Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 395.73 Ft USD 336.81 Ft CHF 423.19 Ft GBP 452.49 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93679 hozzászólás
Nincs profilkép
#42479 szoljatokagyulaknak
2016-01-06 12:53:09

Üdv!
Szét szeretném szedni az 550-es hidraulika szivattyúját mert egyfeszt olyan hangot hallat, mintha mindig járna. Kérdésem az lenne, hogy kell e valamire kiemelten figyelni a szétszerelés során?

#42478 csöpi
2016-01-06 12:53:07

Válasz medikus #42531. hozzászólásáravalahogy csak ki lehet pofozni

#42477 DZSIMI
2016-01-06 12:50:11

Válasz Lala5995 #42519. hozzászólásáraDifferenciàl tengely anya nem lehet felazulva mert tavaj tavaszal lett felujitva es akkor én azt lehefteltem. Nemis nagyon értem hogy a fenébe mozdulhatot meg? Talán silány csapágy minöség?

#42476 medikus
2016-01-06 12:42:07

Válasz csöpi #42526 hozzászó A bontott általában alul el van rohadva!Nem áll sehogy a másik gépen.

Nincs profilkép
#42475 Magister
2016-01-06 12:36:47

Válasz csöpi #42529. hozzászólásáraNézd meg Nagykónyiban!! Ott is bontana MTZ-t.

#42474 csöpi
2016-01-06 12:34:20

Válasz Bandita29 #42527. hozzászólásárakisfülkés 50nes bal oldali ajtó?

#42473 csoppika
2016-01-06 12:04:45

Válasz Bandita29 #42527. hozzászólásáraBár nem túl jó a fotó, de kisfülkést emlegetnek...ajtózárnál meg 50-est... Úgyhogy szerintem a púpos ajtaja lesz az...

#42470 Büresz
2016-01-06 10:23:55

Hogyha annyira a századokról meg az ezredekről beszélünk, én tizedről érdeklődtem de abból majdnem az 1 miliről, amúgy a heidenhei útmérők 4 tizedesjegyig tudnak.

#42469 Büresz
2016-01-06 10:13:11

De ezek is meg minden műdzer szobahőmérsékletre van kalibrálva. 10 fokban màr csal

#42468 Büresz
2016-01-06 10:11:50

Válasz Szeni #42521. hozzászólásáranekem is most esett le. Az első a heidenhei nem biztos hogy helyesen írtam.

#42467 Szeni
2016-01-06 10:06:51

Válasz fexco #42520. hozzászólásáraMost jöttem rá, h. te is ezt kérdezed smile sweatdropsmile sweatdropsmile lolsmile lol

#42466 Szeni
2016-01-06 10:04:57

Válasz Büresz #42518. hozzászólásáraNekem is olyan van. És melyik az első?????

Nincs profilkép
#42464 Lala5995
2016-01-06 09:09:46

Válasz DZSIMI #42497. hozzászólásáraA kimenőtengely lógása nagy gond! Lehet szétszedni a váltót! De lehetőleg sürgősen!
Kulisszacsere ezen nem segít!A Differenciál tengely anyája laza lehet!
Biztosan zajos a váltó gázelvételkor, motorféknél.

http://www.agrotechtorg.ru/photogallery/39/

#42463 Büresz
2016-01-06 09:03:32

Válasz ..MZ/X.. #42516. hozzászólásáraRemélem nem lesz vele gond. De nem mezei tolómérővel mértük hanem 2. a vilàgmárkák közül mitutoyó digitális tolómérövel, és 8 tizedet a tescós műanyag tolómérő is mutatná.

#42461 ..MZ/X..
2016-01-06 08:56:19

Válasz Büresz #42514. hozzászólásáraEnnyivel el fog menni.
Amúgy nem mindegy mivel méred! Ilyen illesztéseket furat intoval és mikrométerrel érdemes mérni, az fog pontos eredményt adni. Mezei műhelyi tolómérő ilyenre nem igazán alkalmas, digitálison is csak parasztvakítás a pontosság.

#42460 Bandita29
2016-01-06 08:36:23

Válasz Büresz #42514. hozzászólásáraNyugi,az a 7-8 tized nagyon kevés,főleg egy mtz motorban ami szeret melegedni,főleg ha kap egy turbót. Teherautó motort láttam olyat,hogy a felső tűzgyűrű körbe látszott a dugattyú mellett. Fűzött állapotban meglehetett látni mekkora a gyűrű hézag. Ott nem kellett félni,hogy meghúza a hüvelyt! 7-8 tizeddel,óvatosan hajtani először a traktort.

#42459 Büresz
2016-01-06 08:07:32

Válasz rsándor #42513. hozzászólásáraA hüvely 110es,
a dugattyú teteje 109,2-3 ugyanis ovalitás is kell neki a hőtágulás miatt, a szoknyát még nem mértem, de a könyv szerint 6 tizednél cserét ír, igaz nem turbósnál. De én akkor is sokallom a 7-8 tizedet. Ne legyen igazam, csak nem akarom 1 év múlva eljátszani a csere munkáját és összegét.

Nincs profilkép
#42458 rsándor
2016-01-06 07:16:20

Válasz Büresz #42512. hozzászólására Azt a 4 tizedet hol kell mérni??Mert a dugattyú kupos felül kissebb alul nagyobb az átmérője.

#42457 Büresz
2016-01-06 06:09:15

A dugattyú és a hüvely, gyári adat max 4 tized kopást enged és cserélni kell, én megértem a hőtágulást de azért félek összerakni is!!

#42454 csöpi
2016-01-05 22:13:50

Hali,Tisztelt fórumozok van egy 50es MTZ kis fülkés, ehez keresek bal oldali ajtót ha valakinek van meg venném.

#42453 Szeni
2016-01-05 22:05:10

Válasz Sanyee #42496. hozzászólásáraA kerekek össze-vissza való nyakatekergetését kerékgeometriának hívjuk. A kerékgeometria javítja a kerék úttartását, segíti a tapadást különböző extrém helyzetekben......."egy oldalra rendezi a holtjátékokat", tehát egy kicsit feszíti a kereket valamerre, ezzel kizárja azt, h. bármilyen kottyanás (csapágy, gömbtámasz......stb) miatt a kerék elkezdjen jobbra-balra önálló ötletétől vezérelve kóvályogni. Mivel több hatáshoz kell alkalmazkodni, ezért a kerék is több irányba van megtekerve. Az egyik ilyen probléma a híd rugózása. A rugózást végző "csúszóhüvely" akkor érezné a legjobban magát, ha csak a központi tengelye irányából kapna nyomást, azaz, pl. függőlegesen állna, és csak függőleges terhelést kapna, oldalirányút pedig nem.......viszont akkor, ha mégis kopna egy kicsit, elkezdené össze-vissza riszálni magát, mint kölyökgólya lábszárban. Ez akkor valósulna meg ha a csúszóhüvely központi tengelye pontosan ott döfné a talajt, mint a kerék középsíkja. Ez nem megengedett, tehát kicsit el kell tolni egymástól ezt a két pontot pár centivel, de csak annyival, nem többel. Ezért áll a hüvely alja kifelé, a kerék alja mag befelé, és kb 2-3 centire egymástól döfik a talajt. Ezért nem lehet kifordítani az első felnit, mert ezt a 3 centit megváltoztatjuk (megnöveljük) és ezzel sokkal nagyobb oldalra feszítő csinálunk a csúszóhüvelynek, és ezzel egy fokozott kopást is elindítunk. A kifelé dőlő, azaz pozitív kerékdőléssel rendelkező kerék mentében kifelé tartana, ezért ennek ellensúlyozására összetartást kellene neki adni.......ha normális gumi lenne, de ez nem az, mert nem sima a futófelülete, hanem igencsak darabos, mivel ez traktorgumi. Na ezért szerencsétlen, miközben bukdácsol a körmök között, már nem nagyon tudja eldönteni, h. merrefelé tartson hát, ezért mérgében inkább elkezdi lerágni a körmei sarkát. Még van egy-két dolog, ami ezen felül is hozzájárul a rendellenes kopáshoz, de a legjelentősebb része ez volt. Remélem érthető voltam.

#42452 mtz1221
2016-01-05 21:51:35

Válasz Büresz #42505. hozzászólásáraA dugatyúé,vagy a gyűrűké?

#42451 ..MZ/X..
2016-01-05 21:37:13

Válasz Maszek Zs #42498. hozzászólásáraIs-is.smile biggrin
A gyári motoros marad lent, a cseremotoros elméletileg pár lóval többet tud majd, az jön fel mert kell valami erősebb gép, a kicsik nem bírják az iramot.

#42450 Büresz
2016-01-05 20:47:57

Ma megvettem a habiba mmz turbós 4 gyűrűs hüvelygarnitúrát, az normális hogy 8 tized az illesztése??

#42449 papa maci
2016-01-05 19:00:53

Válasz DZSIMI #42500. hozzászólásáraHát ez az ! Első ránézésre semmi. De mikor kivettük. Látszott nem fekszenek rendesen a villák. Jobban megnézve AHS módon dobálták rá őket. A kereskedő szerint ez nem gond ez MTZ. Jó akkor egy másik. Kicsivel jobb lett de nem meggyőző. A harmadiknál már látszott az utomunkálás(köszörülés). Az előzőknél a villák felülete Oroszosan elszíneződött. A végső verziónál már össze szerelés előtt próbáltak vonalba-síkba köszörülve, némileg korrigálni az elcseszett felhegesztésen. Ezzel most megy a gép. Előtte természetesen minden lógó lötyögő kopott alkatrész ki lett cserélve a váltóban. Elég hülyén nézett ki szerelés után még rosszabb lett, mint előtte. A 90-es években nem is cseréltük párba a z alkatrészeket. Csak ami rossz volt,összedobtuk és ment mint a patika. Ma már agy bajt kapni egy váltó bontáskor,részletesen vizsgálgatni az új cserealkatrészeket. volt mikor az új csőtengelyen a bordák hossza több volt 4mm-rel. Nem lehetett rendesen összerakni a váltót...stb. Van olyan ismerősöm. MTZ-vel kezdte a szerelő pályát. Mára már be sem vállalja. Azt monda totál le égeti magát a bóvli alkatrészekkel. Már forgácsoló CNC,műhelybe is vitték a fogaskerekeket bevizsgálni. Kiderült nem egy estben a bordák-fogak nem voltak vonalban...stb. Így csak növekednek a szerelői díjak. Melyet már a végén nem is számolt fel 100%-ban..Mivel a tulaj az olajgombócot ott gyújtotta volna fel.

Nincs profilkép
#42448 gabyka2
2016-01-05 18:44:39

hello megtudna e valaki mondani hogy az adagolo pompat es a porlasztokat hany bar ra kell alitani mtz 82 rol lenne szo ...koszonom

#42447 DZSIMI
2016-01-05 18:42:11

ö lesz a cseredarab ez se új sajáthoz képest igen van esetleg valamire odafigyeljek smile confused

#42446 Myrrdin
2016-01-05 18:14:27

Válasz Maszek Zs #42498. hozzászólásáraminden kérdésed egy újabb követsmile thumbupsmile oops.

#42445 DZSIMI
2016-01-05 17:46:47

Válasz papa maci #42499. hozzászólásárakulisszával mi volt a gond?

#42444 papa maci
2016-01-05 17:44:47

Válasz DZSIMI #42497. hozzászólásáraLegutóbb zsinórban a 3-dik új kulissza oldotta meg a problémát. Katasztrófa ami alkatrész téren van.smile nononosmile nononosmile nonono

#42443 Maszek Zs
2016-01-05 17:43:17

Válasz ..MZ/X.. #42492. hozzászólásárasmile lolsmile lolsmile lolsmile lol
Hol használjátok? Itt vagy elviszitek hozzátok??

#42442 DZSIMI
2016-01-05 17:36:54

szép délutánt mindenkinek. ma szervizelés közbben leszetem a sebváltó fedelet mivel régebben írtam hogy alkalmanként mikor a pótkocsi érősebben megtolja a traktort kidobja a sebességet (9). semmi más hibát nem láttam( véleményem szerint ) kimenő tengelyt tudtam meg mozgatni elöre hátra 3-4 mm ert ez lehet a gond?smile confused vagy a reteszelö rugó golyó gyenge az is közbejátszik? válaszokat köszismile cowboy

#42441 Sanyee
2016-01-05 16:17:36

Sziasztok!

Miért van az, hogy a szöghajtásos 820-as első kerekeinél a gumi széle jobban kopik?
Nagyobb a kopás nyilván, de milyen mérnöki okból találták ki úgy, hogy ne egyenesen, derékszögbe menjen az első kerék az úton.

#42440 Tomi..
2016-01-05 16:05:46

Válasz VTR-es #42332. hozzászólásáraÜdv!

Olyan szelepet hol lehet beszerezni, vagy mi a pontos megnevezése? Sajna egyet elvesztettem szerelés közben.

Nincs profilkép
#42439 Lala5995
2016-01-05 14:25:43

Válasz Petiiii #42491. hozzászólásáraJó választás! Nekem pár éve már hiba nélkül és szépen dolgozik!

#42438 ..MZ/X..
2016-01-05 14:16:15

Válasz atisgyulai #42478. hozzászólásáraAmi eddig volt azon barna bakelit fedél van, ciril betűs felirattal, ilyet már nem találok sehol. Vízkő nincs rajta, mert fagyállós a gép. Szétszedtem, rámértem, megszakadt benne a fűtőszál.

LINK
Kinézetre ez van az axialban is csak drágábban. Nem tudom, hogy hőfokszabályzós-e.

#42437 ..MZ/X..
2016-01-05 13:52:17

Válasz Maszek Zs #42482. hozzászólásáraTe olyat még nem nagyon hallottál, hogy onnan bármi eladva legyen.smile lolsmile lol
Mid a kettő lábra lesz állítva a tervek szerint. A másodikba egy 105-ös domingó motor kerül bele.
Rigolozni akarunk.

Nincs profilkép
#42436 Petiiii
2016-01-04 22:32:51

ilyesmi lenne öntvény távtartós

Nincs profilkép
#42435 Petiiii
2016-01-04 22:31:35

Vadkert agrósat néztem

#42434 Tanonc
2016-01-04 22:30:57

Válasz Petiiii #42488. hozzászólásáraakkorát el kell hogy bírjon ,még ha vaskos is a tárcsa

Nincs profilkép
#42433 Petiiii
2016-01-04 22:27:27

240 cm

#42432 Tanonc
2016-01-04 22:22:23

Válasz Petiiii #42486. hozzászólásáramilyen széleset veszel hozzá?

Nincs profilkép
#42431 Petiiii
2016-01-04 22:19:38

Köszönöm mert tárcsát szeretnék vásrolni és nem tudom meddig lehetne súlyba el menni..

#42430 Tanonc
2016-01-04 22:15:36

Válasz Petiiii #42484. hozzászólásáraa 600 literes permetezőt még birja az50-es, biztos, a tárcsa súlyát meg nem tudom

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Milliárdos haszon a háború árnyékában – kié lesz Ukrajna földje?
Milliárdos haszon a háború árnyékában – kié lesz Ukrajna földje?
A földek a globális tőkepiacokon cserélnek gazdát.
Dél-Heves: 2 millió köbméter víz betárolva
Dél-Heves: 2 millió köbméter víz betárolva
Az öntözésre felhasználható vízkészlet jelentősen növeli a mezőgazdasági...
Pótkocsi HW 80-11
Pótkocsi HW 80-11

3.000.000 Ft

Geidobler WA18 pótkocsi
Geidobler WA18 pótkocsi

7.000.000 Ft

Sárgamuskotály szőlő eladó
Sárgamuskotály szőlő eladó

200 Ft

Zetor Forterra 140 HSX
Zetor Forterra 140 HSX

15.400.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]