Válasz Gumóka #77627. hozzászólásáraKéne egy tel szám privátban. Elütött a valaki egy nyulat hazafelé egy majdnem új autóval, ha lenne mersze felhívni ,meg szánnál rá pár percet, akkor oda adnám neki a számod. Én innen nem tudom hogy merre kellene neki megindulni, meg vannak e kiskapuk.
Válasz mtz1221 #77626. hozzászólásáraItt az a baj, hogy mosta a derekát az olaj, azt hittem fentről folyik, egyébként onnan is itt-ott, fél óra járás után meg már tenyérnyi tócsa volt alatta.
A szivattyú egyébként jól dolgozott, ez a rakodós gép.
Aztán most lemostam szárazra, keresve a hibát, mert elég jól fogyasztotta a hidroolajat. Aztán felül nem folyott annyit, hogy tócsát eresszen, mégis lett alatta, úgy, hogy felül száraz.
Van a váltóba vagy 80 liter olaj, ami a nyelestengelynél távozik vastagon. Tehát megvan, hova lett az olaj, csak nem onnan jön, amire számítottam.
Érdekes egyébként, '93-as kék 550, aztán ez valami használt szivattyú lehet rajta, mert van piros, meg fekete festék is rajta.
Válasz Gumóka #77621. hozzászólásáraMérjél mert oválisban is van ami az új M4-esel egyforma széles, meg van ami a kerekkel. Nyomó csövet azt odalehet görbíteni, de a szívó könyök az kell másik.
Válasz Gumóka #77621. hozzászólásáraMég annyi, a szivattyú két oldalához van gumigyűrű helyett olyan anyagú tömítés, mint amiből a hidraulika karmantyúkat csinálják.
Tudom ajánlani.
Válasz Gumóka #77621. hozzászólásáraHa nem az új fajta kis szivattyúra cserélsz, akkor bármelyik jó.
Szállítási mennyiségben vannak különbségek. Én is nagy kör szivattyút tettem rakodósra, papír szerint nagyobb literrel. Érezhetően jobb.
Válasz mtz1221 #77607. hozzászólásáraItt is a jó mesterek kiöregednek, aztán nem hogy rosszabb sincs helyette, egyáltalán nincs. Se gépszerelő, se fémiparos. Én ugyan gépszerelőként kezdtem, ez érdekel is, de a végzettségem lakatos, ezt meg nem szeretem. Esztergálással vagyok nagyon alapszinten, de az azért érdekel. Csak gép nincs. Aztán ezzel vagyok a legjobban meglőve. A javítás meg olyan, hogy az érdekel igazán, de kevés a tudás még, azt szedem össze innen-onnan, meg kiagyalom ha sikerül. Ezért nem megyek maszekra, engem ne szidjon senki.
Azért itt sincs kolbászból a kerítés, legalábbis nálam, de muszáj sok mindent megtanulni és csinálni, mert a jó mester nem ér ide, a rossz meg ne jöjjön.
Ebben a nűhelyben is a méretezés, meg a tervezés volt az enyém, az anyagot, meg az építést már segítségfel oldottam meg, a betonkeverőn kívül máshoz nem is értek, meg nem is akarok.
Nálunk van a családvan tüzépes, elmondtam mit akarok, a többit ők adták, hogy miből és hogyan legyen.
Sziasztok!
A fülkében keringő melegvíz elfolyott (csőkirepedés) )
Javítás után fel kell tölteni a rendszert vagy a (motor) hűtővízből potlódik?
Elindítottam a trakit (feltöltés nélkül)de csak bugyogott a víz...
Válasz Gumóka #77614. hozzászólásáraKöszönöm a segítséget
Alakul ez akkor úgynézki
Én is hasonló cipőben taposok mint Te
Nem ezt tanultam annakidején de magamnak megszoktam csinálgatni
Csak inkább kérdezek mert a fene se akarja mostanában szétszedni
Válasz Szalai A P #77612. hozzászólásáraHa nem kell sokat levenni a lendkerékből, lehet szabályozni. 50-esét szabályoztattam, ugyanúgy hajszálas volt, csak ott annyit kellett levenni a külső peremből is, mint amennyit a tárcsa felfekvő felületéből, hogy rendesen összeérjen. 80-asnál szerintem a távtartókat kell annyival rövidebbre venni, de ebben nem vagyok biztos, azt nekem nem kellett javítani.
Az 50-esnél meg én is csak nyomólapot cseréltem, meg kapott új kiemelővillákat, aztán azóta is jó.
Válasz mtz1221 #77607. hozzászólásáraAZ a baj, hogy aki eddig is rendes meg ép elméjű volt most az is behúzta a féket COVID meg az inflációs helyzet miatt, úgyhogy magyarázhatom én meg érti is de okosan és olcsón mindent????
Válasz Gergoooooooooooo #77605. hozzászólásáraLegjobb a pénztárcádnak és idegrendszerednek, hogy leadod vasba. A vezérműtömbből kijövő résolajat visszavezeted a tartályba. Én a leeresztő csavar helyére szoktam visszakötni.
Nagyon jól helyettesíthető az adott hidraulika körbe áramlás szabályzóval.
Válasz Gumóka #77598. hozzászólásáraSosem késő váltani. Én is azért kértem a képeket hogy összejöjjön már egy nagy műhely. Ha tudsz az emberekkel bánni (nekem nem megy, sunyi 2 forintért saját anny@t megb@szó kétszínű gerinctelen beképzelt emberekbe ha fene fenét eszik is, beleállok) a mai helyzetben a javítástól könnyebb jobb pénz nincs, főleg hogy fogynak a mesterek. Itt nálunk (pedig nálatok 5x csóróbbak vagyunk) egy rendes esztergályos 1 géppel 1 fúróval a hegesztővel, ha akarja akkor 9 hónapon keresztül napi 150 eurót gond nélkül meg tud keresni. Arról nem is beszélve ha olyan típus hogy tudja a kombájnak menni kell, és fel kell 3 órakor.
Válasz Gumóka #77598. hozzászólásáraSosem késő váltani. Én is azért kértem a képeket hogy összejöjjön már egy nagy műhely. Ha tudsz az emberekkel bánni (nekem nem megy, sunyi 2 forintért saját anny@t megb@szó kétszínű gerinctelen beképzelt emberekbe ha fene fenét eszik is, beleállok) a mai helyzetben a javítástól könnyebb jobb pénz nincs, főleg hogy fogynak a mesterek. Itt nálunk (pedig nálatok 5x csóróbbak vagyunk) egy rendes esztergályos 1 géppel 1 fúróval a hegesztővel, ha akarja akkor 9 hónapon keresztül napi 150 eurót gond nélkül meg tud keresni. Arról nem is beszélve ha olyan típus hogy tudja a kombájnak menni kell, és fel kell 3 órakkor.
Üdv. Mindenkinek!
Segitséget szeretnék kérni, mtz helyzeterő szabályzóból nagymértékben folyik az olaj... Valaki javított már ilyet? Bonyolult a szétszedése, mire kell ügyelni? Köszönöm szépen a segítő válaszokat:)
Üdv. Mindenkinek!
Segitséget szeretnék kérni, mtz helyzeterő szabályzóból nagymértékben folyik az olaj... Valaki javított már ilyet? Bonyolult a szétszedése, mire kell ügyelni? Köszönöm szépen a segítő válaszokat:)
Válasz Maszek Zs #77600. hozzászólásáraAdná az ég, hogy legyen annyi időm, hogy eljussak oda is, de az szerintem nem ennek a krisztusnak az idejében lesz, hogy csütörtök délután négykor hanyattvágom magam, hogy akkor végeztem a hétre.
Tegnap reggel 7-kor keltem most is, azóta trappolok de még a sallangot vissza kell szórni ebbe a konzervdobozba, mert holnap már unokatesóm traktorának kell a hely
Válasz rigás #77599. hozzászólásáraFedett már lett idén, csak még ez is szellős, így beöltözök, ez van, haladni kell... Bár nap végére jégcsapot pisilek
Nálam is még az visz el sok időt egyébként, hogy elpepecselek, mert ha valami nem úgy áll, ahogy én akarom, akkor az úgy nem jó
Meg a kevés gyakorlat és tudás, ez még azért hátráltat, ha kapok segítséget, vagy kimatekolom, az is idő, mint annak, aki érti és ügyes.
Egyébként érdekel, meg azért szeretem is csinálni, csak az idő...
Válasz Gumóka #77598. hozzászólására Pedig azt hittem el jösz segíteni nekem!! Sajnos ez így igaz szerintem nagyon sokunknál!
Most ment el a kőműves mondott olyan árat !!!!!!!
Válasz Gumóka #77598. hozzászólásáraIsmerős nekem ez a szitu. Nálunk is egyszerre szokott dögleni minden, én is egyedül vagyok mindenre és már alig győzöm. Bár ez az én hibám is (öcsém szerint csak az enyém, ő ha kilyukad bedugja csutkával ha törik ráköti madzaggal ) mert szeretek mindent alaposan jól megcsinálni az meg idő igényes. És ami még nagy baj, hogy nincs fedett téliesíthető műhelyem.
Válasz mtz1221 #77597. hozzászólásáraHa annyi eszem lett volna 4 éve, mint most, a kukacom vett volna traktort meg gépeket, akkor megépítettem volna a műhelyt, ami már rég kész lenne, nem úgy mint most, aztán teleszórtam volna fémipari gépekkel, meg csinálnám a vonalfúrást. Függetlenül, hogy rühellem a lakatosmunkát, a sarokcsiszoló hangjával a világból ki lehetne kergetni a világból...
De hát kinek mi a fétise, veszem az olcsó szarokat, itthon meg kikerázom, ha nem kell a földön taposni a pedált...
Csak egymagam sok, meg unokatesóm géparkja is nálam köt ki, aztán sokszor van az, hogy kettőt lépek előre, egyet meg hátra. Vagy kettőt hátra...
Aztán még jön az ismerősi kör, hogy javítsak... Hát még suta is vagyok hozzá, meg aztán meghalni sincs idő...
Hullik szét minden körülöttem, ez bosszant, de csinálom. Mire egy kész, jönne a következő, na akkor jönnek a nem várt események, ami persze nem várhat.
A volvon 1 évig kanyarstabilizátor nélkül jártam, mert a szilentezéshez le kellett venni a bölcsőt. Erre jó volt a 17 nap karantén tavasszal. Nem volna egyébként baj, ha nem kéne bejárnom dolgozni
Sokszor még megy a kendács este 11-kor, alszok 4-5 órákat... Vagy még annyit se...
Mondjuk ha beledobáltam volna a játékgépbe, még ennyi se lenne...
Válasz Gumóka #77592. hozzászólásáraMajd tavaszra ha elkezded vezetni, nekem állásában még egy sem romlott. Kivéve egyszer a rakovica gumiját. Leeresztett télen szét szedtem felbakoltam, elmentem új belsőért mert a régi szétvágódott 1 méter hosszan. Mire hazaértem a traktor leesett a bakról, szét ment a másik belső is. A gumison láttam mikor vissza mentem még 1 belsőért, hogy azt gondolta szétbactam az 1 órával előbb vitet szerelés közben.
Sziasztok! Ritkán írok ugyan de napi olvasója vagyok a fórumnak.
Egy ki segítségre lenne szükségem.
Egyéb okokból meg lesz bontva az mtz 80 as váltója és akkor már szeretném belerakni az első hajtás meghajtó részét a váltóba.
Ehhez valaki megtudná mondani mely alkatrészekre van szükségem?
Válasz Gumóka #77592. hozzászólásáramásnak is jut ám a jobol!! Mindig van valami. De ugy nézem ami több mint 25 vagy 35éve bontatlan az kéri a törődést. Tavasszal egyik kocsi főtengely támcsapágy miközben a másik poraibol épült. Aztán decemberben a másik nem emelt ki a kuplung. Tárcsa agyrésze szegecsei fellazultak aztán keresztben fogott a tárcsa. de most tuti!!!!
Kitartás!!!!
Válasz .Richard. #77591. hozzászólásáraÁllítólag ez a traktor 30 évig gyártelepen húzgált pótkocsit, aztán meg egy idős tulaja lett. Az elsőhidat is Ő rakta már alá, ez 80-as. Hagyatékból is vettem, én vagyok a 3. tulaja is, aztán ’77-es a traki. Foglalkoztak azért vele, nem lerúgott gép, csak idős. Olcsó volt.
A volvo meg én fizetem, meg javítom is, na az vág meg most igazán. De ez most hagyomány lett, a felicián a víz elosztócső hullott el 2 hete, mondtam veszek rollert inkább, az csak nem kotlik meg
Remélem az a nyüves traktor nem romlik állásában tovább
Válasz Gumóka #77590. hozzászólásáraTul öreg fél világot megszántott gépet vettél. A hiba itt kezdődik. de mint irod lassan elérsz a hátuljáig. A Volvot nem te fizeted meg javitod. Ez már egy jo pont. Nem?
Válasz .Richard. #77588. hozzászólásáraNa meg mindezek előtt a kuplungtól hátrafelé kéne rendet raknom, a széthúzó kocsi sincs még kész, aztán jöhet az "új" fülke, turbó, a klímát a végére hagynám, de addigra úgy is elfossa magát valami
....és, hogy el is fossa magát, a volvom hengerfejes most...
Lehet jobban jártál a gyerekcsinálással, mint a traktorral, ez csak eszi az életed... Az enyém legalábbis biztos
Válasz Gumóka #77586. hozzászólásáraAkkor hajrá!!! Még kell egy turbo meg az uj kabinba klima. igy indul ez. Nekem is voltak terveim aztán jött a család manapság azon vagyok,hogy nem eröltetem neki a melot meg tiszta legyen. .
Én mondjuk vennék motorpalt is, a Cseh belerakta a léghűtéses motorja közepébe is, 13 ezer óránál még rajta voltak a gyári plombák, aztán volt kalács a motorban is. Csak nem lehet olyan szar.
Válasz Gumóka #77583. hozzászólásáraSzerintem bármelyik rá faragható ami 70-120 lóerő közt volt újkorában. Kör adagolón nagyon sok az állítási lehetőség, meg nagy határok között. Szabályzóját szokták cserélni, mert a kamion/kombájn adagoló nem tud annyit rá szabályozni ha döglik rendesen.
Válasz Lac83 #77574. hozzászólásáraÉn egy T16M elejére tettem fel 3-400kg nagyon jó de féltem a traktort. Ezért most egy 892.2 vittem utoljára. 1T simán oda vittem ahova kell. De azt hozzá kell tegyem évente 5-ször 5 óra azt ennyi.
Válasz máris szomszéd #77579. hozzászólásáraAz ivecoban a régi Euro 2-s motoron tuti volt bosch a 4 hengeresen, ami már az eurocargo nagy motorja volt, nem a dialy, ezt traktorban is használták gyárilag, csak nem tudom melyik traktoron. Meg mit kell alakítani rajta.
Meg a 6 hengeres iveco is bosch volt, azt Kecelen csináltattuk régen. Drága, de jó hely.
Válasz Lac83 #77556. hozzászólására
használtam egyenes helyen 1200 kiló volt a legtöbb amit mozgattam nekem nem volt szimpatikus túl sok helyen van a függesztésbe lógási lehetőség az előre szerelt szerelt jobb nem billeg úgy a torony
Válasz Lac83 #77556. hozzászólásáraHa napi 1 kocsit kell megrakni elmegy, már közben is szétszakad a nyakad, évekig csináltam inkább vettünk un-t. Farára dakota, elejére 5-600kg súly és alváz merevítő.
93679 hozzászólás
Válasz mtz1221 #77628. hozzászólásáraElküldve.
Válasz Gumóka #77627. hozzászólásáraKéne egy tel szám privátban. Elütött a valaki egy nyulat hazafelé egy majdnem új autóval, ha lenne mersze felhívni ,meg szánnál rá pár percet, akkor oda adnám neki a számod. Én innen nem tudom hogy merre kellene neki megindulni, meg vannak e kiskapuk.
Válasz mtz1221 #77626. hozzászólásáraItt az a baj, hogy mosta a derekát az olaj, azt hittem fentről folyik, egyébként onnan is itt-ott, fél óra járás után meg már tenyérnyi tócsa volt alatta.

A szivattyú egyébként jól dolgozott, ez a rakodós gép.
Aztán most lemostam szárazra, keresve a hibát, mert elég jól fogyasztotta a hidroolajat. Aztán felül nem folyott annyit, hogy tócsát eresszen, mégis lett alatta, úgy, hogy felül száraz.
Van a váltóba vagy 80 liter olaj, ami a nyelestengelynél távozik vastagon. Tehát megvan, hova lett az olaj, csak nem onnan jön, amire számítottam.
Érdekes egyébként, '93-as kék 550, aztán ez valami használt szivattyú lehet rajta, mert van piros, meg fekete festék is rajta.
Kezd tele lenni a...
Válasz Gumóka #77621. hozzászólásáraMérjél mert oválisban is van ami az új M4-esel egyforma széles, meg van ami a kerekkel. Nyomó csövet azt odalehet görbíteni, de a szívó könyök az kell másik.
Válasz Gumóka #77621. hozzászólásáraMég annyi, a szivattyú két oldalához van gumigyűrű helyett olyan anyagú tömítés, mint amiből a hidraulika karmantyúkat csinálják.

Tudom ajánlani.
Válasz Gumóka #77621. hozzászólásáraHa nem az új fajta kis szivattyúra cserélsz, akkor bármelyik jó.
Szállítási mennyiségben vannak különbségek. Én is nagy kör szivattyút tettem rakodósra, papír szerint nagyobb literrel. Érezhetően jobb.
Válasz olasz_kapo #77622. hozzászólásáraAkkor nem jól gondoltam...

Köszönöm!
Válasz Gumóka #77621. hozzászólásáraMinden marad a régi.
Az ovális szivattyút, ha kerekre cserélem, ott a szívó és a nyomócsöve is cserés, ha jól gondolom?
Válasz mtz1221 #77607. hozzászólásáraItt is a jó mesterek kiöregednek, aztán nem hogy rosszabb sincs helyette, egyáltalán nincs. Se gépszerelő, se fémiparos. Én ugyan gépszerelőként kezdtem, ez érdekel is, de a végzettségem lakatos, ezt meg nem szeretem. Esztergálással vagyok nagyon alapszinten, de az azért érdekel. Csak gép nincs. Aztán ezzel vagyok a legjobban meglőve. A javítás meg olyan, hogy az érdekel igazán, de kevés a tudás még, azt szedem össze innen-onnan, meg kiagyalom ha sikerül. Ezért nem megyek maszekra, engem ne szidjon senki.
Azért itt sincs kolbászból a kerítés, legalábbis nálam, de muszáj sok mindent megtanulni és csinálni, mert a jó mester nem ér ide, a rossz meg ne jöjjön.
Ebben a nűhelyben is a méretezés, meg a tervezés volt az enyém, az anyagot, meg az építést már segítségfel oldottam meg, a betonkeverőn kívül máshoz nem is értek, meg nem is akarok.
Nálunk van a családvan tüzépes, elmondtam mit akarok, a többit ők adták, hogy miből és hogyan legyen.
envagyok2, mtz1221 köszi a tanácsot.
Holnap szántáskor kipróbálom.
Válasz Gergő1 #77616. hozzászólásáratedd rá a sapkát a hűtőre, ne nézegesd.
Válasz Gergő1 #77616. hozzászólására a (motor) hűtővízből ,ha majd felmelegszik 70 fokra.
Sziasztok!
)
A fülkében keringő melegvíz elfolyott (csőkirepedés)
Javítás után fel kell tölteni a rendszert vagy a (motor) hűtővízből potlódik?
Elindítottam a trakit (feltöltés nélkül)de csak bugyogott a víz...
Tudna valaki tanácsot adni?
Válasz Gumóka #77614. hozzászólásáraKöszönöm a segítséget
Alakul ez akkor úgynézki
Én is hasonló cipőben taposok mint Te
Nem ezt tanultam annakidején de magamnak megszoktam csinálgatni
Csak inkább kérdezek mert a fene se akarja mostanában szétszedni
Válasz Szalai A P #77612. hozzászólásáraHa nem kell sokat levenni a lendkerékből, lehet szabályozni. 50-esét szabályoztattam, ugyanúgy hajszálas volt, csak ott annyit kellett levenni a külső peremből is, mint amennyit a tárcsa felfekvő felületéből, hogy rendesen összeérjen. 80-asnál szerintem a távtartókat kell annyival rövidebbre venni, de ebben nem vagyok biztos, azt nekem nem kellett javítani.
Az 50-esnél meg én is csak nyomólapot cseréltem, meg kapott új kiemelővillákat, aztán azóta is jó.
Válasz Gandhy #77611. hozzászólásáraEgytárcsásnál én lehúztam, azóta is jó, pedig le kellett venni a lendkereket is.
Válasz Szalai A P #77603. hozzászólásáraMég két kérdés
A kuplung szerkezetben érdemes csak magát a nyomólapot cserélni vagy célszerűbb a komplett szerkezetet?
A második
A lendkerék érintkező felülete enyhén bevan repedezve ezt érdemes lehet szabályozni vagy új állja helyét?
kuplungozás után a szerelő nyomatékkulccsal hidegen meghúzta a csavarokat, vajon utána kell húznom, vagy így jó?
Válasz mtz1221 #77607. hozzászólásáraAZ a baj, hogy aki eddig is rendes meg ép elméjű volt most az is behúzta a féket COVID meg az inflációs helyzet miatt, úgyhogy magyarázhatom én meg érti is de okosan és olcsón mindent????
Válasz Gergoooooooooooo #77605. hozzászólásáraLegjobb a pénztárcádnak és idegrendszerednek, hogy leadod vasba. A vezérműtömbből kijövő résolajat visszavezeted a tartályba. Én a leeresztő csavar helyére szoktam visszakötni.
Nagyon jól helyettesíthető az adott hidraulika körbe áramlás szabályzóval.
Válasz Gergoooooooooooo #77605. hozzászólásáraAz összerakásra.
Válasz Gumóka #77598. hozzászólásáraSosem késő váltani. Én is azért kértem a képeket hogy összejöjjön már egy nagy műhely. Ha tudsz az emberekkel bánni (nekem nem megy, sunyi 2 forintért saját anny@t megb@szó kétszínű gerinctelen beképzelt emberekbe ha fene fenét eszik is, beleállok
) a mai helyzetben a javítástól könnyebb jobb pénz nincs, főleg hogy fogynak a mesterek. Itt nálunk (pedig nálatok 5x csóróbbak vagyunk) egy rendes esztergályos 1 géppel 1 fúróval a hegesztővel, ha akarja akkor 9 hónapon keresztül napi 150 eurót gond nélkül meg tud keresni. Arról nem is beszélve ha olyan típus hogy tudja a kombájnak menni kell, és fel kell 3 órakor.
Válasz Gumóka #77598. hozzászólásáraSosem késő váltani. Én is azért kértem a képeket hogy összejöjjön már egy nagy műhely. Ha tudsz az emberekkel bánni (nekem nem megy, sunyi 2 forintért saját anny@t megb@szó kétszínű gerinctelen beképzelt emberekbe ha fene fenét eszik is, beleállok
) a mai helyzetben a javítástól könnyebb jobb pénz nincs, főleg hogy fogynak a mesterek. Itt nálunk (pedig nálatok 5x csóróbbak vagyunk) egy rendes esztergályos 1 géppel 1 fúróval a hegesztővel, ha akarja akkor 9 hónapon keresztül napi 150 eurót gond nélkül meg tud keresni. Arról nem is beszélve ha olyan típus hogy tudja a kombájnak menni kell, és fel kell 3 órakkor.
Üdv. Mindenkinek!
Segitséget szeretnék kérni, mtz helyzeterő szabályzóból nagymértékben folyik az olaj... Valaki javított már ilyet? Bonyolult a szétszedése, mire kell ügyelni? Köszönöm szépen a segítő válaszokat:)
Üdv. Mindenkinek!
Segitséget szeretnék kérni, mtz helyzeterő szabályzóból nagymértékben folyik az olaj... Valaki javított már ilyet? Bonyolult a szétszedése, mire kell ügyelni? Köszönöm szépen a segítő válaszokat:)
Válasz rigás #77595. hozzászólásáraNagyon köszönöm a segítséget és a katalógust is
Ezer hála
Válasz Maszek Zs #77600. hozzászólásáraAdná az ég, hogy legyen annyi időm, hogy eljussak oda is, de az szerintem nem ennek a krisztusnak az idejében lesz, hogy csütörtök délután négykor hanyattvágom magam, hogy akkor végeztem a hétre.

Tegnap reggel 7-kor keltem most is, azóta trappolok de még a sallangot vissza kell szórni ebbe a konzervdobozba, mert holnap már unokatesóm traktorának kell a hely
Válasz rigás #77599. hozzászólásáraFedett már lett idén, csak még ez is szellős, így beöltözök, ez van, haladni kell... Bár nap végére jégcsapot pisilek
Nálam is még az visz el sok időt egyébként, hogy elpepecselek, mert ha valami nem úgy áll, ahogy én akarom, akkor az úgy nem jó
Meg a kevés gyakorlat és tudás, ez még azért hátráltat, ha kapok segítséget, vagy kimatekolom, az is idő, mint annak, aki érti és ügyes.
Egyébként érdekel, meg azért szeretem is csinálni, csak az idő...
Válasz Gumóka #77598. hozzászólására
Pedig azt hittem el jösz segíteni nekem!!
Sajnos ez így igaz szerintem nagyon sokunknál!
Most ment el a kőműves mondott olyan árat !!!!!!!
Válasz Gumóka #77598. hozzászólásáraIsmerős nekem ez a szitu. Nálunk is egyszerre szokott dögleni minden, én is egyedül vagyok mindenre és már alig győzöm. Bár ez az én hibám is (öcsém szerint csak az enyém, ő ha kilyukad bedugja csutkával ha törik ráköti madzaggal
) mert szeretek mindent alaposan jól megcsinálni az meg idő igényes. És ami még nagy baj, hogy nincs fedett téliesíthető műhelyem.
Válasz mtz1221 #77597. hozzászólásáraHa annyi eszem lett volna 4 éve, mint most, a kukacom vett volna traktort meg gépeket, akkor megépítettem volna a műhelyt, ami már rég kész lenne, nem úgy mint most, aztán teleszórtam volna fémipari gépekkel, meg csinálnám a vonalfúrást. Függetlenül, hogy rühellem a lakatosmunkát, a sarokcsiszoló hangjával a világból ki lehetne kergetni a világból...

De hát kinek mi a fétise, veszem az olcsó szarokat, itthon meg kikerázom, ha nem kell a földön taposni a pedált...
Csak egymagam sok, meg unokatesóm géparkja is nálam köt ki, aztán sokszor van az, hogy kettőt lépek előre, egyet meg hátra. Vagy kettőt hátra...
Aztán még jön az ismerősi kör, hogy javítsak... Hát még suta is vagyok hozzá, meg aztán meghalni sincs idő...
Hullik szét minden körülöttem, ez bosszant, de csinálom. Mire egy kész, jönne a következő, na akkor jönnek a nem várt események, ami persze nem várhat.
A volvon 1 évig kanyarstabilizátor nélkül jártam, mert a szilentezéshez le kellett venni a bölcsőt. Erre jó volt a 17 nap karantén tavasszal. Nem volna egyébként baj, ha nem kéne bejárnom dolgozni
Sokszor még megy a kendács este 11-kor, alszok 4-5 órákat... Vagy még annyit se...
Mondjuk ha beledobáltam volna a játékgépbe, még ennyi se lenne...
Válasz Gumóka #77592. hozzászólásáraMajd tavaszra ha elkezded vezetni
, nekem állásában még egy sem romlott. Kivéve egyszer a rakovica gumiját. Leeresztett télen szét szedtem felbakoltam, elmentem új belsőért mert a régi szétvágódott 1 méter hosszan. Mire hazaértem a traktor leesett a bakról, szét ment a másik belső is. A gumison láttam mikor vissza mentem még 1 belsőért, hogy azt gondolta szétbactam az 1 órával előbb vitet szerelés közben.
Válasz .Richard. #77566. hozzászólásáraFeszültségszabályzó De ez 24.v. indít. Így irja a katalógus feszültség elosztó.
Válasz Szalai A P #77594. hozzászólásáraTessék egy alkatrész katalógus (PDF) 285, 286, 287. oldalon találod a robbantott ábrát és a cikkszámokat.

De:
Kúpgörgös csapágy ebből kettő kellCsap anyávalFogaskerékSpec. csavarPersely
Kell még egy seeger gyűrű meg egy rugós alátát a csavarhoz.
Sziasztok! Ritkán írok ugyan de napi olvasója vagyok a fórumnak.
Egy ki segítségre lenne szükségem.
Egyéb okokból meg lesz bontva az mtz 80 as váltója és akkor már szeretném belerakni az első hajtás meghajtó részét a váltóba.
Ehhez valaki megtudná mondani mely alkatrészekre van szükségem?
Válasz Gumóka #77592. hozzászólására
másnak is jut ám a jobol!! Mindig van valami. De ugy nézem ami több mint 25 vagy 35éve bontatlan az kéri a törődést. Tavasszal egyik kocsi főtengely támcsapágy miközben a másik poraibol épült. Aztán decemberben a másik nem emelt ki a kuplung. Tárcsa agyrésze szegecsei fellazultak aztán keresztben fogott a tárcsa.
de most tuti!!!!
Kitartás!!!!
Válasz .Richard. #77591. hozzászólásáraÁllítólag ez a traktor 30 évig gyártelepen húzgált pótkocsit, aztán meg egy idős tulaja lett. Az elsőhidat is Ő rakta már alá, ez 80-as. Hagyatékból is vettem, én vagyok a 3. tulaja is, aztán ’77-es a traki. Foglalkoztak azért vele, nem lerúgott gép, csak idős. Olcsó volt.



A volvo meg én fizetem, meg javítom is, na az vág meg most igazán. De ez most hagyomány lett, a felicián a víz elosztócső hullott el 2 hete, mondtam veszek rollert inkább, az csak nem kotlik meg
Remélem az a nyüves traktor nem romlik állásában tovább
Válasz Gumóka #77590. hozzászólásáraTul öreg fél világot megszántott gépet vettél. A hiba itt kezdődik.
de mint irod lassan elérsz a hátuljáig. A Volvot nem te fizeted meg javitod. Ez már egy jo pont. Nem?
Válasz .Richard. #77588. hozzászólásáraNa meg mindezek előtt a kuplungtól hátrafelé kéne rendet raknom, a széthúzó kocsi sincs még kész, aztán jöhet az "új" fülke, turbó, a klímát a végére hagynám, de addigra úgy is elfossa magát valami






....és, hogy el is fossa magát, a volvom hengerfejes most...
Lehet jobban jártál a gyerekcsinálással, mint a traktorral, ez csak eszi az életed... Az enyém legalábbis biztos
Válasz Gumóka #77587. hozzászólásáraAzt hiszem tudok neked tel számot ha szükséged van rá!
Válasz Gumóka #77586. hozzászólásáraAkkor hajrá!!! Még kell egy turbo meg az uj kabinba klima.
igy indul ez. Nekem is voltak terveim aztán jött a család manapság azon vagyok,hogy nem eröltetem neki a melot meg tiszta legyen.
.
Válasz mtz1221 #77585. hozzászólásáraHa tengelyközéppel elfér a blokk mellett persze, hogy fel is lehessen csavarozni
A méret inkább a kérdés itt, na meg a felépítés.
Én mondjuk vennék motorpalt is, a Cseh belerakta a léghűtéses motorja közepébe is, 13 ezer óránál még rajta voltak a gyári plombák, aztán volt kalács a motorban is. Csak nem lehet olyan szar.
Válasz .Richard. #77578. hozzászólásáraKíváncsi lettem van e élet a Jazdán, Motorpalon, meg az utn-en túl
Most ez nagyon elkezdte piszkálni a fantáziám
Válasz Gumóka #77583. hozzászólásáraSzerintem bármelyik rá faragható ami 70-120 lóerő közt volt újkorában. Kör adagolón nagyon sok az állítási lehetőség, meg nagy határok között. Szabályzóját szokták cserélni, mert a kamion/kombájn adagoló nem tud annyit rá szabályozni ha döglik rendesen.
Válasz Lac83 #77574. hozzászólásáraÉn egy T16M elejére tettem fel 3-400kg nagyon jó de féltem a traktort. Ezért most egy 892.2 vittem utoljára. 1T simán oda vittem ahova kell. De azt hozzá kell tegyem évente 5-ször 5 óra azt ennyi.
Válasz máris szomszéd #77579. hozzászólásáraAz ivecoban a régi Euro 2-s motoron tuti volt bosch a 4 hengeresen, ami már az eurocargo nagy motorja volt, nem a dialy, ezt traktorban is használták gyárilag, csak nem tudom melyik traktoron. Meg mit kell alakítani rajta.
Meg a 6 hengeres iveco is bosch volt, azt Kecelen csináltattuk régen. Drága, de jó hely.
Válasz Gergő80 #77581. hozzászólására
Válasz Lac83 #77556. hozzászólására
használtam egyenes helyen 1200 kiló volt a legtöbb amit mozgattam nekem nem volt szimpatikus túl sok helyen van a függesztésbe lógási lehetőség az előre szerelt szerelt jobb nem billeg úgy a torony
Válasz Lac83 #77556. hozzászólásáraHa napi 1 kocsit kell megrakni elmegy, már közben is szétszakad a nyakad, évekig csináltam inkább vettünk un-t. Farára dakota, elejére 5-600kg súly és alváz merevítő.