Válasz medikus #548. hozzászólására Nekem a csőrörőn úgy van megoldva hogy a nyomott ágban van egy viszatérő és annak zárásával kapcsolom be a hajtást , ha kikapcsolom tud forogni a motor szabadon, mondjuk ez csak 300-at forog.
Válasz Welger AP 52 #537. hozzászólásáraSzerintem az nem megy!Indulj ki abból hány lóerőt igényel az a kasza!Másik.Az út szélét kaszáló gépen,van vagy 1 hektós hidraulika tartály,hogy ne forrjon fel az olaj,pedig az csak egy kisebb teljesítmény lehet.
Üdvözletem!
Volna néhány kérdésem. Szeretnék egy 2,1 m-es kaszát hidromotorral meghajtani és dolgozni vele. Van e valakinek tapasztalata ebben a témában? Mekkora motorra van szükségem?
Válaszokat előre is köszönöm.
Válasz rsándor #533. hozzászólásáraVan ahol gyártanak,0.1-0.01mm es pontossággal is tömítést,akár 1000 atmoszférára is!!Nem metamid,de valami hasonló szemre!!!!
Válasz Szeni #532. hozzászólására Nem hiszem hogy mozog a gyűrű megfelelő kiállása van, vastagabb nem fér el 4-es a horony, próbáltam vastagabbal is mint a gyári,nem volt jó.Ez amúgy 2 éves téma, nem rohanok ide a fórumba minden gondommal de most egy kicsit tanácstalan vagyok.A gumit gondoltam műanyaggal /metamit fehér műanyag/ helyettesíteni de lebeszéltek róla.
Válasz rsándor #531. hozzászólásáraMozog a gyűrű a helyén, pedig nem kellene neki. Tessék megnézni, miért, és elhárítani a hibát.Lehet széles a horony, és a gyumigyűrű mellé esztergálni kell egy vékony karikát, vagy valamilyen teflongyűrűt, vagy vastagabb gumigyűrűt betenni........ te látod, mi a megoldás, csináld meg.
Válasz rsándor #528. hozzászólásáraHa nem jön jobb ötlet, legközelebb viton-gumigyűrűt tegyél bele, az elvileg nagyobb igénybevételt, -hőmérsékletet bír.
Válasz rsándor #525. hozzászólásáraegyik irányba többet megy mint a másikba, ezért van az hogy mindíg az egyik oldalon megy szét a tömítés.
a tömítés minőségére nagyon kell figyelni, és arra is hogy nagyon tiszta legyen minden amikor rakod össze.
a felületeknek tényleg nagyon síknak kell lenniük, a tömítés geometriának is jónak kell lennie, pontosan kell illeszkednie.
a csavarokat amikkel lefogatod nyomatékkulccsal kell egyforma nyomatékra húzni több lépcsőben és 8as alakban.
legalábbis ez a hivatalos álláspont, és akkor tartós. a pontos nyomatékról nemtudok nyilatkozni.
Válasz bandigh #526. hozzászólására Ez hidrómotor nem szivattyu ennek nyomott ága van meg visszatérő de mivel ez adja a menetelést ezt fel lehet cserélni az irányváltó karral. A szürőt rendszeresen cserélem ktistály tiszta benne az olaj.
Válasz rsándor #525. hozzászólásáraÉs egyébként nem zajos maga a műkodése a szivattyúnak? Elképzelhető h a szívódalon van valami dugulás vagy a szűrő van eltömődve, ezért nem folyik rá elég gyorsan az olaj, így kialakulhat egy enyhe kavitáció a rendszerben. Az is szét tudja szedni.
Még egy kis kérdezősködés: Hidróhajtású kombájnon /bourgoin/ peremes tömlőcsatlakozások vannak 4db 8-as csavat két pogácsával fogja a tömlőt a motor behajtásánál, 4 db ilyen csatlakozás van, az egyiknél rendszeresen tönkre megy a gumigyürű ugy néz ki egy idő után mint ha fogóval kicsipkedtek volna belőle pici darabokat, a motor felülete és a tömlő vége síknak épnek tűnik, ugyanezen tömlő másik végén ugyan ilyen csatlakozás ott soha semmi baj /tehát nem túlnyomásgond/. Valakinek valami tipp?
Válasz Dave #522. hozzászólására Igen, az lesz a vége de nem sok hely van és hidrómoror hajtja a ferdét gyári hajtással és nem lehet vagy nem egyszerű áthelyezni.
Válasz rsándor #520. hozzászólásáragyártmány függő, típus/modell szám alapján kell utánakérdezni.
de megmondom őszintén általában nem úgy vannak kitalálva hogy ilyet lehessen csinálni velük.
Jó estét általában mennyire bírja az oldalirányú terhelést egy hidrómotor pl csapágyhiba meg tengelytörésre gondolok, eddig a leadott teljesítményét fele fele arányban adta le oldalirányba egy lánckerékkel és szembe egy hardi tárcsával most pedig az egészet egy lánckerékkel oldal irányba szeretném levenni,egy 200cm3 -es kb 30 le-s danfos motorrol lenne szó.Az egyész egy kukorica asztalt hajt.
Válasz benducino74 #515. hozzászólására MOL Hidrofuid A az egyik legjobb ,vagy valamilyen autómata sebváltó olaj ,ATF Én is ezeket használom, elvileg keverhetőek, Szerintem sima hidraulika nem jó.
Lenne egy régebbi MF kombájnom, ami hidro hajtású. Az egyik cső hibájából elfolyt a tartályból az olaj. Egy tartályban van/volt az olaj, abból működtette a hidromotorokat és a munkahengerek szivattyúit is.
Milyen tipusú olaj kellene bele? sajnos nem találok a tartály közelében feliratot ami fajtára utalna.
Lehet hogy egy egyszerű hidraulika olaj megfelelne?
Válasz szg1 #514. hozzászólásáraTalajlazitó duplatüskés hengerét kellene emelnie két oldalról 1.3m széles olyan mint a vogel noot terradig rögtörője,csak az enyém egy 3 késes lenne 1.3m széles
Válasz lakatos gabesz #513. hozzászólásáraÜdv!
Ha mechanikusan nincsenek együtt vezetve akkor nem feltétlenül mozog együtt, a terhelt megáll.. ezt a problémát szeleppel nemigen lehet orvosolni.
Tisztelt uraim!Két ilyen munkahengert ha T ággal összekötnék akkor egyszere mozognának?vagy ha mégse hogyan lehet megoldani mi kell hozzá valamilyen menyiségelosztó szelep?válaszotokat előre is nagyon köszönöm!
Válasz a2457 #511. hozzászólásáraköszönöm, a tanácsokat ezekből már tudok talán valamit összehozni.Lehet hogy még fogok jelentkezni de most egy kicsit idő hiány miatt nemigen tudok vele sokat foglalkozni.
1256 hozzászólás
Válasz Claaastra #554. hozzászólásáraAz egyéni kukázást is???

Válasz rsándor #550. hozzászólásáraPersze,van technikai megoldás,de ez mind + !
A racsni is.
Válasz csoppika #553. hozzászólásáramivel államosították a kukázást ,az autókat csak alvázban tudtuk eladni ,a hidraulikát sajnáltam kilóra eladni
Válasz Claaastra #552. hozzászólásáraAzt mindjárt gondoltam...én nem bontok ilyen komoly dolgokat...
Válasz csoppika #551. hozzászólásáranem kis lábon élünk
Válasz Claaastra #549. hozzászólásáraKinai 46 vagy európai???
Válasz medikus #548. hozzászólására Nekem a csőrörőn úgy van megoldva hogy a nyomott ágban van egy viszatérő és annak zárásával kapcsolom be a hajtást , ha kikapcsolom tud forogni a motor szabadon, mondjuk ez csak 300-at forog.
Válasz Claaastra #547. hozzászólására
a cipő 46-os
Válasz rsándor #546. hozzászólásáraGondolom ha leáll az olaj körforgása,le áll a hidrómotor is!De a korong nem akar olyan gyorsan megállni!
Válasz rsándor #544. hozzászólásárakérdez jobbat ott vannak a csarnokban dugattyúsak azt tudom
Válasz medikus #545. hozzászólására Minek oda racsni?
Válasz Welger AP 52 #541. hozzászólásáraÉs még ott van,hogy direktben akkor sem hajtathatnád!!Csak valami racsnival!
Válasz Claaastra #543. hozzászólására Hány köbcentis motorjaid vannak,??
Válasz Welger AP 52 #541. hozzászólásárami szétbontottunk 2 kukásautót ,van 2pár szivattyú-motor párosunk,nem kicsik ócsóért
Válasz Welger AP 52 #535. hozzászólásáranagy motorra lenne szükséged, nem értelmes dolog.
a motor még csakcsak egy dolog, de a szivattyú zsebenyúlós volna.
Válasz medikus #538. hozzászólásáraKöszönöm!
Igazatok lehet,kitalálok valami megoldást a kiváltására.
Válasz medikus #538. hozzászólásáraAzért az 1.20-1.40 mulcsozó is fingathatja pl az mtz-t...
Válasz Welger AP 52 #537. hozzászólásáraHa nem diszkes, hanem dobos, akkor felejtős...
Válasz Welger AP 52 #537. hozzászólásáraSzerintem az nem megy!Indulj ki abból hány lóerőt igényel az a kasza!Másik.Az út szélét kaszáló gépen,van vagy 1 hektós hidraulika tartály,hogy ne forrjon fel az olaj,pedig az csak egy kisebb teljesítmény lehet.
Válasz medikus #536. hozzászólásáraSzia!
Nem egy dobos kasza.
Válasz Welger AP 52 #535. hozzászólásáraEz ugye alternáló?
Üdvözletem!

Volna néhány kérdésem. Szeretnék egy 2,1 m-es kaszát hidromotorral meghajtani és dolgozni vele. Van e valakinek tapasztalata ebben a témában? Mekkora motorra van szükségem?
Válaszokat előre is köszönöm.
Válasz rsándor #533. hozzászólásáraVan ahol gyártanak,0.1-0.01mm es pontossággal is tömítést,akár 1000 atmoszférára is!!Nem metamid,de valami hasonló szemre!!!!
Válasz Szeni #532. hozzászólására Nem hiszem hogy mozog a gyűrű megfelelő kiállása van, vastagabb nem fér el 4-es a horony, próbáltam vastagabbal is mint a gyári,nem volt jó.Ez amúgy 2 éves téma, nem rohanok ide a fórumba minden gondommal de most egy kicsit tanácstalan vagyok.A gumit gondoltam műanyaggal /metamit fehér műanyag/ helyettesíteni de lebeszéltek róla.
Válasz rsándor #531. hozzászólásáraMozog a gyűrű a helyén, pedig nem kellene neki. Tessék megnézni, miért, és elhárítani a hibát.Lehet széles a horony, és a gyumigyűrű mellé esztergálni kell egy vékony karikát, vagy valamilyen teflongyűrűt, vagy vastagabb gumigyűrűt betenni........ te látod, mi a megoldás, csináld meg.
köszönöm.
Válasz rsándor #528. hozzászólásáraHa nem jön jobb ötlet, legközelebb viton-gumigyűrűt tegyél bele, az elvileg nagyobb igénybevételt, -hőmérsékletet bír.
Válasz rsándor #525. hozzászólásáraegyik irányba többet megy mint a másikba, ezért van az hogy mindíg az egyik oldalon megy szét a tömítés.
a tömítés minőségére nagyon kell figyelni, és arra is hogy nagyon tiszta legyen minden amikor rakod össze.
a felületeknek tényleg nagyon síknak kell lenniük, a tömítés geometriának is jónak kell lennie, pontosan kell illeszkednie.
a csavarokat amikkel lefogatod nyomatékkulccsal kell egyforma nyomatékra húzni több lépcsőben és 8as alakban.
legalábbis ez a hivatalos álláspont, és akkor tartós. a pontos nyomatékról nemtudok nyilatkozni.
Válasz rsándor #525. hozzászólására Esetleg még valaki??
Válasz bandigh #526. hozzászólására Ez hidrómotor nem szivattyu ennek nyomott ága van meg visszatérő de mivel ez adja a menetelést ezt fel lehet cserélni az irányváltó karral. A szürőt rendszeresen cserélem ktistály tiszta benne az olaj.
Válasz rsándor #525. hozzászólásáraÉs egyébként nem zajos maga a műkodése a szivattyúnak? Elképzelhető h a szívódalon van valami dugulás vagy a szűrő van eltömődve, ezért nem folyik rá elég gyorsan az olaj, így kialakulhat egy enyhe kavitáció a rendszerben. Az is szét tudja szedni.
Még egy kis kérdezősködés: Hidróhajtású kombájnon /bourgoin/ peremes tömlőcsatlakozások vannak 4db 8-as csavat két pogácsával fogja a tömlőt a motor behajtásánál, 4 db ilyen csatlakozás van, az egyiknél rendszeresen tönkre megy a gumigyürű ugy néz ki egy idő után mint ha fogóval kicsipkedtek volna belőle pici darabokat, a motor felülete és a tömlő vége síknak épnek tűnik, ugyanezen tömlő másik végén ugyan ilyen csatlakozás ott soha semmi baj /tehát nem túlnyomásgond/. Valakinek valami tipp?
Válasz Dave #522. hozzászólására Igen, az lesz a vége de nem sok hely van és hidrómoror hajtja a ferdét gyári hajtással és nem lehet vagy nem egyszerű áthelyezni.
Válasz a2457 #521. hozzászólására köszönöm az infót sajna én is erre gondoltam
Válasz rsándor #520. hozzászólásáraCsinálhatnál egy tengelyt két masszív csapággyal, amit hajt a hidromotor.
Válasz rsándor #520. hozzászólásáragyártmány függő, típus/modell szám alapján kell utánakérdezni.
de megmondom őszintén általában nem úgy vannak kitalálva hogy ilyet lehessen csinálni velük.
Jó estét általában mennyire bírja az oldalirányú terhelést egy hidrómotor pl csapágyhiba meg tengelytörésre gondolok, eddig a leadott teljesítményét fele fele arányban adta le oldalirányba egy lánckerékkel és szembe egy hardi tárcsával most pedig az egészet egy lánckerékkel oldal irányba szeretném levenni,egy 200cm3 -es kb 30 le-s danfos motorrol lenne szó.Az egyész egy kukorica asztalt hajt.
Válasz rsándor #516. hozzászólásárabiztos hogy az autómataváltó olaj jó lesz bele ?
Válasz rsándor #516. hozzászólásáraKÖszönöm
Válasz rsándor #516. hozzászólásáraKÖszönöm
Válasz benducino74 #515. hozzászólására MOL Hidrofuid A az egyik legjobb ,vagy valamilyen autómata sebváltó olaj ,ATF Én is ezeket használom, elvileg keverhetőek, Szerintem sima hidraulika nem jó.
Lenne egy régebbi MF kombájnom, ami hidro hajtású. Az egyik cső hibájából elfolyt a tartályból az olaj. Egy tartályban van/volt az olaj, abból működtette a hidromotorokat és a munkahengerek szivattyúit is.
Milyen tipusú olaj kellene bele? sajnos nem találok a tartály közelében feliratot ami fajtára utalna.
Lehet hogy egy egyszerű hidraulika olaj megfelelne?
Köszönöm
Válasz szg1 #516. hozzászólásáraválaszodat nagyon szépen köszönöm!akkor megprobálok egy merev keretet neki késziteni és meglátom hogy viselkedik majd.
Válasz lakatos gabesz #515. hozzászólásáraÜdv!
Kellene egy keret ami kellően merev ahhoz hogy együtt dolgozzon a 2 munkahenger.
Válasz szg1 #514. hozzászólásáraTalajlazitó duplatüskés hengerét kellene emelnie két oldalról 1.3m széles olyan mint a vogel noot terradig rögtörője,csak az enyém egy 3 késes lenne 1.3m széles
Válasz lakatos gabesz #513. hozzászólásáraÜdv!
Ha mechanikusan nincsenek együtt vezetve akkor nem feltétlenül mozog együtt, a terhelt megáll.. ezt a problémát szeleppel nemigen lehet orvosolni.
Tisztelt uraim!Két ilyen munkahengert ha T ággal összekötnék akkor egyszere mozognának?vagy ha mégse hogyan lehet megoldani mi kell hozzá valamilyen menyiségelosztó szelep?válaszotokat előre is nagyon köszönöm!
Válasz a2457 #511. hozzászólásáraköszönöm, a tanácsokat ezekből már tudok talán valamit összehozni.Lehet hogy még fogok jelentkezni de most egy kicsit idő hiány miatt nemigen tudok vele sokat foglalkozni.
Válasz molnar810111 #510. hozzászólásáraígy fejből hirtelen semmi ötlet, de biztos vagyok benne hogy egy evvel foglalkozó műhelyben tudnak ilyet mondani.
Válasz a2457 #509. hozzászólásáraesetleg van valami tipp, hogy az mtz tömb helyet milyent lehetne felszerelni hogy megmaradjon az úszóállás.