Sziasztok! Gondolkozom tavaszra egy rulmako u693.tip. 4,5m. tárcsa vètelèn. Egyenlőre mèg nem tudom, hogy èrdemes előre crossboard simítót rendelni vagy sem. Akinek van róla tapasztalata, vèlemènye az írja meg. Köszi!
Válasz kis Zombi #3543. hozzászólásáraTedd hozzá hogy kúpos lapod van nem gömbsüveges. Szerintem ennyi a magyarázat. A gömbsüveges jobban kever lassabb sebességnél is cserébe talpal, mint a hagyományos tárcsa.
Válasz VMisi #3541. hozzászólásáraÉn AZT tapasztaltam, hogy 10-12 km/h sebességnél a levjobb a munkája az UNIA-nak. (függesztett 3 m L-es ) Egyszer húztam 2. soron 13-14-el, sekélyen (én úszóba húzom, orsó a fix lyukba ), és nekem is hullámos Lett kicsit a pálya.
8 km/h szerintem kevés rövidtárcsához, legalábbis az enyémet kicsit gyorsabban kell húzni.
Válasz határjáró #3535. hozzászólásáraCsak függesztett van. Volt rá példa, hogy húztam kb 15-tel és az is behullámosította maga mögött a földet, de sikerült a hagyományos V tárcsával is ezt megcsinálni úgy, hogy csak sekélyen tárcsáztam határolóval. Itt a tárcsa kerekei kezdték el a bepattogást, a rövidtárcsánál meg a gumibakok.
Amúgy én nem látok különbséget a munkaminőségben a 8 km/h-val és a 14-gyel tárcsázás között, tehát simán lehet kicsivel szélesebb gépet venni, "csak" 8-10-zel húzni és akkor nem fog bepattogni.
Válasz VMisi #3531. hozzászólásáraA függ. kb. 2,5m hosszba be van zsúfolva minden 1 hengerrel, voogelom volt. Most 1 5m horsch van. A horsch támkerekes, dupla u hengerrel. Nem mértem pontosan csak leléptem kb 4m a támkerék tengelye és a hátsó u henger tengelye közt a távolság. Másik hogy a dupla henger simábban fut mint a szimpla.
Válasz Mézga #3533. hozzászólásáraVogel-és a Lemken alkalmazza a fésűt a henger előtt.A fésű egyenletesen elosztja a henger előtt a földet,ami simább futást eredményez.
Válasz VMisi #3531. hozzászólásáralehet attól is ha a henger túrja maga előtt a földet és egy idő után átugrik, meg rossz konstrukciónál is előfordulhat.
A rövidtárcsán az oválisba teszem a 3. pontot a talajkövetés miatt és ha leengedném teljesen a traktoron a függesztőt, akkor az első sor mélyen megy és hengerre nem megy teher.
Válasz Wilde #3520. hozzászólásáraha pedig egy henger munkája azon múlik,hogy van e hátul 2db gumikerék ami súlyban szinte SEMMI pl egy 6m széles hengerre nem jut ló..asz sem.
Válasz VMisi #3519. hozzászólásáranekem grúberom van ,de úgy gondolom,hogy úszóban húzva semmit nem tart a traktor függesztőszerkezete.sőt nálam a henger rudazatán lehet a mélységet állítani(pöttinger syncro 3030).elől pedig a függesztő orsóval lövöd be a vizszintet,hogy ne húzza be magát Kináig.
Válasz Wilde #3517. hozzászólásáraAttól függ, hogy melyik fajta vontatott. Amelyiknek leghátul van a kereke annál igen, de ezeknél jelentkezik a bepattogás.
A függesztettnél bizonyos tömeget a traktor tart.
Válasz Sk Laci #3509. hozzászólásáraAz lehet, hogy a legdrágább a 4m csukható, vontatott /m, de a méterre eső tömege is annak a legnagyobb. Talán duplája is mint a merev függesztettnek. Függesztettnél ráadásul nincs elég tömeg a hengeren.
Válasz kajszi_71823 #3508. hozzászólásáraHa a legolcsóbat veszed a merev kivitelt, azt függesztetben ha a pénz limitál. De viszont szállitáskor nagyobb a traktorigénye. Same Iron 200 szépen fel tudja vele kapni az elejét induláskor, de tudott vele dolgozni. Vontatotban kiseb traktor is megbírkózik a 4 m tárcsával, 160 lóval már partos helyen is sikeresen tudsz vele dolgozni. De viszont újban a 4m vontatot jön ki legdrágábra az 1 m-re eső széleségre.
Egy 4 m-es függesztet tárcsát láttam az aprók között jó árban Szlovákiában Marcelházán. Bazoson megtalálod, ha még nem törölték.
Válasz kajszi_71823 #3505. hozzászólásáraAttól függ mit szeretnél. Olcsó tárcsák könyük, nem ép kitartó gépek. Nekem Pöettingerem van, egy rossz szót se tudok rá mondani. Jelenleg a második garnitúra tárcsalap van felrakva, a csapágyak még a gyáriak /egy kivételével, ez mindjárt az elején kiment/, több mint 4 500 ha van benne, de ha öszeírnám, meglehet nincsen mesze az 5 ezertől. Kavicsos talajaim is vannak, ami nem épp gépkimélő, húztam kivágott cserjés területen is, 2. menésre vethető talajt hagy maga után csúszócsoroszlyás vetőgépnek. A nagy súlya miatt a teli gyürüshenger szétaprítja a hantokat. Nem egyszer átszaladtam vele határkövön is, végkép semilyen károsodás nem marad a gépen. Ezt a tárcsát csak ajánlani tudom. Ami nekem nagyon tetszik az a Rubin tárcsa, de amikor vettem az enyémet a Lemkenért majdnem a dupláját kérték. A Pöettingert mindjárt új korában hasonlítotuk-teszteltük a Vader Carier 5m-esel, sokkal jobbnak bizonyult a Pöettinger munkaminőségje fele árért.
De azt veszel amit akarsz, a te pénzedről van szó, és te fogsz vele dolgozni.
Ugyan úgy a grúberjukat is páran kérdezték itt tőlem, hogy milyen, mivel nekem volt az elsők között megvéve, és aki ezt a márkát választota nem bánta meg. Sikeresen használják többen is a fórumról, és ha jók az infóim a legkedvezőb árfekvésü gép a nyugatiak közül, minőségi anyagból.
Válasz kajszi_71823 #3505. hozzászólásáraAttól függ mit szeretnél. Olcsó tárcsák könyük, nem ép kitartó gépek. Nekem Pöettingerem van, egy rossz szót se tudok rá mondani. Jelenleg a második garnitúra tárcsalap van felrakva, a csapágyak még a gyáriak /egy kivételével, ez mindjárt az elején kiment/, több mint 4 500 ha van benne, de ha öszeírnám, meglehet nincsen mesze az 5 ezertől. Kavicsos talajaim is vannak, ami nem épp gépkimélő, húztam kivágott cserjés területen is, 2. menésre vethető talajt hagy maga után csúszócsoroszlyás vetőgépnek. A nagy súlya miatt a teli gyürüshenger szétaprítja a hantokat. Nem egyszer átszaladtam vele határkövön is, végkép semilyen károsodás nem marad a gépen. Ezt a tárcsát csak ajánlani tudom. Ami nekem nagyon tetszik az a Rubin tárcsa, de amikor vettem az enyémet a Lemkenért majdnem a dupláját kérték. A Pöettingert mindjárt új korában hasonlítotuk-teszteltük a Vader Carier 5m-esel, sokkal jobbnak bizonyult a Pöettinger munkaminőségje fele árért.
De azt veszel amit akarsz, a te pénzedről van szó, és te fogsz vele dolgozni.
Ugyan úgy a grúberjukat is páran kérdezték itt tőlem, hogy milyen, mivel nekem volt az elsők között megvéve, és aki ezt a márkát választota nem bánta meg. Sikeresen használják többen is a fórumról, és ha jók az infóim a legkedvezőb árfekvésü gép a nyugatiak közül, minőségi anyagból.
Válasz kajszi_71823 #3503. hozzászólásáraHa csak a szalmát akarod piszkálni a tetején, akor elboldogul az 5 m-rel, de ha bele is szeretnéd engedni a földbe, akor a 4m is elég lesz neki. Főleg ha partjaid is vannak. De sok múlik azon milyen rövidtárcsáról van szó. Van 5 m-es ami 3-3,5 tonna, de ugyan úgy van 5 m-es ami 5,5 tona akár az én Pöetingerem. A pálcás hengerrel könyebb vontatni, mint teli gyürüshengerrel. Lóerőigény sok mindentől függ.
Válasz Sk Laci #3496. hozzászólásáraLaci eloszor is hozzád intézem kérdésem, de bárkinek szívesen fogadom a véleményét.
Egy 16245-os nagykereku ZTS elvinné az 5 étert egy rovidtárcsábol, vagy maradjak a 4 méternél?
Válasz mtz1221 #3501. hozzászólásáraAzta. Akkor brutális jószág lehet. Na az biztos, hogy bírná nálam is.
Ha a rövidtárcsa is ilyen akkor biztos király
Gabona vetőgépet akarok ebből a márkából.
Válasz VDénes #3500. hozzászólásáraHenger nincs.A csapágyazás az beteg nekik.Van egy golyós(ugyan akkora mint az mtz hátsó féltengelyé) Meg párban vele egy bazi nagy kúpgörgős.Az a lényeg hogy mindig a kúpgörgősökre feszít munka közben.45 mm-es a négyszög tengely benne.
6395 hozzászólás
Sziasztok! Gondolkozom tavaszra egy rulmako u693.tip. 4,5m. tárcsa vètelèn. Egyenlőre mèg nem tudom, hogy èrdemes előre crossboard simítót rendelni vagy sem. Akinek van róla tapasztalata, vèlemènye az írja meg. Köszi!
Válasz kis Zombi #3543. hozzászólásáraTedd hozzá hogy kúpos lapod van nem gömbsüveges. Szerintem ennyi a magyarázat. A gömbsüveges jobban kever lassabb sebességnél is cserébe talpal, mint a hagyományos tárcsa.
Válasz VMisi #3541. hozzászólásáraÉn AZT tapasztaltam, hogy 10-12 km/h sebességnél a levjobb a munkája az UNIA-nak. (függesztett 3 m L-es ) Egyszer húztam 2. soron 13-14-el, sekélyen (én úszóba húzom, orsó a fix lyukba ), és nekem is hullámos Lett kicsit a pálya.
8 km/h szerintem kevés rövidtárcsához, legalábbis az enyémet kicsit gyorsabban kell húzni.
Válasz Dinnyés Laci #3532. hozzászólásáraÉkgyürüs henger nem homokra való :-)))
Válasz határjáró #3535. hozzászólásáraCsak függesztett van. Volt rá példa, hogy húztam kb 15-tel és az is behullámosította maga mögött a földet, de sikerült a hagyományos V tárcsával is ezt megcsinálni úgy, hogy csak sekélyen tárcsáztam határolóval. Itt a tárcsa kerekei kezdték el a bepattogást, a rövidtárcsánál meg a gumibakok.
Amúgy én nem látok különbséget a munkaminőségben a 8 km/h-val és a 14-gyel tárcsázás között, tehát simán lehet kicsivel szélesebb gépet venni, "csak" 8-10-zel húzni és akkor nem fog bepattogni.
Sziasztok!

Nekem egy 6m-es Kuhn Optimer van aprómag vetőegységgel, én nagyon megvagyok vele elégedve! És ár érték arányba is versenyképes!
Válasz Dinnyés Laci #3529. hozzászólásáraNálam segít, ha a homokos részen visszaveszem a sebességet.
Válasz VMisi #3531. hozzászólásáraA függ. kb. 2,5m hosszba be van zsúfolva minden 1 hengerrel, voogelom volt. Most 1 5m horsch van. A horsch támkerekes, dupla u hengerrel. Nem mértem pontosan csak leléptem kb 4m a támkerék tengelye és a hátsó u henger tengelye közt a távolság. Másik hogy a dupla henger simábban fut mint a szimpla.
Válasz Feri #3536. hozzászólásáraa lemkennél mindkét tárcsasor után van fésű
Válasz Mézga #3533. hozzászólásáraVogel-és a Lemken alkalmazza a fésűt a henger előtt.A fésű egyenletesen elosztja a henger előtt a földet,ami simább futást eredményez.
Válasz VMisi #3534. hozzászólásáraHa a kerék nincs teljesen a tárcsa fölött akkor is lehet bepattogás nem? vagy billenés előre hátra.
Válasz Dinnyés Laci #3528. hozzászólásáraNálad milyen sebességnél jött elő a bepattogás?
Válasz VMisi #3531. hozzászólásáralehet attól is ha a henger túrja maga előtt a földet és egy idő után átugrik, meg rossz konstrukciónál is előfordulhat.
Válasz Mézga #3530. hozzászólásáraaz enyémen ékgyűrűs van egysoros..
ott le kell de csak ritkán,azt is csak akkor ha másodjára megy
Válasz Mézga #3527. hozzászólásáraAkkor mitől lehet a bepattogás?
Válasz Dinnyés Laci #3529. hozzászólásáraa lemkenen dupla U henger van és nem kell lerakni a kereketa homokban
Válasz Wilde #3521. hozzászólásáravan amikor vékony homokon le kell tenni a kereket mert megáll a henger...
van ott azét súly
tárcsa 6 méter....
Válasz Mézga #3527. hozzászólásáratiéden dupla henger van már nem?
az egysoros ék gyűrüsnél azért előfordul egyszer kétszer
Válasz VMisi #3526. hozzászólásárapróbaképpen 14-el is húztam. a vogel bepattogott
Válasz Mézga #3523. hozzászólásáraA hullámzástól féltél?
Milyen sebességgel húzod?
Válasz kis Zombi #3522. hozzászólásáraPontosan! Libikóka elv.
Válasz Wilde #3520. hozzászólásáraOtt a 3. pont támaszt be. A grubbert én is úszóban húzom, a henger tartja a mélységet.
A rövidtárcsán az oválisba teszem a 3. pontot a talajkövetés miatt és ha leengedném teljesen a traktoron a függesztőt, akkor az első sor mélyen megy és hengerre nem megy teher.
Válasz VMisi #3519. hozzászólásáraez a hülyeség miatt féltem a lemkentől. ez így nem igaz!
Válasz Wilde #3521. hozzászólásáraAzért ez így nem igaz. Egyrészt nem kispolszki kerekek vannak egy tárcsán, van Ott még kerékagy, tengely, váz.
És Ami a lényeg ez a súly munka helyzetben egy erökaron helyezkedik el.
Válasz Wilde #3520. hozzászólásáraha pedig egy henger munkája azon múlik,hogy van e hátul 2db gumikerék ami súlyban szinte SEMMI pl egy 6m széles hengerre nem jut ló..asz sem.
Válasz VMisi #3519. hozzászólásáranekem grúberom van ,de úgy gondolom,hogy úszóban húzva semmit nem tart a traktor függesztőszerkezete.sőt nálam a henger rudazatán lehet a mélységet állítani(pöttinger syncro 3030).elől pedig a függesztő orsóval lövöd be a vizszintet,hogy ne húzza be magát Kináig.
Válasz Wilde #3517. hozzászólásáraAttól függ, hogy melyik fajta vontatott. Amelyiknek leghátul van a kereke annál igen, de ezeknél jelentkezik a bepattogás.
A függesztettnél bizonyos tömeget a traktor tart.
Válasz Gergő, #3516. hozzászólásáraelég tág ez a 400-700 plusz.400 vagy majdnem duplája?sacc/kb
Válasz Gergő, #3516. hozzászólásáraés a +7mázsa a hengerre helyezi a súlypontját??
Nálunk is amíg függesztett volt a 3méteres addig 2100kg volt most hogy van hozzá hordozó kocsi legalább van 2500-2800kg
Válasz Wilde #3513. hozzászólásáravan rajta kerék
Válasz Wilde #3513. hozzászólásárapontosabban egy méretnél a függasztettnél a hegeren miért van kisebb tömeg?
Válasz VMisi #3510. hozzászólásáramivel van nagyobb tömeg a vontatotton??
Válasz Feri #3511. hozzászólásáraHolnap mázsáld le Fb 36 az sokallós prospi numero.
Válasz VMisi #3510. hozzászólásáratavaly vettem 1 4m-s HORSH joker függesztett csukhatót,gumihengerrel 36g a súlya.140le-s Valtra boldogul vele probléma megoldó eszköz,nedves talajviszonyok mellett.
Válasz Sk Laci #3509. hozzászólásáraAz lehet, hogy a legdrágább a 4m csukható, vontatott /m, de a méterre eső tömege is annak a legnagyobb. Talán duplája is mint a merev függesztettnek. Függesztettnél ráadásul nincs elég tömeg a hengeren.
Válasz kajszi_71823 #3508. hozzászólásáraHa a legolcsóbat veszed a merev kivitelt, azt függesztetben ha a pénz limitál. De viszont szállitáskor nagyobb a traktorigénye. Same Iron 200 szépen fel tudja vele kapni az elejét induláskor, de tudott vele dolgozni. Vontatotban kiseb traktor is megbírkózik a 4 m tárcsával, 160 lóval már partos helyen is sikeresen tudsz vele dolgozni. De viszont újban a 4m vontatot jön ki legdrágábra az 1 m-re eső széleségre.
Egy 4 m-es függesztet tárcsát láttam az aprók között jó árban Szlovákiában Marcelházán. Bazoson megtalálod, ha még nem törölték.
Koszi, esetleg mely tipust ajanlanad 4 m-es kivitelben? Fuggesztett, vagy felfuggesztett´?
Válasz kajszi_71823 #3505. hozzászólásáraAttól függ mit szeretnél. Olcsó tárcsák könyük, nem ép kitartó gépek. Nekem Pöettingerem van, egy rossz szót se tudok rá mondani. Jelenleg a második garnitúra tárcsalap van felrakva, a csapágyak még a gyáriak /egy kivételével, ez mindjárt az elején kiment/, több mint 4 500 ha van benne, de ha öszeírnám, meglehet nincsen mesze az 5 ezertől. Kavicsos talajaim is vannak, ami nem épp gépkimélő, húztam kivágott cserjés területen is, 2. menésre vethető talajt hagy maga után csúszócsoroszlyás vetőgépnek. A nagy súlya miatt a teli gyürüshenger szétaprítja a hantokat. Nem egyszer átszaladtam vele határkövön is, végkép semilyen károsodás nem marad a gépen. Ezt a tárcsát csak ajánlani tudom. Ami nekem nagyon tetszik az a Rubin tárcsa, de amikor vettem az enyémet a Lemkenért majdnem a dupláját kérték. A Pöettingert mindjárt új korában hasonlítotuk-teszteltük a Vader Carier 5m-esel, sokkal jobbnak bizonyult a Pöettinger munkaminőségje fele árért.
De azt veszel amit akarsz, a te pénzedről van szó, és te fogsz vele dolgozni.
Ugyan úgy a grúberjukat is páran kérdezték itt tőlem, hogy milyen, mivel nekem volt az elsők között megvéve, és aki ezt a márkát választota nem bánta meg. Sikeresen használják többen is a fórumról, és ha jók az infóim a legkedvezőb árfekvésü gép a nyugatiak közül, minőségi anyagból.
Válasz kajszi_71823 #3505. hozzászólásáraAttól függ mit szeretnél. Olcsó tárcsák könyük, nem ép kitartó gépek. Nekem Pöettingerem van, egy rossz szót se tudok rá mondani. Jelenleg a második garnitúra tárcsalap van felrakva, a csapágyak még a gyáriak /egy kivételével, ez mindjárt az elején kiment/, több mint 4 500 ha van benne, de ha öszeírnám, meglehet nincsen mesze az 5 ezertől. Kavicsos talajaim is vannak, ami nem épp gépkimélő, húztam kivágott cserjés területen is, 2. menésre vethető talajt hagy maga után csúszócsoroszlyás vetőgépnek. A nagy súlya miatt a teli gyürüshenger szétaprítja a hantokat. Nem egyszer átszaladtam vele határkövön is, végkép semilyen károsodás nem marad a gépen. Ezt a tárcsát csak ajánlani tudom. Ami nekem nagyon tetszik az a Rubin tárcsa, de amikor vettem az enyémet a Lemkenért majdnem a dupláját kérték. A Pöettingert mindjárt új korában hasonlítotuk-teszteltük a Vader Carier 5m-esel, sokkal jobbnak bizonyult a Pöettinger munkaminőségje fele árért.
De azt veszel amit akarsz, a te pénzedről van szó, és te fogsz vele dolgozni.
Ugyan úgy a grúberjukat is páran kérdezték itt tőlem, hogy milyen, mivel nekem volt az elsők között megvéve, és aki ezt a márkát választota nem bánta meg. Sikeresen használják többen is a fórumról, és ha jók az infóim a legkedvezőb árfekvésü gép a nyugatiak közül, minőségi anyagból.
Ertem, es koszonom.
Esetleg megtudnád mondani, hogy melyik azok a gyartok es tipusaik, melyeket erdemes figyelgetni?
Válasz kajszi_71823 #3503. hozzászólásáraHa csak a szalmát akarod piszkálni a tetején, akor elboldogul az 5 m-rel, de ha bele is szeretnéd engedni a földbe, akor a 4m is elég lesz neki. Főleg ha partjaid is vannak. De sok múlik azon milyen rövidtárcsáról van szó. Van 5 m-es ami 3-3,5 tonna, de ugyan úgy van 5 m-es ami 5,5 tona akár az én Pöetingerem. A pálcás hengerrel könyebb vontatni, mint teli gyürüshengerrel. Lóerőigény sok mindentől függ.
Válasz Sk Laci #3496. hozzászólásáraLaci eloszor is hozzád intézem kérdésem, de bárkinek szívesen fogadom a véleményét.
Egy 16245-os nagykereku ZTS elvinné az 5 étert egy rovidtárcsábol, vagy maradjak a 4 méternél?
Válasz mtz1221 #3501. hozzászólásáraAzta. Akkor brutális jószág lehet. Na az biztos, hogy bírná nálam is.
Ha a rövidtárcsa is ilyen akkor biztos király
Gabona vetőgépet akarok ebből a márkából.
Válasz VDénes #3500. hozzászólásáraHenger nincs.A csapágyazás az beteg nekik.Van egy golyós(ugyan akkora mint az mtz hátsó féltengelyé
) Meg párban vele egy bazi nagy kúpgörgős.Az a lényeg hogy mindig a kúpgörgősökre feszít munka közben.45 mm-es a négyszög tengely benne.
Válasz mtz1221 #3499. hozzászólásáraMilyen henger van utána?
Csapágyazás bírja?
Válasz ivanyib #3498. hozzászólásáraNekem x tárcsából van belőle 10 éve vettem.Az egy széttéphetetlen nehéz dög.
https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/gep/talajmuvelo-gepek/ozdoken-3-m-es-vontatott-rovidtarcsa/h_6806352https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/gep/talajmuvelo-gepek/ozdoken-3-m-es-vontatott-rovidtarcsa/h_6806352
Erről a félig fügesztett 3m-es Özdöken rövidtárcsáról halott már valaki,vagy esetleg használ valaki ilyet?
Válasz VMisi #3495. hozzászólásáraKöszi szépen. Meglehet, hogy a Hungexpón egy kicsit "bővebben" elbeszélgetek velük.