Válasz #19078. hozzászólásra
MF 3085-ből (6 hengeres perkins) elhagytam a motorolaj nívópálcáját, Megtudná nekem mérni valaki a hosszát ill. a min. max. jeleket?
Nem lehet,hogy fellazult a generátor(vagy nem húztad meg eléggé),és azért tört le?
Nem tudom elképzelni az ékszíjtárcsa félrekopást sem,pláne,hogy emiatt letörjön egy generátor.
Igen, jól emlékszel, romániábol vagyok, amúgy nem voltam elég pontos amikor a cikkszámot kértem, nekem jobb oldali rövid része törött el, nem pedig az ameik a hidba nyúlik be. Egy kis érdekesség: ma fater elvitte mindkét tengelyt h hátha sikerül maratni rá nutot, és azzal kezdték h megnézték a keménységét az a tengely, ameik eltört csak a nutos részeknél volt hőkezelve, viszont az ameiket tegnap hoztam és a 3125 ben volt az teljes egészében hőkezelve volt.
Hát egy szomorú nap a mai, megint egy apró bosszantó hiba jött elő az 5455 -ön a generátor tartó eltörött azt vettem észre hogy mozog a generátor már csak a spanoló tartotta még jó hogy el nem szabadult, nem sokat mehettünk vele frissnek tűnik a törés, és vagy 30 üó ezelőtt babráltam arra és akkor nem volt még ilyen baja, kíváncsi leszek hogy lehet megoldani! A hibát a generátor ékszíjtárcsa egyenetlen kopása okozza! rendesen hajint, ha van időtök nézzétek meg. holnap kiderül mennyibe fáj a javítása,
BA+ ha elszabadult volna akkor a ventilátor lapátot is nullázta volna meg a generátor is szerintem kaput, rossz esetben még a hűtő is sérülhet!!!!
csináltam képeket! majd teszek fel! :(
Válasz #19080. hozzászólásra
Velük nincs tapasztalatom, lehet jók. De Sanyi ha jól rémlik határon túlról való. Nem tudom mi van neki közelebb, és mi az olcsóbb. De a szerbiai volnal gondolom olcsóbb lenne. A perkins adagoló javítás legalább is nagyságrendekkel olcsóbb volt ott csináltatva mintha itthon csináltattam volna.
Lehet hogy érdemes lenne. Adán Szerbiában van valami nagyon komoly gépműhely ami állítólag jó áron dolgozik. A szentesi traktorbolt kft. nem ajánlom. Azokkal rengeteg baj van az utóbbi időkben, mindent elbaxnak és nem vállalják érte a felelősséget.
balos: 3427324M2 Ezek az általad írt alvázszámú 3085ös traki első hídjába való féltengelyek belső szárai. Keresztek, csukló és külső tengelycsonkok nélkül.
Nem tud valaki valahol egy eldobódott 3115-öt vagy valami hasonló kaliberű fergát ócsó pénzé? Javításra szoruló, üzemképtelen, papírok nélküli is érdekel.
Válasz #19063. hozzászólásra
Megvan h mi a különbség, ma elhoztam a 3125 ös-ét. Annyi a külöbség, hogy a 3225-é az hosszabb kb 8 cmvel, viszont ha maratok ra még 5 centi nutot és levágódik a vége akkor jó lesz, nincs más megoldásom és sürgös is. Azert köszi a segitséget
No azért a powerjába is volt már turkálva.... igaz emberi faxságból. De amúgy is elkopott volna már az is biztos. A 2-3000órával ezelőtt berakott kuplungagy nemsokkal jobban néz ki benne mint ami már lefutott 15000+órát...
Teljesen az a helyzet, hogy pont amitől fél a parasztja, az a power váltók, sorkuplungok elektromos vezérlések....
Hát a mechanika hamarabb tönkremegy mint ezek...
Megcsináltam. Kibeleztem, kicseréltem, majd visszabeleztem. A fogaskerék oldalán lévő csatlakozó gyűrű volt kiverődve. Azt cseréltem. Gondolkodtam én is az egész szinkronagy megfordításán de féltem ,hogy akkor rükvercet fogja dobni "motorféknél".A dínóból is kidobáltam az összes csapágyat ha már szétborítottam. Nagyon finom hangja lett a váltónak. Megszüntek zajok amik eddig természetesnek tűntek.
Érdekes, csak a cikkszámok vége különbözik. A 3115-é: 3427322M1. 8085é: 3427322M2 DE alvázszámhoz is köti van bennük másfajta is. Szóval nem tom mi lehet a különbség az M1 és az M2 végződés között.
Üdv mindenkinek. Féltengely törést szenvedett a 3085, azt szeretném megérdeklődni, hogy vajon a 3125 első hidja olyane mint a 3085-é. Ha valaki tud valami hasznos infóval szolgálni megköszönném.
Válasz #19059. hozzászólásrade a szinkrongyűrű cseréhez szét kell húzni az egész trakit, nálam a fergi 4. sebességének a szinkrongyűrűjéből hiányzik pár fog, amióta nálam van nem volt se idő se hely szétkapni, működik így is, csak nem mindig lehet elsőre berakni.
a szerelésben segíteni nem tudok, de ha nagyon menned kell arra van egy jóféle magyar parasztos megoldásom. nekem a manitou dobja ki a 4.-et néha, valószínüleg nem sok köze van a fergi váltójához, de a multkor elkelett menni vagy 10km-re, és a haverom megunta a pöcsölést, fogta a jó kis bálamadzagot, 2x-3x körbetekerte, beledugott egx telestkópos pálzát, megtekerte, hogy jó feszes legyen, azzán kinyújtotta a pálcát hogy megakadjon, nefélj, nem dobta ki! csak nem tom a fergiben hova tudnád előre kötni...
Azt szét kell húzni,nálam is volt ilyen.Szinkron gyűrű kopás.Le akartam gyártatni,mert nem volt sehol.A rendszerbe 1 db.-ot láttak a világon,de nem tudták,hol van.Nekem is sürgős volt,megfordítottuk,és azóta is jó.
3655nagy terhelésnél néha kidobja az irányváltót üresbe. Volt már esetleg valakinek ilyen tapasztalata? Csak a reteszelés xopathat vagy jobban bele kell majd nyúlni? Kibaxott idegesítő mikor a gruberral a földbe 6-7km/h-nál hirtelen megáll a traki, olyan érzés mintha kettészakadna az ember. Pedig sok a meló nincs idő megállni javítani. Van hogy félórát is elmegy hiba nélkül van hogy 5-10 percenként kilöki.
Sziasztok.MasseyFerguson 6280 olyan kérdésem lenne légfékrendszernél hol tudnák rá állítani a szelepre hogy előbb fogjon a pótkocsin és utána a traktoron?Mert most pont fordítva van.
Az hány lovas? Valamelyik 36XXes széria utódja azt hiszem. Én megvagyok elégedve a 3655el. Így 15000óra tájékán. Ebből 5x00ment bele nálam. Voltak rajta javítani valók. De nagyon legatyásodva vettem. És ami 1x megvan rajta csinálva azzal jódarabig mondhatni többé nincsen gond. Valmet vagy perkins motoros? Ami nekem nem tetszik az enyémbe az a kicsi hidralika szivattyú teljesítmény (lassan emel) de az újabbakon már tudtommal dugattyús szivattyú van, jóval nagyobb teljesítménnyel. És egy terhelés alatti irányváltó is jó lenne bele de az még aszem a 81xx esekből is hiányzik, tudtommal a 82xx es szériától van bennük.
Amúgy az első híd királycsap meglógósodása. És ebből kifolyólag a kúperék végéről való borda lenyalása a típushibájuk. Ellenszere, hogy időben perselyezni és gyakorta zsírozni kell a csapot.
Válasz #19043. hozzászólásra
A pozíció érzékelővel szerintem nyomon vagyunk. Annyi a különbség a tiédhez képest, hogy a 30xx gépeknél a jobb hátsó emelőkar előtt/alatt van a szenzor. Mivel kb. 45 fokban néz hátra, és felfele, ezért nagyon érzékeny arra, hogy lóg-e kereszt irányban az emelőkar tengely. Általában a tengely bal végén van hézagolva, alátétekkel.
Meg a datatronc testkábele. valahol a a váltó jobb oldalán valamelyik fedél csavar alatt kellene lennie testkábelnak. Ha le van szakadva az is bekavarhat.
A pozíció érzékelő is xopathat, fent a hidraulikacsatlakozók alatt be van tekerve egy hosszú fényes gomba a fedélbe, lehet, hogy van rajta egy lemezburkolat. Azt kitekerve és stekkerét széthúzva a három vezetéke közül az egyik(talán középső) és két másik között külön-külön mindig ugyanannyi ellenállást kell mérni ha jól rémlik talán 40ohm (de ez nem biztos) a szenzor bármely pozíciójába. Ha nem egyforma vagy nincs ellenállás valamelyik vezetéknél vagy változik az ellenállás akkor nem jó a szenzor( nagyon drága vigyázva szereld).
Alsó vonókarok csapjánban van egy-egy érzékelő, szóval maga csap az. A végén bemegy két vezeték. Ha már lekopott róla akkor keresd meg valahol a fülke alatt a végeit és nézd meg nem e mentek zárlatra. Ha széthúzod őket attól a többi funkció tökéletesen működik de ha letesteltek vagy összezártak a vezetékei akkor az okozhat galibát.
24488 hozzászólás
Válasz #19078. hozzászólásra
MF 3085-ből (6 hengeres perkins) elhagytam a motorolaj nívópálcáját, Megtudná nekem mérni valaki a hosszát ill. a min. max. jeleket?
Válasz #19083. hozzászólásra
Nem lehet,hogy fellazult a generátor(vagy nem húztad meg eléggé),és azért tört le?
Nem tudom elképzelni az ékszíjtárcsa félrekopást sem,pláne,hogy emiatt letörjön egy generátor.
Válasz #19083. hozzászólásra
Tudol rendelni tartot ami ha jól emlékszem két részból áll-
Érdeklődjél MF forgalmazóknál az gyári átszerelés.
Válasz #19085. hozzászólásra
Nem a kalapáccsal kellett vóna szeregetni hehe.
Válasz #19081. hozzászólásra
Igen, jól emlékszel, romániábol vagyok, amúgy nem voltam elég pontos amikor a cikkszámot kértem, nekem jobb oldali rövid része törött el, nem pedig az ameik a hidba nyúlik be. Egy kis érdekesség: ma fater elvitte mindkét tengelyt h hátha sikerül maratni rá nutot, és azzal kezdték h megnézték a keménységét az a tengely, ameik eltört csak a nutos részeknél volt hőkezelve, viszont az ameiket tegnap hoztam és a 3125 ben volt az teljes egészében hőkezelve volt.
Hát egy szomorú nap a mai, megint egy apró bosszantó hiba jött elő az 5455 -ön a generátor tartó eltörött azt vettem észre hogy mozog a generátor már csak a spanoló tartotta még jó hogy el nem szabadult, nem sokat mehettünk vele frissnek tűnik a törés, és vagy 30 üó ezelőtt babráltam arra és akkor nem volt még ilyen baja, kíváncsi leszek hogy lehet megoldani! A hibát a generátor ékszíjtárcsa egyenetlen kopása okozza! rendesen hajint, ha van időtök nézzétek meg. holnap kiderül mennyibe fáj a javítása,
BA+ ha elszabadult volna akkor a ventilátor lapátot is nullázta volna meg a generátor is szerintem kaput, rossz esetben még a hűtő is sérülhet!!!!
csináltam képeket! majd teszek fel! :(
Válasz #19081. hozzászólásra
Ismerem,egy pár évet lehúztam ott.Az enyémbe is Ők csinálták.
Válasz #19080. hozzászólásra
Velük nincs tapasztalatom, lehet jók. De Sanyi ha jól rémlik határon túlról való. Nem tudom mi van neki közelebb, és mi az olcsóbb. De a szerbiai volnal gondolom olcsóbb lenne. A perkins adagoló javítás legalább is nagyságrendekkel olcsóbb volt ott csináltatva mintha itthon csináltattam volna.
Válasz #19079. hozzászólásra
Hódmezővásárhely!Susán gépipari kft.
Válasz #19077. hozzászólásra
Lehet hogy érdemes lenne. Adán Szerbiában van valami nagyon komoly gépműhely ami állítólag jó áron dolgozik. A szentesi traktorbolt kft. nem ajánlom. Azokkal rengeteg baj van az utóbbi időkben, mindent elbaxnak és nem vállalják érte a felelősséget.
Válasz #19076. hozzászólásra
jobbos: 3427322M2
balos: 3427324M2 Ezek az általad írt alvázszámú 3085ös traki első hídjába való féltengelyek belső szárai. Keresztek, csukló és külső tengelycsonkok nélkül.
Válasz #19075. hozzászólásra
Dobj egy képet róla.Le kell gyártatni.
Válasz #19071. hozzászólásra
Esetleg ha egy pontos cikkszámot tudnál nézni nekem, mar az is jó lenne. Alvázszám B160025
Válasz #19071. hozzászólásra
Hát igen, nem is vállalták sehol, ugyhogy ötlet eldobva :( egyelőre tanácstalan vagyok, hogy honnan lehetne szerezni féltengelyt...
Válasz #19050. hozzászólásra


Ez nem tűnik innen rossznak
http://www.terre-net-occasions.fr/tracteur-agricole/massey-ferguson-8120/a396482
Persze, ha közelebb mész még bármi kiderülhet.
Válasz #19072. hozzászólásra
valami 36xx-t hirdettek jó olcsón, most meg már darabokban hirdetik.
Nem tud valaki valahol egy eldobódott 3115-öt vagy valami hasonló kaliberű fergát ócsó pénzé? Javításra szoruló, üzemképtelen, papírok nélküli is érdekel.
Válasz #19070. hozzászólásra
Az kemény meló lesz megmarni... ha meg kilágyítják akkor megette a fene az egészet...
Válasz #19063. hozzászólásra
Megvan h mi a különbség, ma elhoztam a 3125 ös-ét. Annyi a külöbség, hogy a 3225-é az hosszabb kb 8 cmvel, viszont ha maratok ra még 5 centi nutot és levágódik a vége akkor jó lesz, nincs más megoldásom és sürgös is. Azert köszi a segitséget
Válasz #19068. hozzászólásra

No azért a powerjába is volt már turkálva.... igaz emberi faxságból. De amúgy is elkopott volna már az is biztos. A 2-3000órával ezelőtt berakott kuplungagy nemsokkal jobban néz ki benne mint ami már lefutott 15000+órát...
Teljesen az a helyzet, hogy pont amitől fél a parasztja, az a power váltók, sorkuplungok elektromos vezérlések....
Hát a mechanika hamarabb tönkremegy mint ezek...
Válasz #19065. hozzászólásra
Kicsivel 10000 felett.
Válasz #19065. hozzászólásra
Ja és kapott egy motorgenerált egy hónapja. Gondolom a nyomatékosabb motor is közrejátszott hogy elkezdte néha kidobni.
Válasz #19059. hozzászólásra
Mennyi óránál fordítottad a tiedben? Enyém már 15000felett jár.
Válasz #19059. hozzászólásra
Megcsináltam. Kibeleztem, kicseréltem, majd visszabeleztem. A fogaskerék oldalán lévő csatlakozó gyűrű volt kiverődve. Azt cseréltem. Gondolkodtam én is az egész szinkronagy megfordításán de féltem ,hogy akkor rükvercet fogja dobni "motorféknél".A dínóból is kidobáltam az összes csapágyat ha már szétborítottam. Nagyon finom hangja lett a váltónak. Megszüntek zajok amik eddig természetesnek tűntek.
Válasz #19062. hozzászólásra
Érdekes, csak a cikkszámok vége különbözik. A 3115-é: 3427322M1. 8085é: 3427322M2 DE alvázszámhoz is köti van bennük másfajta is. Szóval nem tom mi lehet a különbség az M1 és az M2 végződés között.
Üdv mindenkinek. Féltengely törést szenvedett a 3085, azt szeretném megérdeklődni, hogy vajon a 3125 első hidja olyane mint a 3085-é. Ha valaki tud valami hasznos infóval szolgálni megköszönném.
Válasz #19059. hozzászólásrade a szinkrongyűrű cseréhez szét kell húzni az egész trakit, nálam a fergi 4. sebességének a szinkrongyűrűjéből hiányzik pár fog, amióta nálam van nem volt se idő se hely szétkapni, működik így is, csak nem mindig lehet elsőre berakni.

Válasz #19058. hozzászólásra
csak nem tom a fergiben hova tudnád előre kötni...
a szerelésben segíteni nem tudok, de ha nagyon menned kell arra van egy jóféle magyar parasztos megoldásom. nekem a manitou dobja ki a 4.-et néha, valószínüleg nem sok köze van a fergi váltójához, de a multkor elkelett menni vagy 10km-re, és a haverom megunta a pöcsölést, fogta a jó kis bálamadzagot, 2x-3x körbetekerte, beledugott egx telestkópos pálzát, megtekerte, hogy jó feszes legyen, azzán kinyújtotta a pálcát hogy megakadjon, nefélj, nem dobta ki!
Válasz #19058. hozzászólásra
Azt szét kell húzni,nálam is volt ilyen.Szinkron gyűrű kopás.Le akartam gyártatni,mert nem volt sehol.A rendszerbe 1 db.-ot láttak a világon,de nem tudták,hol van.Nekem is sürgős volt,megfordítottuk,és azóta is jó.
3655nagy terhelésnél néha kidobja az irányváltót üresbe. Volt már esetleg valakinek ilyen tapasztalata? Csak a reteszelés xopathat vagy jobban bele kell majd nyúlni?
Kibaxott idegesítő mikor a gruberral a földbe 6-7km/h-nál hirtelen megáll a traki, olyan érzés mintha kettészakadna az ember.

Pedig sok a meló nincs idő megállni javítani. Van hogy félórát is elmegy hiba nélkül van hogy 5-10 percenként kilöki.
MF 8140 2215 hibát villogja mi lehet az???
Moderálta: Mf-es (3146) 2014-09-27 18:00:07
Válasz #19053. hozzászólásra

MFM köszönöm a telefonszámot.A segítségeddel sikerült megoldani a gondot.
Válasz #19053. hozzászólásra
Helló.Ez az e-mail címem: fiat85@freemail.hu
Előre is köszönöm a segítséget.
Válasz #19052. hozzászólásra

Szia, privátba küldenék egy telszámot ha adsz vmi elérhetőséget.
Sziasztok.MasseyFerguson 6280 olyan kérdésem lenne légfékrendszernél hol tudnák rá állítani a szelepre hogy előbb fogjon a pótkocsin és utána a traktoron?Mert most pont fordítva van.
Válasz #19050. hozzászólásra

Válasz #19049. hozzászólásra

Ha jó áron tudsz ilyet és neked nem kell akkor szóljál, engem érdekelne.
Válasz #19048. hozzászólásra
http://www.tractordata.com/farm-tractors/000/9/0/903-massey-ferguson-8120.html Ez a típus lenne az. Köszi a válaszokat.
Válasz #19047. hozzászólásra
Az hány lovas? Valamelyik 36XXes széria utódja azt hiszem. Én megvagyok elégedve a 3655el. Így 15000óra tájékán. Ebből 5x00ment bele nálam. Voltak rajta javítani valók. De nagyon legatyásodva vettem. És ami 1x megvan rajta csinálva azzal jódarabig mondhatni többé nincsen gond. Valmet vagy perkins motoros? Ami nekem nem tetszik az enyémbe az a kicsi hidralika szivattyú teljesítmény (lassan emel) de az újabbakon már tudtommal dugattyús szivattyú van, jóval nagyobb teljesítménnyel. És egy terhelés alatti irányváltó is jó lenne bele de az még aszem a 81xx esekből is hiányzik, tudtommal a 82xx es szériától van bennük.
Amúgy az első híd királycsap meglógósodása. És ebből kifolyólag a kúperék végéről való borda lenyalása a típushibájuk. Ellenszere, hogy időben perselyezni és gyakorta zsírozni kell a csapot.
Kollégák MF 8120 traki 1997-es Tapasztalat-Típushiba ?
Válasz #19045. hozzászólásra

Nagyon szívesen!
Úttörő ahol tud segít........de legalábbis nem árt!
Válasz #19044. hozzászólásra
Ez volt a baja. Nagyon köszönöm a segítséget!
Válasz #19043. hozzászólásra
A pozíció érzékelővel szerintem nyomon vagyunk. Annyi a különbség a tiédhez képest, hogy a 30xx gépeknél a jobb hátsó emelőkar előtt/alatt van a szenzor. Mivel kb. 45 fokban néz hátra, és felfele, ezért nagyon érzékeny arra, hogy lóg-e kereszt irányban az emelőkar tengely. Általában a tengely bal végén van hézagolva, alátétekkel.
Válasz #19039. hozzászólásra

Meg a datatronc testkábele. valahol a a váltó jobb oldalán valamelyik fedél csavar alatt kellene lennie testkábelnak. Ha le van szakadva az is bekavarhat.
Válasz #19039. hozzászólásra
.
A pozíció érzékelő is xopathat, fent a hidraulikacsatlakozók alatt be van tekerve egy hosszú fényes gomba a fedélbe, lehet, hogy van rajta egy lemezburkolat. Azt kitekerve és stekkerét széthúzva a három vezetéke közül az egyik(talán középső) és két másik között külön-külön mindig ugyanannyi ellenállást kell mérni ha jól rémlik talán 40ohm (de ez nem biztos) a szenzor bármely pozíciójába. Ha nem egyforma vagy nincs ellenállás valamelyik vezetéknél vagy változik az ellenállás akkor nem jó a szenzor( nagyon drága vigyázva szereld)
Válasz #19039. hozzászólásra
Alsó vonókarok csapjánban van egy-egy érzékelő, szóval maga csap az. A végén bemegy két vezeték. Ha már lekopott róla akkor keresd meg valahol a fülke alatt a végeit és nézd meg nem e mentek zárlatra. Ha széthúzod őket attól a többi funkció tökéletesen működik de ha letesteltek vagy összezártak a vezetékei akkor az okozhat galibát.
Válasz #19039. hozzászólásra
A draft senzor az erő érzékelő,az pedig az alsó vonórúd csapjában van.Tehát az alsó vonórúd csapja,ami a hátsóhídhoz rögzíti.