Én már szedtem szét, úgy emléxek, h tömör, de hogy nem vágnám szét, az tuti, inkább szerezzél a munkahenger valamelyik lépcsőjére, mondjuk a tömörre egy olyan 10cm hosszú csövet, amelyik rá megy, és tedd belülre, hogy ne tudja kinyomni annyira és nem kell nagy pénzt költeni rá, meg kötél, meg szelep, meg vágás és hegesztés se.
Válasz D-032a #929. hozzászólásáraIgen de ha a szelep elromlik, vagy nem zár, vagy esetleg a hőtágulás miatt más lesz a kötél hossza télen és nyáron, akkor szétrobban a két oldalsó kerék, attól félek.
Senki nem szedett még szét ilyen teleszkópos munkahengert, hogy a vékonyabbik rúd hogy néz ki?
Válasz Hogel #927. hozzászólásáraÜdv. És ha a munkahengerek előtti csőbe (mielőtt elágazik) betennél egy szelepet végállás kapcsolónak? A működtető kötél vagy "ollós" kar hosszával lehetne beállítani, és lehetne finomhangolni , hogy mikor zárjon.
Válasz ...:::Pisti:::... #926. hozzászólásáraGondoltam arra is, de abban nem bízok annyira.
A munkahenger vékonyabbik tagja az tömör rúd, vagy üreges?Mert ha tömör, akkor arra gondoltam, hogy egyszerűen levágok belőle 10 cm-t majd a fület visszahegesztem a tetejére.
Válasz Hogel #925. hozzászólásáraCsinálj neki egy határolót, van amelyik póton van is, hogy ne tépje szét a munkahengert. Lánc vagy laposvas 3 forgásponttal.
MBP 6,5 billentő munkahengeréből szerintetek összébb lehet venni?
Esetleg valaki csinált már ilyet?
Azért , hogy ne lógjon bele a plató billentéskor a kamion gumiba.
Nekem vagy 20 éve legalább ugyanígy szét van a rúgóköteg, középen a csap összefogja a cuppántokkal, de megrakottan nem mernék fékezni, mert szerintem a tengelyek magukra tekernék a 2 felső rúgólapot. :D :D Mondjuk nem járok vele kövesúton, de persze egyáltalán nem egészséges. Szét kéne szednem, szépen kitakarítani, megzsírozgatni, mert nem bírom összehúzni, szerintem sok a lapok között a kosz.
Találtam a lejárt hirdetések között. Ilyenről van-e szó?
Hátha lenne információ : húsz/95-82-44kilenc tel.sz. volt hirdetve.
Egyéb most is élő hirdetései : húsz/327-38-hatvanhárom.
Van egy 6,5 -es MBP pótkocsim és azt szeretném kérdezni, hogy az enyimbe szögletes tengely van. 1991-es gyártás Állítólag régen az MBP-ket csőtengellyel gyártották valaki tud erről valamit?
Válasz VDénes #912. hozzászólásárahw jobb
nekünk is mbp van de ki lesz majd cserélve hw-re
az a baj hogy még ha el is birná de sok neki nagyon amugy
akkor előbb utóbb eltörik a tengelycsonk
nem tudná valaki megmondani hogy a fékszelepről hol lehet találni egy robbantott ábrát,illetve nincs valakinek egy gép köny a pótkocsirol köszönöm előre
MBP 6,5 és HBP 7 között mi a különbség? A HBP tud hátra is billenteni és annyi? HW60-11-hez képest mit tud MTZ82 után kellene. Vajon 110q kukoricát elbírna?
Válasz Hogel #904. hozzászólására12.5/80-18 buci gumikat még nem próbáltam fel:-) (bár ET 0 az is) Ha jó lesz a kamion kerék a BSS 9t-ra, akkor ez a régi szett megy a piacra (egy plusz kamion kerék meg pótkeréknek haza)... Jó lenne, ha vki aratna már a környéken...le kell tesztelnem a 105q teljes terheléssel...
Válasz csoppika #901. hozzászólásáraDe az enyém.Valóban kilóg kb 5 cm a gumi pereme.
Billentésnél kb 90 % ig lehet billenteni, mert utánna rányom a gumi tetejére.
Azon gondolkodom, hogy a munkahengerből vagy 5 cm-t le kéne esztergáltatni, és akkor jó lenne.
Válasz Hogel #899. hozzászólásáraEz nem a te kocsid?
ET 0 felni kilóg minimum 5-8cm-t. 385/55r22.5 próbáltuk fel defekt miatt... Az agynak sem biztos, hogy mindegy a terhelés támadáspontja...
Üdv, valaki rakott már 22,5 collos et-0 kamion felnit mbp 6,5 re 385 ös kamion gumival?
Mik a tapasztalatok? Lehet tőle rendesen billenteni, illetve lefordul mindenütt?
Válasz Nadgyi #887. hozzászólására275/80 R20-as kamiongumival ilyen, mondjuk ez nem középfelnis.
De ettől már nem lehetett teljesen billenteni.
Olyan felniben kell gondolkozz ami felmegy az agyra jó az osztása és felfekszik a tehermentesítő vállon. Az meg szerintem mind 20 collos, úgyhogy nem nagyon tudsz rá kisebb átmérőjű gumit rakni.
Szerintem.
Válasz imrelaszlo.nagy #878. hozzászólásáraSziasztok!
A cél elsősorban az, hogy alacsonyabb legyen, de az se lenne baj ha szélesebb a gumi is. Kamion felniben és gumiban gondolkodom, ajánlották hogy talán a 315/60r17 jó lehet, de nincs gyakorlati tapasztalat, ezért érdeklődtem hátha valaki próbálkozott már hasonlóval.
Továbbra is köszi!
Válasz Szem Howkinsz #879. hozzászólásáraOkoska mond már meg mi a fenéről beszélsz?????????
Olvasd el értelmezd és utána pofázzál bele bár te neked akkor se kellene.
Alacsonyabbá szeretné tenni!!!! Felfogtad?????????????????????
Te meg ajánlod neki azokat a gumikat amitől magasabb lesz meg az olyan pótkocsikat ami az mbp-től eleve magasabbak.
Fogadd már el hogy te menthetetlenül sötét vagy mindenhez és NE ADJ TANÁCSOT SENKINEK!!!!!
1282 hozzászólás
Én már szedtem szét, úgy emléxek, h tömör, de hogy nem vágnám szét, az tuti, inkább szerezzél a munkahenger valamelyik lépcsőjére, mondjuk a tömörre egy olyan 10cm hosszú csövet, amelyik rá megy, és tedd belülre, hogy ne tudja kinyomni annyira és nem kell nagy pénzt költeni rá, meg kötél, meg szelep, meg vágás és hegesztés se.
Válasz Hogel #930. hozzászólására
Valószínű hogy tömör, a rajzon nem mutatja, hogy van benne valami.
Egy másik lehetőség:
A munkahengerek tartóit kicserélni hosszabbakra , Így az egész m.hengert lentebb tenni. Az csak 2-2 tizen- plusszos kazánlemez.
Hogy a m. hengerek csapjai nehogy kiforduljanak, a tartót megtámasztani vagy össze kellene kötni (szétnyílás ellen).
Ha kellene valakinek:
https://www.scribd.com/doc/251308516/MBP-65-R-Billenoszekrenyes-Potkocsi-Alkatresz-katalogus-PDF-6-5
Válasz D-032a #929. hozzászólásáraIgen de ha a szelep elromlik, vagy nem zár, vagy esetleg a hőtágulás miatt más lesz a kötél hossza télen és nyáron, akkor szétrobban a két oldalsó kerék, attól félek.
Senki nem szedett még szét ilyen teleszkópos munkahengert, hogy a vékonyabbik rúd hogy néz ki?
Válasz Hogel #927. hozzászólásáraVagy '''Pisti''' a határoló alatt ezt értette?
Válasz Hogel #927. hozzászólásáraÜdv. És ha a munkahengerek előtti csőbe (mielőtt elágazik) betennél egy szelepet végállás kapcsolónak? A működtető kötél vagy "ollós" kar hosszával lehetne beállítani, és lehetne finomhangolni , hogy mikor zárjon.
Válasz ...:::Pisti:::... #926. hozzászólásáraGondoltam arra is, de abban nem bízok annyira.
A munkahenger vékonyabbik tagja az tömör rúd, vagy üreges?Mert ha tömör, akkor arra gondoltam, hogy egyszerűen levágok belőle 10 cm-t majd a fület visszahegesztem a tetejére.
Válasz Hogel #925. hozzászólásáraCsinálj neki egy határolót, van amelyik póton van is, hogy ne tépje szét a munkahengert. Lánc vagy laposvas 3 forgásponttal.
MBP 6,5 billentő munkahengeréből szerintetek összébb lehet venni?
Esetleg valaki csinált már ilyet?
Azért , hogy ne lógjon bele a plató billentéskor a kamion gumiba.
Nekem vagy 20 éve legalább ugyanígy szét van a rúgóköteg, középen a csap összefogja a cuppántokkal, de megrakottan nem mernék fékezni, mert szerintem a tengelyek magukra tekernék a 2 felső rúgólapot. :D :D Mondjuk nem járok vele kövesúton, de persze egyáltalán nem egészséges. Szét kéne szednem, szépen kitakarítani, megzsírozgatni, mert nem bírom összehúzni, szerintem sok a lapok között a kosz.
Próbálta már valaki a Weimár kereket fölrakni? Elfér a rugókötegnél,billentésnél akadályoz -e?
Válasz dugo89 #920. hozzászólásáraÉn elöször menetes orsóval összehúztam,utánna kettö asztalos pillanatszorítóval megtart,és bele a magcsavar.
A köteget h tudom összehúzni?
SOS hogyan lehet ezt megjavítani?A köteget h tudom összehúzni?üdv
Válasz mz/x #916. hozzászólásáraNekem is csőtengelyes. 1984-es, Mezőgép Nyíregyháza

Találtam a lejárt hirdetések között. Ilyenről van-e szó?
Hátha lenne információ : húsz/95-82-44kilenc tel.sz. volt hirdetve.
Egyéb most is élő hirdetései : húsz/327-38-hatvanhárom.
Válasz mz/x #916. hozzászólásáraNekem 2 van egy 77-es és egy 85-ös. Púpos felnis. Ezek csőtengelyesek.
Üdv
Van egy 6,5 -es MBP pótkocsim és azt szeretném kérdezni, hogy az enyimbe szögletes tengely van. 1991-es gyártás Állítólag régen az MBP-ket csőtengellyel gyártották valaki tud erről valamit?
Válasz VDénes #912. hozzászólásárahw jobb
nekünk is mbp van de ki lesz majd cserélve hw-re
az a baj hogy még ha el is birná de sok neki nagyon amugy
akkor előbb utóbb eltörik a tengelycsonk
Válasz vasvarikriszta #913. hozzászólására

Üdv! Alkatrész katalógus. Ebből van az ábra.
https://www.scribd.com/doc/251308516/MBP-65-R-Billenoszekrenyes-Potkocsi-Alkatresz-katalogus-PDF-6-5http://
nem tudná valaki megmondani hogy a fékszelepről hol lehet találni egy robbantott ábrát,illetve nincs valakinek egy gép köny a pótkocsirol köszönöm előre
Sziasztok
MBP 6,5 és HBP 7 között mi a különbség? A HBP tud hátra is billenteni és annyi? HW60-11-hez képest mit tud MTZ82 után kellene. Vajon 110q kukoricát elbírna?
Moderálási elveink miatt törölve: 2016-12-04 15:33:28
Válasz p@pesz06 #908. hozzászólásáraérdeklödnék milyen felnivel lehet kamion gumit tenni az mbp-re?müszakin mitszólnak hozzá?
sziasztok egy kérdés milyen súlyba lehet az mbp6.5 t pótkocsi. Plató nélkűl.??
Végre erre is felkerült a kamion guma
Válasz Hogel #904. hozzászólására12.5/80-18 buci gumikat még nem próbáltam fel:-) (bár ET 0 az is) Ha jó lesz a kamion kerék a BSS 9t-ra, akkor ez a régi szett megy a piacra (egy plusz kamion kerék meg pótkeréknek haza)... Jó lenne, ha vki aratna már a környéken...le kell tesztelnem a 105q teljes terheléssel...
Válasz _NB_ #903. hozzászólására225-ös gumi férne el maximum(9")... Az sem mindegyik fixes ifa felnivel...
Válasz _NB_ #903. hozzászólásáraszerintem ezek beleérnek a vázba, mert szélesebb mint a 825X20 as és nem et0-ás.
Ezek nem játszanak

275/70 R22,5
958-974mm átmérő,max 3150kg 100-130km/h-nál
Válasz csoppika #901. hozzászólásáraDe az enyém.Valóban kilóg kb 5 cm a gumi pereme.
Billentésnél kb 90 % ig lehet billenteni, mert utánna rányom a gumi tetejére.
Azon gondolkodom, hogy a munkahengerből vagy 5 cm-t le kéne esztergáltatni, és akkor jó lenne.
Válasz Hogel #899. hozzászólásáraEz nem a te kocsid?
ET 0 felni kilóg minimum 5-8cm-t. 385/55r22.5 próbáltuk fel defekt miatt... Az agynak sem biztos, hogy mindegy a terhelés támadáspontja...
Válasz Hogel #899. hozzászólásáraNem értem , miért nem bízol meg egy eredeti minőségi kínai sasszegben????


Válasz Tobszi #898. hozzászólásáraértem már.köszi.azért így már megnyugtatóbb a helyzet.
Válasz csoppika #896. hozzászólásáraKét félgyűrű tartja! Kb mint a motorok szelepeinél úgy.
Válasz csoppika #893. hozzászólásáraA kerékagyak a régi felni mbp-re utalnak.
Válasz csoppika #894. hozzászólásáraVagyis a végén van bemarás, inkább ott tarthat vmi... Két félgyűrű, vagy ilyesmi... a sasszeg meg biztosít...
Válasz Hogel #890. hozzászólásáraMegfelelő helyen...
Válasz Hogel #889. hozzászólásáraPedig szerintem az... Van itthon originál , azon nincs menet...
Válasz Hogel #890. hozzászólásáraA kilógással mit kezdtél? Vagy ez már középfelnis MBP?
Válasz csoppika #891. hozzászólására
Válasz Hogel #888. hozzászólására
Ezzel a gumival valyon átmegy majd a műszakin szerintetek?
385/65 11,7X22,5
Valaki nyugtasson már meg, hogy ugye az mbp 6,5 pótkocsinak a vonórúdfejvéget vagy más néven a vonócsapot nem csak az a sasszeg tartja?
Üdv, valaki rakott már 22,5 collos et-0 kamion felnit mbp 6,5 re 385 ös kamion gumival?
Mik a tapasztalatok? Lehet tőle rendesen billenteni, illetve lefordul mindenütt?
Válasz Nadgyi #887. hozzászólására275/80 R20-as kamiongumival ilyen, mondjuk ez nem középfelnis.
De ettől már nem lehetett teljesen billenteni.
Olyan felniben kell gondolkozz ami felmegy az agyra jó az osztása és felfekszik a tehermentesítő vállon. Az meg szerintem mind 20 collos, úgyhogy nem nagyon tudsz rá kisebb átmérőjű gumit rakni.
Szerintem.
Válasz Nadgyi #887. hozzászólásárabocs, átírtam a nevem, de én vagyok az eredeti kérdés feltevője.
köszi
Válasz imrelaszlo.nagy #878. hozzászólásáraSziasztok!
A cél elsősorban az, hogy alacsonyabb legyen, de az se lenne baj ha szélesebb a gumi is. Kamion felniben és gumiban gondolkodom, ajánlották hogy talán a 315/60r17 jó lehet, de nincs gyakorlati tapasztalat, ezért érdeklődtem hátha valaki próbálkozott már hasonlóval.
Továbbra is köszi!
Válasz Kisvuk #885. hozzászólásáraOKÉ

Válasz Szem Howkinsz #879. hozzászólásáraOkoska mond már meg mi a fenéről beszélsz?????????



Olvasd el értelmezd és utána pofázzál bele bár te neked akkor se kellene.
Alacsonyabbá szeretné tenni!!!! Felfogtad?????????????????????
Te meg ajánlod neki azokat a gumikat amitől magasabb lesz meg az olyan pótkocsikat ami az mbp-től eleve magasabbak.
Fogadd már el hogy te menthetetlenül sötét vagy mindenhez és NE ADJ TANÁCSOT SENKINEK!!!!!