Ma kicsit átnéztem a kombit kicsit megjárattam, nagyon szépen indult semmi köhögés meg ilyesmi! Nagyon sajnálom, hogy még nincs helye a gépnek, de idővel talán az is lesz!
A magtartály fedelét felnyitva fogtam egy egeret! hát nem tudom ki szívta meg jobban!?
Válasz terdev6150 #19368. hozzászólásáraAhogy látom a 603R is kompatibilis rakodó, csak brutális nagy, lényegében raklap/konténer pakolás főleg teherautóra. Földön burgonyakombájnról raklap le, stb..Nincs betonozott terület a telephelyen ezért kellett trakis megoldás.
Válasz madle #19363. hozzászólásáraValami ilyesmire gondoltam igen, de ha nem fog sokat kaparni a traktor mint föld vagy trágyarakásnál, hanem bálát, gabonát vagy raklapot fog rakni akkor szerintem elbírja a nagyobbik rakodót is. Akkor jól jön a nagyobb emelési magasság is.
Válasz terdev6150 #19361. hozzászólásáraEz esetben h feláras a fülke sarkánál elvezetett kipufogó(erről nem tudtam), akkor gondolom a standard motorháztető mellettiről van szó így el kell fektetni a rakodó miatt. Az alatt, hogy gyilkolja a trakort mit értesz? Első híd kap túl nagy terhelést a rakodó magas önsúlya miatt?(Túl hosszú lenne az erőkar?)
Válasz bandigh #19353. hozzászólásáraIgazad van aki egy év alatt lehúz 1000 1300 órát nem mindegy hogy mivel.Aki meg az mondja hogy,régen is igy volt csak ott voltak húszan egy munkára.Meg fele meghalt a vegyszertöl,dereka szar,nem hall,fáj mindene,meg nem mennek ennyit.
Válasz madle #19360. hozzászólásáraKonfigurátor szerint 3 kipufogóból lehet választani: motorháztető melletti függőleges, vagy oldalt vízszintesen, vagy 601 euro felárért a fülke sarkához kivezetve.
Ami a motorháztető mellett van, ahhoz azt írja hogy nem kompatibilis a rakodóval (kisebbel sem). De amúgy 5100m-hez inkább az 543r rakodó való, az nem gyilkolná annyira a traktort bár nem is emel olyan magasra.
H szériából csak H240 és H480 van gyártásban, vagyis a legkisebb és legnagyobb rakodó.
Válasz terdev6150 #19359. hozzászólásáraA standard 5100M 16/16-os leheto legegyszerubb gep a 603R rakodot a KITE ertekesito mondta hogy a gyar ajanlasa a gepre. A legujabb modell traki 2017/2018-as gondolom ott mar fulke melletti a kipufogo. Az ajanlatban a kepen is ugy van, viszont most hogy rendeltek meg a gyartol felhivtak hogy modositani kell a kipufogot a motortel mellett elvezetni mert mashogy nem fer el a rakodotol. En sem ertettem miert ezt a baromi nagy rakodot tettek hozza, de emlitese szerint mar nincsenek a H szerias rakodok rendelheto statuszban
Válasz madle #19354. hozzászólásáraMilyen kipufogó van rajta, motorháztető melletti vagy a fülke sarkához kivezetett? A kivezetettel el kellene férni szerintem, vagy nem lehet hogy a díler elnézett valamit?
Válasz madle #19354. hozzászólásárahttps://tractorpasion.com/galeria/218/agricola-castellana-entrega-john-deere-5100m-con-pala-603r-en-argomeda-de-villafufre-cantabria-a-la-sociedad-cooperativa-reto-a-la-esperanza
Ezen is az van normal kipufogoval.
Válasz JD 4630 #19351. hozzászólásáraLényegében igen, 10 ha kertészet van, amin dolgozni fog+egyéb. Hosszú távra vesszük, mint ahogy régen vették az ősök a gépet, egy életre. MTZ van 15 éve, 3200üó-val. Viszont most volt lehetőség kicsit komfortosabbá tenni azt a kis mennyiségű munkát, géptám. stb. A megtérülését nem vettük figyelembe, mert nem az volt a szempont. Lesz hobbicélra is használva, tanyabirtok, kaszáló karbantartására, szóval nem csak a gazdasági szempontból néztük a dolgot. :)
A kérdésemre esetleg ha tudjátok a választ megköszönném, hogy a 603R-es rakodó tényleg olyan nagy az 5100M-hez, hogy sehogy nem fér el a normális kipufogóelvezetéssel?
Válasz MFM #19350. hozzászólásáraSzerintem a második mondatod sok mindent elárul. Nagy traktormárkák között is van 25% árdifferencia azonos specifikáció mellett, viszont lehet hogy semmivel nem megbízhatóbb a drágább. Csak mondjuk jobban tetszik/kényelmesebb. Ugyanazt a munkát megcsinálta a 820-as mtz is mint a kis jd, csak valamivel hosszabb idő alatt, viszont sokkal több porral meg zajjal. Tegyük fel minden télen kapna egy új hüvely/dugattyú szettet, meg kétévente felujítanád a váltóját otthon, 10 év után még mindig nem lenne fele annyi költségben sem mint a jd. Ergó vegyen mindenki mtz-t, üsse, javítsa, mert az hozza a legnagyobb fajlagos nyereséget. Viccen kívül. Meg legyen aki lehúz benne 1000 órat évente, jókedvűen.
Válasz bandigh #19348. hozzászólásáraAz autó az azért kicsit más dolog. Kényelmi tárgy, ha van pénze rá és ebben leli örömét az illető akkor miért ne venné meg. Olyan, mint a lakás, ott se beszélhetünk megtérülésről. Viszont egy traktor egy termelő eszköz, csak azért veszi meg az ember, hogy több pénzt hozzon vissza, mint amibe kerül, és hát ez érdekelne, hogy ha évi 1000 óra alatt se hozza vissza egyhamar az árát, akkor hogyan lehet évenkénti 150 üzemórával annyi pénzt keresni, hogy megérje 20 milliós gépet venni. Ez olyan, mint ha mondjuk egy kicsi étterem megvenne egy zsír új 300 literes főző üstöt, és abban főzné meg a napi 10 adag levest. Vagy mintha egy cégnél dolgozó tetőfedő venne magának egy darut, hogy egy hétvégén ne csak kettő, hanem akár három maszek tetőfedést is el tudjon vállalni. Egyszerűen abszurd az egész.
A félreértések elkerülése végett én nem bántani szeretném azt, aki megteheti, csak pusztán érdekel, hogy hogyan csinálja.
Válasz MFM #19347. hozzászólásáraÉvi 5000 kilóméterre se éri meg új autót venni, mégis sokan megteszik. Esetleg ha még jut mellé némi géptámogatás, akkor mégjobb..
Rendeltunk egy 5100M-es gepet egy 603R rakodoval, elvileg a gyar ajanlasa a rakodo a gephez viszont kereskedo szolt hogy mivel egy nagy rakodorol van szo nem fer el a kipufogo ezert a gyarban fektetve helyezik el a motor mellett. Errol mi a velemenyetek? Ez valoban igy van? Allitolag nem szallitanak mar a H-s rakodokbol mar a gepekhez hanem R-esek vannak.
Masik, evi 150 uzemora lesz a gepben, erdemes megkotni ra a +2 ev KITE szerviz garanciat? Elmeletileg uzemora alapjan igy olcsobb lenne. De errol sem tudok pontos infot hogy mukodik.
Válasz Bárány #19337. hozzászólásáraBármilyen jeladó ami sebesség aranyos ipulzusokat küld megfelelő, úgyis kalibralni kell, meg JD-bol JD-be is eltérő az impulzus szám...
Válasz jozef19 #19335. hozzászólásáraNekem egy Teejet EU akármi kódnevűhöz volt szerencsém, amit kb 60.000 Ft-ra tartanak. Most, hogy láttam testközelből, állítom, hogy max. 2-3000 Ft-ból bármelyik műszerész megcsinálja. 12V négyszögjel megy a sorvezetőből, és a 12V impulzusokat számolja a túloldali eszköz. Ezt hívják radarszerű sebességjelnek. Kb. ugyanez mehet a DIN csatlakozóból is.
Válasz jozef19 #19332. hozzászólásáraHa van sorvezerő, érdemes arról venni a sebességjelet, pontosabb. Majd mindegyikről lehet. (Bár pont én szoptam egy jót egy Matrix-szal, de a kivétel erősíti a szabályt, ugye.
Válasz Bárány #19330. hozzászólásáraOk,én a németeknél veszek ami tudok,a haver kint van.Ezt az árat egy külföldi oldalon találtam tavaly,amikor én is a szórónak kerestem a sebesség jelet...
25279 hozzászólás
Válasz ermike #19380. hozzászólásáraSok időt nem töltöttél az egérrel, majd átnézed később az egeret????



Válasz .Feco. #19379. hozzászólásáraGyanús volt, de az egér jobban bosszantott, sok időt nem töltöttem vele, gondoltam majd átnézem később!
Válasz ermike #19377. hozzászólásáraHa tényleg horpadas lenne ledurta volna a festéket, nem volt gyanús?
Válasz ermike #19377. hozzászólásáraIgen amikor kinyílik, odaérne a csőhöz.
Válasz bandigh #19376. hozzászólásáraNA egy jó hír!!!!!!
Azt hittem horpadás, eddig nem láttam!
Illetve nem figyeltem, az ürítő csiga miatt van rajta???
Válasz ermike #19375. hozzászólásáraHa a horpadásra gondolsz, az direkt van ott!
Ma kicsit átnéztem a kombit kicsit megjárattam, nagyon szépen indult semmi köhögés meg ilyesmi! Nagyon sajnálom, hogy még nincs helye a gépnek, de idővel talán az is lesz!


A magtartály fedelét felnyitva fogtam egy egeret! hát nem tudom ki szívta meg jobban!?
Meg feltűnt valami ami eddig nem .... :(
Lesz még mit átnézni!!!!
Válasz pati #19372. hozzászólására6930 szűrői: 6930 szűrők
Válasz pati #19372. hozzászólására
Talán segít.
Sziasztok
Nincs valakinek veletlenul jd6400 és jd6930 - hoz szuro kigyujtese?
Udv
Válasz madle #19369. hozzászólásáraEgy becsületes tömbsúly azért nem árt majd hátra.
Válasz madle #19369. hozzászólásáraHa te is nagynak gondolod, miert ezt veszed?
Ne a kite dontse mar el mit vesz az ember.
Válasz terdev6150 #19368. hozzászólásáraAhogy látom a 603R is kompatibilis rakodó, csak brutális nagy, lényegében raklap/konténer pakolás főleg teherautóra. Földön burgonyakombájnról raklap le, stb..Nincs betonozott terület a telephelyen ezért kellett trakis megoldás.
Válasz madle #19363. hozzászólásáraValami ilyesmire gondoltam igen, de ha nem fog sokat kaparni a traktor mint föld vagy trágyarakásnál, hanem bálát, gabonát vagy raklapot fog rakni akkor szerintem elbírja a nagyobbik rakodót is. Akkor jól jön a nagyobb emelési magasság is.
Válasz Sötét Paraszt #19366. hozzászólásáraMajdnem...Ismét okosabb lettem
Válasz bobo77 #19364. hozzászólására
Válasz madle #19360. hozzászólásáraA JD oldal ezeket a típusú rakodókat hozza a traktorhoz:

Nem akarok okoskodni de szerintem az 5ös sorszámú rakodók az 5 ös szériás traktorokhoz a 6os sorszámú rakodók a 6 os szériás traktorokhoz valók.
Válasz terdev6150 #19361. hozzászólásáraEz esetben h feláras a fülke sarkánál elvezetett kipufogó(erről nem tudtam), akkor gondolom a standard motorháztető mellettiről van szó így el kell fektetni a rakodó miatt. Az alatt, hogy gyilkolja a trakort mit értesz? Első híd kap túl nagy terhelést a rakodó magas önsúlya miatt?(Túl hosszú lenne az erőkar?)
Válasz bandigh #19353. hozzászólásáraIgazad van aki egy év alatt lehúz 1000 1300 órát nem mindegy hogy mivel.Aki meg az mondja hogy,régen is igy volt csak ott voltak húszan egy munkára.Meg fele meghalt a vegyszertöl,dereka szar,nem hall,fáj mindene,meg nem mennek ennyit.
Válasz madle #19360. hozzászólásáraKonfigurátor szerint 3 kipufogóból lehet választani: motorháztető melletti függőleges, vagy oldalt vízszintesen, vagy 601 euro felárért a fülke sarkához kivezetve.
Ami a motorháztető mellett van, ahhoz azt írja hogy nem kompatibilis a rakodóval (kisebbel sem). De amúgy 5100m-hez inkább az 543r rakodó való, az nem gyilkolná annyira a traktort bár nem is emel olyan magasra.
H szériából csak H240 és H480 van gyártásban, vagyis a legkisebb és legnagyobb rakodó.
Válasz terdev6150 #19359. hozzászólásáraA standard 5100M 16/16-os leheto legegyszerubb gep a 603R rakodot a KITE ertekesito mondta hogy a gyar ajanlasa a gepre. A legujabb modell traki 2017/2018-as gondolom ott mar fulke melletti a kipufogo. Az ajanlatban a kepen is ugy van, viszont most hogy rendeltek meg a gyartol felhivtak hogy modositani kell a kipufogot a motortel mellett elvezetni mert mashogy nem fer el a rakodotol. En sem ertettem miert ezt a baromi nagy rakodot tettek hozza, de emlitese szerint mar nincsenek a H szerias rakodok rendelheto statuszban
Válasz madle #19354. hozzászólásáraMilyen kipufogó van rajta, motorháztető melletti vagy a fülke sarkához kivezetett? A kivezetettel el kellene férni szerintem, vagy nem lehet hogy a díler elnézett valamit?
Válasz madle #19354. hozzászólásáraAztán milyen váltó lett mennyi fokozat van?
Válasz madle #19354. hozzászólásáraA helyedben kissebb rakodoval vennem, nagyon nagy ez a gem ra, hosszan elolre log.

Válasz madle #19354. hozzászólásárahttps://tractorpasion.com/galeria/218/agricola-castellana-entrega-john-deere-5100m-con-pala-603r-en-argomeda-de-villafufre-cantabria-a-la-sociedad-cooperativa-reto-a-la-esperanza
Ezen is az van normal kipufogoval.
Válasz madle #19354. hozzászólásáraÉn nem értek hozzá, de a prospektusba nem hozza.

A 603r nem a 6-os traktorokhoz való?
Válasz JD 4630 #19351. hozzászólásáraLényegében igen, 10 ha kertészet van, amin dolgozni fog+egyéb. Hosszú távra vesszük, mint ahogy régen vették az ősök a gépet, egy életre. MTZ van 15 éve, 3200üó-val. Viszont most volt lehetőség kicsit komfortosabbá tenni azt a kis mennyiségű munkát, géptám. stb. A megtérülését nem vettük figyelembe, mert nem az volt a szempont. Lesz hobbicélra is használva, tanyabirtok, kaszáló karbantartására, szóval nem csak a gazdasági szempontból néztük a dolgot. :)
A kérdésemre esetleg ha tudjátok a választ megköszönném, hogy a 603R-es rakodó tényleg olyan nagy az 5100M-hez, hogy sehogy nem fér el a normális kipufogóelvezetéssel?
Válasz MFM #19350. hozzászólásáraSzerintem a második mondatod sok mindent elárul. Nagy traktormárkák között is van 25% árdifferencia azonos specifikáció mellett, viszont lehet hogy semmivel nem megbízhatóbb a drágább. Csak mondjuk jobban tetszik/kényelmesebb. Ugyanazt a munkát megcsinálta a 820-as mtz is mint a kis jd, csak valamivel hosszabb idő alatt, viszont sokkal több porral meg zajjal. Tegyük fel minden télen kapna egy új hüvely/dugattyú szettet, meg kétévente felujítanád a váltóját otthon, 10 év után még mindig nem lenne fele annyi költségben sem mint a jd. Ergó vegyen mindenki mtz-t, üsse, javítsa, mert az hozza a legnagyobb fajlagos nyereséget. Viccen kívül. Meg legyen aki lehúz benne 1000 órat évente, jókedvűen.
Válasz madle #19349. hozzászólásáraEnnyi a lényeg
Válasz MFM #19347. hozzászólásáraKb 5 ha kertészet + 1000 m2 indiai kender


Válasz bandigh #19348. hozzászólásáraAz autó az azért kicsit más dolog. Kényelmi tárgy, ha van pénze rá és ebben leli örömét az illető akkor miért ne venné meg. Olyan, mint a lakás, ott se beszélhetünk megtérülésről. Viszont egy traktor egy termelő eszköz, csak azért veszi meg az ember, hogy több pénzt hozzon vissza, mint amibe kerül, és hát ez érdekelne, hogy ha évi 1000 óra alatt se hozza vissza egyhamar az árát, akkor hogyan lehet évenkénti 150 üzemórával annyi pénzt keresni, hogy megérje 20 milliós gépet venni. Ez olyan, mint ha mondjuk egy kicsi étterem megvenne egy zsír új 300 literes főző üstöt, és abban főzné meg a napi 10 adag levest. Vagy mintha egy cégnél dolgozó tetőfedő venne magának egy darut, hogy egy hétvégén ne csak kettő, hanem akár három maszek tetőfedést is el tudjon vállalni. Egyszerűen abszurd az egész.

A félreértések elkerülése végett én nem bántani szeretném azt, aki megteheti, csak pusztán érdekel, hogy hogyan csinálja.
Válasz MFM #19347. hozzászólásáraNekem megeri.
Válasz MFM #19347. hozzászólásáraÉvi 5000 kilóméterre se éri meg új autót venni, mégis sokan megteszik. Esetleg ha még jut mellé némi géptámogatás, akkor mégjobb..
Válasz madle #19345. hozzászólásáraElárulná végre valaki, hogy mit kell csinálni ahoz, hogy évi 150 üzemórára megérje új traktort venni?

Nekem évi 1000 órára se egyértelmű, hogy megéri. Akkor ez most hogy van?
Válasz madle #19345. hozzászólására150orahoz en nem kotnek garihosszabbitast.
Inkabb evi 1000 hez.
Szerintem nem azt nezik neked hogy lesz olcsobb.
Udv,
Rendeltunk egy 5100M-es gepet egy 603R rakodoval, elvileg a gyar ajanlasa a rakodo a gephez viszont kereskedo szolt hogy mivel egy nagy rakodorol van szo nem fer el a kipufogo ezert a gyarban fektetve helyezik el a motor mellett. Errol mi a velemenyetek? Ez valoban igy van? Allitolag nem szallitanak mar a H-s rakodokbol mar a gepekhez hanem R-esek vannak.
Masik, evi 150 uzemora lesz a gepben, erdemes megkotni ra a +2 ev KITE szerviz garanciat? Elmeletileg uzemora alapjan igy olcsobb lenne. De errol sem tudok pontos infot hogy mukodik.
Válasz bara_zsolt2000 #19342. hozzászólásáraBurkolat alatt nem lesz semmi, max vezeték. Nem egy aljzat hiányzik csak... nekünk 6820ason is utólag kellett szerelni mindent...
Válasz Vinkó75 #19327. hozzászólásáraKöszönöm! Sokat segítettél!
Köszönöm a sok hasznos gondolatot. Előszöris megnézem mit kapok a burkolat alatt. Aztán meglátjuk tovább hogyan.
Válasz Ádám Zoltán_58033 #19338. hozzászólásáraHol lehet ilyeneket találni?
Nekem kertitoxhoz,amazonhoz kellene.
Válasz jozef19 #19323. hozzászólásáraIgen, ilyen van rajta.
Válasz Bárány #19337. hozzászólásáraBármilyen jeladó ami sebesség aranyos ipulzusokat küld megfelelő, úgyis kalibralni kell, meg JD-bol JD-be is eltérő az impulzus szám...
Válasz Bárány #19334. hozzászólásáraÉn is az EZ-GUIDE 250-ről vettem le a jelet sokkal pontosabb!
A kábelt 40 ezerért akarták adni Debrecenben egy híradástechnikai boltban kb 2 ezer volt.
Így a valós haladást méri akkor is ha a kerék csúszik.
Ráadásul bármelyik gépre 5 perc átszerelni!
Válasz jozef19 #19335. hozzászólásáraNekem egy Teejet EU akármi kódnevűhöz volt szerencsém, amit kb 60.000 Ft-ra tartanak. Most, hogy láttam testközelből, állítom, hogy max. 2-3000 Ft-ból bármelyik műszerész megcsinálja. 12V négyszögjel megy a sorvezetőből, és a 12V impulzusokat számolja a túloldali eszköz. Ezt hívják radarszerű sebességjelnek. Kb. ugyanez mehet a DIN csatlakozóból is.
Válasz Bárány #19331. hozzászólásáraEgy ilyen fémérzö kinai oldalakon kb 5-6 öjró ami Sn 8mm-es...
Válasz Bárány #19334. hozzászólásáraItt egy gazdának Rauch--Tejet kábelt 300-ra mondtak...
Válasz jozef19 #19332. hozzászólásáraHa van sorvezerő, érdemes arról venni a sebességjelet, pontosabb. Majd mindegyikről lehet. (Bár pont én szoptam egy jót egy Matrix-szal, de a kivétel erősíti a szabályt, ugye.
Válasz Bárány #19331. hozzászólásáraKisebb frekvenciát a Reed relé is elbir két sör árából...
Válasz Bárány #19330. hozzászólásáraOk,én a németeknél veszek ami tudok,a haver kint van.Ezt az árat egy külföldi oldalon találtam tavaly,amikor én is a szórónak kerestem a sebesség jelet...