Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 396.67 Ft USD 337.61 Ft CHF 424.27 Ft GBP 455.37 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93656 hozzászólás
#39356 medikus
2015-08-18 13:00:10

Válasz Gabesz2 #39407. hozzászólásáraA távgyógyászat nagyon nehéz,főleg olyankor,mikor azt sem lehet tudni,hogy eredeti e még a rendszer!Ha eredeti akkor is lehet több féle kötése az indításnak..Lehet az indító kapcsolón nem a 4 es csavarról indul,hanem az izzító kapcsoló 2.kivezetéséről,amivel megkerüli az izzítás az ellenörző szálat.Aki piszkálja az elektromosságot,kell hozzá valamennyit érteni.Ez nem víz szerelés hogy beöntöm egyik oldalt a másikon meg kijön!Nem rád gondolok!!! Csak arra hogy mindent nem lehet elmagyarázni.smile thumbup

#39353 Gabesz2
2015-08-18 12:41:41

Válasz Mtz 550E #39404. hozzászólásáraEsetleg a kapcsoló nem jó. Vagy nézd meg az ampermérőn megvannak-e húzva jól a csavarok. Esetleg a sarukat a kontakt miatt szétszedni és tisztítani. Nincs nagy hibája, érdemes lenne egy villamosságissal megnézetni, ha nem boldogulsz.

#39352 Jakabjóska
2015-08-18 12:35:40

Válasz Mtz 550E #39400. hozzászólására Az I. sz vezeték megy az indítóreléhez, az ampermérőhöz és az indítókapcsolónak ad betápot.

A II. sz vezeték az indítórelétől jön le a behúzómágneshez.
Az indítókapcsolóval te az indítórelének adsz áramot
az alsó, kicsi relé az, nálad azzal lesz baj ( vagy ha nincs, akkor meg elégett az indítókapcsolód)

#39351 röfik
2015-08-18 12:29:28

Válasz Austropannon #39403. hozzászólásáraKombájnba elég jol szerepelt.smile thumbdownsmile thumbdown

Nincs profilkép
#39350 Mtz 550E
2015-08-18 12:20:06

Válasz Gabesz2 #39401. hozzászólásáraAkkor az a kábel megy az ampermérőhöz! Az ampermérőtől ágazik el több irányba ahány műszer van a gépbe meg a gyújtáskapcsolóhoz?

Mert én arra gondolok hogy nem kap rendesen pozitívat a gyújtáskapcsoló és azért nem indít mindig csak kattog! De kintről összezárva mindig indul!

Nincs profilkép
#39349 Austropannon
2015-08-18 12:18:02

OLMO fülkehűtő 12/24V
Menetközbeni – munkaközbeni és állóhelyzeti használatra!

Mezőgazdasági gépekre, kombájnokra, munkagépekre melyek nincsenek felszerelve gyári motorikus klímával!
A fülkehűtő a gépek tetőlemezére van ráépítve, amennyiben van tetőablak annak a helyére, ha nincs a tetőbe nyílás van vágva. /40x35cm nyílás/.
A készülékbe a levegőt egy tíz fokozatú Bosch mókuskerekes ventilátor szívja be a kabinba úgy, hogy a levegő por és pollenmentes.A porszűrő speciális mosható klímaszivacsok kiszűrik a port a levegőből.
A szivacsok moshatók a vizet nem szívják magukba, ezért egyéb másfajta szivacssal nem cserélhetők fel! A compact egységben kókuszfaháncs vízpárologtató szúrő biztosítja a víz gyors párolgását, amely hőt von el a levegőből, tehát hűti. A hűtés hatékonysága 12 fokot tud hűteni a külső hőmérséklethez képest. 400Lm levegőt tud bejuttatni a kabinba, felülről lefelé, ezáltal a lebegő por nincs fejmagasságban.A faháncs védelmében havonta egyszer ajánlott a vízbe 1L citromlevet önteni /bolti citromlé/ fertőtleníti a vízpárologtató szűrőt.A faháncs alatt található a fekvő vízszívattyú és annak a porszűrője, mosható, tisztítani kell mert nem tudja a vizet visszanyomni a tartájba.
A levegő irányát szabályozni lehet az állítható légterelők segítségével.
Borus időjárás esetén a két vízszívattyút ki lehet kapcsolni, azonban a pormentes levegővel átszellőztethető a fülke, nem fülled be a kabin.
A víztartály a készülékbe van beépítve, gyárilag kialakított tömlő segítségével lehet feltölteni, vezetékes vízről is, /feltöltőcső-visszafolyócső/. Kútvíz esetén a homokszemcsék kiszűrésére, vízszűrőt ajánlott használni! A porszűrők tisztítását, kimosását hetente kell elvégezni, de a használati tapasztalat megmutatja a tisztítás sűrűségét. A gázos mechanikus klíma bántja-támadja a nyálkahártyát, a szemek begyulladnak gombás fertőzések is kialakulhatnak amennyiben a tisztítást elhanyagolják.
Az Olmo fülkehűtőt idény végeztével vízteleníteni kell, fagyállót tölteni bele nem szabad.
A beszerelése viszonylag egyszerű, közvetlenül az akkumulátorra van bekötve, saját biztosítékon keresztül. Áramtalanítani naponta nem kell, az elektronika figyeli a feszültséget, rendellenesség esetén lekapcsol.
A konkrét beépítési szakmai útmutatást megadjuk, azonban ha az ügyfél igényli a beszerelést helyszínen is elvégezhetjük.

Minden egyéb műszaki kérdésben állunk a rendelkezésre:
Varga László
06/70 269 02 04

#39348 lilianeurgence01
2015-08-18 12:12:49

Bizonyság kölcsön pénzt között különösen
Bemutatom magam is Estelle Dugarry, túl sok átverés között különösen kölcsön kínál. Jártam a helyszínen, különösen súlyos Hitel bejelenti partoutdans a világon, és már tapasztalt óriási Mrs. Liliane nevét a francia állampolgárságot, hogy segít az embereknek a hitelek és aki megadta nekem kölcsönt 9000.000 ft, hogy azt kell visszafizetni több mint 50 éve egy nagyon alacsony kamatot az ő részéről, vagy 2% az én
hitel futamideje és ott másnap reggel kaptam a pénzt anélkül, személyi hitel protocole.Besoin, a bank megtagadta akkor a hitel, akkor minden ország a világon, akivel beszél vele, és húzza elégedett, de legyen óvatos, hogy nem tetszik, hogy a hitelek visszafizetésének. Itt van ő e-mail: Lilianeurgence01@hotmail.com

#39347 Gabesz2
2015-08-18 12:03:43

Válasz Mtz 550E #39400. hozzászólásárasmile blink Totál nem vagy képben smile nonono Vége az lesz, hogy elfüstöl az egész köteg kábel.

Amit a képen bejelöltél az megy az ampermérőhöz. Ez viszi fel az áramot a műszerfalba.

Nincs profilkép
#39346 Mtz 550E
2015-08-18 11:34:48

Válasz a2457 #39399. hozzászólásáraHali!
Próbálgattam az indítást is egyszer indít valamikor csak kattog de ha kintről összezárom indul szépen!

A gyújtáskapcsolóra pozitív sarú megy ami adja az egész műszerfalra az áramot?
Az önindítón megjelölt vezeték az mi az hová megy?

Nincs profilkép
#39345 a2457
2015-08-18 11:09:26

Válasz Mtz 550E #39396. hozzászólására#39351
számú hozzászólás, úgy csináld és jó lesz.
lehet az is jó amit vázoltál, de nem láttam kivitelezve, nemtudom hogy jó e.
úgy ahogy a #39351 -ben van mutatva meg biztosan jó.
szerencsére sem a spanyol viaszt, sem a kereket nem kell újra feltalálni :D

Nincs profilkép
#39344 a2457
2015-08-18 11:07:52

Válasz Agromókuss #39397. hozzászólásárajóóóól látod.
ilyen is előfordulhat.

#39343 Agromókuss
2015-08-18 11:01:21

Válasz medikus #39380. hozzászólásáraEzt nem értemsmile unsure az antenna végett állandóan lesz áram az egész gépen mintha nem lenne áramtalanító vagy mi?smile confused

Nincs profilkép
#39342 Mtz 550E
2015-08-18 07:45:30

Válasz a2457 #39394. hozzászólásáraHali!
A reduktor olajbeöntő csavarját fúrnám ki és vágnék bele menetet zsírzószemet belehajtani úgy jó lenne? Ott nem verné ki az olajat?

Nincs profilkép
#39341 Zsolesz100
2015-08-17 22:09:13

Üdv!
Valaki tudja hogy mennyinek kellene lenni a 243-as motor kompresszió végnyomásának?
Ilyen adatok eddig nem találtam.

Köszi

Nincs profilkép
#39340 a2457
2015-08-17 21:26:12

Válasz Mtz 550E #39392. hozzászólásáranem volt az kár, csak nem jött össze elsőre olyan helyre ahol jó is neki.
ez nem egy nagy gond, tekerj bele egy fix csavart és felejtsd el.

vannak lentebb képek hogy hova jó tenni, fúrjál oda aztán csoki.

#39339 Tobszi
2015-08-17 21:10:59

Válasz kistomi #39381. hozzászólásáraA szűrőház jobb oldalán lévő biztonsági vagy nyomásszabályzó szelep is szorulhat!
Lehet picit nyitva marad és ott elszökik a nyomás, máskor meg lezár rendesen és akkor jó.
Főleg hogy azt mondod hogy hidegen meg lenyomja a szűrőt. Pont az ilyen túlnyomást kéne hogy elengedje.

Nincs profilkép
#39338 Mtz 550E
2015-08-17 20:52:27

Válasz röfik #39391. hozzászólásáraMindig csak nekem nem jön össze valami! Kár volt másra hallgatni hogy tegyek levegőztetőt oda!

#39337 röfik
2015-08-17 20:43:25

Válasz Mtz 550E #39390. hozzászólásáraNincs levegözzö egy trakin sem csak a hid közepén.Szöghajtásos 820-as teljesen száraz.250-es sürü olajat öntök bele azzal nincs ilyen probléma.Meg csak a csavarig legyen töltve.smile whistling

Nincs profilkép
#39336 Mtz 550E
2015-08-17 20:29:59

Röfik kolléga!
Neked a cégnél nincsenek levegőztetők rakva az elsőhajtásokba? Nem tudom mit csináljak hogyan módosítsam mert kiveri az olajat!

Nincs profilkép
#39335 zeller1
2015-08-17 19:39:27

Ha lenyomja a szűrőt akkor pont, hogy nagy a nyomás nem?
Nincs eldugulva a cső?

Nincs profilkép
#39334 a2457
2015-08-17 19:18:37

Válasz kistomi #39385. hozzászólásárafussunk neki mégegyszer, mechanikus olajnyomásmérővel ha felnyomod a ventillátort vagy bármit az olajnyomás nem változhat, a mechanikus órára nem megy semmiféle áram, nincs köze hozzá.

miről nyomja le a szűrőt ha odanyomsz neki hidegen ??

#39333 röfik
2015-08-17 15:37:02

Válasz kistomi #39385. hozzászólásáraNagy müszerfalasoknak betegsége a lámpára minden müszer reagál és minél több a fogyaszto annál többet mutatnak az orák.Mechanikusra csere és jönnek a meglepik.smile scaredsmile scared

#39332 röfik
2015-08-17 15:34:44

Válasz kistomi #39385. hozzászólásáraNekem szivocső volt elrepedve a kartelba és ingadozott az olajnyomás.Ha mechanikus orával sincs normális olajnyomás és már cseréltél mindent akkor lehet teljes motor bontás lessz a vége.Nekem fötengely csere után lett nagyon kevés.Mindent cseréltünk már és nincs elég olajnyomás.Csak valahol a csapágyazásnál mehet el az olaj.smile whistlingsmile whistling

Nincs profilkép
#39331 kistomi
2015-08-17 15:11:10

Válasz a2457 #39383. hozzászólásáraEzeken már tul vagyok sajnos,mechanikus órával is ezt csinálja.A ventillátor felkapcsolása után már 1-et csökken a nyomás a víz 20 fokkal melegebb. ezt szűrtem ki először,addig nem nyultam a belébe.Ami még fontos,ha hidegen odanyomom neki a gázt lenyomja róla az olajszűrőt.

#39330 gjoni
2015-08-17 14:09:11

Válasz a2457 #39377. hozzászólásáraOk akkor ősszel azt fogom venni és lecserélem mindenholsmile thumbup

Nincs profilkép
#39329 a2457
2015-08-17 13:47:30

Válasz kistomi #39381. hozzászólásáramilyen óra van a masinában ?
mert lehet hogy csak az szivat.
köss rá egy mechanikus órát, és akkor kiderül az igazság.

Nincs profilkép
#39328 a2457
2015-08-17 13:45:34

Válasz Agromókuss #39379. hozzászólásáraés látod már rosszul gondolod,
gondold végig mi van ha a vezeték sérül, a biztosíték meg a rádió popsijában van.

biztosítékot közvetlen az akksi sarujához tedd, így ha a kábel valahol sérül nem zárlatolsz le egy nagykapacitású akksit, és nem gyújtod magadra a traktort.


--> az antenna árnyékolást tényleg kifelejtettem. Azt is el kell a traktortól szigetelni. <--

Nincs profilkép
#39327 kistomi
2015-08-17 13:27:20

Szevasztok! Van egy évek óta fennálló problémám.Mtz-952.3 traktoromon vacakol az olajnyomás.Van úgy ,hogy 2 ,de olyan is hogy egész nap 0 .Már szinte mindent cseréltem rajta: szivattyút,sorcsapágyat,szűrőházat, turbót. Van e ebbe a tipusu motorba olyan szelep ahol el tudja engedni a nyomást. Állandó kopás nem nagyon lehet mert akkor nem ingadozna így és még semmi baja nem lett attól,hogy gyakran 0 a nyomás egész nap és a hibajelző lámpa se gyulladt ki soha.

#39326 medikus
2015-08-17 12:46:34

Válasz a2457 #39376. hozzászólásáraÉs még kihagytad az antennát!4annak az árnyékolása szintén testen van!smile thumbup

#39325 Agromókuss
2015-08-17 12:43:29

Válasz a2457 #39376. hozzászólásáraIgen minimális szinten értek hozzá meg már nem ez az első bekötésem csak mindig szeretek tanulni a tőllem okosabbaktól h mit lehet még jobban csinálnismile smile az alap elgondolás az az hogy a rádió az aksi pozitív és nagatív sarujáról kapja meg közvetlenül az áramellátást, a vezetékekre nem rakok külön biztosítékot mivel maga a rádió vezetékén van egy 10A-os biztosíték ès így tökéletesen biztonságosnak gondolom a rendszert állanó áram alattsmile smile így akkor marad is ez az elképzelésemsmile cool

#39324 atisgyulai
2015-08-17 12:33:07

Válasz Agromókuss #39374. hozzászólásáraSzerintem ne fogj hozzá, mert a kérdéseidből azt veszem ki hogy halvány gőzöd sincs az egészről.
Keress inkább olyan rádiót amelynek csak 1 + bemenete van, az nem felejt.

Nincs profilkép
#39323 a2457
2015-08-17 11:32:40

Válasz gjoni #39368. hozzászólásáraha egy kicsit engedsz le belőle, látni fogod hogy csillog az olaj fényben. onnantól kezdve inkább polírozó oldat, semmint kenőolaj.

1000 üzemóránként szoktam cserélni, akkor is látni hogy egy kicsit csillog. az hogy télen a hidegben fogja a gépet egy ideig egyáltalán nem baj, egy jó vastag hajtómű olajtól ez el is várható, csak jót jelent.
MOL Hykomol 85W-140 es hajtóműolajat szereti az mtz váltó. elsőhajtás reduktorja is ezt szereti. eggyidőben szoktam cserélni őket. (nekem nem veri a reduktor az olajat, nem kellett rá szuszugó sem, és más egyébb sem. csak simán rendbe van rakva minden, és keveset megyek nagy sebességgel.)
másba is ezt az olajat erőltetem, még a személygépjárművek hajtásában is.

Nincs profilkép
#39322 a2457
2015-08-17 11:26:13

na eza rádiós dolog, tisztázzunk le pár dolgot.
amikor áramtalanítasz, akkor gyakorlatilag azt éred el hogy a negatív pólusát az akksinak "lekötöd" a trakiról. olyan mintha levennéd a negatív sarut.
namost ha behúzol egy test szálat az akksi negatvról a rádióra, akkor a rádió minden külső fém részén lesz az akksiról negatív. és minden egyeben amihez hozzáér. tehát ha áramtalanítasz is, a rádión keresztül megkaphatja minden a testet.
ha még ez nem is zavarna téged, indítás közben az áram egy része a rádiódon keresztül fog menni.

ez belátható hogy így nem jó.
de, merül fel a kérdés, mégis hogyan jó akkor. úgy jó, ha a rádió és minden ami rá van kötve (hangszórók, antenna, bármi) teljesen szigetelve van mindentől.
akksi +ra közvetlen kell egy biztosítékot tenni, onnan viszel fel egy szálat a rádiónak, és a rádió testnek hozol eggyet vissza akksi -ra. ezek a vezetékek is legyenek minden egyébbtől szigetelve.
akkor nincsen baj, leszámítva hogy a rádió memóriája mindíg meríti az akksit, de kb hónapokig rajta lehet ennyi teher, nem fog érdemben merülni az akksi.

szóval csak akkor érdemes így bekötni ha eltudod szigetelni a rádiót és mindent amivel kapcsolatban van. máskülönben történhetnek bajok, pl. elfelejted az áramtalanítót és ráindítasz úgy. a rádiót is megölheted, de ami csúnyább, simán fel lehet vele gyújtani a traktort.
ezt nem lehet eléggé hangsújozni hogy mennyire veszélyes. persze gondos kivitelezés esetén nincsen baj.
kikapcsolt áramtalanítóval műszer nem mutathat csak szakadást a traktor bármely fém része és a rádió fém háza közt.
de tényleg csak az fogjon hozzá ilyenhez aki tisztában is van legalább hobbi szinten az elektronikával.

#39321 Agromókuss
2015-08-17 10:05:10

Most akkor nem értem ki hogy kötötte besmile biggrin mi a baj ha a pozitív és negatív saruról felviszek egy egy kábelt a rádióra?smile confused vagy hogy lehet máshogy hogy állandó áram legyen a rádión hogy a csatornák megmaradjanak?smile smile

#39320 gjoni
2015-08-17 06:47:49

Válasz Agromókuss #39369. hozzászólásáraNekem is simán van bekötve , kísérleteztem vele ,de nem jött be .Jól van ez így megkeresem a csatornát indítás után és go.smile biggrin

#39319 VTR-es
2015-08-17 06:45:03

Válasz csoppika #39370. hozzászólásáraSzerinted.smile tongueAmúgy nem biztos hogy így vansmile thumbup

#39318 atisgyulai
2015-08-17 06:07:31

Válasz Agromókuss #39369. hozzászólásáraMeglehet csinálni, de arra figyelj hogy a ràdió csak a vezetékről kapjon -t, és a testhez ne érintkezzen a háza. Akkor nem megy rajt keresztül vissza a test az egész elektromossàgra.
És ne hagyd bekapcsolva, mert akorr mégiscsak merít.

#39317 csoppika
2015-08-16 23:23:19

Válasz Agromókuss #39369. hozzászólásáraCsináld nyugodtan, ha a rádió meg az antennadrót kibírja az indítóáramotsmile tonguesmile tonguesmile tonguesmile tongue
Az akksit is le fogja szívni. A töltésjelző majd haloványan világít egész nap, hiába kapcsolod le az áramtalanítót.

#39316 Agromókuss
2015-08-16 23:07:00

Kollégák rádió bekötéssel kapcsolatban lenne nekem kérdés 2aksis 12v-os rendszerről van szó. És az lenne a kérdés hogy állandó áram legyen a rádión hogy ne veszítse el az állomásokat az aksiról vigyem fel a pozitív illetve a negatív szálat is?smile smile

#39315 gjoni
2015-08-16 22:22:51

Válasz a2457 #39367. hozzászólásáraJa pontosan olyan ,mit tanácsolsz mikor cseréljem?Télen eléggé megfogja a gépet míg be nem melegsziksmile biggrin

Nincs profilkép
#39314 a2457
2015-08-16 22:06:24

Válasz gjoni #39365. hozzászólásárahasznál(t) az orosz ilyen rendkívül büdös hajtóműoalajat, az nagyon jó cucc. de sajnos beszerezhetetlen :D
árulnak olyat ami állítólag pontosan olyan de köze sincsen hozzá, sokkal hamarabb fárad.

azért ha mást nem megnézném van e forgács az aljában a válóolajnak lassacskán. rendben van hogy az olaj sűrű, de azért csak kopik odabenn a sok fogaskerék, aztán ha csillog az olaj az nem túl szép dolog...
ki lehet csapatni belőle, ha van egy trendkívül erős mágnesed, papírszűrőd, és idegrendszer ami kötélből van / birka türelem.

nemtudom amúgy miből csinálhatta az orosz azt a nagyon büdös olajat, de hogy a hykomol ahozképpest mint a víz, az is biztos. 140 es lánckenőre hajadzik inkább..

#39313 gjoni
2015-08-16 21:55:04

Válasz Mtz 550E #39363. hozzászólásáraDe válaszolva neked ,nekem a difi levegőztetőn nyomja ki közúton mikor repesztek smile biggrinAzt szoktam nézegetni meglegyen a szint!smile biggrin

#39312 gjoni
2015-08-16 21:53:05

Válasz Mtz 550E #39363. hozzászólásáraHali nekem olyan még nincssmile smile1370 üzemóránál? Még a váltó olaj is eredeti benne .olyan mint a méz .Azt mondta egy öreg szaki ,ne cseréljem még lesmile oops

#39311 atisgyulai
2015-08-16 21:35:24

Válasz röfik #39355. hozzászólásáraA hengerhüvely gumigyűrű nem igazán szereti ezt a dolgot. A nagy melegtől meglàgyul, utána megkeményedik, kirepedezik. Figyeld a vizet nehogy beszürküljön.
Ha most nem is lett belőle ilyen baj, a gumigyűrű élettartamát azért biztosan megrövidítette egy pár évvel.

Nincs profilkép
#39310 Mtz 550E
2015-08-16 20:58:21

Üdv Gjoni!
Neked hova van rakva az elsőhajtás reduktor levegőztető szelep?

Nincs profilkép
#39309 a2457
2015-08-16 20:36:40

Válasz Mtz 550E #39356. hozzászólásáralépésálló gégecsőben "érdemes" felvinni a vezetéket a fülkébe, ott kapjon egy jó combos nyomógombot.

a hajtásházra fúrt luka meg tekerj egy csavart, aztán fúrd más helyre a szuszogónak a helyét.

#39308 Fe ró
2015-08-16 19:22:32

Válasz Mtz 550E #39360. hozzászólásáraAhol kattog,megkeresed,majd kicsereled
Ha viszel be ket szalat,huzd bele v.milyen csobe.Muanyagba persze.

Nincs profilkép
#39307 Mtz 550E
2015-08-16 19:03:20

Válasz Fe ró #39358. hozzászólásáraMost néztem nekem ott nincsen semmilyen relé!

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Már a szivattyúk sem érik el a vizet – innét szép fordítani
Már a szivattyúk sem érik el a vizet – innét szép fordítani
Túl sokat vezettünk el, most visszatartanánk.
Van valami, amivel sokat spórolhatsz
Van valami, amivel sokat spórolhatsz
Új utakon az agrotechnika.
Királyleányka szőlő termés eladó
Királyleányka szőlő termés eladó

250 Ft

Lemken Juwel 8 M 3 N 100
Lemken Juwel 8 M 3 N 100

6.300.000 Ft

3 késes altalajlazító
3 késes altalajlazító

1.100.000 Ft

Gregoire Besson RB7 - 5
Gregoire Besson RB7 - 5

5.800.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]