Válasz Vinkó #23875. hozzászólásáraÉn sohase voltam a Claas ellen. Nagyon tetszenek, de árban SK-ban eléggé el vannak szálva. Akadna egy Medion 340 a közelben, de ha 1 dobos gép, akkor a JD W, WTS gépjei nagyobb dobbal szimpatikusabbak.
Válasz Sk Laci #23873. hozzászólásáraEgy mai 5 dobos gépet is lehet nyúzni egy darabig, ha van valami Egyébként vannak benne spéci dolgok, viszont az alkatrészek döntő többsége standard jd cucc.
Válasz Sk Laci #23873. hozzászólásáraMákban körbevágtam a 460-al. A srácok gyorsan kikapták a rotorokat a tábla szélén. Szóval a bió-és egyéb valaminek hívott gyomos anyagban is megviccelhet. Száraz anyagban tényleg szépen halad. Viszont nem egy APS+rotor verzió. 780-770,ment mellettem. Az az szépen körbearattak. 10-12 méteres adapterrel ugyan azt a tempót tartották ,mint én a 6,6-al. Lehet köpködni a Claas-ra (májkrémes doboz...pl.) Viszont mikor belendül,van mögötte teljesítmény.
Válasz Sk Laci #23872. hozzászólásáraEzek a vasak a nedves fogós anyagot nem nagyon kedvelik,bár a Claas-nál az APS-el előmaszírozza rendesen. Viszont száraz anyagban,komoly bálázó nem árt utána. Az első rotor csapágyak elmaradó kenése okoz inkább gondot,mint repedés. 570 kis játék kategória,a rosta kicsi az 530-as alvázába van. 580-tól felfelé. Egy jóképű 600-as már szépen hasít. Jah és Merci motor a többi keccsölés.
Válasz bandigh #23870. hozzászólásáraÉn bevállalnám, de nem szeretek olyan modellek mellett dönteni, amiből alig van legyártva. Alkatrészellátotság miatt is, ritka modelnél, nem biztos, hogy van a polcon.
Csak ilyen rotoros gépet meg ne tömje az ember, mert akkor 3 ember pucolhatja vagy 2 napot.
Sziasztok tudna valaki segiteni? Reggel mikor kimentem az udvarra a traktoron eget a lampa gondoltam a kapcsoloval lett valami es leszereltem es ugyis ege!!:( mi lehet a problema??:(
Válasz Sk Laci #23868. hozzászólásáraSzerintem alulértékelt a gép, sem mint rossz. Vannak hibái nyilván, de nem annyi mint amit az ára mutatna. Zöld/nedves terményben nagyon fogja a rotor, de szárazban megindul szépen. Nem szór, kicsépel mindent, viszont a szalmát azt szétdarálja van akinek ez szempont. Szokatlan a felépítése a ládásokhoz képest, nyilván sokan inkább elkerülik, bizalmatlanok vele, ezért is nem kapkodnak utána használtan.
Nézegetem a német hirdetésekben a JD kombájnokat. CTS kombájnok miért olcsóbbak, mint a W vagy WTS sorozatú kombájnok?
Valami félresikerült a JD-nek ennél a sorozatnál?
Válasz A.I. #23863. hozzászólásáraViszont nem akarom szétberhelni, nagyon, mert holnap (holnapután) legombázom a naptár, aztán kukit lombtrágyázom, mikor még bele lehet csúszni, de addigra ennek hibátlannak kell lennie! Lesz rá jó pár nap, addig tudjuk nélkülözni.
Válasz gcastle #23861. hozzászólásáraOrbit nem lesz kuka, minden felújítható, holnap megm3rem scv-n a nyomást, de szerintem a szivattyúnak nincs baja, mert megy a kormány is, a többi hidraulikus funkció meg jónak tűnik.
Aztán valóban lehet a munkahengerrel kezdünk, mert talán még a bontás is kevesebb, mint az orbit miatt.
Válasz A.I. #23860. hozzászólásáraAz olcsóbbtól indulj a drágább javítás felé! Először én is a munkahengerre gyanakodnék! Aztán, ha mégsem az a baj, egy új orbittal vagy szivattyúval úgyis kevés lenne a munkahenger öreg műanyag cucca, tehát amivel kezded a hiba kiszűrését, az így is-úgy is cserére szorul...
Válasz Vinkó #23859. hozzászólásáraAzt mondod átenged a munkahenger a két oldal között! Erre is gyanakodtunk!
Azt nem tudod, hogyha órát tennénk a levett csőre milyen nyomást kéne mutatnia kb? (JD 6330)
Válasz A.I. #23858. hozzászólásáraMunkahengerről egyik cső le,majd alapjárton tekerni a kormányt. Ha lövi az olajat a munkahenger megadta magát. Az az a munkahengerre gyanakszom a jelek szerint.
Válasz bandigh #23856. hozzászólásáraOrbitra gyanakszunk, munkahenger nem enged, legalább is kifelé nem! (Hogy nem dolgozik-e össze, az passz!)
Egy biztos egyhelyben áll a gép nagyon lassan tekerem a kormányt, de tényleg lassan és folyamatosan, a kerék viszont nem reagál.
Ha gyorsan vagy hirtelen, akkor viszi, csak mikor a kerék végállásba kerül, a kormányt tovább lehet forgatni, csak nagyobb ellenállással, mint mikor mozog a kerék.
Keresek valakit, aki kiméri az orbitot, ha kiszeréltem (Nádudvaron volt egy hydraulikás cég, holnap lenyomozom asszem).
Válasz Gazda 59 #23855. hozzászólásáraAz a baj, hogy a másik kettőn van végállása a kormánynak, bár más sorozatszámok, de gondolom nem igen változott volna mert újabb széria, na meg eddig ugye volt végállása.
De mászik, az biztos, így aztán itt is tanácstalanság van.
Válasz A.I. #23854. hozzászólásáraSzia az hogy nincs végállás az nem hiba annak úgy kell müködnie, azt hogy lejtőn miért meg el bizonyos irányba az jó kérdés.
Estét!
Van valakinek tippje, hogy 6330nál kormány kiforgat ütközésig, bármejik irányba és nincs végállás, kicsit nagyobb erővel, de forgatható tovább a kormány! Illetve "nehéz" egyenesben tartani, mert lejtő irányba lassan elmozdul!
Atu van rajta, de gondolom az nem okozhat ilyen jelenséget!? Vagy igen?
Előre is köszi az ötleteket!
Válasz bandigh #23852. hozzászólásáraJájj! 524 üzemóránál? Tényleg eltakarítok minden vasat a háztól ami nincs legalább 15-20 éves... Minnél újabb-annál xarabb! Lehet kezd megtelni a memória, aztán jön a windows kékhalálos effekt? Kiderül!
Válasz RkTomi #23850. hozzászólásáraLegalább szólna, hogy "Hé marha! Mindjárt borul a málé, vagy ráér hazafelé út közben a friss...?" Holnap megnézem a verziót rajta, aztán szólok, mire jutottam! Ahoy Johnny Firpo mondaná: Kösz a tippet haver, aludj jól!
6120R 4200-as monitor: ma kétszer sötétült el és indult újra sorközművelés közben minden hang és hibakód nélkül, így arról vette észre a pilóta a bibit, hogy lassan borul a hat sor... Valakinek 5let?
Válasz TDavid #23841. hozzászólásáraSzia!
Elárulod milyen felszereltséggel van a 6130m traktorod, gumizást is, és milyen árért adták?
Kiváncsiságból kérdezem, mert én is kértem árajánlatot /szlovákiában/ 6130m JD traktorra, és meglepően magas árat kaptam a 6120m 2018-ban vásárolt traktorhoz képest. +1/3 drágább volt az ajánlat, amit azért eléggé soknak tartok.
Válasz Gazda 59 #23840. hozzászólására6130m 2020. Még van 1 hónap Teljeskörű garancia rajta, meg kéne csináltatni, de hidegen nehéz reprodukálni a hibát, hibaüzenetet sem ír. Egyszer lett kalibrálva,igaz hidegen.
Tls-nél miért van az,hogy indítás után hidegen 2 óráig jól működik, utána kopog a rugózás? Gödrökben bekeményedik egy ponton még a rugóút vége előtt, mondjuk vakondtúrásos kaszálón van hogy másodpercenként csinálja egymás után vagy 10x, hidegen ugyanazon a terepen közel 2 óráig nem is koppan. 9-10kmh tempó mellett. A gépen csak 5 mázsa orrsúly van, a másik traktor 9 mázsával sose kopog, sem a rakodós. Ötlet?
□ Tisztítsa meg a hűtőt, a kondenzátort és a motor környezetét
□ Végezze el az üzemanyagtartály karbantartását
ELEKTROMOS RENDSZER:
□ Írassa ki a diagnosztikai hibakódokat és hárítsa el a hibákat. Ezután törölje a diagnosztikai hibakódokat
□ Ellenőrizze az indításgátlót
□ TLT működtetés - Ellenőrizze a biztonsági berendezést
□ Biztosítékdoboz - Ellenőrizze szemrevételezéssel és tisztítsa meg
□ Ellenőrizze a világítást
□ Világítás - Ellenőrizze a fényszórók beállításait
□ Győződjön meg róla, hogy minden testkábel rögzítve van
ELLENŐRIZZE A CSAVAROK MEGHÚZÁSI NYOMATÉKÁT:
□ Kerekek - első és hátsó kerekek
□ Kerekek - Keréktárcsa a kerékpánton
□ Kerekek - Keréksúlyok
□ Kerekek - Ikerkerék csatlakoztatás
□ Lengő vonórúd
□ Pótkocsi vonófej, vezetősínek
□ Pótkocsi vonófej
□ Pótkocsi vonóhorog
□ Első függesztő - Rögzítőváz
□ Homlokrakodó rögzítőkeret
ELLENŐRIZZE:
□ Motor - Ellenőrizze a hajtószíj kopását (kidörzsölődését)
□ Hűtőfolyadék szint
□ Levegő szívótömlők - Ellenőrizze a szivárgást
□ Hajtott mellső híd - Híd ház, olajszint
□ Hajtott mellső híd - Véglehajtások fék nélkül, olajszint
□ Hajtómű/hidraulika rendszer - Olajszint
□ Ellenőrizze, hogy szivárog-e az olajtartály (ha van)
□ Fülke - Ellenőrizze az összes ajtó és ablak gumitömítését, valamint a kábel átvezetéseket, hogy megfelelően illeszkednek-e, nem kopottak vagy töröttek-e.
□ Fülke - Ellenőrizze az összes ajtó és ablak záró mechanizmusát.
□ Vizsgálja meg a biztonsági övet, hogy nincs-e megsérülve és győződjön meg róla, hogy megfelelően működik.
□ Fékrendszer - légtelenítés és ellenőrzés
□ Üzemi fék - Működési ellenőrzés
□ Biztonsági fék - Működési ellenőrzés
□ Légfékrendszer - Engedje le a kondenzvizet a sűrített levegő tartályból.1
□ Légfékrendszer - Ellenőrizze a feltöltéshez szükséges időt
□ Légfékrendszer - Ellenőrizze a kézifék működését és a park helyzetet (parkzár)
□ Légfékrendszer - A csatlakozók szemrevételezése és működési ellenőrzése
□ Parkzár - Működési ellenőrzés
□ Ellenőrizze minden pótkocsi vonófej kopottságát; ellenőrizze minden pótkocsi vonófej megfelelő működését.
CSERE:
□ Üzemanyag szűrő
□ Motor olaj és motor olaj szűrő²
□ Motor - Forgattyús ház szellőző szűrő (olaj leválasztó)
□ Hidraulikaolaj-szűrő
□ Hajtómű olaj szűrő
□ Mellső TLT - Olaj szűrő
□ Hajtott első híd - Véglehajtás fékkel, olaj
□ Fülke - Aktívszén szűrő (ha van)4
KENÉS:
□ Első hárompont-emelő - Munkahenger és hárompont emelő
□ Hajtott első híd - kúpgörgős csapágy
□ Hajtott első híd - Minden kardáncsukló beleértve a kardántengelyt is
□ Mellső híd felfüggesztés - Hidraulika munkahenger
□ Elforduló sárvédők (csak két darabból álló mellső híd esetén)
□ Kenje meg a kardántengelyt a motor és a hajtómű között (ha van)
□ Minden pótkocsi vonószerkezet
□ Hárompont-emelő rendszer - Függesztőrudak és emelőtengely
□ Hátsó tengelycsapágyak
□ Hátsó TLT - TLT tengelycsonk tartó (TLT tengelycsonk, megfordítható)
1Ha a kondenzvizet leeresztette, cserélje ki a szárítószűrő patront, egyéb esetben cserélje ki 1500 üzemóránként vagy legalább kétévente.
JD 6120m vagy az adott szériánál meg tudná nekem valaki mondani, 1000 motorórás szerviznél mi mindent kell rajta elvégezni?
Amit kaptam hozzá könyvecskét, olyan jól eltettem, hogy még én sem találom.
Kellett átrendezni a szobát, mostan keresek mindent
Válasz bandigh #23832. hozzászólásáraFronthidraulika az lenne.Vetne, permetezne műtrágyát szórna.Utak rosszak,kocsizni csak akkor ha nem sajnálom a traktorostól aki csak a teljes gázt ismeri.
Válasz barazdabetyar. #23828. hozzászólásáraTudni kéne hogy konkrétan mi lenne a dolga legfőképpen. Ha nem az első helyen van a szállítás, és vagy az utak is szarok, akkor kb fölösleges az 50-es váltó, mert akkor a használatos fokozatok között nagy ugrások lesznek szerintem. Fokozatmentesnèl nyilván másabb. Ha kaszálásra kell az is más, de felteszem sorközi veteményekkel kapcsolatos munkákra lenne. Akkor viszont én egy átmeneti kerekezéssel venném, mondjuk 380/80 46 és akkor 10 centivel nagyobb a hasmagasságod, nem kell cserélgetni, csak csináltatsz hozzá egy művelő ikert, aztán tudsz műtrágyát szórni meg vetni. Ha használod a fronttartályt akkor egy fronthidró is ugye, amúgy nem feltétlen.
25279 hozzászólás
Válasz Vinkó #23875. hozzászólásáraÉn sohase voltam a Claas ellen. Nagyon tetszenek, de árban SK-ban eléggé el vannak szálva. Akadna egy Medion 340 a közelben, de ha 1 dobos gép, akkor a JD W, WTS gépjei nagyobb dobbal szimpatikusabbak.
6110R van esetleg valakinek? mennyi kw van beirva a forgalmiba?
Válasz Sk Laci #23868. hozzászólásáraA CTS mellett nézd meg a C670-est is. Ez sem egy elterjedt típus de újabb széria.
Válasz Sk Laci #23873. hozzászólásáraEgy mai 5 dobos gépet is lehet nyúzni egy darabig, ha van valami
Egyébként vannak benne spéci dolgok, viszont az alkatrészek döntő többsége standard jd cucc.
Válasz Sk Laci #23873. hozzászólásáraMákban körbevágtam a 460-al. A srácok gyorsan kikapták a rotorokat a tábla szélén. Szóval a bió-és egyéb valaminek hívott gyomos anyagban is megviccelhet.
Száraz anyagban tényleg szépen halad. Viszont nem egy APS+rotor verzió. 780-770,ment mellettem. Az az szépen körbearattak.
10-12 méteres adapterrel ugyan azt a tempót tartották ,mint én a 6,6-al. Lehet köpködni a Claas-ra (májkrémes doboz...pl.) Viszont mikor belendül,van mögötte teljesítmény. 
Válasz Sk Laci #23872. hozzászólásáraEzek a vasak a nedves fogós anyagot nem nagyon kedvelik,bár a Claas-nál az APS-el előmaszírozza rendesen. Viszont száraz anyagban,komoly bálázó nem árt utána. Az első rotor csapágyak elmaradó kenése okoz inkább gondot,mint repedés. 570 kis játék kategória,a rosta kicsi az 530-as alvázába van. 580-tól felfelé. Egy jóképű 600-as már szépen hasít.
Jah és Merci motor a többi keccsölés.
Válasz bandigh #23870. hozzászólásáraÉn bevállalnám, de nem szeretek olyan modellek mellett dönteni, amiből alig van legyártva. Alkatrészellátotság miatt is, ritka modelnél, nem biztos, hogy van a polcon.
Csak ilyen rotoros gépet meg ne tömje az ember, mert akkor 3 ember pucolhatja vagy 2 napot.
Válasz Vinkó #23869. hozzászólásáraClaas Lexion 570-580 ezt nem csinálja?
Mert a rendszer úgymond azonos.
Sziasztok tudna valaki segiteni? Reggel mikor kimentem az udvarra a traktoron eget a lampa gondoltam a kapcsoloval lett valami es leszereltem es ugyis ege!!:( mi lehet a problema??:(
Válasz Sk Laci #23868. hozzászólásáraSzerintem alulértékelt a gép, sem mint rossz. Vannak hibái nyilván, de nem annyi mint amit az ára mutatna. Zöld/nedves terményben nagyon fogja a rotor, de szárazban megindul szépen. Nem szór, kicsépel mindent, viszont a szalmát azt szétdarálja van akinek ez szempont. Szokatlan a felépítése a ládásokhoz képest, nyilván sokan inkább elkerülik, bizalmatlanok vele, ezért is nem kapkodnak utána használtan.
Válasz Sk Laci #23868. hozzászólásáraA két rotor közt szeret hosszában elrepedni. Telerakja törekkel,és egyszer lángra kap..pl.
Nézegetem a német hirdetésekben a JD kombájnokat. CTS kombájnok miért olcsóbbak, mint a W vagy WTS sorozatú kombájnok?
Valami félresikerült a JD-nek ennél a sorozatnál?
Úgy néz ki munkahenger (kormánymű) enged át, szombaton jön a cucc, aztán javítás!
Remélem utána megszűnik a jelenség!
Kösz a tippeket Urak!
Válasz gcastle #23864. hozzászólásáraÚgy legyen, az a "legolcsóbban" megúszható asszem!
Válasz A.I. #23863. hozzászólásáraViszont nem akarom szétberhelni, nagyon, mert holnap (holnapután) legombázom a naptár, aztán kukit lombtrágyázom, mikor még bele lehet csúszni, de addigra ennek hibátlannak kell lennie! Lesz rá jó pár nap, addig tudjuk nélkülözni.
Válasz A.I. #23863. hozzászólásáraVoltam már a szopott dolgok rossz végén, munkahenger lesz!
Válasz gcastle #23861. hozzászólásáraOrbit nem lesz kuka, minden felújítható, holnap megm3rem scv-n a nyomást, de szerintem a szivattyúnak nincs baja, mert megy a kormány is, a többi hidraulikus funkció meg jónak tűnik.
Aztán valóban lehet a munkahengerrel kezdünk, mert talán még a bontás is kevesebb, mint az orbit miatt.
Válasz Gazda 59 #23855. hozzászólásáraMiért nem hiba?
Válasz A.I. #23860. hozzászólásáraAz olcsóbbtól indulj a drágább javítás felé! Először én is a munkahengerre gyanakodnék! Aztán, ha mégsem az a baj, egy új orbittal vagy szivattyúval úgyis kevés lenne a munkahenger öreg műanyag cucca, tehát amivel kezded a hiba kiszűrését, az így is-úgy is cserére szorul...
Válasz Vinkó #23859. hozzászólásáraAzt mondod átenged a munkahenger a két oldal között! Erre is gyanakodtunk!
Azt nem tudod, hogyha órát tennénk a levett csőre milyen nyomást kéne mutatnia kb? (JD 6330)
Válasz A.I. #23858. hozzászólásáraMunkahengerről egyik cső le,majd alapjárton tekerni a kormányt. Ha lövi az olajat a munkahenger megadta magát. Az az a munkahengerre gyanakszom a jelek szerint.
Válasz bandigh #23856. hozzászólásáraOrbitra gyanakszunk, munkahenger nem enged, legalább is kifelé nem! (Hogy nem dolgozik-e össze, az passz!)
Egy biztos egyhelyben áll a gép nagyon lassan tekerem a kormányt, de tényleg lassan és folyamatosan, a kerék viszont nem reagál.
Ha gyorsan vagy hirtelen, akkor viszi, csak mikor a kerék végállásba kerül, a kormányt tovább lehet forgatni, csak nagyobb ellenállással, mint mikor mozog a kerék.
Keresek valakit, aki kiméri az orbitot, ha kiszeréltem (Nádudvaron volt egy hydraulikás cég, holnap lenyomozom asszem).
Válasz Gazda 59 #23855. hozzászólásáraAz a baj, hogy a másik kettőn van végállása a kormánynak, bár más sorozatszámok, de gondolom nem igen változott volna mert újabb széria, na meg eddig ugye volt végállása.
De mászik, az biztos, így aztán itt is tanácstalanság van.
Válasz A.I. #23854. hozzászólásáraKormánymunkahenger, esetleg orbit
Válasz A.I. #23854. hozzászólásáraSzia az hogy nincs végállás az nem hiba annak úgy kell müködnie, azt hogy lejtőn miért meg el bizonyos irányba az jó kérdés.
Estét!
Van valakinek tippje, hogy 6330nál kormány kiforgat ütközésig, bármejik irányba és nincs végállás, kicsit nagyobb erővel, de forgatható tovább a kormány! Illetve "nehéz" egyenesben tartani, mert lejtő irányba lassan elmozdul!
Atu van rajta, de gondolom az nem okozhat ilyen jelenséget!? Vagy igen?
Előre is köszi az ötleteket!
Válasz bandigh #23852. hozzászólásáraJájj! 524 üzemóránál? Tényleg eltakarítok minden vasat a háztól ami nincs legalább 15-20 éves... Minnél újabb-annál xarabb! Lehet kezd megtelni a memória, aztán jön a windows kékhalálos effekt? Kiderül!
Válasz gcastle #23851. hozzászólásáraAzért kérdezz rá a szervízre is, nem-e kell kicserélni “valamit”
Válasz RkTomi #23850. hozzászólásáraLegalább szólna, hogy "Hé marha! Mindjárt borul a málé, vagy ráér hazafelé út közben a friss...?" Holnap megnézem a verziót rajta, aztán szólok, mire jutottam! Ahoy Johnny Firpo mondaná: Kösz a tippet haver, aludj jól!
Válasz gcastle #23849. hozzászólásáraA felhőből töltött le frissítést és újraindult? Esetleg.
6120R 4200-as monitor: ma kétszer sötétült el és indult újra sorközművelés közben minden hang és hibakód nélkül, így arról vette észre a pilóta a bibit, hogy lassan borul a hat sor... Valakinek 5let?
Válasz TDavid #23841. hozzászólásáraCsináltasd meg még gariba mert húzos összeg is lehet utánna.
Válasz Sk Laci #23846. hozzászólásáraOké
Köszi
Válasz kukaccsosz #23845. hozzászólásáraEstére átküldőm privátban.
Válasz Sk Laci #23844. hozzászólásáraMennyi az árajánlat?
Válasz TDavid #23841. hozzászólásáraSzia!
Elárulod milyen felszereltséggel van a 6130m traktorod, gumizást is, és milyen árért adták?
Kiváncsiságból kérdezem, mert én is kértem árajánlatot /szlovákiában/ 6130m JD traktorra, és meglepően magas árat kaptam a 6120m 2018-ban vásárolt traktorhoz képest. +1/3 drágább volt az ajánlat, amit azért eléggé soknak tartok.
Válasz TDavid #23841. hozzászólásáraBővebben a trakiról írnál?Ílyenben gondolkodom csak r-es ben. Milyen felszereltségű?
Válasz TDavid #23841. hozzászólásáraMi okozhat ilyen hibát? Hidroakkuk lehetnek túl/alultöltve vagy gyári hibásak?
Válasz Gazda 59 #23840. hozzászólására6130m 2020. Még van 1 hónap Teljeskörű garancia rajta, meg kéne csináltatni, de hidegen nehéz reprodukálni a hibát, hibaüzenetet sem ír. Egyszer lett kalibrálva,igaz hidegen.
Válasz TDavid #23839. hozzászólásáraPontosan milyen traktor ez?
Válasz Gazda 59 #23837. hozzászólásáraEz esetben nem kéne neki hibaüzenetet írni? Mert nem ír.
Válasz RkTomi #23835. hozzászólásáraNagyon szépen köszönöm.
Válasz TDavid #23836. hozzászólásáraSzia hid felet a bölcsöbe van egy szintező szenzor az szokott beszarni, nem elég kicserélni kalibrálni is kell.
Tls-nél miért van az,hogy indítás után hidegen 2 óráig jól működik, utána kopog a rugózás? Gödrökben bekeményedik egy ponton még a rugóút vége előtt, mondjuk vakondtúrásos kaszálón van hogy másodpercenként csinálja egymás után vagy 10x, hidegen ugyanazon a terepen közel 2 óráig nem is koppan. 9-10kmh tempó mellett. A gépen csak 5 mázsa orrsúly van, a másik traktor 9 mázsával sose kopog, sem a rakodós. Ötlet?
1000 üzemórás szerviz
-: 1000 üzemórás karbantartás
TISZTÍTÁS:
□ Tisztítsa meg a hűtőt, a kondenzátort és a motor környezetét
□ Végezze el az üzemanyagtartály karbantartását
ELEKTROMOS RENDSZER:
□ Írassa ki a diagnosztikai hibakódokat és hárítsa el a hibákat. Ezután törölje a diagnosztikai hibakódokat
□ Ellenőrizze az indításgátlót
□ TLT működtetés - Ellenőrizze a biztonsági berendezést
□ Biztosítékdoboz - Ellenőrizze szemrevételezéssel és tisztítsa meg
□ Ellenőrizze a világítást
□ Világítás - Ellenőrizze a fényszórók beállításait
□ Győződjön meg róla, hogy minden testkábel rögzítve van
ELLENŐRIZZE A CSAVAROK MEGHÚZÁSI NYOMATÉKÁT:
□ Kerekek - első és hátsó kerekek
□ Kerekek - Keréktárcsa a kerékpánton
□ Kerekek - Keréksúlyok
□ Kerekek - Ikerkerék csatlakoztatás
□ Lengő vonórúd
□ Pótkocsi vonófej, vezetősínek
□ Pótkocsi vonófej
□ Pótkocsi vonóhorog
□ Első függesztő - Rögzítőváz
□ Homlokrakodó rögzítőkeret
ELLENŐRIZZE:
□ Motor - Ellenőrizze a hajtószíj kopását (kidörzsölődését)
□ Hűtőfolyadék szint
□ Levegő szívótömlők - Ellenőrizze a szivárgást
□ Hajtott mellső híd - Híd ház, olajszint
□ Hajtott mellső híd - Véglehajtások fék nélkül, olajszint
□ Hajtómű/hidraulika rendszer - Olajszint
□ Ellenőrizze, hogy szivárog-e az olajtartály (ha van)
□ Fülke - Ellenőrizze az összes ajtó és ablak gumitömítését, valamint a kábel átvezetéseket, hogy megfelelően illeszkednek-e, nem kopottak vagy töröttek-e.
□ Fülke - Ellenőrizze az összes ajtó és ablak záró mechanizmusát.
□ Vizsgálja meg a biztonsági övet, hogy nincs-e megsérülve és győződjön meg róla, hogy megfelelően működik.
□ Fékrendszer - légtelenítés és ellenőrzés
□ Üzemi fék - Működési ellenőrzés
□ Biztonsági fék - Működési ellenőrzés
□ Légfékrendszer - Engedje le a kondenzvizet a sűrített levegő tartályból.1
□ Légfékrendszer - Ellenőrizze a feltöltéshez szükséges időt
□ Légfékrendszer - Ellenőrizze a kézifék működését és a park helyzetet (parkzár)
□ Légfékrendszer - A csatlakozók szemrevételezése és működési ellenőrzése
□ Parkzár - Működési ellenőrzés
□ Ellenőrizze minden pótkocsi vonófej kopottságát; ellenőrizze minden pótkocsi vonófej megfelelő működését.
CSERE:
□ Üzemanyag szűrő
□ Motor olaj és motor olaj szűrő²
□ Motor - Forgattyús ház szellőző szűrő (olaj leválasztó)
□ Hidraulikaolaj-szűrő
□ Hajtómű olaj szűrő
□ Mellső TLT - Olaj szűrő
□ Hajtott első híd - Véglehajtás fékkel, olaj
□ Fülke - Aktívszén szűrő (ha van)4
KENÉS:
□ Első hárompont-emelő - Munkahenger és hárompont emelő
□ Hajtott első híd - kúpgörgős csapágy
□ Hajtott első híd - Minden kardáncsukló beleértve a kardántengelyt is
□ Mellső híd felfüggesztés - Hidraulika munkahenger
□ Elforduló sárvédők (csak két darabból álló mellső híd esetén)
□ Kenje meg a kardántengelyt a motor és a hajtómű között (ha van)
□ Minden pótkocsi vonószerkezet
□ Hárompont-emelő rendszer - Függesztőrudak és emelőtengely
□ Hátsó tengelycsapágyak
□ Hátsó TLT - TLT tengelycsonk tartó (TLT tengelycsonk, megfordítható)
1Ha a kondenzvizet leeresztette, cserélje ki a szárítószűrő patront, egyéb esetben cserélje ki 1500 üzemóránként vagy legalább kétévente.
² Lásd: Motorolaj- és szűrőcsere
4Lásd: aktívszén szűrők, javításVálasz Sk Laci #23834. hozzászólására
JD 6120m vagy az adott szériánál meg tudná nekem valaki mondani, 1000 motorórás szerviznél mi mindent kell rajta elvégezni?
Amit kaptam hozzá könyvecskét, olyan jól eltettem, hogy még én sem találom.
Kellett átrendezni a szobát, mostan keresek mindent
Válasz bandigh #23832. hozzászólásáraFronthidraulika az lenne.Vetne, permetezne műtrágyát szórna.Utak rosszak,kocsizni csak akkor ha nem sajnálom a traktorostól aki csak a teljes gázt ismeri.
Válasz barazdabetyar. #23828. hozzászólásáraTudni kéne hogy konkrétan mi lenne a dolga legfőképpen. Ha nem az első helyen van a szállítás, és vagy az utak is szarok, akkor kb fölösleges az 50-es váltó, mert akkor a használatos fokozatok között nagy ugrások lesznek szerintem. Fokozatmentesnèl nyilván másabb. Ha kaszálásra kell az is más, de felteszem sorközi veteményekkel kapcsolatos munkákra lenne. Akkor viszont én egy átmeneti kerekezéssel venném, mondjuk 380/80 46 és akkor 10 centivel nagyobb a hasmagasságod, nem kell cserélgetni, csak csináltatsz hozzá egy művelő ikert, aztán tudsz műtrágyát szórni meg vetni. Ha használod a fronttartályt akkor egy fronthidró is ugye, amúgy nem feltétlen.
Válasz .!?@ #23829. hozzászólásáraPontosabban milyen váltóval?
Válasz barazdabetyar. #23828. hozzászólásáraNe 4 hengeres gép legyen…