Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 396.83 Ft USD 337.84 Ft CHF 428.08 Ft GBP 457.46 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93679 hozzászólás
Nincs profilkép
#62029 B.Bali
2018-12-26 21:47:36

Válasz máris szomszéd #62028. hozzászólásáraSzerintem a teflon bevonatra gondolt

Nincs profilkép
#62027 lakatos gabesz
2018-12-26 21:30:21

Válasz Sárközi Róbert #62025. hozzászólásáraViszont a gyári dugoját másfél év alatt miért nem törte el?az az érdekes

Nincs profilkép
#62026 lakatos gabesz
2018-12-26 21:27:59

Válasz Sárközi Róbert #62025. hozzászólásáraKözuton 0.9 a turbónyomás régen ha ki hyorsitottam 1,5bárra is ki ugrott de aztán vissza ált.a turbó nyomást hol tudom szabájozni??a miatt is le tudta szakitani a dugot ha nagy a turbó nyomás?

Nincs profilkép
#62025 Sárközi Róbert
2018-12-26 20:08:55

Válasz lakatos gabesz #62024. hozzászólásáraOtt keresd a repedés okát elvileg a turbós dugattyúk acélbetét erősítésűek, a sima dugattyú teteje meg kinyílik mint a rózsa a túltöltéstől, szerintem vegyél vissza turbónyomásból.

Nincs profilkép
#62024 lakatos gabesz
2018-12-26 19:02:40

Válasz Sárközi Róbert #62019. hozzászólásáraIgen turbós motor utolag turbózva

#62022 vén cigány
2018-12-26 17:37:20

Válasz atisgyulai #62016. hozzászólásáraA dugattyú az alsó és felső holtponton "üt" a főtengelyre. Amikor, hirtelen lefelé húzza dugattyú, de a tömeg tehetetlenségi erő felfelé húzná és így terheli a főtengelyt.
A tehetetlenségi erő a tömeg és gyorsulás szorzata.
Tehát minél nagyobb a tömeg és a főtengely fordulatszáma, annál nagyobb a tehetetlenségi erő. Ezt küszöbölik ki azzal, hogy ellensúlyt tesznek a főtengelyre. És a két erő eredője nulla , ez lenne a cél.

Nincs profilkép
#62021 Sárközi Róbert
2018-12-26 17:35:16

Válasz sörhas #62018. hozzászólásáraHa ez van jó bele,smile hammer Youtube-n megtalálsz minden segítséget.

#62020 mtz1221
2018-12-26 17:35:09

Válasz vén cigány #62017. hozzászólásáraDe tudok olyant is aki rárakta,és azóta majd kiugrik a motor a helyéről.De az is lehet hogy az adagoló porlasztók állítása/cseréje miatt.

#62018 sörhas
2018-12-26 17:28:53

Üdv szakik.
Olajcserét tervezek az mtz 80-on.

Ez jó?
Másik kérdésem az olajszűröt szét szedjem,kell abba valamit cserélnem?

#62017 vén cigány
2018-12-26 17:27:19

Válasz mtz1221 #62014. hozzászólásáraAz Mtz elég érdekes a butított 80-asokon még főtengely ellensúly sincs és mégsem remeg.
Ha rárakod a súlyokat, akkor sem.

#62016 atisgyulai
2018-12-26 16:55:56

Válasz mtz1221 #62014. hozzászólásáraDe azok állandó, forgó tömegek, amik kiegyensúlyozás nélkül, hatványozottan hatnak a remegésre.
A dugattyú súlya a hajtókart nyomja csak lefelé. Az a nyomás meg úgysem egyforma, a munkanyomás miatt.
Szóval nekem ez paraszti ésszel nem logikus.
De attól még lehet rá magyarázat.
Az biztos hogy mi faterral soha nem méregettük a motofelújítás során az alktrészeket.
Szépen sorba lebontottuk, majd vissza mindent a helyére. Igaz nem mai minőségű alkatrészekkel.
És tizenévek óta mennek a motorok.

Nincs profilkép
#62015 lakatos gabesz
2018-12-26 16:44:41

Válasz mtz1221 #62011. hozzászólásáraA hüvely nem csak a.csapszeg iranyába mindenhol mivel az alja szétrobant így körbe megkarcolta.viszont mint a képet is linkeltem a kettes.hemger.dugó teteje meg van repedve több helyen.

#62014 mtz1221
2018-12-26 16:20:20

Válasz atisgyulai #62010. hozzászólásáraAmúgy meg nem a fenéket,a főtengely súlyait se lenne szabad otthon felrakni.Azok meg úgysem 40 gramm pontossággal készülnek.

#62013 atisgyulai
2018-12-26 16:18:15

Válasz atisgyulai #62010. hozzászólásáraBocsánat a triplázásért!
Nem én ittam sokat. smile blushing

#62012 mtz1221
2018-12-26 16:17:34

Válasz atisgyulai #62010. hozzászólásáraNem tudom,de adagoló lendkerék után ez a harmadik ok,amitől remeghet a motor .

#62011 mtz1221
2018-12-26 16:15:51

Válasz lakatos gabesz #62006. hozzászólásáraÉn tudom hogy szorosnak kell lenni.A hengert nem mondtad hogy a csapszeg irányába volt meg karcolva ??

#62010 atisgyulai
2018-12-26 16:09:38

Válasz mtz1221 #62005. hozzászólásáraA dugó súlya miért van ekkora hatással az egyenletességre? smile confusedsmile wacko
Az nincs benne a forgó tömegben.
A motor járásakor (szerintem) a dugó súlya elenyésző a munkanyomás "súlyához" képest. A hengerekben fellépő, dugattyúkat lefelé nyomó erők sem 100%-osan egyformák. Ehhez képest 40g az semmi.


#62009 atisgyulai
2018-12-26 16:09:37

Válasz mtz1221 #62005. hozzászólásáraA dugó súlya miért van ekkora hatással az egyenletességre? smile confusedsmile wacko
Az nincs benne a forgó tömegben.
A motor járásakor (szerintem) a dugó súlya elenyésző a munkanyomás "súlyához" képest. A hengerekben fellépő, dugattyúkat lefelé nyomó erők sem 100%-osan egyformák. Ehhez képest 40g az semmi.


#62008 atisgyulai
2018-12-26 16:09:14

Válasz mtz1221 #62005. hozzászólásáraA dugó súlya miért van ekkora hatással az egyenletességre? smile confusedsmile wacko
Az nincs benne a forgó tömegben.
A motor járásakor (szerintem) a dugó súlya elenyésző a munkanyomás "súlyához" képest. A hengerekben fellépő, dugattyúkat lefelé nyomó erők sem 100%-osan egyformák. Ehhez képest 40g az semmi.


#62007 Marti Miklós
2018-12-26 15:21:47

Válasz mtz1221 #62005. hozzászólásáralehet az lesz, vagy meg gondoltam +zegergyuruk berakasara, csak ha kijön, nem lesz oszinte a mosolyomsmile wink

Nincs profilkép
#62006 lakatos gabesz
2018-12-26 15:18:39

Válasz mtz1221 #62005. hozzászólásáraNekem pont a 4es hengernél szakadt a dugó ketté.viszont ma a régi hajtokarokat néztem a csapszeg át megy kézel a hajtokarperselyen meg oladlirányba picit lötyen is a persejen viszont az uj hajtokarba szoros.

#62005 mtz1221
2018-12-26 15:01:42

Válasz Marti Miklós #62004. hozzászólásáraVidd vissza azt az egyet.Komolyan mondom ha egyszer motor javításhoz kell alkatrészt vennem,viszem az asszony konyhai mérlegét magammal.A 40 gramm nagyon sok lesz ha többi kb egyforma.Esetleg ha lenne egy hajtókarod ami nehezebb akkor jó lehet a végén.Ha marad ez a hibás,én a 4 hengernek tenném,ott lendkerék jobban elviszi a remegést.

#62004 Marti Miklós
2018-12-26 14:50:46

Válasz npilu #62002. hozzászólásáraéppbele kellene.tenni, a többi 1567 g körül van, egy könnyebb valamiért. ukrán akciós volt...

Nincs profilkép
#62003 lakatos gabesz
2018-12-26 14:14:07


A kettes hengerbe olaj volt valamiért mint a képen is látszik ennek a dugatyúja mint a képen van több helyen a felső gyürű felett olyan mint ha repedéses lenne.

Nincs profilkép
#62002 npilu
2018-12-26 11:49:52

Válasz Marti Miklós #61998. hozzászólásáraAz sok honnan veszed ki a 40 g a dugoból?
Nem lesz egyenletes járása

#62001 endypapa
2018-12-26 09:44:37

Válasz Marti Miklós #62000. hozzászólásáraOrosz csoda! Nagyjából összeválogatom (így is tanultuk) oszt jóccakát. Működik, nem ráz szét semmit. Viszont találkoztam olyannal ami nem volt nagyjából összeválogatva. Nagyon rázkódott a motor.

#62000 Marti Miklós
2018-12-26 09:38:14

Válasz endypapa #61999. hozzászólásáraaz se egyforma súlyú????smile karateka, meg nincs szetkapva a motor, de majd ugy lesz ujramérve. egy van ami ennyivel könnyebb, ha nem lehet kivariálni, akkor az 1.4. vagy inkább a 2.3. hengerbe tennéd be?

#61999 endypapa
2018-12-26 09:33:26

Válasz Marti Miklós #61998. hozzászólásáraAnnyi szokott lenni. Viszont a hajtókarokkal párosítva többre mész. Tudsz variálni. :)

#61998 Marti Miklós
2018-12-26 09:29:50

sziasztok, mennyi a megengedett eltérés a dugattyúk súlyában, most vettem egy készletet és a 40g-ot sokallom....

Nincs profilkép
#61997 Sárközi Róbert
2018-12-25 21:06:56

Válasz lakatos gabesz #61996. hozzászólásáraSzia Kukorica szezon volt szárt zúztunk 4 sorossal, mákom volt hogy nem nézett ki a blokk oldalán. 2 nap alatt megcsináltuk, nem nézegettük. de valószínű anyaghiba mert 1 éves orosz gyári ládás motor volt.

Nincs profilkép
#61995 Sárközi Róbert
2018-12-25 20:36:52

Válasz lakatos gabesz #61990. hozzászólásáraÜdv.! Én régen jártam így a 80-sal egy dügó szétszakadt, kapott az egy henger új hüvely dugót a másik három meg új gyűrűket.vagy 4-5 évet használtam és úgy adtam el.

#61993 mtz1221
2018-12-25 19:37:49

Válasz csferri #61992. hozzászólásáraMost tették fel az árát.smile sweatdrop Inkább veszek rajta kör adagolót én is.smile lolsmile lolsmile lol

#61992 csferri
2018-12-25 19:30:04

Válasz mtz1221 #61991. hozzászólásáraIgen olvastam, meg mást is, de szerintem nem kevés pénz, meg a mechanikus adagaolóná
l át lenne esve a ló túloldalára. A cr motornak kell az a nagy tisztaság, nekünk meg kell egy jó minőségű és ennyi+ba a másik mellé vagy csak magába, a víztelenítést jól megoldja a gyári is.

#61991 mtz1221
2018-12-25 19:22:35

Válasz csferri #61988. hozzászólásáraOlvastad a traktoros főrumon a szűrőket ?? Mi pénz lehet egy ilyen,meg szívó oldalba is jó lehet,vagy a külföldiek már mind nyomottak a tanktól elektromos pumpával ?? Mtz-n az ülepítőjével soha nem lenne gond az adagolóban.
http://lubricants.hu/szurestechnika/uzemanyagszures/

Nincs profilkép
#61990 lakatos gabesz
2018-12-25 18:19:23

Válasz csferri #61988. hozzászólásáraVettem hozzá 4 új hajtokart.vagy azt se rakjam bele?ko tudja milyen az is?az alkatrészes adott 1 db új garnitura hüvel dugatyut.a másik 3nak semmi baja de gondollkozunk mi is ezt vissza rakjuk e vagy más készletett tegyünk bele.

#61988 csferri
2018-12-25 18:02:39

Válasz lakatos gabesz #61986. hozzászólásáraVegyél bele új normális garnitúrát, meg a hajtókarokat perselyeztesd meg derékszögeltesd ki jó lesz az. 12 v-al -5 be nem nagyon szeret egyik se indulni.

#61987 emcett
2018-12-25 17:59:34

Válasz Mtz 550E #61978. hozzászólásáraHa nincs télen használva a traktor, akkor szerintem vedd ki belőle az akksi(ka)t, tedd száraz, fagymentes helyre, aztán tegyél rá(juk) egy csepptöltőt, aztán kész. Tavasszal indítás előtt vissza bele, ennyi. Nekem a motor és a fűnyíró traktor akksija van így, még nem volt gondom velük sosem. De keress rá a google-ban a "csepptöltő" kifejezésre, leírnak mindent részletesen.

Nincs profilkép
#61986 lakatos gabesz
2018-12-25 17:53:07

Válasz csferri #61984. hozzászólására12 voltos igen.most vettem rá vizmelegitőt felrakom rá.a dugó akkor valoszinű gyári hibás lehetett.

Nincs profilkép
#61985 lakatos gabesz
2018-12-25 17:50:57

Válasz csferri #61983. hozzászólásáraAz adagolos sipos nyirturán ő állította és azt mondta ennyire kell ezt a porlasztot.viszont én most 210re viszaállítatom

#61984 csferri
2018-12-25 17:46:00

Válasz lakatos gabesz #61982. hozzászólásáraMert a turbós garnitúrával kissebb a kompresszióviszony, lehet az adagolónak is kevés az indítótöltet, ha meg 12v-os akkor meg ne is csodálkozz.

#61983 csferri
2018-12-25 17:41:22

Válasz lakatos gabesz #61981. hozzászólásáraAz nem attól szakadt le, de az a 229 bar hogy jött ki?smile lol Ez olyan mintha azt írnám olajcserekor hogy 11,9 liter olaj ment bele(nem 12smile lol) Na mindegy de az sok amúgy én 200- tól többel nem kínoznám azt a szerencsétlen utn adagolót.

Nincs profilkép
#61982 lakatos gabesz
2018-12-25 17:05:06

Válasz csferri #61980. hozzászólásáraAnnyi hogy minusz 5be nagyon nehezen indult sokáig kellet tekertetni meg kellet pici hideginditó mert nem akarta elkapni.

Nincs profilkép
#61981 lakatos gabesz
2018-12-25 17:01:27

Válasz csferri #61980. hozzászólásáraEz egyenletesen járt nagyon és füstölni nem füstölt.
Ismerösök azt mondják azért szakadt így ketté mert nem jó ez a porlasztó meg sok a 229bár

#61980 csferri
2018-12-25 16:51:27

Válasz lakatos gabesz #61979. hozzászólásáraNem.Ha nem jó szögbe porlaszt , elfogy az erő és füstöl mint a gyárkémény.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Nitrátérzékeny területek: jelentős változás!
Nitrátérzékeny területek: jelentős változás!
Könnyebbé válhat a gazdák élete – legalábbis e tekintetben.
Elvonják a támogatásokat? Drasztikus áremelések jöhetnek
Elvonják a támogatásokat? Drasztikus áremelések jöhetnek
Akár 2000 forintba is kerülhet a tej literje a boltokban.
Turán szőlő
Turán szőlő

270 Ft

Csúszókormányzású homlokrakodó Longdon LT-S390
Csúszókormányzású homlokrakodó Longdon...

2.590.000 Ft

Gyári gödörfúró, lyukfúró, földfúró
Gyári gödörfúró, lyukfúró, földfúró

430.000 Ft

VOGEL NOOT Euro-Grubber (grúber) 11/9 késes MTZ kategória
VOGEL NOOT Euro-Grubber (grúber) 11/9...

840.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]