Gázolaj árak 604 Ft Benzin árak 583 Ft EUR 398.57 Ft USD 347.34 Ft CHF 428.63 Ft GBP 462.32 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93681 hozzászólás
Nincs profilkép
#58681 jabovo58
2018-06-10 22:55:59

Mindenféle kopás kizárva a gép uj.
A hang a meghajtásból halható . kb 0.5sec alatt.

#58680 mtz1221
2018-06-10 22:54:59

Válasz Adamkah94 #58677. hozzászólásáraÉs ha teszel rá golyós csapot akkor hol fog a többlet olaj átmenni ?? Akkor az mtz tömbjében kezdené el forralni.Úgy esetleg hogy T elosztó arra a golyós csap és abból is egy visszamenő meg külön helyre a hidromotorból is 1 visszamenő,ha 1 csőre lenne mindkettő kötve nem vagyok biztos hogy nem e játszanának össze.

Nincs profilkép
#58679 .Richard.
2018-06-10 22:42:48

Válasz jabovo58 #58678. hozzászólásáraFogalmam sincs'milyen kiràlycsapon van a hid rögzitve'de nem lehet'hogy ott a hid mozdul erölködèsnèl előre max egy milit ès azt hallani?csak tipp.

Nincs profilkép
#58678 jabovo58
2018-06-10 22:38:17

Sziasztok
Igen csak egyszeri kattanás.. nem is kattanás mintha kapcsolodna valami..
De az eleje az fix ahogy beteszem az onnétol hajt mechanikus karral kapcsolom. Tehát állandó hajtásba van a kattanás elött is(lehet érezni is hogy huz az eleje kultivátorozásnál) tehát valami más lehet . Ötletel esetleg? Valakinek ami ugyan ilyen gépez ursus, Ugyanez van Farmtracba ,zetor majorba ,mc cormicba Konkrét tapasztalata valakinek esetlegg. Válaszokat Köszönömm!

Nincs profilkép
#58677 Adamkah94
2018-06-10 22:22:40

Válasz medikus #58675. hozzászólásáraEzaz azt mindenki a visszafolyoval van elfoglalva de az lényegtelen mert atse bir menni a hidromotoron golyos csappal lehet szabalyoznj legalabb

#58676 medikus
2018-06-10 22:17:16

Válasz bandigh #58672. hozzászólásáraakkor nem folyamatos a munka,ha naponta egy szóróval nyomsz el,mert nincs rakodó!Ha nincs résveszteség nincs melegedés!ennyi!

#58675 medikus
2018-06-10 22:11:56

Válasz bandigh #58672. hozzászólásáraAnnyi olaj kell neki,amit az Mtz szervó szivattyú is tudna szolgáltatni!Nem a fő szivattyú!Akkora a hidró motor,mint egy 2dl pohár!smile nonono

#58674 Gandhy
2018-06-10 22:10:35

Válasz mtz1221 #58662. hozzászólásáraamikor szállítom, akkor hallom, hogy ráemel, viszont nem áll le, csak ha kicsit visszaengedem a karral, ez gondolom nem jó

#58673 medikus
2018-06-10 22:09:21

Válasz Adamkah94 #58669. hozzászólásáraEzt mondom már 2 napja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!smile sweatdropsmile sweatdropsmile sweatdrop

#58672 bandigh
2018-06-10 22:01:10

Válasz sonkabence #58664. hozzászólásáraJó lenne tudni h mekkora olajmennyiséget igényel a dolog, munka közben milyen fordulaton jár, vagy milynen kellene járnia. Ha elég az a teljesítmény amit 1100-on ad le a gép akkor használd úgy, ha elvégzi a munkát úgy is. Melegedni meg azért melegszik, mert munkát végez a hidraulika, ami ugye hőfejlődéssel jár, amit ha nem vonsz el, akkor ugye nőni fog.. Nekünk a vetőgép tlt hajtású szivattyújához is van egy hűtő, mert az ilyen rendszerekbe illik rakni. Ha csak pótkocsibillentésre használod, sose fog melegedni. A trágyaszóró példa meg annyiból nem jó, hogy nem folyamatos a munka, vissza tud hűlni, meg elég sok cső is van hozzá, ami ugye hőleadó felület valamennyire.

Nincs profilkép
#58671 Adamkah94
2018-06-10 21:41:11

Válasz mtz1221 #58670. hozzászólásáraMindegy hova vezeted az a a baj kb ezer feletti fordulaton nar nem győzi a hidromor az atfolyast es melegszik minnél jobban pörgeted annál rosszabb de egy idő után majd kinyomja a szimeringet vagy majd keres utat maganak

#58670 mtz1221
2018-06-10 21:14:38

Válasz sonkabence #58666. hozzászólásáraNem értem.Neked nincs a traktor kimenője meg a hidromotor között egy tömb amivel bírod állítani a hidróhoz menő olaj menyiséget ?? Hogy változtatod akkor a fordulatát ?? Ha nincs akkor tényleg nem hülyeség egy csőből visszavezetni direkt a tartályba,minél vastagabbal.Meg a hollanderokat is átnézni nehogy valamelyik visszamenőn kisebb legyen a luk mint a bemenőn.

Nincs profilkép
#58669 Adamkah94
2018-06-10 20:20:43

Válasz sonkabence #58666. hozzászólásáraHidro motornak kicsi az olajateresztese ezert melegszik a hidro motor elott kell egy egy elisto es csap amivel allitani tudod a visszafolyo agba menot

Nincs profilkép
#58668 morgosz78
2018-06-10 19:28:31

Válasz sanyi1965 #58629. hozzászólásáraMind a kettőt szétszedtük, makulátlan...smile wacko

#58667 medikus
2018-06-10 17:37:59

Válasz sonkabence #58664. hozzászólásáraNem a nyomás a sok,hanem az olaj mennyisége!A szivattyúd sokkal többet szállít,mint amit a hidromotor el tud nyelni!ezért melegszik!!!Mint mondtam,próbálj meg a két ág közé betenni egy csapot,amivel a felesleges mennyiséget el tudod engedni!akkor nem melegedhet,és a fordulat is meg lesz!

#58666 sonkabence
2018-06-10 17:23:53

Válasz mtz1221 #58665. hozzászólásáraEgy vezetéken jön vissza az olaj és ugyanazon az oldalon ahonnan kapja az olajat az alsó ágába vezetem vissza. A másik oldalon a munkahenger van bekötve (magasság állításhoz). Ahonnan vettem azt tanácsolta a gyártó, hogy közvetlenül az olajtartályba vezessem vissza a szűrő melletti vakdugón. Kérdeztem ismerősöket de nekem azt mondták, hogy a visszatérő ág sosem terheli a tömböt, fölösleges a tartályba visszavezetnem, nyugodtan mehet a tömbön vissza. Neked mi erről a véleményed? Vezessem vissza közvetlen a tartályba?

#58665 mtz1221
2018-06-10 17:09:09

Válasz sonkabence #58664. hozzászólásáraA vissza jövő olajjal van ilyenkor a gond.Próbáld meg egy másik kör gyors csatlakozójába beledugni a visszatérőt,a karját meg úszóba lökni.Két visszamenőcső jön a hidromotor meg a tömbjéből ?? Ha igen meglehetne próbálni külön visszavezetni a traktorba,nehogy egymásba játszanak.

#58664 sonkabence
2018-06-10 16:41:14

Válasz medikus #58654. hozzászólásáraMa is csonkáztam, de már csak 1100 fordulaton fél 4-el. Érdekes, így nem melegedett annyira, hidegebb volt az olajtartály a blokknál úgy 20 fokkal. Lehetséges, hogy a szivattyú túl nagy nyomáson szállít a korábbi 1500 fordulaton és 1100-on meg pont elég?

#58663 mtz1221
2018-06-10 14:55:48

Válasz mtz1221 #58662. hozzászólásáraJut eszembe először kívülről kézzel próbáld a kis kart rányomni ütközésig.Én cseréltem bowdent és az első nem bírta kinyomni rendesen emelésre hanem a közepe megnyúlt/szétnyílt.smile hammer

#58662 mtz1221
2018-06-10 14:51:01

Válasz Gandhy #58658. hozzászólásáraEnnyi óra után
EZT cseréld ki újra.Utána a menetirányi jobb kart használd csak(úgy hogy a bowden is jobb oldali karhoz csatlakozzon) a balt meg teljesen előrenyomva felejtsd el hogy rajta van.Meg ilyen súlynál 1200 motorfordulat alatt ne hagyd sokáig felemelve,mert egy kettő kinyírja a szelepet.Ha állsz mellette felemelve,akkor hallod hogy 30/60 másodpercenként ráemel magától.Ha ezt nem hallod akkor nem nyit ki a szelep rendesen és forralja az olajat.

Nincs profilkép
#58661 a2457
2018-06-10 13:21:06

Válasz Tomi81 #58660. hozzászólásáraha csak egyszeri kattanás akkor ez így van ahogy írod.

#58660 Tomi81
2018-06-10 12:54:39

Válasz jabovo58 #58659. hozzászólásáraÍrtam a másik topicba is, hogy szerintem akkor kapcsol az eleje mikor hallod a kattanást(vagy nem tudom milyen hangja van)

Nincs profilkép
#58659 jabovo58
2018-06-10 12:50:40

Üdv a gép vadonatuj 60 óra van bent , Valakinek esetleg hasonló gépe zetor majorja nincs akinek lenne tapasztalata? róla?
Válaszokat köszönömMajor ba ugyanez a híd van leirásába szerepel kerékcsuszás szabályzó, nem tidom mi az ez Ursus uj gép csak ugyanaz az első hajtás.
Szervizesek se tudják...

#58658 Gandhy
2018-06-10 11:22:39

Válasz mtz1221 #58655. hozzászólására2000 óra
2 kar van a jobb kezem mellett, a jobb szélső emel, a belső (bal) a 3. pont feszítője, ebből gondolom, a jobb oldali bowden emel

Nincs profilkép
#58657 a2457
2018-06-10 11:09:21

Válasz jabovo58 #58656. hozzászólásáraelsőhajtás kardánját lehet megrángatnám, ha a kereszt már nem jó akkor az tud így koppanni.

Nincs profilkép
#58656 jabovo58
2018-06-10 10:56:40

Üdvözlet mindenkinek!!
Segitségeteket kérném olyanban ,új gép vásárlása történt ursus c 380 személyében . Van egy furcsa tünete ami nem tudom hogy mi.
Kizárólag bekapcsolt első hajtásnál ,talajmunkánál nagyobb terhelésnél jelentkezik . Ha nincs bent az eleje nem produkálja. Tehát összkerékbe nagyobb terhelésnél mintha a hajtásba kapcsolna valamit egyszer ,egy másodperc alatt van valami hang féle …… Ezt nem tudom mi lehet. Carraro 20,14 hiddal van szerelve Carraro váltóval. Több gépben van ez a híd Ursus farmtrac Zetor major 80 stb Nem tudom más tapasztalt e esetleg valami hasonlót, Hozáászolásokat TAPASZTALATOKAT KÖSZÖNÖM..

#58655 mtz1221
2018-06-10 10:25:49

Válasz Gandhy #58649. hozzászólásáraHány óra van benne,melyik kart használod az emelésre ??Ne is a kart mond hanem hátul ahová a bowdenok mennek melyiket mozgatja ??

#58654 medikus
2018-06-10 10:25:00

Válasz sonkabence #58652. hozzászólásáraTalán azt kellene megszüntetni,amitől melegszik!!!Érdekes hogy pl trágyaszóróval egész nap bírja!Az is hidró!!!!Oda elég a kapacitás?smile sweatdrop

#58653 medikus
2018-06-10 10:19:28

Válasz gyorfy10 #58651. hozzászólásáraA fogaskoszorú milyen?mennyire van összeveretve?Zsírozd kicsit be!

#58652 sonkabence
2018-06-10 06:55:47

Köszönöm a segítséget! Akkor irány a bontó és keresek egy légtartályt olajtartálynak, meg veszek egy olajhűtőt, ezen ne múljon.

#58650 atisgyulai
2018-06-09 23:15:10

Válasz gyorfy10 #58648. hozzászólásáraAttól hogy új, még be kell állítani!
Nem nagy fáradtság, semmit nem kell bontani. Csak a belső oldalon a kontraanyáját feltágítani, fordítani az excenteren, majd visszakontrázni! Kb fél perc.
smile wink

#58649 Gandhy
2018-06-09 22:59:57

hi, mtz 1025.3 monoblokk-hoz (MITA svéd elosztó)lenne az alábbi kérdésem:
1,5 tonna kompaktor, súly (croskill) a végén közel 3 méterre a függesztőkartól, először ráemelek, felemeli max. magasságra, másodikra alacsonyabbra, aztán pár emelés után, már épp csak kiemeli, hogy fordulni tudjak.
Vajon ez így normális, vagy keressem a hibát? az olaj hőfokától független, hisz ekkor még csak testmeleg a az olaj.

#58648 gyorfy10
2018-06-09 22:59:02

Válasz atisgyulai #58645. hozzászólásáraKöszönöm!! De az önindító is új, ugyhogy nem tudom :S

#58647 gyorfy10
2018-06-09 22:56:10

Válasz Claastra. #58644. hozzászólásáraKöszönöm Szépen ! Próbálkozunk ! :)

Nincs profilkép
#58646 Claastra.
2018-06-09 22:53:11

Válasz sonkabence #58639. hozzászólásáraszerintem egy mennyiségszabályzóval próbálkozz először

#58645 atisgyulai
2018-06-09 22:51:38

Válasz gyorfy10 #58642. hozzászólásáraÖnindító behúzó tekercse alatt van egy excenteres csavar. Azon próbálj állítani.
Az indítómotor fogaskerekének, a fogaskoszorúhoz való betolását állítja. Kopástól függően, ha nagyon elölre tol, a koszorú és indító fogaskereke összeszorul. És nem engedi vissza. Ezáltal folyamatosan áramot ad az indítónak.

Nincs profilkép
#58644 Claastra.
2018-06-09 22:51:10

Válasz gyorfy10 #58642. hozzászólásáraezért írtam,hogy uj vezetéket kell kiépíteni az ön9ndítóhoz,persze relézve

Nincs profilkép
#58643 a2457
2018-06-09 22:30:35

Válasz sonkabence #58640. hozzászólásáranem a legjobb de önmagában attól ha van elég kapacitás nem kell melegednie.
legegyszerűbb a + 20 liter tartály meg egy mtz olajhűtő.
és persze csak motorolajat a hidraulika tartályba. az jobban bírja.

#58642 gyorfy10
2018-06-09 22:17:07

Válasz Claastra. #58638. hozzászólásáraKöszönöm megpróbáljuk ezt a lehetőséget is akkor holnap. De mi van ha még így se lesz jó? Akitől kérdeztem itt a faluba teljes cserét ajánlott az egész vezeték rendszerre a műszerfal alatt. Zárlatra gyanakszunk mi :O

Nincs profilkép
#58641 a2457
2018-06-09 22:14:12

Válasz sonkabence #58639. hozzászólásárakéne rá egy 20 literes tartály, meg a hűtő.
az a biztos.

#58640 sonkabence
2018-06-09 22:14:10

Válasz _NB_ #58637. hozzászólásáraKöszi! Jó tudni, hogy 60-70 fokosnak kéne lennie. Annak van köze a melegedéshez, hogy a visszatérő ág a kihelyezett hid páron keresztül megy vissza és nem rögtön a tartályba a szűrő melletti vakdugón?

#58639 sonkabence
2018-06-09 22:09:02

Válasz a2457 #58636. hozzászólásáraAkkor az jó ha a csonkázóra felteszek egy 80-as olajhűtőt a visszatérő ágba? A traktoron már nem fér a klíma miatt.

Nincs profilkép
#58638 Claastra.
2018-06-09 22:07:33

Válasz gyorfy10 #58630. hozzászólásárakomoly szakemberek javítanak arrafelé,önindítórol a vékony vezetéket levenni ,és ott összezárni,ha úgy jó, egy mtz-re félóra alatt új indító kört lehet kiépíteni

#58637 _NB_
2018-06-09 22:07:24

Válasz sonkabence #58631. hozzászólásáraNincs tapasztalatom, de az internyet szerint a 90-95°C az már a plafon, ilyenkor az olaj, viszkozitása lecsökken, és élettartama 20-25%-ra csökken azaz pl: 5000 üzemórás cseréből ~1000 lesz.




A hidraulikus rendszer jó működését  két tulajdonság alapján el tudjuk dönteni.

-Egyik a hidraulika olaj hőmérséklete, ugyanis hibátlan rendszer 60 -70 C fok felett nem üzemelhet.
-A másik tulajdonság a rezgés és a velejáró zajszint emelkedése, ami szorosan összefügg egymással, de még a rendszerben működő hidraulika olaj hőmérséklettel is.
Ez a két állapotjellemző a hidraulika olaj üzemi viszkozitás csökkenésének a jelzése, amely valamilyen rendszerhibát jelent.

Tehát a hidraulika olajok alapvető feladatai a fentiek alapján:
- a hajtó és hajtott egység közötti erőátvitel;
- a keletkező hő elvezetése;
- az egymáson elmozduló alkatrészek közötti súrlódás csökkentése,
- rendszerkopások  minimalizálása,
- korrózióvédelem, 
– a rendszertisztaság megőrzése a mechanikai elszennyeződésekkel szemben.

A hidraulika olaj (munkafolyadék) várható élettartama a rendszer működési hőmérséklet függvénye, a fent említett hőmérséklet tartomány felett a hatásfok és az olaj élettartam felére-harmadára csökken. Általában egy optimálisan összehangolt rendszerben elérhető a 4-6000 üzemóra/töltet, akkor ha a keringetési szám kellően magas és kielégítő a rendszer szellőztetése is. A hidraulika tervezés egy rendkívül kényes műszaki terület, ugyanis a +5 C fokos rendszerhőmérséklet emelkedés, ennek hatására a hidraulika olaj tulajdonságainak megváltozása, 8%-os hatásfok csökkenést, azaz veszteséget jelent.


[DOC]A hidraulika olajok - Óbudai Egyetem

Nincs profilkép
#58636 a2457
2018-06-09 21:55:39

Válasz sonkabence #58631. hozzászólásáraköllene az olajhűtő a visszatérő ágba.
kevés az olaj kapacitása a trakinak eleve.

#58635 gyorfy10
2018-06-09 21:45:58

Válasz medikus #58634. hozzászólásáraAkku tuti nem rossz pár hónapja vettem, önindítónak is jónak kell lennie mert másik gépen jól működik, relét rövidre zártuk úgy indult el de egyből hajtotta tovább az önindítót

#58633 medikus
2018-06-09 21:42:34

Válasz gyorfy10 #58630. hozzászólásáraJavíttasd fel az önindítót!!!

#58632 medikus
2018-06-09 21:40:16

Válasz sonkabence #58631. hozzászólásáraTegyél a 2 ág közé valamilyen csapot!!A felesleges olajat ott elengeded,akkor nem melegszik majd!

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


A talajvizsgálatok valódi jelentősége – mikroelemek a növénytermesztés szolgálatában
A talajvizsgálatok valódi jelentősége – mikroelemek a növénytermesztés szolgálatában
Liebig minimum törvénye ma is érvényes: ha csak egy tápelem is hiányzik, az...
Sajtóközlemény
Túlélési stratégia: hogyan vészelhetik át a gazdák az aszályos éveket?
Túlélési stratégia: hogyan vészelhetik át a gazdák az aszályos éveket?
A változó körülményekhez való alkalmazkodás nélkül sötét jövő vár a magyar...
Trágyaszóró Joskin S5010/11V
Trágyaszóró Joskin S5010/11V

9.450.000 Ft

3,5 t-s gázos targonca
3,5 t-s gázos targonca

4.800.000 Ft

Szőlő előjegyezhető
Szőlő előjegyezhető

200 Ft

Zalagyöngye szőlő eladó
Zalagyöngye szőlő eladó

270 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]