Gázolaj árak 607 Ft Benzin árak 588 Ft EUR 399.2 Ft USD 345.66 Ft CHF 426.99 Ft GBP 458.93 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93728 hozzászólás
#13878 Hogel
2012-03-04 19:42:27

Sziasztok! Tegyünk már végre pontot ennek az MTZ fűtésnek a végére.
Csak nem jön össze.
A következő van, lépésről lépésre.
A fűtés a kis körön van, tehát semmi köze a termosztáthoz, meg a hűtőhöz.Akkor keringenie kell a víznek, ha hideg a motor.A légszűrő felőli oldal a szívóág, a fellépő felőli pedig a nyomóág.A fűtőradiátor nincs eldugulva, könnyen átfújható.Ezekből kiindulva, mi lehet a baj, ha szívóág csövét felöntöm vízzel, de nem rántja ki belőle a vizet a szivattyú.Ha belefújok, hallom hogy bugyborékol a blokkban a víz, de a másik oldalon -nyomóágon nem tudom feljuttatni a vizet a radiátorba.
Ha leengedem a vizet, s próbaképp belefújok a szívóágba, akkor a nyomóágon szépen süvít a levegő.A vízszivattyú valószínűleg jó , mert 80 nál sosem megy feljebb a vizem, munka közben sem.

Valaki mondjon okosat.

Már azon is gondolkodtam, hogy lehet nem jó helyre van kötve a szívóág.Esetleg nem azért van az a vakolható lyuk a termosztátházon, hogy oda is lehetne kötni?

#13877 ATIS78
2012-03-04 18:47:16

Válasz #13876. hozzászólásra

Tudod mindenkinek csak az igazság fáj....smile smile

#13876 rilex
2012-03-04 18:08:07

Válasz #13871. hozzászólásra

Köszi!smile smilesmile lovesmile smile
Látod, mikor kicsit szembesítjük a hibáival(amik szerinte természetesen nem létezőksmile biggrin), rögtön lelécel.smile lol

Nincs profilkép
#13874 Salas
2012-03-04 17:31:04

Válasz #13856. hozzászólásra
Nos akkor megforraszthatom ónnal??????????

Nincs profilkép
#13873 Salas
2012-03-04 17:29:16

ATIS78 tiéd a legállatabb avar a halpiacon!smile thumbupsmile thumbupsmile thumbup

#13872 jozef19
2012-03-04 17:25:32

Válasz #13870. hozzászólásra

Ami szögletes azt guritjuk,ami kerek..

#13870 rilex
2012-03-04 17:22:08

Válasz #13867. hozzászólásra

Mert mindent szeretsz túlbonyolítani, azért!smile rolleyessmile sneaky

#13869 ATIS78
2012-03-04 17:21:51

Válasz #13867. hozzászólásra

Tudod vannak dolgok amiket egyszerűbb és ráadásul olcsóbb valamint praktikusabb is kiváltani mással....egy új mindig új egy tákolt az mindig tákolt...smile smile
Valamint ha valahol gyanús ,hogy kevés az mtz oda nem fogok mtz-vel menni ....smile biggrin

#13868 jozef19
2012-03-04 17:21:09

Válasz #13867. hozzászólásra

Jó lett a töltö?

#13867 Szeni
2012-03-04 17:18:20

Nem szeretem, mikor egy problémára azt javasoljátok,h.csinálja máshogy,v.menjen másfelé stb. Az én régi akksi töltőmre is azt mondtátok,h. vegyek másikat. Ha adva van egy probléma,én azt szeretem megoldani,ha lehet,és nem mondom,h. könnyebb utat kell választani.

#13866 ATIS78
2012-03-04 17:15:15

Válasz #13863. hozzászólásra

valamint...használom a kezemet....smile whistling

#13865 Szeni
2012-03-04 17:14:44

Válasz #13860. hozzászólásra

Valószínüleg jobb lenne,ha a lemez vonalban tartaná azt a kis hüvelyt, de az én kisfülkésem is így ment évekig ( lötyögősen). Nem tudom,h. tudnád vonalban visszahegeszteni?Talán esztergapadon? smile confusedsmile confusedsmile confused

#13864 ATIS78
2012-03-04 17:14:41

Válasz #13863. hozzászólásra

én meg nem járok olyan helyre ahol elakadna az mtz...
oda mással járok...smile biggrin

#13863 Szeni
2012-03-04 17:11:56

Válasz #13858. hozzászólásra

Izlés kérdése,nekem égnek áll a hajam,mikor kapar a gép,és benyomom a kuplungot,és mire leveszem a kézi gázt,úgy felbőg a motor,h. majd ki ugrik.Én sokkal jobban tudom a lábgázt használni

#13862 vénkabi
2012-03-04 17:04:16

Válasz #13858. hozzászólásra
Á én nem nézek ki értelmesnek!

#13861 vénkabi
2012-03-04 17:00:39

Válasz #13860. hozzászólásra
Az avataromon lévő területen nem ritkán kell használni az első hajtás+difizár. Ha már levegősre csinálták, akkor keresem a kényelmesebb megoldást.

#13860 vénkabi
2012-03-04 16:56:29

Válasz #13847. hozzászólásra
Akkor a régi mechanikus taposósokat hogy működtették?
A pedálozás csak sokadrangú kérdés. 47-es szartaposó mindent elér különben is.

A lényegesebb kérdés a csatlakozó lötyögése. Arra mit mondasz?

#13859 jozef19
2012-03-04 16:33:48

Válasz #13858. hozzászólásra

Vagy ne akadjon el..

#13858 ATIS78
2012-03-04 16:31:56

Válasz #13847. hozzászólásra

Vagy értelmes ember lévén....használja a kézigáz kart ha a lába problémát okoz.....és máris kezdődhet a jelenet.....smile lolsmile lol

#13857 jozef19
2012-03-04 16:28:20

Válasz #13855. hozzászólásra

Az már ürtechnika..

#13856 jozef19
2012-03-04 16:27:07

Válasz #13854. hozzászólásra

Értem én,de olyankor kár eröltetni.A tekercs lakkozás is az eröltetéstöl pereg le.A régi Aro oninditót ha sokáig kinozták,kiolvadt a kommutátorbol a forrasztás..

#13855 Szeni
2012-03-04 16:26:27

Válasz #13853. hozzászólásra

Kaptam ilyen anyagot,két fajtát is.Mondták,h. nagyon drága,és 1000 fokig hőálló ( a szigetelő szalag kinézetű).Hittem is,meg nem is.Mikor haza mentem,rátettem az igen csak bő gázzal menő kályhára ( platra) Gondoltam,illik neki elolvadni,smile scaredsmile scared , de semmi . Fogtam egy fát,és rányomtam. Még csak el sem vetemedett !!!!!!!!!!! Az a kályha simán volt 400 fok.

#13854 Szeni
2012-03-04 16:21:27

Válasz #13852. hozzászólásra

JJJaaaajjjjjjj , ha minden optimális lenne,akkor nem dumálnánk itt ennyit, és szerelő se kellene!! Én arról beszélek,mikor hidegben lassan tekeri,és minden tekerés után egyre jobban bízik az ember benne, h. na majd mooost smile w00tsmile w00t , na majd mosssstt smile loveyesmile loveye , aztán mégsem, és mikor kiszáll, látja,h. az önindítóról leolvadt a hó,és enyhén gőzöl smile scaredsmile scared . Na ekkor sem olvad le?????????????????????????? Miért teszel úgy,mintha nem értenéd,mit kérdezek?

#13853 jozef19
2012-03-04 16:17:39

Válasz #13852. hozzászólásra

Azt mivel mérted?

#13852 jozef19
2012-03-04 16:16:23

Válasz #13850. hozzászólásra

Ha a motor normálisan indul max pár másodperig van áram alatt,ez idö alatt ha nincs zárlat valahol sose olvad le..

#13851 Szeni
2012-03-04 16:14:15

Válasz #13849. hozzászólásra

A tekercs lakkozása mennyinél olvad ( ég)le ?????.Mert a szövetnek látszó szigetelés a kábelek végén simán bírja a 400 fokot.

#13850 Szeni
2012-03-04 16:11:56

Válasz #13849. hozzászólásra

Na erre én is rájöttem,de melegszik,vagy nem????????????????????????????????????????????? Nálad még soha nem olvadt le????????,

#13849 jozef19
2012-03-04 16:09:47

Válasz #13848. hozzászólásra
Ha csak az öninditó 200fok fölé nem melegszik az meg ne üljön traktorba..

#13848 Szeni
2012-03-04 16:06:04

Válasz #13845. hozzászólásra

Azt mondod,h. egy alumíniummal (vagy mivel)leforrasztott szénkefe vezetéket simán kicserélhetünk ónos forrasztással,és egy téli,magas amortizációs rátával rendelkező hidegindításnál sem fog leolvadni?????????????????????????

#13847 Szeni
2012-03-04 16:02:32

Válasz #13843. hozzászólásra

Ha taposós a diffizár,akkor a következő az események menete:Elakadásnál benyomjuk a kuplungot,kapcsolgatunk előre, hátra, teszteljük a gumikat,a kuplungot,az első hajtást stb. Hogy ez még jobban sikerüljön, vadul nyomjuk a gázt,váltáskor vissza engedjük,majd hirtelen megint ráugrunk smile cursingsmile cursingsmile cursing , tehát mindkét lábunk el van foglalva.Aki ezek után még mindig nincs megelégedve a saját produkciójával,és még ki is akar hajtani a kátyúból,annak rá kellene nyomni a diffi zárat is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!smile sweatdropsmile sweatdropsmile sweatdrop . Na most jön az a probléma,h. a harmadik lába nem mindenkinek éri el a taposós diffizárat smile scaredsmile scaredsmile scaredsmile scaredsmile scaredsmile scaredsmile scared.Aki tehát ilyen génhibával született,az csináljon magának kézzel kapcsolható diffizárat!!!!!!!!

Nincs profilkép
#13846 tibi7
2012-03-04 14:11:11

Válasz #13834. hozzászólásra

A váltó fedélen megtaláltam mind a két oldalon a kábeleket. Mit kell megnézni, vagy hogy tudom megnézni az e a ludas? A kilométer jeladóhoz hogy tudok hozzáférni?
köszi

#13845 jozef19
2012-03-04 13:50:09

Válasz #13844. hozzászólásra

Ponthegesztve szoktak álltalában,de nyugodtan forraszhatod utólag.A forrasztás 200fok felett olvad le...

Nincs profilkép
#13844 Salas
2012-03-04 13:44:27

Tisztelt Kollegák,
MTZ-n lévő kicsi öníndítóban a szénkefe csere hogyan működik? Gondolom nem cinnel van forrasztva....

#13843 vénkabi
2012-03-04 13:34:57

Ha már az előbb difizárról volt szó vannak kérdéseim. Akinek van tapasztalata, szivesen várom a válaszát.

Amit Szeni írt az olajos difizárral kapcsolatban azt osztom. Még annyit, hogy olajosnál, a kormány elmozdítása után nem mindig érzékelem a difizár működését, vagyis hogy zár-e még, vagy már feloldott.
A másik ami miatt a levegős miatt vagyok, hogy a haveromnak egyszer a kormányoszlopból az összes olaja elment, mert valami gebasz volt a zárnál. Szerencsére csak 100 m-t kellett menni kenyérszervóval.
1./Szóval a lenti rajzon nyíllal jelzett csonk mennyire lehet, vagy egyáltalán lehet-e lötyögős a fedélben, levegős difizárnál?



2./ Szeretném a vezérlését taposópedállal megoldani. Tud- e valaki ilyenről? Ha igen milyen a szelep, és hogy van a pedálhoz építve, vagy milyen pedálos szelepet keressek?

#13842 jozef19
2012-03-04 12:59:20

Válasz #13839. hozzászólásra

Kifejthetnéd az MTZ fagyálló hatásait a kóbór kutyák szervezetére..Ez érdekelne..smile tongue

#13841 Tomi.106
2012-03-04 12:50:28

Válasz #13839. hozzászólásra

Nekem szántad Szeni ezt mind?

#13840 Tomi.106
2012-03-04 12:48:46

Válasz #13835. hozzászólásra

A c-110-es nagyobb teljesítményű munkahenger.7 éves a gépem még nem cseréltem szivattyút sosem.

#13839 Szeni
2012-03-04 11:06:33

Felemelt állapotban álló motornál figyeljük a süllyedést,majd lenyomjuk emelésbe a hidraulika kart.Ekkor nyomás alá kerül a tömbön keresztül a hidraulika szivattyú is.Ekkor hirtelen esik az eke vége (ha visszacsapó szelep van benne akkor nem esik,és nem is kap nyomást a szivattyú) kb 10 centit,majd,az eddigitől kicsit nagyobb sebességgel enged lefelé a hidraulika.Na,ebből a sebességből lehet következtetni a szivattyú állapotára.Ha ez a sebesség kb 5 cm/másodperc alatt marad,akkor jó a szivattyú.Ha ezt a tesztet párszor megcsináljuk évente a gépünkkel,akkor megszokja a szemünk a süllyedést,és egyből észre vesszük,ha változás van a rendszerben,illetve ezzel a módszerrel tesztelhetjük a megvásárolni kívánt gép hidraulikáját is.
Na,ennyi duma már nem megy ingyen!!!!!!smile hammersmile hammersmile hammersmile hammersmile hammersmile hammersmile hammer ,jösztök egy sörrel!!!!!!!!!!!!!

#13838 Szeni
2012-03-04 10:54:09

Még valamit: a hidraulika rendszert könnyen lehet tesztelni,legalább is a régi fajta tömbbel szereltet,amibe nincs visszacsapó szelep a kijövő ágban,és viszonylag pontosan lehet következtetni a részegységek állapotára.Ha meleg olajnál felemelünk egy ekét,majd leállítjuk a motort,akkor nyomás alatt van a munkahenger és a vezértömb tolattyúja.Ekkor illik az eke végének 0,5 cm/másodperc süllyedési sebesség alatt maradni.Ha ettől gyorsabban enged lefelé,akkor gond van.A vezértömb kopása nem szokott hirtelen jelentősen változni,ezért ha évente ezt a tesztet megcsináljuk párszor,akkor a szemünk megszokja a süllyedési sebességet.Ha 1-2 hónap mulva ettől jelentősen eltér (növekedett a sebesség)akkor általában a munkahenger adta meg magát.

#13837 Szeni
2012-03-04 10:37:46

Válasz #13828. hozzászólásra

Ha nem a CICLO-t akarod vele hajtatni,akkor nem kell neked nagy szivattyú,ezt elhiheted.Nekem a 1025-ösön,mikor emelem a vetőgépet,addig nincs is baj,amíg a vetőgép emeledik,de mikor kikoppan az emelő munkahenger,és már csak a nyomjelző vékony munkahengerét kell nyomni egy szükítőn keresztül,úgy ordít a biztonsági szelep,h. rossz hallgatni.Olcsón árulnak külsőre olyan szivattyút,amilyen az 50-es MTZ-ken volt (kb 12000 ft),de ha jót akarsz venni,utána jársz,h.milyen van a mostani 82-es MTZ-ken.A multkor csináltam egy havernak,akkor láttam a belsejét,sokkal jobb a rendszere,mint a régieknek.Nyomással keni a perselyeket,de a perselyek külső oldaláról visszavezeti az olajat a szívó oldalra.Ennek pl az is előnye,h. nincs nyomás alatt a behajtó tengely szimmeringje.Egy ilyen szivattyút kell venni,és azzal (meg jó olajjal,meg szűrővel)nem lesz gond egy darabig.

#13836 Szeni
2012-03-04 10:24:24

Mondtam már egy párszor,h. tessék a kérdést pontosabban feltenni,és elmondani minden körülményt,részletet, mert így is nehéz jó tanácsot adni,azzal meg úgy sem mentek semmire,ha valaki egy rossz kérdésre bedob valami megalapozatlan választ.Nagy nehezen csak rá jövök,h. nem a diffinél kell olajnyomásnak lenni,hanem a diffizárban.A régi 82-es MTZ-ben 10-11 bar a nyomás,amit a kormánymű biztosít.Ennek a rendszernek az a baja,h.1. (rögzített)állásban X fokos kormányelfordulásra leold.Ha tehát húz a gép a sárban egy jó kocsi kukoricát,akkor biztos,h. időnként megtekerjük a kormányt,aztán vissza egyenesbe.Na ezt nem bírja a tárcsa.Ha ezt megcsinálod a diffizárral néhányszor,a tárcsának annyi.Nem beszélve arról,mikor szántásnál pörög a bal kerék,megáll a traktor,és valaki akkor húzza be.Ez sima gyilkosság.A levegős diffizár csak 7 bart tud, de ha ráadod, az nem kapcsolgatja magát ki-be,ezért sokkal tartósabb lesz.Az olajosnak se lenne semmi baja,csak a fix állásában is rögzíthetőnek kellene lenni.A kormányra kioldós állást szántásnál lehet használni,de jól kell az ekét beállítani (egyik feszítő lakat se feszüljön)hogy a kormány egyenesen álljon szántás közben,és csak forduláskor kelljen neki kioldani.

#13835 gjoni
2012-03-04 09:57:23

Válasz #13833. hozzászólásra
Akkor neked se taknyol a munkahenger bírja, a sógorom 952.3-ast vett azon meg hagyományos c 100-as van mi a különbség vajon ? A szivattyút nagy bontással jár kicserélni, mert a padlólemez alatt van?

Nincs profilkép
#13834 AJ
2012-03-04 07:26:13

Válasz #13831. hozzászólásra

Hello tibi7!
A sebességmérő jeladó a hátsó híd féltengely belső vége felől, a nagy tányérkerék fölött van, kivülről a difi fedélen, elektromos vezeték . Mindkét oldalon van.Ha a fordulat ugrál akkor a generátornál kell kutakodni.
Nekem 820.2-es van, annak a fordulatszám jeladója a generátornál van. Elektronikus az óra, és a vezeték, azt nézd meg. Lehet a generátor a ludas, nekem már egyszer leégett a tekercse és akkor nekem is ugrált ill. rosszúl mutatta a fordulatszámot.
Üdv.: aranyi

#13833 Tomi.106
2012-03-04 07:09:02

Válasz #13832. hozzászólásra

üdv!

Az c-110-es lesz.Nekem is olyan van,nincs vele gond,csak a szivatyú mekkenik meg úgy érzem.

#13832 gjoni
2012-03-04 05:47:13

Válasz #13828. hozzászólásra

Üdv nekem gyárilag nem a négyszög végű C 100-as munkahenger van benne ,hanem kerek az egész elejétől a tetejéig az milyen típusú nem tudod? Azt mondta az egyik traktoros barátom ez jobb csak nem tudom miért.Egy biztos elmúlt tíz éves és még nem taknyol!

Nincs profilkép
#13831 tibi7
2012-03-03 23:42:59

Valaki tudna-e segíteni, MTZ 920.3-as műanyag burkolatos traktorál a kilométer óra jeladót hol találom?Össze vissza mér (pl. terep 3 féllel megyek és 40km/h-t mutat), mit nézzek meg esetleg még? köszi

Nincs profilkép
#13830 öcsisajt
2012-03-03 21:20:44

Válasz #13827. hozzászólásra

Üdv!
Én egyszer kíváncsiságból lemértem és 9,5bár volt az olajnyomás.
Ezért sem értem miért jó levegősre átalakítani.

#13829 rongyember
2012-03-03 20:09:15

Válasz #13828. hozzászólásra

nem kell ahhoz nagyobb csak jó legyensmile thumbup

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Sajtóközlemény
Elindul az őszi kalászosok vetése – felkészült a vetőmagszektor
Elindul az őszi kalászosok vetése – felkészült a vetőmagszektor
A szakmai szövetség szerint a kínálat bőséges, az árak mérsékelten emelkednek,...
Hiába tikkasztó a nyár: az AKG-kötelezettség nem várhat +VIDEÓ
Hiába tikkasztó a nyár: az AKG-kötelezettség nem várhat +VIDEÓ
Kényszerpályán a gazdák: ilyen, amikor a no-till nem sikerül, de a vállalást...
Bobcat E 35 / 2016 / 3 611 üzemóra / Lízing 20%-tól
Bobcat E 35 / 2016 / 3 611 üzemóra /...

20.900 EUR

Turquagro EJDER 7 talajlazító - Készletről Nagykőrösről
Turquagro EJDER 7 talajlazító -...

3.850.000 Ft

Eladó 42 db limousin borjú
Eladó 42 db limousin borjú

550.000 Ft

IH 6.2 nehéztárcsa
IH 6.2 nehéztárcsa

2.990.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]