Fórum
- Altalajlazítás - altalajművelés új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Forgatás nélküli talajművelés új
- Rövidtárcsák új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Berthoud Racer 2500/18 új
- Szőlő felvásárlási árak új
- S.O.S. új
- Életképek a gazdálkodás mindennapjairól új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
Cikkajánló
_fill_540x300_0.jpg)
A jó kenyér titka: ünnepeld az új kenyeret bio- és ősgabona lisztekkel!
A természetes fermentációval készült kenyér könnyebben emészthető, táplálóbb és...
348 hozzászólás
Válasz buszsofőr #144. hozzászólására2 körös, 2 vezetékes? A szakirodalom sem tudja pontosan leirni! Nem is ez a lényeg! A lényeg: Hova köti a töltővezeztéken lévő fejet? Milyen egyvezetékes rendszerbe köti be? Ha ismerné a kétvezetékes rendszert, amelyet a traktorokon alkalmaznak, akkor tudnia kellene, hogy alapból nincs kiépített egyvezetékes rendszer! Tehát a semmibe köti?
Válasz buszsofőr #144. hozzászólására
Válasz buszsofőr #145. hozzászólásáraJó lenne néha tudni, hogy mit akarunk kérdezni... Ne haragudj, de traktorosnak illene tudni, már ha nem vette a jogsit!
Válasz gcastle #143. hozzászólásáraÍgy korrekt?
Válasz .Richard. #130. hozzászólására
A két körös valójában két vezetékes
Az eggyik állandóan tölt tehát mindig nyomás alatt van a másik vezérel csak akkor van nyomás ha fékezel. Ha ilyen pótot akarsz 1 vezetékesre csinálni akkor azt a vezetéket ami vezérel félreteszed nem csinálsz vele semmit.
a töltö vezetéken kicseréled a fejet és bekötöd a traktor egy vezetékes rendszerére
1 körös? 2 körös? Hármaskőrös?

1 vezetékes? 2 vezetékes? Tisztázzátok!
Válasz horvath64tibor #135. hozzászólására2. variációban kell egy forditott fékszelepet tenni a meglévő mellé! Ilyet csináltak az MTZ-ken is. De ott az egykörös mellé megy a kétkörös légfékszelep.
3. variációban csak a rendszert kell megbontani! Levegőcső és hely a szelepnel.+ a csatlakozófej, amely fekete szinú! A a kétkörös légfékrendszernél kettő csatlakozó van. Kamionokon is! Ott a fékezéskor a vezérlőágon nyomás keletkezik- az vezérli a pótkocsi fékszelepet.( kivétel a leszakadt csatlakozó, vagy pót. Amikor a nyomás megszünése a töltőcsövön- okoz fékvezérlést) Az egykörösnél a nyomás megszünése vezérli a fékszelepet a póton.
Válasz BMWs paraszt,JD fanatikus #140. hozzászólásáraNekem nix.
Válasz csoppika #136. hozzászólásáraSoha nem foglalkoztam kamionokkal ,de nem is akarok. Ennél többet nem is akarok róla tudni józanul sem.!
Többit tartsd titokban!
Válasz BMWs paraszt,JD fanatikus #137. hozzászólásáraok, kössz! Soha nem foglalkoztam kamionokkal.
Válasz .Richard. #134. hozzászólásáraRoviden:
2 koros az amikor tengelyenkent van kulon kor.
2 vezetekes pedig ami a kamionon is van, piros allandoan tolt sarga vezerli.
Sokan a 2 koros fek nevezest hasznaljak ezert zavaro.
Válasz .Richard. #134. hozzászólásáraBe vagy rugva?
Pozitív nyomással vezérelt, mint a kamionokon..
Válasz Lala5995 #127. hozzászólásáraHú sok a kérdés a fejemben:mi a különbség a 2 és a 3 variáció között és mi vezérli a fordítószelepet,és a fékrendszer melyik szakaszába szerelembe a szelepet?
Válasz BMWs paraszt,JD fanatikus #133. hozzászólásáraA második a pottal vont pothoz lenne? Vagy milyen 2 vezetékes?
Válasz .Richard. #132. hozzászólásáraSzerintem 2 vezetekes lesz az, nem ugyan az csak sok helyen igy mondjak.
Válasz Lala5995 #131. hozzászólásáraKössz! Jo hát értem én 'hogy egyoldalt nem lehet fékezni mert felborul vagy megpördül 4 keréknél. De ez egytengelyes. Itt nix más ut .
mi vehette ráőket'hogy ilyenbe belekössenek? Már'hogy 2 körös legyen egy 25kmes poton.
Válasz .Richard. #130. hozzászólásáraJó lesz. A két körös fék: Vagy az első, a második kör a hátsó, vagy az X alakban bekötött körök. De olyan nincs, hogy jobb az egyik kör, bal a másik. Bal első és jobb hátsó az egyik- a másik pedig a párja- ez az X alakban bekötött.
Válasz agrárproletár #129. hozzászólásáraEgy levegő hidraulikus egytengelyes pot amin 2körös a főfékhenger 'tehát egyik a jobb másik a bal kerékre fog az ugy jo lesz? A hidraulikus Főfékhengert egy levegős munkahenger nyomkodja. Mint a kisteherautokon.
Válasz Gumóka #128. hozzászólásáraNyilván ezeket még mindenki elviszi a határidő előtt vizsgára, és akkor el lehet odázni a problémát.
Válasz agrárproletár #126. hozzászólásáraAz úgy jó lesz...
De arra kíváncsi leszek, hogy vajon az összes pótkocsit, vagy mondjuk a piros rendszámost meg lehetne e hagyni...
Mert azért még elég sok traktor és pótkocsija fut 1 körrel.
Válasz horvath64tibor #125. hozzászólására3 variáció létezik
1. átalakitod minden pótkocsin 2 körösre a rendszert.
2.forditott müködésü szelepet és hozzá egy csatlakozófejet, csövekkel szerelsz a traktorra.
3. Forditószelepet építesz a meglévő rendszerhez egykörös csatlakozófejjel. http://www.lezo.hu/szerkezettan/futomuvek/fek/legfek/potkocsi/potkocsi.html
Válasz horvath64tibor #125. hozzászólásáraElvileg 2022-től már nem lehet levizsgáztatni 1 körös légfékkel rendelkező pótkocsit, lehet, hosszabb távon jobban jársz, ha a pótkocsik kapnak 2 körös rendszert.
Sziasztok!
Van egy traktorom mely 2 körös fék kiállással rendelkezik,és van több pótkocsim melyek 1 körös fékrendszerrel vannak ellátva. Úgy gondolom logikusnak,hogy a traktoron végzek átalakítást.De szeretném ha megmaradna a traktoron annak a lehetősége is,hogy 2 körös fékrendszerrel felszerelt pótkocsit is vontathasson.Mi a legegyszerűbb megoldás?
Temaval ellentetes kerdes.
Hw potkocsi 2 vezetekesre alikitasa, ha veszek 2 vezetekes fekszelepet meg kutyafej csovek, bekotve mukodik vagy mas egyeb is van?
Válasz Gergely Péter #121. hozzászólásáraFékszelep
Válasz Gergely Péter #121. hozzászólásáraMég itt nézz már szét.
LINK
Segítenék többet is, csak most melózom, és nem nagyon tudok.
Válasz Mf-es #106. hozzászólásáraSzia.Ilyen kétkörös fékvezérlőt hol lehet kapni?
Üdv!
Pótkocsi hátsó vontatásához légfék kiállást hogyan kell megcsinálni? Honnan kell elhozni a csövet a hátsó csatlakozási ponthoz? Apótkocsi tartálytól direktbe (van 1 vakdugó a tartályon) vagy arról a csőről egy T elágazással ami megy a hátsó munkahengerhez?
Nem csináltam még ilyet, segítsetek, hogy mire kell odafigyelni, köszönöm!
Üdv
Válasz #106. hozzászólásra
Szerbusz! Most jutottam el arra a pontra, hogy szükségem lenne 2 vezetékes légfékre az MTZ-men. Segítségedet kérném, hogy hol lehet beszerezni az általad fotózott szelepet? Előre is köszönöm !!
Üdv: Szilágyi Dani!
Egy körös fékszelepet kell felrakni a gépre, és a töltőkörről lehet hozzá csapolni levegőt is akár úgy, hogy mind a 2 körös, mind az egy körös féked megmaradjon. Megmondom őszintén, gyári 2 körös féket én még mtz-n nem láttam, de szerintem egy kis kreativitással megoldható így is. A töltőn úgyis folyamatosan van levegő.
Üdv!
Engem fordítva érdekelne a dolog.
Adott egy mtz traktor amire szeretnék 2 vezetékes légféket, hogyan lehet ezt megvalósítani?
Válasz #115. hozzászólásra
Szia,ha egyköröst akarsz csinálni,akkor vegyél egy 80 fékszelepet,a régebbi mtz-n is ilyen van.A kétkörösnek van egy bemennö egy töltő meg ami visszajön,átrakod az egykörös fékszelepet,lesz egy bemenöd meg egy töltő oldalad a visszamenöt meg le kell vakítani.és bármikor visszalehet szerelni.
sziasztok ! olyan kérdésem lenne hogy: az mtz kétvezetékes fékkel van szerelve és ebből szeretnék egyvezetékest.. mi a teendő?? A pótot nem akarom átalakitani mert a másik mtz-vel nem tudom akkor vontatni. mindenképp a gépet kellene.. esetleg fékszelepet kell cserélni?? vagy a töltő ágról lehet vezérelni a pótot??
sziasztok lenne egy kérdésem. Mi lehet a baja az mtz 80-asnak ha rákötöm a potkocsi légfékét nem reagál semmit a potkocsin a fék a levegő elmegy a tartályig de nem fog be a fék! mi lehet a baj?
Ez engem is érdekelne hol lehet ilyet kapni?
hello hol lehet venni azt a fék szelepet?????? ??????
Válasz #106. hozzászólásra
Tudsz erről a szelepről készíteni és betenni ide más szögből képet?
Vagy mi a tipusa, gyártmánya?
Válasz #109. hozzászólásra
Küldj számot,vagy csörgess meg,visszahívlak.
Válasz #107. hozzászólásra
este valószinüleg leszek,ha érdekel a téma,megbeszélhetjük.
Válasz #106. hozzászólásra
En csak laikus vagyok, de ha csak egy kort csatlakoztatsz, akkor marad a megbeszelt veszuzemben mukodes. Szerintem a fekpedalnal is kellene(lehet rosszul gondolom) egy plusz fekszelep(labszelep), ami 2 korost tud vezerelni, vagy kell venni egy kombinalt labszelepet...ami nem olcso allitolag. Hozzaertok javitsanak ki, ha tevedek...
Válasz #106. hozzászólásra
????????????
aki nincs tisztába valamivel,olvasson vissza,már kiveséztük a témát párszor.
Válasz #103. hozzászólásra




na ja a traktorok tudják,de van az MTZ
Már megbocsássatok de itt egy kis fogalomzavar van, Az egykörös- kétkörös fék azt jelenti hogy a két tengely vagy akár több egy fékkörön együtt van fékezve, és mondjuk ha a bal első kerékfékhenger elszáll akkor koniec az összesnek és nincs féked. Ezért találták ki azt hogy az első és hátsó tengelyeket külön fékkörről egymástól védőszeleppel elválasztva fékezzék hogy ha az egyik kör kiesek a másik még fékezhető legyen. Amiről ti itt beszéltek az az egyvezetékes ill. kétvezetékes fék. Az egyvezetékes amelyik csövön tölti a pótot azon is vezérli annak fékrendszerét, ha a töltővezetékben a nyomás lecsökken mert a gépesen megnyomod a fékpedált, akkor fékezi a nyomáseseés miatt a pótot is, de ilyenkor nincs töltés, ez lejtmenetben nem jó, mert elfékezed a levegőt a pótból. Ezért ma már csak olyan rendszerek kerülhetnek forgalomba ahol külön tölt és külön vezérel a gépes. A legtöbb traki tudja mind a két rendszert.
Megvan a megoldás,lehet kapni 2 körös fékszelepet,amit felkell rakni egy T elágazással az egykör kutyafej mellé.És lesz 1,és 2 kör a trakin.37000ft a szelep.
Válasz #99. hozzászólásra
Egyenlőre mtz húzná.
Válasz #93. hozzászólásra
Átlehet alakítani.....
Mi a BSS kocsin átalakítottuk 1 körösre.
Feltettünk egy HW (IFA)fékszelepet és tökéletesen
működik, csak jól kell bekötni....:-)
Válasz #93. hozzászólásra
Mivel akarod húzni a fergával???? Akkor símán bírja tölteni a rendszert!!! A kétkörös féket a hegyi viszonyok miatt találltk ki mert a rendszert ha 2 körös lehet tölteni állandóan levegővel!! Trakinál annyira nem gond az 1 körös rendszer"!!!