ha látott volna már tandemet akkor tudná hogy hashúzóra van akasztva!!! mert a 3 pont nem igen bírná a 10 tonnákat! a kisebb egytengelyeseket szokták néha de azt se illik 3 pontra
illetve amit be raktak képet itt lentebb az meg sima húzón van amivel a hw kat is szokták húzni és a tandem kerék majdnem középen van így nem nehezkedik rá a traktorra! a tolatást meg gyakorolni kell mert attól hogy hosszú a rúdja attól még simán könnyebb vele tolatni mint a hw val bár megszokás kérdése mert mióta van zsámolyos kocsi itthon azota azzal is meg tudok fordulni szűk helyen is meg egyenesebe is! erdőbe gyakoroltam úgy hogy ahhoz képest a beton on már sima ügy!
Válasz #202. hozzászólásra
Probalj ki egy tandemet. Itt az egyik srac vett az Mbp helyett valami ujabb tandemet, mert nem megy a tolatas. Most meg olyan problemat mondott, hogy mikor az udvaraban derekszogben kellene tolatni, a tandemmel nem nagyon fer el, mivel a hosszu rudja miatt igen felremegy a traki fordulaskor.
Lehet nem szeretnek forgó zsámolyossal tolatni Különben fogalmam sincs. De ahogy mondtam, stabilabb a gép mögött a tandem, nem vagdalózik jobbra balra mint a többi kocsi egy egy kátyúnál. Valószínű ugyanaz a gép nagyobb terhet képes megindítani ha tandem van mögötte, de azt mondjuk érdemes megnézni hogy ahol nagy tandemet használnak ott általában átrakó kocsi is van, hogy a nagy pótkocsinak ne kelljen a földre bemenni. Viszont ezek baromira igénybe veszik a hárompontos felfüggesztést és közúton elég viccesek ha kanyarodni kell.
Amúgy nekem is valahogy jobban bejön a tandem. Mondjuk egy ilyen traktort is dobálna egy ehhez hasonló pótkocsi? Ugy kb 10t össztömegig? Sok olyan hely van itt a faluba hogy éles szögbe szűk helyre kell betolatni. Nem úgy hogy csak a magtárba depó mellé beállni vagy a garatba lebillenteni. Max táv az kb 15 km lenne messzebre nem szoktunk járni.
van benne valami de mondjuk relatív mert amikor a rövid tárcsát felveszed vagy nagy ekét ami nek van súlya akkor az is basztatja a gumit felnit mindent....
mondjuk én az egy tengelyesel olyan negativumot tudok hogy ha bepattog akkor nagyon szar huzni meg van buggyantva akkor pattog menet közbe de ennek nincs rugózása gondolom 2 tengelyes tandem nem pattog talán!
Könyebben tolatsz, könyebb vele elindulni, stabilabban fut a gép mögött, de közlekedni vele nem olyan jó. Nagyobb fordulókör és ahogy Hús Futár mondja, cibálja a gép hátulját.
mert a sima 2 tengelyes hw nem tépi a hátulját a trakinak???
mondjuk én még sose huztam nagy tandemet mondom eddig egy egytengelyes van meg mbp és ennyi de nagyon szemezgetünk velük! jah meg egyszer T 6 os trágyaszórót huztam meg se érezte a gép..... és hashúzón volt
Válasz #191. hozzászólásra
Hidd el hogy rosszabb húzni és nem kíméli a gép farát sem . A T-088-as még nagy krisztálnak rángatta a farát 100 Mázs trágyával .
ez most ellene szól a tandemnek vagy mellette? én is kíváncsi vagyok mert mi régóta tandemet vadászunk jó árban 10 tonna körülit nyuszi mögé könnyebb vele tolatni sárban télen a fával könnyebb menni vele mert rá támaszkodik a traktorra bárhova betolatok vele mert van egy egy tengelyes a kistraktor után nagyon jó kis gépek ! szerintem
Próbáld ki. Személy szerint nem szeretem a tandemet, de az tuti hogy a gép könyebben megindul egy tandemmel. A közlekedés annál érdekesebb velük. Akassz rá mondjuk egy T0-88-ra pár körre.
mióta annyi? Nekem pár éve a pirosrendszámos pótot valami fillérekért átírták... nem emlékszem rá pontosan de cakli pakli törzskönyvvel forgalmival új rendszámmal kijött egy tizes körül.
engem az a tandemes kocsik érdekelnek amilyenek nem kamion után van rakva hanem tatra meg kamaz után amelyiknek középen van a 2 tengelye nem pedig hátul! és magasítósak
Nagy valószinüséggel BE KUKÁZOTT a fék szeleped!! Vagyis megéret rá hogy be dobd a kukába és vegyél rá egy másikat... Régen faterom is probálkozot megbötykölni öket kevés sikerel..És amint azt tudjuk a FÉK AZ NEM JÁTÉK!!
sziasztok van egy rába pótom az lenne a bajom hogy elöl a fékszelep ereszti a levegőt már szétszetem de ugyanúgy ereszti a levegőt mi lehet a probléma?
igen ,de a tulajnak a közlekedési felügyeletnél ki kell vonatni a fuvarozásbol,mint irtam,ott kap igazolást amivel mehet az okmányirodába,és ha nem változott csak a megyei okmányirodák intézik a sárgarendszámot
3409 hozzászólás
Válasz #208. hozzászólásra
Milyen tipusú kocsik ?
Nekünk van 3,alig használt pótkocsi eladó,majd megpróbálok képeket felrakni róluk.
Válasz #204. hozzászólásra
ha látott volna már tandemet akkor tudná hogy hashúzóra van akasztva!!! mert a 3 pont nem igen bírná a 10 tonnákat! a kisebb egytengelyeseket szokták néha de azt se illik 3 pontra
illetve amit be raktak képet itt lentebb az meg sima húzón van amivel a hw kat is szokták húzni és a tandem kerék majdnem középen van így nem nehezkedik rá a traktorra! a tolatást meg gyakorolni kell mert attól hogy hosszú a rúdja attól még simán könnyebb vele tolatni mint a hw val bár megszokás kérdése mert mióta van zsámolyos kocsi itthon azota azzal is meg tudok fordulni szűk helyen is meg egyenesebe is! erdőbe gyakoroltam úgy hogy ahhoz képest a beton on már sima ügy!
Válasz #204. hozzászólásra
Ezeket talán nem a hárompontra kellene függeszteni és akkor már mmindjárt más...
Válasz #202. hozzászólásra
Probalj ki egy tandemet. Itt az egyik srac vett az Mbp helyett valami ujabb tandemet, mert nem megy a tolatas. Most meg olyan problemat mondott, hogy mikor az udvaraban derekszogben kellene tolatni, a tandemmel nem nagyon fer el, mivel a hosszu rudja miatt igen felremegy a traki fordulaskor.
Válasz #201. hozzászólásra
Különben fogalmam sincs. De ahogy mondtam, stabilabb a gép mögött a tandem, nem vagdalózik jobbra balra mint a többi kocsi egy egy kátyúnál. Valószínű ugyanaz a gép nagyobb terhet képes megindítani ha tandem van mögötte, de azt mondjuk érdemes megnézni hogy ahol nagy tandemet használnak ott általában átrakó kocsi is van, hogy a nagy pótkocsinak ne kelljen a földre bemenni. Viszont ezek baromira igénybe veszik a hárompontos felfüggesztést és közúton elég viccesek ha kanyarodni kell.
Lehet nem szeretnek forgó zsámolyossal tolatni
Én se húztam még tandemet csak hw-t de az sajna mindíg csak kölcsönbe volt.
Amúgy nekem is valahogy jobban bejön a tandem. Mondjuk egy ilyen traktort
is dobálna egy ehhez hasonló
pótkocsi? Ugy kb 10t össztömegig? Sok olyan hely van itt a faluba hogy éles szögbe szűk helyre kell betolatni. Nem úgy hogy csak a magtárba depó mellé beállni vagy a garatba lebillenteni. Max táv az kb 15 km lenne messzebre nem szoktunk járni.
Lebuktam, én tényleg csak HW-t húztam még!
De akkor külföldön miért rohangásznak a nagy tandemes kocsikkal?
Válasz #199. hozzászólásra

igaz!
Válasz #198. hozzászólásra
De milyen nehéz egy rövid tárcsa ? max 30 mázsa egy tandemen ha van 100-120 mázsa annak fele a gépre esik KB .
Válasz #196. hozzászólásra
van benne valami de mondjuk relatív mert amikor a rövid tárcsát felveszed vagy nagy ekét ami nek van súlya akkor az is basztatja a gumit felnit mindent....
mondjuk én az egy tengelyesel olyan negativumot tudok hogy ha bepattog akkor nagyon szar huzni meg van buggyantva akkor pattog menet közbe de ennek nincs rugózása gondolom 2 tengelyes tandem nem pattog talán!
Válasz #193. hozzászólásra
Nem ám mivel ott csak húzás van ezek meg ránehezkednek a gép hátsó hídjára és baszatják végig a gumit felnit csapágyakat .
Válasz #191. hozzászólásra
Könyebben tolatsz, könyebb vele elindulni, stabilabban fut a gép mögött, de közlekedni vele nem olyan jó. Nagyobb fordulókör és ahogy Hús Futár mondja, cibálja a gép hátulját.
Válasz #186. hozzászólásra



























Azzal amelynek a platója nagyobb mint a másiké, és jobban fel van magasítva!!!
Válasz #192. hozzászólásra
mert a sima 2 tengelyes hw nem tépi a hátulját a trakinak???
mondjuk én még sose huztam nagy tandemet mondom eddig egy egytengelyes van meg mbp és ennyi de nagyon szemezgetünk velük! jah meg egyszer T 6 os trágyaszórót huztam meg se érezte a gép..... és hashúzón volt
Válasz #191. hozzászólásra
Hidd el hogy rosszabb húzni és nem kíméli a gép farát sem . A T-088-as még nagy krisztálnak rángatta a farát 100 Mázs trágyával .
Válasz #188. hozzászólásra
ez most ellene szól a tandemnek vagy mellette? én is kíváncsi vagyok mert mi régóta tandemet vadászunk jó árban 10 tonna körülit nyuszi mögé könnyebb vele tolatni sárban télen a fával könnyebb menni vele mert rá támaszkodik a traktorra bárhova betolatok vele mert van egy egy tengelyes a kistraktor után nagyon jó kis gépek ! szerintem
vegyél hw6011 vagy8011-et oszt levan a gondod
Válasz #186. hozzászólásra
Próbáld ki. Személy szerint nem szeretem a tandemet, de az tuti hogy a gép könyebben megindul egy tandemmel. A közlekedés annál érdekesebb velük. Akassz rá mondjuk egy T0-88-ra pár körre.
Válasz #186. hozzászólásra











Kérdésedből ítélve Te még életedben nem szállítottál egytengelyes v. tandem kocsival.Próbáld ki,életre szóló élmény lesz.
Válasz #186. hozzászólásra
Vonóerő szempontjából szerintem a tandemes-ből nagyobb súlyt bir mert rátámaszkodik a trakira
Lenne egy elméleti kérdésem:
ugyanaz a traktor milyen pótkocsival tud többet szállítani?
- sima kéttengelyes vagy mondjuk tandemessel ?
http://farmweb.cz/index.php?page=view_image&id=MTk4N1gzMjUyNlgzNzk3NTE=#skok
1. dolly csebe azt írja
huba mennyi ilyen van?
Válasz #182. hozzászólásra
Az akkor volt, a friss adatokat a neten is megtalálod
Válasz #173. hozzászólásra
mióta annyi? Nekem pár éve a pirosrendszámos pótot valami fillérekért átírták... nem emlékszem rá pontosan de cakli pakli törzskönyvvel forgalmival új rendszámmal kijött egy tizes körül.
Válasz #180. hozzászólásra
EB 7-est Vagy EB 8-ast azok még anyagból vannak !
Válasz #178. hozzászólásra
engem az a tandemes kocsik érdekelnek amilyenek nem kamion után van rakva hanem tatra meg kamaz után amelyiknek középen van a 2 tengelye nem pedig hátul! és magasítósak
És még 1 hozzászólás...valószinű nemigen értetek a levegőfékek megjavitásához!
Menyire éré meg bárkinek olcsó kamion pótkocsikat vásárolni Szerbiából?Van vagy 15 darab....10-15 tonnások...
akkor kuka ma majdnem felborított egy jeges úton
Válasz #175. hozzászólásra

Nagy valószinüséggel BE KUKÁZOTT a fék szeleped!!

Vagyis megéret rá hogy be dobd a kukába és vegyél rá egy másikat... Régen faterom is probálkozot megbötykölni öket kevés sikerel..És amint azt tudjuk a FÉK AZ NEM JÁTÉK!! 


sziasztok van egy rába pótom az lenne a bajom hogy elöl a fékszelep ereszti a levegőt már szétszetem de ugyanúgy ereszti a levegőt mi lehet a probléma?
Sziasztok Kollégák!

Véleményeteket kérném pótkocsi ügyben.
Alacsony építésű, bála és gép szállításra alkalmas, platós pótkocsikat (2 vagy 3 tengelyes kiskerekű pótok, platóval) szoktak keresni, van rá igény?
Köszönöm a segítséget!
Üdv
Válasz #172. hozzászólásra
22000
köszönöm a segítséget, azt szeretném még kérdezni, hogy az átírás költsége mennyi pótkocsi esetében?
Válasz #170. hozzászólásra
a 164-esben leirtam ,hogy igen a tulaj tudja csak intézni
de akkor azt neki kell megcsináltatnia, mielőtt eladja nekem
Válasz #168. hozzászólásra
igen ,de a tulajnak a közlekedési felügyeletnél ki kell vonatni a fuvarozásbol,mint irtam,ott kap igazolást amivel mehet az okmányirodába,és ha nem változott csak a megyei okmányirodák intézik a sárgarendszámot
akkor csak a rendszámot kell lecseréltetni az okmányirodában?
Válasz #166. hozzászólásra
nem kell müszakiztatni amig le nem jár
mármint nem kell forgalomból kivonatni? és eladáskor leműszakiztatni?
ahhoz elég csak a fuvarozásból kivonatni? nem kell akkor műszaki?
Válasz #161. hozzászólásra
A tulaj akitől veszed eladás elött kivonatja a fuvarozásbol,és fehéret tetet rá,
Válasz #160. hozzászólásra
Elvileg meg kellene lenni a tulajnal a feher rsz-nak is , nem?
Válasz #145. hozzászólásra
:-) Ilyen potot en meg csak konteneresben lattam eloben...
nincs fuvarengedélyem persze. de akkor hogy lehet megoldani?
Válasz #158. hozzászólásra
ő papiron csak fehér rendszámosat adhat el,kivéve ha van fuvarengedélyed,de gondolom az nincs neked,