Válasz Dinnyés Laci #1777. hozzászólásáraMost egyezkedek 10.000 literes tartályra pinkódos kiadagoló rendszerrel, beszéltem az üzemanyag nagykerekkel is, mol illetve omw akikkel eddig tárgyaltam.
utóbbi tudja hozzá adni ezt az anyagot amit írtam, molnak meg van valami spéci csökkentett biokomponensű üzemanyagja, másképpen adalékolva nagyobb energiával, literenként 2-5Ft-al drágítják ezek a témát alap olajhoz képest.
Válasz Dinnyés Laci #1777. hozzászólásáraÖnmagában az sem jobb semmivel mint bármelyik másik. Viszont lehet kapni hozzá saját adalékot omw-től amivel nagyon jó minőségű üzemanyagot kapsz ha belekevered.
A Spuri is nagyon jó! Érezhetően sokkal később fagy el nagy hidegben is a szűrő tőle. Nem sok anyagok ezek de épen elegek ahhoz, hogy a bio komponenseket és az alap olajat össze simítsák, ne váljonak ki lakkok meg lófaxok amitől gond lesz a rendszerrel.
Válasz Richard. #1775. hozzászólásáraSpuri ! A Megán az utolsó napokban megdöglött a turbó az az imitálta a forgást. A spuri kicsit vastagon adagolva megoldotta a paci kérdését. A gép kapott új turbót, ma is dolgozik. Ennek 3 éve. A normális rendesen elégő üzemanyag minden motor kulcsa. A kipufogón az autónál rögtön látszik hogy égeti el a naftát. Egyből látszik a fogyasztáson és persze a teljesítményen ha normálisan dolgozik.
A kinti nafta jobb. Ez már többször vizsgált dolog.Itthon ez egy nagy mutyi moslékot a népnek buli. Vicc.... adalékolni kell a szutykot hogy észhez térjen a motor. 2016-ban Magyarországon.
Válasz fulemule21 #1772. hozzászólására2004-es 200e kilóméteres ,olasz autó volt,rozsda nincs, 2 éve vettem brigádautónak,csak a brigád szétszéledt,simafülkés kellene helyette,3,5 tonna ösztömeg(b-vel vezethető)klíma van és működik
Válasz Richard. #1769. hozzászólásáraJaaa.... Erre nem is gondoltam... Akkor a palackos gáz is azért fogy jobban, meg nem melegít annyira, mert jobb...
A láng színe meg azért változik mindig a piros/sárga fele a kékből, hogy a konyhában vidámabb legyen a hangulat...ezek a szolgáltatók mindenre gondolnak!!!
Válasz szanberg #1768. hozzászólásáraa Két különböző kúton a számláló sem hiszem,hogy egyet mér. Nem kételkedek abban amit írsz,de lehet,hogy több kilóméter kéne a teszthez. De teszt nélkül is valószínű,hogy a miénk, biztos jobban ég,mint a másé,ha egyszer több fogy belőle. Tehát,kint szar az anyag. Egyszerűen nem lehet elégetni...
Válasz ano #1767. hozzászólásáraHazafelé még több cucc volt, asszony bevásárolt karácsonyra előzetesben...
Én nem is vakeráltam kúttal, kivillant lámpa pirosat, jött egy agip kút, tankoltam ott. Amúgy lehet az nem is osztrákban volt hanem németben mert ott Kössen felé egyszer német egyszer osztrák zászlót dobott ki a navija a Volvonak, szóval már nem is tudom hol tankoltam országszinten hehe
de akkoris fél litert azt soknak tartok és mondom, jobban kűdtem hazafelé neki, amivel a szintkülönbség ki is van pipálva, de egyébként nincsen ott túl nagy magaslat csak a hegycsúcsokon, a pálya is végig lapos, nagyon kevés szignifikáns emelkedő van ahhoz képest.
lényeg a lényeg, kevesebbet evett, de ezt mondják a kint élő cimborák is, hogy ugyanannyi dízelből több km-et tudnak megtenni mint ha itthon vannak.
Válasz szanberg #1765. hozzászólására
de mond már meg, hogy az omv, agip, akárki mi a retekért adna kétszer annyi cetánszámot ugyan annyi pézért, mint a mol meg a többi, mikor ugyan azon a piacon versenyez, és ugyan annyiba kerül neki minden?
ne gondold, hogy azok hülyék, meg saját zsebük ellenségei.
de azon elgondolkondék, hogy kifelé nem-e éppen felfeé tetszett menni a 2500-as hágóig, hazafelé meg nem-e éppen lefelé tetszett-e jönni a hágóról? vagy kifelé nyakig pakolva, hazafelé kiidva a készlet, vagy...
sokat tankolok kint, sokat itthon, nincs különbség, sőt, azt mondom, nekem a mol benya a legjobb, attól fogyaszt legkevesebbet, éppenhogy az omv-t kerülöm mint a tüzes vasat...
Válasz szanberg #1765. hozzászólásáraNincse ebben semmi titok... Az itthoni gázolaj csak alulról karcolja a szabványt... A kinti meg jó minőségű...
2005-ben, mikor a Loganomat vettem, a tartós tesztnél ugyanerre a megállapításra jutottak a benzinnél is...
Asszonykám D2-es V40ével jártunk kint osztrákban németben hétvégén.
Itthon helyben megtankoltam a kúton induláskor ugye, kimentünk, kint televágtam sima Agip kúton sima diesellel, semmi extra.
Hazajöttünk, megint megtankoltam. Az érdekesség részét képezi, hogy sikerült hajszál pontosan ugyanúgy tankolni, 45litert tettem bele mindkét tankoláskor de úgy, hogy már csurgatni kellett a végén vagy 8decit mindkét esetben lekattanás után, hogy épen 45 legyen.
A lényeg, hogy a hazai gázolajjal 5,4 litert evett a kocsi, a kintivel meg 4,9-et. Aztán még hazafelé kicsit jobban is toltam neki, kifelé nagyon időben voltunk, hamarabb értünk így is mint megvolt beszélve, így csökkentettem félúttól a tempón.
Magyarul a kinti anyaggal mintegy 10%-al kevesebbet fogyaszt ez az autó, ugyanaz az út ugyanaz a sofőr, ugyanaz minden.
Válasz ano #1759. hozzászólásáraCsak én amikor feltettem a téli kereket rá akkor +18fok volt kint, télen meg lehet mínusz 18 is majd akkor meg lemegy 2,2-re és ha már most lapul alap 2,2-n, akkor mit fog ugyan tenni hidegen!?!?!?!?
egyetemes gáztörvény...
Elmondanám amikor elmegyünk supermoto pályára motorozni úgy állítom be a nyomást, hogy menet közben melegen 2bar legyen benne. Hazamegyünk, másnap reggel megmérem a nyomást és 1,7 van benne hidegen.
Amikor meg motorozunk a pályán, karcol a lábtartó egésznap, olyan forró a gumi, hogy csupasz kézzel alig lehet megfogni. és 3tizedet emelkedik benne a nyomás.
Fújjál bele amennyit akarsz, én nem szagoltam nem ízleltem, hanem okszerűen jártam el, 2,2-vel rendesen éreztem, hogy nyúlik kanyarban, igaz asszony nem hajt, én szoktam kikormolni néha nehogy letömődjön a DPF...
Válasz szanberg #1758. hozzászólásáravegyél rá kormoránt, az nem lapul szemmel láthatóan... szemmel láthatósághoz nem sok köze van a gumi tapadásának, ahogy valaki nem olyan régen itt írta, a nyomást nyomásmérővel mérjük, nem szagoljuk, nem ízleljük, nem tapintjuk, nem lessük.
ekkora télibe nem nyomnék 2,5-öt, pláne nem hidegen. a mínusz 10 fok és plusz 40 fokos gumi között van 50 fok, ez 20 %, egyetemes gáztörvény szerint ez becsókol nyomásoldalon, mindjárt 3 bár lett belőle, és még csak nem is mentél 210-zel.
Amúgy elmondanám, hogy a tanksapka alatt van nyomásérték beállításhoz táblázat és a volvo pl 160-feletti sebességmegjelölése mellett a legmagasabb nyomást írja a gumikba.
Az asszonyomnak van egy V40-ese, Nyári 17-es kerék, téli 195/65 R15 lemezfelnin dísztárcsás.
1500kiló a kocsi, múltkor mértem meg, plusz ha én ülök benne +105 hehe
2,2-nél szemmel láthatóan lapul a gumi picikét.
de ami alá 195-ös gumi kell, az se lehet több paraszttal együtt másfélnél, ekkor alá 2,5-öt nyáriba se tolunk. aztán megsüti nap az asztfaltot, lesz 35 fok január 7-én, menőzésből tolja neki 210-zel fél órán át, aztán csak les, mikor leszakad a kerékagy.
Válasz *** HM *** #1746. hozzászólásáraneeeem az teccett neki, de amúgy én is erre gondoltam persze.
Fain csajos szeker, ha megkell ülni el is férünk benne, van is csomagtere de kompakt, nem nagy kombi...
és az ember azt gondolná kis vakaró de a mázsán állva 1500-at mutat a metripond...
Volvo V40 D2 114le.
4-4,5 liter átlagfogyasztás. Nem egy erőgép de a hazai közlekedéshez még ez is gyors amúgy, asszony meg csak 100-akkal megy vidéken úgyhogy ennyi
az itthon gyártott koreai téli gumi bevált nagyon,árban is jók.a lényeg,picit keskenyebb legyen mint a nyári.215 mm-es helyett mondjuk elég a 195 mm is.nő a talajnyomás és a szekér effektus segít az autósnak a sárban sokat.
Nézi az ember a féktavos méréseket hát vannak több méteres különbséget... nedves havason
30x m vagy 40 fölött nem mind1
Gumibogyós fickó se látja ertelmét prémium mislen contiba tenni...hmmhmm
Válasz szanberg #1735. hozzászólásáraEzt a "haver" dolgot nem konkrétan ide gondoltam, hanem úgy álltalánosságban.
És attól még lehet jó, főleg ha ért is hozzá, vagy tájékozottabb, nem csak az árakat és márkaneveket nézi.
Azért nem árt kicsit szétnézni, és nem a haverra hallgatni, hogy "ez" jó, meg márkás, meg occó..... Mert ugye ő is olyat vett!
Vannak helyzetek, körülmények amikor az ismert, sztárolt márkák egy kalap sz@.t sem érnek.
6080 hozzászólás
Válasz Dinnyés Laci #1777. hozzászólásáraMost egyezkedek 10.000 literes tartályra pinkódos kiadagoló rendszerrel, beszéltem az üzemanyag nagykerekkel is, mol illetve omw akikkel eddig tárgyaltam.
utóbbi tudja hozzá adni ezt az anyagot amit írtam, molnak meg van valami spéci csökkentett biokomponensű üzemanyagja, másképpen adalékolva nagyobb energiával, literenként 2-5Ft-al drágítják ezek a témát alap olajhoz képest.
Válasz Dinnyés Laci #1777. hozzászólásáraÖnmagában az sem jobb semmivel mint bármelyik másik. Viszont lehet kapni hozzá saját adalékot omw-től amivel nagyon jó minőségű üzemanyagot kapsz ha belekevered.
A Spuri is nagyon jó! Érezhetően sokkal később fagy el nagy hidegben is a szűrő tőle. Nem sok anyagok ezek de épen elegek ahhoz, hogy a bio komponenseket és az alap olajat össze simítsák, ne váljonak ki lakkok meg lófaxok amitől gond lesz a rendszerrel.
Válasz Vinkó75 #1776. hozzászólásáraja,kössz. Hirtelen itt beirtam,nekem is ez jött elő.
Válasz Vinkó75 #1774. hozzászólásáranekem a dunatárból jön az omv gázolaj
Válasz Richard. #1775. hozzászólásáraSpuri ! A Megán az utolsó napokban megdöglött a turbó az az imitálta a forgást. A spuri kicsit vastagon adagolva megoldotta a paci kérdését. A gép kapott új turbót, ma is dolgozik. Ennek 3 éve. A normális rendesen elégő üzemanyag minden motor kulcsa. A kipufogón az autónál rögtön látszik hogy égeti el a naftát. Egyből látszik a fogyasztáson és persze a teljesítményen ha normálisan dolgozik.
Válasz Vinkó75 #1774. hozzászólásáraha megkérdezhetem,milyen adalékot benzinbe és gázolajba mennyiért?
A kinti nafta jobb. Ez már többször vizsgált dolog.Itthon ez egy nagy mutyi moslékot a népnek buli. Vicc.... adalékolni kell a szutykot hogy észhez térjen a motor. 2016-ban Magyarországon.


Válasz fulemule21 #1772. hozzászólására2004-es 200e kilóméteres ,olasz autó volt,rozsda nincs, 2 éve vettem brigádautónak,csak a brigád szétszéledt,simafülkés kellene helyette,3,5 tonna ösztömeg(b-vel vezethető)klíma van és működik
Válasz Claaastra #1764. hozzászólásáraMég néhány adatot tudnál írni az autóról?
Válasz csoppika #1770. hozzászólásáraHát igen. Ami nem fogy,nem ég, nem is jó.
Válasz Richard. #1769. hozzászólásáraJaaa.... Erre nem is gondoltam... Akkor a palackos gáz is azért fogy jobban, meg nem melegít annyira, mert jobb...



A láng színe meg azért változik mindig a piros/sárga fele a kékből, hogy a konyhában vidámabb legyen a hangulat...ezek a szolgáltatók mindenre gondolnak!!!
Válasz szanberg #1768. hozzászólásáraa Két különböző kúton a számláló sem hiszem,hogy egyet mér. Nem kételkedek abban amit írsz,de lehet,hogy több kilóméter kéne a teszthez. De teszt nélkül is valószínű,hogy a miénk, biztos jobban ég,mint a másé,ha egyszer több fogy belőle. Tehát,kint szar az anyag. Egyszerűen nem lehet elégetni...
Válasz ano #1767. hozzászólásáraHazafelé még több cucc volt, asszony bevásárolt karácsonyra előzetesben...
Én nem is vakeráltam kúttal, kivillant lámpa pirosat, jött egy agip kút, tankoltam ott. Amúgy lehet az nem is osztrákban volt hanem németben mert ott Kössen felé egyszer német egyszer osztrák zászlót dobott ki a navija a Volvonak, szóval már nem is tudom hol tankoltam országszinten hehe
de akkoris fél litert azt soknak tartok és mondom, jobban kűdtem hazafelé neki, amivel a szintkülönbség ki is van pipálva, de egyébként nincsen ott túl nagy magaslat csak a hegycsúcsokon, a pálya is végig lapos, nagyon kevés szignifikáns emelkedő van ahhoz képest.
lényeg a lényeg, kevesebbet evett, de ezt mondják a kint élő cimborák is, hogy ugyanannyi dízelből több km-et tudnak megtenni mint ha itthon vannak.
valmi csak van köztök...
Válasz szanberg #1765. hozzászólására
de mond már meg, hogy az omv, agip, akárki mi a retekért adna kétszer annyi cetánszámot ugyan annyi pézért, mint a mol meg a többi, mikor ugyan azon a piacon versenyez, és ugyan annyiba kerül neki minden?
ne gondold, hogy azok hülyék, meg saját zsebük ellenségei.
de azon elgondolkondék, hogy kifelé nem-e éppen felfeé tetszett menni a 2500-as hágóig, hazafelé meg nem-e éppen lefelé tetszett-e jönni a hágóról? vagy kifelé nyakig pakolva, hazafelé kiidva a készlet, vagy...
sokat tankolok kint, sokat itthon, nincs különbség, sőt, azt mondom, nekem a mol benya a legjobb, attól fogyaszt legkevesebbet, éppenhogy az omv-t kerülöm mint a tüzes vasat...
Válasz szanberg #1765. hozzászólásáraNincse ebben semmi titok... Az itthoni gázolaj csak alulról karcolja a szabványt... A kinti meg jó minőségű...
2005-ben, mikor a Loganomat vettem, a tartós tesztnél ugyanerre a megállapításra jutottak a benzinnél is...
Válasz *** HM *** #1751. hozzászólásáraHeccikém, érdekes dolgot számoltam ki hehe.

direkt vizsgáltam a történetet.
Asszonykám D2-es V40ével jártunk kint osztrákban németben hétvégén.
Itthon helyben megtankoltam a kúton induláskor ugye, kimentünk, kint televágtam sima Agip kúton sima diesellel, semmi extra.
Hazajöttünk, megint megtankoltam. Az érdekesség részét képezi, hogy sikerült hajszál pontosan ugyanúgy tankolni, 45litert tettem bele mindkét tankoláskor de úgy, hogy már csurgatni kellett a végén vagy 8decit mindkét esetben lekattanás után, hogy épen 45 legyen.
A lényeg, hogy a hazai gázolajjal 5,4 litert evett a kocsi, a kintivel meg 4,9-et. Aztán még hazafelé kicsit jobban is toltam neki, kifelé nagyon időben voltunk, hamarabb értünk így is mint megvolt beszélve, így csökkentettem félúttól a tempón.
Magyarul a kinti anyaggal mintegy 10%-al kevesebbet fogyaszt ez az autó, ugyanaz az út ugyanaz a sofőr, ugyanaz minden.
erre varrjál gombot!
Van egy felesleges Iveco c35-ös duplakerekű duplakabinos kisteherünk ami eladó 2,3 JTD beépített légrugóval a Gehl-t simán viszi ami 3,2 tonnás

Válasz ano #1762. hozzászólásáraelég fa viccek, de értem én...
Válasz szanberg #1761. hozzászólásárakolléga, vegyed már a viccet!!!
Válasz ano #1759. hozzászólásáraa kormorán gagyi retek, kokszból van nem kaucsukból...
Válasz ano #1759. hozzászólásáraCsak én amikor feltettem a téli kereket rá akkor +18fok volt kint, télen meg lehet mínusz 18 is majd akkor meg lemegy 2,2-re és ha már most lapul alap 2,2-n, akkor mit fog ugyan tenni hidegen!?!?!?!?
egyetemes gáztörvény...
Elmondanám amikor elmegyünk supermoto pályára motorozni úgy állítom be a nyomást, hogy menet közben melegen 2bar legyen benne. Hazamegyünk, másnap reggel megmérem a nyomást és 1,7 van benne hidegen.
Amikor meg motorozunk a pályán, karcol a lábtartó egésznap, olyan forró a gumi, hogy csupasz kézzel alig lehet megfogni. és 3tizedet emelkedik benne a nyomás.
Fújjál bele amennyit akarsz, én nem szagoltam nem ízleltem, hanem okszerűen jártam el, 2,2-vel rendesen éreztem, hogy nyúlik kanyarban, igaz asszony nem hajt, én szoktam kikormolni néha nehogy letömődjön a DPF...
Válasz szanberg #1758. hozzászólásáravegyél rá kormoránt, az nem lapul szemmel láthatóan... szemmel láthatósághoz nem sok köze van a gumi tapadásának, ahogy valaki nem olyan régen itt írta, a nyomást nyomásmérővel mérjük, nem szagoljuk, nem ízleljük, nem tapintjuk, nem lessük.
ekkora télibe nem nyomnék 2,5-öt, pláne nem hidegen. a mínusz 10 fok és plusz 40 fokos gumi között van 50 fok, ez 20 %, egyetemes gáztörvény szerint ez becsókol nyomásoldalon, mindjárt 3 bár lett belőle, és még csak nem is mentél 210-zel.
Válasz ano #1757. hozzászólásáraMondom NEM Suzukiról beszélünk.
Amúgy elmondanám, hogy a tanksapka alatt van nyomásérték beállításhoz táblázat és a volvo pl 160-feletti sebességmegjelölése mellett a legmagasabb nyomást írja a gumikba.
Az asszonyomnak van egy V40-ese, Nyári 17-es kerék, téli 195/65 R15 lemezfelnin dísztárcsás.
1500kiló a kocsi, múltkor mértem meg, plusz ha én ülök benne +105 hehe
2,2-nél szemmel láthatóan lapul a gumi picikét.
Szerintem 2,5 kell bele
Válasz szanberg #1756. hozzászólásáraahhoz jó nagy parasztnak kell lenni, hogy suzuki másfél tonna legyen vele együtt.
de ami alá 195-ös gumi kell, az se lehet több paraszttal együtt másfélnél, ekkor alá 2,5-öt nyáriba se tolunk. aztán megsüti nap az asztfaltot, lesz 35 fok január 7-én, menőzésből tolja neki 210-zel fél órán át, aztán csak les, mikor leszakad a kerékagy.
Válasz ano #1755. hozzászólásáradehogyis, nem Suzukiról beszélünk, paraszttal másfél tonna.
Válasz szanberg #1752. hozzászólásáraez nem lesz sok?
Válasz laci92627 #1753. hozzászólásáraA régiekkel sok baj volt, a V10diesel meg egyenesen botrányosan xar motor, mindig baja van
Touareggel van valakinek tapasztalata?
Válasz *** HM *** #1751. hozzászólásáraelől 2,5 hátul 2,3 ha nem ülnek benne csak ketten
1400 kilós kocsi
Száraz autópályán milyen nyomást rakni a 195 65 15ös téligumiba?
Válasz *** HM *** #1748. hozzászólásáraHa valóban 190 felett akarsz repeszteni, akkor mindenképp, de ha nem akkor felesleges.
Mivel nagyobb sebessegre képes az abroncs, több acél van benne ami által nehezebb az abroncs is.
Válasz *** HM *** #1748. hozzászólásáraHa gyorsa akarsz menni, igen!
Válasz szanberg #1747. hozzászólásáraJa
Van értelme 1el nagyobb sebesség indexű gumit venni?
190 helyett 210est pl.
Válasz *** HM *** #1746. hozzászólásáraneeeem az teccett neki, de amúgy én is erre gondoltam persze.
Fain csajos szeker, ha megkell ülni el is férünk benne, van is csomagtere de kompakt, nem nagy kombi...
és az ember azt gondolná kis vakaró de a mázsán állva 1500-at mutat a metripond...
Válasz szanberg #1745. hozzászólásáraFogadok te állitottál haza 1xcsak volvoval


Inkább vlm telepx6 tett volna kedvire
Válasz *** HM *** #1744. hozzászólásáraMibe?
meg mi ez a többesszám?
Válasz szanberg #1743. hozzászólásáraNebafki beletenyrőtünk
Válasz *** HM *** #1742. hozzászólásáraDe!
Volvo V40 D2 114le.
4-4,5 liter átlagfogyasztás. Nem egy erőgép de a hazai közlekedéshez még ez is gyors amúgy, asszony meg csak 100-akkal megy vidéken úgyhogy ennyi
Válasz szanberg #1730. hozzászólásáraDe azé volvot biztos nem kapott
Válasz Dns8 #1732. hozzászólásáraAha 120as skodára lehet rakatunk
Válasz sanyi1965 #1739. hozzászólásáraSzekér mi?
Téliket külön felniken tartani?
Vagy pakoltatni mindig...
Ha 205 helyett 195 a váltója inkább ezt felnizni mint 205öt venni és rakatni?
az itthon gyártott koreai téli gumi bevált nagyon,árban is jók.a lényeg,picit keskenyebb legyen mint a nyári.215 mm-es helyett mondjuk elég a 195 mm is.nő a talajnyomás és a szekér effektus segít az autósnak a sárban sokat.
Válasz *** HM *** #1737. hozzászólásáratedd dunlopba
Nézi az ember a féktavos méréseket hát vannak több méteres különbséget... nedves havason
30x m vagy 40 fölött nem mind1
Gumibogyós fickó se látja ertelmét prémium mislen contiba tenni...hmmhmm
Válasz szanberg #1735. hozzászólásáraEzt a "haver" dolgot nem konkrétan ide gondoltam, hanem úgy álltalánosságban.
És attól még lehet jó, főleg ha ért is hozzá, vagy tájékozottabb, nem csak az árakat és márkaneveket nézi.
Válasz atisgyulai #1734. hozzászólásáraAzért amiket javasoltam azok az ADAC-on is 4. és 6. helyezetek lettek, nem a futottak még kategória.
Válasz *** HM *** #1726 hozzászólásár

Azért nem árt kicsit szétnézni, és nem a haverra hallgatni, hogy "ez" jó, meg márkás, meg occó..... Mert ugye ő is olyat vett!
Vannak helyzetek, körülmények amikor az ismert, sztárolt márkák egy kalap sz@.t sem érnek.
Vannak profik, akiknek ez a dolguk, és elvileg!!! függetlenek.
http://www.gumidirekt.hu/hir/0000000094/ADAC-teligumi-teszt-2016.html
Részemről: Continental
Válasz Mézga #1731. hozzászólásáraja én meg akarok valamit
Válasz *** HM *** #1726. hozzászólásáraMichelin és máris 2x annyit ér az autó.
Válasz szanberg #1730. hozzászólásáraolvassa mi?