Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak601 FtBenzin árak590 FtEUR401.77 FtUSD366.84 FtCHF428.08 FtGBP479.39 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz schongabor #23313. hozzászólásáraFussunk neki mégegyszer.
A vlagyinak 2×10 lapos V-tárcsát csinaltam. 160cm széleset visz. 16cm közlőkkel van megoldva(megjegyezném valamivel nagyobb közlő és kevesebb lap jobb lenne). Szintén 2.2 méter hosszú 50×70 zártszelvényből lett csinálva 4mm falvastagsággal. A súlya 250-300 kg közt van valahol. Ns 14 hidropumpát tettem rá,mert a 10-es egy év alatt tönkrement(vagy alapból selejtes volt). A nyomáson állítani kellett,mert az útóbbi években elcsavargattam ide-oda csak hogy dolgozni tudjak vele. De itt a kollégák azt javasolták hogy úgy állítsam be a nyomáshatárolót hogy a traki alapjáraton megemelje magát. Így tetettem. És most úgy emeli azt a dög tárcsát mint a rakéta.
És ez úton szeretném megköszönni a kollégáknak a sok jó tanácsot,mert nélkülük nem boldogultam volna.
Válasz schongabor #23313. hozzászólására400 literes függesztett axi permetezőm volt a Vlagyi mögött, ami teletöltve ~500kg. Elvileg ennyivel terhelhető a hátulja, máskülönben letörhet a fül az öntvényházról, ami a munkahengert támasztja alá. Igaz Én sík vidéken gazdálkodom, a gyári súlyokkal elől kormányozni is lehetett.
a 400as permetező tele már nagyon határon lehet.
Viszi a terep is, kell e dombot mászni vagy oldalgósban menni, mert ott életveszély lenne.
Nem erős a lehajtás, egy bakháton oldalra bakkan, kitörik a kerék alóla, domboldalban meg lehet hambarikázni lefelé traktorostól
Mifelénk sokaknak úgy van, hogy egy egyszerű keretre raktak vonószemet meg két trabant kereket, arra a függesztett 4-500as permetezőt, és kész az olcsó vontatott
Válasz Gepi #23309. hozzászólásáraNagyobb fordulaton valamivel feljebb emelte. Azután szépen lassan magától leengedte. Tömítéscsere volt már ha jól tudom a munkahengeren, de még mindig enged valamiért. Megy majd szerelőhöz ezzel.
Egy ismerősömnek van egy gyári tárcsája, megpróbálom azt megemelni vele és meglátjuk milyen különbséget érzek és hogy azt felemeli-e.
Viszont a hárompont alsó laposvasa hajlott emelésnél. Ugyan nem volt összeandrásolva, ami nyilván számít, azért meglepődtem és ezért is gondolom, hogy nehéz neki.
Válasz schongabor #23308. hozzászólásáraMeg kellene a nyomást mérni.
Hogy próbáltad, emelted alapjáraton vagy pörgetted a traktort?
A hidraulika karok visszatérnek alaphelyzetbe?
Válasz Gepi #23307. hozzászólására2-3 mázsára tippelnék, de nem mértem meg. Mennyit nyomhat egy gyári 160 széles 7-8 leveles vajon? Az rövidebb is lehet?
Hidraulika szivattyú gyenge - a gyári van rajta, traki eddig csak pótot húzott és néha billentett, szőlőmunkára idén fogjuk be először.
Válasz schongabor #23305. hozzászólására80as munkagépe valsz nehéz lesz neki, vagy leginkább hosszú, a leírtak alapján.
Mindezek ellenére a 20 centi emelés kevésnek tűnik
Tárcsám nincs, de egyszer akasztottam rá 2,2es Agrikon kultivátort (vagy 5q) meg 3fejes Kühne ágyekét (mindkettőt csak azért, hogy odébb vigyem) és gond nélkül emelte
Permetezőm 300l-es van, gond nélkül viszi,
meg a 350l-es tölcséres szórót 3,5-4q műtrágyával, bár itt már szervósodik
Nemrég tanácsokat kértem tárcsa és permetező ügyben, most elhoztam a tárcsát kipróbálásra és azt tapasztalom, hogy nem bírom teljesen megemelni, csak cca 20 centire a földtől és érezhetően süllyed a traki hátulja emeléskor. Próbáltam előre indulni vele, azért nem állt kétkerékre, viszont a hárompont alsó két gyári vasai azért görbültek kicsit (betudható annak is, hogy nem andrásoltam össze az emelőpróba ideje alatt).
A szóbanforgó eszköz egy maszek építésű cca 2-2,2 méter hosszú és cca 1,6 méter széles 7 lapos tárcsa 50 centis lapokkal - az gazdája 80-as trakival használta.
Korábban egy könnyű villát (amivel szőlővenyigét túrtam ki) emelgettem a T25-ösömmel - tehát működik és a hidraulika olaj sem kevés a rendszerben.
A kérdéseim:
- nehéz lehet neki, vagy a hidraulikát kell újítani?
- a gyári 160 cm széles tárcsa esetleg rövidebb és így az erőkar is más?
- gyári tárcsát nézegettem a neten és ránézésre vékonyabb anyagból készült, lehet annyival könnyebb is?
Köszönöm előre is!
u.i.: hány literes függesztett axiálpermetezőt bír a gép ami egészséges is neki?
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem, valakinél elfekvőbe vagy bontásból nincs véletlenül 2db fülketartó gumibak. Kompletten a fém házzal együtt kellene, nem csak a gumi.
Válasz 88ramiro #23275. hozzászólásáraA 30-as hoz egy vagyon volt a nyomólap,féktárcsák. A 25-ös
höz nem kellett napokig alkatrész után kutakodni.Van egy LTZ55-ösünk is,hát arra is szalagféket raktak.Nincs a fékhatásukban különbség.Folyás,csepegés természetesen egyiken sincs,linóleumon állnak.
Válasz Wendelke #23292. hozzászólásáraÉs miért akarod kicserélni a műanyag gyűrűket ? Cseréld ki a gumi gyűrűket picit vastagabbra mint az eredeti ,és jobb minőségüre . Ennyi !!!
Válasz Wendelke #23292. hozzászólásáraÉn mikor cseréltem csavarhúzó Vál ráfeszitettem de láttam már olyat is hogy elvágták mikor ráfeszíted nefélyatol hogy kinyúlik mert kifog
Én a forróvíz helyett a hőlégfúvón gondolkoztam, de kíváncsi lennék a gyári technikára is. Mert azért attól tartok, hogy a melegítés hatására azért alakváltozást szenved a teflon gyűrű.
Én nem ajánlom hozzá az alumínium házast.Nekem öntvényházas van.Kettő 170-es ékszíjtárcsával dupla ékszíjjal.Arány: 1:2.1-hez.1000-1100-as fordulaton használom.
Én eddig kettőt újítottam fel.Hidraulikás boltban vettem hozzá gumigyűrű készletet.A teflon gyűrűket az elsőnél sikerült forróvízben kicsit megpuhítani és így rátudtam tenni.A másodiknál már ez nem jött össze.Srégen elvágtam mindkettőt és a vágást szembefordítottam egymással.
Most nekem kéne egy kis segítség. A hátsó felfüggesztés munkahengerét szétkaptam, kicserélem rajta az "O" gyűrűket. Van felújító készletem, de veszek rá normális gyűrűket majd holnap. A készletben benne vannak a műanyag gyűrűk is.
Viszont ott megakadtam, hogy dugattyún lévő két műanyag gyűrűt , illetve a rúdfejben lévő két műanyag gyűrűt hogy lehet kicserélni? Azt hittem, hogy szétszedhető a dugattyú,meg a rúdfej felső része, de nem úgy tűnik.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. A T25-trakim nem hajlandó, csak diffizárral menni. A sebességeket veszi, a kuplung működik, semmilyen zajt vagy rossz hangot nem ad.Csak terepben és folyamatos diffizárral van hajtásom. Kérem aki tud segítsen hol keressem a hibát. Előre is köszönöm Péter
Válasz vidimazsi #23280. hozzászólásáraHa jól emlékszem az alu házasok olyan 15 Le-ig jók, szóval annak elégnek kell lennie, ha nem valami batár nagy szalagfűrészt akarsz használni.
Az áttételt meg ki kell számolni a szalagsebességhez. Szerintem olyan 1300-1500-s motorfordulatot érdemes megcélozni. A kardán max fordulaton forog 540 felett kicsivel.
Gondolom ékszíjhajtás is lesz az áttételben, mert még azzal tudod kisakkozni, hogy az 1:1-s, vagy az 1:1.9-et vegyed meg. Ha valamit nem jól mondtam, majd kijavít az aki használ a trakira szalagfűrészt.
Sziasztok T25 -ös kistraktorhoz szeretnék szallagfűrészt át alakítani a fűrász már megvan de áramos, ezt szeretném a ksitraktor után. Milyen szöghajtást válasszak 1:1 vagy 1:1.9 ? Néztem aluminium házast az bírná a gyürődést?
25316 hozzászólás
Válasz Titán76 #23319. hozzászólásáramiután feltöltötted a jpg képet katt a "beilleszt"
Ha most sem megy el akkor feladom
Nem tudom a képet feltölteni
Válasz Titán76 #23316. hozzászólására
Válasz schongabor #23313. hozzászólásáraFussunk neki mégegyszer.
A vlagyinak 2×10 lapos V-tárcsát csinaltam. 160cm széleset visz. 16cm közlőkkel van megoldva(megjegyezném valamivel nagyobb közlő és kevesebb lap jobb lenne). Szintén 2.2 méter hosszú 50×70 zártszelvényből lett csinálva 4mm falvastagsággal. A súlya 250-300 kg közt van valahol. Ns 14 hidropumpát tettem rá,mert a 10-es egy év alatt tönkrement(vagy alapból selejtes volt). A nyomáson állítani kellett,mert az útóbbi években elcsavargattam ide-oda csak hogy dolgozni tudjak vele. De itt a kollégák azt javasolták hogy úgy állítsam be a nyomáshatárolót hogy a traki alapjáraton megemelje magát. Így tetettem. És most úgy emeli azt a dög tárcsát mint a rakéta.
És ez úton szeretném megköszönni a kollégáknak a sok jó tanácsot,mert nélkülük nem boldogultam volna.
Válasz schongabor #23305. hozzászólására
Válasz schongabor #23313. hozzászólására400 literes függesztett axi permetezőm volt a Vlagyi mögött, ami teletöltve ~500kg. Elvileg ennyivel terhelhető a hátulja, máskülönben letörhet a fül az öntvényházról, ami a munkahengert támasztja alá. Igaz Én sík vidéken gazdálkodom, a gyári súlyokkal elől kormányozni is lehetett.
Meggyőztetek, marad a 300 literes. Milyen áron lehet újat venni és milyet érdemes? Forrásban gondolkodom, de ajánlatkérésig még nem jutottam el.
Amennyiben vontatott, kell rá rendszám és elektronika is nem?
Ha függesztve sinán bírja a 300-ast, akkor nem variálok, jó lesz az nekem.
Tárcsából az 1,6 széles lenne ideális, ha nem ezt a használtat veszem meg amit látszólag nem bír el, akkor lehet abból is újat keresek.
Szintén érdekelne, hogy kikadják jó áron.
Köszi a sok segítséget!
Válasz schongabor #23311. hozzászólásárasztem 60-70kg lehet a szóró üresen.
a 400as permetező tele már nagyon határon lehet.
Viszi a terep is, kell e dombot mászni vagy oldalgósban menni, mert ott életveszély lenne.
Nem erős a lehajtás, egy bakháton oldalra bakkan, kitörik a kerék alóla, domboldalban meg lehet hambarikázni lefelé traktorostól
Mifelénk sokaknak úgy van, hogy egy egyszerű keretre raktak vonószemet meg két trabant kereket, arra a függesztett 4-500as permetezőt, és kész az olcsó vontatott
Válasz ND #23306. hozzászólására350l-es tölcséres szóró 3,5-4q mázsával mennyit nyomhat?
Agyaltam a 400 literes permetezőn is, de az már több mint 500 kg megtöltve.
Válasz Gepi #23309. hozzászólásáraNagyobb fordulaton valamivel feljebb emelte. Azután szépen lassan magától leengedte. Tömítéscsere volt már ha jól tudom a munkahengeren, de még mindig enged valamiért. Megy majd szerelőhöz ezzel.
Egy ismerősömnek van egy gyári tárcsája, megpróbálom azt megemelni vele és meglátjuk milyen különbséget érzek és hogy azt felemeli-e.
Viszont a hárompont alsó laposvasa hajlott emelésnél. Ugyan nem volt összeandrásolva, ami nyilván számít, azért meglepődtem és ezért is gondolom, hogy nehéz neki.
Nálatok is ilyen vastagásgú ez a laposvas?
Válasz schongabor #23308. hozzászólásáraMeg kellene a nyomást mérni.
Hogy próbáltad, emelted alapjáraton vagy pörgetted a traktort?
A hidraulika karok visszatérnek alaphelyzetbe?
Válasz Gepi #23307. hozzászólására2-3 mázsára tippelnék, de nem mértem meg. Mennyit nyomhat egy gyári 160 széles 7-8 leveles vajon? Az rövidebb is lehet?
Hidraulika szivattyú gyenge - a gyári van rajta, traki eddig csak pótot húzott és néha billentett, szőlőmunkára idén fogjuk be először.
Válasz schongabor #23305. hozzászólásáraA hidraulika szivattyú gyenge nem bírja.
Mennyi kg a tárcsa? 5-6 q emelnie kell.
Válasz schongabor #23305. hozzászólására80as munkagépe valsz nehéz lesz neki, vagy leginkább hosszú, a leírtak alapján.
Mindezek ellenére a 20 centi emelés kevésnek tűnik
Tárcsám nincs, de egyszer akasztottam rá 2,2es Agrikon kultivátort (vagy 5q) meg 3fejes Kühne ágyekét (mindkettőt csak azért, hogy odébb vigyem) és gond nélkül emelte
Permetezőm 300l-es van, gond nélkül viszi,
meg a 350l-es tölcséres szórót 3,5-4q műtrágyával, bár itt már szervósodik
Sziasztok!
Nemrég tanácsokat kértem tárcsa és permetező ügyben, most elhoztam a tárcsát kipróbálásra és azt tapasztalom, hogy nem bírom teljesen megemelni, csak cca 20 centire a földtől és érezhetően süllyed a traki hátulja emeléskor. Próbáltam előre indulni vele, azért nem állt kétkerékre, viszont a hárompont alsó két gyári vasai azért görbültek kicsit (betudható annak is, hogy nem andrásoltam össze az emelőpróba ideje alatt).
A szóbanforgó eszköz egy maszek építésű cca 2-2,2 méter hosszú és cca 1,6 méter széles 7 lapos tárcsa 50 centis lapokkal - az gazdája 80-as trakival használta.
Korábban egy könnyű villát (amivel szőlővenyigét túrtam ki) emelgettem a T25-ösömmel - tehát működik és a hidraulika olaj sem kevés a rendszerben.
A kérdéseim:
- nehéz lehet neki, vagy a hidraulikát kell újítani?
- a gyári 160 cm széles tárcsa esetleg rövidebb és így az erőkar is más?
- gyári tárcsát nézegettem a neten és ránézésre vékonyabb anyagból készült, lehet annyival könnyebb is?
Köszönöm előre is!
u.i.: hány literes függesztett axiálpermetezőt bír a gép ami egészséges is neki?
Válasz dritta87 #23303. hozzászólásáraHabbinál kapsz vagy traktorkernél
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem, valakinél elfekvőbe vagy bontásból nincs véletlenül 2db fülketartó gumibak. Kompletten a fém házzal együtt kellene, nem csak a gumi.
Előre is köszönöm a segítségeket.
Válasz stefi69 #23298. hozzászólásáraMivel volt a készletben műanyag gyűrű, így teljesen természetesnek vettem, hogy cserélni kell.
Ha kicsit tovább gondolkodok, akkor mondjuk nem kellett volna cserélni, de mivel leszedtem és eltörtem közben, így már mindenképpen cserélni kell.
A gumigyűrűkkel viszont így teszek, csak itt vidéken, ezt is rendelni kell, ami majd szerdára jön meg.
Válasz dávidka234567 #23296. hozzászólásáraEzt a csavarhúzós ráfeszítést más is írta, majd rápróbálok.
Válasz 88ramiro #23275. hozzászólásáraA 30-as hoz egy vagyon volt a nyomólap,féktárcsák. A 25-ös
höz nem kellett napokig alkatrész után kutakodni.Van egy LTZ55-ösünk is,hát arra is szalagféket raktak.Nincs a fékhatásukban különbség.Folyás,csepegés természetesen egyiken sincs,linóleumon állnak.
Válasz Gerimur #23294. hozzászólására Köszönöm.
Válasz Wendelke #23292. hozzászólásáraÉs miért akarod kicserélni a műanyag gyűrűket ? Cseréld ki a gumi gyűrűket picit vastagabbra mint az eredeti ,és jobb minőségüre . Ennyi !!!
Válasz Gepi #23281. hozzászólásáraEz olyan mint a zsuk első tengelycsonkja. De jò a mintàs gumi jol fogja!
Válasz Wendelke #23292. hozzászólásáraÉn mikor cseréltem csavarhúzó Vál ráfeszitettem de láttam már olyat is hogy elvágták mikor ráfeszíted nefélyatol hogy kinyúlik mert kifog
Válasz Gerimur #23293. hozzászólásáraKöszi!
Én a forróvíz helyett a hőlégfúvón gondolkoztam, de kíváncsi lennék a gyári technikára is. Mert azért attól tartok, hogy a melegítés hatására azért alakváltozást szenved a teflon gyűrű.
Válasz vidimazsi #23280. hozzászólására Szia!
Én nem ajánlom hozzá az alumínium házast.Nekem öntvényházas van.Kettő 170-es ékszíjtárcsával dupla ékszíjjal.Arány: 1:2.1-hez.1000-1100-as fordulaton használom.
Válasz Wendelke #23292. hozzászólására Szia!
Én eddig kettőt újítottam fel.Hidraulikás boltban vettem hozzá gumigyűrű készletet.A teflon gyűrűket az elsőnél sikerült forróvízben kicsit megpuhítani és így rátudtam tenni.A másodiknál már ez nem jött össze.Srégen elvágtam mindkettőt és a vágást szembefordítottam egymással.
Hali!
Most nekem kéne egy kis segítség. A hátsó felfüggesztés munkahengerét szétkaptam, kicserélem rajta az "O" gyűrűket. Van felújító készletem, de veszek rá normális gyűrűket majd holnap. A készletben benne vannak a műanyag gyűrűk is.
Viszont ott megakadtam, hogy dugattyún lévő két műanyag gyűrűt , illetve a rúdfejben lévő két műanyag gyűrűt hogy lehet kicserélni? Azt hittem, hogy szétszedhető a dugattyú,meg a rúdfej felső része, de nem úgy tűnik.
Válasz dávidka234567 #23289. hozzászólásáraEz jó hír,köszönöm.
Válasz jozsefsnf #23270. hozzászólásáraMár eladtam mindkettőt.
Válasz szekelyhidi.p #23288. hozzászólásáraNem kell csak a padlolemezeket dobdki
Válasz Gepi #23287. hozzászólásáraKöszi az infót. Ehhez le kell venni a fülkét?
Válasz szekelyhidi.p #23284. hozzászólásáraLe kell venni a váltó fedelet és belenézni.
Válasz dávidka234567 #23285. hozzászólásáraKöszönöm
Válasz szekelyhidi.p #23284. hozzászólásáraDifiházba a bolygó kerekek össze szakadtak
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. A T25-trakim nem hajlandó, csak diffizárral menni. A sebességeket veszi, a kuplung működik, semmilyen zajt vagy rossz hangot nem ad.Csak terepben és folyamatos diffizárral van hajtásom. Kérem aki tud segítsen hol keressem a hibát. Előre is köszönöm Péter
Válasz Wendelke #23282. hozzászólásáraA kardán max motorfordulaton forog 540 felett kicsivel.
Válasz vidimazsi #23280. hozzászólásáraHa jól emlékszem az alu házasok olyan 15 Le-ig jók, szóval annak elégnek kell lennie, ha nem valami batár nagy szalagfűrészt akarsz használni.
Az áttételt meg ki kell számolni a szalagsebességhez. Szerintem olyan 1300-1500-s motorfordulatot érdemes megcélozni. A kardán max fordulaton forog 540 felett kicsivel.
Gondolom ékszíjhajtás is lesz az áttételben, mert még azzal tudod kisakkozni, hogy az 1:1-s, vagy az 1:1.9-et vegyed meg. Ha valamit nem jól mondtam, majd kijavít az aki használ a trakira szalagfűrészt.
Válasz 88ramiro #23271. hozzászólásáraMég több fékerő
Sziasztok T25 -ös kistraktorhoz szeretnék szallagfűrészt át alakítani a fűrász már megvan de áramos, ezt szeretném a ksitraktor után. Milyen szöghajtást válasszak 1:1 vagy 1:1.9 ? Néztem aluminium házast az bírná a gyürődést?
Válasz 88ramiro #23277. hozzászólásáraA hatékonysága szerintem is bőven jó, ahogy azt az előttem szóló írta, a beállítása viszont más kérdés.
A két oldal "tökéletes" összehangolása nekem is még vissza van, már ha egyáltalán tökéletesen össze lehet hangolni.
Válasz 88ramiro #23277. hozzászólásáraHa, noormálisan működik a szalagfék akkor az tökéletesen megfelel...bőven elegendő a fékhatás!!!!!
Válasz Wendelke #23276. hozzászólásáraVégülis a beállítása és a hatékonyság miatt.
Válasz 88ramiro #23275. hozzászólásáraNem tudom, hogy átépíthető-e a T-30-s fék a T-25-re, de még mindig nem értem,hogy mi a gond a szalagfékkel?
Gondolom a szalagfék helyett akár olajos tárcsaféket is be lehetne építeni, csak kérdés, hogy érdemes-e vele foglalkozni.
Oké. Pl másfajta fék.... gondolok itt a t30 éra. Vagy ötletek mivel válthatnám ki. Mert előtörőben láttam hasonlókat.
Válasz 88ramiro #23271. hozzászólásáraNe csodálkozz a válaszokon. Egyébként ha kifejtenéd, hogy mit szeretnél kérdezni, az sokat segítene
Válasz Magister #23272. hozzászólásáraFékezőernyő, mint a vadászgépeknél.....
Válasz 88ramiro #23271. hozzászólásáraPL: horgony, sarokkal kerékre, vissza kapcs.,el se indulni...:-)
Sziasztok! Érdeklődnék ki milyen más megoldást ajánl a t25 szalagék helyett??