Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 396.04 Ft USD 337.84 Ft CHF 424.27 Ft GBP 453.51 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93679 hozzászólás
#65779 Gumóka
2019-10-26 20:32:47

Válasz Mtz 550E #65775. hozzászólásáraA helyén is ki lehet cserélni, csak kicsit játékos.
Tavasszal játszottam vele egy fél napot, a habis készlettel, ugyanolyan szar lett.

A műanyag csészék ráadásul 1-2 tizeddel nagyobbak is voltak, nem fért be.

Azt a gumigyűrű méretet meg kell venni csapágyboltba, vagy hidraulikásnál, azzal még működhet, cimborámé úgy lett csinálva, az 1 éve jó, de nem kiabáljuk el...smile surrender

Nincs profilkép
#65778 vereszs
2019-10-26 20:29:16

Válasz Mtz 550E #65775. hozzászólásáraA javitókészletben lévő ó gyűrűket ragd el ugy hogy meg se találd többet.
Vegyél 28x3 viton ó gyűrűt (intramark kft)és évekig nem fog még könnyezni se nem hogy folyni.Először a golyókat rakd be aztán az ó gyűrűt a csavarokkal húzasd be a helyére.

#65777 Gepi
2019-10-26 19:02:02

Válasz Mtz 550E #65775. hozzászólásáraSok reményt ne fűz a javító készlethez egy idő után úgyis újra elő jön ez a hibasmile laugh

#65776 vén cigány
2019-10-26 18:49:05

Válasz Mtz 550E #65775. hozzászólásáraLe ne vedd és pont tegnap javítottam egyet.
Végül is adja magát nem kell hozzá atomfizikusnak lenni.
Viszont, ha totál amatőr vagy csináltasd meg a szerelőddel.

Nincs profilkép
#65775 Mtz 550E
2019-10-26 18:08:10

Mtz vezértömb a karoknál engedi az olajat azt nehéz a helyén javítani vagy mire kell figyelni? Habi-nál vettem hozzá javítókészletet!

Nincs profilkép
#65774 Mtz 550E
2019-10-26 17:22:50

Üdv!
Kinek mi a véleménye a Tara nevü vékonyperemű hüvelyről? Reduktor hüvelybe nem találtam Tarát!

Nincs profilkép
#65773 Lévai István
2019-10-26 12:45:48

Válasz Gumóka #65772. hozzászólásáraA problémám az volt hogy a nyomcsapágy végső állapotához képest volt 2mm-em a villáktól a távolság.Közben neten találtam hogy kb 3mm adja majd a 4cm pedál holtjátékot.Most jó volt így is, de ha kopik a tárcsa nem lett volna mit korrigállni mert a 2mm-em fogyott volna lassan el.Rászántam magam és alsó nyíláson állítottam kb 6-7mm-ert a villákkal és utánna beállítottam a karral a jó holtjátékot.Egyszerűbb volt mint gondoltam +10 perc mosakodás :)

#65772 Gumóka
2019-10-26 10:10:32

Válasz Lévai István #65768. hozzászólásáraNekünk az idősebb szakik tanácsolták. 3 kuplungozást csináltunk így, eddig mind jó.
Nagy hézagnál nagy lesz a holtjátékod és előfordulhat, hogy nem emel ki.

Utánállítást mi is a rudazaton tekerjük, tehát ha a villák egyforma távolságra vannak, nyugodtan lehet a rudazatot tekerni, mert nekünk is kellett.

Persze ahány ház, annyi szokás.

Nincs profilkép
#65771 Lévai István
2019-10-26 07:39:34

Válasz ...:::Pisti:::... #65769. hozzászólásáraKöszönöm,egyenlőre én is úgy gondoltam hogy marad ennyi.

#65769 ...:::Pisti:::...
2019-10-26 00:00:52

Válasz Lévai István #65768. hozzászólásáraNem sok az.
Az a lényeg egyforma legyen.
De a nyomcsapágyat ne érje, mert akkor forog állandóan.
Arra figyelj, hogy ez a hézag majd a tárcsa kopásával csökken, és el fogja érni a nyomcsapágyat.
Ezt a rudazat állításával korrigálod, mint már írták

Nincs profilkép
#65768 Lévai István
2019-10-25 22:44:11

Válasz Gumóka #65762. hozzászólásáraKöszönöm!A kb 2mm hézag sok?Egy fűrészlap azért vékonyabb.Ha nem muszáj nem állítom el a 3villa együttállást,ha rossz akkor nekiesünk.

Nincs profilkép
#65767 Lévai István
2019-10-25 22:29:48

Válasz medikus #65763. hozzászólásáraKöszi,megtettük még széthúzva ,így sikerült,volt némi vita a mm-ben a villáknál.A 3 egyforma értéken van.13+14=27mmmre a bordavégtől.

Nincs profilkép
#65766 Lévai István
2019-10-25 22:21:59

Köszi,azzal állítottam be rövidítve,kicsit az zavar hogy nem tudom padlóig taposni,amúgy van holtjáték,letaposva kiemel rendesen fél úttól fog.Szerintem marad így mert a 3 villa így egyformán van állítva,ha visszább állítom fűrészlapnyira mint itt írták,ablakon rizikósabb hogy egyforma lesz-e.

#65765 Gumóka
2019-10-25 19:03:34

Válasz Mtz 550E #65760. hozzászólásáraVan ott alsó és felső tömítés is, egyébként a habinál tudják, mit szeretnél.
De ha kopottak a hüvelyek, cseszheted.

#65764 Gergő80
2019-10-25 18:51:10

Válasz Lévai István #65761. hozzászólásárasimán állíts a rudazaton azért menetes

#65763 medikus
2019-10-25 17:13:12

Válasz Lévai István #65761. hozzászólásáraMég kint kellett volna beállítani!smile sweatdrop

#65762 Gumóka
2019-10-25 16:43:06

Válasz Lévai István #65761. hozzászólásáraFűrészlap a hézagoló.
Alulról villáskulcs és egy 20 forintos az állítószerszám.smile smile

Nincs profilkép
#65761 Lévai István
2019-10-25 16:32:24

Sziasztok!
Valaki tudna segíteni,kicseréltük a kuplungot,összeszerelt állapotban a nyomcsapágytól milyen távol kell lenni a 3db villának.Úgy sikerült beállítani hogy kb 2mm ,(én kevésnek gondolom) a
működtető karral ki lehetett korrigáli lerövidítve.A pedált így nem lehet fullra lenyomni egyébként van holtjáték és teszi a dolgát.
Az ablakon már izgalmas lesz állítani hogy egyforma legyen a három villa, de ha kell valahogy megoldjuk...

Nincs profilkép
#65760 Mtz 550E
2019-10-25 06:44:26

Válasz Gumóka #65743. hozzászólásáraVan klingerit tömités! Csak az O- gyürű méretek kellenének!

#65759 gazda001
2019-10-24 21:45:44

Válasz mtz1221 #65758. hozzászólásáraKöszönöm, ez mára bőven elég, a lényegét megértettem. Jó pihenést.smile wink

#65758 mtz1221
2019-10-24 21:36:37

Válasz gazda001 #65756. hozzászólásáraIgen jól.erőbe meg szántáskor de szerintem süllyedősben tárcsával is jól járnál vele.Olyankor ha a traktor rúg párat vagy a tárcsa lejjebb megy,akkor a támasztó orsó nyom egyet a szabályzón és feljebb emeli kissé a munka gépet.De ezt ne ma vegyük át mert hetek óta 15 órát mellózok és ki vagyok dőlve.smile sweatdrop

#65757 mtz1221
2019-10-24 21:32:29

Válasz Tomi81 #65753. hozzászólásáraSemmit,vagy mindent.Olyan mintha helyzet szabályozáson húznád az ekét.Csak ha most alá dugnál egy emelőt az eke alá akkor felemelnéd vele a traktort is,helyzet/erő szabályozáson vagy úszóban meg csak az ekét.

#65756 gazda001
2019-10-24 21:31:52

Válasz mtz1221 #65755. hozzászólásáraOk. ezek szerint az ilyen "betonon" mehet úszóban úgysem bírja benyelni rendesen a tárcsát, ha meg sokallom hogy tengelyig jár (bár volna annyi eső) akkor meg átrakom helyzet szabályozásba és azzal meghatározhatom a mélységet. Remélem jól értem.
Erő szabályozásba mimkor érdemes tenni?

#65755 mtz1221
2019-10-24 21:27:56

Válasz gazda001 #65744. hozzászólásáraMost olvasom.Nem löki feljebb a kart az mindig ott marad ahová teszed.azért is nem írtam semmi a neutrálban tartáson,mert akkor zárva van az olaj útja.Helyzetszabályozáson meg a magasságot állítja,de felfelé ereszteni fog a munkahenger ha valamire rámegy a tárcsa és emeli.

#65754 Tomi81
2019-10-24 21:26:57

Válasz B.J. #65749. hozzászólásáraA helyzet/erő szabályzó bekapcsolója.

#65753 Tomi81
2019-10-24 21:26:00

Válasz mtz1221 #65750. hozzászólásáraNa várjál.
A műszerfal melletti kar ok, tudom, legfelül úszó.
Most pl szántok, helyzet/erő szabályzó kikapcsolva. Állok be, ülés melletti kar előre (kb 2en kezd ereszteni) mikor látom, hogy jó a mélység vissza N-be. Na akkor mit csinálok rosszul?


#65752 gazda001
2019-10-24 21:19:40

Válasz VDénes #65748. hozzászólásáraRemélem (neked is) igazad lesz és nem jártam rosszul.

Mindenkinek kösz a jó tanácsot, a biztató szavakat, majd referálok.....
Kollégám azt kérdezte hogy ez akkor már hosszú távú örök gép lesz??? Meglátjuksmile wink

#65751 gazda001
2019-10-24 21:16:38

Válasz mtz1221 #65746. hozzászólásáraSzerintem ez simán érthető, legalább is én megértettem. Tehát én ma "úszóban" törtem a betont, hogy adna már a Jóisten ekkis esőt......

Mindenesetre sokat segítettél, köszönöm..smile flowerssmile thumbupcool

#65750 mtz1221
2019-10-24 21:15:48

Válasz Tomi81 #65745. hozzászólásáraNálam/nálad nem egyet jelent az úszó jelentése.Nálam az mikor a munkahengerek szabadon tudnak járni ki/be.Kormány mellettit is ha előrelököd tisztára akkor ott jel hogy,úszóban van.Ilyenkor a rá csatlakoztatott munka munka henger arra megy amerre akar.

Nincs profilkép
#65749 B.J.
2019-10-24 21:15:17

Válasz mtz1221 #65746. hozzászólásáraEz tiszta! Az ülés alatt milyen biszbasz van?

Nincs profilkép
#65748 VDénes
2019-10-24 21:14:25

Válasz gazda001 #65738. hozzászólásáraGratulálok az új géphez!
Nem döntöttél rosszul!

Nekünk is 892 van igaz az még sima . nélküli, de a vezérlője ugyanaz.
Ha a kiskar az ülés alatt a középső állásban van akkor a ülés melletti kart ha teljesen előre tolod úszó állásban lesz. Nem fogja feltolni a kart a munkagép ha feljebb is jön a kemény föld miatt.
Van egy kis szabályozó forgató szelep is a kiskar mellett majd azt kell jól beállítani, ha akarod az erőszabályozó részét is használni.

#65747 gazda001
2019-10-24 21:14:01

Válasz Tomi81 #65745. hozzászólására"Ha ott hagyod ahol hagytad süllyesztésen akkor teljesen le fogja engedni a 3 pontot." Ezt írod, Már ha le tudja, ha el tud merülni a munkaeszköz, akkor le engedi, ha nem akkor nem, inkább ezt lehet úszónak értelmezni. Ha vissza húzod N-be akkor nem süllyeszt tovább, ezt már kitaláltam ma.
smile confused

#65746 mtz1221
2019-10-24 21:11:44

Válasz B.J. #65742. hozzászólásáraEzt érthetőbben én nem tudom,sajnos.Van a neutrál ahol szállítás közben áll a kar.Akkor a munkahenger fixen áll,mindkét csövén le van az olaj útja zárva.Ha hátra húzod a kart akkor emel,ha a neutráltól előre felé nyomod (ahol már ott is marad eleresztés után) akkor meg úszó helyzetben van.Ha meg leg előre nyomod (ott is vissza ugrik mint emeléskor)akkor lefelé nyomja a karokat.

#65745 Tomi81
2019-10-24 21:10:43

Válasz mtz1221 #65741. hozzászólására"Igen ahol már elkezd süllyeszteni és ha ott is hagyod akkor már úszóban van"

Szerintem meg mikor visszahúzod N-be akkor van úszóba. Ha ott hagyod süllyesztésen, teljesen le fogja engedni a 3pontot.
Legalábbis 3ból 3-om így csinálja itthon.

#65744 gazda001
2019-10-24 21:06:35

Válasz mtz1221 #65741. hozzászólásáraVan rögtörőm, még egy kérdés, mi van akkor ha mondjuk helyzetszabályzón van és a jó "puha" föld (mint most a sok eső után) nem tudja bevenni teljesen a tárcsát, feljebb löki a kart?
Mert nálunk most kb. beton van......

#65743 Gumóka
2019-10-24 21:05:50

Válasz Mtz 550E #65736. hozzászólásáraA peremeshüvelyhez emlékeim szerint tartozik klingerittömítés is.

Nincs profilkép
#65742 B.J.
2019-10-24 21:04:36

Válasz mtz1221 #65739. hozzászólásáraEzt nekem is elmagyarázhatnád még egyszer!
Képet tudnátok feltenni?
Hasonló cipőben járok...:)

#65741 mtz1221
2019-10-24 21:03:36

Válasz gazda001 #65740. hozzászólásáraIgen ahol már elkezd süllyeszteni és ha ott is hagyod akkor már úszóban van.Át lehet helyzet szabályozásra is tenni ha sokszor kell ráemelgetned,de ha van rögtörő a tárcsádon akkor mehet erőszabályzón is gond nélkül mint az eke.

#65740 gazda001
2019-10-24 20:57:25

Válasz mtz1221 #65739. hozzászólásáraMegvettem, már 17 óra van benne, 8 óra "autózás" 8 óra pótkocsizás kuki aratásban és most kezdenék tárcsázni.

Ok hogy lenyomva kell tartani süllyesztés alatt, de ha elengedem, akkor is "úszó"-nak számít?
Nem volna jobb helyzet-be tenni? Ha ilyenkor esetleg emelni kell mert túlzottan elvág a munkagép akkor simán csak feljebb emelem és utána N-be állítom?

Egyébként tetszik, jobb kényelmesebb mint a régi 80-as, tárcsázni sokkal jobb volt vele, bár még csak most próbálgatom, de hát be kell neki járódni.....

#65739 mtz1221
2019-10-24 20:49:27

Válasz gazda001 #65738. hozzászólásáraMegvetted ??? Gratula hozzá.smile thumbupHa teljesen előre tolod akkor lefelé fogja nyomni a karokat,de ott is tartani kell a kezedet rajta mint emeléskor.Ebben az állapotában(kis pöcök a az ülés alatt középen) végig úszó helyzetben van neutrál és a lenyomási helyzet között.Gyakorlatilag a munkagép súlya szerint,a lesüllyesztési sebességet bírod vele állítani,minél könnyebb a munkagép annál előrébb kell nyomni leeresztéskor.Hogy tetszik a gép ???

#65738 gazda001
2019-10-24 20:28:08

892.2 erő-helyzet szabályzója az ülés alatt középen-azaz kikapcsolt helyzetben van most.
Emel szépen, azzal nincs semmi gond.
Süllyesztéskor le is teszi a tárcsát, csak nem tudom hogy meddig? Ha teljesen előre nyomom a kart akkor az úszó fokozatnak felel meg ? Vagy kapcsoljam át helyzet szabályzásba? Előre nyomott kar esetén a kar most ott marad ahova nyomom, nem áll vissza "N" helyzetbe.

Előre is köszönöm.

#65737 medikus
2019-10-24 19:54:58

Válasz Mtz 550E #65736. hozzászólásáraVedd ki belőle!Biztos sokk!smile sweatdrop

Nincs profilkép
#65736 Mtz 550E
2019-10-24 19:52:44

Válasz Gumóka #65735. hozzászólásáraSzuszogó az van rajta! De mint latod a kúpkeréknél van egy vékony hézagoló ott is jön az olaj!

#65735 Gumóka
2019-10-24 19:48:26

Válasz Mtz 550E #65734. hozzászólásáraTegyél karmantyút o gyűrű helyett, meg szuszogót valahova a reduktorházra.

Nincs profilkép
#65734 Mtz 550E
2019-10-24 19:46:29

Válasz t-16m #65733. hozzászólásáraAz alsó hüvely belső palástjába milyen O -gyürű kell? Meg felülre ahogy felhúzatom a kúpkereket?

#65733 t-16m
2019-10-24 19:32:09

Válasz Mtz 550E #65731. hozzászólásáraAhogy írtam már az o-gyűrű miatt.

#65732 vén cigány
2019-10-24 19:00:37

Válasz mireximi #65730. hozzászólásáraVeszel egy új szelepet és összehasonlítod őket. Nem olyan drága.
Egyébként, ha nyakas szelep nem zár rendesen akkor egyáltalán nem emel a hidraulika.

Nincs profilkép
#65731 Mtz 550E
2019-10-24 18:53:33

Üdv!
Bejelöltem az elsőhajtás kúpkerék hézagolónál miért jön ki az olaj meg zsír keverék? Zöld nyíl!



Nincs profilkép
#65730 mireximi
2019-10-23 20:46:00

Egy 1994-es gyártású 82-es MTZ hidraulikája nem működött megfelelően, ezért kiszerelésre került a nyakas szelep. A szelep középső részén levő vállon keresztül megy egy kis méretű rugós szelep és van rajta egy furat is ami a fejtörést okozza. A furat alulról kb 2-2.5 mm méretű lehet, de felülről csak kb varrótűnyi. Jól van ez így? Sok helyen olvastam, hogy a gyárban nem minden esetben vannak a furatok precízen elkészítve, így lehet ez a mi esetünkben is?

Várom a válaszokat, javaslatokat!



Ui:
A furattól eltérve a szeleppel ránézésre minden OK, nincs felverődve, berágódva, megkopva, a rugó is hibátlan állapotban van. Kipucolás után javult a hidraulika, emel ismét, de még tuti, hogy hangolni kell az erőszabályozó rudazatát, hogy tökéletes legyen.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Meglepő részletek: egyoldalú és káros az EU-USA kereskedelmi egyezmény?
Meglepő részletek: egyoldalú és káros az EU-USA kereskedelmi egyezmény?
Komoly tiltakozásokat váltott ki az Európai Unió és az Egyesült Államok között...
Hirdetés
Egy biztos, manapság megéri őszi árpát vetni
Egy biztos, manapság megéri őszi árpát vetni
A hazai gazdaságok sikeres növénykultúrája az őszi árpa, amit az idei...
12,4 R 28 szerelt kerék eladó
12,4 R 28 szerelt kerék eladó

40.000 Ft

Eladó 4.00-16-os szerelt kerék
Eladó 4.00-16-os szerelt kerék

30.000 Ft

Eladó 16.0 / 70-20 -as szerelt kerék
Eladó 16.0 / 70-20 -as szerelt kerék

50.000 Ft

RAU Unimat 8,4 m-es borona eladó
RAU Unimat 8,4 m-es borona eladó

1.100.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]