Kovácsolt, melegíííííjed bátran, de hogy nyugodt legyél szereld le és ohol felmegy a tengelyre ott kicsit kalapáld meg a kalapács fokával és mutatja majd magát, lapul vagy pattan ha lapul akkor kovácsolt, melegítheted!!
Válasz #2390. hozzászólásra
Az utolsó mondathoz-köszörülésel szikra színkép és alakja alapján. szakkönyvekben ez részletesen levan írva.Egyszerűen meg húz rajta egy rövid varatot az is elárulja.
Hát pontosan nem tudni de az tuti hogy úgy néz ki mintha öntvény lenne de mind1 nem áll annyira szarul inkább békén hagyuk minthogy eltörjük Holnap már festeni kellene este amúgy se lett volna rá túl sok idő Igy legalább maradt egy plusz félórám
Ha veterán traktor akkor lehet nem is öntvény!
Elképzelhető hogy kovácsolt vas!:-)
Láttam már öntvénynek látszó tárgyat régi gépeken!
De hogy biztosra hogy lehetne megállapítani azt nem tudom.
Az öntvény soha sem hajlítható sehogyan sajnos.
A faterom öntödében dolgozik 40 éve !
Tudnák róla ha hajlítható lenne!:-)
Ezért csinálják a szerszámgépek vázát ebből az anyagból sőt a kazánrostéjyt is mert melegen is alaktartó nem vetemedik.
Öntvény ha meg van melegítve akkor lehet rajta hajtani vagy eltörik?? Kb 1x2 cmes de a végei le vannak kerekítve ugyhogy nem egy hatalmas keresztmetszetű
akkor a 2.-at megkezdem én is amint jó lesz a repce a héten remélem, aztán ha majd kemény lesz a vizek háta akkor 1 enyhébb napon székkapom mivel a gépszín nem fűtött és a suliban az esztergélyos műhelyben megperselyezem akkor lesz rá idő bőven, legalább gyakorolnak a gyerekek, kösz, kicsit megnyugtattál, 1 kósza gondolatom volt nekem is ebbe az irányba, de jó volt a ráerősítés még 1x köszönöm
VAZEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!! Mond a javítási megoldást is, van ilyen kuplung, a magfelhordó csiga hajtó ékszíjtárcsa alatt 4 rugó támasztja és ma kínomban már megmozgattam és mozog talán 1-2 milit is mozdul. 1 pillanatig arra gondoltam hogy talán az kattoghat, hát baxki megmondtad és igazad van. Mi a megoldás, perselyezés, vagy elkattog az még 1 darabig, főleg ha terhelésen rendesen összefeszül akkor elmehet még?????
Nekem is van ilyen kis gázon ütemesen kattogó hangom persze nem dominatoron, de attól lehet hasonló a dolog.
Nálam az egyik rugós kuplungos rész csinálja a magfelhordónál, Az ékszijtárcsa alatt meg van kopva a persely, és ahogy lassan fordul kattan a tárcsa mivel mozdul a tengelyen (rendesen lehet hallani) ha pedig ráhúzom a gázat akkor a nagyobb fordulaton annyira támaszkodik a kuplungos rész, hogy semmi hang.
nem tudom hogy vane ilyen rugós kuplung a dominatorodon, de ha van akkor lehet ilzen hiba is.
hát vagy leszedegetem sorban a szíjakat és amikor elhallgat akkor ott elkezdek kutakoni tovább, vagy megy így tovább, tavalyi évet még a kukit is kivitte és nem lett rosszabb, hála istennek, ha meg ki akar jönni úgy is kijön valamikor
jah hát azon már tul vagyok, én "megműtöttem" levettem az elevátor ház alján a fedelet és benézve láttam a lemez visszagyűrődést, kivágtam a ház olgalát, lefűztem a láncot, letörtem a visszagyűrődött részt, kifoltoztam az elválasztó lemezt, műtésti sebet visszavarrtam Örültem mint a maki.... és a lánc visszafűzése után tovább kattogott, de lagalább a begyűrődés kihúzva a további hibák sorából.
Most hogy így mondod. Esetleg a magfelhordó elevátor házba van középen egy választó lemez annak az alsó része nekem elkopott leszakadt és begyűrte a lánc az ékszíj füstölt rajta mert nem bírt forogni. Ha esetleg nálad is el van kopva-görbülve és beleér a gumilapát akkor az kattoghat.
Nagyon nagy szopás volt kivenni belőle, se flex se semmi nem fért hozzá. Patentfogó rákattant éphogy és azzal lett kitépve belőle. Kint tarlón jó 2-3 órás kínlódás volt mire sikerült leküzdeni.
jah, hát ez lóvé az biztos, miénk nincs legatyásodva, kopó alkatrészei azért kopogatnak próbálom cserélgetni javítgatni, valamiféle fontossági sorrendben talán . Lehte hogy a kalászvisszahordó lánc kattog, vagy a csiga adja vissza a lánchangot, rosseb tudja, idén a dobot muszály volt jövőre, vagy talán még kukira is megkapja az új láncokat, csak az idei szezont durván 28 heki van neki búza+ repce bírja ki, remélem összejön, nyúlottak kissé a láncok, de hár eccere minden nem megy
Nem tudom mi lehet az a hang. Enyém közel sincs olyan jó karban mint a tied. Én inkább csak üzemképessé teszem nem nagyon jut rá karbantartás, megelőző javítás. Persze olajok víz szűrők zsírzást megkapja meg ami romlik rajta az meg van javítva. De ha rendbe akarnám kapni teljesen az egy másik kombájn ára lenne. Első gumijaim nagyon gatyán néznek ki, csoda lesz ha kibírják a szezont. Asztalaomat szerettem volna rendbetenni de se idő se lé nem jutott rá, toldozva-foldozva van, komplett lemezelést ki kellene rajta cserélni, csapágyakt perselyeket stb... minden kopó alkatrészét.
hát repcéből??? szépnek néz ki de pont az előbb írta valaki hogy ma kezdték ígéretes volt aztán adott 20 mázsát, nem tudom, repce átbaxós tud lenni, kiderül majd megírom.
Naprát még én nem vágtam vele, előző gazdarepcét szeretnénk kezdeni, de még van benne éretlen, félérett úgy ránézésre én 15-20%-ot mondok, úgyhogy még pár nap, és talán mehet, én már május óta baxogatom a gépet, dobot léceztük fel+kiegyensúlyozás, + néhány apróság, kasza alá új dörzslemezek, fölé leszorítók+ villany mert az egerek kicsit dolgoztak. A tiéden van gyárilag a magtartály behordó csiga meghajtó láncon feszítő?? A miénken nem volt és olyan kibaxott az a lánc, hogy patentel laza, majdnem átugrik, 1/2 szemmel meg nem ér össze, tettem rá egy csúszó feszítőt danamid csúszkával, most nem ugrál, remélem bírni fogja. Alapjáraton ha elindítom a cséplő részt, valami ütemesen kattog, tik, tik, tik, ha felhúzom a gázt a motornak eltűnik a hang, legalább is nem hallom, tehát nem erősödik, nem tok rájönni hogy mi lehet az, 1 éve így megy már tavaly sem lett rosszabb, de azért idegesít 1 kicsit, már ott tartok hogy egyesével leszedem az ékszíjakat és eccer csak megszűnik és akkor magvan honnét jött. Mi lehet nincs ötleted???
Ma akartam elkezdeni az árpát, 4 heki van összesen. búza és zab még nem jó. De tegnap olyan ferdére sikerült az este hogy most kezdek észhez térni. Úgyhogy keddre maradt a kezdés. domi bepöccent első fordulásra közel egy év állás után. Valami beleköltözött és az alsó hűtőcsövet megette. Ezt megcsináltam meg 1-2 apróságot rajta. Kapott egy új aksit mert az övé belement a rakodóba. Úgyhogy ennyi egyelőre. Kedden próba ha nem lesz eső addig. Naprát vágtál már a tieddel? Nekem most van 30heki nem tom hogy muzsikál majd benne.
Valaki tudna nekem küldeni egy zöldkönyvszámot?? EZT a gyomírtót szeretném megrendelni de kéri a zöldkönyvszámot ami nekem még nincs meg de nagyon lekéne gyomírtózni a füvet mert kezd gyomosodni Az adatlapomon ott az e-mail címem akinek van az légyszi küldje már el. Előre is köszi
Tegnap "találtam" még két kart amit soha az életbe nem használtunk egyik az kb 180 fokot fordul egyik vége + másik meg - . Meg egy másik sima kétállású kart. De ezek a hidraulika tömb tetejébe mennek bele. Szerintem ezek nincsenek kapcsolatba a kardánnal. Amúgy nekem nagyon gyanús gogy az van amit a kollega írt mert amit te írsz kart olyan nincs rajta. A motor és a váltó közötti házból egy kar jön ki ami össze van kötve a kuplungpedállal meg van egy ablak ugye a legrosszab helyen és kész ennyi Azért majd elmegyek megnézem ezt a zetort mert van itt a faluba pár...
Nincs egy himbakar kötve a kuplungpedál rudazatára amit kézzel lehetne átváltani? Az 5611es zetoron van egy átváltó kar a rudazaton. Ha nem kardánozol akkor a pedál teljes úthosszában csak a menet kuplungot működteti de akkor sokkal könnyebb nyomni. Ha kardánozol akkor a fele úthosz menet kuplung másik fele úthossz a kardán kuplung. Ha van ilyen kar rajta akkor lehet csak azt kellene átváltani hogy legyen kardán kuplungod. De van olyan traki amin nincs ilyen átváltó kar.
13561 hozzászólás
Válasz #2410. hozzászólásra
Beütöttem a Google-ba, hogy
23.1R26
és dobott pár találatot. Azok között nincs jó?
Válasz #2409. hozzászólásra
Az enyémen nem az volt, ez 105-106 Dominátor méret
Válasz #2405. hozzászólásra
Zetor hátsó gumi az pont ez ugye?????????
Válasz #2407. hozzászólásra
Igen, még az eredeti, a többi már lecserélve.
Válasz #2406. hozzászólásra

Kombi első kerék?????????
Ez a sürgősségi osztály,

23.1*26 gumi érdekelne,
Válasz #2403. hozzászólásra
Az ilyen nem a tömegeknek szól. Van példa rá, és működik.
Én épp a tömegtermelést látom rizikósnak. (Most ugye a magyar állattartásról beszélünk.)
Válasz #2402. hozzászólásra
Ez a termék,amit levázoltál,kutyának se kell.Nincs fizető kereslet rá.Segélyből nem lehet megvásárolni.
Válasz #2399. hozzászólásra
Házi, és bio. "Kisszériás", kézi munka igényes, egyedi.
Tudom, ez nagyon általános, de a kérdés is az.
Válasz #2400. hozzászólásra


Ja és a franciskák is!!
Válasz #2399. hozzászólásra





Az jó, csigatartás olaszok szeretik nagyon!!
Kaptam egy nehéz kérdést.

"Szerinted minek lenne jó most nekiállni gazdálkodni?"
Állattartásban gondolkodik a kérdező.
Szerintetek?
Válasz #2397. hozzászólásra


Kovácsolt, melegíííííjed bátran, de hogy nyugodt legyél szereld le és ohol felmegy a tengelyre ott kicsit kalapáld meg a kalapács fokával és mutatja majd magát, lapul vagy pattan ha lapul akkor kovácsolt, melegítheted!!
Válasz #2396. hozzászólásra



Válasz #2394. hozzászólásra
Képed van róla???
Válasz #2394. hozzászólásra


Az szerintem nem öntvény, kovácsoltacél lehet, ha öntvény volna akkor nem tekeredik hanem törik mert rideg!!
Válasz #2392. hozzászólásra
Egy 1965 ös steyr 188 as kuplungpedáljának a szárát a taposó rész alatt mert elég hülyén néz ki, el van tekeredve
Válasz #2390. hozzászólásra
Az utolsó mondathoz-köszörülésel szikra színkép és alakja alapján. szakkönyvekben ez részletesen levan írva.Egyszerűen meg húz rajta egy rövid varatot az is elárulja.
Válasz #2391. hozzászólásra



Mi ez amit akartok melegíteni???
Válasz #2390. hozzászólásra

Holnap már festeni kellene este amúgy se lett volna rá túl sok idő
Igy legalább maradt egy plusz félórám 

Hát pontosan nem tudni de az tuti hogy úgy néz ki mintha öntvény lenne de mind1 nem áll annyira szarul inkább békén hagyuk minthogy eltörjük
Válasz #2388. hozzászólásra
Ha veterán traktor akkor lehet nem is öntvény!
Elképzelhető hogy kovácsolt vas!:-)
Láttam már öntvénynek látszó tárgyat régi gépeken!
De hogy biztosra hogy lehetne megállapítani azt nem tudom.
Válasz #2364. hozzászólásra


Hormont neki és kész!!
Válasz #2387. hozzászólásra
Csak a kuplungpedál a veterán trakimon eléggé szarul áll mondom disszuval megmelengetjük és igazítunk rajta de akkor inkább kiahagyuk
Okés köszi!
Válasz #2386. hozzászólásra
Az öntvény soha sem hajlítható sehogyan sajnos.
A faterom öntödében dolgozik 40 éve !
Tudnák róla ha hajlítható lenne!:-)
Ezért csinálják a szerszámgépek vázát ebből az anyagból sőt a kazánrostéjyt is mert melegen is alaktartó nem vetemedik.
Öntvény ha meg van melegítve akkor lehet rajta hajtani vagy eltörik?? Kb 1x2 cmes de a végei le vannak kerekítve ugyhogy nem egy hatalmas keresztmetszetű
Sziasztok!
Valaki tudja, hogy mit jelent a Konedata-n egyes gépek nevében az "ei FIN" toldalék, esetemben: Claas senator 85(ei FIN)
Válasz #2383. hozzászólásra
Azt kaszáld le oszt csókolom, többé nem fog hajtani. 
Muhar az egyszikű, azt az se viszi amit Te belinkeltél.
Válasz #2365. hozzászólásra
Muhar van benne sok visz azt is?? 
Nagyon kezd hódítani az a baj 
Tudsz terméknevet mondani??
Válasz #2381. hozzászólásra
még 1x köszönöm 
akkor a 2.-at megkezdem én is amint jó lesz a repce a héten remélem, aztán ha majd kemény lesz a vizek háta akkor 1 enyhébb napon székkapom mivel a gépszín nem fűtött és a suliban az esztergélyos műhelyben megperselyezem akkor lesz rá idő bőven, legalább gyakorolnak a gyerekek, kösz, kicsit megnyugtattál, 1 kósza gondolatom volt nekem is ebbe az irányba, de jó volt a ráerősítés
Válasz #2380. hozzászólásra
természetesen perselyezés a megoldás, nem nagy dolog az egész. Amúgy én nem perselyeztem újra, 2 szezont már igy ment, és most se fogok hozzányúlni.
Válasz #2379. hozzászólásra






VAZEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!! Mond a javítási megoldást is, van ilyen kuplung, a magfelhordó csiga hajtó ékszíjtárcsa alatt 4 rugó támasztja és ma kínomban már megmozgattam és mozog talán 1-2 milit is mozdul. 1 pillanatig arra gondoltam hogy talán az kattoghat, hát baxki megmondtad és igazad van. Mi a megoldás, perselyezés, vagy elkattog az még 1 darabig, főleg ha terhelésen rendesen összefeszül akkor elmehet még?????
Válasz #2376. hozzászólásra
Nekem is van ilyen kis gázon ütemesen kattogó hangom persze nem dominatoron, de attól lehet hasonló a dolog.
Nálam az egyik rugós kuplungos rész csinálja a magfelhordónál, Az ékszijtárcsa alatt meg van kopva a persely, és ahogy lassan fordul kattan a tárcsa mivel mozdul a tengelyen (rendesen lehet hallani) ha pedig ráhúzom a gázat akkor a nagyobb fordulaton annyira támaszkodik a kuplungos rész, hogy semmi hang.
nem tudom hogy vane ilyen rugós kuplung a dominatorodon, de ha van akkor lehet ilzen hiba is.
Válasz #2377. hozzászólásra

hát vagy leszedegetem sorban a szíjakat és amikor elhallgat akkor ott elkezdek kutakoni tovább, vagy megy így tovább, tavalyi évet még a kukit is kivitte és nem lett rosszabb, hála istennek, ha meg ki akar jönni úgy is kijön valamikor
Válasz #2376. hozzászólásra

Más ötletem nincs.
Válasz #2375. hozzászólásra

Örültem mint a maki.... és a lánc visszafűzése után tovább kattogott
, de lagalább a begyűrődés kihúzva a további hibák sorából.

jah hát azon már tul vagyok, én "megműtöttem" levettem az elevátor ház alján a fedelet és benézve láttam a lemez visszagyűrődést, kivágtam a ház olgalát, lefűztem a láncot, letörtem a visszagyűrődött részt, kifoltoztam az elválasztó lemezt, műtésti sebet visszavarrtam
Válasz #2374. hozzászólásra

Most hogy így mondod. Esetleg a magfelhordó elevátor házba van középen egy választó lemez annak az alsó része nekem elkopott leszakadt és begyűrte a lánc az ékszíj füstölt rajta mert nem bírt forogni. Ha esetleg nálad is el van kopva-görbülve és beleér a gumilapát akkor az kattoghat.
Nagyon nagy szopás volt kivenni belőle, se flex se semmi nem fért hozzá. Patentfogó rákattant éphogy és azzal lett kitépve belőle. Kint tarlón jó 2-3 órás kínlódás volt mire sikerült leküzdeni.
Válasz #2373. hozzászólásra
. Lehte hogy a kalászvisszahordó lánc kattog
, vagy a csiga adja vissza a lánchangot, rosseb tudja, idén a dobot muszály volt jövőre, vagy talán még kukira is megkapja az új láncokat, csak az idei szezont durván 28 heki van neki búza+ repce bírja ki, remélem összejön, nyúlottak kissé a láncok, de hár eccere minden nem megy



jah, hát ez lóvé az biztos, miénk nincs legatyásodva, kopó alkatrészei azért kopogatnak próbálom cserélgetni javítgatni, valamiféle fontossági sorrendben talán
Válasz #2369. hozzászólásra
Első gumijaim nagyon gatyán néznek ki, csoda lesz ha kibírják a szezont.
Asztalaomat szerettem volna rendbetenni de se idő se lé nem jutott rá, toldozva-foldozva van, komplett lemezelést ki kellene rajta cserélni, csapágyakt perselyeket stb... minden kopó alkatrészét.
Nem tudom mi lehet az a hang. Enyém közel sincs olyan jó karban mint a tied. Én inkább csak üzemképessé teszem nem nagyon jut rá karbantartás, megelőző javítás. Persze olajok víz szűrők zsírzást megkapja meg ami romlik rajta az meg van javítva. De ha rendbe akarnám kapni teljesen az egy másik kombájn ára lenne.
Válasz #2371. hozzászólásra
na és a kattogás


hát akkor azért volt meg a 2 db 8-as csavar amire a csúszkát rögzítettem
Válasz #2369. hozzászólásra
Ha jól emlékszem van rajta danamit feszítő gyárilag. Legalább is gyári nútos furatokba van csavarozva és gyári szinű a tartó vasa.
Válasz #2368. hozzászólásra
hát repcéből??? szépnek néz ki de pont az előbb írta valaki hogy ma kezdték ígéretes volt aztán adott 20 mázsát, nem tudom, repce átbaxós tud lenni, kiderül majd megírom.
Válasz #2367. hozzászólásra
repcét szeretnénk kezdeni, de még van benne éretlen, félérett úgy ránézésre én 15-20%-ot mondok, úgyhogy még pár nap, és talán mehet, én már május óta baxogatom a gépet, dobot léceztük fel+kiegyensúlyozás, + néhány apróság, kasza alá új dörzslemezek, fölé leszorítók+ villany mert az egerek kicsit dolgoztak. A tiéden van gyárilag a magtartály behordó csiga meghajtó láncon feszítő?? A miénken nem volt és olyan kibaxott az a lánc, hogy patentel laza, majdnem átugrik, 1/2 szemmel meg nem ér össze
, tettem rá egy csúszó feszítőt danamid csúszkával, most nem ugrál, remélem bírni fogja. Alapjáraton ha elindítom a cséplő részt, valami ütemesen kattog, tik, tik, tik, ha felhúzom a gázt a motornak eltűnik a hang, legalább is nem hallom, tehát nem erősödik, nem tok rájönni hogy mi lehet az, 1 éve így megy már tavaly sem lett rosszabb, de azért idegesít 1 kicsit, már ott tartok hogy egyesével leszedem az ékszíjakat és eccer csak megszűnik és akkor magvan honnét jött. Mi lehet nincs ötleted???

Naprát még én nem vágtam vele, előző gazda
Válasz #2366. hozzászólásra
Feléd mi a helyzet? Te vágod már? Repcéből mi várható?
Válasz #2366. hozzászólásra
Úgyhogy keddre maradt a kezdés. domi bepöccent első fordulásra közel egy év állás után. Valami beleköltözött és az alsó hűtőcsövet megette
. Ezt megcsináltam meg 1-2 apróságot rajta. Kapott egy új aksit mert az övé belement a rakodóba. Úgyhogy ennyi egyelőre. Kedden próba ha nem lesz eső addig. Naprát vágtál már a tieddel? Nekem most van 30heki nem tom hogy muzsikál majd benne.
Szia!
Ma akartam elkezdeni az árpát, 4 heki van összesen. búza és zab még nem jó. De tegnap olyan ferdére sikerült az este hogy most kezdek észhez térni.
Válasz #2365. hozzászólásra
Mi a helyzet felétek? Vágod már? Hogy megy a 85-ös?
Válasz #2364 hozzászólás
Ne költsél ilyenre, sima hormonnal lenyomod a gyepet és kész, kiszedi belőle a kétszikűeket. Ennek a töredék áráért.
Valaki tudna nekem küldeni egy zöldkönyvszámot?? EZT a gyomírtót szeretném megrendelni de kéri a zöldkönyvszámot ami nekem még nincs meg de nagyon lekéne gyomírtózni a füvet mert kezd gyomosodni
Az adatlapomon ott az e-mail címem akinek van az légyszi küldje már el.
Előre is köszi 
Válasz #2362. hozzászólásra
Azért majd elmegyek megnézem ezt a zetort mert van itt a faluba pár...
Tegnap "találtam" még két kart amit soha az életbe nem használtunk egyik az kb 180 fokot fordul egyik vége + másik meg - . Meg egy másik sima kétállású kart. De ezek a hidraulika tömb tetejébe mennek bele. Szerintem ezek nincsenek kapcsolatba a kardánnal. Amúgy nekem nagyon gyanús gogy az van amit a kollega írt mert amit te írsz kart olyan nincs rajta. A motor és a váltó közötti házból egy kar jön ki ami össze van kötve a kuplungpedállal meg van egy ablak ugye a legrosszab helyen és kész ennyi
Válasz #2358. hozzászólásra
Nincs egy himbakar kötve a kuplungpedál rudazatára amit kézzel lehetne átváltani? Az 5611es zetoron van egy átváltó kar a rudazaton. Ha nem kardánozol akkor a pedál teljes úthosszában csak a menet kuplungot működteti de akkor sokkal könnyebb nyomni. Ha kardánozol akkor a fele úthosz menet kuplung másik fele úthossz a kardán kuplung. Ha van ilyen kar rajta akkor lehet csak azt kellene átváltani hogy legyen kardán kuplungod. De van olyan traki amin nincs ilyen átváltó kar.