Gázolaj árak 633 Ft Benzin árak 647 Ft EUR 392.93 Ft USD 366.43 Ft CHF 401.28 Ft GBP 458.09 Ft

Fórum

161 találat

CASE IH AXIAL FLOW kombájn

Létrehozta: Vendég , 2009-07-21 22:44:11

Kedvencekhez Segítség

hozzászólás

Case IH 2388 axiál kombájnról lenne szó, szerkezetileg ugyan az mint a 2188 /elődje/ - majd az utódjai x130, x140, 6150 sorozatok.

Beindítottam a kombájnt, mondom átjáratom egy kicsit.
Motor beindítása utánn villog a sárga lámpa a kijelzó jobb alsó sarkában, ami a motolla hidraulikus meghajtására van. Pedig rá se nincsen kapcsolva az asztal.
A kijelzőpanelon meg az El, Hdr kiírás villog - váltakozik.
Kontakthiba lenne valahol, vagy mágnesszelep lenne valahol beszorulva?
Szerintetek hol keressem a hibát?
Esetleg valahol be e ázhatott?
Kombájn kint áll, de le van takarva.

Ferdefelhordót 5x kellett indítanom, mire rendesen elindult. Első 4x mindig lekapcsolta magát.
Aratás közben nyáron elég gyakran leált, ha ment bele az anyag fekvő búzából.
Elektromos gond lenne valahol?
Az ismerősömnek a panelben volt kiégve valami "bizbasz", de nem tudta melyik kütyü volt az, mert elvitték tőle a panelt, majd megjavítva visszahozták.
Neki is hasonlóan leállt az asztalmeghajtás.

Valakinek a felsorolt problémákkal tapasztalat?

Válasz b.bence777 #700. hozzászólására

A használt vagy új sajnos a baj jöhet bármelyiknél. A betakarítás az, amit nem nagyon szeret halogatni az ember. Pedig ez akkor fog állni, mert csak akkor veszi elő az ember és akkor derül ki a baj. Egy traktoron év közbeni használatkor is kiugorhat a baj ami javítható mire jön a kampány munka. Szerintem ez már a jelen. A ládás kombájnok az áteresztő képességeik határán vannak. Nincs mire emelni a lóerőt. 1 centis résen kell betuszkolni az egész táblát. A végtelenségig nem lehet szélesíteni ezt az 1 cm-t, mert nem fér el az úton. A kombájn pénztemető. Szükséges, de nagyon drága kelléke mezőgazdaságnak. A nagy teljesítmény miatt becsapós lehet az üzemóra. Kevés üzemórával is nagyon sokat kapnak a mai kombájnok.

Válasz Sk Laci #694. hozzászólására

Egyik nagyobb kombájn ára sem lesz teccetős, horror minden. Tc-vagy Sampo ami megfizethető,az is sok de évi 2-300 hektárra hosszú távon már megértheti és azt a 150-170 ezret még van esély, hogy be tudod vállalni, a 250 ezret nem fogod...

Válasz Sk Laci #687. hozzászólására

Az asztal gyári Case IH kitolható kaszával. Amennyiben ha jól emlékszem, akkor most az új 6150-ben a rotor vénák elektromos beállítást kaptak, ami egy nagyon hasznos dolog a beállítások során. Persze lehet rosszul emlékszem és csak a 250 sorozatban. Könnyű átszerelni. Nagyon nagy a teljesítmény. 14-24 liter a fogyasztás. 14 a 12 tonnás kukoricában és 24 a 10 tonnás gabonában. A napraforgót pedig zabálja. Persze a kiszolgálás nagyon sokat számít. Menetközben ürítés. Az asztal nagyon fontos. Mindenképpen kell a nagy asztal, hogy ne kelljen üldözni ha tisztán és veszteségmentesen akarsz dolgozni. Az asztalnál kezdődik a jó cséplés. Ha jól sikerül etetni a ferdét, akkor többnyire jól van etetve a rotor is. Sok kombájnnál ezt látom elcseszve. A ládásnál nem számít, mert ha lassan mész azzal kijavítod a hibákat, de itt tömni és menni kell. Egy gabona asztallal már 8km/h felett szerintem rodeó inkább mint betakarítás. Nagy asztal és van tartalék a sebességgel a játékhoz.

Válasz bandigh #690. hozzászólására
Rendelős gép.
Hogy nem mondanak semmit....... persze hogy nem. Kombájn gyönyörüen lefényképezve, vonzó ár, és a legvégén apró betüvel a legalján 7,6 m-es vario asztal plusz 47 000 euró/ 17 200 000 Ft mert nencsen benne a kombájn árában.
Aláírná az ember a kombájnt akciósan, dobálhatja bele vasvillával.smile lol
Így mindent összeszámolva nem is olyan akcíós.....

Válasz >>>>Cs.Gazda>>>> #679. hozzászólására
Claas-t feladtam, 6x beszltem velük telefonon, de nem voltak képesek semmi konkrétumot elküldeni. Többet már nem hívom őket.
Case kombájn miatt felhívtam először azt az eladót, akitől 2018-ban a 6 m-es kompaktort vettem és 2008 -ban a N H traktorom, mert akkoriban kékeket árultak.
Elutasított. Érv csak traktorokat árul, kombájnokat nem. Csak lestem.
Felhívtam másik Case eladót a kombájnal kapcsolatban. Megigérte, hogy elküldi, mit tartalmaz az akciós kombájn, meg e felelne abban a felszerelésben. Nemsokára hív, hogy 7,6 m-es asztal van hozzá, de a többit /kerekezés, rostaszintezés, komplett rostakészlet vagy csak némelyik rosta,.,./ nem tudja, utána kell járnia. Egy óra mulva hív, honnét vagyok. Amikor megmondtan, akkor jól van, hozzá tartozok. 3 óra mulva hív megint, nem felejtett el, máris küldi. Azóta még mindig semmismile wacko
De az kciós gépre nem írják oda, hogy ez és ez van a gép árában. Vagy azt akarják, hogy hívogassák őket?
Magyarországon is ilyenek a gépértékesítők, ha jelentkezik érdeklődő akkor hitegetik majd semmi?
Én ezt a szlovák hozzáállást nem tudom megérteni. Minek megy el valaki márkaértékesítőnek, amikor nem tudja mit árulnak, vagy az érdeklődő csak teher a részére....

Válasz golyó 2 #674. hozzászólására

Az 1-2 liter nem számít. A Claasosok azzal ijeszgetnek, ha rotorosat veszek, akkor majdnem dupla fogyasztás lessz Ha-onként. Nem paszol ez nekem, de valóságban akkor látni, ha két kombájn ládás-rotoros arat egy parcellán belül.

Válasz Sk Laci #665. hozzászólására

Szerintem nyugodtan vedd meg az újat! Okosan gondold végig a hitel visszafizetését, bukta ne legyen belőle.
Értékcsökkenést, megtérülést pedig ne vedd figyelembe, ha azon mélázol akkor soha nem jutsz előrébb. Nekünk kicsiknek ilyen szigorú matek alapján sose kerülne új gép.
Ha csak a sajátot vágod, + néhány cimboráét, akkor 20 évig fel sem jön ez a kombájnvásárlós téma.
Egy új gép felpörgeti az ember lelkét is, jobb kedvel ül bele, büszkeséggel tölt el amikor elhúzod a pajtaajtót és megpillantod. Hajrá! Claas párti vagyok, de CASE is szimpi!

Válasz Sk Laci #666. hozzászólására
Ahogy szoktad írni a gazdaságod méretét, én a helyedben nem gondolkodnék új kombájnban. És nem is fogsz újat venni, úgy érzem. Túl nagy beruházás. És ahogy írják a kollégák, az adott Case IH típus még nagy is neked, használtban is.
A New Holland TC-ből új lenne? Ha új kombájn, akkor maximum az jöhetne szóba neked.
Használtból meg a régebbiek, akár valamelyik Claas Mega, 208, 204. Vagy New Holland, esetleg John Deere.
Mekkora területet is kellene aratnod?

Válasz golyó 2 #668. hozzászólására
Nem akarom a 250 sorozatot,
Konkrétan a 6150 érdekelne, mert arra van viszonylag jó ár. De holnap hívom az üzletkötőt, mi is van abban az árbansmile confused
Az öreg 1488 /talán jól írtam a számot/ járt a szomszédom, de sajnos őt már nem tudom kérdezni, a rák elvitte.
Anyit tudok, hogy szerette azt a kombájnt.
6150 az említett öreg kombájn talán 6. generációja.
Kevés adatot találtam erről az új modelről, amit találtam az elődje a x140 sorozat. Nem tudom miben más.
De ami adatjaim vannak, a rotor mérete nem sokban különbözik a nagyobb testvérétől, mint ami neked is van.
Búza árpa repce és napraforgó az amit jobban termelek, de akad kukorica is /évfüggő/.
Repcében milyen? Nem nagy a szórás? Tud tisztán dolgozni?
Napraforgóban úgy szintén érdekelne, hogyan viselkedik az axiáldobos.....
6150 400 ló max, de normálteljesítménye talán 360-370 Ló. 6,7-7,5 m-es asztal való hozzá? Vagy inkább a 3 m-es? Azért kérdezem, hogy ha holnap hívom az eladót, valami konkrétumot tudjak mondani.
Ha-ra való fogyasztás milyen? Esetleg a megával viszonyítva a fogyasztás?

Válasz A.I. #663. hozzászólására
Én részben megvitattam a konkrét modelt olyan emberrel, aki ilyeneket szervizelt, meg járt is velük. Először Case szervizes volt, majd New Hollandos, majd elment a rokonságjában kombájnistának először Claas, majd JD kombájnra.
Konkrétan a 6150 kérdeztem, annyit mondott nehezebb beállítani, de hogy jó kombájn. Inkább a 250-es sorozatból a 8250 vagy a 9250 mondja, mert az saját magát állítja, még aratás közben is.
Nyuszi CR-jét ugyan úgy, meg a CX ládásat. A NH TC sorozatot meg a JD WTS kerülését ajálja.
Most van keveredés a gondolatokban.....
Részben már a TC-re álltam volna rá, de hogy az csak kissebb gabonatermésekre van ajálva........

Válasz Sk Laci #662. hozzászólására

Mindegy mekkora akció van, saját munkára az új kombájn egy pénztemető. Miért te akarod benyelni az értékcsökkenést, miért nem veszel üzembiztos középkorú gépet féláron?

Válasz Sk Laci #662. hozzászólására

Soha nem dolgoztam rotoros kombájnnal! Üzembiztossággal szerintem nincs gond, ellenben, Te Laci nem főleg kukoricában és szójában utazol, így szerintem nem indokolt olyat venned, de ha az ár jó akkor meg miért is ne!
Azt mondta egyszer egy JD szerelő a rotoros JDkre, hogy apró magban szórnak, hogy miért ne kérdezd, soha nem dolgoztam rotorossal, hogy tényleg így van-e, azt majd valaki alátámasztja vagy cáfolja!
A szalma az biztos, hogy nagyon összetörik a rotoros után, de mivel Te szecskázod.... A zöldet, vagy puhát nem hinném, hogy gyengébben ennél, ez majd megint olyan valaki, aki hajt rotorosat tudja megválaszolni!

Válasz ..,-:) #661. hozzászólására
Csak meglepett a szlovák akció.
Case 6150 olcsóbb, mint a legkissebb JD w 540 kombájn.
És még van valami nagyon jó saját agroteces hitelkonstrukció.
Egy igaz, hogy SK-ban az IH csak elvétve van. Csehek jobban szertik.
A Claast amit kérdeztem, az egyik árus elég jó árakat mondott, de papíron semmi.
A másik meg 2 éves használt kombájnért többet szeretne elkérni, mint az előző a tiszta újért.

Akad itt valaki a fórumozók közül, aki ismeri vagy praktikai gyakorlata van Case axiáldobos kombájnal?
Pluszok, mínuszok, minden ami van.
Igaz az a állítás, ha gabonában nedves a szalma, akkor azt nem szreti, és a klaszikus cséplőrendszerü kombájn még nyugodtan dolgozik az ilyen állományban?
Szalma állapota nem érdekes, mert mindenféle képpen zúzva lenne.

SOS!!! Kombájn vásárlás előtt állok,szükségem lenne segítségre. Kinéztem egy IH 2388-ast,de sokan azzal rémisztgetnek hogy nincsen ezeknél nagyobb fogyasztó. Tapasztalatból szeretnék információkat szerezni mi a véleményetek ezekről a gépekről? 2003-as születésű, méhnese 300 tagú, 6 méteres asztalt tolna, és a 6 soros kukorica mennyit emelne a fogyasztáson? Előre is köszönöm mindenkinek a jószándékot!

Válasz baldwin #646. hozzászólására

Még nincs tapasztalat. Megvettük szezon után és betoltuk a tárolóba. Néztük, hogy van benne vmi rugó, ami nem engedi a ráfutó féket befogni. A masik pedig a hírtelen nagy fordulas, remélem csak megszokást igényel. Előre haladva a kombájn nyomában fordul.

Válasz szanberg #635. hozzászólására

Ősszel kombájn vásárlás elött álltunk.Nálunk két opció volt az egyik a Cr7.90 volt 6,7m varifeed-el tandem kocsival 11500literes magtartállyal 296e euro volt,S770i pro drive-val 6,7m az uj 7x asztallal tandem kocsival 274e euro.Több szempont miatt is a jd lett.Mindkét kombi egyforma 900/620 gumizással full leddel plusz opciokkal.

Válasz baldwin #638. hozzászólására

6140-es 400 lovas, 7140 meg 450, tárgyaltam anno két céggel is ilyen kombájnról, mindkettő rögtön, mondta, hogy feldobják a 7140szoftverét rögtön rá így 450-es lesz az is, ha veszünk...

Válasz szanberg #635. hozzászólására

Méretre motorteljesítményre (400le) inkább a 7140.

Egy cx 8.80 hasonló felszereltséggel 22.000 euróval olcsóbb mint a cr. Méretre az nagyobb, viszont ennek a motorja erősebb, és maga a kombájn felépítése lényegesen egyszerűbb. Össz 6 ékszíj van rajt.

Válasz Szabi. #630. hozzászólására

Nem is a tolatás a gond, azt szerintem meg tudom oldani, inkább a kis, szűkkebb helyekre való befordulás a kérdés. Nekem ez a fontosabb. kombájnnal nem szoktam rohanni, meg nem is kell messze mennem.
a kormányzott tengelyes zsámolyos lenne a legjobb valószínűleg, de annak az árát egyelőre nem is tudom...

a tandem és a sima forgózsámolyos között árban nincs olyan nagy különbség.

Válasz baldwin #627. hozzászólására

Zsámolyos.
Gyorsabban vonulsz, nem pattog, nem ugrál, nem szórod el.
Kell egy kamera a kombájn seggére és tudsz tolatni bármerre.

Válasz baldwin #625. hozzászólására

Az egy tengelyes, vagy a tandem jobban bemegy utána. A zsámolyos stabilabb ez biztos. Szűk kanyargós helyre a 25 lábas asztalt zsámolyos kocsin inkább külön traktorral húzzuk be a kombájn előtt mert nem tudná lekövetni másképpen az utat. A zsámolyos kocsinál a hátsó tengely messzebb megy a kombájn után, ezért kell a több hely a fordulóknál.

Válasz szanberg #622. hozzászólására

nekem 7,6-os asztalhoz lenne, az a lényeg, hogy szűk helyekre, bejárókra melyik megy jobban a kombájn nyomában (ill. a zsámolyos két helyen támaszkodik, gondolom stabilabb)

Válasz baldwin #621. hozzászólására

A zsámolyos kényelmesebb, de a tolatást csak pár méterig tudod megoldani, nem látod mikor törik meg. Szóval előre menj :D
Jól követi a kombájnt, de a hátsó tengely eléggé levágja a kanyart, szűk helyeke, bejárókon előfordul h az árkon húzod át, de nyugalom, nehezen borul fel smile sweatdrop Amelyik több zártszelvényből van kiépítve, azt könnyen át tudod alakítani a 6/8 soros asztalok szállítására is, ez hasznos ám!

Egy kis segítség kellene, lehet nagyon banális a kérdés, de akkor is...

Kombájn vágóasztal kocsiban milyet érdemes választani?
Tandem tengelyest vagy forgózsámolyost(2 tengelyest)?
A tandemmel könnyebb tolatni, viszont a forgózsámolyos talán jobban követi a kombájnt, kis szűk kanyarokban jobban fordul.

vélemény? tapasztalat?

köszi

Vissza a rotoros kombájn témához:
vélemény a nh cr kombájnokról. Nagyjából ez meg az ih között filózok

Válasz baldwin #589. hozzászólására

Mindenben szépen boldogul a rotoros de főleg nagy hozamnál látom az előnyét. Brutál mi anyagot át tud engedni 9 tona feletti buzában is 6-6.5 km Addig valóban lehet nyűgös míg ki nem tapasztalod a kosarazást gabonánál évente sőt szezon eleje és vége közt is van olyan hogy változtatni kell. Nekem 6140 van elötte NH CX ek voltak. Én személy szerint az idal kombájnt túl bonyolultnak találom.

Válasz baldwin #582. hozzászólására

A repce nem téma, abban nagyon faxa a rotoros teknika, legyen az bármelyik is!

Új nagy vétel esetén én most a Ferguson Ideál kombájnt választanám, jelenleg az a piac csúcsa mindenféle értelemben, két éve Csehországban dolgoztunk a prototípusok végével, nagyot ütött az agco!

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Támogatott tartalom
Állattartók figyelem! Fontos pályázat jelent meg
Állattartók figyelem! Fontos pályázat jelent meg
Megjelent az antimikrobiális rezisztencia (AMR) elleni küzdelem pályázat.
Támogatott tartalom
Pályázni és nyerni reális projektekkel – 1. rész
MTZ BELARUS 892.2 KLÍMÁS 2015évj
MTZ BELARUS 892.2 KLÍMÁS 2015évj

7.650.000 Ft

Gyűrűshenger garnitúra szállítókocsival eladó
Gyűrűshenger garnitúra szállítókocsival...

380.000 Ft

Schriffert függesztett 9 kocsis sorközművelő kultivátor hidraulikus
Schriffert függesztett 9 kocsis...

5.999 EUR

JCB HMV 155 T Fastrac eladó
JCB HMV 155 T Fastrac eladó

5.200.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]