Sziasztok!
Múltkor már kérdeztem de nem kaptam választ, megoróbálom mégegyszer mert fontos lenne!
Egy 24le kistraki mekkora pótkocsit tud elhúzni?
Amit kinéztem:plató 250x150cm önsúly kb 500kg 2,5 tonnás, egy ilyet el bír húzni mondjuk megpakolva? A nyomtáv egyezik!
Tudom sokmindentől függ, hol húzod, mennyi súly van rajta stb stb... Csak mégis valami tapasztalatot szeretnék hallana, esetleg videót, youtube on keresgéltem de semmit nem találtam....
Előre is köszönöm!!!
Holnap egyébként megyek egy ismerőshöz akinek van kistrakija, remélem majd sok okosságot tud mindani
Szép estét!
Üdv mindenkinek!
Véleményt szeretnék kérni tőletek!
Tönkre ment a magasnyomású mosóm(amivel a gépeket mosom),kinéztem kettő fajtát szerintetek melyiket érdemes megvenni?Vagy esetleg használ valaki ilyen gépet?
Az egyik Bosch AQT42-13
második: Karcher K4
Válasz JAGI #27814. hozzászólásáraÜdv!
A talajmaró talajkövetése.Elektorom érzékelő szabályozza a munkahengert ami az egyik függesztőorsót hejettesiti!Olan mintha a furikot menetközben billentenéd!
Csináltam képeket.Az eke felfüggesztése kis mértékben módosítva lett,mert így a csapok ki vagy be fordíthatóak.A fényképeken mindent jó látni fogsz(tok).A harmadik kép a maximális lengőkar szélesség,ami már nem jó, mert túl közel van a kerék ,de még nem ér hozzá a kerékhez.
Mindig nyűglődünk itt a különböző traktor vásárlásokkal...
Sztem bátran összefoglalhatjuk hogy mit ajánlunk..bár lehethogy ezért páran a kultúr elé idéznek...
Szóval:
Ha rá tudsz szánni kb.1 m huf tól felfelé akkor:
16-2X LE bármelyik a 4.japán márka közül tökéletes választás nemde?
Persze az behatárolja milyen munkára kell elsősorban,és a pénztárca.
Én személy szerint a különböző "más" országok által gyártott vasakat nem nézegetném,tekintve hogy japán fórumon vagyok és japán traki párti,de nemcsak ezért...a japán jó ezt el kell ismerni!
Nagyon erősen igaz hogy itt nem érdemes spórolni inkább drágán vegyél egy jobbat...és nem fogsz szívni...nem fogsz csalódni bennük!
Szerencsére van választék már vannak jó kereskedők .
Jó keresgélést!sok örömet benne!
geresz
Sziasztok!
Leendő japi traktoros szeretnék lenni, de egy kifejezés nem tudom mit takar?! "hidraulikus Pozíciószabályzás"
Lehet, hogy kevés vagyok, de tényleg nem tudom! Köszi, ha valaki elárulja!
Válasz hspityu #27781. hozzászólásáraEl felejtettem még megkérdezni egy dolgot.
az alsó 2 pont milyen széles neked? mennyire kell széthúzni a karokat hogy feltudd venni?
Válasz Gulyas85 #27810. hozzászólásáranézz körül külföldön is. egy kisebb gépet utánfutón elhozol szgk-val, egy 20+ LE-set is egyébként (1 tonna körüliek), de egy kisteherrel simán, két tank gázolajjal megfordulsz 800 km-ről, és mondjuk mínusz 40% kapásból... és semmivel nem bonyolultabb kintről, mint itthonról, még a vizsgáztatás sem, ha akarod.
Válasz hspityu #27806. hozzászólásáraIgen igen, mindenképpen ki akarok próbálni párat, a fejemben már van egy kép hogy mivel fogok hamarosan dolgozni, de ez még lehet változni fog
Pár héten belül dönteni szeretnék, mert lassan kelleni fog a gépsárkány
Üdv!
Bocs,hogy bele szólók. Szerintem aki traktor vásárláson töri a fejét:
-mik a követelményei (gondolok itt méret hova kell beférni, felszereltség,stb
És innen meg néznék mindent Oroszt;japánt;kinai meg ami létezik!
Először nagy cégeket mert ott kérhetsz referenciát (meg mondják hova adtak el és elmehetsz megnézni)és mindig a kezelővel kel beszélni 4 szemközt.
Onnan már lesz is vélemény,meg fogalom hány ló mit tud! Kell-e elsőhajtás vagy sem. Ilyet már lehet használtaknál is.
Innen már lehet nézni a hirdetéseket. Mégtöbbet érdeklődni fórumokon. De innen a buksza szab határt.
Nem akartam okoskodni akit zavartam annak bocs!
Válasz hspityu #27806. hozzászólásáraEgyetértek és még egy: tudni kell meghatározni, hogy mire is kell a traktor. Ha ez nem sikerül akkor biztosan olyat veszel ami valamilyen igénynek nem felel meg.
Én gyümölcsösbe szereztem be egy olyat ami kicsi, keskeny, 4 kerék meghajtású mert domb van, viszi a fűnyírót meg a talajmarót, meg elhúz egy kisebb pótkocsit. Ez lett a Yanmar 1401D. Hívtak szántani mert hülye fejjel boltoltam egy ekét, nem megy vele a tökéletes szántás. Aztán visszagondoltam, hogy mire is vettem? Arra. Nem is szántok senkinek. Pont a traki mérete miatt egy csomó helyre hívnának mindenféle szar helyre, fák alá stb. Ha megkérném az árát akkor meg én lennék a görény, hogy milyen áron dolgozok.
Azt kell csinálni amit előre kigondol magának az emberfia és ahhoz kell trakit is venni.
Oszt jónapot. :)
Az ár/érték nagyon fontos szempont.Ezt neked kellene belőnöd valahová.A használt is jó alternatíva lehet.
A puding próbája meg az evés.Ki néne próbálni azokat a gépeket amiket kiszemeltél.Akkor is ha nem Japán gép.
Aztán már tudni is fogod mi kell neked.
Pontosan ahogy írtad,de megy 3.1-ben is, csak akkor a végén, nem tudok visszaváltani sehová kuplung nélkül.Így egy kicsit tatásabb,de jobb a gépnek, én meg nem kapkodok.Szépen vissza tudok váltani a forduláskor.A tolatás is jobb alacsonyabb sebességnél,mivel ez váltva forgatós kicsit szoktam tolatni is.A félfék is jó megoldás visszafordulni,de nekem jobban bejött a tolatás.A fordulás után meg szépen eke lerakás és feltolom a váltót 3.ba és megy.Nem erőlködik 3.1 ben sem,a munkája szebb a gyorsabb fokozatban,viszont ha a talaj tarackos,ott megfogja.A szomszédban van egy foltban tarack onnan tudom,ezért is maradtam a 2.3-sebességnél.
Válasz Gulyas85 #27795. hozzászólásáraAz újnak párja nincs, az biztos. Ami a mai gépekkel (is) a legnagyobb probléma, hogy a gyerekbetegségeik a felhasználónál jönnek elő, amik súlyos pénzekbe kerülnek. Egyedül a döntés van a vevő kezében. Mire kell neki, mennyi van rá és mit hajlandó érte tenni.
Szép estét!
Nekem még sajnos nincs személyes tapasztalatom kis traktor téren, vásárlás előtt állok, éppen ezért is olvasgatom itt a kommenteket.
Már tavaly is végig néztem az agromash expón az összes kis gépet!
Hát engem a kínai gépek nem győztek meg, igaz az áruk nagyon kecsegtető, de nekem nagyon "gagyi" hatásuk van, elnézést attól akinek kínai van, nem lenézés képen tényleg...
Amik tetszettek és ár/érték arányban jónak tűnik nekem az Iseki illetve a Kubota.
Nézegettem használt japán gépeket is, de ami jobb állapotú ,komolyabb, az veri a 2 misit,vagy még fölötte is akár, akkor már elgondolkodtató hogy 3-3,5 plussz ÁFA -ért veszek egy újat.
Aztán az megint egy más kérdés hogy az új japán gépek már lehet nem olyan jók mint a régebbiek...sajnos ez más területen is néha igaz... de akkor is én azt mondom hogy az új az új, és ha gondos a gazda akkor sokáig kiszolgál...
De nyilván mindenkinek a pénztárcája fogja megmondani elsősorban hogy mit fog venni!
Válasz Bencsiki #27788. hozzászólására3.5 milla max, ha támogatás van rajta. azt azért ki is kell termelni.
Minél drágább a gép, annál több alternatíva, konkurens típus is szóba jöhet.
Válasz psycho #27787. hozzászólásáraB7000-ből mennyi van eladó az országban?
Ha nem ragaszkodsz 1 konkrét típushoz, vagy kategóriához, már 100 ezreket spórolhatsz.
Én a kicsi hátsó kerekes gépeket is nézem. 1-2 alkalommal olyan olcsóért kínálják, hogy az már nekem fáj. Gondolom ott azért elég korlátozott a felhasználás.
Amúgy teljesen 1-et értek Veled abban, hogy inkább legyen drágább, de jobb. Olcsó húsnak sokszor híg a leve.
Az is tény, hogy a kereskedő be van állva 20-30-40 gép tartására, jobban rá ér kivárni.Van tartalék.
A maszek ha kell a pénz, kénytelen engedni.
Az autót nem hasonlítanám ide. Az ritkán termelő eszköz, a traki szinte mindig az.
Válasz psycho #27787. hozzászólásáraÍgy van!,jol látod, más a Magyarországi használat és a japán ! Már volt szerencsém leharcolt magyar tulajdonban lévő japó traktorhoz. Az tény hogy más az igénybevétel itt és a japánoknál ! Ég és föld !
Válasz Bencsiki #27786. hozzászólásáraNa és 3,5 milka csokiból milyen japánt lehet venni ? Elég jót! 3 egészből, pedig GL320-t: kabinos, klímás, fűtés, rádió, félautomata váltó, 32 LE !, piros rendszám, stb. És egy fél milla megmarad ! más munkagépre !
Válasz Gábor Gábor #27785. hozzászólásáraÉn is ezt látom. Illetve most is kérnek millió fölött 15 lovas gépért, sokszor rendszám nélkül, ami még 150-200 ezer. Na azokért nem is nagyon kapkodnak.
Válasz Gábor Gábor #27785. hozzászólására4-5 éve, amikor a B7000-et vettem, 800-1milla közt mentek. Most mi az alja, ami mindenféle szempontból egybe van? 700 ezer? Egy használt autó ennyi idő alatt 30-40% értékromlást ér el. Régebben nem is volt igény nagyobb gépre, alig akadtak 20 Le felett, most van az az időszaka, hogy akinek eddig volt lép felfele, meg az önkormányzatok, stb. is rákaptak a témára. Azt még hozzá tenném, hogy részemről nagyon nem mindegy milyen traktor az, ami olcsóbbért megy. Sok kereskedőnél kimerül a szervíz a látványos, könnyen eladható dolgokban. Így tud alatta maradni a többieknek. Nem a két szép szemünkért olcsóbb, annak később előkerülő oka van. A másik része pedig, hogy ami nem kintről való, ott eleve felmerül a kérdés, vajon mit kapott már nálunk, mert nagyon nem m1, hogy a sarat pofozza vele a japán évi pár tucat órába, vagy 2-es ekével szenved naphosszat. Szóval kinek mi és mit ér. Én bármikor leteszek az asztalra egy traktorért plusz pár 100ezret, csak ne kelljen turkálni, abból már kinőttem.
Válasz lakatosr66 #27777. hozzászólásáraÉn sem tenném le teljesen a kínai trakeszokat.
Egy új LGW 304-et én sem dobnék ki az udvarból, sőt.
Mondjuk az is igaz, hogy fával együtt majdnem 5 milka ......
Válasz Bognár Attila #27783. hozzászólásáraÉn is nézem rendszeresen a hirdetéseket, de minimális árcsökkenést látok, ami épphogy követi az amúgy is törvényszerű értékvesztést.
Az tény, hogy egyre több van belőlük itt is, viszont azért nem lesz olcsóbb, mert neked kevesebb rá a munkád. Ezért mondom én már régóta, hogy ez egy drága hobbi.
Aztán eddig kb 1 gép volt és annyi megrendelés kiskert szántásra, hogy rengeteg.
De már 5-6 gép biztosan van, kert viszont nincs több.
Az is megér egy misét, hogy 12-15 hónapja is árulnak trakit itt az Agro-n is. Lehet, hogy nem csökken az ár, de nem is kel el a gép.
A gépeket csak hordják be. Évről évre.
Tegyük fel, hogy 2 év alatt duplázódik a japán trakik száma az országban. A kiskerti gazdálkodók száma is duplázódik 2 évente?
Mielőtt bárki nekem esne és lehordana: Én nem szeretnék általánosítani. Megbántani se szeretnék senkit. Látom, hogy a fórumon a traktor szinte mindig érzelmi kötődés is, az pedig pénzben nem kifejezhető ugye.
Én csak leírtam, hogy az én falumban ez a helyzet.
Amúgy meg mindennek az az ára, amit kifizetnek érte.
Ahogy a közgazdaság tan tanárom tanította 1993-ban: " A kereslet-kínálat találkozásánál alakul ki az ár"
Válasz ano #27772. hozzászólásáraMindennek a piac szabja meg az árát. Egy 10 éves jó állapotú személyautót lehet venni 600ezerért, ami olcsónak mondható. Egy 980-as Claas Jaguar 100 millió? Egy évbe megy 3-4 hetet.. Japán traktorok sem azért mennek ennyiért, mert kuriózumok, mára elég sokan foglalkoznak az importtal és mégsem esett drasztikusan az áruk, ami nagy valószínűséggel a minőségüknek köszönhető. Az valóban jól mondod, hogy tudni kell mire való, éppúgy mint az mtz, mert az nálam sem a hatékony földművelés eszköze.
Válasz Lacika... #27778. hozzászólásáraÜdv.
Én a 15Le micsuhoz 360mm-es tárcsát vettem.
Nálunk homokos a talaj,szépen dolgozik,elég mélyen.A gabonatarló már húzósabb,mert kemény,le kell súlyozni a tárcsát.(súlya 180kg)Nézd meg a neten a hozzád legközelebbi lehetőségeket,ha nem találsz írj adok pár címet,tel számot.
Üdv mindenkinek!
Egy kis segítség kellene!
16LE Mitsuhoz gondolkozom,hogy vennék egy tárcsát,amit gabonatarló és gazos terület munkálására szeretném használni.
Mekkora átmérőjű lappal érdemes?(360mm)
Hol érdemes érdeklődni,illetve megvenni?
Köszönöm a válaszokat.
Válasz Elitjocko #27775. hozzászólásáraMindenkinek a saját traktorja a jó traktor.
(,ami neki bevált és megszerette)
Persze vannak a kínai traktorok közül is jó szériák ! A nagy kincs a kínai traktoroknak az a menetsebesség az biztos !
(egyébként én is megnéznék egy kínait 30-40 év múlva)
Válasz szamoca 1 #27774. hozzászólásáraÖrülök hogy te belegondolsz mások helyzetébe és reálisan látod a dolgokat ! Nem a traktor a drága, hanem az út, amíg használhatóvá válik a kedves ügyfélnek ! (életre kelteni a 30-40 éves technikákat, hogy sehol ne folyjon az olaj, akkumulátor, olaj,szűrők, szimmering, vizsgáztatás=az állami bürokráciával! , repedezett gumik cseréje,lámpák, talajmaró kések,későbbi alkatrész ellátás,esetleg garancia stb.)
Egyébként ettől ember az ember és nem állat, hogy bele gondol a másik helyzetébe és tekintettel van más dolgokra is.
Válasz szamoca 1 #27774. hozzászólásáraMindig megy a vita..japán vs. kínai!
Mi 2,5 lassan 3 éve vettünk egy kínai Mahindra 254-es traktort(25Le bár papíron 29Le elvileg), most 500 ü.ó-ra van benne már és semmi komoly meghibásodás nem volt rajta! A traktorral 2x30 ekét húzunk 22-25cm mélyen. 1.7m kombinátort, 140-es talajmarót hajt, 3q műtrágyát kényelmesen visz, most készül hozzá egy 4 soros spc ,meg majd egy sorközművelő kultivátor, 1t pótkocsit kényelmesen húzza, igaz légfékes a kocsi! A gépnek meg van alapból a súlya nem kell súlyozni, van sebessége is, mert megy 36km/h, ami szerintem nagyon sokat számít! Egyet értetek azzal, hogy nem olyan szép letisztult kiképzés, mint egy japán és a minősége se olyan, de nem kell hozzá fél traktornyi alkatrész, mint sokszor olvasom!
A kínai traktor olyan egyszerű, mint az Mtz!
Válasz ano #27772. hozzászólásáraIgazad van. De hát a jót meg kell fizetni. Nem az a baj hogy drága hanem keveset keresünk. Na de még azt se lehet mondani hogy drága.Persze kis hazánk területén egyre többen foglalkoznak japó gépekkel. És hát tudjuk egyes kereskedők mienek. Képesek egyes traktorokat olcsobban odaadni mint ami a beszerzési árai csak nála vegyenek gépet nehogy el menyen máshova. Meg vannak kereskedők akik annak mongyák magukat és néhány tízezres haszonért elagyák a trakikat. Ha tudnák emberek hogy japánba menyibe kerül egy traki. Akkor még a többi ről nem is beszélve, szállítás, be-ki rakodás szét szedés-ősszerakás,szervizelés,kiszállítás,dolgozók bére. Ezeket mind hozzá kell rakni és már nem is olyan drága. Mer hát kint is van egy ár amiért meg kell venni. Ja meg az ÁFA amit minden gép után ki kell fizetni. Ha tiszteségesen csinálod.
Válasz szamoca 1 #27765. hozzászólásárafélreérted, le a kalappal, tökéletes gépek ezek arra a célra, amire gyártották őket.
egyetlen dolgot kifogásolok, az árukat, és ha körbenézel a környező országokba, ott már ez sem annyira kifogásolandó, értse mindenki, ahogy akarja...
hogy 5-6 ha földet meg lehet-e velük művelni, erről más a véleményem, de csak azért, mert a földművelésről más az elképzelésem, mint sokaknak. (szerintem mtz-vel sem lehet földet művelni, de ez más kérdés.)
35470 hozzászólás
Sziasztok!

Múltkor már kérdeztem de nem kaptam választ, megoróbálom mégegyszer mert fontos lenne!
Egy 24le kistraki mekkora pótkocsit tud elhúzni?
Amit kinéztem:plató 250x150cm önsúly kb 500kg 2,5 tonnás, egy ilyet el bír húzni mondjuk megpakolva? A nyomtáv egyezik!
Tudom sokmindentől függ, hol húzod, mennyi súly van rajta stb stb... Csak mégis valami tapasztalatot szeretnék hallana, esetleg videót, youtube on keresgéltem de semmit nem találtam....
Előre is köszönöm!!!
Holnap egyébként megyek egy ismerőshöz akinek van kistrakija, remélem majd sok okosságot tud mindani
Szép estét!
Üdv mindenkinek!
Véleményt szeretnék kérni tőletek!
Tönkre ment a magasnyomású mosóm(amivel a gépeket mosom),kinéztem kettő fajtát szerintetek melyiket érdemes megvenni?Vagy esetleg használ valaki ilyen gépet?
Az egyik Bosch AQT42-13
második: Karcher K4
Válasz JAGI #27814. hozzászólásáraÜdv!
A talajmaró talajkövetése.Elektorom érzékelő szabályozza a munkahengert ami az egyik függesztőorsót hejettesiti!Olan mintha a furikot menetközben billentenéd!
Válasz Tomi19921220 #27813. hozzászólásáraSzia



Csináltam képeket.Az eke felfüggesztése kis mértékben módosítva lett,mert így a csapok ki vagy be fordíthatóak.A fényképeken mindent jó látni fogsz(tok).A harmadik kép a maximális lengőkar szélesség,ami már nem jó, mert túl közel van a kerék ,de még nem ér hozzá a kerékhez.
Sziasztok!

Mindenki kiakasztotta a kuplungot?
Én most néztem meg. És ki volt akasztva. Nem felejtettem el.
Sziasztok!

gyártott vasakat nem nézegetném,tekintve hogy japán fórumon vagyok és japán traki párti,de nemcsak ezért...a japán jó ezt el kell ismerni!
Mindig nyűglődünk itt a különböző traktor vásárlásokkal...
Sztem bátran összefoglalhatjuk hogy mit ajánlunk..bár lehethogy ezért páran a kultúr elé idéznek...
Szóval:
Ha rá tudsz szánni kb.1 m huf tól felfelé akkor:
16-2X LE bármelyik a 4.japán márka közül tökéletes választás nemde?
Persze az behatárolja milyen munkára kell elsősorban,és a pénztárca.
Én személy szerint a különböző "más" országok által
Nagyon erősen igaz hogy itt nem érdemes spórolni inkább drágán vegyél egy jobbat...és nem fogsz szívni...nem fogsz csalódni bennük!
Szerencsére van választék már vannak jó kereskedők .
Jó keresgélést!sok örömet benne!
geresz
Sziasztok!
Leendő japi traktoros szeretnék lenni, de egy kifejezés nem tudom mit takar?! "hidraulikus Pozíciószabályzás"
Lehet, hogy kevés vagyok, de tényleg nem tudom! Köszi, ha valaki elárulja!
Válasz hspityu #27781. hozzászólásáraEl felejtettem még megkérdezni egy dolgot.
az alsó 2 pont milyen széles neked? mennyire kell széthúzni a karokat hogy feltudd venni?
Válasz lackó42 #27807. hozzászólásáraGigalájk. Tökéletesen igazad van.


Válasz Gulyas85 #27810. hozzászólásáranézz körül külföldön is. egy kisebb gépet utánfutón elhozol szgk-val, egy 20+ LE-set is egyébként (1 tonna körüliek), de egy kisteherrel simán, két tank gázolajjal megfordulsz 800 km-ről, és mondjuk mínusz 40% kapásból... és semmivel nem bonyolultabb kintről, mint itthonról, még a vizsgáztatás sem, ha akarod.
Válasz hspityu #27806. hozzászólásáraIgen igen, mindenképpen ki akarok próbálni párat, a fejemben már van egy kép hogy mivel fogok hamarosan dolgozni, de ez még lehet változni fog

Pár héten belül dönteni szeretnék, mert lassan kelleni fog a gépsárkány
Üdv!
Bocs,hogy bele szólók. Szerintem aki traktor vásárláson töri a fejét:
-mik a követelményei (gondolok itt méret hova kell beférni, felszereltség,stb
És innen meg néznék mindent Oroszt;japánt;kinai meg ami létezik!
Először nagy cégeket mert ott kérhetsz referenciát (meg mondják hova adtak el és elmehetsz megnézni)és mindig a kezelővel kel beszélni 4 szemközt.
Onnan már lesz is vélemény,meg fogalom hány ló mit tud! Kell-e elsőhajtás vagy sem. Ilyet már lehet használtaknál is.
Innen már lehet nézni a hirdetéseket. Mégtöbbet érdeklődni fórumokon. De innen a buksza szab határt.
Nem akartam okoskodni akit zavartam annak bocs!
Válasz hspityu #27805. hozzászólásáraKöszönöm az infót!

Válasz hspityu #27806. hozzászólásáraEgyetértek és még egy: tudni kell meghatározni, hogy mire is kell a traktor. Ha ez nem sikerül akkor biztosan olyat veszel ami valamilyen igénynek nem felel meg.
Én gyümölcsösbe szereztem be egy olyat ami kicsi, keskeny, 4 kerék meghajtású mert domb van, viszi a fűnyírót meg a talajmarót, meg elhúz egy kisebb pótkocsit. Ez lett a Yanmar 1401D. Hívtak szántani mert hülye fejjel boltoltam egy ekét, nem megy vele a tökéletes szántás. Aztán visszagondoltam, hogy mire is vettem? Arra. Nem is szántok senkinek. Pont a traki mérete miatt egy csomó helyre hívnának mindenféle szar helyre, fák alá stb. Ha megkérném az árát akkor meg én lennék a görény, hogy milyen áron dolgozok.
Azt kell csinálni amit előre kigondol magának az emberfia és ahhoz kell trakit is venni.
Oszt jónapot. :)
Válasz Gulyas85 #27795. hozzászólásáraSzia

Az ár/érték nagyon fontos szempont.Ezt neked kellene belőnöd valahová.A használt is jó alternatíva lehet.
A puding próbája meg az evés.Ki néne próbálni azokat a gépeket amiket kiszemeltél.Akkor is ha nem Japán gép.
Aztán már tudni is fogod mi kell neked.
Válasz Tomi19921220 #27803. hozzászólásáraSzeva

Pontosan ahogy írtad,de megy 3.1-ben is, csak akkor a végén, nem tudok visszaváltani sehová kuplung nélkül.Így egy kicsit tatásabb,de jobb a gépnek, én meg nem kapkodok.Szépen vissza tudok váltani a forduláskor.A tolatás is jobb alacsonyabb sebességnél,mivel ez váltva forgatós kicsit szoktam tolatni is.A félfék is jó megoldás visszafordulni,de nekem jobban bejött a tolatás.A fordulás után meg szépen eke lerakás és feltolom a váltót 3.ba és megy.Nem erőlködik 3.1 ben sem,a munkája szebb a gyorsabb fokozatban,viszont ha a talaj tarackos,ott megfogja.A szomszédban van egy foltban tarack onnan tudom,ezért is maradtam a 2.3-sebességnél.
Válasz Kismumus74 #27798. hozzászólásáraLapátusz undorusz




üdv a csapatban
Válasz hspityu #27781. hozzászólásáraHeló!
Köszi szépen!
Még annyit kérdeznék hogy hányadikkal tudod húzni?
gondolom 2/3-ba viszi.
Válasz Gulyas85 #27795. hozzászólásáraAz hogy ki mennyi pénzt költ egy trakira az érzelmi vonalon túl, attól függ mennyit keres vele.
Ha Neked van biztos piacod a termékedre, akkor szerencsés vagy, akkor a 3.5 milla se sok.
De ha nincs bevétel, akkor csak nézegeted a 3.5 millát a fészerben.
Válasz bt66 #27799. hozzászólásáraMisinek van mégis elkapta a betegség, úgyhogy az csak félmegoldás...

Válasz Kismumus74 #27798. hozzászólásáraAz elsőkerék-hajtás!
Misi, merre vagy? Elkapta a traktoromat az Újszilvási betegség, a traktorusz elakadusz. Mi az ellenszérum?


Válasz Gulyas85 #27795. hozzászólásáraAz újnak párja nincs, az biztos. Ami a mai gépekkel (is) a legnagyobb probléma, hogy a gyerekbetegségeik a felhasználónál jönnek elő, amik súlyos pénzekbe kerülnek. Egyedül a döntés van a vevő kezében. Mire kell neki, mennyi van rá és mit hajlandó érte tenni.
Válasz bice #27780. hozzászólásáraKöszönöm a választ,küldtem e-mailt.
Szép estét!
Nekem még sajnos nincs személyes tapasztalatom kis traktor téren, vásárlás előtt állok, éppen ezért is olvasgatom itt a kommenteket.
Már tavaly is végig néztem az agromash expón az összes kis gépet!
Hát engem a kínai gépek nem győztek meg, igaz az áruk nagyon kecsegtető, de nekem nagyon "gagyi" hatásuk van, elnézést attól akinek kínai van, nem lenézés képen tényleg...
Amik tetszettek és ár/érték arányban jónak tűnik nekem az Iseki illetve a Kubota.
Nézegettem használt japán gépeket is, de ami jobb állapotú ,komolyabb, az veri a 2 misit,vagy még fölötte is akár, akkor már elgondolkodtató hogy 3-3,5 plussz ÁFA -ért veszek egy újat.
Aztán az megint egy más kérdés hogy az új japán gépek már lehet nem olyan jók mint a régebbiek...sajnos ez más területen is néha igaz... de akkor is én azt mondom hogy az új az új, és ha gondos a gazda akkor sokáig kiszolgál...
De nyilván mindenkinek a pénztárcája fogja megmondani elsősorban hogy mit fog venni!
Válasz Bognár Attila #27793. hozzászólásáraAz a baj igen, hogy nehezen térül meg az ára !
+ Ilyen gépeket csak támogatással vagy pályázattal érdemes vásárolni.
Válasz Bencsiki #27788. hozzászólására3.5 milla max, ha támogatás van rajta. azt azért ki is kell termelni.
Minél drágább a gép, annál több alternatíva, konkurens típus is szóba jöhet.
Válasz psycho #27787. hozzászólásáraB7000-ből mennyi van eladó az országban?

Ha nem ragaszkodsz 1 konkrét típushoz, vagy kategóriához, már 100 ezreket spórolhatsz.
Én a kicsi hátsó kerekes gépeket is nézem. 1-2 alkalommal olyan olcsóért kínálják, hogy az már nekem fáj. Gondolom ott azért elég korlátozott a felhasználás.
Amúgy teljesen 1-et értek Veled abban, hogy inkább legyen drágább, de jobb. Olcsó húsnak sokszor híg a leve.
Az is tény, hogy a kereskedő be van állva 20-30-40 gép tartására, jobban rá ér kivárni.Van tartalék.
A maszek ha kell a pénz, kénytelen engedni.
Az autót nem hasonlítanám ide. Az ritkán termelő eszköz, a traki szinte mindig az.
Kivéve Bencsiki.
Válasz psycho #27787. hozzászólásáraÍgy van!,jol látod, más a Magyarországi használat és a japán ! Már volt szerencsém leharcolt magyar tulajdonban lévő japó traktorhoz. Az tény hogy más az igénybevétel itt és a japánoknál ! Ég és föld !
Válasz Bencsiki #27786. hozzászólásáraNa és 3,5 milka csokiból milyen japánt lehet venni ? Elég jót! 3 egészből, pedig GL320-t: kabinos, klímás, fűtés, rádió, félautomata váltó, 32 LE !, piros rendszám, stb. És egy fél milla megmarad ! más munkagépre !
Válasz Gábor Gábor #27785. hozzászólásáraÉn is ezt látom. Illetve most is kérnek millió fölött 15 lovas gépért, sokszor rendszám nélkül, ami még 150-200 ezer. Na azokért nem is nagyon kapkodnak.
Válasz Bencsiki #27786. hozzászólásáraBocs, rosszul emlékeztem. Alig több, mint 3,5 misi.
Mondjuk az sincs ingyen...
Válasz Gábor Gábor #27785. hozzászólására4-5 éve, amikor a B7000-et vettem, 800-1milla közt mentek. Most mi az alja, ami mindenféle szempontból egybe van? 700 ezer? Egy használt autó ennyi idő alatt 30-40% értékromlást ér el. Régebben nem is volt igény nagyobb gépre, alig akadtak 20 Le felett, most van az az időszaka, hogy akinek eddig volt lép felfele, meg az önkormányzatok, stb. is rákaptak a témára. Azt még hozzá tenném, hogy részemről nagyon nem mindegy milyen traktor az, ami olcsóbbért megy. Sok kereskedőnél kimerül a szervíz a látványos, könnyen eladható dolgokban. Így tud alatta maradni a többieknek. Nem a két szép szemünkért olcsóbb, annak később előkerülő oka van. A másik része pedig, hogy ami nem kintről való, ott eleve felmerül a kérdés, vajon mit kapott már nálunk, mert nagyon nem m1, hogy a sarat pofozza vele a japán évi pár tucat órába, vagy 2-es ekével szenved naphosszat. Szóval kinek mi és mit ér. Én bármikor leteszek az asztalra egy traktorért plusz pár 100ezret, csak ne kelljen turkálni, abból már kinőttem.
Válasz lakatosr66 #27777. hozzászólásáraÉn sem tenném le teljesen a kínai trakeszokat.
Egy új LGW 304-et én sem dobnék ki az udvarból, sőt.
Mondjuk az is igaz, hogy fával együtt majdnem 5 milka ......
Válasz psycho #27784. hozzászólásáraÉvekkel ezelőtt 15lovast kaptál másfél milláért. Most 20-25 lovast. Van külöbség))
Válasz Bognár Attila #27783. hozzászólásáraÉn is nézem rendszeresen a hirdetéseket, de minimális árcsökkenést látok, ami épphogy követi az amúgy is törvényszerű értékvesztést.
Az tény, hogy egyre több van belőlük itt is, viszont azért nem lesz olcsóbb, mert neked kevesebb rá a munkád. Ezért mondom én már régóta, hogy ez egy drága hobbi.
Válasz psycho #27782. hozzászólásáraÉn meg pont azt látom a falunkban, hogy aki 5-6 éve vett gépet Ő kb 20-30%-kal vette drágábban.
Aztán eddig kb 1 gép volt és annyi megrendelés kiskert szántásra, hogy rengeteg.
De már 5-6 gép biztosan van, kert viszont nincs több.
Az is megér egy misét, hogy 12-15 hónapja is árulnak trakit itt az Agro-n is. Lehet, hogy nem csökken az ár, de nem is kel el a gép.
A gépeket csak hordják be. Évről évre.
Tegyük fel, hogy 2 év alatt duplázódik a japán trakik száma az országban. A kiskerti gazdálkodók száma is duplázódik 2 évente?
Mielőtt bárki nekem esne és lehordana: Én nem szeretnék általánosítani. Megbántani se szeretnék senkit. Látom, hogy a fórumon a traktor szinte mindig érzelmi kötődés is, az pedig pénzben nem kifejezhető ugye.
Én csak leírtam, hogy az én falumban ez a helyzet.
Amúgy meg mindennek az az ára, amit kifizetnek érte.
Ahogy a közgazdaság tan tanárom tanította 1993-ban: " A kereslet-kínálat találkozásánál alakul ki az ár"
Válasz ano #27772. hozzászólásáraMindennek a piac szabja meg az árát. Egy 10 éves jó állapotú személyautót lehet venni 600ezerért, ami olcsónak mondható. Egy 980-as Claas Jaguar 100 millió? Egy évbe megy 3-4 hetet.. Japán traktorok sem azért mennek ennyiért, mert kuriózumok, mára elég sokan foglalkoznak az importtal és mégsem esett drasztikusan az áruk, ami nagy valószínűséggel a minőségüknek köszönhető. Az valóban jól mondod, hogy tudni kell mire való, éppúgy mint az mtz, mert az nálam sem a hatékony földművelés eszköze.
Válasz Tomi19921220 #27729. hozzászólásáraSziasztok

Írtál pár napja egy kérdést.
A válasz:
A kormánylemez hossza.:72cm
magassága.:28cm
ekevas hossz.:40cm
fogászélesség.:27,5cm
A kormánylemez leghosszabb méretét írtam le, toldat nélkül.
Válasz Lacika... #27778. hozzászólásáraÜdv.

Én a 15Le micsuhoz 360mm-es tárcsát vettem.
Nálunk homokos a talaj,szépen dolgozik,elég mélyen.A gabonatarló már húzósabb,mert kemény,le kell súlyozni a tárcsát.(súlya 180kg)Nézd meg a neten a hozzád legközelebbi lehetőségeket,ha nem találsz írj adok pár címet,tel számot.
Válasz Feritz #27773. hozzászólásáraÜdv mindig van aki ráharap,a reklámok is erről szólnak.
Üdv mindenkinek!
Egy kis segítség kellene!
16LE Mitsuhoz gondolkozom,hogy vennék egy tárcsát,amit gabonatarló és gazos terület munkálására szeretném használni.
Mekkora átmérőjű lappal érdemes?(360mm)
Hol érdemes érdeklődni,illetve megvenni?
Köszönöm a válaszokat.
Válasz Elitjocko #27775. hozzászólásáraMindenkinek a saját traktorja a jó traktor.
(,ami neki bevált és megszerette)
Persze vannak a kínai traktorok közül is jó szériák ! A nagy kincs a kínai traktoroknak az a menetsebesség az biztos !
(egyébként én is megnéznék egy kínait 30-40 év múlva)
Válasz szamoca 1 #27774. hozzászólásáraÖrülök hogy te belegondolsz mások helyzetébe és reálisan látod a dolgokat ! Nem a traktor a drága, hanem az út, amíg használhatóvá válik a kedves ügyfélnek ! (életre kelteni a 30-40 éves technikákat, hogy sehol ne folyjon az olaj, akkumulátor, olaj,szűrők, szimmering, vizsgáztatás=az állami bürokráciával! , repedezett gumik cseréje,lámpák, talajmaró kések,későbbi alkatrész ellátás,esetleg garancia stb.)

Egyébként ettől ember az ember és nem állat, hogy bele gondol a másik helyzetébe és tekintettel van más dolgokra is.
Válasz szamoca 1 #27774. hozzászólásáraMindig megy a vita..japán vs. kínai!
Mi 2,5 lassan 3 éve vettünk egy kínai Mahindra 254-es traktort(25Le bár papíron 29Le elvileg), most 500 ü.ó-ra van benne már és semmi komoly meghibásodás nem volt rajta! A traktorral 2x30 ekét húzunk 22-25cm mélyen. 1.7m kombinátort, 140-es talajmarót hajt, 3q műtrágyát kényelmesen visz, most készül hozzá egy 4 soros spc ,meg majd egy sorközművelő kultivátor, 1t pótkocsit kényelmesen húzza, igaz légfékes a kocsi! A gépnek meg van alapból a súlya nem kell súlyozni, van sebessége is, mert megy 36km/h, ami szerintem nagyon sokat számít! Egyet értetek azzal, hogy nem olyan szép letisztult kiképzés, mint egy japán és a minősége se olyan, de nem kell hozzá fél traktornyi alkatrész, mint sokszor olvasom!
A kínai traktor olyan egyszerű, mint az Mtz!
Válasz ano #27772. hozzászólásáraIgazad van. De hát a jót meg kell fizetni. Nem az a baj hogy drága hanem keveset keresünk. Na de még azt se lehet mondani hogy drága.Persze kis hazánk területén egyre többen foglalkoznak japó gépekkel. És hát tudjuk egyes kereskedők mienek. Képesek egyes traktorokat olcsobban odaadni mint ami a beszerzési árai csak nála vegyenek gépet nehogy el menyen máshova. Meg vannak kereskedők akik annak mongyák magukat és néhány tízezres haszonért elagyák a trakikat. Ha tudnák emberek hogy japánba menyibe kerül egy traki. Akkor még a többi ről nem is beszélve, szállítás, be-ki rakodás szét szedés-ősszerakás,szervizelés,kiszállítás,dolgozók bére. Ezeket mind hozzá kell rakni és már nem is olyan drága. Mer hát kint is van egy ár amiért meg kell venni. Ja meg az ÁFA amit minden gép után ki kell fizetni. Ha tiszteségesen csinálod.
Válasz bice #27770. hozzászólásáraCsakhát ki az aki egy ilyen hirdetést komolyan vesz? Nemértem....
Bár biztos van aki ráharap
Válasz szamoca 1 #27765. hozzászólásárafélreérted, le a kalappal, tökéletes gépek ezek arra a célra, amire gyártották őket.
egyetlen dolgot kifogásolok, az árukat, és ha körbenézel a környező országokba, ott már ez sem annyira kifogásolandó, értse mindenki, ahogy akarja...
hogy 5-6 ha földet meg lehet-e velük művelni, erről más a véleményem, de csak azért, mert a földművelésről más az elképzelésem, mint sokaknak. (szerintem mtz-vel sem lehet földet művelni, de ez más kérdés.)
Válasz bice #27770. hozzászólásáraValterunk mindig tud újat mutatni,isten bizony ezt tanítani kellene!!!


