Üdv. Mindenkinek !
Jönnek elő a dolgok sorban az 50 -esen .Nem indult izzítással csak spray -vel.A visszajelző spirál nagyon lassan izzott fel.Ma megmértem a feszültséget izzítás közben hengerenként csökkent 5,5 voltról 0,4 volt -ig .Gondolom ez nem normális .Hol lehet a hiba?
Válasz Gabesz2 #39417. hozzászólásáraHali!
Sztem nem direkt szállal van megcsinálva! Mert az önindítónál barnás színű a vezeték a gyújtáskapcsoló betáplálója meg kék színű ezzel adok áramot a műszerfalra is!
Na igen, neked ezt azért ajánlottam , akkor mert feltételeztem, hogy be vannak neked kötve a különböző relék.
Viszont lehet, hogy már ezek neked ki vannak iktatva és direkt szállal oldották meg az 50-est. Tehát, ebben az esetben felesleges.
Hali!
Valaki leírná hogy az önindítótól a pozitív szálnak az útja hogy merre megy pontosan? Ha a gyújtáskapcsolóig vinnék be egy másik szálat egy az egybe az önindítótól abból van valami baj?
Ez szerintem direktbe megy az ampermérőhöz. Az ampermérő csavarjait, saruit ellenőrizd!!!!
Ha minden kötél szakad és nem akarsz villamosságist keresni, vigyél egy direkt szálat az indító kapcsolótól az önindítóig. (az alsó vékony 50-es)
Korábban is volt ilyen gondom csak azóta se javítottam meg!
Gabesz 2 akkor ezt ajánlottad! Még most is működhet?
nemtudom azon milyen munkahenger van, van amin van egy elzáró szelep, az is megehet hogy annak van baja.
ha kihelyezett ponton mérsz akkor ez hamar ki fog derülni, ha ott megvan a nyomás akkor érdemes a munkahengert megvizsgálni.
Én azt tudnám javasolni, hogy mindenképpen először mérj egy nyomást és csak utána kezdj el költeni. Hasonló tünetekkel küzdöttem mostanság én is és vezérműtömb csere majd hidraulika szivattyú csere lett a vége. Pedig mindkettőben alig volt üzemóra.Ne sajnáld a mérést mert rögtön kimutatható hogy hol a hiba.
Sziasztok!Egy 50-es mtz-nek azok a tünetei ha valami munkaeszköz van a hárompontján nem tudja megemelni de a hidraulika le is fojtsa a motorját a gépnek ha emelni akarnánk. Mi lehet a probléma?A vezérműtömb meg a szivattyú nem olyan régi. Talán a szűrője teli van rakodva? Nem az enyém a gép nekem csak meg kéne csinálnom.
Válasz Gabesz2 #39407. hozzászólásáraA távgyógyászat nagyon nehéz,főleg olyankor,mikor azt sem lehet tudni,hogy eredeti e még a rendszer!Ha eredeti akkor is lehet több féle kötése az indításnak..Lehet az indító kapcsolón nem a 4 es csavarról indul,hanem az izzító kapcsoló 2.kivezetéséről,amivel megkerüli az izzítás az ellenörző szálat.Aki piszkálja az elektromosságot,kell hozzá valamennyit érteni.Ez nem víz szerelés hogy beöntöm egyik oldalt a másikon meg kijön!Nem rád gondolok!!! Csak arra hogy mindent nem lehet elmagyarázni.
Válasz Mtz 550E #39404. hozzászólásáraEsetleg a kapcsoló nem jó. Vagy nézd meg az ampermérőn megvannak-e húzva jól a csavarok. Esetleg a sarukat a kontakt miatt szétszedni és tisztítani. Nincs nagy hibája, érdemes lenne egy villamosságissal megnézetni, ha nem boldogulsz.
A II. sz vezeték az indítórelétől jön le a behúzómágneshez.
Az indítókapcsolóval te az indítórelének adsz áramot az alsó, kicsi relé az, nálad azzal lesz baj ( vagy ha nincs, akkor meg elégett az indítókapcsolód)
Válasz Gabesz2 #39401. hozzászólásáraAkkor az a kábel megy az ampermérőhöz! Az ampermérőtől ágazik el több irányba ahány műszer van a gépbe meg a gyújtáskapcsolóhoz?
Mert én arra gondolok hogy nem kap rendesen pozitívat a gyújtáskapcsoló és azért nem indít mindig csak kattog! De kintről összezárva mindig indul!
OLMO fülkehűtő 12/24V
Menetközbeni – munkaközbeni és állóhelyzeti használatra!
Mezőgazdasági gépekre, kombájnokra, munkagépekre melyek nincsenek felszerelve gyári motorikus klímával!
A fülkehűtő a gépek tetőlemezére van ráépítve, amennyiben van tetőablak annak a helyére, ha nincs a tetőbe nyílás van vágva. /40x35cm nyílás/.
A készülékbe a levegőt egy tíz fokozatú Bosch mókuskerekes ventilátor szívja be a kabinba úgy, hogy a levegő por és pollenmentes.A porszűrő speciális mosható klímaszivacsok kiszűrik a port a levegőből.
A szivacsok moshatók a vizet nem szívják magukba, ezért egyéb másfajta szivacssal nem cserélhetők fel! A compact egységben kókuszfaháncs vízpárologtató szúrő biztosítja a víz gyors párolgását, amely hőt von el a levegőből, tehát hűti. A hűtés hatékonysága 12 fokot tud hűteni a külső hőmérséklethez képest. 400Lm levegőt tud bejuttatni a kabinba, felülről lefelé, ezáltal a lebegő por nincs fejmagasságban.A faháncs védelmében havonta egyszer ajánlott a vízbe 1L citromlevet önteni /bolti citromlé/ fertőtleníti a vízpárologtató szűrőt.A faháncs alatt található a fekvő vízszívattyú és annak a porszűrője, mosható, tisztítani kell mert nem tudja a vizet visszanyomni a tartájba.
A levegő irányát szabályozni lehet az állítható légterelők segítségével.
Borus időjárás esetén a két vízszívattyút ki lehet kapcsolni, azonban a pormentes levegővel átszellőztethető a fülke, nem fülled be a kabin.
A víztartály a készülékbe van beépítve, gyárilag kialakított tömlő segítségével lehet feltölteni, vezetékes vízről is, /feltöltőcső-visszafolyócső/. Kútvíz esetén a homokszemcsék kiszűrésére, vízszűrőt ajánlott használni! A porszűrők tisztítását, kimosását hetente kell elvégezni, de a használati tapasztalat megmutatja a tisztítás sűrűségét. A gázos mechanikus klíma bántja-támadja a nyálkahártyát, a szemek begyulladnak gombás fertőzések is kialakulhatnak amennyiben a tisztítást elhanyagolják.
Az Olmo fülkehűtőt idény végeztével vízteleníteni kell, fagyállót tölteni bele nem szabad.
A beszerelése viszonylag egyszerű, közvetlenül az akkumulátorra van bekötve, saját biztosítékon keresztül. Áramtalanítani naponta nem kell, az elektronika figyeli a feszültséget, rendellenesség esetén lekapcsol.
A konkrét beépítési szakmai útmutatást megadjuk, azonban ha az ügyfél igényli a beszerelést helyszínen is elvégezhetjük.
Minden egyéb műszaki kérdésben állunk a rendelkezésre:
Varga László
06/70 269 02 04
Bizonyság kölcsön pénzt között különösen
Bemutatom magam is Estelle Dugarry, túl sok átverés között különösen kölcsön kínál. Jártam a helyszínen, különösen súlyos Hitel bejelenti partoutdans a világon, és már tapasztalt óriási Mrs. Liliane nevét a francia állampolgárságot, hogy segít az embereknek a hitelek és aki megadta nekem kölcsönt 9000.000 ft, hogy azt kell visszafizetni több mint 50 éve egy nagyon alacsony kamatot az ő részéről, vagy 2% az én
hitel futamideje és ott másnap reggel kaptam a pénzt anélkül, személyi hitel protocole.Besoin, a bank megtagadta akkor a hitel, akkor minden ország a világon, akivel beszél vele, és húzza elégedett, de legyen óvatos, hogy nem tetszik, hogy a hitelek visszafizetésének. Itt van ő e-mail: Lilianeurgence01@hotmail.com
Válasz Mtz 550E #39396. hozzászólására#39351
számú hozzászólás, úgy csináld és jó lesz.
lehet az is jó amit vázoltál, de nem láttam kivitelezve, nemtudom hogy jó e.
úgy ahogy a #39351 -ben van mutatva meg biztosan jó.
szerencsére sem a spanyol viaszt, sem a kereket nem kell újra feltalálni :D
Válasz a2457 #39394. hozzászólásáraHali!
A reduktor olajbeöntő csavarját fúrnám ki és vágnék bele menetet zsírzószemet belehajtani úgy jó lenne? Ott nem verné ki az olajat?
Válasz Mtz 550E #39392. hozzászólásáranem volt az kár, csak nem jött össze elsőre olyan helyre ahol jó is neki.
ez nem egy nagy gond, tekerj bele egy fix csavart és felejtsd el.
vannak lentebb képek hogy hova jó tenni, fúrjál oda aztán csoki.
Válasz kistomi #39381. hozzászólásáraA szűrőház jobb oldalán lévő biztonsági vagy nyomásszabályzó szelep is szorulhat!
Lehet picit nyitva marad és ott elszökik a nyomás, máskor meg lezár rendesen és akkor jó.
Főleg hogy azt mondod hogy hidegen meg lenyomja a szűrőt. Pont az ilyen túlnyomást kéne hogy elengedje.
Válasz Mtz 550E #39390. hozzászólásáraNincs levegözzö egy trakin sem csak a hid közepén.Szöghajtásos 820-as teljesen száraz.250-es sürü olajat öntök bele azzal nincs ilyen probléma.Meg csak a csavarig legyen töltve.
Válasz kistomi #39385. hozzászólásárafussunk neki mégegyszer, mechanikus olajnyomásmérővel ha felnyomod a ventillátort vagy bármit az olajnyomás nem változhat, a mechanikus órára nem megy semmiféle áram, nincs köze hozzá.
miről nyomja le a szűrőt ha odanyomsz neki hidegen ??
Válasz kistomi #39385. hozzászólásáraNagy müszerfalasoknak betegsége a lámpára minden müszer reagál és minél több a fogyaszto annál többet mutatnak az orák.Mechanikusra csere és jönnek a meglepik.
Válasz kistomi #39385. hozzászólásáraNekem szivocső volt elrepedve a kartelba és ingadozott az olajnyomás.Ha mechanikus orával sincs normális olajnyomás és már cseréltél mindent akkor lehet teljes motor bontás lessz a vége.Nekem fötengely csere után lett nagyon kevés.Mindent cseréltünk már és nincs elég olajnyomás.Csak valahol a csapágyazásnál mehet el az olaj.
Válasz a2457 #39383. hozzászólásáraEzeken már tul vagyok sajnos,mechanikus órával is ezt csinálja.A ventillátor felkapcsolása után már 1-et csökken a nyomás a víz 20 fokkal melegebb. ezt szűrtem ki először,addig nem nyultam a belébe.Ami még fontos,ha hidegen odanyomom neki a gázt lenyomja róla az olajszűrőt.
Válasz kistomi #39381. hozzászólásáramilyen óra van a masinában ?
mert lehet hogy csak az szivat.
köss rá egy mechanikus órát, és akkor kiderül az igazság.
biztosítékot közvetlen az akksi sarujához tedd, így ha a kábel valahol sérül nem zárlatolsz le egy nagykapacitású akksit, és nem gyújtod magadra a traktort.
--> az antenna árnyékolást tényleg kifelejtettem. Azt is el kell a traktortól szigetelni. <--
Szevasztok! Van egy évek óta fennálló problémám.Mtz-952.3 traktoromon vacakol az olajnyomás.Van úgy ,hogy 2 ,de olyan is hogy egész nap 0 .Már szinte mindent cseréltem rajta: szivattyút,sorcsapágyat,szűrőházat, turbót. Van e ebbe a tipusu motorba olyan szelep ahol el tudja engedni a nyomást. Állandó kopás nem nagyon lehet mert akkor nem ingadozna így és még semmi baja nem lett attól,hogy gyakran 0 a nyomás egész nap és a hibajelző lámpa se gyulladt ki soha.
Válasz a2457 #39376. hozzászólásáraIgen minimális szinten értek hozzá meg már nem ez az első bekötésem csak mindig szeretek tanulni a tőllem okosabbaktól h mit lehet még jobban csinálni az alap elgondolás az az hogy a rádió az aksi pozitív és nagatív sarujáról kapja meg közvetlenül az áramellátást, a vezetékekre nem rakok külön biztosítékot mivel maga a rádió vezetékén van egy 10A-os biztosíték ès így tökéletesen biztonságosnak gondolom a rendszert állanó áram alatt így akkor marad is ez az elképzelésem
Válasz Agromókuss #39374. hozzászólásáraSzerintem ne fogj hozzá, mert a kérdéseidből azt veszem ki hogy halvány gőzöd sincs az egészről.
Keress inkább olyan rádiót amelynek csak 1 + bemenete van, az nem felejt.
Válasz gjoni #39368. hozzászólásáraha egy kicsit engedsz le belőle, látni fogod hogy csillog az olaj fényben. onnantól kezdve inkább polírozó oldat, semmint kenőolaj.
1000 üzemóránként szoktam cserélni, akkor is látni hogy egy kicsit csillog. az hogy télen a hidegben fogja a gépet egy ideig egyáltalán nem baj, egy jó vastag hajtómű olajtól ez el is várható, csak jót jelent.
MOL Hykomol 85W-140 es hajtóműolajat szereti az mtz váltó. elsőhajtás reduktorja is ezt szereti. eggyidőben szoktam cserélni őket. (nekem nem veri a reduktor az olajat, nem kellett rá szuszugó sem, és más egyébb sem. csak simán rendbe van rakva minden, és keveset megyek nagy sebességgel.)
másba is ezt az olajat erőltetem, még a személygépjárművek hajtásában is.
na eza rádiós dolog, tisztázzunk le pár dolgot.
amikor áramtalanítasz, akkor gyakorlatilag azt éred el hogy a negatív pólusát az akksinak "lekötöd" a trakiról. olyan mintha levennéd a negatív sarut.
namost ha behúzol egy test szálat az akksi negatvról a rádióra, akkor a rádió minden külső fém részén lesz az akksiról negatív. és minden egyeben amihez hozzáér. tehát ha áramtalanítasz is, a rádión keresztül megkaphatja minden a testet.
ha még ez nem is zavarna téged, indítás közben az áram egy része a rádiódon keresztül fog menni.
ez belátható hogy így nem jó.
de, merül fel a kérdés, mégis hogyan jó akkor. úgy jó, ha a rádió és minden ami rá van kötve (hangszórók, antenna, bármi) teljesen szigetelve van mindentől.
akksi +ra közvetlen kell egy biztosítékot tenni, onnan viszel fel egy szálat a rádiónak, és a rádió testnek hozol eggyet vissza akksi -ra. ezek a vezetékek is legyenek minden egyébbtől szigetelve.
akkor nincsen baj, leszámítva hogy a rádió memóriája mindíg meríti az akksit, de kb hónapokig rajta lehet ennyi teher, nem fog érdemben merülni az akksi.
szóval csak akkor érdemes így bekötni ha eltudod szigetelni a rádiót és mindent amivel kapcsolatban van. máskülönben történhetnek bajok, pl. elfelejted az áramtalanítót és ráindítasz úgy. a rádiót is megölheted, de ami csúnyább, simán fel lehet vele gyújtani a traktort.
ezt nem lehet eléggé hangsújozni hogy mennyire veszélyes. persze gondos kivitelezés esetén nincsen baj.
kikapcsolt áramtalanítóval műszer nem mutathat csak szakadást a traktor bármely fém része és a rádió fém háza közt.
de tényleg csak az fogjon hozzá ilyenhez aki tisztában is van legalább hobbi szinten az elektronikával.
Most akkor nem értem ki hogy kötötte be mi a baj ha a pozitív és negatív saruról felviszek egy egy kábelt a rádióra? vagy hogy lehet máshogy hogy állandó áram legyen a rádión hogy a csatornák megmaradjanak?
Válasz Agromókuss #39369. hozzászólásáraNekem is simán van bekötve , kísérleteztem vele ,de nem jött be .Jól van ez így megkeresem a csatornát indítás után és go.
Válasz Agromókuss #39369. hozzászólásáraMeglehet csinálni, de arra figyelj hogy a ràdió csak a vezetékről kapjon -t, és a testhez ne érintkezzen a háza. Akkor nem megy rajt keresztül vissza a test az egész elektromossàgra.
És ne hagyd bekapcsolva, mert akorr mégiscsak merít.
Válasz Agromókuss #39369. hozzászólásáraCsináld nyugodtan, ha a rádió meg az antennadrót kibírja az indítóáramot
Az akksit is le fogja szívni. A töltésjelző majd haloványan világít egész nap, hiába kapcsolod le az áramtalanítót.
Kollégák rádió bekötéssel kapcsolatban lenne nekem kérdés 2aksis 12v-os rendszerről van szó. És az lenne a kérdés hogy állandó áram legyen a rádión hogy ne veszítse el az állomásokat az aksiról vigyem fel a pozitív illetve a negatív szálat is?
93665 hozzászólás
Üdv. Mindenkinek !
Jönnek elő a dolgok sorban az 50 -esen .Nem indult izzítással csak spray -vel.A visszajelző spirál nagyon lassan izzott fel.Ma megmértem a feszültséget izzítás közben hengerenként csökkent 5,5 voltról 0,4 volt -ig .Gondolom ez nem normális .Hol lehet a hiba?
Válasz Gabesz2 #39417. hozzászólásáraHali!
Sztem nem direkt szállal van megcsinálva! Mert az önindítónál barnás színű a vezeték a gyújtáskapcsoló betáplálója meg kék színű ezzel adok áramot a műszerfalra is!
Válasz Mtz 550E #39415. hozzászólására"vigyél egy direkt szálat az indító kapcsolótól az önindítóig. (az alsó vékony 50-es)"

Na igen, neked ezt azért ajánlottam , akkor mert feltételeztem, hogy be vannak neked kötve a különböző relék.
Viszont lehet, hogy már ezek neked ki vannak iktatva és direkt szállal oldották meg az 50-est. Tehát, ebben az esetben felesleges.
Hali!
Valaki leírná hogy az önindítótól a pozitív szálnak az útja hogy merre megy pontosan? Ha a gyújtáskapcsolóig vinnék be egy másik szálat egy az egybe az önindítótól abból van valami baj?
Hali Gabesz 2!
Még most is működhet?
Ez szerintem direktbe megy az ampermérőhöz. Az ampermérő csavarjait, saruit ellenőrizd!!!!
Ha minden kötél szakad és nem akarsz villamosságist keresni, vigyél egy direkt szálat az indító kapcsolótól az önindítóig. (az alsó vékony 50-es)
Korábban is volt ilyen gondom csak azóta se javítottam meg!
Gabesz 2 akkor ezt ajánlottad!
nemtudom azon milyen munkahenger van, van amin van egy elzáró szelep, az is megehet hogy annak van baja.
ha kihelyezett ponton mérsz akkor ez hamar ki fog derülni, ha ott megvan a nyomás akkor érdemes a munkahengert megvizsgálni.
Én azt tudnám javasolni, hogy mindenképpen először mérj egy nyomást és csak utána kezdj el költeni. Hasonló tünetekkel küzdöttem mostanság én is és vezérműtömb csere majd hidraulika szivattyú csere lett a vége. Pedig mindkettőben alig volt üzemóra.Ne sajnáld a mérést mert rögtön kimutatható hogy hol a hiba.
Sziasztok!Egy 50-es mtz-nek azok a tünetei ha valami munkaeszköz van a hárompontján nem tudja megemelni de a hidraulika le is fojtsa a motorját a gépnek ha emelni akarnánk. Mi lehet a probléma?A vezérműtömb meg a szivattyú nem olyan régi. Talán a szűrője teli van rakodva? Nem az enyém a gép nekem csak meg kéne csinálnom.
Válasz röfik #39405. hozzászólásáraÚgy tudom le!!!!
Válasz Gabesz2 #39407. hozzászólásáraA távgyógyászat nagyon nehéz,főleg olyankor,mikor azt sem lehet tudni,hogy eredeti e még a rendszer!Ha eredeti akkor is lehet több féle kötése az indításnak..Lehet az indító kapcsolón nem a 4 es csavarról indul,hanem az izzító kapcsoló 2.kivezetéséről,amivel megkerüli az izzítás az ellenörző szálat.Aki piszkálja az elektromosságot,kell hozzá valamennyit érteni.Ez nem víz szerelés hogy beöntöm egyik oldalt a másikon meg kijön!Nem rád gondolok!!! Csak arra hogy mindent nem lehet elmagyarázni.
Válasz Zsolesz100 #39408. hozzászólásáraVagyis

Válasz a2457 #39394. hozzászólásáraSenki?
Válasz Mtz 550E #39404. hozzászólásáraEsetleg a kapcsoló nem jó. Vagy nézd meg az ampermérőn megvannak-e húzva jól a csavarok. Esetleg a sarukat a kontakt miatt szétszedni és tisztítani. Nincs nagy hibája, érdemes lenne egy villamosságissal megnézetni, ha nem boldogulsz.
Válasz Mtz 550E #39400. hozzászólására
Az I. sz vezeték megy az indítóreléhez, az ampermérőhöz és az indítókapcsolónak ad betápot.
az alsó, kicsi relé az, nálad azzal lesz baj ( vagy ha nincs, akkor meg elégett az indítókapcsolód)
A II. sz vezeték az indítórelétől jön le a behúzómágneshez.
Az indítókapcsolóval te az indítórelének adsz áramot
Válasz Austropannon #39403. hozzászólásáraKombájnba elég jol szerepelt.

Válasz Gabesz2 #39401. hozzászólásáraAkkor az a kábel megy az ampermérőhöz! Az ampermérőtől ágazik el több irányba ahány műszer van a gépbe meg a gyújtáskapcsolóhoz?
Mert én arra gondolok hogy nem kap rendesen pozitívat a gyújtáskapcsoló és azért nem indít mindig csak kattog! De kintről összezárva mindig indul!
OLMO fülkehűtő 12/24V
Menetközbeni – munkaközbeni és állóhelyzeti használatra!
Mezőgazdasági gépekre, kombájnokra, munkagépekre melyek nincsenek felszerelve gyári motorikus klímával!
A fülkehűtő a gépek tetőlemezére van ráépítve, amennyiben van tetőablak annak a helyére, ha nincs a tetőbe nyílás van vágva. /40x35cm nyílás/.
A készülékbe a levegőt egy tíz fokozatú Bosch mókuskerekes ventilátor szívja be a kabinba úgy, hogy a levegő por és pollenmentes.A porszűrő speciális mosható klímaszivacsok kiszűrik a port a levegőből.
A szivacsok moshatók a vizet nem szívják magukba, ezért egyéb másfajta szivacssal nem cserélhetők fel! A compact egységben kókuszfaháncs vízpárologtató szúrő biztosítja a víz gyors párolgását, amely hőt von el a levegőből, tehát hűti. A hűtés hatékonysága 12 fokot tud hűteni a külső hőmérséklethez képest. 400Lm levegőt tud bejuttatni a kabinba, felülről lefelé, ezáltal a lebegő por nincs fejmagasságban.A faháncs védelmében havonta egyszer ajánlott a vízbe 1L citromlevet önteni /bolti citromlé/ fertőtleníti a vízpárologtató szűrőt.A faháncs alatt található a fekvő vízszívattyú és annak a porszűrője, mosható, tisztítani kell mert nem tudja a vizet visszanyomni a tartájba.
A levegő irányát szabályozni lehet az állítható légterelők segítségével.
Borus időjárás esetén a két vízszívattyút ki lehet kapcsolni, azonban a pormentes levegővel átszellőztethető a fülke, nem fülled be a kabin.
A víztartály a készülékbe van beépítve, gyárilag kialakított tömlő segítségével lehet feltölteni, vezetékes vízről is, /feltöltőcső-visszafolyócső/. Kútvíz esetén a homokszemcsék kiszűrésére, vízszűrőt ajánlott használni! A porszűrők tisztítását, kimosását hetente kell elvégezni, de a használati tapasztalat megmutatja a tisztítás sűrűségét. A gázos mechanikus klíma bántja-támadja a nyálkahártyát, a szemek begyulladnak gombás fertőzések is kialakulhatnak amennyiben a tisztítást elhanyagolják.
Az Olmo fülkehűtőt idény végeztével vízteleníteni kell, fagyállót tölteni bele nem szabad.
A beszerelése viszonylag egyszerű, közvetlenül az akkumulátorra van bekötve, saját biztosítékon keresztül. Áramtalanítani naponta nem kell, az elektronika figyeli a feszültséget, rendellenesség esetén lekapcsol.
A konkrét beépítési szakmai útmutatást megadjuk, azonban ha az ügyfél igényli a beszerelést helyszínen is elvégezhetjük.
Minden egyéb műszaki kérdésben állunk a rendelkezésre:
Varga László
06/70 269 02 04
Bizonyság kölcsön pénzt között különösen
Bemutatom magam is Estelle Dugarry, túl sok átverés között különösen kölcsön kínál. Jártam a helyszínen, különösen súlyos Hitel bejelenti partoutdans a világon, és már tapasztalt óriási Mrs. Liliane nevét a francia állampolgárságot, hogy segít az embereknek a hitelek és aki megadta nekem kölcsönt 9000.000 ft, hogy azt kell visszafizetni több mint 50 éve egy nagyon alacsony kamatot az ő részéről, vagy 2% az én
hitel futamideje és ott másnap reggel kaptam a pénzt anélkül, személyi hitel protocole.Besoin, a bank megtagadta akkor a hitel, akkor minden ország a világon, akivel beszél vele, és húzza elégedett, de legyen óvatos, hogy nem tetszik, hogy a hitelek visszafizetésének. Itt van ő e-mail: Lilianeurgence01@hotmail.com
Válasz Mtz 550E #39400. hozzászólására
Totál nem vagy képben
Vége az lesz, hogy elfüstöl az egész köteg kábel.
Amit a képen bejelöltél az megy az ampermérőhöz. Ez viszi fel az áramot a műszerfalba.
Válasz a2457 #39399. hozzászólásáraHali!

Próbálgattam az indítást is egyszer indít valamikor csak kattog de ha kintről összezárom indul szépen!
A gyújtáskapcsolóra pozitív sarú megy ami adja az egész műszerfalra az áramot?
Az önindítón megjelölt vezeték az mi az hová megy?
Válasz Mtz 550E #39396. hozzászólására#39351
számú hozzászólás, úgy csináld és jó lesz.
lehet az is jó amit vázoltál, de nem láttam kivitelezve, nemtudom hogy jó e.
úgy ahogy a #39351 -ben van mutatva meg biztosan jó.
szerencsére sem a spanyol viaszt, sem a kereket nem kell újra feltalálni :D
Válasz Agromókuss #39397. hozzászólásárajóóóól látod.
ilyen is előfordulhat.
Válasz medikus #39380. hozzászólásáraEzt nem értem
az antenna végett állandóan lesz áram az egész gépen mintha nem lenne áramtalanító vagy mi?
Válasz a2457 #39394. hozzászólásáraHali!
A reduktor olajbeöntő csavarját fúrnám ki és vágnék bele menetet zsírzószemet belehajtani úgy jó lenne? Ott nem verné ki az olajat?
Üdv!
Valaki tudja hogy mennyinek kellene lenni a 243-as motor kompresszió végnyomásának?
Ilyen adatok eddig nem találtam.
Köszi
Válasz Mtz 550E #39392. hozzászólásáranem volt az kár, csak nem jött össze elsőre olyan helyre ahol jó is neki.
ez nem egy nagy gond, tekerj bele egy fix csavart és felejtsd el.
vannak lentebb képek hogy hova jó tenni, fúrjál oda aztán csoki.
Válasz kistomi #39381. hozzászólásáraA szűrőház jobb oldalán lévő biztonsági vagy nyomásszabályzó szelep is szorulhat!
Lehet picit nyitva marad és ott elszökik a nyomás, máskor meg lezár rendesen és akkor jó.
Főleg hogy azt mondod hogy hidegen meg lenyomja a szűrőt. Pont az ilyen túlnyomást kéne hogy elengedje.
Válasz röfik #39391. hozzászólásáraMindig csak nekem nem jön össze valami! Kár volt másra hallgatni hogy tegyek levegőztetőt oda!
Válasz Mtz 550E #39390. hozzászólásáraNincs levegözzö egy trakin sem csak a hid közepén.Szöghajtásos 820-as teljesen száraz.250-es sürü olajat öntök bele azzal nincs ilyen probléma.Meg csak a csavarig legyen töltve.
Röfik kolléga!

Neked a cégnél nincsenek levegőztetők rakva az elsőhajtásokba? Nem tudom mit csináljak hogyan módosítsam mert kiveri az olajat!
Ha lenyomja a szűrőt akkor pont, hogy nagy a nyomás nem?
Nincs eldugulva a cső?
Válasz kistomi #39385. hozzászólásárafussunk neki mégegyszer, mechanikus olajnyomásmérővel ha felnyomod a ventillátort vagy bármit az olajnyomás nem változhat, a mechanikus órára nem megy semmiféle áram, nincs köze hozzá.
miről nyomja le a szűrőt ha odanyomsz neki hidegen ??
Válasz kistomi #39385. hozzászólásáraNagy müszerfalasoknak betegsége a lámpára minden müszer reagál és minél több a fogyaszto annál többet mutatnak az orák.Mechanikusra csere és jönnek a meglepik.

Válasz kistomi #39385. hozzászólásáraNekem szivocső volt elrepedve a kartelba és ingadozott az olajnyomás.Ha mechanikus orával sincs normális olajnyomás és már cseréltél mindent akkor lehet teljes motor bontás lessz a vége.Nekem fötengely csere után lett nagyon kevés.Mindent cseréltünk már és nincs elég olajnyomás.Csak valahol a csapágyazásnál mehet el az olaj.

Válasz a2457 #39383. hozzászólásáraEzeken már tul vagyok sajnos,mechanikus órával is ezt csinálja.A ventillátor felkapcsolása után már 1-et csökken a nyomás a víz 20 fokkal melegebb. ezt szűrtem ki először,addig nem nyultam a belébe.Ami még fontos,ha hidegen odanyomom neki a gázt lenyomja róla az olajszűrőt.
Válasz a2457 #39377. hozzászólásáraOk akkor ősszel azt fogom venni és lecserélem mindenhol
Válasz kistomi #39381. hozzászólásáramilyen óra van a masinában ?
mert lehet hogy csak az szivat.
köss rá egy mechanikus órát, és akkor kiderül az igazság.
Válasz Agromókuss #39379. hozzászólásáraés látod már rosszul gondolod,
gondold végig mi van ha a vezeték sérül, a biztosíték meg a rádió popsijában van.
biztosítékot közvetlen az akksi sarujához tedd, így ha a kábel valahol sérül nem zárlatolsz le egy nagykapacitású akksit, és nem gyújtod magadra a traktort.
--> az antenna árnyékolást tényleg kifelejtettem. Azt is el kell a traktortól szigetelni. <--
Szevasztok! Van egy évek óta fennálló problémám.Mtz-952.3 traktoromon vacakol az olajnyomás.Van úgy ,hogy 2 ,de olyan is hogy egész nap 0 .Már szinte mindent cseréltem rajta: szivattyút,sorcsapágyat,szűrőházat, turbót. Van e ebbe a tipusu motorba olyan szelep ahol el tudja engedni a nyomást. Állandó kopás nem nagyon lehet mert akkor nem ingadozna így és még semmi baja nem lett attól,hogy gyakran 0 a nyomás egész nap és a hibajelző lámpa se gyulladt ki soha.
Válasz a2457 #39376. hozzászólásáraÉs még kihagytad az antennát!4annak az árnyékolása szintén testen van!
Válasz a2457 #39376. hozzászólásáraIgen minimális szinten értek hozzá meg már nem ez az első bekötésem csak mindig szeretek tanulni a tőllem okosabbaktól h mit lehet még jobban csinálni
az alap elgondolás az az hogy a rádió az aksi pozitív és nagatív sarujáról kapja meg közvetlenül az áramellátást, a vezetékekre nem rakok külön biztosítékot mivel maga a rádió vezetékén van egy 10A-os biztosíték ès így tökéletesen biztonságosnak gondolom a rendszert állanó áram alatt
így akkor marad is ez az elképzelésem
Válasz Agromókuss #39374. hozzászólásáraSzerintem ne fogj hozzá, mert a kérdéseidből azt veszem ki hogy halvány gőzöd sincs az egészről.
Keress inkább olyan rádiót amelynek csak 1 + bemenete van, az nem felejt.
Válasz gjoni #39368. hozzászólásáraha egy kicsit engedsz le belőle, látni fogod hogy csillog az olaj fényben. onnantól kezdve inkább polírozó oldat, semmint kenőolaj.
1000 üzemóránként szoktam cserélni, akkor is látni hogy egy kicsit csillog. az hogy télen a hidegben fogja a gépet egy ideig egyáltalán nem baj, egy jó vastag hajtómű olajtól ez el is várható, csak jót jelent.
MOL Hykomol 85W-140 es hajtóműolajat szereti az mtz váltó. elsőhajtás reduktorja is ezt szereti. eggyidőben szoktam cserélni őket. (nekem nem veri a reduktor az olajat, nem kellett rá szuszugó sem, és más egyébb sem. csak simán rendbe van rakva minden, és keveset megyek nagy sebességgel.)
másba is ezt az olajat erőltetem, még a személygépjárművek hajtásában is.
na eza rádiós dolog, tisztázzunk le pár dolgot.
amikor áramtalanítasz, akkor gyakorlatilag azt éred el hogy a negatív pólusát az akksinak "lekötöd" a trakiról. olyan mintha levennéd a negatív sarut.
namost ha behúzol egy test szálat az akksi negatvról a rádióra, akkor a rádió minden külső fém részén lesz az akksiról negatív. és minden egyeben amihez hozzáér. tehát ha áramtalanítasz is, a rádión keresztül megkaphatja minden a testet.
ha még ez nem is zavarna téged, indítás közben az áram egy része a rádiódon keresztül fog menni.
ez belátható hogy így nem jó.
de, merül fel a kérdés, mégis hogyan jó akkor. úgy jó, ha a rádió és minden ami rá van kötve (hangszórók, antenna, bármi) teljesen szigetelve van mindentől.
akksi +ra közvetlen kell egy biztosítékot tenni, onnan viszel fel egy szálat a rádiónak, és a rádió testnek hozol eggyet vissza akksi -ra. ezek a vezetékek is legyenek minden egyébbtől szigetelve.
akkor nincsen baj, leszámítva hogy a rádió memóriája mindíg meríti az akksit, de kb hónapokig rajta lehet ennyi teher, nem fog érdemben merülni az akksi.
szóval csak akkor érdemes így bekötni ha eltudod szigetelni a rádiót és mindent amivel kapcsolatban van. máskülönben történhetnek bajok, pl. elfelejted az áramtalanítót és ráindítasz úgy. a rádiót is megölheted, de ami csúnyább, simán fel lehet vele gyújtani a traktort.
ezt nem lehet eléggé hangsújozni hogy mennyire veszélyes. persze gondos kivitelezés esetén nincsen baj.
kikapcsolt áramtalanítóval műszer nem mutathat csak szakadást a traktor bármely fém része és a rádió fém háza közt.
de tényleg csak az fogjon hozzá ilyenhez aki tisztában is van legalább hobbi szinten az elektronikával.
Most akkor nem értem ki hogy kötötte be
mi a baj ha a pozitív és negatív saruról felviszek egy egy kábelt a rádióra?
vagy hogy lehet máshogy hogy állandó áram legyen a rádión hogy a csatornák megmaradjanak?
Válasz Agromókuss #39369. hozzászólásáraNekem is simán van bekötve , kísérleteztem vele ,de nem jött be .Jól van ez így megkeresem a csatornát indítás után és go.
Válasz csoppika #39370. hozzászólásáraSzerinted.
Amúgy nem biztos hogy így van
Válasz Agromókuss #39369. hozzászólásáraMeglehet csinálni, de arra figyelj hogy a ràdió csak a vezetékről kapjon -t, és a testhez ne érintkezzen a háza. Akkor nem megy rajt keresztül vissza a test az egész elektromossàgra.
És ne hagyd bekapcsolva, mert akorr mégiscsak merít.
Válasz Agromókuss #39369. hozzászólásáraCsináld nyugodtan, ha a rádió meg az antennadrót kibírja az indítóáramot



Az akksit is le fogja szívni. A töltésjelző majd haloványan világít egész nap, hiába kapcsolod le az áramtalanítót.
Kollégák rádió bekötéssel kapcsolatban lenne nekem kérdés 2aksis 12v-os rendszerről van szó. És az lenne a kérdés hogy állandó áram legyen a rádión hogy ne veszítse el az állomásokat az aksiról vigyem fel a pozitív illetve a negatív szálat is?