Fórum

Lassú járművet milyen vezetői engedéllyel vezethetek? 

Létrehozta: Vendég, 2008-01-02 21:59:23

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #176 Mihály-963 | 2017-03-05 16:09:29

    Válasz kovacs22 #175. hozzászólására nem szabad a helyszínit kifizetni s akkor kiderül a turpisság avagy a rendőri vissza élés s akkor kap egy kis ejnye-bejnyét a parancsnokátólsmile pimp

  • Válasz » #175 kovacs22 | 2017-03-05 14:41:38

    Válasz Mihály-963 #174. hozzászólására Akkor a rendőrök ezt nem olvasták, mivel nálunk fejbe lőnek ha rá ülsz a segéd motorra T kategóriával!A minap bűntették meg egy ismerősömet az öreg Simson-nal engedély nélküli vezetésért.smile scared

  • Válasz » #174 Mihály-963 | 2017-03-05 13:58:27


    Így vezethet mezőgazdasági vontatót és lassú járművet!
    2015. július 14., 13:13|Agroinform.hu - Farkas Imre
    Szóljon hozzá Ön is! |

    Címkék:
    traktor,
    erőgép

    nyomtatás
    Az állandó és bonyolult jogszabályváltozásoknak köszönhetően szinte mindig vitatéma, hogy milyen nemzeti és nemzetközi járműkategóriára szóló vezetői engedéllyel vezethetünk mezőgazdasági vontatót, illetve lassú járművet.

    Azzal sincs mindig tisztában mindenki, hogy ezekkel – kategóriáktól függően – milyen és mennyi pótkocsit vontathat közúton. Kigyűjtöttük az ide vonatkozó aktuális jogszabályokat, melyeket legutóbb a 2015. április 9-én közzétett 90/2015. (IV. 9.) Korm. rendeletben módosítottak. A közlemény szerint a kategóriák besorolását a 2006/126/EK irányelvek alapján végezték a jogalkotók. Ahhoz, hogy felsoroljuk a mezőgazdasági vontatókra érvényes járműkategóriákat, először tisztában kell lennünk a járműkategóriák és alkategóriák pontos meghatározásával.

    traktorok

    Nemzetközi kategóriák:

    „AM” kategória:
    Segédmotoros kerékpárok (robogók), azaz kétkerekű segédmotoros kerékpárok (L1e kategória) vagy háromkerekű segédmotoros kerékpárok (L2e kategória), amelyek legnagyobb tervezési sebessége 45 km/h (kivéve azokat, amelyek legnagyobb tervezési sebessége 25 km/h-nál kisebb vagy azzal megegyezik) és az alábbi jellemzőkkel rendelkeznek:

    a) kétkerekű típusnál a motor:
    • hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a belsőégésű motorok esetében,• folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motor esetében;

    b) háromkerekű típusnál a motor:
    • hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a külső gyújtású motorok esetében,• legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 4 kW-nál egyéb belsőégésű motorok esetében, vagy folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motorok esetében.

    Könnyű négykerekű motorkerékpárok, amelyek terheletlen tömege kevesebb 350 kg-nál (L6e kategória), a 45 km/h-t meg nem haladó legnagyobb tervezési sebességű elektromos járművek esetében az akkumulátorok tömegét nem számítva, és amelyek
    • hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3≥-nél a külső gyújtású motorok esetében;
    • legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 4 kW-nál egyéb belsőégésű motorok esetében, vagy folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motorok esetében.

    „A1” kategória
    Olyan motorkerékpár, amelyek hengerűrtartalma a 125 cm3-t, teljesítménye a 11 kW-ot, teljesítmény/tömeg aránya pedig a 0,1 kW/kg-ot nem haladja meg, továbbá olyan motoros triciklik, amelyek teljesítménye a 15 kW-ot nem haladja meg.

    „A2” kategória
    Olyan motorkerékpár, amelyek teljesítménye a 35 kW-ot, teljesítmény/tömeg aránya pedig a 0,2 kW/kg-ot nem haladja meg, és amelyet nem kétszer akkora teljesítményű járműből alakítottak át.

    „A” korlátozott kategória
    Legfeljebb 25 kW teljesítményű és 0,16 kW/kg teljesítmény/saját tömeg arányt meg nem haladó motorkerékpár.

    „A” kategória
    Olyan motorkerékpár, amely nem tartozik az „A1” és „A2” kategóriába, az „A” korlátozott kategóriába, továbbá motoros triciklik, amelyek teljesítménye a 15 kW-ot meghaladja.

    jogosítvány

    B1 kategória
    Olyan négykerekű motorkerékpárok, amelyek terheletlen tömege nem haladja meg a 400 kg-ot (L7e kategória, az árufuvarozásra szánt járművek esetében az 550 kg-ot), az elektromos járművek esetében az akkumulátorok tömegét nem számítva és amelyek legnagyobb hasznos teljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot. Ezek a járművek motoros tricikliknek minősülnek, és teljesíteniük kell az L5e kategóriába tartozó motoros triciklikre alkalmazandó műszaki követelményeket, kivéve, ha külön irányelvekben ettől eltérő rendelkezés szerepel.

    B kategória
    a) A 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, amely a vezetőn kívül legfeljebb nyolc utas szállítására tervezett és gyártott gépjármű.

    b) Az a) pont szerinti gépkocsiból és 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó (könnyű) pótkocsiból álló járműszerelvény. E járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege legfeljebb 4250 kg.

    c) Az a) pont szerinti gépkocsiból és 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó (nehéz) pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vontatójármű saját tömegét. E járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege legfeljebb 3500 kg.

    erőgép„BE” kategória
    A „B” kategóriába tartozó vontató jármű és pótkocsi vagy félpótkocsi olyan szerelvénye, amelyben a pótkocsi vagy félpótkocsi megengedett legnagyobb össztömege a 3500 kg-ot nem haladja meg.

    „C1” kategória
    A „D1” vagy „D” kategóriába nem tartozó, 3500 kg-ot meghaladó, de legfeljebb 7500 kg megengedett legnagyobb össztömegű, és a vezetőn kívül legfeljebb nyolc utas szállítására tervezett és gyártott gépjármű, valamint az ilyen gépkocsiból és könnyű pótkocsiból álló járműszerelvény.

    „C1E” kategória
    A „C1” kategóriába tartozó járműből és nehéz pótkocsiból álló olyan járműszerelvény, amelynek megengedett legnagyobb össztömege a 12 000 kg-ot nem haladja meg, továbbá olyan járműszerelvény, amelyben a vontató jármű a „B” kategóriába tartozik, pótkocsijának vagy félpótkocsijának megengedett legnagyobb össztömege a 3500 kg-ot meghaladja, de a szerelvény megengedett legnagyobb össztömege a 12 000 kg-ot nem haladja meg.

    „C” kategória
    A „D1” vagy „D” kategóriába nem tartozó, 3500 kg-ot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű, és a vezetőn kívül legfeljebb nyolc utas szállítására tervezett és gyártott gépjármű, valamint az ilyen gépkocsiból és könnyű pótkocsiból álló járműszerelvény.

    „CE” kategória
    A „C” kategóriába sorolt gépjárműből és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény.

    „D1” kategória:
    A vezetőn kívül legfeljebb tizenhat utas szállítására tervezett és gyártott, 8 m-t meg nem haladó legnagyobb hosszúságú gépjárművek; „D1” kategóriába tartozó gépjármű és könnyű pótkocsiból álló járműszerelvény.

    „D1E” kategória
    A „D1” kategóriába tartozó gépjárműből és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény.

    „D” kategória
    A vezetőn kívül több mint 8 utas szállítására tervezett és gyártott gépjárművek, illetve az ilyen gépjárműből és könnyű pótkocsiból álló járműszerelvény.

    „DE” kategória
    „D” kategóriába tartozó gépjárműből és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény.

    „TR” kategória
    Trolibusz meghatározása nemzeti kategóriáknál.

    TR

    Nemzeti kategóriák:

    „K” kategória
    • kerti traktor
    • állati erővel vont jármű

    „T” kategória
    • mezőgazdasági vontató (mezőgazdasági és erdészeti traktor) és két nehéz pótkocsi
    • lassú jármű és pótkocsi
    • kerti traktor
    • állati erővel vont jármű hajtására
    • segédmotoros kerékpár (ide értve a „mopedautót” is)

    „M” kategória
    • segédmotoros kerékpár (ide értve a „mopedautót” is)
    • állati erővel vont jármű hajtására
    • kerti traktor (16. életév betöltése után)

    „TR” trolibusz
    • trolibusz
    • mezőgazdasági vontató és két nehéz pótkocsi
    • segédmotoros kerékpár
    • lassú jármű és pótkocsi
    • kerti traktor
    • állati erővel vont jármű hajtására

    „V” kategória
    • kerti traktor
    • állati erővel vont jármű hajtására

    traktorA jogszabályban külön kitértek arra, hogy a lassú járművet és ahhoz hozzákapcsolt 1 darab pótkocsit minden nemzeti kategóriás vezetői engedéllyel vezethetünk, még az egészségügyi érvényességi időn túl is. Tehát még a fentebb nem felsorolt, motorkerékpárokra vonatkozó kategóriákkal és alkategóriákkal is.Mivel nagyon sok gazdaságban lassú járműnek vizsgáztatott könnyű univerzális traktorok segítik a munkát, illetve ilyen besorolású pótkocsikkal végzik a szállítást, ezért ezt fontos volt leszögezni.Viszont egy valamire feltétlenül fel kell hívni a figyelmet. A lassú járművel csak egy darab pótkocsit vontathatunk! Számtalan helyen találkozhatunk azzal, mikor a piros "Y" rendszámos traktor és ugyanilyen azonosítóval ellátott kettő darab pótkocsit vontat, pedig ez szabálytalan.

    traktor

    A "T" kategórián kívül a következő nemzetközi és nemzeti kategóriákkal vezethetők a mezőgazdasági vontatók:

    „B”, „C1”, „C”, „D1”, „D” kategóriában megszerzett vizsga alapján vezethetünk mezőgazdasági vontatót, viszont csak könnyű pótkocsit vontathat. Ilyenkor a jogosítványban a "T" kategóriához a "185"-ös korlátozó kódot jegyzik meg, amely a könnyű pótkocsira való korlátozásra utal.

    „BE”, „D1E”, „DE” kombinált kategóriában megszerzett vizsga alapján vezethetünk mezőgazdasági vontatót és egy hozzá kapcsolt pótkocsit.

    „CE” vagy „C1E” kombinált kategóriában megszerzett vizsga alapján mezőgazdasági vontatót, illetve a két hozzá kapcsolt nehéz pótkocsiból álló szerelvényt.

    „TR” kategóriában megszerzett vizsga alapján mezőgazdasági vontató és két nehéz pótkocsija vezethető, az egészségügyi érvényességi időn túl pedig egy könnyű pótkocsit vontathat.

    A fentebbi kategóriákkal az egészségügyi érvényességi időn túl is vezethető a mezőgazdasági vontató, az előbb említett kategóriáknál felsorolt vontatmányokkal.

    Az európai szinten is a legbonyolultabb magyar szabályozást nem minősítjük, elég megérteni és követni azt. A kormányrendelet szövege IDE kattintva érhető el. Cikkünket az ebben szereplő jogszabályok kivonatolásával állítottuk össze, reménykedve abban, hogy a következő hónapokban esetleg évben, nem változtatnak újból rajta.

  • Válasz » #173 lordbgabi | 2017-01-12 14:30:21

    Válasz Claaastra #169. hozzászólására

    Igen ez érthető akinek fuvarozik annak deficit ,de aki saját maga részére tartsa fenn egy kisgazdaságban az sztem azért más.

  • Válasz » #172 Myrrdin | 2017-01-11 21:59:54

    Válasz Claaastra #169. hozzászólására

    Véletlenül nincs svájci sapka a fejeden?smile huhsmile thumbup. Vissza olvasva keveredsmile karatekasmile hammersmile lol. Azért vitték el előled a fuvart mert drága vagysmile aikidosmile tongue

  • Válasz » #171 atisgyulai | 2017-01-11 21:58:08

    Válasz Richard. #168. hozzászólására Üdv!

    Mtz-nél (meg szerintem minden traktornál) nem a sebességet hanem a teljesítményt nézik. 892 gyorsítós, mégis lehet piros!
    Ill. bármekkora teljesítményű gépet levizsgàztatnak pirosra, csak a vontathatóságot kihúzzák a forgalmiból, csak munkaeszközt húzhat.
    Ezt szokták kijátszani új, 100-120LE trakiknàl.(ezeknél a méretük miatt nem feltünő).
    Új koràban pirosra minősíttetik, (vontatàs nélkül), majd utàna elviszik egy vizsgaállomásra, és ott újravizsgáztatják, úgy mint egy személyautónak a vonóhorgot.
    Itt nem nézik a teljesítményt, csak a vontatàshoz szükséges dolgokat: légfék, vilàgítás, vonófej.
    Adatlapra vizsgàzik, amely alapján az okmànyiroda kiállítja az új forgalmit.
    smile whistling

  • Válasz » #170 Richard. | 2017-01-11 21:53:51

    Válasz Claaastra #169. hozzászólására

    de,jogos a felháborodás. gondolom,ezért is változtattak ezen.. a felsoroltak sem kaphatnak közuton fekete rendszámon kívül mást. hacsak,valaki közel nix a tűzhöz valahogy.

  • Válasz » #169 Claaastra | 2017-01-11 21:44:13

    Válasz lordbgabi #166. hozzászólására

    A mezőgazdaság is haszonszerzés,az uaz,zsuk,Stb teherautó,én tudom mi a külömbség a fentartási költségek között,amikor zöld,és pirosrendszámos LKamazok,Tátrák olcsóbban elvitték előlem a fuvart ne akadjak ki?

  • Válasz » #168 Richard. | 2017-01-11 21:34:13

    Válasz Mf-es? #167. hozzászólására

    nekem műszakin az nkhs akárkicsoda annyit mondott 4 éve,hogy egyedi jármű amivel rendelkezik maradhat,amit újonan egyediznek,az kizárva ,nem lehetséges műszakiztatni,meg engedélyeztetni,amelyik meg gyárilag amilyen besorolással kiadtak,azt kapja. pl csepel,ifa piros rendszám kizárva,fekete lehet,mtz lehet piros is,ha gyorsító nélküli. szerintem ez így nem bonyolult. rendőr meg nem vonathat ki ha műszakilag ott elötte megfelel. ha talál hibát,ok,utánna elviszed újra meg kell,hogy kapja a műszakiját,vagy akármit. zöld rendszámrol nem esett szó.

  • Válasz » #167 Mf-es? | 2017-01-11 16:25:15

    Válasz lordbgabi #164. hozzászólására

    Visszamenőleg nem vonhatja ki.Magyarul,ahogy írod,csak akarja.

  • Válasz » #166 lordbgabi | 2017-01-11 16:15:32

    Válasz Claaastra #165. hozzászólására
    aki nem haszonszerzésre hanem mezőgazdaságban használja rendeltetésszerűen azt miért fosztaná meg a gépjárművétől?...
    elgondolkodnál ha művelsz 6 ha-rt, mellette minimálbérből élsz és mire telik...

  • Válasz » #165 Claaastra | 2017-01-09 19:49:38

    Válasz lordbgabi #164. hozzászólására

    Szerintem meg jogos a kivonás,mindenki állja a költségeket

  • Válasz » #164 lordbgabi | 2017-01-09 19:46:34

    Válasz Sanyee #159. hozzászólására
    üdv. megyéje válogatja, itt nálunk nógrádba szinte mindent bevonnának ami egyedi pirosrendszámos teherszállító lassújárműként szerepel ország bármely részén a kutyát nem érdekli.nekemis van egy , rendőrséggel nincs baj mert csak azt érdekli h biztosítás és műszakija legyen. kmp(nkh) ő pedig mindenáron ki akarja ezen járműveket vonni mert ezen gépjárművekből nincs pénze az államnak....

  • Válasz » #163 csizizoli | 2017-01-08 19:44:12

    Válasz Agrárcsemete #162. hozzászólására
    Hali B-C-E kategoria és nehézgépkezelöi jogositvány tipusvizsgával.

  • Válasz » #162 Agrárcsemete | 2017-01-08 19:35:07

    Üdv!
    Darus póthoz milyen jogsi kell?
    Mármint közuti szállitásnál?
    Mert a rakodás magánterületen történne.

  • Válasz » #161 csontii | 2017-01-08 19:05:23

  • Válasz » #160 horvathpatrik2001 | 2017-01-08 18:57:12

    Sziasztok tegnap kérdeztem meg az autósiskolában hogy Am kategóriával vezethetsz lassu járművet és még a pótkocsiját is húzhatod ha az is lassújárműnek van vizsgáztatva.
    De a jogsidban benne kell lenni a K kategóriának és azon belül is a 186-os korlátozásnak.

  • Válasz » #159 Sanyee | 2016-12-10 08:38:13

    Válasz apuci #157. hozzászólására

    Igen. Lassú jármű vezetéséhez "csak" a KRESZ ismeret kell, ami már a kismotorhoz (jogsihoz) is van.
    Off: Tüzépen van egy lassú rendszámos öszvér motoros IFA. A sofőrje 20 éve vezeti és csak smk. jogsija van. Szinte minden hónapba megállítja valamilyen szerv, de büntetni még nem büntették ez miatt.

    Mondjuk az más kérdés, hogyha szállítás közbe 20 centit emel a gép/kombájn asztalán és ezt illetékes látja, már elkérheti a gépkezelőit. Ha nagyon bele akar kötni.

  • Válasz » #158 a2457 | 2016-12-09 20:56:34

    Válasz apuci #157. hozzászólására

    hát ha oda van írva, akkor igen.

  • Válasz » #157 apuci | 2016-12-08 18:04:03

    Válasz a2457 #156. hozzászólására
    Igazad van,én is ezt látom,de akkor a segédmotorral is lehet lassújárművet vezetni mert nekem ez jön le ebből?

  • Válasz » #156 a2457 | 2016-12-07 23:47:46

    Válasz apuci #155. hozzászólására

    én..megmondom neked őszintén néha már nemtudom mit lehet és mit nem mert az egész egy nagy rakás katyvasz. hozzánemértő és tapasztalattan nem rendelkező emberek pillanatnyi elmebaja az egész jogszabályrendszerünk.
    nyakaterekt megfogalmazások és végtelen hosszúságú bürokrácia mindenhol.

    magyarisztán dióhéjban

  • Válasz » #155 apuci | 2016-12-07 22:44:40

    Válasz a2457 #152. hozzászólására

    Akkor lehet igazatok van!!!smile surrender

    "A jogszabályban külön kitértek arra, hogy a lassú járművet és ahhoz hozzákapcsolt 1 darab pótkocsit minden nemzeti kategóriás vezetői engedéllyel vezethetünk, még az egészségügyi érvényességi időn túl is. Tehát még a fentebb nem felsorolt, motorkerékpárokra vonatkozó kategóriákkal és alkategóriákkal is.Mivel nagyon sok gazdaságban lassú járműnek vizsgáztatott könnyű univerzális traktorok segítik a munkát, illetve ilyen besorolású pótkocsikkal végzik a szállítást, ezért ezt fontos volt leszögezni.Viszont egy valamire feltétlenül fel kell hívni a figyelmet. A lassú járművel csak egy darab pótkocsit vontathatunk! Számtalan helyen találkozhatunk azzal, mikor a piros "Y" rendszámos traktor és ugyanilyen azonosítóval ellátott kettő darab pótkocsit vontat, pedig ez szabálytalan."

  • Válasz » #154 a2457 | 2016-12-07 22:37:19

    Válasz Radocz #153. hozzászólására

    na azt látod nem vagyok benne biztos,
    mert az hogy személyautóval csak könnyűpótot húzhatsz az egy dolog, mert az nem piros rendszámos.
    de úgy van a felsorolás hogy pirosrendszámos lassú masinéria meg annak a pótja.
    azthiszem a gép forgalmiban levő vontatási adatok a mérvadóak, ha piros a rendzsáma a gépnek meg az egysál pótnak amit rá lehet aggatni.

  • Válasz » #153 Radocz | 2016-12-07 22:34:46

    "B"-vel is lehet.

    A jpótkocsi750 kg .....


    smile cowboy

  • Válasz » #152 a2457 | 2016-12-07 22:30:36

    Válasz apuci #151. hozzászólására

    "“A” kategóriával még vezethető:

    “A1″ korlátozott” motorkerékpár
    segédmotoros kerékpár, lassú jármű és pótkocsija
    kerti traktor
    állati erővel vont jármű
    "

    amúgy az, ez egy baromság.
    de lehet vele.

  • Válasz » #151 apuci | 2016-12-07 22:25:14

    Válasz Sanyee #150. hozzászólására
    Na ez szerintem hülyeség!smile wink

  • Válasz » #150 Sanyee | 2016-12-07 22:20:47

    Válasz 44claasgarantos #148. hozzászólására

    Piros rendszámosat A kategóriával már lehet.

  • Válasz » #149 csoppika | 2016-12-07 22:12:18

  • Válasz » #148 44claasgarantos | 2016-12-07 21:59:12

    Válasz kisdobos #97. hozzászólására

    E 514 est milyen jógositványal vezethettem ABCE VAGY KEL A T IS

  • Válasz » #147 motoros79 | 2016-11-27 08:56:32

    T16M traktort (előlplatós)piros rendszámos. A1 nagymotor jogsival vezetek.

  • Válasz » #146 horvathpatrik2001 | 2016-05-19 12:45:38

  • Válasz » #145 horvathpatrik2001 | 2016-05-19 12:45:12

    Válasz Sanyee #144. hozzászólására

    Akkor a lényeg az hogy vezethetem a lssujárművet+pótkocsiját

  • Válasz » #144 Sanyee | 2016-05-18 14:10:19

    Válasz horvathpatrik2001 #141. hozzászólására

    Igen AM nemzetközi, K, T nemzetibe írja.
    T-hez lesz a lassú jármű+pótkocsija.
    És AM mellé kapod a korlátozott T-t meg K-t ha minden igaz.

  • Válasz » #143 horvathpatrik2001 | 2016-05-18 11:27:43

    Válasz Sanyee #140. hozzászólására

    Még ezt is találtam:

    A lassú járművekre vonatkozó eltérő szabályok

    A területi közlekedési felügyeletnél forgalomba helyezés előtti vizsgálat céljából be kell mutatni azt a lassú járművet, amely közúton személy- vagy teherszállítást végez, pótkocsit vontat, továbbá a lassú jármű teherszállító pótkocsiját is.

    * nem minősül teherszállításnak, illetőleg pótkocsi vontatásnak, ha a lassú jármű kizárólag saját eszközeit és berendezéseit szállítja illetőleg vontatja.

  • Válasz » #142 horvathpatrik2001 | 2016-05-18 11:14:17

    Válasz Sanyee #140. hozzászólására

    http://net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc2.cgi?docid=A1100326.KOR

    itt nézd meg az 1.-ső melléklettől lefele.

  • Válasz » #141 horvathpatrik2001 | 2016-05-18 11:08:16

    Válasz Sanyee #140. hozzászólására

    Köszi hogy segítettél az rendben van hogy 2 évig kezdő vezetői engedély és nem is akarok addig pótkocsit vinni csak az volt a furcsa hogy lehet vele pótkocsit is húzni.


    Én azt olvastam hogy az AM kategória az nemzetközi nem pedig nemzeti kategória.

  • Válasz » #140 Sanyee | 2016-05-18 09:44:27

    Válasz horvathpatrik2001 #139. hozzászólására

    Ezt találtam:
    "Az "AM" kategória fogalma és a kezdő vezetői engedély
    Nemzeti kategória; olyan két, három, vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm³ lökettérfogatot meg nem haladó belsőégésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezett sebessége 45 km/h–nál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg. Az "AM" kategóriára érvényesített vezetői engedéllyel az "AM" kategórián túl vezethető még az - orvosi érvényesség lejártát követően is, de legfeljebb az engedély kiállítását követő tíz évig - lassú jármű és pótkocsija, kerti traktor és állati erővel vont jármű. Az elsőként szerzett nemzeti kategóriás vezetői engedély a vizsga napjától számított két évig kezdő vezetői engedélynek minősül."

    Ha megkapod a jogsit akkor 2 évig kezdő vezetői engedélyed van. Ez motornál A1-től felfele azt jelentené, hogy +1 személyt nem szállíthatsz, autónál B kategóriánál meg 2 évig nem vontathatsz. AM-nél még van valami, hogy kerti traktort is csak 16 év felett lehet vezetni és az kisebb, mint egy pótkocsis lassú jármű.

    AM kategória "csak" motorra vonatkozik, de ha minden igaz kapsz mellé pár nemzetközi kategóriát is és ezek vonatkoznak majd inkább a lassú jármű+pótkocsijára. K, T, (K 186)
    Itt a korlátozás kódját is nézni kell.
    http://online-kalkulator.hu/wp-content/uploads/2016/01/jogsi-v%C3%A1ltoz%C3%A1sok-2016-b%C3%BCntet%C5%91-pontok.jpg

    Piros rendszámnál nincs lebontva könnyű és nehéz pótkocsira. De ha kapsz T kategóriát AM mellé akkor ott egy mg. vontatóval csak 750-es fekete rendszámos pótkocsival mehetsz (25km<).

    Piros rendszámos traktort vezethetsz, pótkocsiját is, de utóbbiba van egy kis ellentmondás.
    Kezdő vezetői engedély mellett én azért nem erőltetném a pótkocsizást.

  • Válasz » #139 horvathpatrik2001 | 2016-05-16 22:46:14

    Válasz csoppika #137. hozzászólására

    Csak azért gondoltam hogy megkérdezem mert a szüleim is rácsodálkoztak hogy AM kategóriával akkora pótkocsit?


    Egyik ismerősöm azt állítja hogy az mindegy hogy piros rendszámos akkor is csak 750 kg ig lehet huzni.

    Piros rendszámnál ugye nincs lebontva könnyűre és nehézre?

    Végülis az a lényeg hogy a lassú járművel vihetek akkora pótkocsit (piros rendszámosat) amekkora a traktor forgalmijában szerepel.

    892.2 (piros rendszám) + Mbp 6.5 (piros rendszám) = AM kategóriával vezethetem?

    Válaszod előre is köszönöm.

  • Válasz » #138 horvathpatrik2001 | 2016-05-16 12:24:40

    Válasz csoppika #137. hozzászólására

    Már megkérdeztem azt mondták hogy lassú járművet biztosan vezethetek csak a pótkocsit elfelejtettem megkérdezni.

  • Válasz » #137 csoppika | 2016-05-16 09:58:04

    Válasz horvathpatrik2001 #132. hozzászólására

    Azt azért kérdezd meg, hogy csak kerti traktorra jó-e, vagy lassú járműre is, mert a neten nem találni egyértemű leírást... Ha csak kerti traktorra, akkor csak robi kapával hasíthatsz:-(

  • Válasz » #136 csoppika | 2016-05-16 09:49:31

    Válasz horvathpatrik2001 #135. hozzászólására

    Ha a 892-es piros rendszámú, akkor igen...

  • Válasz » #135 horvathpatrik2001 | 2016-05-15 22:25:44

    Válasz csoppika #133. hozzászólására

    Akkor a piros rendszámos mbp 6.5-eset vihetem simán mert egy Belarus 892.2 ről lenne szó.

  • Válasz » #134 Ares 826 | 2016-05-15 21:57:16

  • Válasz » #133 csoppika | 2016-05-15 21:54:56

    Válasz horvathpatrik2001 #132. hozzászólására

    Legyen rajta rendszám...
    Amit a piros rsz vontató(piros rsz traktor) húzhat össztömegben, annyit vihetsz....de csak piros rsz pótkocsit,...

  • Válasz » #132 horvathpatrik2001 | 2016-05-15 21:12:44

    Am kategóriát készülök megszerezni és ugye ott van a vezethető járművek között hogy: lassú jármű és pótkocsija. Arra a pótkocsira van valami megkötés?

  • Válasz » #131 monolit | 2016-03-06 12:45:57

    Válasz Kolláth Tamás #127. hozzászólására

    Természetesen igazad van, de a lenti kérdésre adtam a választ.


    "Fekete rendszámos könnyűpótot lehet húzni piros rendszámos trakival?"




    Nem tartottam valószínűnek hogy a kérdésfeltevő rendelkezik C1+E kategóriával, mivel akkor tudja hogy vontathat 1 db nehéz pótkocsit.

    Egyébként itt vannak mely kategóriákkal vontathatók még nehéz pótkocsik.


  • Válasz » #130 Sanyee | 2016-03-05 22:23:58

    Válasz Tomszi #129. hozzászólására

    Most pedig nem kérdezett senki, csak kijelentett!
    smile thumbup
    3 éve volt kérdés.

  • Válasz » #129 Tomszi | 2016-03-05 22:00:22

    Nem hiszem el hogy újra és újra előkerül a mit vezethetek, hány pótot húzhatok, milyen rendszámost, milyen jogsival.
    Ez az egész baromi egyszerű!

    T-kategória: Mezőgazdasági vontató és 2 db nehézpótkocsi. Ez a fekete rendszámról ismerszik meg.

    B-kategóriával vezethető:
    - Mg.vontató, de csak könnyű póttal (750kg össztömeg), és természetesen mindenféle munkaeszközzel.

    -Lassú jármű (piros rendszám) és pótkocsija, ami pótkocsira nincs megkötés hogy könnyű vagy nehéz, amit a forgalmi megenged.

    Lassú jármű pedig alapból nem húzhat 2 pótkocsit, ez nem jogosítványfüggő, vezetheti az atyaúristen is, de ő is csak egy pótot húzhat, szabály szerint.

    Jogszabályt úgyse olvassa el itt senki, ha elolvassa akkor meg értelmezni nem tudja, tisztelet a kivételnek. Én elolvastam, de előtte is tudtam, mivel a KRESZ tanfolyamon is elmondták. smile cowboy
    Aztán még hozzájön a B+E, a C kategória, de úgyis az autó jogsi a leggyakoribb.

  • Válasz » #128 Tomszi | 2016-03-05 21:51:48

    Válasz somogyizsolt0 #121. hozzászólására
    Ez egy kijelentő mondat, ebben mi volt a kérdés? smile sweatdropsmile sweatdropsmile sweatdrop Gratulálok! Olyan kategória hogy kombájn olyan meg nincs a KRESZ_ben! A zöld vagy piros rendszámmal, mivel ezt tesznek rájuk, lassújármű, tehát vezethető B-kategóriával is (autó), nem csak T-vel.

  • Válasz » #127 Kolláth Tamás | 2016-03-05 20:02:28

    Válasz feri6 #126. hozzászólására

    Én is így tudom de Monolit nem ezt írts azért kérdeztem.

Gép- és alkatrész kereskedők, gépgyártók

Lista megtekintése
AB REX Kft.
Agráció Kft.
Agratech Gépker Kft.
Agro-Békés Kft.
Agro-H.M.G Kft.
Agro-man
Agro-Tipp Kft.
Agroázis Kft.
Agrobörze
Agrofém71 Kft.
Agrogép 2004 Kft.
AgroHof
Agroker Holding Zrt.
Agrolánc Kft.
Agromehanika Kft.
Agroshop
Agrosprinter
Agrotec Magyarország Kft.
AJG Gépgyártó Kft.
Alp-agro
Atra Kecskemét Kft.
Austro Diesel
Axiál
Balog Mihály
Baumachinen Kft.
Bezerédi Agro Kft.
Bioenergia Massza Kft.
Bohr
Bos-Plus Kft.
Bükkhegyi András
Clear-Globe Kft
Contstar Kft.
Csiszár Csapodi Kft.
D+V 1999 Kft.
DM-Ker Kft.
Doroti Pack Kft.
Egyedi GépKer Kft.
Erőgép-Szervíz Kft.
Farkas Szervíztechnika Kft.
Forma Hungária Bt.
Földvársarok Kft.
General-Agri Hungary Kft.
GG 55 Kft.
GM Agro.net Kft.
Gravetti Kft.
Győri Agroker Zrt.
Hergon Plus Kft
Homokháti Agrogép
HSC Motor Kft.
Idea Traktor Kft.
Interat Zrt.
Japán Kistraktor Importőr
Kärcher Hungária Kft.
Kelet Agro Kft.
Két Kata Kft.
Kistata Agro Kft
Konzum Trade Kft.
Kovács Katalin E. V.
Kőrös-Welt Kft
Kukoricavetőmag.hu Kft.
Lakkos Kft.
Madarász Kft.
Majorgép szerviz
Markó István Egyéni Vállalkozó
Mega-LKW kft.
Metal-Sheet Kft.
Mező-Gép Agro Kft.
MTE Speciál Kft.
Nagy Antal EV
Novara Coop Kft.
Nyírhidraulik Kft.
Odisys Bt.
Oraker Kft.
Pálinkó József E.V.
PIK-PAK Korona
Polyduct Zrt.
Promo plusz kft.
Raho-Ker Kft.
Rexxon-Trade Kft.
Royal Marine Kft.
S.C. Lorger S.R.L.
Satamo Plus Kft.
Seed-Imex Kft.
Servitec Kft.
Sokoró Kft.
Starex Pro Kft.
Strautmann Gépgyártó Hungária Kft.
Sz-Agro 2007 Kft.
SZAL-AGRO Kft.
Szekeres Kft.
Szentmihályi Gép Kft.
Takács Dinasztia Kft.
Tartálygyár Kft
Telkes Gép Kft.
Tihanyi TB Kft.
Törő Gépek
TRAKMAX Gépcentrum
Traktor Trade Kft.
Újhelyi Kft.
VAgro Mezőgazdasági Gépgyár
Valkon Kft.
Velox-Ker Kft.
Villám István
Wirax-Hungária Kft.
Zootechnika Gépgyártó Kft.
Ádám és Társa Kft.
Agrárkert Centrum Kft.
Agro-Alfa Kft
Agro-Contakt 2000 Kft.
Agro-Life Gépker Kft.
Agro-Roll 96 Kft.
Agro-Viko Kft.
Agrobazár, Benjamín Popély
Agroconnect Kft.
Agrogama Kft
Agrogyanta Kft
Agroker Eger
Agroko95 Kft.
Agromaster Kft.
AGROPARK
Agrospic Kft.
Agrotec Magyarország Kft
Agrowolf Kft.
Alfa-Gép Kft.
Andest 2005 Bt.
Auditker Kft.
Austropannon Kft.
Balla Imre
Bartifarm Kft.
Bedenek és Társa Bt.
Bihar-Express Kft.
Biomassza Magyarország Kft.
Borsod Agroker Zrt
Busa Bt.
Cívis Mezőgép Kft
CONOW HW Pótkocsi Kft.
Crystal- Mezőtúr Kft
D und H Kft.
Diós-Gumi Kft
Dorker Kft.
EAgro Kft.
Erdőgépker Kft.
Eu-GépKer Kft.
Fliegl Abda Kft.
Földesi agro gép kft.
Für Gábor E.V
GÉPKÖZVETÍTŐ
GI-GA Farm Kft.
Golden Lube Kft.
Gumiflex Kft.
Hanki-ker
Hidro Master Kft
Horizont Trade Kft.
Hungarpol Sp.z o.o.
IKR Gépkereskedelmi Kft.
Invest Gépkereskedelmi Kft
KaposFlex Gumikereskedelmi Kft.
KC-Békés Kft.
Készenlét Zrt.
Kiskorpád Gépker Kft.
Kite Zrt.
Kosditrade Kft
Kovács-ker
Kuhn Center Magyarország
Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt.
Leták Mezőgazdasági Gépgyár Kft.
Magtár Kft.
Malupe-Agro Kft.
Mayer László egyéni vállalkozó
Metal Gold 2001 Kft.
Metalwolf Kft.
Milsteman Kft.
Multiva Magyarország Kft
Nagytraktor Kft.
Nowton Bt.
Nyírker Kft.
Omikron Kereskedelmi Gyártó, Javító és Forgalmazó Kft.
Pal-Tis Kft.
Pap-Agro Kft.
Pintér László e.v.
Pótkocsicentrum Kft.
Quivogne CEE GmbH
Realagro Kft.
Rotáció Kft.
Royal-Kert Kft.
Sasform Agrotechnika Kft
Sato-Gép Kft.
Selector Export-Import Kft
Sióagrár Kft
Stand-Agro Kft
Start Agro Kft.
Syncro-Trade Kft.
Szakadáth-Gépker Kft.
Szegána Kft.
Szemi-Agro Kft.
Szűcs Tamás
Takács Lajos
Té-Géta-68 Kft.
Tempel Kft.
Tisza Consult Bt.
Trade Impact Kft
Trakodó Kft.
Truck Central Kft.
Väderstad Kft.
Valbert Bt.
Vektor-Holding Kft.
Veréb József e. v.
Wild Control Kft.
Zetor-Vas