Válasz #14919. hozzászólásra
Hála a Jóistennek! El vagy eresztve rendesen.
És külön öröm, hogy tudhatjuk, mitől x@rsz! Már annyira érdekelt!
De tényleg!
Lexarom, hogy hova viszi vagy hova nem.
De egyébként sem kellene még akkor sem ha ingyen hozná! Attól az ekétől nekem jobb ekém van, a talajmaróm meg szintén jobb mivel szintezős, és nem olyan őskövület mint a bolgár.
Egy ismerősöm árul bagodi szögállítós 25/25-ös (ha jól emléxem) ekét és egy (talán) bolgár 160-as talajmarót. Az eke 15 percet volt használva (amíg kiderült, hogy szóba sem jöket a kistrakijához), a talajmaró meg még annyit sem. Nem tudom, hogy mit kér érte, de mélyen ár alatt nyomná, talán féláron, de csak a 2-t együtt.
És nem szállítja ki Szlovákiába.
Válasz #14908. hozzászólásra
Sziasztok! Úgy van, ahogy írtad.
Azt hittem, hogy ilyenkor délelőtti dologidőben, csak mi nyuggerek érünk rá fórumozni, de be kell látnom, tévedtem.
Válasz #14886. hozzászólásra
És hova kell a 3 féle olaj?
Töröm a fejem, de nem tudk rájönni. Én is különböző olajakat használok, mert van motorlolaj a motorban, de a váltó+hidraulika nekem egyben van, oda megy a másik fajta olaj. De hova kell a harmadik féle???
A vetőgépem "pontossága" egy érdekels kérdés. Először a táblázat szerint vetettem vele és alig több, mint a fele mag fogyott, mint kellett volna. Akkor aztán ráállítottam max-ra a kanalakat (9 helyett 15-re), na akkor vetette a az elvárt mennyiséget (zab). Aztán némi szemlélődés után azt láttam, hogy nincs elég mag a kanalak alatt térben, így nen tud rendesen "meríteni". Ez ugye állítható, hiszen felette van egy tolózáras szerkezet, amivel ezt lehet állítani. Ha azt max-ra állítottam, akkor már túlvetett a gép, de csak néhány vetőelemen, a többin meg továbbra sem jött le a rendes magmennyiség. Akkor tüzetesen átnézve a magtartályt azt láttam, hogy néhány lefolyó lyuk melől hiányzik egy kis fából készült alkatrészecske, ami olyan tölcsérszerű kiképzést csinál a lefolyó nyílás fölé. Ezeket egy asztalos haver legyártotta (nem nagy ügy), visszraktam öket a helyükre és most kb. precizen vet a gép.
Szóval azért meg kell ismerni a lelkét a kis masinának ahhoz, hogy aránylag jól menjen...
Csak nem oldható, csak roncsolással. Egy mg gépnél nem árt ha szerelhető kivitel.
Egyébként a hegesztés minőségével is vannak gondok ez esetben állítólag.
Mennyire "pontosak" ezek a lovas vetőgépek? Mennyire lehet pontosan beállítani a mennyiséget?
Én most egy viszonylag új géppel (inkább nem túl régi) vetek, de a táblázattal köszönő viszonyban sincs a vetett mennyiség.
Talán a régiek pontosabbak,mert hosszabb életűek az már látszik.
Mennyire "pontosak" ezek a lovas vetőgépek? Mennyire lehet pontosan beállítani a mennyiséget?
Én most egy viszonylag új géppel (inkább nem túl régi) vetek, de a táblázattal köszönő viszonyban sincs a vetett mennyiség.
Talán a régiek pontosabbak,mert hosszabb életűek az már látszik.
Válasz #14889. hozzászólásra
A végén még úgy lesz mint a " Calgonnal a mosógép is tovább él " , reklámban, de azt nem mondja meg, hogy mennyivel. 10 évig tölti az ember az adalékot és az árán már vehetett volna 2 új gépet. A gyártónak meg különösképpen nem éri meg, hogy túl hosszú legyen a gép élettartama.
Én aztán kiemelten nem értek az olajokhoz (néha még a benzinnel is összekeverem a gázolajat ), de ezt az STOU dolgot nem az itteni fórumosok találták ki, hanem a Japó gyártó.
Azt gondolom, hogy azért mégis csak a gyártó ért hozzá a legjobban.
Magam is e-el gondolokodom a dolgon, leginkább csak azért, mert ezekből az STOU-kból nem lehet 20 liter alatt kiszerelést kapni. Ha nagyszervíz előtt elfogy az olaj - mint most nekem - akkor 40 litert kell venni. Mert 25 kell .
Válasz #14883. hozzászólásra
Nekem is háromféle olaj van a gépbe szerintem is így jó.
No meg a gázolaj,de van aki benzint használ
Bocsi Bencsiki ezt nem hagyhattam ki
Válasz #14884. hozzászólásra
Akkor ez olyan mint a szalonnazsír, mindenre jó! Azért én mégis maradok a már bevált, régebbi módszernél. Lehet , hogy maradi vagyok, de a 40-50 éves, még ma is működő gépek már bizonyítottak. Kicsit várni kell még, hogy az új kenőanyagok is bizonyítsanak. Nekem ahhoz túl drága volt a gép, hogy kísérletezzek.
Szerintem nem csak a sürüség számit.Fontos az összetevő,a hőállóság,a tapadóképesség. Egy univerzális olajnak, nagyobb hőmérsékleten is meg kell tartani a sürüségét, viszkozitását.Ezért jó pl.a motorba.Ugyan ugy viselkedik a váltóban is mert jó a kenőképessége.Az alacsony sürüség miatt pediglen alkalmas a hidraulika rendszerbe!
Válasz #14881. hozzászólásra
Sziasztok! Nem tudom Ti hogy vagytok vele, de én nem bízom ezekben az olajokban?! Jelenleg 3 különböző sűrűségű olaj van a gépben, hogy a bánatba lehet jó ugyanaz az olaj mindenhová( mármint sűrűségű). Szerintem minden helyre az oda való fajtát kell használni.
Válasz #14879. hozzászólásra
Jaja ahogy mondod,szerencse hogy ennyi lett a zárókép.Mennél jobban próbál vigyázni az ember annál hamarább csinál hülyeséget.Na meg nem kalkuláltuk be hogy mikor jött a traki akkor 850kg volt most meg súlyozva géppel ellátva kb 1300.Beszéltem ma a tulajjal de otthon nem használta a padlókat hanem fix rámpán állt le.Tanulva a hibából.
Egyszer egy traktor eladásnál a teherautóra felálláskor visszagurult a gép és alákeveredett a vevő.
Hál' Istennek nem lett komolyabb baj, csak 1 hétig vert a víz, hogy nehogy legyen. Villogott a besz@rásjelző rendesen.
Azóta ha eladok valamit kiviszem a kapun és oldják meg....
Nagyon ésszel a rámpákkal!
Nahát, én ezt láttam és ilyenre gondoltam csak nem a saját kerekén húznám ki a földhöz hanem a már említett mobil keréken amit le és fel tudok állítani és akkor elbírja a traki és csak akkor lenne 3 ponton függesztve ha vetek és akkor csak elbírja...de majd még megálmodom
Válasz #14857. hozzászólásra
Ilokos nagyon frankó rámpád van.Ez a padló tákolmány nem az enyém hanem a tulajé,és volt tesztelve mert amikor hozta a gépet ezen állt le.Most hogy vitte el én beálltam a platóra csak háttal,de mivel lelogott a traki kerekéböl 10cm igy tetszik vagy nem meg kellett volna fordulni.Elindultam le és akkor lett a reccs,de ahogy Pityu látja a bakháthúzó felakadt .Kb 1 óra alatt levettük a Mitsu segítségével,majd meg reparáltuk a rámpát és fel mentem orral.Szerencsére féknyom nem volt.PBandi igazad van lehet megérdemeltük,de gondolom te is csesztél már el dolgokat.
Válasz #14870. hozzászólásra
Hát nem tudom de az enyém is kerékre áll tőle,fölleg ha bene van egy zsák vetőmag.Ha függesztve van és lerakod nem lehet vele fordulni.
Ha van kivel vetni nem egyedül kell,szerintem ne alakíts át,a "kis" trakid nem fogja bírni.
35470 hozzászólás
Válasz #14919. hozzászólásra

Hála a Jóistennek! El vagy eresztve rendesen.
És külön öröm, hogy tudhatjuk, mitől x@rsz! Már annyira érdekelt!
De tényleg!
Válasz #14916. hozzászólásra

Lexarom, hogy hova viszi vagy hova nem.
De egyébként sem kellene még akkor sem ha ingyen hozná! Attól az ekétől nekem jobb ekém van, a talajmaróm meg szintén jobb mivel szintezős, és nem olyan őskövület mint a bolgár.
Válasz #14903. hozzászólásra
Komoly szakember lehetsz{:hamm
Válasz #14906. hozzászólásra
Akkor semmi különbség.
Egy ismerősöm árul bagodi szögállítós 25/25-ös (ha jól emléxem) ekét és egy (talán) bolgár 160-as talajmarót. Az eke 15 percet volt használva (amíg kiderült, hogy szóba sem jöket a kistrakijához), a talajmaró meg még annyit sem. Nem tudom, hogy mit kér érte, de mélyen ár alatt nyomná, talán féláron, de csak a 2-t együtt.
És nem szállítja ki Szlovákiába.
Erről az ekéről mi a vélemény?
http://traktor60.hu/kistraktor-munkaeszkozok/eke-alkatreszek/2-es_eke
Igen azt elnéztem.
Válasz #14912. hozzászólásra
De ez nem is szögállítós!
Bocs nem a Jofogáson hanem itt az Apróhirdetéseknél van:
Bagodi eke
http://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Vetogep_elado_12547224.htm?g=ho5jkfna-9e573s2w0ii-0oxpppt&gp=0
Válasz #14890. hozzászólásra
Ennyi pénzért megtalálod a jofogáson hirdetnek szögállítósat is és kicsit jobb állapotban. De ez csak az én véleményem.
Válasz #14908. hozzászólásra



Sziasztok! Úgy van, ahogy írtad.
Azt hittem, hogy ilyenkor délelőtti dologidőben, csak mi nyuggerek érünk rá fórumozni, de be kell látnom, tévedtem.
Válasz #14907. hozzászólásra

Ja, meg az első tengelyben-hajtómüben van PP-90 -es sebességváltó(hajtómü) olaj.
Válasz #14886. hozzászólásra
És hova kell a 3 féle olaj?
Töröm a fejem, de nem tudk rájönni. Én is különböző olajakat használok, mert van motorlolaj a motorban, de a váltó+hidraulika nekem egyben van, oda megy a másik fajta olaj. De hova kell a harmadik féle???
Válasz #14899. hozzászólásra
A vetőgépem "pontossága" egy érdekels kérdés. Először a táblázat szerint vetettem vele és alig több, mint a fele mag fogyott, mint kellett volna. Akkor aztán ráállítottam max-ra a kanalakat (9 helyett 15-re), na akkor vetette a az elvárt mennyiséget (zab). Aztán némi szemlélődés után azt láttam, hogy nincs elég mag a kanalak alatt térben, így nen tud rendesen "meríteni". Ez ugye állítható, hiszen felette van egy tolózáras szerkezet, amivel ezt lehet állítani. Ha azt max-ra állítottam, akkor már túlvetett a gép, de csak néhány vetőelemen, a többin meg továbbra sem jött le a rendes magmennyiség. Akkor tüzetesen átnézve a magtartályt azt láttam, hogy néhány lefolyó lyuk melől hiányzik egy kis fából készült alkatrészecske, ami olyan tölcsérszerű kiképzést csinál a lefolyó nyílás fölé. Ezeket egy asztalos haver legyártotta (nem nagy ügy), visszraktam öket a helyükre és most kb. precizen vet a gép.
Szóval azért meg kell ismerni a lelkét a kis masinának ahhoz, hogy aránylag jól menjen...
Válasz #14896. hozzászólásra
Ha megvan minde alkarész hozzá, akkor nem nagy ügy. Ha nincs, akkor viszont el leszel vele.
Válasz #14903. hozzászólásra



És nem is Gáborgábor vagy.....
Nekem is van ilyen tárcsám,kb 5 éve , semmi gondom vele. Se a hegesztés se semmi. Csak némely ember rossz indulatu beszólása teszi azzá.
Miért akarod szerelni?
Válasz #14900. hozzászólásra
Csak nem oldható, csak roncsolással. Egy mg gépnél nem árt ha szerelhető kivitel.
Egyébként a hegesztés minőségével is vannak gondok ez esetben állítólag.
Válasz #14877. hozzászólásra
A hegesztés sokkal erősebb kötés a fémiparban,mint egy csavarkötés. Csak halkan megjegyzem.
Mennyire "pontosak" ezek a lovas vetőgépek? Mennyire lehet pontosan beállítani a mennyiséget?
Én most egy viszonylag új géppel (inkább nem túl régi) vetek, de a táblázattal köszönő viszonyban sincs a vetett mennyiség.
Talán a régiek pontosabbak,mert hosszabb életűek az már látszik.
Mennyire "pontosak" ezek a lovas vetőgépek? Mennyire lehet pontosan beállítani a mennyiséget?
Én most egy viszonylag új géppel (inkább nem túl régi) vetek, de a táblázattal köszönő viszonyban sincs a vetett mennyiség.
Talán a régiek pontosabbak,mert hosszabb életűek az már látszik.
Válasz #14893. hozzászólásra


Ezek idióták....
Na ő lenne az...szerintem nincsen olyan rossz állapotban!!!





Válasz #14890. hozzászólásra
Az enyém is ilyen.
Válasz #14893. hozzászólásra
Semmi gond nincs ezzel… Vannak akik kalapáccsal verik szét embertársaik fejét, ahhoz képest ez egész normális.
http://www.youtube.com/watch?v=5eQs_tZVKak
Válasz #14889. hozzászólásra



A végén még úgy lesz mint a " Calgonnal a mosógép is tovább él " , reklámban, de azt nem mondja meg, hogy mennyivel. 10 évig tölti az ember az adalékot és az árán már vehetett volna 2 új gépet. A gyártónak meg különösképpen nem éri meg, hogy túl hosszú legyen a gép élettartama.
Válasz #14890. hozzászólásra
Jól néz ki, elég masszív, de inkább 25-30 lovas gép után való.
Mit szóltok ehez az ekéhez.
http://www.jofogas.hu/bekes/Bagodi_ketfejes_eke_Elado_9850510.htm
Válasz #14885. hozzászólásra
), de ezt az STOU dolgot nem az itteni fórumosok találták ki, hanem a Japó gyártó.
Én aztán kiemelten nem értek az olajokhoz (néha még a benzinnel is összekeverem a gázolajat
Azt gondolom, hogy azért mégis csak a gyártó ért hozzá a legjobban.
Magam is e-el gondolokodom a dolgon, leginkább csak azért, mert ezekből az STOU-kból nem lehet 20 liter alatt kiszerelést kapni. Ha nagyszervíz előtt elfogy az olaj - mint most nekem - akkor 40 litert kell venni. Mert 25 kell .
Válasz #14887. hozzászólásra
Ahogy mondod.Erről az a mondás jut az eszembe ,hogy aki mindenhez ért az igazán nem ért semmihez.
Válasz #14884. hozzászólásra
"Az az olaj, ami mindenre jó, igazából semmire sem jó."
Ezt nem én találtam ki, hanem egy tapasztalt szerelő mondta.
Válasz #14883. hozzászólásra



Nekem is háromféle olaj van a gépbe szerintem is így jó.
No meg a gázolaj,de van aki benzint használ
Bocsi Bencsiki ezt nem hagyhattam ki
Válasz #14884. hozzászólásra
Akkor ez olyan mint a szalonnazsír, mindenre jó! Azért én mégis maradok a már bevált, régebbi módszernél. Lehet , hogy maradi vagyok, de a 40-50 éves, még ma is működő gépek már bizonyítottak. Kicsit várni kell még, hogy az új kenőanyagok is bizonyítsanak. Nekem ahhoz túl drága volt a gép, hogy kísérletezzek.
Válasz #14883. hozzászólásra
Szerintem nem csak a sürüség számit.Fontos az összetevő,a hőállóság,a tapadóképesség. Egy univerzális olajnak, nagyobb hőmérsékleten is meg kell tartani a sürüségét, viszkozitását.Ezért jó pl.a motorba.Ugyan ugy viselkedik a váltóban is mert jó a kenőképessége.Az alacsony sürüség miatt pediglen alkalmas a hidraulika rendszerbe!
Válasz #14881. hozzászólásra
Sziasztok! Nem tudom Ti hogy vagytok vele, de én nem bízom ezekben az olajokban?! Jelenleg 3 különböző sűrűségű olaj van a gépben, hogy a bánatba lehet jó ugyanaz az olaj mindenhová( mármint sűrűségű). Szerintem minden helyre az oda való fajtát kell használni.
Válasz #14879. hozzászólásra
Jaja ahogy mondod,szerencse hogy ennyi lett a zárókép.Mennél jobban próbál vigyázni az ember annál hamarább csinál hülyeséget.Na meg nem kalkuláltuk be hogy mikor jött a traki akkor 850kg volt most meg súlyozva géppel ellátva kb 1300.Beszéltem ma a tulajjal de otthon nem használta a padlókat hanem fix rámpán állt le.Tanulva a hibából.
A STOU olajakra visszatérve. Mennyire keverhetőek ezek a hagyományos olajakkal?
Válasz #14879. hozzászólásra
Egyszer egy traktor eladásnál a teherautóra felálláskor visszagurult a gép és alákeveredett a vevő.
Hál' Istennek nem lett komolyabb baj, csak 1 hétig vert a víz, hogy nehogy legyen. Villogott a besz@rásjelző rendesen.
Azóta ha eladok valamit kiviszem a kapun és oldják meg....
Nagyon ésszel a rámpákkal!
Válasz #14876. hozzászólásra
Ajaj még nagyobb hülyeségeket csináltam.Még szerencs .hogy nem fordult át ,ha alŕkerülsz abból nagy sérülés lehetett volna.Vigyázzatok magatokra.
Nahát, én ezt láttam és ilyenre gondoltam csak nem a saját kerekén húznám ki a földhöz hanem a már említett mobil keréken amit le és fel tudok állítani és akkor elbírja a traki és csak akkor lenne 3 ponton függesztve ha vetek és akkor csak elbírja...de majd még megálmodom
Válasz #14861. hozzászólásra
ilyet még nem láttam.Cuppántra nem tellett?
Most nézem hogy a csapŕgytartó rá van hegesztve a gerendŕra
Válasz #14857. hozzászólásra
Ilokos nagyon frankó rámpád van.Ez a padló tákolmány nem az enyém hanem a tulajé,és volt tesztelve mert amikor hozta a gépet ezen állt le.Most hogy vitte el én beálltam a platóra csak háttal,de mivel lelogott a traki kerekéböl 10cm igy tetszik vagy nem meg kellett volna fordulni.Elindultam le és akkor lett a reccs,de ahogy Pityu látja a bakháthúzó felakadt .Kb 1 óra alatt levettük a Mitsu segítségével,majd meg reparáltuk a rámpát és fel mentem orral.Szerencsére féknyom nem volt.PBandi igazad van lehet megérdemeltük,de gondolom te is csesztél már el dolgokat.
Válasz #14874. hozzászólásra

Itt van kettő válogathatsz is.
http://www.agroinform.com/aprohirdetes/4478563/Tarcsa.htmlhttp://agrotechnik.hu/termekek/hasznalt-piac/hasznalt-tarcsa-kistraktorhoz
Válasz #14870. hozzászólásra
Hát nem tudom de az enyém is kerékre áll tőle,fölleg ha bene van egy zsák vetőmag.Ha függesztve van és lerakod nem lehet vele fordulni.
Ha van kivel vetni nem egyedül kell,szerintem ne alakíts át,a "kis" trakid nem fogja bírni.
Válasz #14870. hozzászólásra
vetőcsőnek hívják,és szerintem,ha valami belül sima falú gégecsővel kiválthatod
Megvan köszi!
Válasz #14869. hozzászólásra
Kattincs a nevire és ott megtalálod. ha jól láttam 115000ft.