h.

A terhelést pedig a gumiabroncs terhelési index nevű táblázatból lehet kiolvasni, ahol a Load Index (LI) oszlop tartalmazza a jelöléseket, a mellette lévő érték pedig a teherbírást. Itt az LO 45 kg teherbírást jelent, míg egy L108 már 1000 kg-ot, az L199 pedig már akár 13600 kg-ot.

A teherbírást és maximális sebességet egymást követően tüntetik fel, például egy 140D abroncs max. 2500 kg-ot bír el, 65 km/h-ás maximális sebességgel. A számsor végén szerepelhet még a TL vagy a TT kód, a TL a tubeless, tömlő nélküli, míg a TT a tube type, a tömlővel szerelt változat.

Előzmény: trikolor5 #143 hozzászólása


Három márka közül kellet döntenem a két török és az indiai a hattat 90 es formája sem jött be a fülkét kinyitva csak fokozódott ez a benyomás pros uléskárpit pl. tudom csak a száraz müszaki adatok számítanak de még is és hát azok sem szólnak mellette 82 ló 352Nm persze van amiben jobb nagyobb hidraulika emelő erő nagyobb üzemanyag tank stb (az adatokat tapasztalatom szerint érdemes fenntartással kezelni a papír sokat elbír) őszintén az árát sem kérdeztem meg. Az armatrac90 elsö látásra nagyon bejött jó formájú traktor minden a helyén volt ahogy körbe jártam most a gumira nem térnék ki nem ez volt a döntő szempont.Beültem a ffülkébe és itt már egy kicsit elbizonytalanodtam. Első érzetre szükebbnmek tünt mint a Solis nem méricskéltem ez csak szubjektív érzet. Tetszett hogy jobbra hátul van egy kis irattartó rekesz nyitva volt lecsukni nem tudtam akár hogy próbálkoztam. Kinyitottam az ablakot látszólag ugyan az a mechanizmus mint az india de gyengébbnek tünt annál. A Solisra is kitérve talán bizonyos megoldásaiban még egyszerűbb primitívebb is mint az Arma de megvolt csinálva egy jó iparos munkának tünt az össz minőségérzet nekem meggyőzőbb volt. Az egész traktor talajmunkákra alkalmasabbnak találtam.
A másik döntő szempont hogy a mi környékünkön nem csak fűnyíró traktorokat értékesítettek hanem sikerült két 90-es tulajjal is beszélnem akik szintén jó véleménnyel voltak és meg tudtam nézni egy 2000 üó traktor állapotát is.Szempont volt még a 3 év garancia akkor az armára nem adtak ennyit. Ha jól tudom németországban van egy alkatrész központ nem állhat elő az a helyzet mint a kínai traktoroknál.

Előzmény: mtz1221 #149 hozzászólása


Tegyük rendbe ezt a gumi kérdést. Most néztem meg a Solison radiál gumik vannak a videón arra próbáltam utalni hogy a BTK egy elismert közepes minőségű abroncs neves európai gyárak is forgalmazzák mezőgazdasági gépeiket ilyen márkájú gumival.Az armatrac 904e-n egy számomra ismeretlen török gyártmányú radiál abroncsot láttam. Az árelőnyre kitétve a török traktor 31.000 euro+áfa az mindösszesen 14500000ft Solis 13600000ft áfásan itt jegyezné meg mikor egy évvel ezelőtt nézelődtem közel egy árban voltak akkor a Solisért 9750000+áfát fizettem.Nem az ár miatt döntöttem az indiai mellet.

Előzmény: tormatamasj #138 hozzászólása

A lentebb említett videókat én csináltam . Szerettem volna objektíven elmondani a tapasztalataimat. A hozzászólásokból kiderült számomra hogy sikerült is.A rendszerváltást felnőtt fejjel éltem meg és akkor a személyautók piacán mindenki a ladákat istenítette aztán szépen csendben mindenki lecserélte őket suzuki sviftre meg hasonló egyszerű kis fogyasztású és fentartási költségű autóra.Szerintem hamarosan ez fog lezajlani a traktorok piacán is. A nagy gazdák már régen meglépték ezt. 20-30 hektáros gazdák talán most jutottak el ide. a jövedelmezőség változása miatt.Hogy az "olcsók közül melyiket választod szinte mindegy is egy műszaki szinvonal talán az alkatrész ellátás és a szervízháttér ami számít.

Előzmény: trikolor5 #129 hozzászólása

Ezt a hozzászólást loptam egy másik fórum hozzászólásai közül de én sem tudnám jobban összefoglalni a lényegét a dilemának.Ime...
Most hogy rendbe tegyük a dolgokat. Ne várjon senki csodát egy 75-90 LE traktortól. Ez nem MTZ, nem egy 50 éves konstrukció amiben megnyomorodsz, megfőssz, zajongó aggyal szálsz ki. Kisgazdaság aki szinten akarja tartani magát és kényelmesen, Carraro hid, szinkron, klima, ami alap. Ez a cég csinálja a John Deer, és Deutz traktorokat is. A Mahindra cége az kinai gyártók, török és lengyel cégek java az ő tulajdonában van. Globalizált világban nem tudod mit honnan kapsz. Ideje lenne eldönteni mit mire használunk. Egy trakival elvégezni mindent az a múllté. Az MTZ miért is megy? Meg tudom javítani a szántóföldön. Gratulálok sok sikert. Ez csak egy lehetőség akik az adott területeiket kényelmesen, csendesen, klimatizálva szeretnének dolgozni, nekik készült MTZ árában. A szervíz pedig az agrosat.hu oldalon az országos hálózat megtalálható. Ne a haverokkal szervizelj 2 láda sör mellett kalákában.

Előzmény: tormatamasj #115 hozzászólása


Köszönöm az instrukciókat keréksúlyra gondoltam előre már vettem kettőt 110000ft voltsmile sweatdrop
az ülés 255000ft...
így gondoltam várok egy szezont a hátsó keréksúly beszerzésével.
Az egr szelep nem tudom melyik de majd kinyomozom és letakarom
Az auto lift a látszat ellenére szerintem bírni fogja...

Előzmény: mtz1221 #116 hozzászólása



Ha kiszálsz az ülésből miközben a kardán forog leáll a motort.
elméletileg ez a kapcsoló arra hivatott hogy ne álljon le a motor.

Előzmény: László_48478 #113 hozzászólása



https://youtu.be/8eTv7YTvCnw
https://youtu.be/9kQB4JZw3t4
https://youtu.be/DfOLwd3Pul0

Előzmény: László_48478 #113 hozzászólása

https://www.youtube.com/watch?v=FKgZ7GPu2Qw

Előzmény: mtz1221 #104 hozzászólása



Észre veszi de sokkal kevésbé himbálózik mint az mtz.90 üzemóra van benne és volt garanciális probléma.Kilyukadt a hűtö 40 üzemóránál.

Előzmény: mtz1221 #102 hozzászólása



A végsebessége 35km a vonulás sebessége az út minőségétől függ.

Előzmény: csontii #93 hozzászólása



Hát most próbáltam képet is felrakni mert szántottam vele jó kötött száraz földet egy 3 fejes fogel ekével de sajnos egyenlőre nem sikerült

Most már nem a traktor lesz a gyenge láncszem hanem az eke????

Ipari zöldségnövény támogatást ma reggel utalták.

Hello! Nálam is egy solis 90 lesz a befutó.
Csak úgy döntöttem még egy szezont rávárok.
Nagyon kíváncsi vagyok a tapasztalatodra.
Eddig egy tulajjal sikerült beszéli a környéken dél békés de kommunális munkákra használják önkormányzatnál erre nem alapozhatok.Egyetlen dologgal nem vagyok kibékülve.A hidraulika gyengécskének tünik ha ráakasztom a háromfejes váltvaforgató ekémet hátt... Az mtz-hez is vennem kellet egy dakota segédemelőt.
Mennyre kötött földeken gazdálkodsz?
Milyen gépet váltasz vele?
Talajmunkákra használod majd elsősorban?

Pont ilyen gondban vagyok én is.820.2 van amit biztosan tudok hogy elég volt az orosz technikából.Persze mondják hogy van hozzá minden de kell is. Én úgy járok a Habihoz alkatrészért mint az asszony az élelmiszer boltba minden héten kell valami apróság. Használt nyugati traktort sok üzemórával nem merek beválalni.Néztem az armatracot nekem nagyon silánynak tűnik a kínaiakra emlékeztet. Persze sokan használnak kínait és elégedettek vele.A Hattat az egy kicsit más több bizalmam lenne hozzá bár az újabbak szerintem drágábbak.Ami nekem eddig a leg szimpatikusabb az a Solis 90.Sok referencia nincs a környéken (békés megye) de akivel beszéltem az elégedett vele
2000 üzemóra környékén tart.

Békés vagy csongrád megyében használ valaki 90es Solist?Kíváncsi lennék a tapasztalatokra.Nekem szimpatikusabb mint az arma.Egy tulajjal már beszéltem az nagyon elégedett volt vele. 1700 üzemóránál tart.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


A Hód-Mezőgazda tanösvényen mindent megtudhatsz, ami most fontos
A Hód-Mezőgazda tanösvényen mindent megtudhatsz, ami most fontos
Gyakorlatorientáltság és érzékletes szemléltetés.
Hirdetés
Támogassa a növényei kezdeti fejlődését talaj- és növénykondicionáló készítménnyel
Támogassa a növényei kezdeti fejlődését talaj- és növénykondicionáló készítménnyel
Vegye fel a harcot a termés eredményességét befolyásoló stresszfaktorok ellen.
Ifa e5 pótkocsi bálaszállító forgalmis
Ifa e5 pótkocsi bálaszállító forgalmis

580.000 Ft

John Deere 6100MC-Adásvételivel vagy EU adószámmal 0% Áfa-Leszállítva-2800órás-125le!
John Deere 6100MC-Adásvételivel vagy EU...

25.500.000 Ft

Mbp pótkocsi műszakival eladó
Mbp pótkocsi műszakival eladó

1.570.000 Ft

Lajta 32 vetőgép
Lajta 32 vetőgép

175.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]