Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak607 FtBenzin árak606 FtEUR410.17 FtUSD376.93 FtCHF436.3 FtGBP487.33 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz zsoltrs #976. hozzászólásáraHolnap tudok ránézni, de elvileg a szabványos ültetőgép kell neked. A traktor oldalon kell megadni, hogy hol van az antenna, meg hogy mennyire van a hátsó tengelytől, illetve, hogy a függesztőmű hol van a hátsó tengelyhez mérten. A munkagépnél erre már nem kérdez rá, csak arra, hogy a függesztési ponttól milyen távolságra vannak. Amúgy ahogy írtam, ha nem vezérel semmit, akkor akár a táblakultivátort is beírhatnád neki,. csak akkor a műveletnél talajmunka szerepelne vetés helyett.
Válasz zsoltrs #974. hozzászólásáraMost nincs előttem a monitor, de nekem úgy dereng, hogy kell neki mind a két érték, külön veszi a munkapontot és a fizikai hosszt.
Válasz Batka #973. hozzászólásáraOké, de ő a fizikai hosszra kíváncsi, n a csoroszlya távolságára.
Vagyis a munkapontot nem kérdi (ahol ugye húzná a sárga csíkot).
Az a rajz meg egy vicc, a régi cfx-750-es ebből a szempontból sokkal jobb volt.
Válasz zsoltrs #972. hozzászólásáraAzért kíváncsi arra, hogy hol a csoroszlya, mert elvileg szakaszolhatna is, és ebben az esetbe ott a munkapont, ahol elejti a magot. Ha nincs szakaszolás, akkor kevésbé van jelentősége, de egyébként a méreteknél van egy rajz, amin látszik, hogy mikor melyik méretet kell beírni.
Azokhoz szól a kérdésem akiknek xcn-1050 vagy gfx-750-es monitorjuk van.
Egy normál függesztett szemenkenti vetogepet, hogy kell felvinni a rendszerbe?
Angol planter, magyar ültető néven hozza a gépet, de utána olyan gyönyörű forditasok vannak (közepén eltolt, elöl - hátul valami...)
Olyanra mentem rá, hogy standard/szabványos ultetogep. Utána beirtam minden adatot, de a fizikai hossznal megakadtam.
Miért n arra kíváncsi, hogy a csoroszlya hol van?
Vagy akkor azt a távolságot írjam be? (fuggeszto károk és a csoroszlyak kozottit?)
Válasz zsoltrs #968. hozzászólásáraBocsi,igen.Egyenletest akartam írni.Azt meg hogy honnan tudom?Hát miután leengedem és meghúzom a talajban a vetőgépet,úgy is kiszálok pár méter után leellenőrizni a vetési mélységet,meg tőtávot.Akkor látom,hogy kell-e korrigálni a függesztő karok magasságán.
Válasz zsoltrs #966. hozzászólásáraAhhoz nagyon egyenetlen talajon kellene szerintem.Így a traktor ha van egy kis orom,vagy barázda,az külön mozog a vetőgéptől.Amúgy meg,ha teljesen ráengeded,akkor ugyan úgy át visz minden bólintást.
Válasz zsoltrs #964. hozzászólásáraÉn mindig koppra meghúzom,hogy ne tudjon himbálózni.Csak a függesztő károk csapjait rakom át a hosszanti járatba,hogy a traktor külön tudjon mozogni,úgy mint boronánál,vagy kombinátornál és addig engedem le,hogy a csapok középen legyenek a furatban.
Kérdezném, hogy a fuggeszto karokat miként állítsam be, h az egyenes egyenes legyen, ha vetek?
T5.95 rtk-val, monosem szemenkenti a 2 kis műtrágyaszoros verzió.
Szóval eléggé le van terhelve a kis traktor.
Fuggeszto karok fixre téve is tudnak oldaliranyba szűk +-2 centit mozogni.
Elég lehet ennyi mozgástér vagy huzzam ki a tuskeket és akkor tud jobban himbalozni?
Üdv! Nem ismeri fel valaki véletlen melyik gyártóhoz tartozhat ez a kütyü? Isobus külső csatlakozó elé beépitve egy Németországból vásárolt traktoron. Cikkszámok alapján a neten nem találom. Monitor nélkül nem ad feszültséget a csatlakozóra.
Válasz JDFERI #960. hozzászólásáraKiegészítésként. : A két szüneteltetett pont között egyenesként veszi fel az útvonalat ,mindegy ,hogy a levezetett lefedésben közben akár több méteres kanyarok vannak.
Válasz Pista1234 #959. hozzászólásáraIgen . Arra értettem ,hogy ha kanyargós a megyevonal akkor én pl az atu200 nál nem veszem fel AB görbének az egész útvonalat levezetett formában ,hanem elinduláskor rögtön szüneteltetem és a kanyarokat nagyobb hosszakra "tördelem " a pause gyors ki-be kapcsolgatásával annak fügvényében ,hogy rávetés vagy kihagyás lenne. Ezzel némileg ki lehet simítani egy görbét ,ahol nem cél ,vagy előny AB egyenes létrehozása. Csak azért írtam mert a topcon is tudja.
Válasz JDFERI #952. hozzászólásáraA szokásos vezetési minták közül az AB kanyarokat lehet szüneteltetni mint a jd nál ,így ki lehet símítani egy görbe megye vonalait pl vetésnél.
Erről mesélnél még? Nem teljesen tiszta, kezdésre érted?
Válasz zsoltrs #956. hozzászólásárarossebb tudja hol tartottunk vele...
onnan nézve már majdnem a lajtán túl vagyok, onnan ti kirándulgattok errefelé, mármint ilyen merdzsós dzsipós emberekre gondolok, hahaha
Auto Pilot MD kormányzásom van rtk-val. Érdekelne, hogy függesztett vetőgépekkel történő munkáknál mire kell figyelnem. A traktor nh t5.95 szóval elég kicsi, a vetogepek felmálhazva 2 tonna körül mozognak.
Itt a településen még annó az "aksziál" jóvoltából van egy nagygazdánál több db.Rtk-s Topcon rendszer a korábbi monitor típussal ,valamint egy db alap egnos korrekciós kormányzással. Illetve 2 john deere gyári vezérlés (egy rtk és egy sf1 jel pontos). A főnök szerint jobban szeretik a topcont. Tény ,hogy a mostani forgalmazó mindent megtesz,hogy jól működjenek a rendszerek és értenek is hozzá.Ezzel nekem is van tapasztalatom.
Nekem sorvezetőként van használatban egy x25ös . Kimondottan elégedett vagyok vele. A menüje átlátható ,jól kezelhető sok adat egyszerre leolvasható. Van virtuális szakaszolás hangjelzéssel, határ létrehozás lefedésből, mutatja a kész és visszalevő területet, bármikor újrakezdhető egy feladat ,lefedéssel . Mutatja a műholdak számát. A szokásos vezetési minták közül az AB kanyarokat lehet szüneteltetni mint a jd nál ,így ki lehet símítani egy görbe megye vonalait pl vetésnél. Tárhely tekintetében is bőven jó , 2014ben vettem és azóta még egy feladatot sem töröltem a többszázból. Automata képernyő éjszakai fénye. Egyedül az hiányzik ,hogy nem lehet módosítani egy megkezdett munka után a lefedés szélességét,vagy egyébb geometriáját.pl ha a 6méteres kombinátort 5.9re kell módosítani a nyomvonal miatt akkor új munkát kell indítani. Nem tudom ezen pl módosítottak-e a Horizon új szoftverével . Valamint az sem mindegy ,hogy mennyibe kerülnek a különböző feloldások,a réginél még szinte minden ingyen volt aktiválva , az újban van pár fizetős. Szóval úgy álltalában megér egy misét . Link
Válasz robinson #948. hozzászólásáraSorvezetés gomb. És elhúzás. A Piros nyilakkal oldnak megfelelően beigazítod a csatlakozást és akkor végig visz egyenesen egy fogáson. csúszik folyamatosan a jel korrekcíó nélkül és így a csatlakozás nem pontos de általában míg egy fogáson végigmész nem csúszik annyit hogy baj legyen. viszont visszafordulásnál már igazítani kell.
Válasz bandigh #943. hozzászólásáraa poén az, h nem kacsázott, egyenesen ment, nem kóválygott, csak látszólag nem ott, ahol mennie kellett volna.
Takarónövényt vetettem, szval nem esem tőle kétségbe.
Válasz robinson #937. hozzászólásáraA feloldó kód 1.4 misi a modem 500 körüli az rtk 180/év. Ha jól emlékszem . Atuval is lehet kukoricát vetni , de azért az atu esetén a kerékszög szenzor jó lenne.
Válasz robinson #942. hozzászólásáraIgen a hidraulikus. De a forgatós is gyors, én nem hiszem hogy az elvégzett munkában lehetne különbséget tenni, ha jól van beállítva mindkettő. A 6000 sf1-re írtam igen.
Hát az egnosssal, nem lesz valami szép a kelésed, már kezdheted felkészíteni magad De nyugalom, az is búza lesz!
Ha ülsz benne, és làtod hogy olyan nagyokat kacsázik, szerintem nyúlj bele kézzel nyugodtan, aztàn aktivàld megint ha jó nyomon vagy. Bár ha ilyen pontatlanul vezet, akkor inkább csak arra használnám, hogy húzzak az elején egy egyenest, aztán meg vetném kézzel. Az sem megoldás, hogy szűkebbre veszed a nyomvonalat, hogy ne maradjon vetetlen csík, mert akkor meg sok lesz a rávetés, ami szerintem ugyanolyan rossz mint a szélesebb csatlakozó, csak mondjuk nem olyan csúnya, az igaz. Én is teszteltem most egy gépkapcsolatot, csíkos is lett sajnos amiket először vetettem, a vontatott vetőgép elsodródása miatt, de már tudom h mit kell vele csinálni, megvan a nyitja.
a "gyári beépített kormányos"-t úgy érted, hogy hidraulikus robotkormány, nem kormányforgatós?
az SF1 antenna pedig starfire6000 csak SF1-jellel, nem?
Ez az elsodródás dolog, én most azt vettem észre a vetésnél mindig magam mellé fordulva, hogy az 1200 m hosszon, hol a nyomjelző fölött vitt, néha meg elment akár 40-50 cm-t jobbra vagy balra, de a monitor szerint meg csak 2-3 cm volt a pontatlanság.
de ez trimble és EGNOS jel.
Pár hét múlva, ha kikel a vetésem meglátom mit műveltem.
Válasz Nskype #936. hozzászólásáraszerintem ahhoz már "csak" egy EZ PILOT vagy annál újabb kormánytekerő kell a kábelezéssel.
beszélj AXIÁLos szervízessel, hátha tud "okosban" használtat ..
Válasz robinson #937. hozzászólásáraA gyári beépített kormányoson használtam az sf1 antennát, kaszáltam. Pontosan olyan egykedvűen ment egyenesen, mint az rtk-val, nem támolygott. Vetésre nem használtam, de szerintem az is menne, a búza biztos. Annyit lehetett látni, hogy ha körbevágtál egy parcellát, aztán elkezdted csinálni az egyik oldalát, mire végeztél vele mondjuk 2 óra mulva, az utolsó menetnél hagyott egy kis csíkot, annyit sodródott el a jel. De ha folyamatosan haladsz egyik oldalról a másik felé, vagy kicsi fogásokat csinálsz meg, semmit nem veszel észre ebből. Azt hittem pontatlanabb az sf1. A fejlesztés szerintem az kiegészítő antenna/vagy modem ára, és a feloldó kulcs díja. Pontos számot nem tudok de sztem 2 környéke lehet. Plusz az éves rtk díj, vagy a mobilos verzió díja, de azt nem ismerem.
Válasz robinson #937. hozzászólásáraja és 8-9 km/h-nál tartja 5 cm-n belül a gépet, ami egy vontatott vetőgépnél más simán RTK pontosság szerintem. Én ezzel bőven ellennék a TEMPO-s direktvetésnél is 6-7 km/h-nál.
Válasz bandigh #935. hozzászólásáraén is épp atu300 kormányzáson gondolkodom.
az sf1 15 cm elméleti pontossága a gyakorlatban mit jelent? A monitor szerint milyen pontosságot tart?
Mert nekem a nagy, talajozó gépben van Trimble kormányzás EGNOS jellel, ami papíron szintén 15 cm, de munka közben a kijelzőn az idő 95%-ban 5 cm-en belül tartja a gépet.
Kérdés, hogy ezt a kijelzett 5 cm-t el lehet-e hinni? Most majd meglátom, mert épp azzal vetettem gabonát. Szemre nem mindig ott ment ahol a nyomjelző szerint kellett volna és esetenként bőven több, mint 15 cm volt a hiba, a monitor szerint meg mégis pontosan tartotta a csatlakozást.
Az sf1-ről rtk-ra fejlesztés egyébként az rtk modemet + előfizetést jelenti?
Azt mérik 2.5 millióért?
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, van egy Trimble GFX 750 Nav 900-as antennával, ezt szeretném fejleszteni automata kormányzásra...
Kérdésem merre, hogy induljak el, milyen berendezést és hol érdemes beszerezni jó áron?
Az axialnál most volt akcióban a black friday hétvégén, de azt mondták, hogy csak a CFX-hez valót lehetett megvenni olcsóbban...?!
Válasz GREVEN #932. hozzászólásáraEnnyi erővel megnézheted az atu300 as jd rendszert, az sf1 jellel is meglepően pontosan mozog a gép, azt hittem támolygósabb. A parknál hirdetnek ilyet. Az áttelepítés nem sok idő, csak akkor több kábelköteg kell, az meg nem túl olcsó.
Válasz GREVEN #932. hozzászólásáraHa elő van készítve akkor kb 20 perc.
Forgató motort átrakni gyári kormány helyére, modemet, antennát meg az alu kompjútert.
Stekkerek szét össze húzása tolása
Válasz GREVEN #930. hozzászólásáraBekábelezni, az alu kompjúternek tartó lemez konzolt beszerezni, áram.bekötés, antenna tartó, modem tartó, mobilnethez két antenna felragasztása ablak szélébe meg ilyenek
Válasz GREVEN #928. hozzászólásáraA 250-es csak a dörzskerekes EZ-Steer-rel tud működni, de azt már csak használtan tudsz venni szerintem. Itt nem a dörzskerekes kormány lesz a szűk keresztmetszet pontosság terén, hanem amit az AG 25-ös antenna tud, ez gyakorlatban a 20-30 cm. Kényszerből egyszer régen vetettem már búzát így, kellett adni neki azért rendesen ráfedést, de nem lett rossz a végeredmény, nem maradtak ki sávok. Nyilván a vetőmagból pár százalékkal több fogyott a nagyobb ráfedés miatt.
Igazából talajmunkára jó, ha nagyobb gépeid vannak (5-6 méter), itt is kell neki adni 30-40 centi átfedést. Nekem már csak kisegítő gépben van benne, ami néha talajozik. Amúgy maga az EZ-Steer egy 750-es monitorral, Rangepoint korrekcióval alkalmas a szemenkénti vetésre is, de az EZ-Pilot pontosabb azért.
Én a 250-est max talajmunkára ajánlom neked, illetve ugye a permetezés miegymás, a vetés az felejtős vele. Ha vetni szeretnél, akkor a régi 750-es monitor + EZ-Pilot (ha még találsz ilyet valahol), vagy az új 1050-es monitor + EZ-Pliot Pro, ez olyan 2,4 millió körül van most RTK feloldás nélkül.
Válasz GREVEN #928. hozzászólásáraSzerintem ezekkel nem tudsz ilyen dolgokat csinálni, fog kelleni egy komplett rendszer, meg a másik két traktort előkészíteni. Nekünk is így van, 6497-be van a dolog de a 135kubu meg a 8270xtra is élő lett készítve. Ez utóbbi kerül át a Fendtbe, meg télen ha utolértük magunkat egy rangepointos rendszer jönne majd ide is bele, talajozni kényelmes volna.
1427 hozzászólás
Válasz zsoltrs #976. hozzászólásáraHolnap tudok ránézni, de elvileg a szabványos ültetőgép kell neked. A traktor oldalon kell megadni, hogy hol van az antenna, meg hogy mennyire van a hátsó tengelytől, illetve, hogy a függesztőmű hol van a hátsó tengelyhez mérten. A munkagépnél erre már nem kérdez rá, csak arra, hogy a függesztési ponttól milyen távolságra vannak. Amúgy ahogy írtam, ha nem vezérel semmit, akkor akár a táblakultivátort is beírhatnád neki,. csak akkor a műveletnél talajmunka szerepelne vetés helyett.
Válasz Batka #975. hozzászólására
Majd rakok be fotót vmelyik nap...
De az a szabványos utletogep, az jó nekem?
Válasz zsoltrs #974. hozzászólásáraMost nincs előttem a monitor, de nekem úgy dereng, hogy kell neki mind a két érték, külön veszi a munkapontot és a fizikai hosszt.
Válasz Batka #973. hozzászólásáraOké, de ő a fizikai hosszra kíváncsi, n a csoroszlya távolságára.
Vagyis a munkapontot nem kérdi (ahol ugye húzná a sárga csíkot).
Az a rajz meg egy vicc, a régi cfx-750-es ebből a szempontból sokkal jobb volt.
Válasz zsoltrs #972. hozzászólásáraAzért kíváncsi arra, hogy hol a csoroszlya, mert elvileg szakaszolhatna is, és ebben az esetbe ott a munkapont, ahol elejti a magot. Ha nincs szakaszolás, akkor kevésbé van jelentősége, de egyébként a méreteknél van egy rajz, amin látszik, hogy mikor melyik méretet kell beírni.
Hali
Azokhoz szól a kérdésem akiknek xcn-1050 vagy gfx-750-es monitorjuk van.
Egy normál függesztett szemenkenti vetogepet, hogy kell felvinni a rendszerbe?
Angol planter, magyar ültető néven hozza a gépet, de utána olyan gyönyörű forditasok vannak (közepén eltolt, elöl - hátul valami...)
Olyanra mentem rá, hogy standard/szabványos ultetogep. Utána beirtam minden adatot, de a fizikai hossznal megakadtam.
Miért n arra kíváncsi, hogy a csoroszlya hol van?
Vagy akkor azt a távolságot írjam be? (fuggeszto károk és a csoroszlyak kozottit?)
Köszi
Válasz zsoltrs #970. hozzászólásáraEzért van ez a fórum.
Válasz Zsolesz83 #969. hozzászólásáraJogos
Köszi az infókat
Válasz zsoltrs #968. hozzászólásáraBocsi,igen.Egyenletest akartam írni.Azt meg hogy honnan tudom?Hát miután leengedem és meghúzom a talajban a vetőgépet,úgy is kiszálok pár méter után leellenőrizni a vetési mélységet,meg tőtávot.Akkor látom,hogy kell-e korrigálni a függesztő karok magasságán.
Válasz Zsolesz83 #967. hozzászólásáraSztem egyenletes talajra gondoltál.
Trakibol hogy látod, hogy a csapok az ovális részben mozognak?
Válasz zsoltrs #966. hozzászólásáraAhhoz nagyon egyenetlen talajon kellene szerintem.Így a traktor ha van egy kis orom,vagy barázda,az külön mozog a vetőgéptől.Amúgy meg,ha teljesen ráengeded,akkor ugyan úgy át visz minden bólintást.
Válasz Zsolesz83 #965. hozzászólásáraN engeded le teljesen úszóba?
Válasz zsoltrs #964. hozzászólásáraÉn mindig koppra meghúzom,hogy ne tudjon himbálózni.Csak a függesztő károk csapjait rakom át a hosszanti járatba,hogy a traktor külön tudjon mozogni,úgy mint boronánál,vagy kombinátornál és addig engedem le,hogy a csapok középen legyenek a furatban.
Sziasztok!
Kérdezném, hogy a fuggeszto karokat miként állítsam be, h az egyenes egyenes legyen, ha vetek?
T5.95 rtk-val, monosem szemenkenti a 2 kis műtrágyaszoros verzió.
Szóval eléggé le van terhelve a kis traktor.
Fuggeszto karok fixre téve is tudnak oldaliranyba szűk +-2 centit mozogni.
Elég lehet ennyi mozgástér vagy huzzam ki a tuskeket és akkor tud jobban himbalozni?
Válasz robinson #962. hozzászólására
Üdv! Nem ismeri fel valaki véletlen melyik gyártóhoz tartozhat ez a kütyü? Isobus külső csatlakozó elé beépitve egy Németországból vásárolt traktoron. Cikkszámok alapján a neten nem találom. Monitor nélkül nem ad feszültséget a csatlakozóra.
Válasz JDFERI #960. hozzászólásáraKiegészítésként. : A két szüneteltetett pont között egyenesként veszi fel az útvonalat ,mindegy ,hogy a levezetett lefedésben közben akár több méteres kanyarok vannak.
Válasz Pista1234 #959. hozzászólásáraIgen . Arra értettem ,hogy ha kanyargós a megyevonal akkor én pl az atu200 nál nem veszem fel AB görbének az egész útvonalat levezetett formában ,hanem elinduláskor rögtön szüneteltetem és a kanyarokat nagyobb hosszakra "tördelem " a pause gyors ki-be kapcsolgatásával annak fügvényében ,hogy rávetés vagy kihagyás lenne. Ezzel némileg ki lehet simítani egy görbét ,ahol nem cél ,vagy előny AB egyenes létrehozása. Csak azért írtam mert a topcon is tudja.
Válasz JDFERI #952. hozzászólásáraA szokásos vezetési minták közül az AB kanyarokat lehet szüneteltetni mint a jd nál ,így ki lehet símítani egy görbe megye vonalait pl vetésnél.
Erről mesélnél még? Nem teljesen tiszta, kezdésre érted?
Válasz zsoltrs #956. hozzászólásárarossebb tudja hol tartottunk vele...
onnan nézve már majdnem a lajtán túl vagyok, onnan ti kirándulgattok errefelé, mármint ilyen merdzsós dzsipós emberekre gondolok, hahaha
Válasz envagyok2 #955. hozzászólásáraMerre felé laksz? Gyere kirandulj egyet mordorba (dél-Borsod)...
Válasz envagyok2 #955. hozzászólásáraLehet h most tavasszal teszek még vele 1 próbát. Mit is mondtál róla?
Cseréljem ki a hidraulika csöveket?
Válasz zsoltrs #953. hozzászólásáraa gázpedálra, hahaha
lett valami a rakodóval?
Válasz JDFERI #952. hozzászólásáraKöszi az infót!
Üdv.
Auto Pilot MD kormányzásom van rtk-val. Érdekelne, hogy függesztett vetőgépekkel történő munkáknál mire kell figyelnem. A traktor nh t5.95 szóval elég kicsi, a vetogepek felmálhazva 2 tonna körül mozognak.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Itt a településen még annó az "aksziál" jóvoltából van egy nagygazdánál több db.Rtk-s Topcon rendszer a korábbi monitor típussal ,valamint egy db alap egnos korrekciós kormányzással. Illetve 2 john deere gyári vezérlés (egy rtk és egy sf1 jel pontos). A főnök szerint jobban szeretik a topcont. Tény ,hogy a mostani forgalmazó mindent megtesz,hogy jól működjenek a rendszerek és értenek is hozzá.Ezzel nekem is van tapasztalatom.
Nekem sorvezetőként van használatban egy x25ös . Kimondottan elégedett vagyok vele. A menüje átlátható ,jól kezelhető sok adat egyszerre leolvasható. Van virtuális szakaszolás hangjelzéssel, határ létrehozás lefedésből, mutatja a kész és visszalevő területet, bármikor újrakezdhető egy feladat ,lefedéssel . Mutatja a műholdak számát. A szokásos vezetési minták közül az AB kanyarokat lehet szüneteltetni mint a jd nál ,így ki lehet símítani egy görbe megye vonalait pl vetésnél. Tárhely tekintetében is bőven jó , 2014ben vettem és azóta még egy feladatot sem töröltem a többszázból. Automata képernyő éjszakai fénye. Egyedül az hiányzik ,hogy nem lehet módosítani egy megkezdett munka után a lefedés szélességét,vagy egyébb geometriáját.pl ha a 6méteres kombinátort 5.9re kell módosítani a nyomvonal miatt akkor új munkát kell indítani. Nem tudom ezen pl módosítottak-e a Horizon új szoftverével . Valamint az sem mindegy ,hogy mennyibe kerülnek a különböző feloldások,a réginél még szinte minden ingyen volt aktiválva , az újban van pár fizetős. Szóval úgy álltalában megér egy misét . Link
Sziasztok,
mit tud az AG Leader ha nincs semmi extra szolgéltatásra előfizetve? Mennyi úgy a pontosság?
Válasz robinson #948. hozzászólásáraSorvezetés gomb. És elhúzás. A Piros nyilakkal oldnak megfelelően beigazítod a csatlakozást és akkor végig visz egyenesen egy fogáson. csúszik folyamatosan a jel korrekcíó nélkül és így a csatlakozás nem pontos de általában míg egy fogáson végigmész nem csúszik annyit hogy baj legyen. viszont visszafordulásnál már igazítani kell.
Válasz JDFERI #945. hozzászólásáraValahol van benne, mert a kijelzőn mutatja, de hogy az antennában-e? az passz.
Már így vettem a trakit.
Válasz bandigh #943. hozzászólásáraa poén az, h nem kacsázott, egyenesen ment, nem kóválygott, csak látszólag nem ott, ahol mennie kellett volna.
Takarónövényt vetettem, szval nem esem tőle kétségbe.
Válasz robinson #937. hozzászólásáraA feloldó kód 1.4 misi a modem 500 körüli az rtk 180/év. Ha jól emlékszem . Atuval is lehet kukoricát vetni , de azért az atu esetén a kerékszög szenzor jó lenne.
Válasz robinson #937. hozzászólásáraÜdv. A Trimble antennájában van döléskiegyenlítés ?
Válasz robinson #937. hozzászólásáraÜdv. A Trimble antennájában van döléskiegyenlítés ?
Valaki találkozott már az új JD autotrac controller 300 rendszerrel?
Esetleg ára?
Válasz robinson #942. hozzászólásáraIgen a hidraulikus. De a forgatós is gyors, én nem hiszem hogy az elvégzett munkában lehetne különbséget tenni, ha jól van beállítva mindkettő. A 6000 sf1-re írtam igen.
Hát az egnosssal, nem lesz valami szép a kelésed, már kezdheted felkészíteni magad De nyugalom, az is búza lesz!
Ha ülsz benne, és làtod hogy olyan nagyokat kacsázik, szerintem nyúlj bele kézzel nyugodtan, aztàn aktivàld megint ha jó nyomon vagy. Bár ha ilyen pontatlanul vezet, akkor inkább csak arra használnám, hogy húzzak az elején egy egyenest, aztán meg vetném kézzel. Az sem megoldás, hogy szűkebbre veszed a nyomvonalat, hogy ne maradjon vetetlen csík, mert akkor meg sok lesz a rávetés, ami szerintem ugyanolyan rossz mint a szélesebb csatlakozó, csak mondjuk nem olyan csúnya, az igaz. Én is teszteltem most egy gépkapcsolatot, csíkos is lett sajnos amiket először vetettem, a vontatott vetőgép elsodródása miatt, de már tudom h mit kell vele csinálni, megvan a nyitja.
Válasz bandigh #940. hozzászólásáraköszönöm.
a "gyári beépített kormányos"-t úgy érted, hogy hidraulikus robotkormány, nem kormányforgatós?
az SF1 antenna pedig starfire6000 csak SF1-jellel, nem?
Ez az elsodródás dolog, én most azt vettem észre a vetésnél mindig magam mellé fordulva, hogy az 1200 m hosszon, hol a nyomjelző fölött vitt, néha meg elment akár 40-50 cm-t jobbra vagy balra, de a monitor szerint meg csak 2-3 cm volt a pontatlanság.
de ez trimble és EGNOS jel.
Pár hét múlva, ha kikel a vetésem meglátom mit műveltem.
Válasz Nskype #936. hozzászólásáraszerintem ahhoz már "csak" egy EZ PILOT vagy annál újabb kormánytekerő kell a kábelezéssel.
beszélj AXIÁLos szervízessel, hátha tud "okosban" használtat ..
Válasz robinson #937. hozzászólásáraA gyári beépített kormányoson használtam az sf1 antennát, kaszáltam. Pontosan olyan egykedvűen ment egyenesen, mint az rtk-val, nem támolygott. Vetésre nem használtam, de szerintem az is menne, a búza biztos. Annyit lehetett látni, hogy ha körbevágtál egy parcellát, aztán elkezdted csinálni az egyik oldalát, mire végeztél vele mondjuk 2 óra mulva, az utolsó menetnél hagyott egy kis csíkot, annyit sodródott el a jel. De ha folyamatosan haladsz egyik oldalról a másik felé, vagy kicsi fogásokat csinálsz meg, semmit nem veszel észre ebből. Azt hittem pontatlanabb az sf1. A fejlesztés szerintem az kiegészítő antenna/vagy modem ára, és a feloldó kulcs díja. Pontos számot nem tudok de sztem 2 környéke lehet. Plusz az éves rtk díj, vagy a mobilos verzió díja, de azt nem ismerem.
Van valakinek tapasztalata AgLeader Incommand 800 rendszerrel? Most nettó 2 milkáért az ember után hajítanák?
Esetleg a RAVEN rendszerrel az OBSOL-tól?
Ők hidraulikus kormányzást ígérnek hasonló pénzért?
Válasz robinson #937. hozzászólásáraja és 8-9 km/h-nál tartja 5 cm-n belül a gépet, ami egy vontatott vetőgépnél más simán RTK pontosság szerintem. Én ezzel bőven ellennék a TEMPO-s direktvetésnél is 6-7 km/h-nál.
Válasz bandigh #935. hozzászólásáraén is épp atu300 kormányzáson gondolkodom.
az sf1 15 cm elméleti pontossága a gyakorlatban mit jelent? A monitor szerint milyen pontosságot tart?
Mert nekem a nagy, talajozó gépben van Trimble kormányzás EGNOS jellel, ami papíron szintén 15 cm, de munka közben a kijelzőn az idő 95%-ban 5 cm-en belül tartja a gépet.
Kérdés, hogy ezt a kijelzett 5 cm-t el lehet-e hinni? Most majd meglátom, mert épp azzal vetettem gabonát. Szemre nem mindig ott ment ahol a nyomjelző szerint kellett volna és esetenként bőven több, mint 15 cm volt a hiba, a monitor szerint meg mégis pontosan tartotta a csatlakozást.
Az sf1-ről rtk-ra fejlesztés egyébként az rtk modemet + előfizetést jelenti?
Azt mérik 2.5 millióért?
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, van egy Trimble GFX 750 Nav 900-as antennával, ezt szeretném fejleszteni automata kormányzásra...
Kérdésem merre, hogy induljak el, milyen berendezést és hol érdemes beszerezni jó áron?
Az axialnál most volt akcióban a black friday hétvégén, de azt mondták, hogy csak a CFX-hez valót lehetett megvenni olcsóbban...?!
Válasz GREVEN #932. hozzászólásáraEnnyi erővel megnézheted az atu300 as jd rendszert, az sf1 jellel is meglepően pontosan mozog a gép, azt hittem támolygósabb. A parknál hirdetnek ilyet. Az áttelepítés nem sok idő, csak akkor több kábelköteg kell, az meg nem túl olcsó.
Válasz GREVEN #932. hozzászólásáraHa elő van készítve akkor kb 20 perc.
Forgató motort átrakni gyári kormány helyére, modemet, antennát meg az alu kompjútert.
Stekkerek szét össze húzása tolása
Válasz GREVEN #930. hozzászólásáraBekábelezni, az alu kompjúternek tartó lemez konzolt beszerezni, áram.bekötés, antenna tartó, modem tartó, mobilnethez két antenna felragasztása ablak szélébe meg ilyenek
Válasz Gabro #931. hozzászólásáraUtóbbi kettőt mekkora macera egyik gépből másikba átrakni?
Mit igényel?
Válasz GREVEN #928. hozzászólásáraA 250-es csak a dörzskerekes EZ-Steer-rel tud működni, de azt már csak használtan tudsz venni szerintem. Itt nem a dörzskerekes kormány lesz a szűk keresztmetszet pontosság terén, hanem amit az AG 25-ös antenna tud, ez gyakorlatban a 20-30 cm. Kényszerből egyszer régen vetettem már búzát így, kellett adni neki azért rendesen ráfedést, de nem lett rossz a végeredmény, nem maradtak ki sávok. Nyilván a vetőmagból pár százalékkal több fogyott a nagyobb ráfedés miatt.
Igazából talajmunkára jó, ha nagyobb gépeid vannak (5-6 méter), itt is kell neki adni 30-40 centi átfedést. Nekem már csak kisegítő gépben van benne, ami néha talajozik. Amúgy maga az EZ-Steer egy 750-es monitorral, Rangepoint korrekcióval alkalmas a szemenkénti vetésre is, de az EZ-Pilot pontosabb azért.
Én a 250-est max talajmunkára ajánlom neked, illetve ugye a permetezés miegymás, a vetés az felejtős vele. Ha vetni szeretnél, akkor a régi 750-es monitor + EZ-Pilot (ha még találsz ilyet valahol), vagy az új 1050-es monitor + EZ-Pliot Pro, ez olyan 2,4 millió körül van most RTK feloldás nélkül.
Válasz szanberg #929. hozzászólásáraMit takar a másik 2 gép előkészítése?
Válasz GREVEN #928. hozzászólásáraSzerintem ezekkel nem tudsz ilyen dolgokat csinálni, fog kelleni egy komplett rendszer, meg a másik két traktort előkészíteni. Nekünk is így van, 6497-be van a dolog de a 135kubu meg a 8270xtra is élő lett készítve. Ez utóbbi kerül át a Fendtbe, meg télen ha utolértük magunkat egy rangepointos rendszer jönne majd ide is bele, talajozni kényelmes volna.
A témában hozzá nem értőként kérdezném, hogy vagy egy Trimble EZ GUIDE 250 sorvezetőnk. AG 25 antenna plusz monitor.
Mi kellene még hozzá,hogy magától tekergesse a kormányt?
Egyenlőre csak elméleti síkon gondolkozunk, lehet az év végén beleférne egy ilyen a büdzsébe.
Szeretnénk 3 különböző gépbe is átszerelni, egyikbe sincs automata kormányzás előkészítés.
Milyen eredményre számíthatok ha ez a kiindulási alapunk?
Köszi a válaszokat.