nekünk a 892 nyög vele állandóan, kéne vagy 100-105 ló a tárca elé akkor lehetne haladni vele jobban, de így legalább normális munkát csinál, tárcsáról vélemény, meg vagy vele elégedve?
Nekem volt xt 3,2 tárcsám. Nem rossz de néha középen összgyűjtötte a lomot és meg kellett emelni. Ja és mögé 1 bazi nagy vasat kellet raknom mert a hátulja bakhátolt. Most egy 2,8-as omikronos v tárcsám van elmunkáló hengerrl. Hát néha nyög vele a 820,2-es
Mi jól viszi már, meg nagyon szép munkát csinál. Nekem a 3,4m-es V tárcsa nem csinál ilyet. És nem hiszem, hogy nehezebb lenne mint az enyém, mert akkor nem bírná felemelni.
Nálunk 1 JD ugy nyírtak ki, hogy lejtőnek kivette üresbe, valami kis recss, jött a másik JD behúzta, álló motorral, mire beértek megsültek a szinkronlammelák.
Én csináltam az enyém váltóját, persze Pisti irányításával... nagyságrendekkel kevesebből megvolt. És ez is csak a hülyeségem miatt ment tönkre. Ha nem cseszem el akkor valszeg még most is bontatlan lenne.
Én is eladtam a 4,2es ih-t és vettem helyette egy 3m cariert... ég és föld a különbség... mondjuk az ih után mág volt egy cambridge henger is de a 155pacival csak kínlódott ha jött egy kis part. kellett volna még vagy 50ló meg duplakerék. A carierrel pörkölök ahol lehet még 18al is. de 12őt viszi a legnagyobb parton is. A munkájukat meg nem lehet összehasonlítani se... meg a fogyasztást se. És vonulni is sokkal könnyebb vele.
Holnap bemásolom,a trakiban van a másikháznál a könyve.Valami olyat,hogy a Massey fergusonnal közösen gyártott valtra motor került beszerelésre,de holnap pontosan megírom.
Majd Mfpisti ha jön,megírja.
SISU motoros?
Azt mondják,hogy nagyon jó gépek ezek,csak ha az ember egy szétnyúzott váltós példányt fog ki akkor 4-5milliót ott lehet hagyni a totál felújítására.Persze ez 8-10-12-x ezer óra után várható ha nincsen szándékosan meggyilkolva a gép.
Reméljük fain lesz Neked!
hány késes lazítót visz milyen talajokon?
IH 4,2 nehéztárcsa.
Képet csinálok majd. Állapota használt, de jó naprakész,használjuk sokat. Most már nyikorognak a csapágyak rajta többhelyen is, de holnap Misikolléga nekiugrik és kicseréli őket. Az a baj,hogy a csapágyak egy darabig veszik a zsírt aztán már nem,mégha gombot cserélek rajtuk akkorsem. Pedig hátrafelé vannak fordítva a gombok. Felrakáskor pedig figyelünk,hogy ne feszüljön a csapágy axiális irányba,mert az egyből megeszi a témát.
Ha valakinek nagy az 5,2-es ugyanilyen tárcsa akkor cserélhetünk. Gondolom az ilyen korú hasonló tárcsák sem szalon állapotúak.
Ja a rugós feszítőrész a tavaszon fellett javítva teljesen,mert igencsak elvolt kopva már.
Sárkaparók rajtavannak, bár néhány közön már lánc figyel.
próbáltam laposon a Rába után való 620-as IH-t,viszi a Ferga egészen jól,mert vagy 7-el lehetne vele dolgozni egész nap és nem lenne túlterhelve, de ha jön egy part akkor sikta, a Rábák is csak emelgetik ilyenkor kifelé. Azt vettem észre,hogy legyen egy kicsit kisebb tárcsa egy gép után,amit bír húzni 8-9-10-el teljes mélységben,és akkor kiváló a munkája, és lehet,hogy területre sem sokkal kevesebb amit megcsinál,ráadásul minőségben!
Azért egy 5,2-esre elcserélném a 4,2-es tárcsámat! Ha valakit érdekel szóljon!!!
Nekünk a trágyaszóró kerekei kerék agyai vannak ráépítve a tárcsára, és 20éve úgy megy hiba nélkül. Mondjuk munka közben én a levegőbe emelem,nem is csak úszóba. Tarlóhantáskor persze tartatom,hogy ne fusson túl mélyre. De erre hátha összejön egy rövidtárcsa.
Hali! Nekünk IH 4,2nehéztárcsa van. Szögét nemtudom,de jól megvan törve,biztosan nagy.
Nekünk a 217lovas Ferguson húzza. Előtte Same Laser150. Ezt a gépet ez a tárcsa gyilkolta ki. Utánna T150 húzta,ez kicsit jobban de évente generáloztuk meg sebváltóztuk őket. Itt nálunk 180lóerő viszi szépen laposon, 200 már könnyen is, parton a 200éppen csak jó, 220 viszi parton is kényelmesen.
Van itt JD 70akárhányas új erőgép, 200lóerős de a partokat nyögi a 4,2IH-val.
Plussz ha ódalgós a nagy part akkor a 95mázsás Fergusonnak is elhúzza kicsit a farát oldalra.
Ezt a szögezést kimérem majd. Az biztos,hogy a vonópontot egy lyukkal átkell rakni a tárcsán, akkor sokkal szebben fut és nem feszíti a gépet.
295 hozzászólás
Válasz #242. hozzászólásra
Ha kötött földed lenne nem 3 fejet húznál a 820.2-essel
Válasz #240. hozzászólásra
nekünk a 892 nyög vele állandóan, kéne vagy 100-105 ló a tárca elé akkor lehetne haladni vele jobban, de így legalább normális munkát csinál, tárcsáról vélemény, meg vagy vele elégedve?
mennyire gyakran szokott beállni a tárcsátok?
hogy már húzza a földet.....
Üdv Hát elég kötött. Van olyan hogy a 820,2 alig bírja a 3 fejet.
De azért van jó föld is. Neked milyen géped van???
Válasz #238. hozzászólásra
Én is erre gondoltam, mert nem egy nehéz tárcsa aztán vág olyat mint az állat. Jó földje van a parasztoknak arra. Irigylem őket. Öröm lehet a munka.
Üdv
Nekem volt xt 3,2 tárcsám. Nem rossz de néha középen összgyűjtötte a lomot és meg kellett emelni. Ja és mögé 1 bazi nagy vasat kellet raknom mert a hátulja bakhátolt. Most egy 2,8-as omikronos v tárcsám van elmunkáló hengerrl. Hát néha nyög vele a 820,2-es
hali! kinek mi a véleménye az X tárcsáról??
mert sok embernek látok .. pedig szerintem nemigazánjók!!!

Válasz #236. hozzászólásra

Itt nem a tárcsa a lényeg ,a talaj,teljes humusz.
A talajhoz kell az eszköz választani.
Az az tárcsa nálam szaladna a föld tetején.
Válasz #236. hozzászólásra

... hát a sebesség meg a jó "hapokás főd" ...
ilyenben öröm lehet dolgozni
Válasz #235. hozzászólásra
http://www.youtube.com/watch?v=v7UovTra87o
erre gondoltam
Sziasztok
Ezt a videot láttátok már?
Mi jól viszi már, meg nagyon szép munkát csinál. Nekem a 3,4m-es V tárcsa nem csinál ilyet. És nem hiszem, hogy nehezebb lenne mint az enyém, mert akkor nem bírná felemelni.
Véleményeket várok. Esetleg ha van valakinek
Üdv
Válasz #233. hozzászólásra
:)))))))
Attól bírnia kellene!
Válasz #232. hozzászólásra
Na igen... De hát nem mi tettük bele ezt a fos váltót se... Mondjuk ezzel a fokozattal szántunk és tárcsázunk is...
Válasz #227. hozzászólásra
Nem a váltója simán gyenge? Annak a váltónak bármit húz is a gép, bírni kellene a motor teljesítményét.
Válasz #230. hozzászólásra
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁ nem garis már , de eladó!!!:) mondjuk 12-be
Válasz #229. hozzászólásra
Ja! Amit úgy "dicsértél" a múltkor.
Legalább garis?
Válasz #228. hozzászólásra
Mc Cormick-rák...
Válasz #227. hozzászólásra
Milyen traktor?
Válasz #226. hozzászólásra
Nálunk is épp ez folyik . Mc Mtx 200 VS. Ih 6,2 Vs qrva kemény föld!!! A hatás garantált váltó idén másodjára ki... 7. fokozat OHNE...
Válasz #219. hozzászólásra
És ahoz mit szólsz ,hogy alacsony fokozatban valami túlméretes munkagép.
Válasz #224. hozzászólásra
És mikor oldod fel a titkosítását? :-)
Válasz #218. hozzászólásra
Ez sajnos nem publikus.
Válasz #219. hozzászólásra
Nem nyert.
Válasz #217. hozzászólásra
Álló motornál tilos vontatni,mivel nyomás alatt van kenés.Gépkönyv szerint közepes fordulaton kell járatni a motort vontatáskor.
Válasz #220. hozzászólásra
Hát igen van a használati utasítási könyvben egy vontatásra vonatkozó rovat, nem árt betartani...
Válasz #219. hozzászólásra
Nálunk 1 JD ugy nyírtak ki, hogy lejtőnek kivette üresbe, valami kis recss, jött a másik JD behúzta, álló motorral, mire beértek megsültek a szinkronlammelák.
Válasz #218. hozzászólásra
Rossz olajat tett bele mondjuk...
Nem tett bele semmilyen olajat mondjuk......
Válasz #217. hozzászólásra
Mi olyat műveltél szegény Fergával, amit nem kellett volna?
Válasz #207. hozzászólásra
Én csináltam az enyém váltóját, persze Pisti irányításával... nagyságrendekkel kevesebből megvolt. És ez is csak a hülyeségem miatt ment tönkre. Ha nem cseszem el akkor valszeg még most is bontatlan lenne.
Válasz #202. hozzászólásra
Üdv!
Én is eladtam a 4,2es ih-t és vettem helyette egy 3m cariert... ég és föld a különbség... mondjuk az ih után mág volt egy cambridge henger is de a 155pacival csak kínlódott ha jött egy kis part. kellett volna még vagy 50ló meg duplakerék. A carierrel pörkölök ahol lehet még 18al is. de 12őt viszi a legnagyobb parton is. A munkájukat meg nem lehet összehasonlítani se... meg a fogyasztást se. És vonulni is sokkal könnyebb vele.
Válasz #214. hozzászólásra
8 ha,7 óra alatt 21 l/ha fogyasztással,55 cm mélyen.
Válasz #213. hozzászólásra
Lazítóztál már vele, vagy csak a próba volt?
Válasz #211. hozzászólásra
Holnap bemásolom,a trakiban van a másikháznál a könyve.Valami olyat,hogy a Massey fergusonnal közösen gyártott valtra motor került beszerelésre,de holnap pontosan megírom.
Majd Mfpisti ha jön,megírja.
Válasz #210. hozzászólásra
mit? azt hogy 620 DS motor van benne ( ami SISU)
Válasz #210. hozzászólásra
Pontosan mit ír?
Válasz #209. hozzászólásra
Pedig azt írja a könyve.
Válasz #208. hozzászólásra
a Valtrának sosem volt motorgyára :-(
Válasz #207. hozzászólásra
Valtra motoros,3 késes lazítót visz,középpkötött talaj.
Válasz #206. hozzászólásra
SISU motoros?
Azt mondják,hogy nagyon jó gépek ezek,csak ha az ember egy szétnyúzott váltós példányt fog ki akkor 4-5milliót ott lehet hagyni a totál felújítására.Persze ez 8-10-12-x ezer óra után várható ha nincsen szándékosan meggyilkolva a gép.
Reméljük fain lesz Neked!
hány késes lazítót visz milyen talajokon?
Válasz #205. hozzászólásra
Igen,most vettem,8140-es,160 LE.8 ha lazítottam vele,55 cm mélyen,a fogyasztása 21 liter/ha.
Válasz #203. hozzászólásra
A képen a Te Fergád van?
Milyen típus és hogy viselkedik?
adatokat
Válasz #203. hozzászólásra
IH 4,2 nehéztárcsa.
Képet csinálok majd. Állapota használt, de jó naprakész,használjuk sokat. Most már nyikorognak a csapágyak rajta többhelyen is, de holnap Misikolléga nekiugrik és kicseréli őket. Az a baj,hogy a csapágyak egy darabig veszik a zsírt aztán már nem,mégha gombot cserélek rajtuk akkorsem. Pedig hátrafelé vannak fordítva a gombok. Felrakáskor pedig figyelünk,hogy ne feszüljön a csapágy axiális irányba,mert az egyből megeszi a témát.
Ha valakinek nagy az 5,2-es ugyanilyen tárcsa akkor cserélhetünk. Gondolom az ilyen korú hasonló tárcsák sem szalon állapotúak.
Ja a rugós feszítőrész a tavaszon fellett javítva teljesen,mert igencsak elvolt kopva már.
Sárkaparók rajtavannak, bár néhány közön már lánc figyel.
Válasz #202. hozzászólásra
Milyen a 4,2-es?Kép van róla?
próbáltam laposon a Rába után való 620-as IH-t,viszi a Ferga egészen jól,mert vagy 7-el lehetne vele dolgozni egész nap és nem lenne túlterhelve, de ha jön egy part akkor sikta, a Rábák is csak emelgetik ilyenkor kifelé. Azt vettem észre,hogy legyen egy kicsit kisebb tárcsa egy gép után,amit bír húzni 8-9-10-el teljes mélységben,és akkor kiváló a munkája, és lehet,hogy területre sem sokkal kevesebb amit megcsinál,ráadásul minőségben!
Azért egy 5,2-esre elcserélném a 4,2-es tárcsámat! Ha valakit érdekel szóljon!!!
Nekünk a trágyaszóró kerekei kerék agyai vannak ráépítve a tárcsára, és 20éve úgy megy hiba nélkül. Mondjuk munka közben én a levegőbe emelem,nem is csak úszóba. Tarlóhantáskor persze tartatom,hogy ne fusson túl mélyre. De erre hátha összejön egy rövidtárcsa.
Válasz #146. hozzászólásra
Hali! Nekünk IH 4,2nehéztárcsa van. Szögét nemtudom,de jól megvan törve,biztosan nagy.
Nekünk a 217lovas Ferguson húzza. Előtte Same Laser150. Ezt a gépet ez a tárcsa gyilkolta ki. Utánna T150 húzta,ez kicsit jobban de évente generáloztuk meg sebváltóztuk őket. Itt nálunk 180lóerő viszi szépen laposon, 200 már könnyen is, parton a 200éppen csak jó, 220 viszi parton is kényelmesen.
Van itt JD 70akárhányas új erőgép, 200lóerős de a partokat nyögi a 4,2IH-val.
Plussz ha ódalgós a nagy part akkor a 95mázsás Fergusonnak is elhúzza kicsit a farát oldalra.
Ezt a szögezést kimérem majd. Az biztos,hogy a vonópontot egy lyukkal átkell rakni a tárcsán, akkor sokkal szebben fut és nem feszíti a gépet.
Válasz #199. hozzászólásra
Mint az állat olyan gyorsan.
Amikor már nem bírsz megülni a traktorban, akkor kb. jó.
Amikor már méteres lángot vet a kipufogó!
Hali! érdeklődnék mi az ideális sebesség egy 2 m-es tárcsával homokon??
Válasz #194. hozzászólásra
Hali!
Válasz #196. hozzászólásra
Hát ez marha jó!:-))
Válasz #195. hozzászólásra
faxom tudja.sima x tárcsa 4 éves 5 méter széles