Válasz fattyú #24110. hozzászólásáraR: erősebb hátsó híd, nagyobb fülke, adaptív fülke rugó, elérhető nagyobb kerekekkel, több scv - vel,van benne vagy 40 lóerő ipm, integrált greenstar monitor, elérhető direct drive és autopower váltóval 50kmh változatban is, valamint van elől bent egy plusz hűtő (nem tudom mit hűt, talán intercooler?)
Az új m-es is kicsit prémiumabb lett, van benne elektromos kör,joystick, led lámpacsomag opció pl.
Válasz Drisa #24125. hozzászólásáraA kosár hátulját fedd le záró lemezzel!
Kicsépeli-leválasztja az a rotor első felében a magokat, utána már csak törek hullik a gyűjtő asztalra. Nekem gyárilag nincs ilyen alkatrészem, maszekba csináltunk rá.
Akkor a kosarat nyisd ki teljesen fullra, vedd le lehető legjobban a fordulatot és etesd meg jobban.
Válasz Drisa #24125. hozzászólásáraKezdéskor mi is így jártunk. Az a lényeg hogy legyen anyag benne. Amennyivel eddig arattál tenyél rá még 2 km/órát. Sokkal jobb lesz.
Válasz RkTomi #24124. hozzászólásáraAkkor valamit nagyon rosszul csinálunk, a gyári beállítás mellett egy merő szemét amit beküld a kombájn. Táblák gyommentesek, le vannak kezelve, majdnem nagyon száraz is.
Válasz Drisa #24123. hozzászólásáraHolnap megnézem ha addig más írja meg. De a gyári beállítás mindig jó alap aztán onnan finomítjuk a dolgot. Vagy van konkrét kérdés?
Válasz Ares 826 #24120. hozzászólásáraMondjuk aki nem áfa körös az úgysem vesz ilyen gépeket mint amiről beszélünk. Ha venne a bent ragadt Áfán 10esztendeig fenntartaná a traktort.
Természetesen összesen kell 936-ba az a 300 l olaj.
Ami rettentő érdekes,hogy bár én 500 helyett 300-óránként cserélek benne motorolajat, de szinte arany sárga ilyenkor is benne, szó szerint kár lecserélni,azt érzi az ember.
Kell is bele több mint 40l motorolaj. Pedig ez a csepp 7.1 literes motorja nem kicsit ki van feszítve, az a helyzet.
Válasz Sk Laci #24116. hozzászólásáraAzért írtam hogy nem annyira egyszerű az az áfa visszaigénylés! Azt is el kell mondanom az adóhatóság dicséretére hogy a 2020-as utolsó vissza igénylésem az gyors volt, ott hamar jött vissza az áfa! Kíváncsi leszek a második negyedévest mikor küldik vissza!
Válasz fattyú #24110. hozzászólásáraMilyen munkára lenne, gyakran lenne teljesen leterhelve? Az r-ben van még tartalék, mert ott az ipm +lóereje, az m pedig annyi amennyi. Szállításnál és tlt-s munkáknál van inkább jelentősége. Meg ugye az intelligens funkciók, rtk, vagy e-scv kell-e esetleg pont jó a karos is.
Válasz Ares 826 #24113. hozzászólásáraNálam 2008-ban az adóhivatal ellenőrizte fizikailag is a traktort, mikor kértem vissza rá az áfát.
Nem volt elég a számla, forgalmi regisztrált papírok a rendőrségről de a traktort eljöttek személyesen is megnézni. Az áfát meg elhúzták a viszatérítendő határidő mögé 40 nappal.
Nem örültem, mert kellett a pénz a kölcsön törlesztésekhez.
2018-ban nem volt ellenőrzés. Akkor kissebb traktort vettem és olcsóbbat.
Válasz fattyú #24110. hozzászólásáraAttól függ milyen munkaeszközöket akarsz hozzá kapcsolni, és meg e éri neked a plussz elektronika meg plussz kiadás.
Én személyesen a 6195m választanám, mert nincsenek munkaeszközeim amik igényelnének magasabb felszereltségü traktort.
Meg ha már benne üllök akkor csináljak is valamit, ne csak ott üljön az ember, és a számitógép dolgozzon helyettem.
De a te döntésed lessz, te pénzed, és te fogsz vele dolgozni.
Válasz RkTomi #24105. hozzászólásáraDecemberben lesz három éve hogy vettem egy használt trakit decemberi vásárlással, visszaigénylésnél adóellenőrzés csak úgy "véletlenszerűen" kidobta a gép a nevemet mindent kértek még azt is hogy melyik táblán melyik géppel mit csináltam, mennyi üzemanyagot használtam el! Határidő lejárta előtt kaptam vissza a pénzt, nem sok léről volt szó csak kettő milla, nem 200 milla, csak kettő! Akkor tényleg olyan gyorsan jön vissza a pénz! Azt is megértem a revizornak el kell számolni a dolgával rendesen, de mindent látott a számlán, kitől vettem mennyiért mindent le tud ellenőrizni ha akarja, nem számlagyáros történet volt rendes adásvételi és számla a gépről!
Válasz RkTomi #24105. hozzászólásáraMost egy különleges állapot van de régebben nem jött az áfa ahogy te mondod 20 napra! De most sem kaptam meg 20 napra sajnos pedig igényeltük! Azon vakeráltak hogy a bank fiók adószámát írtuk be nem az"anyavállalat" adószámát! Ott látja a revizor hogy ki a finanszírozó, akkor miért nem tudja azt elfogadni? Mindent lát ki mit honnét mikor, akkor miért kell ennyire bonyolítani a dolgokat??
Ha új traktor vásárlását terveznétek és az ár sem mellékes lenne, akkor a John Deere 6195M-t vagy a 6195R-t választanátok ugyanolyan felszereltséggel (TLS, TLT, stb)? Mivel jobb az egyik, mint a másik?
Válasz Ares 826 #24092. hozzászólásáraMilyen 180 nap? Tavaly májustól lehetőség van gyorsított áfa visszaigénylésre. Kisebb cégek 20 nap visszakaphatják az àfát. És ez az áfa visszaigénylés dolog hogy jön a témához?
Válasz bandigh #24101. hozzászólásáraAnnak vége is lesz 5000 óránál, arra én mérget mernék venni! Kihegyezett szar fostalicska!! Ez olyan mint a 900 cm3 új skoda oktávia motorja, szarrá esik 100 ezernél ha annyit kibír egyátalán!
Válasz bandigh #24098. hozzászólásáraPersze sok szerinted, de a jojóban még a 140 pacis is 6800 cm3 akkor annak mennyit kell kibírnia ha a JD 6800-ból kiszednek 240 lovat!
Válasz Vinkó #24096. hozzászólásáraNem csak "májkrém" van benne hanem minden bánatos lófasz is! Mikor a kiállításon kint van a motor metszete itt ott kifűrészelve a külső rész hogy mi is van benne csak ránézek és lépek tovább mintha golyószóróval fenyegetnének! Szeretem a gépeket meg a motorokat de ami már sok az SOKKKKKKKKKKKK!
Válasz BMWs paraszt-JD fanatikus #24093. hozzászólásáraAlapvetően lehet nem is a motor adja be a kulcsot, hanem a csók csingi lingi tartozék, amitől zöldé válik az emisszó, meg a 6,8as motor 240val szalad, addig míg van a ménesből!
Válasz RkTomi #24090. hozzászólásáraCsak még annyit hogy az áfát lehet visszakapod lehet nem! Vagy ha vissza is akkor vársz rá vagy 80-90 vagy épp 180 napot! Attól függ milyen adózási sávba tartozol! De ha behívnak egy ellenőrzésre ki tudja mit kapsz vissza és mit nem! Volt olyan ismerős kinek a könyvelője véletlenül elszámolta magát a jövedéki visszaigénylésnél 10.000 forintocskával mert állandóan változtatták a jöv. adó mértékét, megdurrantották 30.000 ft-al mert be "akarta csapni" az államot az volt az indok! Továbbá már onnantól ott villog a nevénél a monitoron, hogy gond volt vele valamikor bevallásnál! Ez van ezeket se söpörd be a szőnyeg alá!
Válasz RkTomi #24090. hozzászólásáraRendben nem lesz annyi, de azt a szervizes szerződést az INGYEN ADJÁK szerinted??? Előre kifizeted a több százezer forintot ELŐRE az csak azért van hogy menjenek a gazdához előre meg kevesebb órabérért! De tudod nem érdekel hogy ki mennyit fizet én csak azt tudom leírni amit a saját bőrömön érzek már sok sok éve, hogy mekkora leszopatás van a kupecok részéről,! Tisztelet a kivételnek van azért még tisztességes kereskedő is közöttük de az kevés mint a "fehér holló" !
Válasz Ares 826 #24081. hozzászólásáraElőször is nem vagyunk rokoni kapcsolatba "koma". Másodszor Máté is leírta hogy a 2 milla az nagy túlzás. Írta hogy olaj kell bele 300 liter gondolom összesen mindenhová, nem írta hogy csak a váltóba, biztos hogy nem kell bele csak oda 300 liter. Kiszállást, óradíjat minek számolsz? Azért van a szervizszerződés. Áfával minek számolsz? Jön is megy is. Nettóban beszélünk. Szóval ha veszel olajat 0,5 M-ért a szűrő biztosan nincs 1,5 M. Ezen felül egy sima olajcserés szervizhez minek megvárni a forgalmazó szervizesét, főleg szezonban? Szóval nem lesz a kettő milkacsoki. Ennyi a matek.
Válasz Bobo77 #24086. hozzászólásáraTudom, az öreg gépkönyvében még 2-300 órás ciklikus van, a 6x30ban meg 500 asszem, már ugye a gyári szűrővel illetve a megfelelő olajjal!
Válasz RkTomi #24070. hozzászólásáraLeírta csak 300 liter olaj kell a nagy EFENDIBE! Akkor számolj koma 300x1800= 540.000 ft csak az olaj a váltóba hol a motorolaj az olaj az első hídba középre meg a lahajtásokba, az összes szűrő motor váltó fülke hidraulika! Akkor számold a kiszállást, a javítási óradíjat mennyi most náluk 18.000 óránként vagy tévedek?? Meg hát a végén azt meg is áfázzák hogy ne legyen "ráfázás"!! Meg lesz az a kettő milkacsocsi!
Válasz Sk Laci #24079. hozzászólásáraAz ám a kerek(értem a logikát, 2 helyett 3 csere)! Tudom olyat, aki 250 csak olajat cserél, szűr megy 500nál!
Az biztos, hogy nekünk az öreg gép 200 óra fölött elkezdi enni az olajat, 200 óráig nem kell rátölteni, utánna meg 50 óra alatt vagy 3 liter!
A fiatalabbaknál nem tapasztalok ilyet!
25279 hozzászólás
Válasz fattyú #24110. hozzászólásáraR: erősebb hátsó híd, nagyobb fülke, adaptív fülke rugó, elérhető nagyobb kerekekkel, több scv - vel,van benne vagy 40 lóerő ipm, integrált greenstar monitor, elérhető direct drive és autopower váltóval 50kmh változatban is, valamint van elől bent egy plusz hűtő (nem tudom mit hűt, talán intercooler?)
Az új m-es is kicsit prémiumabb lett, van benne elektromos kör,joystick, led lámpacsomag opció pl.
Válasz szanberg #24127. hozzászólásáraA gabona kosár takarói felszerelhetők a kukorica kosárra?
Válasz Drisa #24125. hozzászólásáraA kosár hátulját fedd le záró lemezzel!
Kicsépeli-leválasztja az a rotor első felében a magokat, utána már csak törek hullik a gyűjtő asztalra. Nekem gyárilag nincs ilyen alkatrészem, maszekba csináltunk rá.
Akkor a kosarat nyisd ki teljesen fullra, vedd le lehető legjobban a fordulatot és etesd meg jobban.
Válasz Drisa #24125. hozzászólásáraKezdéskor mi is így jártunk. Az a lényeg hogy legyen anyag benne. Amennyivel eddig arattál tenyél rá még 2 km/órát. Sokkal jobb lesz.
Válasz RkTomi #24124. hozzászólásáraAkkor valamit nagyon rosszul csinálunk, a gyári beállítás mellett egy merő szemét amit beküld a kombájn. Táblák gyommentesek, le vannak kezelve, majdnem nagyon száraz is.
Válasz Drisa #24123. hozzászólásáraHolnap megnézem ha addig más írja meg. De a gyári beállítás mindig jó alap aztán onnan finomítjuk a dolgot. Vagy van konkrét kérdés?
S kombi napraforgó beállításaira lennék kíváncsi... van valakinek?
Válasz Ares 826 #24120. hozzászólásáraMondjuk aki nem áfa körös az úgysem vesz ilyen gépeket mint amiről beszélünk. Ha venne a bent ragadt Áfán 10esztendeig fenntartaná a traktort.
Természetesen összesen kell 936-ba az a 300 l olaj.
Ami rettentő érdekes,hogy bár én 500 helyett 300-óránként cserélek benne motorolajat, de szinte arany sárga ilyenkor is benne, szó szerint kár lecserélni,azt érzi az ember.
Kell is bele több mint 40l motorolaj. Pedig ez a csepp 7.1 literes motorja nem kicsit ki van feszítve, az a helyzet.
Válasz Sk Laci #24116. hozzászólásáraAzért írtam hogy nem annyira egyszerű az az áfa visszaigénylés! Azt is el kell mondanom az adóhatóság dicséretére hogy a 2020-as utolsó vissza igénylésem az gyors volt, ott hamar jött vissza az áfa! Kíváncsi leszek a második negyedévest mikor küldik vissza!

Válasz ..,-:) #24118. hozzászólásáraKerítést festeni pont jó lenne, szép fekete és fényes is!







Ez pont 250 ü.ó.-s…….részecske szűrős…..

Válasz fattyú #24110. hozzászólásáraMilyen munkára lenne, gyakran lenne teljesen leterhelve? Az r-ben van még tartalék, mert ott az ipm +lóereje, az m pedig annyi amennyi. Szállításnál és tlt-s munkáknál van inkább jelentősége. Meg ugye az intelligens funkciók, rtk, vagy e-scv kell-e esetleg pont jó a karos is.
Válasz Ares 826 #24113. hozzászólásáraNálam 2008-ban az adóhivatal ellenőrizte fizikailag is a traktort, mikor kértem vissza rá az áfát.
Nem volt elég a számla, forgalmi regisztrált papírok a rendőrségről de a traktort eljöttek személyesen is megnézni. Az áfát meg elhúzták a viszatérítendő határidő mögé 40 nappal.
Nem örültem, mert kellett a pénz a kölcsön törlesztésekhez.
2018-ban nem volt ellenőrzés. Akkor kissebb traktort vettem és olcsóbbat.
Válasz fattyú #24110. hozzászólásáraAttól függ milyen munkaeszközöket akarsz hozzá kapcsolni, és meg e éri neked a plussz elektronika meg plussz kiadás.
Én személyesen a 6195m választanám, mert nincsenek munkaeszközeim amik igényelnének magasabb felszereltségü traktort.
Meg ha már benne üllök akkor csináljak is valamit, ne csak ott üljön az ember, és a számitógép dolgozzon helyettem.
De a te döntésed lessz, te pénzed, és te fogsz vele dolgozni.
Válasz ..,-:) #24112. hozzászólására12
Válasz RkTomi #24105. hozzászólásáraDecemberben lesz három éve hogy vettem egy használt trakit decemberi vásárlással, visszaigénylésnél adóellenőrzés csak úgy "véletlenszerűen" kidobta a gép a nevemet mindent kértek még azt is hogy melyik táblán melyik géppel mit csináltam, mennyi üzemanyagot használtam el! Határidő lejárta előtt kaptam vissza a pénzt, nem sok léről volt szó csak kettő milla, nem 200 milla, csak kettő! Akkor tényleg olyan gyorsan jön vissza a pénz! Azt is megértem a revizornak el kell számolni a dolgával rendesen, de mindent látott a számlán, kitől vettem mennyiért mindent le tud ellenőrizni ha akarja, nem számlagyáros történet volt rendes adásvételi és számla a gépről!

Válasz fattyú #24110. hozzászólásáraGondolom van vagy 10 Mihály különbség……
Válasz RkTomi #24105. hozzászólásáraMost egy különleges állapot van de régebben nem jött az áfa ahogy te mondod 20 napra! De most sem kaptam meg 20 napra sajnos pedig igényeltük! Azon vakeráltak hogy a bank fiók adószámát írtuk be nem az"anyavállalat" adószámát! Ott látja a revizor hogy ki a finanszírozó, akkor miért nem tudja azt elfogadni? Mindent lát ki mit honnét mikor, akkor miért kell ennyire bonyolítani a dolgokat??

Ha új traktor vásárlását terveznétek és az ár sem mellékes lenne, akkor a John Deere 6195M-t vagy a 6195R-t választanátok ugyanolyan felszereltséggel (TLS, TLT, stb)? Mivel jobb az egyik, mint a másik?
Akkor oké, rosszul tudtam.
Válasz ..,-:) #24106. hozzászólásáraPer pillanar az év végéig meg van hosszabbítva.
Válasz ..,-:) #24106. hozzászólásáraDe,van. Múlt héten kaptam vissza 30 napra.
Válasz RkTomi #24105. hozzászólásáraSzerintem ez a gyorsított dolog már nincs, nincs “vészhelyzet”.
Válasz Ares 826 #24092. hozzászólásáraMilyen 180 nap? Tavaly májustól lehetőség van gyorsított áfa visszaigénylésre. Kisebb cégek 20 nap visszakaphatják az àfát. És ez az áfa visszaigénylés dolog hogy jön a témához?
Mindenkinek köszönöm a hozzászóllást úgy a privátokat, mint itt a fórumon.
Válasz Ares 826 #24100. hozzászólásáraJó az 290-nek is.
Válasz bandigh #24101. hozzászólásáraAnnak vége is lesz 5000 óránál, arra én mérget mernék venni! Kihegyezett szar fostalicska!! Ez olyan mint a 900 cm3 új skoda oktávia motorja, szarrá esik 100 ezernél ha annyit kibír egyátalán!


Válasz Ares 826 #24100. hozzászólásáraDeutz.. 6,1 liter : 268/287 Le
Na az a vagány
Válasz bandigh #24098. hozzászólásáraPersze sok szerinted, de a jojóban még a 140 pacis is 6800 cm3 akkor annak mennyit kell kibírnia ha a JD 6800-ból kiszednek 240 lovat!



Válasz bandigh #24098. hozzászólásáraÉn azért ennek nem örülök feltétlenül! Sem traktorban, sem autóban! Nem a Forma-1 ez basszus!
Válasz A.I. #24094. hozzászólásáraA mai világban még nagyvonalú is az a köbcenti ennyi lóhoz
Válasz Vinkó #24096. hozzászólásáraNem csak "májkrém" van benne hanem minden bánatos lófasz is! Mikor a kiállításon kint van a motor metszete itt ott kifűrészelve a külső rész hogy mi is van benne csak ránézek és lépek tovább mintha golyószóróval fenyegetnének! Szeretem a gépeket meg a motorokat de ami már sok az SOKKKKKKKKKKKK!





Max 300 óra és ugrik a motorból az olaj,azon nem volna szabad spórolni-nyújtani. Pláne a mai modern májkrémes doboz motorokban.
Válasz später77 #24088. hozzászólásáraNo ja én meg 18 éves nagycsöcsű szőke csaj vagyok! Az olajak már 250 óránál feketék mint a migri csávók!






Válasz BMWs paraszt-JD fanatikus #24093. hozzászólásáraAlapvetően lehet nem is a motor adja be a kulcsot, hanem a csók csingi lingi tartozék, amitől zöldé válik az emisszó, meg a 6,8as motor 240val szalad, addig míg van a ménesből!
Válasz A.I. #24089. hozzászólásáraEzek amugy se mennek mar el annyit motorikusan
Válasz RkTomi #24090. hozzászólásáraCsak még annyit hogy az áfát lehet visszakapod lehet nem! Vagy ha vissza is akkor vársz rá vagy 80-90 vagy épp 180 napot! Attól függ milyen adózási sávba tartozol! De ha behívnak egy ellenőrzésre ki tudja mit kapsz vissza és mit nem! Volt olyan ismerős kinek a könyvelője véletlenül elszámolta magát a jövedéki visszaigénylésnél 10.000 forintocskával mert állandóan változtatták a jöv. adó mértékét, megdurrantották 30.000 ft-al mert be "akarta csapni" az államot az volt az indok! Továbbá már onnantól ott villog a nevénél a monitoron, hogy gond volt vele valamikor bevallásnál! Ez van ezeket se söpörd be a szőnyeg alá!


Válasz RkTomi #24090. hozzászólásáraRendben nem lesz annyi, de azt a szervizes szerződést az INGYEN ADJÁK szerinted??? Előre kifizeted a több százezer forintot ELŐRE az csak azért van hogy menjenek a gazdához előre meg kevesebb órabérért! De tudod nem érdekel hogy ki mennyit fizet én csak azt tudom leírni amit a saját bőrömön érzek már sok sok éve, hogy mekkora leszopatás van a kupecok részéről,! Tisztelet a kivételnek van azért még tisztességes kereskedő is közöttük de az kevés mint a "fehér holló" !



Válasz Ares 826 #24081. hozzászólásáraElőször is nem vagyunk rokoni kapcsolatba "koma". Másodszor Máté is leírta hogy a 2 milla az nagy túlzás. Írta hogy olaj kell bele 300 liter gondolom összesen mindenhová, nem írta hogy csak a váltóba, biztos hogy nem kell bele csak oda 300 liter. Kiszállást, óradíjat minek számolsz? Azért van a szervizszerződés. Áfával minek számolsz? Jön is megy is. Nettóban beszélünk. Szóval ha veszel olajat 0,5 M-ért a szűrő biztosan nincs 1,5 M. Ezen felül egy sima olajcserés szervizhez minek megvárni a forgalmazó szervizesét, főleg szezonban? Szóval nem lesz a kettő milkacsoki. Ennyi a matek.
Válasz später77 #24088. hozzászólásáraHát nem tudom, végül is ők írják!
Azért megnézném majd 15e óra körül mi van vele ilyen ciklusok után!
Válasz A.I. #24087. hozzászólásáraNéhány éves 6R könyve pedig 750 üzemórát ír...
Válasz Bobo77 #24086. hozzászólásáraTudom, az öreg gépkönyvében még 2-300 órás ciklikus van, a 6x30ban meg 500 asszem, már ugye a gyári szűrővel illetve a megfelelő olajjal!
Válasz A.I. #24078. hozzászólásáraDe nem csak az olaj miatt lesz 500 órás a csere!Megvan hogy melyik gépeknél lehet alkalmazni…
Válasz Sk Laci #24045. hozzászólásárakeresd Gammapolis Horváth Gábor 30-9848-446 jó árat tud adni.
Válasz Sk Laci #24079. hozzászólásáraÁtment az email?
Válasz Ares 826 #24081. hozzászólásáraPont azt írta, h összesen 300 kell a gépbe
Válasz Sk Laci #24076. hozzászólásáraAmi rég volt az rég volt, mára jobb lett az élet az egész világon, azért "olcsóbb" minden már!







Válasz RkTomi #24070. hozzászólásáraLeírta csak 300 liter olaj kell a nagy EFENDIBE! Akkor számolj koma 300x1800= 540.000 ft csak az olaj a váltóba hol a motorolaj az olaj az első hídba középre meg a lahajtásokba, az összes szűrő motor váltó fülke hidraulika! Akkor számold a kiszállást, a javítási óradíjat mennyi most náluk 18.000 óránként vagy tévedek?? Meg hát a végén azt meg is áfázzák hogy ne legyen "ráfázás"!! Meg lesz az a kettő milkacsocsi!



Válasz Sk Laci #24079. hozzászólásáraAz ám a kerek(értem a logikát, 2 helyett 3 csere)! Tudom olyat, aki 250 csak olajat cserél, szűr megy 500nál!
Az biztos, hogy nekünk az öreg gép 200 óra fölött elkezdi enni az olajat, 200 óráig nem kell rátölteni, utánna meg 50 óra alatt vagy 3 liter!
A fiatalabbaknál nem tapasztalok ilyet!