Válasz kelemen81 #4060. hozzászólásáraKöszönöm.Fehérváron csak ez az egy van eladó 850-ért ez
Az 5611-et én is szerelem,apám mg gépszerelő szakmájú.Régi gépeket megszereli,tsz szerelőket is ismerem.Voltak is crystalok a tsz-ben .Szereléstől nem fosok
Válasz tomsics #4058. hozzászólására fehérvárit 1,1 re probald lealkudni persze finoman esetleg
de az az elsö szériás még 60 vége 70 eleje gyártás
sz hogy a foton mit mutat tök mindegy az a gyanus ha lefestették legalábbis nekem
de ha azt mondják ez meg az meg lett csinálva és ilyen meg olyan szuper odamegy az ember aztán log az ékszij vagy tök kopott repedezett gumi van rajta
estleg olaj alatta meg megfogod a motort aztán meleg akkor menekülj onnét
rengeteg dolog van ami buktató és sokat észre sem tudsz venni vásárlásnál
és soha de soha ne vásárolj ugy hogy vagy te vagy valaki nem ismeri akit te vittél mit is kell ene nézni azon a gépen
felsorolni felesleges ha nem értesz hozzá
és javaslom amig nem találtál a környékeden olyat aki vállalja hogy javitja vagy segit neked javitani azt a tipust addig eszedbe ne jusson megvenni hacsak nem értesz hozzá te magad
Válasz tomsics #4051. hozzászólásárabátorság,vagy vakmerőség? Ennyi pénzből zsir Mtz még klímát is rakadhatsz bele. Jó,tudom utállod. én is. De óccsó! Összehányod új cuccokból,mindenből 2 végy,lefested,azt éltedben kiszolgál. Ne költsd a pénzt ilyesmire!
Válasz kelemen81 #4054. hozzászólására2 millió a keret.Annyit veszek fel.Ezért nem is nézek 2 milliós gépeket.Tisztában vagyok vele,hogy kell rá költeni.
Olajak,szűrőket kapásból cserélném.Ezen sosem spóroltam.
De ha tudtok valami gépet,amit ki lehet hozni ebből a keretből és a dunántúlon van (somogyi vagyok) ne tartsátok magatokban.Én már végig bújtam,az összes hirdetést,de ezen a környéken a sok mtz-n kívül alig akad valami.
CashNetCity hitel cég kínál személyi kölcsön és üzleti hitelek megfizethető kamatláb per semmisítse meg. ez az, hogy segítsen megfeleljen a pénzügyi kötelezettségeit, különösen most, hogy a bankok már nem nyújtanak hitelt az alacsony jövedelműek. Akkor hitelt 200,000HUF a 100,000.000.00HUF. A további vizsgálatok, kérjük, forduljon hozzánk e-mailben (cashnetcity@gmail.com)
szerény véleményem szerint arrol ne is álmodj hogy veszel egy 30 éves traktort és arra nem kell kapásból költeni pár százat ha csak nincs nagyon jo barátod aki majd behuzkod a szántoról idonként
de ne legyen igazam bár én még olyat nem találtam ... amin olaj szurok válto olaj ,kormánycsuklo , szijak , .. esetleg repedezet öreg gumi stb... ne lett volna ha meg kicsit enged a hidraulika egy fuggesztett tárcsánál ami majd kiderül akkor még jobb a történet
és ezek még nem is komoly gondok ...
de ne igy legyen
én nem mernék hitelbol egy oreg gépet megvenni mert majd utána jon a sz...po tapasztalatom alapján
Válasz Attikaa #4052. hozzászólásáraNem nem.
Gép karbantartásra van egy elkülönített összeg,így ha bármikor be üt valami nem kell matekozni.Illetve több pénzt kérek mint a gép ára.
Hát srácok,bújtam a netet,de nem igen találok a közelembe nekem megfelelő kisebb zetort.8011-et egyet se.Ezért neki álltam nézni a 12045-ket.Találtam egyet,közel is van,műszaki is van rajt,képen egész korrekt,bár az ára alapján lehet,hogy beteges.Illetve 35km-re találtam egy zt-323 A-t is.Zt-ről már beszéltünk,de kíváncsi vagyok ezekről mi a véleményetek,ti melyiket vennétek meg és miért.
Tudom már sokat kérdezek,de nem vagyok egy pénzes ember,kölcsönből lesz véve,ezért szeretnék nagyjából képben lenni
Válasz csoppika #4048. hozzászólásáraHat nekem van oreg jd traktorom meg csak azt sem mondanam hogy leharcolt sot ... de ne igen szivesen ulok ra ha valasztani kell 2011es 60le kenyergaz kormany hangos budos lassu rohadt draga hozza minden maga a traktor is hasznaltan es kenyelem zero buntetes vezetni..
Válasz mtz1221 #4042. hozzászólásáraRendes traktort majd akkor akarok, ha rám szakad a bank... Egyelőre semmire nincs keret... És ha a búzán, árpán kívül a többi közelít a nullához, vagy bukó, akkor nem is lesz... Kis pénz-kis foci...
Válasz csoppika #4046. hozzászólásáraAmi ha kell 2. vagy 3. napra itt lehet... Csak tudni kell , hova menj a cuccért, vagy hol van esetleg osztrákban elosztó raktár... (JD-nek állítólag Bécsben)
Válasz mtz1221 #4043. hozzászólására lehet hogy a dunántúl már 24 órán belül kapsz alkatrészt hozzájuk de itt keleten ez még mindig az mtz-hez elérhető
Válasz csoppika #4029. hozzászólásáraHa rendes traktort akarsz akkor ezek közül válasz.
Tavaly vett az egyik haverom egy 15000 órásat,hát eldobom az agyam hogy menyire előrébb van az új mtztől ezek az öreg vackok.
Válasz Sk Laci #4040. hozzászólásáraTény, hogy aki csak kereskedik velük, honnan tudja, hogy jó állapotú? Nem makettek ezek, hogy elég, ha jól néz ki... Volt nálam is vevő jelölt, aki kipingált traktort keresett, a vele jött szakértő öreg gondolom 3 hektáron babusgatta az mtz-jét, ahhoz hasonlót keresett a koma...
Válasz kelemen81 #4038. hozzászólásáraNem a kiglancolt traktorokat kell megvenni olyan helyen ahol nem a mezőgazdasággal dolgoznak, csak kupeckodnak. Tőlem aki vett Crystalt senki sem panaszkodott. Nálam a traktorok dolgoztak a földeken, és csak akkor adtam el a gépparkból traktort, amikor megérkezett az új helyette. Mindegyik rendben volt, mindenük müködött, de eladáskor egyenesen megmondtam, hogy bármelyik gép elromolhat. Az eladás okát megmondtam, "mivel megjött az új a helyébe, feleslegessé vált". Akiknek megtetszett a gép és komolyan érdekelte az megvette, a kupeckodó, találgató, nagyon eggyezkedő személyiségeket pedig kitessékeltem az udvarból.
Akkor errol a nyul-bekarol leirom en is amit tudok. Vegigolvastam sok cseh es szlovak forumot, ja es a konyveben is le van irva.
tehat hideg olajjal mindig bekaban kene hasznalni terheles nelkul, de amint nagyobb fordulaton jaratod, tehat kimegyek az utra (en ugy 1200 felett) atrakom nyulba es mar hagyom is ott. Mire kierek a foldre, mar nem hasznalom a bekat, csak akkor, ha valami miatt nem birja a munkat (kemenyebb talaj, vagy megrakott potot kezdek huzni) akkor atrakom bekaba, felveszi a fordulatot, majd at nyulba es hagyom is ott. Ha eleget nyom a szivattyu, akkor nem rangat ha leesik a fordulat (elveszed a gazt), tehat jol mukodik az egesz cucc.
Ha probalod, akkor melegitsd be bekaban, majd a probakoron rakd at nyulba menet kozben. Ha meleg az olaj es jo a szerkezet, akkor nem ravalt vissza magatol bekaba ha elveszed a gazt. Hideg motornal ez meg elofordulhat.
Talalkozhatsz olyan megoldassal is, hogy ki van dobva az egesz miskulancia a valtobol, ilyenkor mindig nyulban van, es nem reagal a karra, jo esetben le is van kotve a kar.
Nekem a 12145 os igy van. Igy kerult hozzank.
Ha erdekel megkeresem a leirasokat, valahol megvan pdfben cseh nyelven
Allitolag ugy 200euro kornyeken lenne a szerkezet ara, a valto javitasanal majd beszerzek egyet, lattam mar katalogusokban, hogy tobb valtozata letezik, szoval oda kell figyelni, hogy melyik lesz jo.
Válasz csoppika #4034. hozzászólásáraMeg még Szegeden helyeselt a koma, hogy a turbózott mtzjének kell alapjáraton a minimum 1bar olajnyomás... 5perc múlva meg azt ecsetelte, hogy az utólag turbózott 12045-nek elég a 0.7bar is
Válasz tomsics #4033. hozzászólásáraHogy működik-e? Rá kell akasztani vmi megrakott pótkocsit(meredek emelkedő hiányában)az talán elég lesz... Ha kipörgött békában-ráhúzod a nyulat, gondolkodás nélkül gyorsulnia kell... Ez emelkedőn nálam úgy nézett ki, mintha seggberúgtak(leugrottam volna a kuplungról az autóban egyesben)volna úgy megindult.. Vissza meg mikor egyesben félgázon megy a kocsi aztán hirtelen leveszed a gázt, megtorpan belassul...kb olyan érzés...
Próbáltam 1x egy szart, az gondolkodott nekiindulás előtt...visszafele semmit nem csinált...ja meg 25fokban start pilottal indult(hogy "biztos" legyen a dolog)...haver ezt látva rosszul lett Kocsikáztunk a "jó állapotú" sz@rért 180km-t... A másik helyen Szeged mellett megmagyarázták, hogy az új gyűrűk miatt van kartergáz...
Válasz Sk Laci #4031. hozzászólásáraKöszönöm mindenkinek a választ.Ha vásárlásra kerülne sor,ezt valahogy megtudom nézni,hogy jó-e a szalag?
Ezeknek a 8011-nek amúgy mi a reális áruk kb?
Somogyban lakom,a legközelebbi fehérváron van 800-ért,de képen elég lelakott.A többi 1,5 misi
Válasz Sk Laci #4026. hozzászólásáraHali.
Nekem is így mondta az öreg barátom. Annyi, hogyha leesik a ford, akkor nincs meg a nyomás a nyúlhoz??? Meg ha túl korán kapcsolja, akkor sem???
Válasz csoppika #4025. hozzászólásáraElég lenne beletenni eredeti 2. fokozatot. A 80-as 2. fokozata is paszol, de ez gyengéb, és fordított fogazatú hogy ne lehessen felcserélni a két tipust. Az illetőnek mndkét tengelyen ki kell cserélnie a 120-ra.
Válasz kajszi_71823 #4023. hozzászólásáraNe is haragudj meg, de ezt a marhaságot honnan szedted? Nyulat az olajnyomás kapcsolja, békában pedig a rúgó ráhúzza a szalagot a nyomatékváltó dobjára. Lehet használni mind a kettőt, nincsen időre semmi. Amit te állitasz, hogy csak egy darabig lehet behúzva a szalag, az a 5011-7745 turbóig a kardánykuplung bekapcsolására levő fék, de ezek egészen más traktorok. Igaz, hogy talán már 10 éve adtam el az utolsó Crystalom, de még nagyon is jól emlékszem a belsejére, mert javítottam is őket ha kelet.
Válasz csoppika #4024. hozzászólásáraSzóval akkor a 16 sebesség ezeken is csak vicc kategória:/ Van 8, amiből a terep egyszerű felhasználónak szinte használhatatlan...(javítsatok ki, ha tévedek)
Legalábbis az első próbakörömön ez jött le...
Arra jól emlékszem, hogy a 120-as szinte minden földmunkát országúti? 2.-ben csinál? Itt az egyik koma 2 év alatt 3x csináltatta a 2. fokozatot...
Válasz kajszi_71823 #4023. hozzászólásáraAkkor melyik részét vezérli az olajnyomás? Mert nekem egy öreg Zetor szerelő/user annyit mondott, hogy nem használja szántáskor a nyomatékváltót ,mert az kényes...
Mentségemre legyen mondva, csak majdnem lettem Zetor tulajdonos...
Válasz csoppika #4019. hozzászólásáraEmber, inkább ne beszélj butaságokat. Alapállásban a nyúl van. s mikor elfogy a fordulat, akkor huzod le békába. Mikor ossze szedi magát a motor, akkor tolod fel megint nyúlba. Ha te békában használod, 1 év és megadja magát, megég a szalag. Nemhiába adta meg a gyár is a max. 5 percig használatot.
Válasz Koszi. #4020. hozzászólásáraNemhiába...tőlünk elindulva kelet felé a Bakony lábánál régen a tsz időben elfogytak a Belarusok...jöttek a 120-as Crystalok... Azért találni arra hozzáértő öreg szakikat...
Válasz tomsics #4018. hozzászólásáraKörnyéke válogatja.. Felénk ( igaz dombok vannak és középkötött- kötött földek). Egy vogel vagy hasonló ( 35 ös fogású) ekével tisztességesen szántani még sokszor a 820 as mtz-vel sem tudok. A 9540 es zetor már viszi azért, bár az is néha kevés ott inkább az erő fogy el, mtz-nél pedig a tapadás hiába 4x4 es :)
Válasz tomsics #4018. hozzászólásáraA nyul/beka az egy nyomatékváltó dob szalaggal. Az egyik szivattyúról, olajnyomással működik. Alaphelyzetben béka van. 3/4 fordulatpn lehet kapcsolni egy karral a nyulat. Akkor ha jó, terhelés alatt meglódul. Ha visszaesik/visszaveszed a fordulatot, akkor vissza kell húzni a kart békába(ekkor megtorpan)... Különben a kevés olajnyomás miatt elég a szalag...
Terheletlenül csak meredek dombon lehet kipróbálni, hogy rendesen műxik-e... Ha elégett a szalag, vagy keveset nyom a szivattyú, akkor nem működik...
Nem az a gond hogy túl drága, hanem macerás a csere...
Válasz Bigiboy77 #4017. hozzászólásáraÉn egy 3 fejes ekét szeretnék majd utána,rugós kapát illetve egy vontatott tárcsát.Az 5611 már nagyon szenvedve dolgozik velük,kicsit nagy neki.
De gondolom ez könnyű egy 8011-nek,így lehet,hogy nem is lenne annyira fontos az első hajtás nekem.
Buta kérdés,de mi ez a nyúl-béka?Olyan mint a felező?
Válasz tomsics #4015. hozzászólásáraGyengei, mindenkeppen a hatso resz, valto (nyul-beka), olajfojas nelkul mar nincsenek ezek a regi gepek. Hidraulikus rendszert erdemes tuningolni pl lengyel szivattyuval.
Szamolni kell vele, hogy mindenkeppen erosen 30 ev feletti gepek ezek. A nagyreszuk mar atment par javitason, mokolason. Sok modositast talalni hozzajuk a neten, pl gyorsitani a valton, erositeni a hatuljat stb...
Nemreg vasaroltuk a 12145ost, hat ezen szinte minden reszen kellett vmit javitani, pedig meg nincs 30 eves. Alkatresz mar tobbnyire lengyel van, elegge szort minoseggel, de nagyjabol minden beszerezheto hozza, es meg szakit is lehet hozza talalni (nalunk SK).
Válasz tomsics #4015. hozzászólásáraSzantasban ugy 2o liter felett hektaronkent 4 fejes ekevel, 25-30cm melysegnel.
altalaban ugy szamolom, hogy ha kint dolgozom a szanton, orankent 10 litert elfogyaszt. Persze terheles alatt, talajmunkaknal. Itt azert vannak elteresek kulombozo munkaknal, de igy szamolom az uzemanyagot, nehogy kinnt maradjak.
Ez messze nem major(UR I) kategoria....
7064 hozzászólás
Válasz kelemen81 #4062. hozzászólásárahttps://stroje.bazos.sk/?hledat=ZETOR+CRYSTAL&hlokalita=&iddel=1
Válasz tomsics #4061. hozzászólásáragumi hátso kuka és lefestett az is ecsetes megoldással
ez elég ratyi de attol még akár rendben is lehet belul meg kell nézni
Válasz tomsics #4061. hozzászólásáraakkor nem egyröl beszélunk bár én vagy egy honapja láttam 1,5 ért arra
Válasz kelemen81 #4060. hozzászólásáraKöszönöm.Fehérváron csak ez az egy van eladó 850-ért ez
Az 5611-et én is szerelem,apám mg gépszerelő szakmájú.Régi gépeket megszereli,tsz szerelőket is ismerem.Voltak is crystalok a tsz-ben .Szereléstől nem fosok
Válasz tomsics #4058. hozzászólására fehérvárit 1,1 re probald lealkudni persze finoman esetleg
de az az elsö szériás még 60 vége 70 eleje gyártás
sz hogy a foton mit mutat tök mindegy az a gyanus ha lefestették legalábbis nekem
de ha azt mondják ez meg az meg lett csinálva és ilyen meg olyan szuper odamegy az ember aztán log az ékszij vagy tök kopott repedezett gumi van rajta
estleg olaj alatta meg megfogod a motort aztán meleg akkor menekülj onnét
rengeteg dolog van ami buktató és sokat észre sem tudsz venni vásárlásnál
és soha de soha ne vásárolj ugy hogy vagy te vagy valaki nem ismeri akit te vittél mit is kell ene nézni azon a gépen
felsorolni felesleges ha nem értesz hozzá
és javaslom amig nem találtál a környékeden olyat aki vállalja hogy javitja vagy segit neked javitani azt a tipust addig eszedbe ne jusson megvenni hacsak nem értesz hozzá te magad
Válasz tomsics #4051. hozzászólásárabátorság,vagy vakmerőség? Ennyi pénzből zsir Mtz még klímát is rakadhatsz bele. Jó,tudom utállod.
én is. De óccsó! Összehányod új cuccokból,mindenből 2 végy,lefested,azt éltedben kiszolgál. Ne költsd a pénzt ilyesmire! 
Válasz kelemen81 #4054. hozzászólására2 millió a keret.Annyit veszek fel.Ezért nem is nézek 2 milliós gépeket.Tisztában vagyok vele,hogy kell rá költeni.
Olajak,szűrőket kapásból cserélném.Ezen sosem spóroltam.
De ha tudtok valami gépet,amit ki lehet hozni ebből a keretből és a dunántúlon van (somogyi vagyok) ne tartsátok magatokban.Én már végig bújtam,az összes hirdetést,de ezen a környéken a sok mtz-n kívül alig akad valami.
Válasz cashnetcity #4056. hozzászólásáraTe meg fordulj felèm...'oszt kapd be...
CashNetCity hitel cég kínál személyi kölcsön és üzleti hitelek megfizethető kamatláb per semmisítse meg. ez az, hogy segítsen megfeleljen a pénzügyi kötelezettségeit, különösen most, hogy a bankok már nem nyújtanak hitelt az alacsony jövedelműek. Akkor hitelt 200,000HUF a 100,000.000.00HUF. A további vizsgálatok, kérjük, forduljon hozzánk e-mailben (cashnetcity@gmail.com)
Válasz tomsics #4053. hozzászólásáraVan 500-ad karbantartásra, javításra? Mert könnyen beüthet...
Válasz tomsics #4051. hozzászólásáraa zt azért nem zetor
az ndk kicsit máshol volt
és nem véletlen hogy árban joval alatta van
szerény véleményem szerint arrol ne is álmodj hogy veszel egy 30 éves traktort és arra nem kell kapásból költeni pár százat ha csak nincs nagyon jo barátod aki majd behuzkod a szántoról idonként
de ne legyen igazam bár én még olyat nem találtam ... amin olaj szurok válto olaj ,kormánycsuklo , szijak , .. esetleg repedezet öreg gumi stb... ne lett volna ha meg kicsit enged a hidraulika egy fuggesztett tárcsánál ami majd kiderül akkor még jobb a történet
és ezek még nem is komoly gondok ...
de ne igy legyen
én nem mernék hitelbol egy oreg gépet megvenni mert majd utána jon a sz...po tapasztalatom alapján
Válasz Attikaa #4052. hozzászólásáraNem nem.
Gép karbantartásra van egy elkülönített összeg,így ha bármikor be üt valami nem kell matekozni.Illetve több pénzt kérek mint a gép ára.
Válasz tomsics #4050. hozzászólásáraPlussz kölcsönből felújítva??? Azért így ebből bukta is lehet...
Válasz tomsics #4050. hozzászólásárazetorZt323
Hát srácok,bújtam a netet,de nem igen találok a közelembe nekem megfelelő kisebb zetort.8011-et egyet se.Ezért neki álltam nézni a 12045-ket.Találtam egyet,közel is van,műszaki is van rajt,képen egész korrekt,bár az ára alapján lehet,hogy beteges.Illetve 35km-re találtam egy zt-323 A-t is.Zt-ről már beszéltünk,de kíváncsi vagyok ezekről mi a véleményetek,ti melyiket vennétek meg és miért.
Tudom már sokat kérdezek,de nem vagyok egy pénzes ember,kölcsönből lesz véve,ezért szeretnék nagyjából képben lenni
Válasz csoppika #4048. hozzászólásáraHat nekem van oreg jd traktorom meg csak azt sem mondanam hogy leharcolt sot ... de ne igen szivesen ulok ra ha valasztani kell 2011es 60le kenyergaz kormany hangos budos lassu rohadt draga hozza minden maga a traktor is hasznaltan es kenyelem zero buntetes vezetni..
Válasz mtz1221 #4042. hozzászólásáraRendes traktort majd akkor akarok, ha rám szakad a bank... Egyelőre semmire nincs keret... És ha a búzán, árpán kívül a többi közelít a nullához, vagy bukó, akkor nem is lesz... Kis pénz-kis foci...
Válasz csoppika #4046. hozzászólásáraAmi ha kell 2. vagy 3. napra itt lehet... Csak tudni kell , hova menj a cuccért, vagy hol van esetleg osztrákban elosztó raktár... (JD-nek állítólag Bécsben)
Válasz Mihály-963 #4044. hozzászólásáraNyugi...ennyi idős Fendt-hez is csak osztrákban van cucc, de lehet ott sem egyből...(rendelni mondjuk itt is lehet)
Válasz Mihály-963 #4044. hozzászólásáraEz ugy butaság, ahogy van...
Válasz mtz1221 #4043. hozzászólására lehet hogy a dunántúl már 24 órán belül kapsz alkatrészt hozzájuk de itt keleten ez még mindig az mtz-hez elérhető
Válasz mtz1221 #4042. hozzászólásárahttps://www.google.rs/search?q=fendt+309&espv=2&biw=1097&bih=546&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjdi9L43qzOAhWIOBQKHa1BB8cQ_AUIBigB&dpr=1.75#tbm=isch&q=fendt+309+turbomatik
Válasz csoppika #4029. hozzászólásáraHa rendes traktort akarsz akkor ezek közül válasz.
Tavaly vett az egyik haverom egy 15000 órásat,hát eldobom az agyam hogy menyire előrébb van az új mtztől ezek az öreg vackok.
Válasz Sk Laci #4040. hozzászólásáraTény, hogy aki csak kereskedik velük, honnan tudja, hogy jó állapotú? Nem makettek ezek, hogy elég, ha jól néz ki... Volt nálam is vevő jelölt, aki kipingált traktort keresett, a vele jött szakértő öreg gondolom 3 hektáron babusgatta az mtz-jét, ahhoz hasonlót keresett a koma...
Válasz kelemen81 #4038. hozzászólásáraNem a kiglancolt traktorokat kell megvenni olyan helyen ahol nem a mezőgazdasággal dolgoznak, csak kupeckodnak. Tőlem aki vett Crystalt senki sem panaszkodott. Nálam a traktorok dolgoztak a földeken, és csak akkor adtam el a gépparkból traktort, amikor megérkezett az új helyette. Mindegyik rendben volt, mindenük müködött, de eladáskor egyenesen megmondtam, hogy bármelyik gép elromolhat. Az eladás okát megmondtam, "mivel megjött az új a helyébe, feleslegessé vált". Akiknek megtetszett a gép és komolyan érdekelte az megvette, a kupeckodó, találgató, nagyon eggyezkedő személyiségeket pedig kitessékeltem az udvarból.
Válasz csoppika #4034. hozzászólásáranekem ki van szedve meg a palca is a kormanynal mar igy vettem es nem is igen hianyzik
Válasz tomsics #4033. hozzászólásáraSzerintem 1mill a plafon amit er de
Ez viszonylagos
En ne hiszek abban hogy ez tokeletes felujitott meg hasonlo
Amit eddig vettem hasznaltat tok mindegy milyen dumaval adtak el mindre sok munka es penz ment ra mire
Ha nem is jo de elfogadhato lett
De ez az en tapasztalatom
Turbo szett hozza 130ezer kintrol ha keves a gyari 80van de nem igazan szereti hosszu tavon sem a hajtas sem a motor
Válasz kelemen81 #4012. hozzászólásáraTurbo...
Nem sima 4henger
Akkor errol a nyul-bekarol leirom en is amit tudok. Vegigolvastam sok cseh es szlovak forumot, ja es a konyveben is le van irva.
tehat hideg olajjal mindig bekaban kene hasznalni terheles nelkul, de amint nagyobb fordulaton jaratod, tehat kimegyek az utra (en ugy 1200 felett) atrakom nyulba es mar hagyom is ott. Mire kierek a foldre, mar nem hasznalom a bekat, csak akkor, ha valami miatt nem birja a munkat (kemenyebb talaj, vagy megrakott potot kezdek huzni) akkor atrakom bekaba, felveszi a fordulatot, majd at nyulba es hagyom is ott. Ha eleget nyom a szivattyu, akkor nem rangat ha leesik a fordulat (elveszed a gazt), tehat jol mukodik az egesz cucc.
Ha probalod, akkor melegitsd be bekaban, majd a probakoron rakd at nyulba menet kozben. Ha meleg az olaj es jo a szerkezet, akkor nem ravalt vissza magatol bekaba ha elveszed a gazt. Hideg motornal ez meg elofordulhat.
Talalkozhatsz olyan megoldassal is, hogy ki van dobva az egesz miskulancia a valtobol, ilyenkor mindig nyulban van, es nem reagal a karra, jo esetben le is van kotve a kar.
Nekem a 12145 os igy van. Igy kerult hozzank.
Ha erdekel megkeresem a leirasokat, valahol megvan pdfben cseh nyelven
Allitolag ugy 200euro kornyeken lenne a szerkezet ara, a valto javitasanal majd beszerzek egyet, lattam mar katalogusokban, hogy tobb valtozata letezik, szoval oda kell figyelni, hogy melyik lesz jo.
B.
Válasz csoppika #4034. hozzászólásáraMeg még Szegeden helyeselt a koma, hogy a turbózott mtzjének kell alapjáraton a minimum 1bar olajnyomás... 5perc múlva meg azt ecsetelte, hogy az utólag turbózott 12045-nek elég a 0.7bar is
Válasz tomsics #4033. hozzászólásáraHogy működik-e? Rá kell akasztani vmi megrakott pótkocsit(meredek emelkedő hiányában)az talán elég lesz... Ha kipörgött békában-ráhúzod a nyulat, gondolkodás nélkül gyorsulnia kell... Ez emelkedőn nálam úgy nézett ki, mintha seggberúgtak(leugrottam volna a kuplungról az autóban egyesben)volna úgy megindult.. Vissza meg mikor egyesben félgázon megy a kocsi aztán hirtelen leveszed a gázt, megtorpan belassul...kb olyan érzés...
Kocsikáztunk a "jó állapotú" sz@rért 180km-t... A másik helyen Szeged mellett megmagyarázták, hogy az új gyűrűk miatt van kartergáz...
Próbáltam 1x egy szart, az gondolkodott nekiindulás előtt...visszafele semmit nem csinált...ja meg 25fokban start pilottal indult(hogy "biztos" legyen a dolog)...haver ezt látva rosszul lett
Válasz Sk Laci #4031. hozzászólásáraKöszönöm mindenkinek a választ.Ha vásárlásra kerülne sor,ezt valahogy megtudom nézni,hogy jó-e a szalag?
Ezeknek a 8011-nek amúgy mi a reális áruk kb?
Somogyban lakom,a legközelebbi fehérváron van 800-ért,de képen elég lelakott.A többi 1,5 misi
Válasz Sk Laci #4031. hozzászólásáraKüldtem mailt.
Válasz Sk Laci #4030. hozzászólásáranyúl akart volna lenni, nem nyíl. Elnézést.
Válasz csoppika #4028. hozzászólására1400 for/perc kell minimum a nyíl használatához, jó olajpumpánál.
Válasz Sk Laci #4027. hozzászólásáraMár eladta... Majdnem megvettem, de mielőtt összekapartam volna a lét újra befosott neki...
Válasz Sk Laci #4026. hozzászólásáraHali.
Nekem is így mondta az öreg barátom. Annyi, hogyha leesik a ford, akkor nincs meg a nyomás a nyúlhoz??? Meg ha túl korán kapcsolja, akkor sem???
Válasz csoppika #4025. hozzászólásáraElég lenne beletenni eredeti 2. fokozatot. A 80-as 2. fokozata is paszol, de ez gyengéb, és fordított fogazatú hogy ne lehessen felcserélni a két tipust. Az illetőnek mndkét tengelyen ki kell cserélnie a 120-ra.
Válasz kajszi_71823 #4023. hozzászólásáraNe is haragudj meg, de ezt a marhaságot honnan szedted? Nyulat az olajnyomás kapcsolja, békában pedig a rúgó ráhúzza a szalagot a nyomatékváltó dobjára. Lehet használni mind a kettőt, nincsen időre semmi. Amit te állitasz, hogy csak egy darabig lehet behúzva a szalag, az a 5011-7745 turbóig a kardánykuplung bekapcsolására levő fék, de ezek egészen más traktorok. Igaz, hogy talán már 10 éve adtam el az utolsó Crystalom, de még nagyon is jól emlékszem a belsejére, mert javítottam is őket ha kelet.
Válasz csoppika #4024. hozzászólásáraSzóval akkor a 16 sebesség ezeken is csak vicc kategória:/ Van 8, amiből a terep egyszerű felhasználónak szinte használhatatlan...(javítsatok ki, ha tévedek)
Legalábbis az első próbakörömön ez jött le...
Arra jól emlékszem, hogy a 120-as szinte minden földmunkát országúti? 2.-ben csinál? Itt az egyik koma 2 év alatt 3x csináltatta a 2. fokozatot...
Válasz kajszi_71823 #4023. hozzászólásáraAkkor melyik részét vezérli az olajnyomás? Mert nekem egy öreg Zetor szerelő/user annyit mondott, hogy nem használja szántáskor a nyomatékváltót ,mert az kényes...
Mentségemre legyen mondva, csak majdnem lettem Zetor tulajdonos...
Válasz csoppika #4019. hozzászólásáraEmber, inkább ne beszélj butaságokat. Alapállásban a nyúl van. s mikor elfogy a fordulat, akkor huzod le békába. Mikor ossze szedi magát a motor, akkor tolod fel megint nyúlba. Ha te békában használod, 1 év és megadja magát, megég a szalag. Nemhiába adta meg a gyár is a max. 5 percig használatot.
Válasz csoppika #4004. hozzászólására
Az olcsóbb mindig drágább.
Válasz Koszi. #4020. hozzászólásáraNemhiába...tőlünk elindulva kelet felé a Bakony lábánál régen a tsz időben elfogytak a Belarusok...jöttek a 120-as Crystalok... Azért találni arra hozzáértő öreg szakikat...
Válasz tomsics #4018. hozzászólásáraKörnyéke válogatja.. Felénk ( igaz dombok vannak és középkötött- kötött földek). Egy vogel vagy hasonló ( 35 ös fogású) ekével tisztességesen szántani még sokszor a 820 as mtz-vel sem tudok. A 9540 es zetor már viszi azért, bár az is néha kevés ott inkább az erő fogy el, mtz-nél pedig a tapadás hiába 4x4 es :)
Válasz tomsics #4018. hozzászólásáraA nyul/beka az egy nyomatékváltó dob szalaggal. Az egyik szivattyúról, olajnyomással működik. Alaphelyzetben béka van. 3/4 fordulatpn lehet kapcsolni egy karral a nyulat. Akkor ha jó, terhelés alatt meglódul. Ha visszaesik/visszaveszed a fordulatot, akkor vissza kell húzni a kart békába(ekkor megtorpan)... Különben a kevés olajnyomás miatt elég a szalag...
Terheletlenül csak meredek dombon lehet kipróbálni, hogy rendesen műxik-e... Ha elégett a szalag, vagy keveset nyom a szivattyú, akkor nem működik...
Nem az a gond hogy túl drága, hanem macerás a csere...
Válasz Bigiboy77 #4017. hozzászólásáraÉn egy 3 fejes ekét szeretnék majd utána,rugós kapát illetve egy vontatott tárcsát.Az 5611 már nagyon szenvedve dolgozik velük,kicsit nagy neki.
De gondolom ez könnyű egy 8011-nek,így lehet,hogy nem is lenne annyira fontos az első hajtás nekem.
Buta kérdés,de mi ez a nyúl-béka?Olyan mint a felező?
Válasz tomsics #4015. hozzászólásáraGyengei, mindenkeppen a hatso resz, valto (nyul-beka), olajfojas nelkul mar nincsenek ezek a regi gepek. Hidraulikus rendszert erdemes tuningolni pl lengyel szivattyuval.
Szamolni kell vele, hogy mindenkeppen erosen 30 ev feletti gepek ezek. A nagyreszuk mar atment par javitason, mokolason. Sok modositast talalni hozzajuk a neten, pl gyorsitani a valton, erositeni a hatuljat stb...
Nemreg vasaroltuk a 12145ost, hat ezen szinte minden reszen kellett vmit javitani, pedig meg nincs 30 eves. Alkatresz mar tobbnyire lengyel van, elegge szort minoseggel, de nagyjabol minden beszerezheto hozza, es meg szakit is lehet hozza talalni (nalunk SK).
Válasz tomsics #4015. hozzászólásáraSzantasban ugy 2o liter felett hektaronkent 4 fejes ekevel, 25-30cm melysegnel.
altalaban ugy szamolom, hogy ha kint dolgozom a szanton, orankent 10 litert elfogyaszt. Persze terheles alatt, talajmunkaknal. Itt azert vannak elteresek kulombozo munkaknal, de igy szamolom az uzemanyagot, nehogy kinnt maradjak.
Ez messze nem major(UR I) kategoria....
Válasz Bigiboy77 #4014. hozzászólásáraA 8011-nek milyen a fogyasztása?Mik a gyengéi amire figyelni kell?