Válasz $HMP$ #6598. hozzászólásáraNyugodtan!
Jó eszköz ez ám!
Két baj volt vele. Egyik,hogy a középső hengertag eltört még garanciális korában. Kicserélték egy erősítettre, jó nagy átmérőjű cső középpel, sokéve hibátlan, S az is lesz. Az eredeti Közép tengelye nem bírt kellő keresztmetszettel, ennyi.
Akkor amit én csináltam rajta tavaly, hogy kicseréltük a tárcsa karok gumi tuskóit végig VogelNoot-ra. Az eredetiek túl puhák voltak, hiába klipszelted mélyebbre, egy bizonyos szint után elrugózta azt. Na ezekkel a bakokkal bommba lett a cucc! Egyébként váz, szerkezet profi és bitang! Kellő súlya van, szépen finoman vissza tömörít. Sosem pattog be és a két szélén azok a tárcsás föld fogó lapok olyan jól dolgoznak, hogy tökéletesen csík mentesen tudod vele a csatlakozókat húzni.
Új korában sem volt drága annó, (pedig ez a prémium kivitel)de most meg végképp apró pénzért egy fasza újszerű eszközt vesz aki egyszer eljön majd megnézni.
Válasz Gandhy #6593. hozzászólásáraAkkor a pro verziót veszed? Ez elvileg jobb, nem billeg olyan könnyen, csak hosszabb súlyban is, 60 mázsa
Annyi hogy ezt kerékre kell venni forduláskor
Válasz hashtag #6590. hozzászólásáraEz amúgy egy komoly vas!!!
Néztem én magam is, ami viszont elvetette a lehetőségét, hogy közel vannak a tárcsa sorok egymáshoz és még közelebb a henger mögötte!!!
Nagy gépre tempós munkára kerestem vasat, ez pont számít egy rövid tárcsa esetében.
Miért is menne szét, a 4 méteresnek ugyanaz a nagy benga váza van mint a 6 méteresnek, aztán húzhatod 250 lóval. Itt meg a hengertagok is keskenyebbek nem esik rájuk olyan terhelés
Válasz $HMP$ #6587. hozzászólásáraHa 8ezres JD-vel huzod akkor biztos, meg lehet 7ezressel is, de ha azt fogod be amihez kitalaltak 6ezres JD kozepe, akkor nemigen megy szet semmi egy 4m-es rolmakon.
Válasz hashtag #6586. hozzászólásáraMilyen rolmako kinek mi?
Az akkor is csak lengyel cucc marad valahol nem?
Hiába a súlya ezeknek meg a sok vas látszatra benne szitpereg ha a zsondír húzza 15ökkel
Nem való behatolásra csak citerázásra a föld tetején minden kap külön denszel ...talajt beérlelni ha nincs anyag
Válasz Gandhy #6577. hozzászólásáraIgazából szerintem mindent lehetne, csak mivel nem széria, így az egyedi igényekbe nem akarnak bonyolódni. Mert új. Pedig nem gyártósoron készül, mint egy autó.
De gondolkodhatna a gyártó is, ha van egy jó elképzelés, legyártja a megrendelőnek, aztán úgymond demózza, persze megvette, tapasztalatok alapján esetleges finomítással meg vihetné gyártásba is szériaként.
Válasz Gandhy #6577. hozzászólásáraÉs milyen henger lesz akkor? Mert akkor a gyári csukós szárnyú 4 méteres lesz, vagy neked alakítottak valmilyet, hogy ki tudd emelni? Elvesztettem a fonalat
Válasz hashtag #6573. hozzászólásáraMegpróbálom a 4 méteres vontatottat, mert alatta sajnos csak függesztett van.
Beszéltem a gyártó management-tel és bár voltak ötleteim, de a 3 méterest nem tudják úgy összerakni a gumikerekes hengerrel, hogy azon vontatható legyen. Analóg mélységállítás van rajt és nem lehet hidraulikussá varázsolni, így nem lehet kiemelni a hengerre.
A 4 méteres meg lehet, hogy sok lesz az MTZ-nek húzni. A 3 méteres függesztett 2 és fél tonna körül lesz a kért átszereléssel, az meg egy másik szűkkeresztmetszet az MTZ-nek.
Nem akarom mélyen húzni, csak addig, hogy a kukoricatarlót dolgozza át, talán 10 centin.
Válasz Gandhy #6572. hozzászólásáraÍgy is sokat gondolkodom, több már ártalmas lenne az egészségemre. Egyébként is gyorsan olvaskálok, már a másik mondatnál járok, mikor még az előzőt értelmezem. Ha megakaszt közben az is, hogy “S”-eket pakolgassak a helyére a mondatszerkezetben, akkor inkább mással szórakoztatom magam…
Válasz Gandhy #6556. hozzászólásáraAz U671-et a 1221-es egészen biztosan nem fogja felemelni függesztett kivitelben. Én nem látok vonószerkezet opciót ehhez.
Válasz eperkacs #6569. hozzászólásáraSzeva! Ráengedtem a karakterhalmodra a saját Enigmámat, és beletört a bicskája, nem sikerült érthetőre visszakódolni az irományodat…
Joker 5centin repülve S utána 7-8méteres "nyeso kulti 5-8 centire vagy csak 5 centi felett ( néha még fordítva)de ilyen sekélyebb kevés gép van gyomtalanitani de tutti 50ève ha lett volna valami biztos nem a baxott nagy tátcsakat csinálnak ès a Rába kínálat segîtette elő az hogy 20 ève meg nem igen volt 4méteres alapmüvelő mint ma dögivel a Táblák után.Îgy ez a fázis késés lett a Tavak totális vége...
Válasz traktorajtóhajtogató #6567. hozzászólásáraBeleokoskodnék a témába én is. Úgy gondolom én is, hogy egy vontatott tárcsával sok év átlagában jobban járnál, mint egy függesztettel. Az okait az előttem hozzászólok már összefoglalták. Annyival kiegészítem, hogy én kettő rövidtárcsát tartok, egy nehezet (tonna feletti métersúly) bármilyen tarlóhántásra, meg egy könnyűt (600 kg métersúly, jóval kisebb lapozás) magágy készítésre. Lehet csak az én földjeimre igaz, de éveket szenvedtem a nehezebbel, második soron, puhább körülményekben már nem volt jó. Így mindig azt kapom, amit látni szeretnék… cserébe nem pénztárcabarát.
Válasz MTZ1221.3 #6564. hozzászólásáraKiegészítés:
Azért javasoltam a vontatott tárcsát a függesztett helyett, mert az a többlet ár munkaminőségben jelentkezik is, amire szerettem volna felhívni a figyelmet, nem pedig győzködni, hogy csak ez a jó. A vastag mulcs átvágáshoz kell a súly, mivel elég nagy tárcsák is eltáncolnak rajta amin nincs meg a megfelelő súly. Nem véletlen az, hogy a "sima" Carrier TrueCut lappal sem túl betyáros kukorica tarlón, ellenben az XT Carrier ugyanazzal a TrueCut lappal szánt. A súly lehet a lényegi különbség sokszor, bár az XT Carrieren a szöget is lehet változtatni csavar áthelyezéssel.
Én magam példájából soha az életbe nem vennék többet függesztett tárcsát. A mostani tárcsánkon egyenes lap van és 500kg körüli métersúly, ami sokszor csak táncikál a föld tetején, volt lehetőségem kipróbálni egy olyat ami 1tonna körüli súllyal rendelkezik. Ég és a föld a kettő munkája közötti különbség. A mienkkel 2x ha megtárcsázom sem kapok olyan munkát, mint ezzel egy menetben. Ráadásul a henger választék egy vontatott gépnél komolyabb, nehezebb és jobb. Magágykészíteni persze tökéletes az 500-700kg-s tárcsa is, még sok is.
Attól független persze, ha könnyű művelésű a talaj és nem gond, ha nem mindig annyi a mélység ami az elvárt a függesztett tárcsa is tökéletes választás, mondjuk ha grúber vagy eke elé van tárcsázva kukorica tarló.
De ha kicsit is fontos, hogy egyenletes legyen a magágy, mert alapművelés és magágykészítés is megtörténik egy menetben akkor bizony igencsak fontos a súly, hogy a megfelelő beállított mélységben haladjon a tárcsa és a lezárás is megtörténjen, amihez súly kell. Mondjuk egy szétszáradt napraforgó tarló egy menetes vetésre készítése 8cm mélységben. A lófej rögök "gyártását" kerülve persze, viszont ami esetleg képződik itt-ott azt a henger és a közvetve rajta levő súly szépen elaprózza/lezárja, mondjuk egy 8cm-es osztásba szerelt ékgyűrűs henger.
Ekkora beruházásnál én is azt javaslom, hogy meg kell nézni élőbe mindkettőt és úgy dönteni. Mert lehet ott elég a függesztett gép súlya is. Az általad nézett két márka pedig a legjobbak között van, így minőségi probléma biztosan nem lesz egyikkel sem.
Válasz MTZ1221.3 #6564. hozzászólásáraFüggesztett tárcsáról érdeklődött. A vontatott v tárcsa sem azért megy bele a földbe mert nehéz, hanem a tárcsalap tipusa és a támadási szög miatt. A lemkenen kimondottan ezért áll olyan furán a lap, hogy ezt a súly ügyet orvosolja. Amúgy a csukható 4 méteresnek már a súlya is megvan, de azt viszont meg kell fogni rendesen, hogy ne vágjon hanyatt. Nem a helti ellen beszélek, csak a kérdésre próbálok válaszolni.
Válasz traktorajtóhajtogató #6562. hozzászólásáraHa kukorica eltüntetése a feladat, vagy a komolyabb átvágás akkor bizony sajnos kell a súly. A függesztett elszalad a tetején inkább, minthogy egy kemény földbe belemenjen, vagy vastag szárat átvágjon.
Ha magyar tárcsától nem zárkózol el, átvágásban tökéletes munkát végez a Helti ATLAS is 7-8cm és attól mélyebben mindenképp. Az RS verzió métersúlya bőven 1 tonna felett van, ott nincs kérdés. Szerintem elég sok nagygazda van már referenciák között és a háromszög alapú gumicsonttal kérdés sincs, hogy belemegy e a földbe. 610-es lap is választható, illetve két fajta henger, elég sűrű osztással.
Válasz MTZ1221.3 #6554. hozzászólásáraKöszönöm. Úgy vagyok vele, hogy van egy rakás kisebb földem is és inkább vettem volna függesztett. Meg aztán alku előtt 35000 Eur a függesztett és 50000 a vonatott 425 ugyanazzal a felszereltséggel.
Válasz Gandhy #6560. hozzászólásáraNekünk egy kényszermegoldás ez.
Van 1 kuhn premia vetőgépünk hozzá.
Van olyan területünk amit ha sáros idővan mással nemigazán tudunk elvetni.
Így ezlett. Biztos van tőle jobb de nekünk jó és elég ez is.
Válasz $HMP$ #6558. hozzászólásáraAz 5méteres függesztett Vogel Terradisc-et imádtam!!! Nyilván kemény tarlón nem sokat dolgozott, de tízen ezer hektárokat lejártunk vele, magágykészítésben meg marha profi munkát tudott produkálni.
Szóval ha nem a 10 tonnás kukorica tarlót akarja leverni vele, magágy készítésre jó cucc az!
Egyik fickonak volt 3m rubin szaraz tarlon par eve desemmit nem csinalt azzal a tányér szögálással vettek is egy x kuhnt gyorsan...
Masiknak van pöcsölni 3m rubin meg egy x gregoire....
Harmadiknak rubin meg kverneland qualidisc...
Negyediknek ih meg kühne... ih meg agrotom....
Szolgàltatónak csak nagy rubin mert ezt árulja...
Valakinek csak egy qualidisc...
Kftnek öreg új carrier meg kuhn x ...
Egy 4 függesztett gép mindig fölfog úszni összevissza menni egy vontatotthoz képest....
36000eu egy rubin....
Válasz Gergely Péter #6555. hozzászólásáraNálam van egy Tolmet Astat 300-as 6-7 éve. Szerkezetileg rendben van, csapágyak eredetiek, egész jól dolgozik, nagyon sekélyen könnyű.
Ám javaslom, hogy nézd meg a Rolmako U671-et, Én arra cserélem le. Más dimenzió, mint a 2 kiválasztottad.
Sziasztok.Rövid tárcsát szeretnék vásárolni.Kettő típuson hezitálok amik árban és felszereltségben egyformák.
Tolmet Astat 350 vagy Mandam Gal 3,5.
Ha valakinek van valamelyik típussal pozitív vagy negatív tapasztalata kérem ossza meg velem.
Ha beforgatásra számítasz, akkor a függesztett gépeket el kell engedni. Már csak azért is, mert ahhoz súly kell és átömlési keresztmetszet. Egy méterenként minimum tonnás gép 800-1200mm-es tárcsasor távolsággal már bőven 1 kategóriával komolyabb traktort kíván. Ami azért elég gázolaj pazarló műveletet eredményez.
Ha szántani akarsz vele, akkor nagy gömbsüveges lapos, nehéz tárcsát válassz, amik vontatottak általában.
A Joker RT is elég böszme eszköz ilyesmire.
Válasz traktorajtóhajtogató #6552. hozzászólásáraHol van a határ hogy valaki még 4 m függesztett dögöt akar emelgettetni a traktorával és még ne vontatottat vegyen?
Nem egy halmazba tartoznak ezek ....lemken pusztítóbb ha van anyag de nem nehéztárcsa négse......de már szétszakadós márka ...... Väderesek nem veszik
Segítséget szeretnék kérni rövid tárcsa témában. Függesztett 4 éteresben gondolkodom és Lemken Rubin 10 valamint Vaderstad Carrier XT 425 lenne a befutó. Mint gép és márka valahogy jobban szeretném a Vaderstad-ot de a Lemkennek nagyobbak a tárcsalapjai 645 mm vs 470 mm. Vajon a Vaderstad be tudja majd forgatni a magasabb tarlót? Megnéztem már párat munka közben is de nem tudtam egyértelmű véleményt kialakítani.Mindkettő jónak tünik. Használ valaki Carriert 470-es lapokkal? Mi a véleményetek?
6800 hozzászólás
Válasz szanberg #6599. hozzászólásáraKúlDD a szàmlàt S hozDD!

Válasz $HMP$ #6598. hozzászólásáraNyugodtan!
Jó eszköz ez ám!
Két baj volt vele. Egyik,hogy a középső hengertag eltört még garanciális korában. Kicserélték egy erősítettre, jó nagy átmérőjű cső középpel, sokéve hibátlan, S az is lesz. Az eredeti Közép tengelye nem bírt kellő keresztmetszettel, ennyi.
Akkor amit én csináltam rajta tavaly, hogy kicseréltük a tárcsa karok gumi tuskóit végig VogelNoot-ra. Az eredetiek túl puhák voltak, hiába klipszelted mélyebbre, egy bizonyos szint után elrugózta azt. Na ezekkel a bakokkal bommba lett a cucc! Egyébként váz, szerkezet profi és bitang! Kellő súlya van, szépen finoman vissza tömörít. Sosem pattog be és a két szélén azok a tárcsás föld fogó lapok olyan jól dolgoznak, hogy tökéletesen csík mentesen tudod vele a csatlakozókat húzni.
Új korában sem volt drága annó, (pedig ez a prémium kivitel)de most meg végképp apró pénzért egy fasza újszerű eszközt vesz aki egyszer eljön majd megnézni.
Válasz szanberg #6595. hozzászólásáraJa latom arulod ....addig nem jelemezzük
Válasz hashtag #6596. hozzászólásáraNem, de ez jobban tetszik.
Válasz Gandhy #6593. hozzászólásáraAkkor a pro verziót veszed? Ez elvileg jobb, nem billeg olyan könnyen, csak hosszabb súlyban is, 60 mázsa
Annyi hogy ezt kerékre kell venni forduláskor
Válasz $HMP$ #6594. hozzászólásáraVan olyan is, de az egy Gruber.
A rövidtárcsa az ATH6 Premium
Válasz szanberg #6592. hozzászólásáraMilyen agrotomod van az a kapás tarcsas
Válasz hashtag #6590. hozzászólására
Válasz hashtag #6590. hozzászólásáraEz amúgy egy komoly vas!!!
Néztem én magam is, ami viszont elvetette a lehetőségét, hogy közel vannak a tárcsa sorok egymáshoz és még közelebb a henger mögötte!!!
Nagy gépre tempós munkára kerestem vasat, ez pont számít egy rövid tárcsa esetében.
Válasz hashtag #6581. hozzászólásáraKell a tárcsa sulya is az mtzre, mert támkerékkel bepattog.
Válasz $HMP$ #6587. hozzászólásáraEz asszem a 4,5 méteres volt, azért nem az a citerázós bicikli. Csapágyak, lapok komolyak, nincs nagy mellényúlás.


Miért is menne szét, a 4 méteresnek ugyanaz a nagy benga váza van mint a 6 méteresnek, aztán húzhatod 250 lóval. Itt meg a hengertagok is keskenyebbek nem esik rájuk olyan terhelés
Válasz $HMP$ #6587. hozzászólásáraHa 8ezres JD-vel huzod akkor biztos, meg lehet 7ezressel is, de ha azt fogod be amihez kitalaltak 6ezres JD kozepe, akkor nemigen megy szet semmi egy 4m-es rolmakon.
Válasz hashtag #6586. hozzászólásáraMilyen rolmako kinek mi?
Az akkor is csak lengyel cucc marad valahol nem?
Hiába a súlya ezeknek meg a sok vas látszatra benne szitpereg ha a zsondír húzza 15ökkel
Nem való behatolásra csak citerázásra a föld tetején minden kap külön denszel ...talajt beérlelni ha nincs anyag
Válasz $HMP$ #6585. hozzászólásáraAz említett rolmako is ebben a súlyban lesz, sztem hiteles lesz ivánnak, legalàbb nem üresen ketyeg
5300 kg folott van tablaja szerint 36 meg 2 lapra es all a parlagfu utana itt ott most...elkesett muvelet

Válasz Gandhy #6577. hozzászólásáraA 4méterest el fogja vinni a 1221 10cm mélyen. Persze nem 14-el.
Válasz Gandhy #6577. hozzászólásáraIgazából szerintem mindent lehetne, csak mivel nem széria, így az egyedi igényekbe nem akarnak bonyolódni. Mert új. Pedig nem gyártósoron készül, mint egy autó.
De gondolkodhatna a gyártó is, ha van egy jó elképzelés, legyártja a megrendelőnek, aztán úgymond demózza, persze megvette, tapasztalatok alapján esetleges finomítással meg vihetné gyártásba is szériaként.
Válasz hashtag #6580. hozzászólására4 méteres gyári.
Nem átalakítást kértem a 3 méteresre, hanem olyan összeszerelést, amihez mindenük meglenne, de a 3 méteres vázkialakítás erre nem volt alkalmas.
Válasz t.romsics #6579. hozzászólásáraA mélységállítóra figyelve
Meg kell előre a támkerék, mert bepattoghat..
Válasz Gandhy #6577. hozzászólásáraÉs milyen henger lesz akkor? Mert akkor a gyári csukós szárnyú 4 méteres lesz, vagy neked alakítottak valmilyet, hogy ki tudd emelni? Elvesztettem a fonalat
Válasz Gandhy #6577. hozzászólásáraSzinte biztosan állítom, hogy elhúzza az Mtz a négyméterest, minden körülmény között, 10 centin pláne.
Válasz MTZ1221.3 #6575. hozzászólásáraVeszek egy 4 méteres félig függesztettet és visszabontom 3-ra
Válasz hashtag #6573. hozzászólásáraMegpróbálom a 4 méteres vontatottat, mert alatta sajnos csak függesztett van.
Beszéltem a gyártó management-tel és bár voltak ötleteim, de a 3 méterest nem tudják úgy összerakni a gumikerekes hengerrel, hogy azon vontatható legyen. Analóg mélységállítás van rajt és nem lehet hidraulikussá varázsolni, így nem lehet kiemelni a hengerre.
A 4 méteres meg lehet, hogy sok lesz az MTZ-nek húzni. A 3 méteres függesztett 2 és fél tonna körül lesz a kért átszereléssel, az meg egy másik szűkkeresztmetszet az MTZ-nek.
Nem akarom mélyen húzni, csak addig, hogy a kukoricatarlót dolgozza át, talán 10 centin.
Válasz Gandhy #6572. hozzászólásáraÍgy is sokat gondolkodom, több már ártalmas lenne az egészségemre.
Egyébként is gyorsan olvaskálok, már a másik mondatnál járok, mikor még az előzőt értelmezem. Ha megakaszt közben az is, hogy “S”-eket pakolgassak a helyére a mondatszerkezetben, akkor inkább mással szórakoztatom magam…
Válasz Gandhy #6556. hozzászólásáraAz U671-et a 1221-es egészen biztosan nem fogja felemelni függesztett kivitelben. Én nem látok vonószerkezet opciót ehhez.
Válasz hashtag #6573. hozzászólásáraHabár az függesztett akkor nem kell
Válasz Gandhy #6556. hozzászólására3 méteres standard lesz? Milyen hengerrel? Előre támkereket kérjél rá.
Válasz t.romsics #6570. hozzászólásáratermelő új nyelvezetében az 'S' betű a kulcs, azt kell visszafejteni, helyre, tétre befutóra és szabad a pálya
Válasz t.romsics #6570. hozzászólásáraAkkor ezek szerint kódolva vagy OK!:))
Válasz eperkacs #6569. hozzászólásáraSzeva! Ráengedtem a karakterhalmodra a saját Enigmámat, és beletört a bicskája, nem sikerült érthetőre visszakódolni az irományodat…
Válasz t.romsics #6568. hozzászólásáraVagyis második menet másik gép szabály szinte sok helyen!?
Joker 5centin repülve S utána 7-8méteres "nyeso kulti 5-8 centire vagy csak 5 centi felett ( néha még fordítva)de ilyen sekélyebb kevés gép van gyomtalanitani de tutti 50ève ha lett volna valami biztos nem a baxott nagy tátcsakat csinálnak ès a Rába kínálat segîtette elő az hogy 20 ève meg nem igen volt 4méteres alapmüvelő mint ma dögivel a Táblák után.Îgy ez a fázis késés lett a Tavak totális vége...
Kar!
Válasz traktorajtóhajtogató #6567. hozzászólásáraBeleokoskodnék a témába én is. Úgy gondolom én is, hogy egy vontatott tárcsával sok év átlagában jobban járnál, mint egy függesztettel. Az okait az előttem hozzászólok már összefoglalták. Annyival kiegészítem, hogy én kettő rövidtárcsát tartok, egy nehezet (tonna feletti métersúly) bármilyen tarlóhántásra, meg egy könnyűt (600 kg métersúly, jóval kisebb lapozás) magágy készítésre. Lehet csak az én földjeimre igaz, de éveket szenvedtem a nehezebbel, második soron, puhább körülményekben már nem volt jó. Így mindig azt kapom, amit látni szeretnék… cserébe nem pénztárcabarát.
Válasz MTZ1221.3 #6564. hozzászólásáraKöszönöm. Kezdek megbarátkozni a gondolattal, hogy vontatott legyen. Heltit azért nem vennék.
Válasz MTZ1221.3 #6564. hozzászólásáraKiegészítés:
Azért javasoltam a vontatott tárcsát a függesztett helyett, mert az a többlet ár munkaminőségben jelentkezik is, amire szerettem volna felhívni a figyelmet, nem pedig győzködni, hogy csak ez a jó. A vastag mulcs átvágáshoz kell a súly, mivel elég nagy tárcsák is eltáncolnak rajta amin nincs meg a megfelelő súly. Nem véletlen az, hogy a "sima" Carrier TrueCut lappal sem túl betyáros kukorica tarlón, ellenben az XT Carrier ugyanazzal a TrueCut lappal szánt. A súly lehet a lényegi különbség sokszor, bár az XT Carrieren a szöget is lehet változtatni csavar áthelyezéssel.
Én magam példájából soha az életbe nem vennék többet függesztett tárcsát. A mostani tárcsánkon egyenes lap van és 500kg körüli métersúly, ami sokszor csak táncikál a föld tetején, volt lehetőségem kipróbálni egy olyat ami 1tonna körüli súllyal rendelkezik. Ég és a föld a kettő munkája közötti különbség. A mienkkel 2x ha megtárcsázom sem kapok olyan munkát, mint ezzel egy menetben. Ráadásul a henger választék egy vontatott gépnél komolyabb, nehezebb és jobb. Magágykészíteni persze tökéletes az 500-700kg-s tárcsa is, még sok is.
Attól független persze, ha könnyű művelésű a talaj és nem gond, ha nem mindig annyi a mélység ami az elvárt a függesztett tárcsa is tökéletes választás, mondjuk ha grúber vagy eke elé van tárcsázva kukorica tarló.
De ha kicsit is fontos, hogy egyenletes legyen a magágy, mert alapművelés és magágykészítés is megtörténik egy menetben akkor bizony igencsak fontos a súly, hogy a megfelelő beállított mélységben haladjon a tárcsa és a lezárás is megtörténjen, amihez súly kell. Mondjuk egy szétszáradt napraforgó tarló egy menetes vetésre készítése 8cm mélységben. A lófej rögök "gyártását" kerülve persze, viszont ami esetleg képződik itt-ott azt a henger és a közvetve rajta levő súly szépen elaprózza/lezárja, mondjuk egy 8cm-es osztásba szerelt ékgyűrűs henger.
Ekkora beruházásnál én is azt javaslom, hogy meg kell nézni élőbe mindkettőt és úgy dönteni. Mert lehet ott elég a függesztett gép súlya is. Az általad nézett két márka pedig a legjobbak között van, így minőségi probléma biztosan nem lesz egyikkel sem.
Válasz MTZ1221.3 #6564. hozzászólásáraFüggesztett tárcsáról érdeklődött. A vontatott v tárcsa sem azért megy bele a földbe mert nehéz, hanem a tárcsalap tipusa és a támadási szög miatt. A lemkenen kimondottan ezért áll olyan furán a lap, hogy ezt a súly ügyet orvosolja. Amúgy a csukható 4 méteresnek már a súlya is megvan, de azt viszont meg kell fogni rendesen, hogy ne vágjon hanyatt. Nem a helti ellen beszélek, csak a kérdésre próbálok válaszolni.
Válasz traktorajtóhajtogató #6562. hozzászólásáraHa kukorica eltüntetése a feladat, vagy a komolyabb átvágás akkor bizony sajnos kell a súly. A függesztett elszalad a tetején inkább, minthogy egy kemény földbe belemenjen, vagy vastag szárat átvágjon.
Ha magyar tárcsától nem zárkózol el, átvágásban tökéletes munkát végez a Helti ATLAS is 7-8cm és attól mélyebben mindenképp. Az RS verzió métersúlya bőven 1 tonna felett van, ott nincs kérdés. Szerintem elég sok nagygazda van már referenciák között és a háromszög alapú gumicsonttal kérdés sincs, hogy belemegy e a földbe. 610-es lap is választható, illetve két fajta henger, elég sűrű osztással.
Válasz traktorajtóhajtogató #6552. hozzászólásáraHa a nagyobb tarló a feladat, mindenképp a lemken felé mennék, próbálj még megnézni belőle valahol a te környékeden, mit mond a gazdája.
Válasz MTZ1221.3 #6554. hozzászólásáraKöszönöm. Úgy vagyok vele, hogy van egy rakás kisebb földem is és inkább vettem volna függesztett. Meg aztán alku előtt 35000 Eur a függesztett és 50000 a vonatott 425 ugyanazzal a felszereltséggel.
Válasz Gandhy #6560. hozzászólásáraNekünk egy kényszermegoldás ez.
Van 1 kuhn premia vetőgépünk hozzá.
Van olyan területünk amit ha sáros idővan mással nemigazán tudunk elvetni.
Így ezlett. Biztos van tőle jobb de nekünk jó és elég ez is.
Válasz rtamas1976 #6557. hozzászólásáraEzt az U693-at demóztam, ennél jobb a Tolmet, az U671-esen is OFAS van 620-as.
Válasz $HMP$ #6558. hozzászólásáraAz 5méteres függesztett Vogel Terradisc-et imádtam!!! Nyilván kemény tarlón nem sokat dolgozott, de tízen ezer hektárokat lejártunk vele, magágykészítésben meg marha profi munkát tudott produkálni.
Szóval ha nem a 10 tonnás kukorica tarlót akarja leverni vele, magágy készítésre jó cucc az!
Válasz traktorajtóhajtogató #6552. hozzászólásáraMár 17 éve is itt írtátok hogy csattognak el a rubinok... Német homokra volt az már akkor is


Egyik fickonak volt 3m rubin szaraz tarlon par eve desemmit nem csinalt azzal a tányér szögálással vettek is egy x kuhnt gyorsan...
Masiknak van pöcsölni 3m rubin meg egy x gregoire....
Harmadiknak rubin meg kverneland qualidisc...
Negyediknek ih meg kühne... ih meg agrotom....
Szolgàltatónak csak nagy rubin mert ezt árulja...
Valakinek csak egy qualidisc...
Kftnek öreg új carrier meg kuhn x ...
Egy 4 függesztett gép mindig fölfog úszni összevissza menni egy vontatotthoz képest....
36000eu egy rubin....
Válasz Gandhy #6556. hozzászólásáraDe csak ofas lappal vedd meg!


Egyébként tényleg jók.
Válasz Gergely Péter #6555. hozzászólásáraNálam van egy Tolmet Astat 300-as 6-7 éve. Szerkezetileg rendben van, csapágyak eredetiek, egész jól dolgozik, nagyon sekélyen könnyű.
Ám javaslom, hogy nézd meg a Rolmako U671-et, Én arra cserélem le. Más dimenzió, mint a 2 kiválasztottad.
Sziasztok.Rövid tárcsát szeretnék vásárolni.Kettő típuson hezitálok amik árban és felszereltségben egyformák.

Tolmet Astat 350 vagy Mandam Gal 3,5.
Ha valakinek van valamelyik típussal pozitív vagy negatív tapasztalata kérem ossza meg velem.
Válasz traktorajtóhajtogató #6552. hozzászólásáraHelló
Ha beforgatásra számítasz, akkor a függesztett gépeket el kell engedni. Már csak azért is, mert ahhoz súly kell és átömlési keresztmetszet. Egy méterenként minimum tonnás gép 800-1200mm-es tárcsasor távolsággal már bőven 1 kategóriával komolyabb traktort kíván. Ami azért elég gázolaj pazarló műveletet eredményez.
Ha szántani akarsz vele, akkor nagy gömbsüveges lapos, nehéz tárcsát válassz, amik vontatottak általában.
A Joker RT is elég böszme eszköz ilyesmire.
Válasz traktorajtóhajtogató #6552. hozzászólásáraHol van a határ hogy valaki még 4 m függesztett dögöt akar emelgettetni a traktorával és még ne vontatottat vegyen?
Nem egy halmazba tartoznak ezek ....lemken pusztítóbb ha van anyag de nem nehéztárcsa négse......de már szétszakadós márka ...... Väderesek nem veszik
Segítséget szeretnék kérni rövid tárcsa témában. Függesztett 4 éteresben gondolkodom és Lemken Rubin 10 valamint Vaderstad Carrier XT 425 lenne a befutó. Mint gép és márka valahogy jobban szeretném a Vaderstad-ot de a Lemkennek nagyobbak a tárcsalapjai 645 mm vs 470 mm. Vajon a Vaderstad be tudja majd forgatni a magasabb tarlót? Megnéztem már párat munka közben is de nem tudtam egyértelmű véleményt kialakítani.Mindkettő jónak tünik. Használ valaki Carriert 470-es lapokkal? Mi a véleményetek?
Válasz eperkacs #6549. hozzászólásárahttps://youtu.be/ft6WzNSGjlg?si=Js4ZiQ_ijPjqBjcn