Gázolaj árak 607 Ft Benzin árak 590 Ft EUR 398.41 Ft USD 338.41 Ft CHF 426.8 Ft GBP 459.56 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93609 hozzászólás
Nincs profilkép
#33809 Richard.
2014-11-04 21:10:22

Tudom Pisti! Ott tiszta volt,nem ért egybe két szelet. Meg kihuztam újra csiszoláskor! Azért kössz!

#33808 ...:::Pisti:::...
2014-11-04 20:36:49

Üdv.
A kommutátor közötti szigetelést azt a célt szolgálja hogy a kefék csak bizonyos tekercseken vezessék át az áramot.
Ha berakódik bronzzal, akkor több tekercsre oszlik ugyanannyi áram ezért gyengeül a hatásfok.
Rossz fűrészlappal ki kell mikázni, és jobb lessz.

#33807 ...:::Pisti:::...
2014-11-04 20:36:35

Üdv.
A kommutátor közötti szigetelést azt a célt szolgálja hogy a kefék csak bizonyos tekercseken vezessék át az áramot.
Ha berakódik bronzzal, akkor több tekercsre oszlik ugyanannyi áram ezért gyengeül a hatásfok.
Rossz fűrészlappal ki kell mikázni, és jobb lessz.

#33806 rigás
2014-11-04 20:29:40

Válasz #33844. hozzászólásra
Na ja és most jön az, hogy ki unja meg előbb te szerelgetni (mondjuk úgy havonta) vagy ők cserélni gariba.smile pimp
Nekem a hidrosila szivattyúkra mondták ugyanezt, van már bennük 5-6 óra mióta felszereltem még működnek aztán majd látom.smile cool
A kutya is a próbán döglött meg!smile aikido

#33805 rigás
2014-11-04 20:19:48

Válasz #33842. hozzászólásra
Én ugyan így jártam csak vízleeresztő csappal, kívül szép sárgaréz alatta alpakka egyébként totál úgy néz ki mint az eredeti és annak is mondták. Másodszori használatkor, még aznap mikor felszereltem beletört a blokkba!smile cursing

#33804 rigás
2014-11-04 20:10:33

Válasz #33841. hozzászólásra
A kuplung kinyomó karja fölött a házon van egy vakdugó (olyan mint a váltó olajleeresztője) azt kicsavarod és iránta van a zsírzógomb.
Képet csak egy szétszedett állapotban lévőről találtam az is belűlről mutatja, képzeld kívülre.smile biggrin

#33803 Tobszi
2014-11-04 20:07:14

Válasz #33839. hozzászólásra

Bementem reggel a habihoz mondom valami jobb fajta kardánt adjanak nem baj ha drágább csak bírja. Erre azt mondják nem is szokott a kardánokkal baj lenni, legalábbis szerintük.smile thumbdown
De ha bármi baj lenne vele nyugodtan hozzam vissza, adnak rá egy év garanciát.smile blinksmile blinksmile blink
Úgy érzem sokszor kell még megutaztassam, de ha garanciás miért is ne.smile pimp

#33802 Pakesz
2014-11-04 19:59:23

Válasz #33710. hozzászólásra

Jobb oldalra van felbarkácsolva 2 lemezcsavarral :)
Biztosítékot nem tudom.

Nincs profilkép
#33801 kdomo
2014-11-04 17:45:50

Válasz #33840. hozzászólásra

Én is így jártam, a réznek kinéző csavar nem is réz, mert megcsiszolva szürkére vált a színe. Én úgy oldottam meg, hogy lecsiszoltam a csavar és az összezárást végző lapka felületét, rátettem egy réz alátétet és cinnel kitöltöttem az alátét közepét. Azóta kétszer olyan gyorsan teker az önindító.
A gyári csavar ment 20 évig, a kicserélt meg 3 hónapig bírta csak.
Nem tudom mennyire tartós megoldás, majd meglátjuk.
Cin helyett esetleg lehetne forrasztani rézzel, na az biztos tuti lenne.

Nincs profilkép
#33800 Gibi81
2014-11-04 12:36:32

Sziasztok!

Vettünk egy 82-es mtz-t. Azt szeretném megkérdezni, hogy a kinyomócsapágyat hol tudom zsírozni? (Új vagyok még nagyon a traktoros dolgokban, így lesz egy csomó kérdésem...)
A válaszokat előre is köszönöm!

#33799 ..MZ/X..
2014-11-04 12:32:48

Válasz #33838. hozzászólásra

Vezetni vezeti az áramot, csak szűkül a keresztmetszet és nem tud annyit átadni mint amennyit kellene. Szétszed megpucevál, csiszol és megy tovább.
Nálunk a fegyverzettel van a gond. Tizen évet mentek az eredeti magneton önindítók. Beégett a két érintkező csavar meg a kis lemezke is, nem zárt össze. Nem kapni bele a csavart mert ez még nem négyszögletű. Komplett behúzótekercs cserélve x1000 Ft. Aztán havonta szerelgetem szét mert vagy összesül, vagy nem hajlandó összezárni mert már nem tudnak normális rézből gyártani és elégnek a csavarok.smile angrysmile karateka

#33798 Farkas István
2014-11-03 22:15:05

Válasz #33838. hozzászólásra

A multkor voltam benn a Habinál, vettem egy szabadonfutós kardánt, és mondta az eladó, h. ez nem a gyenge minőségű, hanem a jobbik. Ezek szerint van belőle ilyen is , meg olyan is.

Nincs profilkép
#33797 Richard.
2014-11-03 19:09:48

Hát érdekes. Ha a kefe vezeti az áramot,akkor ha kenődik,miért szigetel le? Lehet,hogy szar anyagu a bronz és megég mikor kenődik,a korom meg ugye nem vzet áramot,csak még több kormot csinál. Igazad van,cserélni kéne. Egy évig ok,utána ámen. A kardánnal kapcsolatban,nem tom,hülyeség lenne e,hogy hasonló méretü kardánt keresni,igazábol a villás végét,esztergályos meg ráfaragná a gyári tengelyre. 4Jó minőségü teherautó,v. Valami más kardán azt ok a dolog. Nem? Irják,hogy árulnak jót is. Meg kell próbálni elöbb azt.

#33796 Farkas István
2014-11-03 18:14:05

Válasz #33832. hozzászólásra

Én egyszer jártam úgy, ráadásul egy méregdrága Nippon-Denso kefével. Ugyan azt csinálta, amit elmondtál.Senki nem látott még ilyet, és minden nagy villamossági szerelő megesküdött, h. az nem lehet a hibás. Egy évig szivatott , aztán kidobtam a szemétbe, és vettem helyette valami vacak utángyártottat. Azóta jól megy.

#33795 Tobszi
2014-11-03 18:06:49

Válasz #33834. hozzászólásra

Nálad van valami erősebb, vagy csak az amit mindenki árul?

#33794 Tobszi
2014-11-03 18:03:35

Válasz #33833. hozzászólásra

Én is ezt a biztosítógyűrűt használom- mondjuk másmilyet nem is nagyom lehet rátenni- mégis 6-8 mm tengelyirányú játéka van.
Egyszerűen nem szorul meg a csésze a villában szinte kézzel össze lehet rakni annyira laza. Odahegesztettem, elszakítja a hegesztést. Vettem új kardánt egy pár ha után megint lóg.
Emiatt kéne valami más erősebb változat.

#33793 AGRO-SZAKI Kft.
2014-11-03 11:46:58

Válasz #33828. hozzászólásra

rossz helyen vásárolsz.....

#33792 Jakabjóska
2014-11-03 08:05:02

Válasz #33830. hozzászólásra

A tűgörgő csészében van 2,2mm széles nút a gyűrűnek, a szuper új seeger-gyűrű meg alig 1mm. Ettől szokott mozogni az új kardán is.

Én ezzel a gyűrűvel, és ilyen kereszttel szoktam javítani, még nem volt rá panasz.

Nincs profilkép
#33791 Richard.
2014-11-02 22:24:24

üdv! én nem hiszem,hogy a villa szétnyilik. esetleg nem lehet,,hogy a porvédő vagy szimering,vagy nevezzük aminek akarjuk,az nyomódik ösze ,vagy kopik meg a kereszten és ugy látod,hogy a villa szétnyilna? új összeszerelésekor bizti jol fogja,hogy ne csuszkáljon,aztán megrázza magát és olyan,mint irtad. valki járt már ugy kis öninditóval,hogy a bronz kefe rákenődik a komutátorra és gyengébben forgat? a kefe viszont 6 év után sem kopott,szemmel nem látható mértékben. de egy évben egyszer meg kell csiszolni,mer lusta .teljesen feltöltött akksinál is .ha lecsiszolom dupla sebeséggel teker. nix kontakt hiba,sarukat összel tavaszal lecsiszolom,ez meg ezt játsza velem. egyébként ahogy a bronz kenődik,inkább jobban kéne az áramot vezetnie,nemhogy szigeteljen.

#33790 prütyi
2014-11-02 15:41:47

Válasz #33828. hozzászólásra

Elméletileg az uaz kiskardánja (első hajtás) jó az mtz-hez. és szerintem komolyabb is mint az mtz-jé.Javítsatok ki ha tévedek.

#33789 Tobszi
2014-11-02 07:52:04

Válasz #33829. hozzászólásra

Szabadonfutós van rajta,csak akkor van berakva a csapszeg ha szükség van rá, mégis egy pár óra után már megint lötyög!
Olyan mint ha szétnyílnának pár milit a villák és a kereszteknek tengelyirányba holtjátéka lesz. Ha erősebb kardánvillával lenne gyártva valószínű semmi baj nem volna vele!

#33788 MTZ1025.3
2014-11-01 21:19:15

Válasz #33828. hozzászólásra

az a vicc hogy a 220 lovason is ez a kardán van, csak egy darabból áll mint a 1025ön. smile pimp
tegyél rá szabadonfutót 9.ben veri szétfele legjobban olyankor jó.

#33787 Tobszi
2014-11-01 21:07:29

Elsőhajtáshoz lehet valahol strapabíró erősebb kardánt kapni? Vagy csak ezt a vackot ami egy két üzemóra után már lóg lögyög, és jó ha egy szezont kibír úgy hogy nem akad szét? smile cursing
Valaki próbálta már megerősíteni?

#33786 gjoni
2014-11-01 05:05:22

Válasz #33826. hozzászólásra

Ha ha vicces csávó smile lol

#33783 gjoni
2014-10-31 20:17:04

Válasz #33823. hozzászólásra

A motorplosnak tüskés meghajtása van az UTN-é fogazott biztos cserélni kell a meghajtásánál valamit a pajzsban előlsmile oops És a gyújtást is belőni utánasmile thumbupcool

Nincs profilkép
#33782 totálismajális
2014-10-31 19:36:44

Szevasztok Mtz-ek!

Valaki megtudná mondani ,hogy motorpal adagoló helyett az orosz utn-t fellehet e tenni?Gondolok itt a fokolásra,vezérlés nem e változik stb.

Nincs profilkép
#33781 Richard.
2014-10-30 21:08:15

Üdv! Mindegy,hogy melyik oldalrol nézitek! Akinek nem adtak,az ilyennel,hasonlóval,v. Jobban lerongyoltal kezdte. Aztán a többi meg kialakult. És lehet,hogy még ma is meg van neki ez a tipus!smile thumbupcool

#33780 AGRO-SZAKI Kft.
2014-10-30 19:54:28

Ahogy a topik neve is- Mindörökké Belarus! smile laughsmile thumbupcool

#33779 medikus
2014-10-30 17:48:31

Válasz #33818. hozzászólásra
Igényesen lefestették,úgy ahogy volt,összeverve az első sárvédő!Arra már nem tellett!!

Nincs profilkép
#33778 a2457
2014-10-30 17:03:45

Válasz #33817. hozzászólásra

nehéz megítélni.
van valami cég ami foglalkozik olyannal hogy bemész a régi váltóddal, meg otthagysz 200 ezret és kapsz egy abszolut felújítottat, amiben minden megvan csinálva és garis.
motort nem olyan nagy összeg felújítani, tlt meg úgyis cserés az erősítettre.
marad a váz meg a fülke, pár apróság. szivattyú és tömb nem drága cserélni. elsőhíd ha hajtott maceráns, de azt is viszonylag olcsón lehet felújítva szerezni.
mondjuk álljon meg másfél milióban az egész.
olyan gépet véve alapul amiben lehet szar a motor, és a váltó, nem szükséges hogy hajtott legyen az eleje mert úgyis gyakorlatilag hidat cserél az ember, felteszem 4-500 ezerért olyan mtz-t lehet venni.
de legyen az is mondjuk 1 milió.
megáll 2.5 milióban és ha minden igaz váltóra,hídra,motorra garancia van. új a vezértömb,szivattyú, stb...

nem feltétlen rosz dolog az úgy.
és a számokat elég csúnyán elnagyoltam.
belefér a kerámiás kuplung, a cseh 24 voltos kismotor indító is szerintem.
mondjuk még volna vele tegyük fel 100 óra időd amit te magad foglalkozol vele, év mondjuk vegyél rá gumikat is mert mér ne.
áljon meg ez újabb 500 ezerbe. mert vastagon számolok.
3 miliónál járunk, de gyakorlatilag vadonatúj az egész.

Nincs profilkép
#33777 dagadtmadar
2014-10-30 10:51:48

Válasz #33817. hozzászólásra

nekem az tetszik h milyen igényesen lefestették meg a h szinte mindent felújítottak szinte 0 üzemórás gépet csináltak belőle :D

#33776 rigás
2014-10-30 08:27:09

Válasz #33816. hozzászólásra
Ilyesmit én is csináltam igaz egy öreg 50-essel.
Akkor nem úgy gondoltam, most már tudom.
Felesleges pénzkidobás volt!smile aikido

Nincs profilkép
#33775 dagadtmadar
2014-10-30 08:09:25

Ha egyszer sok időm lesz egy ilyenbe én is belefogok :D
Ráférne egy kis tatarozás átnézés meg egyebek :)

Nincs profilkép
#33774 a2457
2014-10-29 16:42:49

Válasz #33810. hozzászólásra

ebből váltó szétszedés lesz :(
csapágy vagy fogaskerék amire szavaznék, 4. fokozaté nyilván.
reméljük tévedek.

#33773 VESZTES. :)
2014-10-29 06:48:35

Válasz #33811. hozzászólásra
Tedd üresbe a kardánt! Álló helyzetben csak az foroghat a hátuljában .

#33772 Mtz-s Kölök
2014-10-28 21:32:05

Válasz #33812. hozzászólásra

A másik, hogy milyen kar jár hozzá, vagy mikor és hogyan kell bekapcsolni és kikapcsolni? Járó motornál vagy mikor?
Mechanikus van fent.

#33771 Mtz-s Kölök
2014-10-28 21:28:49

Válasz #2619. hozzászólásra

Érdeklődnék, hogy A menetlassítót hogyan kell használni?
Ma felszereltük de holnap lenne a próba.
Nem lesz hátra fele a trakiban?

Előre is köszönöm

Nincs profilkép
#33770 Mtz 550E
2014-10-28 20:14:09

Hali!
Mtz 550E állóhelyben ketyeg a gép és hátulról valami visító hang hallatszik! Ma pótkocsizás közben! De nem mindig? Szerintetek mi csinálhat ilyet?

Nincs profilkép
#33769 KoNYAK55
2014-10-27 23:33:26

Jó estét mindenkinek!
952.2 szinkron váltós zetor adagoló, zetor turbó !
Adagoló most lett kompletten felújítva illetve kapott 4 új porlasztó csúcsot is, pótkocsizás volt nem egy megerőltető munka mert a pótkocsik könnyű járásúak, lényeg a lényeg mint említettem már szinkron váltóban 2, 3, semmi baj de ha 4. be beteszem felezve vagy gyorsítva úgy beremeg az egész traktor, hogy majd ki lehet esni belőle ! 1400-1800 fordulaton keresztül de a többi fordulaton sem százas ! :S Valakinek valami ötlet?
Köszönöm mindenkinek a válaszát előre is !

#33768 Kiss Attila
2014-10-27 21:36:06

Válasz #33793. hozzászólásra

Sikerült a dolog, nekem a bal tankot kellett kivenni,

#33767 Kiss Attila
2014-10-27 21:33:34

Válasz #33796. hozzászólásra

Nekem is ilyen tervem van :)

Nincs profilkép
#33766 dagadtmadar
2014-10-27 17:37:38

Válasz #33806. hozzászólásra

Rendben köszönöm a tanácsokat!

#33765 Gabesz2
2014-10-27 15:41:03

Válasz #33803. hozzászólásra
Megnéztem egy levett erőszabályzón.
Az anya alatt van egy tömítés, de nem gumi és nem is réz. Valami erős klingerit lehet.
Az anya és a ház közt kellene tömíteni .
Egy erősebb gumi o gyűrűvel talán jó lesz!

#33764 ..MZ/X..
2014-10-27 13:25:30

Válasz #33803. hozzászólásra

Ha meg van húzva és úgy is folyik akkor valószínűleg tömítést kellene belerakni. Nem tudom, hogy ez kúpon vagy a fenekén tömít, de szerintem nem ártana alárakni egy réz tömítőalátétet.
Ha meg meglazul akkor összeszerelés előtt megtakarítani a menetet és menetrögzítőt kell rárakni. A teflon szalag hidraulikán annyit ér mint kandisznón a csecs, nem ide való.

Nincs profilkép
#33763 Miklós1979
2014-10-27 13:10:54

Sziasztok!
Köszönöm a képeket Jakabjóskának, én is hasonló képen képzeltem el. Az öreg szakik is ilyen, inkább bordó szinre emlékeztek, azt nem tudjátok véletlenül, hogy ebből a típusból a kék színűeket kinek, hová szállították, milyen felhasználásra. Újjab MTz-ből láttam már kéket, de felénk nem volt elterjedt.

Nincs profilkép
#33762 dagadtmadar
2014-10-27 07:56:31

Üdv!
Rég írtam ide, hiszen régen volt gond Piroskával :D
nyáron volt egy kis hidraulika cső fellazulás és azt gondoltam h orvosoltam a problémát, de újra előjött ugyan ott a gond.
A 80-asomban még benne van az erő/helyzet szabályozó és a tetején van 2 könyök amin van a 3. pont munkahengerének a flexibilis csöve.
Valamiért fellazul a könyököt rögzítő anya hiába tekertem be teflonnal és ha nyomás alá kerül a rendszer ömlik az olaj belőle.
Kinek milyen ötlete van, mit lehetne csinálni, hogy ne lazuljon fel?

Hátha valakinek van valami tuti ötlete.
Mikor megcsináltam a kulcsra tettem erőkart úgy húztam meg már amennyire a hely engedte
gondolkodtam réz, vagy gumi tömítésen h ne rázza szét a rezgés, de nem tudom h hova és hogyan kellene betenni h jó legyen
Köszönöm a segítséget!

#33761 Gabesz2
2014-10-27 05:12:29

Válasz #33798. hozzászólásra

Nekem az egyik mtz-ében hasonló van. Viszonylag olcsó. 3-4 éve vettem 60 ezer körül.
Problémája, hogy szántáskor nem lehet vízszintbe állítani.

Nincs profilkép
#33760 Richard.
2014-10-27 03:35:27

Az én esetemben a felni,már amit látok,kanyarodáskor 35centi mély barázdának elforditott kerékkel nekimész,képes olyant nyomni a felnin,hogy a közepe megdobódik,szinte a közepe egy kazánlap merevitő nélkül. Nix benne borda,ami mereven tartaná oldal iránnyú nyomástol. Szerintem ettöl dobodhat meg. Erre nem árt vigyázni! Szép az az ülés! Nem mindegy,hogy az ember miben ül napokig!!!!!

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Fontos! Módosult a nitrátrendelet
Fontos! Módosult a nitrátrendelet
Változik a kijuttatható nitrogén mennyisége.
Öntözés, fiatal gazda, gazdaságátadás – most érdemes lépni! +VIDEÓ
Öntözés, fiatal gazda, gazdaságátadás – most érdemes lépni! +VIDEÓ
Összefoglaló cikkünk a Célra tarts! – Agrártámogatások Agroinform webinárumról.
OVP rosta
OVP rosta

400.000 Ft

Viessmann Vitoligno 150-S 30 kW
Viessmann Vitoligno 150-S 30 kW

800.000 Ft

Landini Vision 100
Landini Vision 100

8.500.000 Ft

John Deere 3in1 vonólétra
John Deere 3in1 vonólétra

125.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]