Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 396.83 Ft USD 337.84 Ft CHF 428.08 Ft GBP 457.46 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93665 hozzászólás
#4065 Kiss Attila
2010-09-04 18:31:59

Nah elkészült a mű! Annyi szépséghibával h a rendszer úgy működik tökéletesen ha a jobb tank csapja zárva van. Így a balt használja, mível úgy is ebbe folyik vissza a kiszipantott gázolaj fel nem használt része kb 95%a. Az új vastag csövön a két tank között csak kiegyenlítődik "közlekedő edény" elven.10 liter(5-5) gázolajjal kísérleteztem és működik, korábban 20 liternél már levegősödött a rendszer. De csak elzárt jobb csappal működik!!!!
Köszi az tanácsot!!!

Nincs profilkép
#4064 szoltán
2010-09-03 22:39:50

Válasz #4063. hozzászólásra

Végülis az elv ugyanaz mint amit Diese is írt csak itt úgy oldották meg,hogy a leeresztő helyére becsavartak egy csődarabot,és rábilincseltek egy összekötő tömlőt.

Nincs profilkép
#4063 szoltán
2010-09-03 22:34:06

Válasz #4060. hozzászólásra

A csapot nem kell kicserélni,nert a leeresztő csonkoknál kötötték össze őket.

#4062 Diesel Tibor
2010-09-03 20:59:42

Válasz #4061. hozzászólásra

Ez tökéletes és egyszerű.smile thumbup

#4061 Kiss Attila
2010-09-03 20:56:58

Válasz #4059. hozzászólásra

köszönöm a segítséget tényleg nagyon jól jőtt, ezt holnap meg is próbálom. Szerintem ez lesz a nyerő megoldás.smile thumbupcoolsmile thumbupcool

#4060 Kiss Attila
2010-09-03 20:53:24

Válasz #4057. hozzászólásra

Ez 1 nagyon jó ötlet, de akkor a csapot is nagyobbra kell cserélni, mert azt a keresztmetszetet is növelni kell!

#4059 Diesel Tibor
2010-09-03 20:53:12

Válasz #4054. hozzászólásra

Nálam is előjött ez a probléma, az Amobil traktoron Pörkinsz motor van benne és elektromos a tápszivattyú és jóval több anyagot nyom, és így átrakja a gázolajat a bal tankba.A megoldás, és nekem bevált,tök egyszerű:Mind a két tanknak van gyári leeresztője két vak csap benne egy egy acél golyóval ezeket eltávolítod,veszel két db közcsavart most nem emlékszek hanyast talán 16-18-as és egy 80cm-es hidralika csövet.Össze kötöd a két tankot és így lesz egy új kiegyenlítő csöved.smile cowboy

#4058 Gacsó Gyula
2010-09-03 20:48:04

Válasz #4056. hozzászólásra

Vedd ki mindkét csapot nézd meg az összekötő csövet is szerintem nem voltál elég alapos , volt mikor én is azt hittem hogy kipucoltamsmile cool

Nincs profilkép
#4057 szoltán
2010-09-03 20:45:45

Válasz #4055. hozzászólásra

Üdv!Itt nem a résolajról van szó,hanem, a nyomástartó szelep által átengedett üzemanyagról.A tápszivattyú,a 2 csapról szív egyszerre,de a fel nem használt üzemanyagot csak az egyik tankba vezették vissza.Már én is találkoztam ilyen hibával.Ha megáll a géppel néhány percre akkor kiegyenlítődik a szint a két tartályban,tehát nincs eldugulva a csap.Olyan megoldást is láttam,hogy alul összekötötték a két tankot egy vastagabb tömlővel.

#4056 Kiss Attila
2010-09-03 20:39:28

Válasz #4055. hozzászólásra

Sajnos nincs mert már pucoltam , teljesen tiszta.
smile confused

#4055 Tóth Ferenc
2010-09-03 20:32:52

Válasz #4054. hozzászólásra

Az hogy melyik tankba megy a rés olaj teljesen mindegy mert a táp szivattyú egyszerre szívja mind a két tankot.Inkább az lehet a baj hogy amelyik tank tele marad annak a csapja elvan dugulva.

#4054 Kiss Attila
2010-09-03 20:22:27

Az volna a problémám, hogy ezeken a gépeken az adagolóról a felesleges gázolajat a bal tankba vezetik vissza. Ennek az a hátránya, hogy ha kb 1/3 ig van a tank nem tud olyan gyorsan kiegyenlítődni mint ahogy a tápszivattyú kiszopogatja és a bal tankban felgyűlik az anyag a jobb pedíg szinte üres és lelevegősődik a rendszer.
erre volt 1 ötletem, hogy az adagoló szelepéről a tankra menő ágat visszafordítom a szűrőm elé mint a régebbi mtz ken ennek az a hátránya, hogy ha véletlenül kifogy az üzemanyag ami sajnos előfordul nem tudom lelégteleníteni mert a levegőt visszadolgozza a tápszivattyú elé. Csak úgy tudtam elindítani, ha visszakötöttem ahogy eredetileg volt, de így sem jó! Szívesen fogadnék sorstárstól valami bevált jó megoldást! Másnál is jelentkezett ez a probléma?

#4053 Kiss Attila
2010-09-03 20:07:04

Tud valaki segíteni 920.3 al kapcsolatban? fontos lenne!

#4052 csoppika
2010-09-03 07:57:07

Válasz #4051. hozzászólásra
Az elozo hiddal nem volt semmi ilyesmi gond??? Amugy, ha sokszor lelazul az also anya, akkor kiszopja a bordazatot...

#4051 Lacus704
2010-09-03 00:05:32

Holnap neki esek mert így nem lehet vele közlekednismile unsure brutálisan beszitált. A nagy anya is megvolt lazulva azt meghúztam de ugyan azt csin. utána is. holnap belenézek a kormány oszlopba remélem meg tudom oldanismile blink

#4050 csoppika
2010-09-02 23:25:04

Válasz #4048. hozzászólásra

Jah... azt meg a legjobb szervoval meghuzni. A mienk azota nem lazul le...

#4049 csoppika
2010-09-02 23:22:17

Válasz #4043. hozzászólásra

Az enyemen a regi 50-es motorolajsapkaja volt a huton 1 evig...(igy vettem, megnyomoritott beontonyilassal. Gondolhatod, hogy zart... igy is mukodott...
Az apam 550-ese alandoan hengerfejes volt...o kiherelt kupakkal jart...

#4048 Vadmalac
2010-09-02 19:18:36

Válasz #4047. hozzászólásra

Volt már rá példa, hogy a kormányoszlop alján fellazult a nagy anya és az okozott ilyen problémát.

#4047 Gergő1220
2010-09-02 19:04:44

Válasz #4038. hozzászólásra
A szitálás oka az is lehet, hogy nagy a holtjáték a csigafogaskerék, és a fogasív között.
Ezen úgy tudsz állítani, hogy ahol bemegy a kormánytengely a kormányoszlopba, a tengelyre fűzve az oszlopon van egy öntvény perem ami 10-es csavarral van biztosítva. Csavar fellazít, majd a peremen lévő körmöket ütve kalapács- vágóval elfordul a perem és változik a hézag (holtjáték).

#4046 Ricsi1994
2010-09-02 18:51:23

nekem is akkor csinálta mikor a kerék öszetartás nem volt jól beállítva ja és a féltengelyel a madzagot nem szabad levágni mert rögtön folyni fog az olaj rajta kell hagyni én ezért adtam el az mtz már nagyon elegem volt a szerelésből útolsónak még kapot egy új főtengely csapágysort utána kiégett zetor semmi gondom egyetlen olajfojás van rajta az is a monobloknál

#4045 Vadmalac
2010-09-02 18:31:36

Válasz #4038. hozzászólásra

Az egyém is csinálta, úgy szüntettem meg a dolgot, hogy a kerékösszetartást vissza vettem 0-ra. Ha nem jön be, még mindíg lehet szerelgetni.

#4044 Vadmalac
2010-09-02 18:28:39

Válasz #4027. hozzászólásra

Alábakolsz, kerék le, legalább méteres csőhosszabbító meg egy komoly felnikulcs, vagy egyéb komolyabb szerszám hogy az agyat le bírd szedni, na ez nem egyszerű általában. Aztán a szimmering a házzal együtt lejön. Elképzelhető, hogy csapágy gond is van, de az is lehet, hogy bálamadzag vagy valami egyéb tette tönkre a szimmeringet. Egyszer jártam úgy, hogy kicseréltem, de csak folyt az újjal is. A tengelyt a szimmering megkoptatta egy kicsit. Erre 2 megoldás van. Vagy más méretű szimmeringet raksz bele, vagy nem ütöd bele a házába teljesen, hogy máshova essen a tengelyen, vagy (ezért lehet hogy sokan megköveznek, de úgy voltam vele anno, hogy egy próbát megér, hátha nem kell megint levenni az agyat) finom csiszolópapírral könbecsiszolod a tengely a szimmering helyén. Nekem ez bevált, azóta is így van. smile thumbupcool

#4043 Vadmalac
2010-09-02 18:20:10

Válasz #4024. hozzászólásra

Lehet hülyeséget kérdezek, de ha nem lenne rajta a kupak, akkor képes lenne ennyi víz elpárologni? Amúgy egyszer már vettem egy új kupakot hátha..., de egyszerűen nem tudtam rárakni a hűtőre. Méretileg ehhez való volt, de valamiért nem ment rá ez a szar piszok utángyártott trágyadomb. Szóval maradt a régi. De az biztos, hogy tökön szúrom magam, ha ez lesz a baj! smile biggrin

#4042 Vadmalac
2010-09-02 18:16:17

Válasz #4023. hozzászólásra

Na még ez az egyik reményem, úgyis van egy hangyaf@sznyi lógása a csapágynak, szóval lassan csere lesz. Kb. 4x volt már tömbszelence cserélve, eddig ez bírta a legtovább, úgyhogy most valszeg nem tökölök, hanem veszek egy új szivattyút, hátha megoldódik a gond.

#4041 Vadmalac
2010-09-02 18:13:58

Válasz #4022. hozzászólásra

Kimentem tárcsázni, visszavettem 1-el, ugyanaz. Visszavettem még eggyel, ugyanaz. Aztán még eggyel! Megint ugyanaz. Nem járt olyan keményen, melegedés ugyanaz, erő is kb. ugyanannyi volt benne. Most visszaraktam az eredeti állapotba, mert azt szeretem, ha keményen jár egy motor, nem lagymatagon töfög.

#4040 Vadmalac
2010-09-02 18:09:32

Válasz #4021. hozzászólásra

Termosztát nélkül próbáltam tavaly nyáron. Sajna nem segített!

#4039 Hartmy
2010-09-02 17:40:25

Válasz #4038. hozzászólásra

Vedd le a kormány oszlop tetejét, plusz lazítsd le a difizár kapcsolóját, alatta vannak hézagoló lemezek, azokból vegyél ki. Ha levetted a tetőt akkor látni fogod hogy mennyit kell kivenni, hogy a difi kapcsolója kellően odanyomja a fogaslécet a fogas ívhez. Ha elég szoros akkor nem fog beszitálni. Ha mégis akkor a fogasléc dugattyújánál lehet még tömítés baj.

#4038 Lacus704
2010-09-02 16:54:03

Válasz #4037. hozzászólásra

Lenne egy gondom az mtz-vel- 80as nagyfülkés mtz-m van és most cseréltem alatta első hidat a napokban. Kerékösszetartás beállítva,rúdfejek lehúzva nem lógnak,irányítókar csavarja is lehúzva és ma egy kátyúba belement az egyik kerék és erősen beszitált szinte irányíthatatlanul. ÉS ezután ezt többször is megcsinálta. Valaki találkozott már ezzel a hibával?
Vagy valaki tudja mi lehet a hiba?
Válaszotokat köszönöm.

#4037 Lacus704
2010-09-02 07:16:02

Válasz #4036. hozzászólásra

jasmile lol igazán tökéletes meg sose leszsmile lol

#4036 Ricsi1994
2010-09-01 15:19:02

minden mtz váltója egyedileg van hézagolvasmile lol

Nincs profilkép
#4035 kobi
2010-08-31 16:21:35

Lacus704 köszi!!

#4034 Lacus704
2010-08-31 15:41:21

Válasz #4033. hozzászólásra

http://www.agroinform.com/aprohirdetes/Gepkonyvek-muhelykonyvek-javitasi-utmutatok-alkatreszkatalogusok-eladoak/20100303-230682/

Pl itt is van egy cím. Alkudj vele:) 1x hívtam 5-6000ért akart adni javítási útmutatót és alkatrész katalógust CD-n Arról a kék könyvről kérd mindenképpen ami a képen van. Az egy régi tankönyv ami nagyon faxa. Egyik szerelő barátomnak van ami nagyon részletesen leír mindent képekkel illusztrálva. A szar ukrán fénymásolt katalógus a nyomába se léphet mert vettem egy olyat fénymásolt meg nem sokat ér. Mindenképpen a kéket kérd.
Csinálhatunk üzletet is mertr nekem is kénesmile rolleyes
Megveszed a cd-t átírod nekem és a felét fizetem.
És te is jól jársz és én is.

NA mit szólsz?smile thumbupcool

Nincs profilkép
#4033 kobi
2010-08-31 15:19:57

Lacus704 hol lehet az a bizonyos könyvet beszerezni?

#4032 Lacus704
2010-08-31 15:06:46

most jót kérdeztél...vegyél egy gépkönyvet itt is hirdetnek pdf formátumba cd-re kiírja. A kék könyveb levan írva minden információ amire szükséged lehet.

Nincs profilkép
#4031 kobi
2010-08-31 14:22:22

Űdv mindenkinek! Segitséget szeretnék kérni.tudja-e valaki hogy kell egy MTZ váltot szakszerüen kihézagolni? köszi!!

Nincs profilkép
#4030 pock
2010-08-30 20:47:06

Válasz #4026. hozzászólásra
nekünk van eo-nk, egy az egyben felraktuk az mtz indítót és jól hajt.

Nincs profilkép
#4029 pock
2010-08-30 20:41:50

csákó! Apósom gépének is ez a gondja( forralja a vizet), neki a hűtője vizkövesedett le. sokára jöttünk rá, mert nem mutatta semmi jelét. Mi már 1 hengerfej, 1 vizszivattyú és legalább 10 hengerfejtömítésnél tartottunk. Most jó.

#4028 BIGJ
2010-08-30 20:18:49

Válasz #4027. hozzászólásra
Ha szimmerigeket kell cserélni akkor valószínű,hogy csapágyakat is kell. Ha enged a szimmering akkor a csapágy is lóg.Az idő így relatív .Féltengelytokok levétele,stb.Egy ember ne is nagyon álljon neki.

#4027 ZZ
2010-08-30 20:04:31

Hali
mtz hátsó féltengely szimeringeket nehéz kicserélni?
mennyi idő 1 embernek ?

Nincs profilkép
#4026 Ferjol
2010-08-29 15:04:05

Hello! Nem tud nekem valaki segíteni abban, hogy Mtz önindító van e azokon az Ltz 60Ab Tornadokon amelyikben D 65- ös( Eo) motor van? Kinézetre Mtz-é. De nem tudom, hogy a fogaskoszorú megegyezik e vajon.

#4025 Antesz
2010-08-29 13:08:10

üdv.köszi belarus.azt tudom hogy több lyukvan rajta,elöl négy s hátul négy az tuti hogy kell a többi csak az emberen mulik mennyit rak bele.Most megnázetem ukránba mennyi s biztos hogy olcsobb akkor hozatok onnan.

Nincs profilkép
#4024 Nagy ferenc
2010-08-28 20:52:06

Válasz #4007. hozzászólásra

Üdv.Nem lehet hogy egyszerűen nem jól zár a hűtősapkád?Én már jártam igy .Az nem lehet hogy kinyomja a vizet és ha megálsz és leveszed a sapkát akkor meg nem nyomja, ez a jelenség akkor van ha nem zár a hűtősapkában lévő szelep.

Nincs profilkép
#4023 Maksanyi
2010-08-28 19:49:40

Válasz #3997. hozzászólásra

Ha a vízszivattyú tömszelencéjénél fals levegőt szív akkor is kinyomhatja a vizet. De akkor bugyborékol a hűtőben.

Nincs profilkép
#4022 Maksanyi
2010-08-28 19:46:36

Válasz #3997. hozzászólásra
A melegedésre ellenőrizd az előtöltést. Nagyban befolyásolja ha nem helyes. Megváltozhat egy adagoló felújjítással is.

#4021 Diesel Tibor
2010-08-28 19:39:30

Válasz #4016. hozzászólásra

Üdv:Nagyon nagy dolgokra gondoltok ezzel a víz melegedéssel kapcsolatban,én nekem is elő jött ez a hiba.Első dolgod az legyen,hogy dobd ki a termosztátot és menjél szántani ha nem melegszik akkor télire vegyél bele egy újat.smile cowboy

#4020 BELARUS892
2010-08-28 19:20:05

Válasz #4005. hozzászólásra

megnéztem nekünk, gyárilag 16 csavar van 1 oldalt az erősitett alvázon.
de több lyuk van rajta lehet plusszba is tenni.

#4019 Gabesz2
2010-08-28 15:56:43

A hengerfej csere után tetté fel új tömítést?/egyszer szerelés közben, vissza kellett lazítani a hengerfejet és második leszorítás után nem volt jó az új tömítés/
Hűtő elzáródással egyszer találkoztam, kb. 15 éve Skoda Liazon. /volt hengerfej és tömítés csere mire rájöttünk, hogy mi a baj./
A hüvelyeket úgy tudod ellenőrizni, hogy amikor belefúj a hűtőbe, egymásután meglazítod a porlasztók nyomócsöveit és figyeled a változást.
Esetleg,ha nagyon vízköves a motorblokk belül az is okozhat problémát. Vízpumpánál ékszíjat meghúzni, esetleg levenni megvizsgálni, megpróbálni termosztát nélkül....smile confused

#4018 Czanik Sanyi
2010-08-28 15:11:55

Válasz #4016. hozzászólásra
Hogy bele dolgozzon a rendszerbe nem kell átégve lennie.

#4017 Czanik Sanyi
2010-08-28 15:09:15

Válasz #4014. hozzászólásra
Gondolkozok..., ha minden át lett nézve hajszál repedés lehet valahol, ami szinte csak a hüvelynél lámpával látszik, a hengerfej is új akkor,erre szoktuk azt mondani látni és hallani kellene.

#4016 Vadmalac
2010-08-28 15:08:16

Válasz #4015. hozzászólásra

Az azért kicsit gyanús, hogy szétszedés előtt is a tömítés volt a ludas, első szétszedéskor is szarul raktuk rá, meg most hengerfejcserekor is. És egyik szétszedéskor sem volt átégve a tömítés. Én kizártnak tartom, hogy a hüvely-tömítés-hengerfej hármas közül bármelyik problémás legyen.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Sajtóközlemény
Nemcsak szavak, tettek is – így segít a kormány Székelyföldön
Nemcsak szavak, tettek is – így segít a kormány Székelyföldön
Az Agrárminisztérium kiemelt figyelmet fordít a külhoni gazdálkodók...
Nyugdíj előtt állsz? – Most milliókat kaphatsz!
Palántanevelő tálca
Palántanevelő tálca

100 Ft

Eladó 900/60R32 kombájn gumi újszerű állapotban Michelin
Eladó 900/60R32 kombájn gumi újszerű...

295.000 Ft

Eberhardt 2 fejes váltva forgató eke eladó
Eberhardt 2 fejes váltva forgató eke...

820.000 Ft

Agrimaster 135cmes kalapácsos szárzuzó
Agrimaster 135cmes kalapácsos szárzuzó

699.999 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]