Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak651 FtBenzin árak635 FtEUR410.17 FtUSD396.2 FtCHF435.92 FtGBP487.57 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Sziasztok kedves fórumtagok.
A családba került egy T-150K típusú 250-es Rába motoros gépezet eléggé lepusztult állapotban.
Szeretnénk kicsit rendbe rakni és ehhez kellene alkatrész katalógus vagy javítási könyv. Ha valaki átküldené nekem az itt közkézen forgó doksikat vagy esetleg egy linket ahonnan letölthető azt nagyon szépen megköszönném.
A gép egyébként jól indul megy is de még munkában nem tudtuk kipróbálni.
A hétvégén lesz egy kis idő villamosságot kell rendbeszedni rajta . Kap lámpákat előre hátra hogy este is dolgozhasson.
Na meg a motorteret kell kicsit rendbeszedni.
Sziasztok jó régen nem jártam erre most is csak Jóska barátomnak segítek be kicsit.
Mitől lehet az hogy a hidraulika szivattyú fedlapja kettétörik ?
Van valakinek ötlete erre vonatkozólag?
Mi a lapátot nem szoktuk piszkálni csak a szelet és a rostákat állítjuk be az első darabban és megy végig.
Ha látjuk hogy sokat szór vagy piszkos a szem akkor módosítunk.
De van lehetőségem belenézni javítási beállítási útmutatóba ha érdekel .
A tekercs ép nincs rajta elváltozás.
Csak kattant de mostmár be is húz :-D
Ha így megy így hagyom de szerintem csak 12 voltot kap így is csak nincs benne annyi kontaktus .
Indítás közben kaphat 24 -et de azt ki kell hogy bírja 1-2 másodpercig.
Készülünk a tritikálé aratásra :-D
Ma a szél variátort szedtem szét mert kivülről szét volt hullva egy csapágy.
De mire leszedtem kiderült hogy az összes cserés mert szét vannak hullva.
Ráadásul a legbelső az annyira szétment hogy a spanoló műanyag perselyét kiolvasztotta és az ékszíjtárcsát is megesztergálta.
Hétfőn veszek bele csapágyakat és ez a része rendben lesz egy darabig.
A kaszát állítottuk még ma be mert nem jól mozgott de most már biztos jó lesz .
Az indítási problémát orvosoltam egy relével ami a másik aksiról kap áramot . Ezzel gond nélkül indul. A vezérlését az eredeti gyújtáskapcsoló végzi .
Eddig olyan volt mintha nem jönne ki elég teljesítmény a gyújtáskapcsolótól de ha csak simán egy + adtam neki az első akuról akkor sem bírt behuzni a párhuzamkapcsoló .De a második aksiról egyből indult .
Nem értem pedig értek a villamossághoz de ez feladta a leckét .
Egyenlőre így marad mert így működik.
24 volttal indítok .
És a párhuzamkapcsoló többi funkciója jó töltés indítás minden okés teker mint az állat csak nem akar arról az aksiról behúzni a mágneskapcsoló.
Csak kattog halkan.
Holnap a dolog végére járok még egyszer végignézek minden kötést testelést. Na meg a biztosítékdobozba is átpucolom a kontaktokat.
Sziasztok ma összeállt a gép
Felraktuk a ferde felhordót és az asztalt is felvettük.
Már csak pár apróság van amit meg kell csinálni rajta.
A párhuzam kapcsoló szivat egy picit mert ha kulccsal indítanám csak kattan egy picit de ha az aksiról adok neki áramot akkor is csak kattan viszont ha a másik aksi + -ról adok neki egy áramot indul pöcre.
Lehet döglődik benne a tekercs?
Gondoltam arra is hogy letekerek vagy 20-30 menetet a tekercsből úgy nagyobb áram folyna rajta erősebb lenne a mágnes.
Ha nem jutok dűlőre ez lesz mert nincs kedvem évente cserélgetni.
Aksisaruk megpucolva lecserélve. Széppen indul de ezt az indítási problémát meg kell oldani.
Az egyik alsó rosta elég rosz bőrben van tud rá valaki módszert hogy lehet lavítani?
Szia mi tavaly raktunk rá mtz orbit -ot.
Az mtz orbitra fel kellett szerelni a csövek fogadása miatt azt az 5 centi vastag vasdarabot amit az eredetiről leszedtem.
Kell hozzá 4 O gyűrű is . De azóta tökéletes a kormány és az olajszivárgás is megszűnt.
Sziasztok elég sokáig nem követtem a fórum történéseit de most pótolom.
Elkezdtük a kombájnt elővenni és felkészíteni.
Írtam régebben hogy tavaly az utolsó darabban leszakadt a ferdefelhordó.
Kicsúszott a variátor felőli rögzítőcsap és elhajlott a ferdében két tengely és eltörtek a szíjtárcsák. Szóval katasztrófa :-(
Sikerült szerezni egy ferdét jó áron kb 150 ezerért tengelyekkel szíjtárcsákkal. Ebbe beleraktuk a láncainkat és egy két apróságot javítottunk még rajta de kész lett.
A gépből ki kellett venni a kereket a variátor felől mert a tőcsavarokat cserélni kell és a ferdefelhordó felfogató fülek cseréje is így könnyebb
Most egyenlőre kiszedtük a dobtakaró lemezeket és magasnyomásúval mosatjuk a gépet
Ha kiszárad akkor a kosarat berakjuk beállítjuk és megy vissza a kerék a helyére.
Volna egy kérdésem ! Ki mivel szokta meghúzni a kereket mert azért mentek tönkre a tőcsavarok mert a kerék laza volt.
Közben kitaláltam a balesetet.
A variátor felőli csap csúszott ki így felhordó eggyik oldala leesett és előrefelé mozdult. Ekkor a nagy ékszíjtárcsa befeszült a másik oldalon a felni és a váz közé és elhajtotta a felső tengelyt.
Tovább tudott lefelé esni a felhordó amikor is hozzáért a kerék a kardánhoz és elhajtotta az alsó tengelyt és a spanoló görgőt. Az alsó tárcsa vagy beleért a vázba vagy a kardán ahogy leszakította a csonkot az törte szét .
Nem voltam jelen a balesetnél de lassan összeraktam a képet.
Fogok 1-1 zsírzópontot rakni oda valahová így naponta rá fogunk nézni hogy ilyen ne fordulhasson elő mégegyszer.
Sajnos az eset úgy történt hogy a biztosító sasszeg elnyíródott és a csapszeg kicsúszott.
A sasszeg tti benne volt mert amikor rá áltunk az asztalra még mondtam is a srácoknak hogy csak az eggyik szárát hajtsák el de azt is csak egy centire hogy ne tudjon kicsúszni.
De elnyíródott sajnos valamitől.
Az asztal fél oldala le is esett és elhajtotta a felső tengelyt a nagy ékszíjtárcsa mert befeszült a gép vázához.
De hogy az alsó tárcsa mitől tört szarrá azt nem tudom és hogy mitől hajlott meg az alsó tengely is .
A spanoló az gyenge volt mert már többször hegesztettem az is szétrobbant darabokra.
De ami a legdurvább a 2 új claas hajtószíj túlélte!!!!
Létezik hogy az asztal súlya akkorát rántott hogy egy 40-es tengely nyakban meghajoljon vagy kb 20 fokot? És a szíj ezt kibírta?
Eléggé x aktás a dolog .
De muszáj megcsinálni jövő nyárra. Az árak elég horrorisztikusak!
Komplett ferde 350 1 tengely 100 stb
Ezért szeretnék kéztől venni egy ferdét kb 150 körül.
Köszönöm az ötleteket .
Jozef 19-nek írtam mailt de más elérhetőségét nem ismerem.
Jozef ha látod ezt az üzenetet kérlek jelentkezz.
Mert ha van inkább egy szakmabelitől veszek alkatrészt mint egy vaskereskedőtől.
Ferdefelhordóhoz kellene nekem alkatrész.
Felső tengely ékszíj spanoló tárcsa, Kardán átmenő tengely és ennek a 2 soros ékszíjtárcsája.
Vagy egy komplett ferdefelhordó.
Ugyanis leakadt az asztal és elhajtotta mindkét tengelyt és a tárcsákat is eltörte.
Ha lehet most vessed elfelé . Adjad alá a tápanyagot és várjad a tavaszt :-D
Mi is hungaro fajtát vetettünk másodéves magot homokra tegnap 6 hektárt.
Jó földben idén 5 tonnát tudott és kb 50 körbálát.
Ugyanez a föld idén meg lett trágyázva és ujra lett vetve tritikáléval kíváncsiak vagyunk mit fog tudni!
A cél a 6 tonna ++++
És ezzel mit értél el?
Most már a 80-as fogja dobálni
A 920 nekünk szinkronváltós mindkettő és a váltóknak semmi baja .
Sohasem kellet még hozzányulni .
Nem lehet hogy a reteszgolyók és a rugóival van a baj?
Az öntvény ház szokott kikopni vagy a léptetővilla reteszhornya megkopni.
Tegnap jól ment minden csak 2 kigyulladás volt
Próbáltuk nyitott motortérrel is úgy is beizzik sajnos.
De kifejlesztettünk egy tűzoltási technikát.
Pumpás ablakmosó kb 1 liter vizzel eloltható a fél motortér :-)
Amikor már nincs látható parázs akkor beindítjuk a motort kicsit szítjuk a parazsat Aztán szünet és figyeljük honnan füstöl.
Az biztos hogy a kipufogótoroknál izzik be és az erős légáram viszi szijjel a motortérben.
Sziasztok .
Kezdeném azzal hogy most vágtunk először napraforgót és egy nap alatt anyít szo.tunk vele hogy ki kell hogy öntsem a szívem nektek .
Reggel már kifuvatott lezsírzott géppel indultunk ki.
Szóval ez egy jó nap lehetett volna!
De Nem az volt!
Elsőnek a szártépő meghajtás szált el (A kuplungja szétment).
Aztán a beállítással kínlódtunk ezalatt 5x kivettük a rostát kb
Mire sikerült elég jól belőni hogy jól dolgozzon a gép.
Aztán elment egy kanalaslánc de ez nem nagy gond van tartalék pik pakk megvolt a felrakása.
Következő darabban medvéztünk egyet kb fél óra spajszerezés és 18-as karika következett
kb 2 kör után pedig kigyulladtunk frankón izzott a por a kipufogón és a motor alatt egy 2 literes flakont kilyukasztottnk és belocsoltuk ami látszott aztán napraforgószárral piszkáltuk kifelé a motor alól a parazsat.
1 óra alatt sikerült eloltani.
Volt még egy hektár de már sötétedett erősen beleáltúnk medvéztünk ujra és a végére újra kigyulladtunk na ezt is sikerült eloltani de amikor felocsodtúnk az izgalomból akkor látom hogy a gép tetején mintha hó lenne iszonyú finom 2 centi vastag porréteg volt .
Hazajövet rendben volt minden csak elhagytunk egy pótkocsit . Megijedtünk hogy nehogy a falba legyen egy keritésen vagy egy autón de nagy szerencsére a földön hagytuk el . Nincs rá magyarázat szerintünk egy bugaszár valahogy az automata kapcsolófejet kiakasztotta. Mára ennyi bőven elég volt Remélem nektek jobban megy a napra betakarítás :-D
16B van írva a régire és az úra is sőt a görgőátmérő is megegyezik. Nem tudom a lényeg hogy most jó a gép .
Nagyon szép kukit vágtunk ma 137 mázsás és jól ment minden.
Ha nem változik így marad
Megvan a hiba!!!
Axiálnál és a keletagronál megvettük a fogaskerekeket és a rá való láncot.
És a lánc erősített kivitelű.
Ithol a kopott fogaskerékre felraktam és láss csodát szinte zajtalanul fut.
Nem is vettem le inkább levágtunk vagy 3-4 heki kukit mert nagyon lopják.
Mi a különbség az erősített és a normál lánc között? mert méregettem és nem nagyon találtam semmi észlelhetőt pedig valami van az tuti.
Nem sokat inkább a kenés hiánya volt a gond szerintem.
Tavaly elszakadt a lánc (Már lehet akkor is foghegyre ment) és lett rá rakva egy rozsdás kopott lánc azzal befejeztük a szezont és addigra 10-20 hektár alatt meg is ette a fogaskereket illetve olyan mintha mélyre rágta volna magát.
Holnap megyek fogaskerekekért és láncért
És ha valaki hegesztővel közelit hozzá letöröm a kezét az tuti (Sajnos így vettük lehegesztve a kuplungot)
Oros adapternél járt már úgy valaki hogy a colos meghajtólánc foghegyre futott ?
Persze a biztonsági kuplung le volt hegesztve és az asztalmeghajtó szíjat eltépte azonnal.
Raktam rá új láncot de sajnos nem fekszik bele szépen a fogba mert szerintem kopott nagyon a lánckerék .Majdnem hegyes és szerintem nagyon mélyre van kopva ezért nem fut szépen a lánc rajta.
Nagyot csalódtam a szinteresben !
Maga a betét jó lenne de a hordozószerkezet kivitelezése silány nagyon.
Az egész szegecselés lötyög .
Valószínű hogy nem megfelelő minőségű hordozólemezt vagy szegecset használtak az összerakásnál.
Most még azon gondolkodom hogy gumis vagy rugós legyen a tárcsa.
Szerintem a rugós jobb lenne de ki tudja milyen minőségben gyártják manapság a rugókat is :-(
Mtz 820-ast kuplungozunk !
Tavasszal kapott szinter tárcsát és most eltörött a kuplung villa tengelye .
Este széttoltuk a gépet és a kuplungtárcsa lemezkéi ott virítanak a kuplungharangban
Levettük a nyomszerkezetet és látjk hogy a szinterbetétek sértetlenek ugy néznek ki mint amikor beraktuk de sajnos a gumik összébb mentek és a teljes közepe kotyog 2-3 mm-ert. A szintert felfogó szegecsek is lötyögnek sajnos.
Szerintetek milyen hagyományos betétet érdemes bele rakni?
Oroszt vagy ukránt?
Vagy mi a tuti ami elmegy legalább pár évig ?
Bacira ne pazarold a pénzed inkább vegyél érte műkakit.
A vetőmagnak jó ha startoláskor ott van a tápanyag és tavasszal pedig mikor elolvad a hó akkor is egy jó kezdéshez kell a tápanyag a növénynek.
Ha nekem kellene dönteni hogy egyszeri tápanyagból mikor szórjak nem tudnám eldönteni mi a jobb az őszi vagy a tavaszi.
Olvasgass ezzel kapcsolatos cikkeket a neten sok hasznos infót lehet belőlük összeszedni.
Próbálkozik az ember de még én is csak sejtem a helyes irányt
Itt mifelénk még sokak fejében a régi világ él vagyis a kalászos csak földet pihentetni vetésforgó miatt alkalmazható szükségből.
Ez a szedett vetett innen onnan szerzett vetőmagokra igaz is pár éve a 15-20 mázsás átlagokkal meg voltak elégedve .
De a mezőgazdaságban is jönnek a fiatalok aranykalász technikum stb. És újra felfedezik hogy a hazai vetőmag és malomipar világszinvonalu .
Próbálnak változtatni a berögzött technológiákon és jelentem sikerrel !!!
A tárcsa, sószóró, berena és tavasszal egy kis nitrogén helyett Szántás, forgóberena gabonavetőgép, gyűrűshenger , tápanyagvisszapótlás jellemzi az új generációt. Ja és kipróbált minőségi vetőmag!
Nem azt mondom hogy nem lehet termelni régimódian mert lehet de ahhoz nagy szerencse is kell.Próbálkozni kell és fejleszteni .
Búzát azért nem termelünk mert igényesebb és fogékonyabbak a betegségekre kártevőkre ráadásul az ára 500 ft-al szokott több lenni a tritikálénál. Ezért választottuk a hungarot mert igénytelen akár biotermék is lehet mert vegyszer és műtrágya nélkül is termelhető gazdaságosan.
A szalma is kell és ez a fajta ad rendesen szalmát is
A fajtaválasztásnál mindenképp a homok dominál.
A Rubin fajta nekünk 3,5 tonnát adott idén de csak vetéskor kapott tápanyagot .Ha tavasszal megszórtuk volna egy kis nitrogénnel akkor talán tudott volna 4-4,5 tonnát.
Én ezt a fajtát próbáltam és ezt tudta ilyen körülményekkel.
A talaj előkészítésnél a lényeg hogy aprómorzsás legyen nállad a homokon ez nem gond. Kuki és napra földet jó előtte leszántani mert különben a gabonavető össze fogja húzni a fentmaradt le nem forgatott szárat.
Láttam már tárcsázott napraföldbe vetett kalászost háááát nem szép látvány!
A lényeg hogy csinálj jó magágyat és a homok miatt az ajánlott vetőmagmennyiség maximumával vessél 180-200 kg szokott lenni kb de ez fajtafüggő. Ha bizonytalan a vetőgép vagy sószóróval vetsz akkor 20-30 kilóval többet is rakhatsz bele.
Ha túl sokat vetsz akkor hajlamosabb az állomány a megdőlésre ami betakarítás során veszteséget okoz.
A tápanyagra nagyon ügyelj még vetés előtt munkálj bele a föld felső rétegébe ne túl mélyre nitrogén alapú műtrágyát. Aztán tavasszal is adj neki sószóróval és meghálálja.
Ha az ember a szalmát és a szemet is értékesíti akkor a tritikálé gazdaságosan termeszthető 3 tonna feletti termés már kielégítő homokon szerintem persze ez függ a földrajzi elhelyezkedéstől is. érdeklődj a helyiektől kinek mennyit termett a környéken hogy legyen viszonyítási alapod.
Nekünk fémzárolt vető volt tavaly és ebben a földben napraforgó volt előtte. Sohasem volt szebb kalászosunk 80-90 centis szalmája volt és széppen bokrosodott 50 körbála lett rajta és 5 tonna szemtermés
Ha jövőre tud 60 mázsát azzal meg is leszünk elégedve.
A zsiványok miatt a földbe nem lehet mást rakni mert ellopnak mindent sajnos. Ezzel nem tudnak mit kezdeni és úgy döntöttünk hogy ha már megvan ez a föld akkor legyen benne kalászos és nyár közepén nem jön rosszul az a kis pénz
Azt tudod ugye hogy ez a fajta nem igényel csávázást mert a betegségekkel szemben nagyon ellenálló. És ez a fajta kenyérgabonaként is használható hazai fejlesztésű vetőmag.
Tavaly homokra is vetettünk Rubin típust az csak 35 mázsát tudott de kevés is volt neki a tápanyag pedig 300 kiló vetőt raktak bele csak hát a bokrosodás sem volt megfelelő.
Ma elvetettük az első hektár tritikálét
Már letrágyáztuk kb 1,5 hónapja és fel is szántottuk.
Most kapott egy forgóberenázást és ment bele a vetőgép.
250 kg Hungaro típusú mag került a földbe és kapott egy gyűrűshengerezést is lezárásképpen.
Ugyanebben a földben idén ez a mag 5 tonnát tudott de csak vetéskor kapott npk-t.
Idén jól megtágyáztuk és tavasszal akarunk neki adni egy kis nitrogént.
Kíváncsiak leszünk az eredményre
Szia tapasztalatból mondom hogy a turbómotorok nemhogy melegebbek hanem éppenhogy alacsonyabb hőmérsékleten üzemelnek.
Sokan a rába motoros kombájnokat turbózták és megszünt a melegedése a motoroknak .
A hiba inkább a hajtókarcsapágy kopása és a dugattyúcsap és perselyének kopása miatt jelentkezett. Ha valamelyik megkopik akkor annyival hosszabb lesz a löket és ez elég lehet hogy elérje a szelepeket illetve a hengerfejet.
Akkor az agy kilőve. A királycsapok mennyire kopottak? Ott is tud csúnnyán kopni.
A függőleges tengely nem kotyoghat és nem is tud koppanni mert ledarálná magát a két fogaskerék.
Emeld meg a gépet úgy hogy mindkét kerék a levegőbe legyen és mozgasd átt az egészet.
Döccenőben koppan az eleje a trakinak? Akkor a hajtóművet szét kell húzni és a kerékagy 2 db rögzítőcsavarját meg kell húzni és újra lebiztosítani.
Ha nem csinálod meg időben akkor kieshet a kereked és nagyobb baja lesz.
Ha szétszeded érdemes kicserélni a kerékagy szimeringjét mert nem drága.
A 2 laza csavarra rakhatsz menetrögzítőt is ha van.
Ma elmentünk a boltba és az összes nyomszerkezetet rápróbáltuk a lendkerekünkre .
Sajnos mind kínai volt! Egy sem passzolt.
Végül az összes lyukat kifúrtam 13-as fúróval így nagy nehezen rá tudtam illeszteni a lendkerékre. Kár hogy a kínaiak beszálltak az mtz bizniszbe.
Közérdekű közlemény :
Van forgalomban nyomszerkezet ami nem méretopntos és felrakásnál több furat is pár mm-el el van rajtuk fúrva . Kínai azt mondják a boltban . Ne vegyetek ilyet ha nem akartok vele kinlódni!
Ma egy délutánt szívtunk ezzel a sz.a.r.al. A boltba holnap visszük a lendkereket és addig próbálunk amíg nem találunk egy rávalót!
Szeni kolega sokkal jövök én már neked !
Az ürítőcsiga meghajtás is azóta megy hibátlanul amióta megcsináltam úgy ahogy te leírtad. Addig évente beszart ledarálta magát mert belement a termény a csapágyakba.
De mostmár kibírt több mint 1 évet és a hangjából ítélve nem is lesz vele baj egy darabig :-D
Sziasztok mesterek!
Ma cseréltem variátorszíjat és kipróbáltam az ékes mutatványt
Régi ferdefelhordó falécből vágtam 3 db 45 mm hosszú darabot . Felvariáltam max fordlatra és pont bement a réseken ez a fadarab. Kitámasztotta a tányérrugót és egy segítő húzta a variátorkart míg én visszahúztam kifelé a felső variátortárcsát .Nem hittem hogy 10 perc alatt is lehet cserélni szíjat de ezzel a módszerrel gyerekjáték volt .
A fa helyett vasból fogok csinálni éket de próbának tökéletes volt.
Kérdés : Doblassítóval a kukiban nem ful meg a dob ?Ugyanúgy lehet tolni neki mint 500-as fordulaton vagy visszább kell venni a tempóból ?
A csöves tengerinek lesz piaca ha tényleg ilyen alacsony lesz az ár :-(
Tüzelőnek fogják venni !
Ez nagyon szomorú hol van a kamara ? Vagy az EU ?
Nincs semmi ami a gazdát védi csak magunkra számíthatunk!
Remélem mindenki ki tudja ezt az évet huzni valahogy 0-ra .Mert itt haszon nem lesz sajnos.
Van egy bugázógépünk (napraforgó verő ) ezt mikor megvettük nem verte ki a szemet.A kosáron csak 2-3 pálca volt és raktunk rá még 2-3 db-ot és így széppen kiveri és nem töri a szemet.
A dobja nincs belemezelve és széppen dolgozik.
De a dominátort azt belemezeltük mert nagyon összeérik a napra és a kuki.
Nincs idő a szerelésre csak a pengéket fogjuk eltávolítani és a doblassítót is benne hagyjuk mert nincs idő kivenni a kereket
Sziasztok napraforgót akarunk kombányolni és lenne néhány kérdésem.
A kombájn claas dominátor 106 oros kuki asztallal felpengézett lánccal.
A fekete olajmagnál nincs gond ha van benne nyitott szem de ha étkezési csíkos magot akarok vágni akkor mi a tapasztalat ?
Nyitja a szemet?
Most doblassítót akarnuk csinálni a gépre és a kalászvisszahordót kell megoldani hogy ne pont a dobra dobja a magot ahol az ütéstől kinyillik.
Ki hogy szokta csinálni ?
Valaki szidta itt az agip olajat. Mi azt használjuk mert bevált. De ez a ch olaj meglepetést fog okozni nekünk a centrifuugál szűrőt ki kellett vésni az olajsárból. Rákeményedett úgy hogy a szűrő nem is volt menthető.
A kisteherautóba meg belekocsonyásodott.
A kormány mozgatásakor nyekereg vagy a kerék forgásakor ?
Ha kormányzáskor akkor függő csap csapágy .
Ha forgáskor akkor lehet kardán vagy valamelyik csapágy az agyban.
Az agy szétszedése nem egyszerű 2 emberes meló ki kell venni a függőket és a kormányzást is le kell kötni.
Az egész agyat ki kell venni és belülről a kardán alatt van egy fedlap az alatt van egy nagy csavar csak ennek a lecsavarása tán kezd el szétnyomatni az agyat mert különben kiszakadnak a mennetek.
Egy ember spajszerral feszítse folyamatosan ütés közben és akkor kijön.
Nem kell finomkodni egy kalapács ellentartásnak nem árt akkor hamarabb megindul.
Ha végképp nem jön akkor vedd le kompletten a kormányoszlop aljáról és kint szétütheted.
Sziasztok kedves fórumtagok.
A családba került egy T-150K típusú 250-es Rába motoros gépezet eléggé lepusztult állapotban.
Szeretnénk kicsit rendbe rakni és ehhez kellene alkatrész katalógus vagy javítási könyv. Ha valaki átküldené nekem az itt közkézen forgó doksikat vagy esetleg egy linket ahonnan letölthető azt nagyon szépen megköszönném.
A gép egyébként jól indul megy is de még munkában nem tudtuk kipróbálni.
A hétvégén lesz egy kis idő villamosságot kell rendbeszedni rajta . Kap lámpákat előre hátra hogy este is dolgozhasson.
Na meg a motorteret kell kicsit rendbeszedni.
Sziasztok jó régen nem jártam erre most is csak Jóska barátomnak segítek be kicsit.
Mitől lehet az hogy a hidraulika szivattyú fedlapja kettétörik ?
Van valakinek ötlete erre vonatkozólag?
Előzmény: #6632 hozzászólása
Estére megpróbálom be scan-elni.
Ha jó még a scannerem mert már vagy 1 éve nem használtam.
Előzmény: #6628 hozzászólása
Mi a lapátot nem szoktuk piszkálni csak a szelet és a rostákat állítjuk be az első darabban és megy végig.
Ha látjuk hogy sokat szór vagy piszkos a szem akkor módosítunk.
De van lehetőségem belenézni javítási beállítási útmutatóba ha érdekel .
Előzmény: #6627 hozzászólása
A tekercs ép nincs rajta elváltozás.
Csak kattant de mostmár be is húz :-D
Ha így megy így hagyom de szerintem csak 12 voltot kap így is csak nincs benne annyi kontaktus .
Indítás közben kaphat 24 -et de azt ki kell hogy bírja 1-2 másodpercig.
Készülünk a tritikálé aratásra :-D
Ma a szél variátort szedtem szét mert kivülről szét volt hullva egy csapágy.
De mire leszedtem kiderült hogy az összes cserés mert szét vannak hullva.
Ráadásul a legbelső az annyira szétment hogy a spanoló műanyag perselyét kiolvasztotta és az ékszíjtárcsát is megesztergálta.
Hétfőn veszek bele csapágyakat és ez a része rendben lesz egy darabig.
A kaszát állítottuk még ma be mert nem jól mozgott de most már biztos jó lesz .
Az indítási problémát orvosoltam egy relével ami a másik aksiról kap áramot . Ezzel gond nélkül indul. A vezérlését az eredeti gyújtáskapcsoló végzi .
Eddig olyan volt mintha nem jönne ki elég teljesítmény a gyújtáskapcsolótól de ha csak simán egy + adtam neki az első akuról akkor sem bírt behuzni a párhuzamkapcsoló .De a második aksiról egyből indult .
Nem értem pedig értek a villamossághoz de ez feladta a leckét .
Egyenlőre így marad mert így működik.
Érdemes szétnézni van sok alkatrész a neten jó áron :-DFordulatszám mérő
Előzmény: #6571 hozzászólása
24 volttal indítok .
És a párhuzamkapcsoló többi funkciója jó töltés indítás minden okés teker mint az állat csak nem akar arról az aksiról behúzni a mágneskapcsoló.
Csak kattog halkan.
Holnap a dolog végére járok még egyszer végignézek minden kötést testelést. Na meg a biztosítékdobozba is átpucolom a kontaktokat.
Sziasztok ma összeállt a gép
Felraktuk a ferde felhordót és az asztalt is felvettük.
Már csak pár apróság van amit meg kell csinálni rajta.
A párhuzam kapcsoló szivat egy picit mert ha kulccsal indítanám csak kattan egy picit de ha az aksiról adok neki áramot akkor is csak kattan viszont ha a másik aksi + -ról adok neki egy áramot indul pöcre.
Lehet döglődik benne a tekercs?
Gondoltam arra is hogy letekerek vagy 20-30 menetet a tekercsből úgy nagyobb áram folyna rajta erősebb lenne a mágnes.
Ha nem jutok dűlőre ez lesz mert nincs kedvem évente cserélgetni.
Aksisaruk megpucolva lecserélve. Széppen indul de ezt az indítási problémát meg kell oldani.
Az egyik alsó rosta elég rosz bőrben van tud rá valaki módszert hogy lehet lavítani?
Előzmény: #6527 hozzászólása
Szia mi tavaly raktunk rá mtz orbit -ot.
Az mtz orbitra fel kellett szerelni a csövek fogadása miatt azt az 5 centi vastag vasdarabot amit az eredetiről leszedtem.
Kell hozzá 4 O gyűrű is . De azóta tökéletes a kormány és az olajszivárgás is megszűnt.
Sziasztok elég sokáig nem követtem a fórum történéseit de most pótolom.
Elkezdtük a kombájnt elővenni és felkészíteni.
Írtam régebben hogy tavaly az utolsó darabban leszakadt a ferdefelhordó.
Kicsúszott a variátor felőli rögzítőcsap és elhajlott a ferdében két tengely és eltörtek a szíjtárcsák. Szóval katasztrófa :-(
Sikerült szerezni egy ferdét jó áron kb 150 ezerért tengelyekkel szíjtárcsákkal. Ebbe beleraktuk a láncainkat és egy két apróságot javítottunk még rajta de kész lett.
A gépből ki kellett venni a kereket a variátor felől mert a tőcsavarokat cserélni kell és a ferdefelhordó felfogató fülek cseréje is így könnyebb
Most egyenlőre kiszedtük a dobtakaró lemezeket és magasnyomásúval mosatjuk a gépet
Ha kiszárad akkor a kosarat berakjuk beállítjuk és megy vissza a kerék a helyére.
Volna egy kérdésem ! Ki mivel szokta meghúzni a kereket mert azért mentek tönkre a tőcsavarok mert a kerék laza volt.
Előzmény: #6348 hozzászólása
Nem eshet ki így igaz de ez mégis kiesett .
Földuton vonult a gép közben történt a baleset.
Közben kitaláltam a balesetet.
A variátor felőli csap csúszott ki így felhordó eggyik oldala leesett és előrefelé mozdult. Ekkor a nagy ékszíjtárcsa befeszült a másik oldalon a felni és a váz közé és elhajtotta a felső tengelyt.
Tovább tudott lefelé esni a felhordó amikor is hozzáért a kerék a kardánhoz és elhajtotta az alsó tengelyt és a spanoló görgőt. Az alsó tárcsa vagy beleért a vázba vagy a kardán ahogy leszakította a csonkot az törte szét .
Nem voltam jelen a balesetnél de lassan összeraktam a képet.
Fogok 1-1 zsírzópontot rakni oda valahová így naponta rá fogunk nézni hogy ilyen ne fordulhasson elő mégegyszer.
Sziasztok megvannak a fotók :-D
Sikerült szerezni Sárvárról 150 papírért egy komplett ferdefelhordót.
Csak kb 500 km volt a távolság oda :-D
Előzmény: #6319 hozzászólása
Holnap fotózok nektek :-D
Előzmény: #6317 hozzászólása
Sajnos az eset úgy történt hogy a biztosító sasszeg elnyíródott és a csapszeg kicsúszott.
A sasszeg tti benne volt mert amikor rá áltunk az asztalra még mondtam is a srácoknak hogy csak az eggyik szárát hajtsák el de azt is csak egy centire hogy ne tudjon kicsúszni.
De elnyíródott sajnos valamitől.
Az asztal fél oldala le is esett és elhajtotta a felső tengelyt a nagy ékszíjtárcsa mert befeszült a gép vázához.
De hogy az alsó tárcsa mitől tört szarrá azt nem tudom és hogy mitől hajlott meg az alsó tengely is .
A spanoló az gyenge volt mert már többször hegesztettem az is szétrobbant darabokra.
De ami a legdurvább a 2 új claas hajtószíj túlélte!!!!
Létezik hogy az asztal súlya akkorát rántott hogy egy 40-es tengely nyakban meghajoljon vagy kb 20 fokot? És a szíj ezt kibírta?
Eléggé x aktás a dolog .
De muszáj megcsinálni jövő nyárra. Az árak elég horrorisztikusak!
Komplett ferde 350 1 tengely 100 stb
Ezért szeretnék kéztől venni egy ferdét kb 150 körül.
Köszönöm az ötleteket .
Jozef 19-nek írtam mailt de más elérhetőségét nem ismerem.
Jozef ha látod ezt az üzenetet kérlek jelentkezz.
Mert ha van inkább egy szakmabelitől veszek alkatrészt mint egy vaskereskedőtől.
Ferdefelhordóhoz kellene nekem alkatrész.
Felső tengely ékszíj spanoló tárcsa, Kardán átmenő tengely és ennek a 2 soros ékszíjtárcsája.
Vagy egy komplett ferdefelhordó.
Ugyanis leakadt az asztal és elhajtotta mindkét tengelyt és a tárcsákat is eltörte.
Előzmény: #597 hozzászólása
A tritikálé jó gyomelnyomó így biztos kevesebb gyomotok lenne a jövőben.
A földet sem szipolyozza ezért fontos a kalászos a vetésforgóban.
Előzmény: #588 hozzászólása
Ha lehet most vessed elfelé . Adjad alá a tápanyagot és várjad a tavaszt :-D
Mi is hungaro fajtát vetettünk másodéves magot homokra tegnap 6 hektárt.
Jó földben idén 5 tonnát tudott és kb 50 körbálát.
Ugyanez a föld idén meg lett trágyázva és ujra lett vetve tritikáléval kíváncsiak vagyunk mit fog tudni!
A cél a 6 tonna ++++
Előzmény: #28064 hozzászólása
És ezzel mit értél el?
Most már a 80-as fogja dobálni
A 920 nekünk szinkronváltós mindkettő és a váltóknak semmi baja .
Sohasem kellet még hozzányulni .
Nem lehet hogy a reteszgolyók és a rugóival van a baj?
Az öntvény ház szokott kikopni vagy a léptetővilla reteszhornya megkopni.
Tegnap jól ment minden csak 2 kigyulladás volt
Próbáltuk nyitott motortérrel is úgy is beizzik sajnos.
De kifejlesztettünk egy tűzoltási technikát.
Pumpás ablakmosó kb 1 liter vizzel eloltható a fél motortér :-)
Amikor már nincs látható parázs akkor beindítjuk a motort kicsit szítjuk a parazsat Aztán szünet és figyeljük honnan füstöl.
Az biztos hogy a kipufogótoroknál izzik be és az erős légáram viszi szijjel a motortérben.
Sziasztok .
Kezdeném azzal hogy most vágtunk először napraforgót és egy nap alatt anyít szo.tunk vele hogy ki kell hogy öntsem a szívem nektek .
Reggel már kifuvatott lezsírzott géppel indultunk ki.
Szóval ez egy jó nap lehetett volna!
De Nem az volt!
Elsőnek a szártépő meghajtás szált el (A kuplungja szétment).
Aztán a beállítással kínlódtunk ezalatt 5x kivettük a rostát kb
Mire sikerült elég jól belőni hogy jól dolgozzon a gép.
Aztán elment egy kanalaslánc de ez nem nagy gond van tartalék pik pakk megvolt a felrakása.
Következő darabban medvéztünk egyet kb fél óra spajszerezés és 18-as karika következett
kb 2 kör után pedig kigyulladtunk frankón izzott a por a kipufogón és a motor alatt egy 2 literes flakont kilyukasztottnk és belocsoltuk ami látszott aztán napraforgószárral piszkáltuk kifelé a motor alól a parazsat.
1 óra alatt sikerült eloltani.
Volt még egy hektár de már sötétedett erősen beleáltúnk medvéztünk ujra és a végére újra kigyulladtunk na ezt is sikerült eloltani de amikor felocsodtúnk az izgalomból akkor látom hogy a gép tetején mintha hó lenne iszonyú finom 2 centi vastag porréteg volt .
Hazajövet rendben volt minden csak elhagytunk egy pótkocsit . Megijedtünk hogy nehogy a falba legyen egy keritésen vagy egy autón de nagy szerencsére a földön hagytuk el . Nincs rá magyarázat szerintünk egy bugaszár valahogy az automata kapcsolófejet kiakasztotta. Mára ennyi bőven elég volt Remélem nektek jobban megy a napra betakarítás :-D
Előzmény: #238 hozzászólása
16B van írva a régire és az úra is sőt a görgőátmérő is megegyezik. Nem tudom a lényeg hogy most jó a gép .
Nagyon szép kukit vágtunk ma 137 mázsás és jól ment minden.
Ha nem változik így marad
Megvan a hiba!!!
Axiálnál és a keletagronál megvettük a fogaskerekeket és a rá való láncot.
És a lánc erősített kivitelű.
Ithol a kopott fogaskerékre felraktam és láss csodát szinte zajtalanul fut.
Nem is vettem le inkább levágtunk vagy 3-4 heki kukit mert nagyon lopják.
Mi a különbség az erősített és a normál lánc között? mert méregettem és nem nagyon találtam semmi észlelhetőt pedig valami van az tuti.
Előzmény: #234 hozzászólása
Neem hanem a fogaskerékbe van beépítve gyárilag egy kuplung és azt az előző tulaj lehegesztette.
Előzmény: #232 hozzászólása
Nem sokat inkább a kenés hiánya volt a gond szerintem.
Tavaly elszakadt a lánc (Már lehet akkor is foghegyre ment) és lett rá rakva egy rozsdás kopott lánc azzal befejeztük a szezont és addigra 10-20 hektár alatt meg is ette a fogaskereket illetve olyan mintha mélyre rágta volna magát.
Holnap megyek fogaskerekekért és láncért
És ha valaki hegesztővel közelit hozzá letöröm a kezét az tuti (Sajnos így vettük lehegesztve a kuplungot)
Oros adapternél járt már úgy valaki hogy a colos meghajtólánc foghegyre futott ?
Persze a biztonsági kuplung le volt hegesztve és az asztalmeghajtó szíjat eltépte azonnal.
Raktam rá új láncot de sajnos nem fekszik bele szépen a fogba mert szerintem kopott nagyon a lánckerék .Majdnem hegyes és szerintem nagyon mélyre van kopva ezért nem fut szépen a lánc rajta.
Előzmény: #27833 hozzászólása
Nagyot csalódtam a szinteresben !
Maga a betét jó lenne de a hordozószerkezet kivitelezése silány nagyon.
Az egész szegecselés lötyög .
Valószínű hogy nem megfelelő minőségű hordozólemezt vagy szegecset használtak az összerakásnál.
Most még azon gondolkodom hogy gumis vagy rugós legyen a tárcsa.
Szerintem a rugós jobb lenne de ki tudja milyen minőségben gyártják manapság a rugókat is :-(
Mtz 820-ast kuplungozunk !
Tavasszal kapott szinter tárcsát és most eltörött a kuplung villa tengelye .
Este széttoltuk a gépet és a kuplungtárcsa lemezkéi ott virítanak a kuplungharangban
Levettük a nyomszerkezetet és látjk hogy a szinterbetétek sértetlenek ugy néznek ki mint amikor beraktuk de sajnos a gumik összébb mentek és a teljes közepe kotyog 2-3 mm-ert. A szintert felfogó szegecsek is lötyögnek sajnos.
Szerintetek milyen hagyományos betétet érdemes bele rakni?
Oroszt vagy ukránt?
Vagy mi a tuti ami elmegy legalább pár évig ?
Előzmény: #548 hozzászólása
Bacira ne pazarold a pénzed inkább vegyél érte műkakit.
A vetőmagnak jó ha startoláskor ott van a tápanyag és tavasszal pedig mikor elolvad a hó akkor is egy jó kezdéshez kell a tápanyag a növénynek.
Ha nekem kellene dönteni hogy egyszeri tápanyagból mikor szórjak nem tudnám eldönteni mi a jobb az őszi vagy a tavaszi.
Olvasgass ezzel kapcsolatos cikkeket a neten sok hasznos infót lehet belőlük összeszedni.
Előzmény: #549 hozzászólása
Próbálkozik az ember de még én is csak sejtem a helyes irányt
Itt mifelénk még sokak fejében a régi világ él vagyis a kalászos csak földet pihentetni vetésforgó miatt alkalmazható szükségből.
Ez a szedett vetett innen onnan szerzett vetőmagokra igaz is pár éve a 15-20 mázsás átlagokkal meg voltak elégedve .
De a mezőgazdaságban is jönnek a fiatalok aranykalász technikum stb. És újra felfedezik hogy a hazai vetőmag és malomipar világszinvonalu .
Próbálnak változtatni a berögzött technológiákon és jelentem sikerrel !!!
A tárcsa, sószóró, berena és tavasszal egy kis nitrogén helyett Szántás, forgóberena gabonavetőgép, gyűrűshenger , tápanyagvisszapótlás jellemzi az új generációt. Ja és kipróbált minőségi vetőmag!
Nem azt mondom hogy nem lehet termelni régimódian mert lehet de ahhoz nagy szerencse is kell.Próbálkozni kell és fejleszteni .
Búzát azért nem termelünk mert igényesebb és fogékonyabbak a betegségekre kártevőkre ráadásul az ára 500 ft-al szokott több lenni a tritikálénál. Ezért választottuk a hungarot mert igénytelen akár biotermék is lehet mert vegyszer és műtrágya nélkül is termelhető gazdaságosan.
A szalma is kell és ez a fajta ad rendesen szalmát is
Előzmény: #543 hozzászólása
A fajtaválasztásnál mindenképp a homok dominál.
A Rubin fajta nekünk 3,5 tonnát adott idén de csak vetéskor kapott tápanyagot .Ha tavasszal megszórtuk volna egy kis nitrogénnel akkor talán tudott volna 4-4,5 tonnát.
Én ezt a fajtát próbáltam és ezt tudta ilyen körülményekkel.
A talaj előkészítésnél a lényeg hogy aprómorzsás legyen nállad a homokon ez nem gond. Kuki és napra földet jó előtte leszántani mert különben a gabonavető össze fogja húzni a fentmaradt le nem forgatott szárat.
Láttam már tárcsázott napraföldbe vetett kalászost háááát nem szép látvány!
A lényeg hogy csinálj jó magágyat és a homok miatt az ajánlott vetőmagmennyiség maximumával vessél 180-200 kg szokott lenni kb de ez fajtafüggő. Ha bizonytalan a vetőgép vagy sószóróval vetsz akkor 20-30 kilóval többet is rakhatsz bele.
Ha túl sokat vetsz akkor hajlamosabb az állomány a megdőlésre ami betakarítás során veszteséget okoz.
A tápanyagra nagyon ügyelj még vetés előtt munkálj bele a föld felső rétegébe ne túl mélyre nitrogén alapú műtrágyát. Aztán tavasszal is adj neki sószóróval és meghálálja.
Ha az ember a szalmát és a szemet is értékesíti akkor a tritikálé gazdaságosan termeszthető 3 tonna feletti termés már kielégítő homokon szerintem persze ez függ a földrajzi elhelyezkedéstől is. érdeklődj a helyiektől kinek mennyit termett a környéken hogy legyen viszonyítási alapod.
Előzmény: #540 hozzászólása
Nekünk fémzárolt vető volt tavaly és ebben a földben napraforgó volt előtte. Sohasem volt szebb kalászosunk 80-90 centis szalmája volt és széppen bokrosodott 50 körbála lett rajta és 5 tonna szemtermés
Ha jövőre tud 60 mázsát azzal meg is leszünk elégedve.
A zsiványok miatt a földbe nem lehet mást rakni mert ellopnak mindent sajnos. Ezzel nem tudnak mit kezdeni és úgy döntöttünk hogy ha már megvan ez a föld akkor legyen benne kalászos és nyár közepén nem jön rosszul az a kis pénz
Azt tudod ugye hogy ez a fajta nem igényel csávázást mert a betegségekkel szemben nagyon ellenálló. És ez a fajta kenyérgabonaként is használható hazai fejlesztésű vetőmag.
Tavaly homokra is vetettünk Rubin típust az csak 35 mázsát tudott de kevés is volt neki a tápanyag pedig 300 kiló vetőt raktak bele csak hát a bokrosodás sem volt megfelelő.
Ma elvetettük az első hektár tritikálét
Már letrágyáztuk kb 1,5 hónapja és fel is szántottuk.
Most kapott egy forgóberenázást és ment bele a vetőgép.
250 kg Hungaro típusú mag került a földbe és kapott egy gyűrűshengerezést is lezárásképpen.
Ugyanebben a földben idén ez a mag 5 tonnát tudott de csak vetéskor kapott npk-t.
Idén jól megtágyáztuk és tavasszal akarunk neki adni egy kis nitrogént.
Kíváncsiak leszünk az eredményre
Előzmény: #27719 hozzászólása
Szia tapasztalatból mondom hogy a turbómotorok nemhogy melegebbek hanem éppenhogy alacsonyabb hőmérsékleten üzemelnek.
Sokan a rába motoros kombájnokat turbózták és megszünt a melegedése a motoroknak .
A hiba inkább a hajtókarcsapágy kopása és a dugattyúcsap és perselyének kopása miatt jelentkezett. Ha valamelyik megkopik akkor annyival hosszabb lesz a löket és ez elég lehet hogy elérje a szelepeket illetve a hengerfejet.
Előzmény: #27668 hozzászólása
A felni milyen? hegesztett vagy újfajta csillagos aminek a közepe kivehető.
A kivehetősnél ha valamelyik csavar fellazul az is kopog keményen.
Előzmény: #27658 hozzászólása
Akkor az agy kilőve. A királycsapok mennyire kopottak? Ott is tud csúnnyán kopni.
A függőleges tengely nem kotyoghat és nem is tud koppanni mert ledarálná magát a két fogaskerék.
Emeld meg a gépet úgy hogy mindkét kerék a levegőbe legyen és mozgasd átt az egészet.
Előzmény: #27654 hozzászólása
Döccenőben koppan az eleje a trakinak? Akkor a hajtóművet szét kell húzni és a kerékagy 2 db rögzítőcsavarját meg kell húzni és újra lebiztosítani.
Ha nem csinálod meg időben akkor kieshet a kereked és nagyobb baja lesz.
Ha szétszeded érdemes kicserélni a kerékagy szimeringjét mert nem drága.
A 2 laza csavarra rakhatsz menetrögzítőt is ha van.
Előzmény: #27651 hozzászólása
Ma elmentünk a boltba és az összes nyomszerkezetet rápróbáltuk a lendkerekünkre .
Sajnos mind kínai volt! Egy sem passzolt.
Végül az összes lyukat kifúrtam 13-as fúróval így nagy nehezen rá tudtam illeszteni a lendkerékre. Kár hogy a kínaiak beszálltak az mtz bizniszbe.
Közérdekű közlemény :
Van forgalomban nyomszerkezet ami nem méretopntos és felrakásnál több furat is pár mm-el el van rajtuk fúrva . Kínai azt mondják a boltban . Ne vegyetek ilyet ha nem akartok vele kinlódni!
Ma egy délutánt szívtunk ezzel a sz.a.r.al. A boltba holnap visszük a lendkereket és addig próbálunk amíg nem találunk egy rávalót!
Szeni kolega sokkal jövök én már neked !
Az ürítőcsiga meghajtás is azóta megy hibátlanul amióta megcsináltam úgy ahogy te leírtad. Addig évente beszart ledarálta magát mert belement a termény a csapágyakba.
De mostmár kibírt több mint 1 évet és a hangjából ítélve nem is lesz vele baj egy darabig :-D
Előzmény: #6259 hozzászólása
Adnák én kettőt is
A faékek legyártása tovább tartott mint a szíjcsere
Sziasztok mesterek!
Ma cseréltem variátorszíjat és kipróbáltam az ékes mutatványt
Régi ferdefelhordó falécből vágtam 3 db 45 mm hosszú darabot . Felvariáltam max fordlatra és pont bement a réseken ez a fadarab. Kitámasztotta a tányérrugót és egy segítő húzta a variátorkart míg én visszahúztam kifelé a felső variátortárcsát .Nem hittem hogy 10 perc alatt is lehet cserélni szíjat de ezzel a módszerrel gyerekjáték volt .
A fa helyett vasból fogok csinálni éket de próbának tökéletes volt.
Kérdés : Doblassítóval a kukiban nem ful meg a dob ?Ugyanúgy lehet tolni neki mint 500-as fordulaton vagy visszább kell venni a tempóból ?
A csöves tengerinek lesz piaca ha tényleg ilyen alacsony lesz az ár :-(
Tüzelőnek fogják venni !
Ez nagyon szomorú hol van a kamara ? Vagy az EU ?
Nincs semmi ami a gazdát védi csak magunkra számíthatunk!
Remélem mindenki ki tudja ezt az évet huzni valahogy 0-ra .Mert itt haszon nem lesz sajnos.
Van egy bugázógépünk (napraforgó verő ) ezt mikor megvettük nem verte ki a szemet.A kosáron csak 2-3 pálca volt és raktunk rá még 2-3 db-ot és így széppen kiveri és nem töri a szemet.
A dobja nincs belemezelve és széppen dolgozik.
De a dominátort azt belemezeltük mert nagyon összeérik a napra és a kuki.
Nincs idő a szerelésre csak a pengéket fogjuk eltávolítani és a doblassítót is benne hagyjuk mert nincs idő kivenni a kereket
Sziasztok napraforgót akarunk kombányolni és lenne néhány kérdésem.
A kombájn claas dominátor 106 oros kuki asztallal felpengézett lánccal.
A fekete olajmagnál nincs gond ha van benne nyitott szem de ha étkezési csíkos magot akarok vágni akkor mi a tapasztalat ?
Nyitja a szemet?
Most doblassítót akarnuk csinálni a gépre és a kalászvisszahordót kell megoldani hogy ne pont a dobra dobja a magot ahol az ütéstől kinyillik.
Ki hogy szokta csinálni ?
Előzmény: #27414 hozzászólása
Valaki szidta itt az agip olajat. Mi azt használjuk mert bevált. De ez a ch olaj meglepetést fog okozni nekünk a centrifuugál szűrőt ki kellett vésni az olajsárból. Rákeményedett úgy hogy a szűrő nem is volt menthető.
A kisteherautóba meg belekocsonyásodott.
Előzmény: #27394 hozzászólása
A kormány mozgatásakor nyekereg vagy a kerék forgásakor ?
Ha kormányzáskor akkor függő csap csapágy .
Ha forgáskor akkor lehet kardán vagy valamelyik csapágy az agyban.
Az agy szétszedése nem egyszerű 2 emberes meló ki kell venni a függőket és a kormányzást is le kell kötni.
Az egész agyat ki kell venni és belülről a kardán alatt van egy fedlap az alatt van egy nagy csavar csak ennek a lecsavarása tán kezd el szétnyomatni az agyat mert különben kiszakadnak a mennetek.
Előzmény: #27349 hozzászólása
Egy ember spajszerral feszítse folyamatosan ütés közben és akkor kijön.
Nem kell finomkodni egy kalapács ellentartásnak nem árt akkor hamarabb megindul.
Ha végképp nem jön akkor vedd le kompletten a kormányoszlop aljáról és kint szétütheted.