Gázolaj árak 597 Ft Benzin árak 589 Ft EUR 399.2 Ft USD 338.87 Ft CHF 426.8 Ft GBP 462.75 Ft

Fórum

Aratás

Létrehozta: Cowboy , 2008-06-16 13:14:45

Kedvencekhez Segítség

8342 hozzászólás
#5691 decsi
2015-06-12 14:55:17

Az árpa készen van.

Nincs profilkép
#5690 Bendáv
2015-06-12 11:27:07

Válasz bandigh #5696. hozzászólásáraA cséplő hidraulika csövei vannak "megcsapolva", amiben vannak elzáró csapok. Nyitott állásban a cséplő bekapcsolásakor automatikusan indítja a lundert is, elzárt állásban természetesen nem indul el a szecskázó. Majd lefényképezem és felrakom.
Nálunk ÚJ CSAPÁGY csere után a csapágy úgy felmelegedett, hogy szétolvadt a mágnestekercs, zárlatos lett és még visszafele elküldött 1 panelt is
abban is zárlatot okozva. 500 ezer mínusz egyből.
Ezért is alakították át nagyon sokan...

#5689 bandigh
2015-06-11 23:59:12

Válasz Bendáv #5695. hozzászólásáraMivel vezérled? Van neki kar külön, vagy a cséplővel együtt nyomja rá azt is?

Nincs profilkép
#5688 Bendáv
2015-06-11 22:12:47

Válasz .Feco. #5680. hozzászólásáraTX-en nem működik a fixre zárás mivel a főtengely végéről direktbe hajtja a szecskázót a motor.
Ezt a direkt hajtást szakítja meg a szecskakuplung, hogy a motor indításkor ne kelljen az önindítónak a
szecskázót is hajtani. Ezt alakítottuk át a környéken
vagy 10 kombájnon hidraulikusra. Ugyanazon az elven
működik mint cséplő bekapcsolása, sokkal finomabban
indít és nincs a sok elektromos hókusz-pókusz.

Nincs profilkép
#5687 kanyo
2015-06-11 22:03:43

Mi 516tal Gyari szecskazoval évente 50hekit szecskazuk a kukoricat! Semmi gond csak ugy repkednek a csutkadarabok!

#5686 Gergő87
2015-06-11 21:27:14

Válasz GREVEN #5692. hozzászólásáraDobj egy emailt privátba és tudok mondani holnap egy telefonszámot nevet aki szerez be alkatrészeket csak konkrétan nem tudom hogy kombájn alkatrésszel foglalkozik e!

#5685 GREVEN
2015-06-11 20:54:24

Válasz szanberg #5687. hozzászólásáraHivatalosan ki kellene,de meglassítjuk, plusz az állókéseket ki, így csak szétdobálja nem kimondottan zuzza a csutkát és ez elég lenne. NH emberek azt mondják elég hozzá.

A rosta anyagát nem dobja a szecskázora. A fosztás meg a csutka megy oda csak.

Elég gatyák már a kések, megforditva is megvoltak, gabonát még elviszi majd, ősszel ha a kuki kivégzi ugyis cserés lenne már.
Csak nem akarunk ugy járni mint egy ismerős itt, hogy ugy néz ki a fara a gépnek mintha egy tárat rálőttek volna AK-val :D

#5684 papa maci
2015-06-11 18:34:43

Válasz Koszi. #5683. hozzászólásáraA 1188-as JD is le volt fixálva az elektromos kuplung. A szíjat dobtuk le. A 20as szérián két kis csap volt a hazai szecskázós kivitelen. Azt vettük ki raktuk be.A szabadon futós szíjtárcsába.

#5683 papa maci
2015-06-11 18:32:02

Válasz szanberg #5689. hozzászólásáraHa jól emlékszem. A CR nyuszin az erősített pelyvaterítőre nyomja a csutkát. Azaz van ilyen lehetőség.

#5682 szanberg
2015-06-11 18:24:12

Válasz .Feco. #5688. hozzászólásáraAz csak az új rotorosoknál kerül szecskázóra, még a mienk sem olyan. A TX-eken is olyan mint minden síma kombájnon.

Amúgy jó elgondolás mert nemkell külön pelyvaterítő meg egyéb alkatrész, annyi hogy nem tudod eldönteni a rotoron vagy a rostán szór e a kombájnod, a szenzorok ugye nem mindig 100%-ban megbízhatóak, főleg ha elvannak kalibrálva.

#5681 .Feco.
2015-06-11 18:20:56

Válasz GREVEN #5686. hozzászólásárade a rostaalj is a szecskázóra kerül? mert azt nekünk külön teríti...

#5680 szanberg
2015-06-11 17:54:58

Válasz GREVEN #5686. hozzászólásáraHivatalosan kikellene venni minden második forgókést is amúgy.

Én szecskáztam a kukoricát is de tavaly pl már nem. Elég sokat kopik a kések hegye, bár nekem ment mittudomén 500 hektárt kukoricában az őszön, meg azelőtt is 400-at biztosan szóval nem keveset de úgy gondoltam spórolok a késekkel mert drág mulatság, gabonaszalmához meg kell az élesség.

Igaz tavaly már csak 8 soros asztalom volt nem 12, de a naggyonjó kukoricában sem húzott olyan paplant maga után amit egy egyszerű kis lajta vagy B125 ekével ne tudott volna leszántani a gazda, nekem a nagy rabe ekék meg símán. Igaz ez nem is csíkba pergeti ígysem hanem ahogy forog a rotor köpi kifelé összevissza keréktől kerékig szóródik a csutka ami közel 4méteres szélesség.

Amúgy nyílván jó mert kettévágja a csutkát apróbb lesz de ekéhez nincs jelentősége, kultivátorozáshoz használnám újra.

#5679 GREVEN
2015-06-11 17:04:31

Válasz .Feco. #5685. hozzászólásáraLassító tárcsa hátra most jön, elől dupla van ott csak át kell rakni, állókéseket ki kell szedni és ennyi. Nekünk már az is elég ha nem hagyja a fosztást a rostafelületen hanem elteríti.

#5678 .Feco.
2015-06-11 16:20:14

Válasz GREVEN #5684. hozzászólásárakukoricát csak akkor szabad, ha alkalmas rá! oda lassító áttétel, erősített kések és szalmarázó alsó páncélzat kellenek, különben összetör mindent...

#5677 GREVEN
2015-06-11 14:34:42

Válasz .Feco. #5682. hozzászólásárasaját részre minden gabonát szétfujunk, meg általába azt a kis bérbe vágni valot is, olyan 150 ha, naprát fujjuk szintén és idén először kukoricába is ki akarjuk probálni. Össz vissz olyan 300 ha szecskázni valo van.

Szijat nem lehet rola levenni az a baj, kicsit hülyén van megoldva.

#5676 Koszi.
2015-06-11 12:50:16

Ha minden kötél szakadna fixre megcsinálni, aztán ledobni a szíjat amikor nem kell smile smile Fortschritton van egy plusz rudazat, és ahogy húzom rá a cséplőt úgy megfeszíti a szecskázó szíjat is, ha nem akarok szecskázni lekell dobni a szíjat.

#5675 .Feco.
2015-06-11 12:21:56

Válasz GREVEN #5681. hozzászólásáramondjuk az is kérdés persze, hogy mennyit szecskáztok... mi manapság egy 300 hektéros gabonaszezonból nem hagyunk szalmát 50 hektáron sem, míg búzán kívűl minden más növényt szecskázunk

#5674 GREVEN
2015-06-11 12:17:21

Válasz .Feco. #5680. hozzászólásáraA mágnes meg a kuplung része jó, próbáljuk megtartani eredeti állapotát meg funkcióját. De minél kevesebbet megy annál jobb, belső csapágyai nem zsírozhatók.

#5673 .Feco.
2015-06-11 12:10:03

Válasz GREVEN #5673. hozzászólásáranem akarok beleugatni, mer nyuszit még nem láttam néhány métertől közelebbről. De a szecskázóhajtása lehet akár direkt is, nem feltétlen kell kapcsolhatónak lennie. Nekünk a JD ment majdnem egy szezont úgy, hogy fixen járt a szecskázódob, és csak a terelőt hajtogattuk nyitásra vagy takarásra fölötte. Nem sok erőt kér, hogy elhajtsa akkor is, ha nem szecskáztok vele...

#5672 GREVEN
2015-06-11 12:09:13

Válasz Bendáv #5678. hozzászólásáraLamella bontott, új gyári vagy valami utángyártott történet?

Nincs profilkép
#5669 Bendáv
2015-06-10 17:29:41

Válasz GREVEN #5671. hozzászólásáraA környékünkön rengeteget átalakítottak hidraulikusra. Úgy kapcsol be munkahengerrel, mint
a cséplő. 200.000 körül van kompletten....
Örök élet +2 nap!!!
Mi is mindig szívtunk az elektromossal, de azóta nincs probléma.smile thumbup
Egyébként hívj mert van lamellám + majdnem komplett
szecskakuplungom bontott.
06 harminc 983kettö54egy

Nincs profilkép
#5668 Bendáv
2015-06-10 17:29:40

Válasz GREVEN #5671. hozzászólásáraA környékünkön rengeteget átalakítottak hidraulikusra. Úgy kapcsol be munkahengerrel, mint
a cséplő. 200.000 körül van kompletten....
Örök élet +2 nap!!!
Mi is mindig szívtunk az elektromossal, de azóta nincs probléma.smile thumbup
Egyébként hívj mert van lamellám + majdnem komplett
szecskakuplungom bontott.
06 harminc 983kettö54egy

Nincs profilkép
#5667 Bendáv
2015-06-10 17:29:40

Válasz GREVEN #5671. hozzászólásáraA környékünkön rengeteget átalakítottak hidraulikusra. Úgy kapcsol be munkahengerrel, mint
a cséplő. 200.000 körül van kompletten....
Örök élet +2 nap!!!
Mi is mindig szívtunk az elektromossal, de azóta nincs probléma.smile thumbup
Egyébként hívj mert van lamellám + majdnem komplett
szecskakuplungom bontott.
06 harminc 983kettö54egy

#5666 GREVEN
2015-06-10 16:44:31

Válasz F-A-R-M-E-R \ #5672 hozzászólásá

csak a fele, na de mégis... Kompletten a kuplung tárcsáival 480 nyettó haha. Az agy 500 nyettó. Hát milyen világ ez,amikor a morzsoló meg 6-7 misit ér?

#5664 GREVEN
2015-06-10 16:22:42

Válasz GREVEN #5653. hozzászólásáraMég jó hogy lehet kapni.

#5663 szanberg
2015-06-10 08:56:34

Válasz GREVEN #5669. hozzászólásáravolt talán Mezőnyéken szervíz alkatrész nyuszi gépekhez is, meg ha van cikkszámod akkor Nyírbátorban van egy srác aki meglepően jó árakon szerez alkatrészeket.
traktorfek.hu a webcíme hívd fel beszéljetek vele.

IKR-nél voltak olyan árak néha hogy nem is értettem ezt komolyan gondolják e, de amúgy a mostani géphez is vannak olyan apró dolgok olyan árban hogyha aranyból volna sem érne annyit.

#5662 GREVEN
2015-06-10 08:43:03

Válasz GREVEN #5653. hozzászólásáraSzanberg, nektek volt nyuszkótok. Csak Ikr-nél vásároltatok?

Egyenlőre azt mondták Agrotechnél, hogy kompletten van az egész mágnes na meg elégé sértő árat mondtak. :S

Ennyiért jofogáson mindenestől lehet venni egy szecskázot szinte.

#5661 papa maci
2015-06-09 21:40:42

Válasz jozef19 #5667. hozzászólásárasmile thumbupcool A cimbinek még van mindkét névvel ellátott piros színű kis bálázója. Azaz az átmeneti korszak valamint a tőkeerős bekebelezi a (kicsit). Azért a Titán eléggé előremutató forma tervel volt !

#5660 jozef19
2015-06-09 21:27:16

Válasz papa maci #5664. hozzászólására1967-ben már volt egy Bautz nevü morzsoló aki hidrohajtással rohangált.Ezt fogta fülön a Claas,ebböl lett a 80-as meg a 100-as domingo...

#5656 jozef19
2015-06-09 20:57:41

Válasz papa maci #5658. hozzászólásáraEz csak mókusvakitás,a Case az original...

#5655 papa maci
2015-06-09 20:51:35

Válasz dr.T #5661. hozzászólásáraDoki akkor most egyel told meg smile laugh legyen 27 !smile thumbup

#5654 dr.T
2015-06-09 19:43:40

Válasz papa maci #5658. hozzászólásáraKosz de mar lattam 26 milioszor
smile bansmile oops

Nincs profilkép
#5653 Velemi Béla
2015-06-09 18:09:14

Hello!

Aratott már valaki facéliát, e 514-s kombájnal??
Válaszokat előre is köszönöm.

Nincs profilkép
#5652 kezdo0001
2015-06-09 17:53:04

Válasz GREVEN #5653. hozzászólásáraKüldtem üzenetet ha nem jön meg majd szólj.

#5650 szanberg
2015-06-09 16:13:42

Válasz dr.T #5647. hozzászólásáraA hibrid elvileg kijavítja a rotoros hátrányait de van neki más ebből kifolyólag.

Claas-nál nagy dob és APS kombináció a lényeg ami egy kuuva jó találmány, könnyen jól csépel kevés energiaigényű történet.

Viszont a ládák annyit tudnak amennyit egy dominátorban annó. Jójó gyorsítottak a járásán meg nagyobb a belső szélesség meg ilyenek de lényegében az a helyzet amit írtam, lekorlátozza a gépet.

A két rotor pedig nagyobb kapacitást ad a kombájnnak. Eleve az húzza tekeri kifelé a dobból a szárat és menetesen körbekörbe hajtja kifelé magából hátul meg fújja ki. A centrifugális erő nagyon nagy segítség, meg eleve elég nagy az a felület ahol kitud peregni vagyis leválasztódni a szem a szalma közűl. Ehhez nemkell más csak motorerő, ha van ebből akkor az szarja át magán az anyagot erőszakkal, míg a ládát önmagában nemkell lóerő meghajtani hiába van sok belőle ha ez meg lekorlátozza a teljesítményt.
Viszont nem szemkímélő illetve szalmakímélő a claas rendszer sem. Fogós zöld szárban jobban tud mint egy síma axiáldobos mert a cséplője mint írtam az nem rotor és a hátsó két rotorban már lazán szalad az anyag nincsen összegyűrve mint egy axiálflow-os kombájnban, de a napraforgót pl annyira darálja, hogy szemetes nagyon a minta, több bérvállalkozó mondta, hogy a ládás lexion szedi a naprát a rotoros majd megy kukoricában.
Meg ez is beveri a kemény litereket ha nehéz a körülmény de cserében van teljesítmény dögivel.

Végülis én azt mondom tapasztalataim alapján, ha javarészt ősszel kell aratni és/vagy vetőmagokat akkor csak síma rotoros kombájnra van szükség, ha több a kalászos meg jó erős búzák ilyenek akkor a hibrid jobb lehet, én így válogatnék.

#5649 papa maci
2015-06-09 15:18:52

Válasz dr.T #5647. hozzászólásáraOtt a centrifugális erő is segíti a kiválasztást....A gép teljes hosszában.

#5648 papa maci
2015-06-09 15:17:05

Válasz bandigh #5649. hozzászólásáraNyeli az ! Csak a továbbító dob alatt fém tiszta lemez kell. Máris csúszik. Sajnos ez a rákfenéje. Szezon elején kicsiszolni...és megy végig. Laverdával dolgoztam pár évet. ennek pedig ez az alapja.

#5647 Drisa
2015-06-09 14:23:10

Válasz szanberg #5651. hozzászólásáraCsak a kötelezőt kell csinálni rajta. Itt tegnap is 33-34 fok volt árnyékban. pár nap és vége a gabonáknak.

#5646 GREVEN
2015-06-09 14:12:18

Agrotech-en kívül van valami lehetsőég NH kombájnhoz alkatrészt beszerezni?

A szecskázót kapcsoló mágneskuplungnak kellene az a lamella szerü belseje, meg csavarok hozzá, meg oda valami olyan csapágy ami kibirna ismét 16 évet.

(TX 64 Plus)

Nincs profilkép
#5645 kanyo
2015-06-09 13:22:24

Sziasztok! Mi a vélemények a E516b gepről ennek olyan a gazdaja hogy még klima is van benne! Lényeg jonak tunik! Mi az a mennyiség (ha) amire lehet hasznalni!??

#5644 szanberg
2015-06-09 11:40:23

Válasz Drisa #5650. hozzászólásáraMindig hétvégére kezdtek el dolgoznismile whistling

Hajdúnánáson voltunk hétvégén és bizony ott is a határban volt olyan szőke árpa hogy a kombájnokat kerestem benne. Ha a hét is meleg kánikulás téma lesz akkor 15-e előtt indúl az aratás.

Lexion kijavítva? Mit kellett faragni rajta?

#5643 Drisa
2015-06-09 08:26:01

Válasz papa maci #5641. hozzászólásáraNálunk péntek délután próbavágás lesz az árpában, ha jól sikerül abba sem hagyjuk a hétvége kedvéért...

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Talajromlás: a csendes válság, ami mindenkit érint
Talajromlás: a csendes válság, ami mindenkit érint
Élelmiszerhiány, vízproblémák, migráció – a talaj pusztulása alattomosan, mégis...
Rémület Csongrádnál – két nap alatt két földrengés
Rémület Csongrádnál – két nap alatt két földrengés
A szeizmológiai obszervatórium szerint szombat este újabb földrengés történt –...
Yanmar Vio 30
Yanmar Vio 30

6.200.000 Ft

Eladó Kecskemét-Hetényegyházán 0,6 hektáros, építkezésre is alkalmas mezőgazdasági ingatlan
Eladó Kecskemét-Hetényegyházán 0,6...

10.000.000 Ft

Magyar tarka tehén
Magyar tarka tehén

600 Ft

Bolgár hidraulika szivattyú A170XT
Bolgár hidraulika szivattyú A170XT

120.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]